Goed verhaal wel!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:17 schreef massy het volgende:
Het is dat ik het topic toevallig voorbij zag komen, anders wist ik ook van niets. Nou ga ik morgen pas, en vooralsnog gaat het door. Morgen nog maar even goed de site in de gaten houden.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:37 schreef Blumchen het volgende:
Nou wij zijn weer thuis hoor.. Er waren geen mensen in het muziekcentrum, alleen de mensen van de garderobe, met een consumptiebon en de mededeling dat het niet door ging![]()
![]()
![]()
dan maar 14 maart![]()
![]()
Hebben ze je niet gebeld?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:37 schreef Blumchen het volgende:
Nou wij zijn weer thuis hoor.. Er waren geen mensen in het muziekcentrum, alleen de mensen van de garderobe, met een consumptiebon en de mededeling dat het niet door ging![]()
![]()
![]()
dan maar 14 maart![]()
![]()
Waarom hebben ze een koelkast vol met bier, als ze toch koffie drinken?quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:04 schreef skiczukie het volgende:
Ik ben 2 jaar geleden in het huis geweest waar Acda en de Munnik hun cd Lenny (?) hebben opgenomen. Gewoon een huisje, ergens op het platteland. Koelkast vol met bier. Koffie gedronken met Paul en Thomas, de studio gecheckt. Was erg tof.
Ja wel.. op mijn huisnummer, maar ik was al om 1 uur van huis weg gegaan, dusja.. Ik dacht nog toen we bijna weg wilde gaan van nou misschie nog even kijken, maar daarna dacht ik van.. t zal wel doorgaan... NIET DUS!quote:
Ze wilden waarschijnlijk niet als alcoholisten overkomen toen er gefilmd werd.quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:16 schreef Triangeljosti het volgende:
[..]
Waarom hebben ze een koelkast vol met bier, als ze toch koffie drinken?
quote:Wij hebben zojuist de bevestiging gekregen dat het concert vanavond gewoon
doorgaat. Heel veel plezier met het concert.
Woei!quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:58 schreef vanBoeschoten het volgende:
Mooi![]()
Dan gaan we er maar een mooie avond van maken !!!!!!!!!!!
Bij mij duurde het (incl. toegiften) ongeveer 2 uur en 15 minuten.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:04 schreef Biene het volgende:
[..]
Woei!![]()
Zometeen al richting Eindhoven. Nog even lekker winkelen en ergens een hapje eten!![]()
Heeft iemand een idee tot hoe laat het duurt?
Thanks!quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:50 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Bij mij duurde het (incl. toegiften) ongeveer 2 uur en 15 minuten.
Mwah daar stoorde ik me dan weer niet aanquote:Op donderdag 9 februari 2006 10:11 schreef Klingon het volgende:
Ik stoorde mij er verder niet echt aan trouwens. Vond het wel iritant dat er iedere keer van die malloten in de zaal zaten die op de meest stomme momenten foto's moesten schieten. Gelukkig speelde Thomas daar weer leuk op in, maar daarna gebeurde het ook nog regelmatig. Beetje irritant.
quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:11 schreef Klingon het volgende:
Ik stoorde mij er verder niet echt aan trouwens. Vond het wel iritant dat er iedere keer van die malloten in de zaal zaten die op de meest stomme momenten foto's moesten schieten. Gelukkig speelde Thomas daar weer leuk op in, maar daarna gebeurde het ook nog regelmatig. Beetje irritant.
gelukkig niet veel voorkomende onderwerpen voor liedjesquote:Op zondag 12 februari 2006 13:54 schreef Archer_VC10 het volgende:
Haarlem afgelopen vrijdag was ook erg goed, maar weet iemand welk (voor mij) onbekend nummer ze halverwege de avond speelden? Het was iets met 'liefde' of 'lief' in het refrein en had wel iets van een Motown sound er in zitten. Het is zeker weten geen nummer dat op een van hun CD's staat.
Liefde of lief. Gelukkig spelen ze weinig liedjes met deze woorden.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:54 schreef Archer_VC10 het volgende:
Haarlem afgelopen vrijdag was ook erg goed, maar weet iemand welk (voor mij) onbekend nummer ze halverwege de avond speelden? Het was iets met 'liefde' of 'lief' in het refrein en had wel iets van een Motown sound er in zitten. Het is zeker weten geen nummer dat op een van hun CD's staat.
Een lief die niet zo huilt? Staat niet op ADEM trouwens.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:02 schreef Evertje het volgende:
[..]
gelukkig niet veel voorkomende onderwerpen voor liedjes
misschien één van die nieuwe nummers op ADEM? (die ik zelf nog niet heb)
Thanks voor de tip. Ik heb inmiddels gereserveerd!quote:Op maandag 13 februari 2006 13:07 schreef massy het volgende:
Zondag 3 en maandag 4 september staan Thomas en Paul in Theater Caprera in Bloemendaal.
Kaarten zijn nu te reserveren via de site![]()
LeukKheb er zin an
![]()
Ik denk tussen de 15 en 20 euro.quote:Op maandag 13 februari 2006 13:54 schreef Erik het volgende:
Wat zal de prijs ongeveer zijn? Op de site dat de prijs nog onbekend is namelijk...
Laat de zomer maar beginnen!quote:Op maandag 13 februari 2006 14:21 schreef Erik het volgende:
[..]
Dank je
Heb zojuist ook gereserveerd![]()
Ze moeten gewoon in het Vondelpark spelen, het moet, het moet, het moet!quote:Op maandag 13 februari 2006 15:54 schreef massy het volgende:
Hou de 21e juli ook maar vast vrij![]()
www.acdaendemunnik.nl
Bloemendaal is veel leukerquote:Op maandag 13 februari 2006 17:52 schreef Biene het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon in het Vondelpark spelen, het moet, het moet, het moet!![]()
Ik heb om mijn site een setlist staan(niet in de goede volgorde,was al blij dat ik de liedjes kon onthoudenquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:13 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Ga ze morgen zien in de Vereeniging in Nijmegen..
Iemand een setlist o.i.d.? Of wat voor een nummers speelden ze, aangezien wordt vermeld dat ze de wat onbekendere nummers spelen?
Ja, dat lijkt me ook superquote:Op maandag 13 februari 2006 17:52 schreef Biene het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon in het Vondelpark spelen, het moet, het moet, het moet!![]()
Lekker in het zonnetje, biertje erbij!quote:
Ik was er ook, en ben het helemaal met je eens. Niks voor mij zo'n theater. Snap niet dat ze voor pure concerten als deze niet gewoon een echt concertzaaltje kiezen. Beetje zitten..quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:11 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ben gisteren in de Vereeniging geweest. Voor de eerste keer, want m'n favo theaters waren uitverkocht. Ik zat helemaal achterin/bovenin op het balkon en ik vond het geluid daar echt bagger.En de sfeer in het publiek vond ik slaapverwekkend.
Maar voor de rest was het wel leuk.
Komt de sfeer niet echt ten goede.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:06 schreef Xilantof het volgende:
Ze kiezen bewust voor theaterzalen (hoofdzakelijk dan).
Omdat ze graag de aandacht willen houden ,en niet dat men wegloopt om een biertje te halen. (zoiets gaven ze als reden)
Dat ligt imo helemaal aan het publiek.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:09 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Komt de sfeer niet echt ten goede.
Ik ben eerder naar hun in het theater geweest en dat waren betere zalen. Dit is toch een soort van concertzaal? De schouwburg zit er toch naast? Zoiets heb ik tenminste vernomen, ik kom er niet uit de buurt dus hoe dat precies zit weet ik niet.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:15 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
Ik was er ook, en ben het helemaal met je eens. Niks voor mij zo'n theater. Snap niet dat ze voor pure concerten als deze niet gewoon een echt concertzaaltje kiezen. Beetje zitten..
Acda en de Munnik zelf waren wel gewoon leuk.
Oh leuk, ik zal eens een keer kijken.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 20:53 schreef Shadowwriter het volgende:
De Vereeniging was inderdaad een saai publiek.. Ik heb inmiddels genoeg vergelijkingsmateriaal..hihi..Trouwens, ik mocht in Rotterdam op het podium komen, daar staan leuke foto's van op mijn site:
www.thomasenpaul.nl
Hoi, aangenaam!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:42 schreef Stefkuh het volgende:
Maandenlang kijk je uit naar A&DM... een Vlaamse vriend van mij een jaar terug in aanraking laten komen met A&DM en hij was direct fan. Sprak ongeveer elke dag over morgen... en nu kan hij niet (gegronde reden) en heb verder barweinig mensen die het IETS vinden...
khad mijn "night before" toch anders voorgesteld.![]()
Nog niet verschenen - U kunt deze titel reserveren) Beschikbaar op 27.03.2006quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:14 schreef massy het volgende:
Nieuws over de dvd Ren Lenny Ren.
Zou dit dan de langverwachte dvd zijn![]()
I'll keep the hint in mindquote:
quote:Op maandag 13 februari 2006 13:07 schreef massy het volgende:
Zondag 3 en maandag 4 september staan Thomas en Paul in Theater Caprera in Bloemendaal.
Kaarten zijn nu te reserveren via de site![]()
LeukKheb er zin an
![]()
quote:Op maandag 13 februari 2006 13:19 schreef Biene het volgende:
[..]
Thanks voor de tip. Ik heb inmiddels gereserveerd!
Ik ben er twee jaar geleden ook geweest. Ik vond het wel zo iets moois. Lekker in de buitenlucht! Mooie omgeving ook.![]()
quote:Op maandag 13 februari 2006 13:54 schreef Erik het volgende:
Wat zal de prijs ongeveer zijn? Op de site dat de prijs nog onbekend is namelijk...
24,50 euro per kaartje is het geworden, vandaag is het afgeschreven bij mij....quote:
Anders ik wel!quote:Op donderdag 9 maart 2006 08:54 schreef Blumchen het volgende:Het is nu eindelijk bijna disndag!! Ik heb er zin in
Ik ken het jaquote:Op donderdag 9 maart 2006 12:48 schreef Evertje het volgende:
[..]
Anders ik wel!
Hebben nu er wel erg lang op moeten wachten
wauw, doe mij ook zo'n avond!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:16 schreef mark_03 het volgende:
Geweldig gisteravond in de Oosterpoort. Blof in het voorprogramma. Blof speelde namelijk op het zelfde moment in de kleine zaal. Dus de beide "bands" hebben elkaars zaal omgeruild... kregen we Blof
.
-->niets te danken!quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:38 schreef Godlike02 het volgende:
Overzichtje
In haarlem geweest![]()
Zondag Paradiso![]()
2 dagen in bloemendaal![]()
En Java Eiland![]()
Je zou bijna denken dat ik fan ben![]()
Thomas zag er gezond uit hoorquote:Op maandag 13 maart 2006 12:11 schreef Evertje het volgende:
[..]
Ik juich niet meer te vroeg haha
Maar heb er wel heel veel zin in morgen
I wishquote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:14 schreef Crudus het volgende:
Hey. Gaan er meer mensen vanavond naar het muziekcentrum?
Jaja, over half uur vertrekken wequote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:14 schreef Crudus het volgende:
JA, hier ook!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:14 schreef Crudus het volgende:
Dan vertrek je eerder dan ikquote:
En toch zaten we in dezelfde trein hahaquote:
quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:15 schreef Evertje het volgende:
Heb ook nog filmpjes, maar die zijn echt te groot.
Uit het vorige topicquote:Op woensdag 15 maart 2006 13:34 schreef Crudus het volgende:
Weet trouwens iemand hoe dat zit met hun album "adem"? Ik heb hier nu een versie waarop 2 x 12 nummers staan, maar ik zie ook versies met 18 nummers en vier nieuwe liedjes (waaronder hemelen beloven). Hoe zit dat nu?
Ah. Bedankt. Ik baalde wel van deze versie omdat Geen Hemelen Beloven er niet op stond. Toch wel een erg mooi liedje.quote:
Nice!quote:Op zondag 19 maart 2006 23:04 schreef RvO het volgende:
foto's van het optrden van Acda en de Munnik vandaag in Toomler staan op mijn website
http://www.vanoers.net en dan het icoontje met Toomler er onder
Veel plezier ermee,
Groeten,
Ruud
Toomler was echt HE-LE-MAAL tegek !!!quote:Op zondag 19 maart 2006 23:15 schreef Evertje het volgende:
[..]
Nice!
Wel veel dezelfde lijkt het wel
Hoe was het?
Zoals je kunt lezen heb ik ook foto's gemaakt, die zijn te bewonderen op www.marshaenmartijn.web-log.nlquote:Massy [ 19-3-2006 22:51:34 ]
Toomler was echt GAAF !!!! Ik weet niet alle liedjes meer die gespeeld werden maar een paar heb ik toch wel kunnen onthouden (goed he, tis alleen niet op volgorde van spelen, da's nog te moeilijk om te onthouden): 1e Helmerstraat,Lopen tot de zon komt,De kapitein deel I,Voor jou,Andere maan,Ren lenny ren,Als het vuur gedoofd is (geloof ik),Het regent zonnestralen,Je huis is af,Geen hemelen beloven,Geen liedje,Laat me slapen,Kleine man,3x vallen en de rest ben ik nu even vergeten. Ik mistte "10 seconden" die had er ook erg goed bij gepast al zeg ik het zelf. Het was een bijzondere middag, erg mooi. Ben blij dat ik er bij was (en blij dat Hilde zo makkelijk binnen kon komen haha). Bedankt Thomas, Paul, David, Dave en JB. En tot in september !!! Ik heb wat foto's op mn site staan www.marshaenmartijn.web-log.nl filmpje is onderweg. Is het al september ???
quote:Op maandag 20 maart 2006 10:50 schreef Luni het volgende:
Hoorde ik het goed op 3FM en word One de nieuwe single?
quote:Op maandag 20 maart 2006 11:20 schreef Luni het volgende:
[..]
Ik zit geloof ik in het verkeerde topic
Tweede nieuwsbericht op de website.......quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:03 schreef morgane het volgende:
wanneer komt de nieuwe dvd met de rockopera ook al weer?
Nu is het wachten op meer informatie over het concert in Natuurtheater De Kersouwe in Heeswijk-Dinther...quote:Op 3 april verschijnt de langverwachte DVD “Ren Lenny Ren”, een registratie van de muziektheaterproduktierockopera waarmee Acda en de Munnik in seizoen 04/05 door het land tourden.
Het enige wat ik ervan weet is dat de voorverkoop in mei begint.quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:09 schreef Tackleberry het volgende:
Nu is het wachten op meer informatie over het concert in Natuurtheater De Kersouwe in Heeswijk-Dinther...
quote:'Thomas Acda gaat scheiden'
Uitgegeven: 28 maart 2006 09:29
AMSTERDAM - Thomas Acda gaat scheiden. Dat meldt het Talpa-programma Entertainment Live maandag. De 39-jarige zanger kent echtgenote Joanneke sinds de zesde klas van de lagere school. Afgelopen jaar zou het stel al een periode uit elkaar zijn geweest.
De zanger, die deel uitmaakt van het duo Acda en de Munnik, gaat nu twee maanden naar New York om te leren scenarioschrijven. In 1995 maakten Thomas Acda en Paul de Munnik samen hun eerste theatershow, een mengeling van cabaret en popliedjes. In 1998 scoorden zij hun eerste grote hit met 'Niet of nooit geweest'.
Volgens onbevestigde berichten gaan Thomas Acda en Paul de Munnik samen met Katja Schuurman spelen in de actiekomedie 'Famous last words'.
Bagger voor hem.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:45 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
http://www.nu.nl/news/701(...)aat_scheiden%27.html
[..]
![]()
Acda & De Munnik fans en "de liefde"... zou zo'n mooie combinatie kunnen zijn, maar het lijkt maar niet te vlotten... of zou het juist daarom zijn?quote:Op woensdag 29 maart 2006 00:17 schreef ilona-scuderia het volgende:
De Liefde Voortaan
Of het gebrek eraan...![]()
Klopt helemaal jammergenoegquote:Op woensdag 29 maart 2006 10:47 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
Acda & De Munnik fans en "de liefde"... zou zo'n mooie combinatie kunnen zijn, maar het lijkt maar niet te vlotten... of zou het juist daarom zijn?
OMG, ik kwam gewoon niet meer bij!!!quote:Op zaterdag 1 april 2006 11:23 schreef morgane het volgende:
ik heb 'm gisteren ook meteen gekeken, erg tofik kreeg echt weer het gevoel dat ik in de zaal zat
best creepy filmpje trouwens nog, dat bloed
en sexy shot in de gang inderdaad
maarre, Thomas was wel op dreef zeg: Wilt u niet even met die strijkijzers doen?
![]()
![]()
![]()
Zat me tijdens de voorstelling al te ergeren aan die dialogen (en dat zeg ik als fan zijnde), gistermiddag ook gelijk al die langdradige stukken weggeskipt, het grote voordeel van DVD. De muziek blijft voor de rest heerlijkquote:Op zondag 2 april 2006 22:37 schreef Biene het volgende:
[..]
OMG, ik kwam gewoon niet meer bij!!!![]()
![]()
![]()
En ik vond de rockopera nog mooier als toen ik hem vanuit de zaal zag. Mooi beeldmateriaal ook. Geweldig.![]()
Hier heb je nog iets om te lachenquote:Op maandag 10 april 2006 21:48 schreef Xilantof het volgende:
En ik moest ook erg lachen bij de strijkijzers
Die vermaakt zich wel zo te lezenquote:Thomas [ 12-5-2006 23:24:49 ]
Vrienden! Na twee weken leek het mij ook wel eens tijd om wat van me te laten horen.Hoe s het met jullie? Hoop dat het goed gaat, hier en daar een liefde verloren nagelaten dan. Of een ziekenhuisbezoekje, heb ik ook gelezen. Ik leef mee, (op gepaste afstand natuurlijk, heb al genoeg aan mijn eigen hoofd. maar vind het uiteraard wel zielig voor de mensen die het betreft of juist leuk als het leuke dingen betreft.) Ik leef mee maar niet teveel want ik werk me helemaal het schompes hiero. Van alle mooie dingen die hier te zien zijn, voorstellingen, films musea, ik heb er nog niets van gezien. Ja, friends with moeny, een draak an een film die zo erg drakerig was dat ik echt af en toe hard op moest lachen. Tot iemand achter in de zaal zei: who wants to get a beer? Toen ben ik meegegaan. Want ik dacht eigenlijk Paflof dat het Paul was. Zou een tekst van Paul geweest kunnen zijn, toch? Al zou die dat nooit in het engels zeggen, maar dat bedacht ik me later pas. Anyway, ik werk dus zo hard dat ik nergens aan toe kom. S ochtends naar school, om drie uur ben ik thuis en dan ga ik schrijven en dan is het half twaalf voor ik klaar ben. Mijn God, ik heb mijn hele leen nog niet zo hard gewerkt denk ik steeds. En dna gooi ik een film in de beamer en drink me een amerikaans chardoneetje tot op de niet alleen spreekwoordelijke bodem leeg (let op wat je schrijft Thomas! Evertje Snatergoeds leest mee! Of is ie alweer van de buis? ) en dan val ik om. En dan begint het hele ritueel van voren af aan. Fiets ik door de stad naar school, ontwijk eens een taxideur, een nederlander midden op de weg die toch echt even wil zen of ik het ben, Get the fuck .......Nee, denk niet dat het hem was Henk, Thomas is een hele lieve jongen toch? en boodschappen doen he. en dat is leuk want mensen willen hier zo graag geld verdienen dat de derde keer dat je in de winkel komt, ze je naam kennen, van je creditcard bedacht ik me later, en dan wordt je vriendelijk geholpen en dat is prettig. Zitten leuke mensen in de klas. een nederlandse dame maar di eis zo lang niet in nederland geweest dat ze de marsipulami nog als laatste nederlandstalige hit kent en verder alleen maar Yanken en een aussie. Nou, en nu moet ik dus weer aan mijn huiswerk. ben een leuke film aan het schrijven. Feelgood. ROMANTIC COMEDY zeggen ze hier. Niet dat ik veel verstand van romantiek eb maar ik lul wel wat bij elkaar . ;-) het is hier Miller time zou mijn lieve vriend Paul zeggen, dus ik trek eens een millertje open en ga aan het werk. Dag vrienden, hou je haaks, hou je goed en niemand vermoorden he. Dat gebeurd hier aan de lopende band maar in andere wijken hoor. Maar wel verrassend veel moet ik zeggen. de eerste pagina's van de kranten hier gaan alleen maar over dooien in Queens en Brooklyn. Niet Harlem en The Bronx nee. Gek he. Had ik ook verwacht. O ja, en ik heb uitzicht op de Brooklyn Bridge en dat is heel heel leuk s avonds man. muziekje op (iedereen Amos Lee al gekocht zoals ik opgedragen had? Jongens jongens jongens, doe dat nou ! ;-) Anyway, Miller time. Mazzeltov en tot snel! (hier in de Joodse wijk, kwam ik vanochtend achter. Crossing Delancy he. Mooie film. NOU, MOVEN ACDA! DOEI! Liefs. x
Klik hier voor de speellijstquote:Kees Prins, JP den tex en Paul de Munnik: Op Weg Naar Huis
Een merkwaardige combinatie van drie mannen.
Een onverwachte ontmoeting van drie stijlen.
Een avond lang zingen en vertellen Kees Prins, JP den Tex en Paul de Munnik het publiek en elkaar van hun verlangens en dromen.
Van de behoefte aan geborgenheid en de drang om los te breken.
Van het steeds weer weg gaan met de hoop ooit dichter bij huis te komen.
Het Betere is de vijand van Het Goede.
Want het Betere moet nog komen en aan Het Goede raak je snel gewend.
Een tour de chant als een roadmovie. Over weggaan, reizen en thuiskomen.
Over vrouwen.
Over mannen.
Over mannen met vrouwen.
Over mannen met ambities.
Over mannen die nog steeds zoeken naar geluk.
Over mannen die nog steeds hopen op een plaats in het Nederlands Elftal.
Mannen als jongens.
Met jongensdromen die nooit helemaal uit zullen komen.
En da’s maar goed ook.
Want soms is het Goede domweg al goed genoeg…
Drie mannen
Met stof op hun jas
En modder aan hun schoenen
Steeds maar weer
Op Weg
Naar Huis.
Da's klote.quote:Op zondag 14 mei 2006 18:06 schreef Tackleberry het volgende:
De kaarten voor De Kersouwe zijn in de pocket...
[edit]
Maar ik kan niet...![]()
Ja, hier ook! Het was al bijna uitverkocht, op de eerste dag al!quote:Op zondag 14 mei 2006 18:06 schreef Tackleberry het volgende:
De kaarten voor De Kersouwe zijn in de pocket...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Djensen op 19-05-2006 10:49:17 ]Walk down the right back alley in Sin City, and you can find anything.
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:55 schreef Djensen het volgende:
Wordt gaaf in Juli!Ja?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*interesse toont*Xilantof Flickrt
foto-nerd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Walk down the right back alley in Sin City, and you can find anything.
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:55 schreef Djensen het volgende:
Wordt gaaf in Juli!Over??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het leven is geen krentenbol.
[TK] uiteraard..quote:
Zet hem is wat harder dan; kan ik meegenieten.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:51 schreef Djensen het volgende:
[..]
* Djensen heeft de stad amsterdam aangezet..
He Paul, waarom doe je een show met anderen dan Thomas Acda, wat vind hij ervan?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 01:02 schreef PauldeMunnik het volgende:
Vind het tof dat er zoveel mensen fan zijn van ons
Heb zelf veel zin in de openlucht optredens in Amsterdam in juli.
Wie heeft zijn langste tijd gehad??? Acda (& De Munnik) ??quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:47 schreef Everett het volgende:
Zit naar Villa BVD te kijken. Het heeft niets met de muziek te maken, maar toch...Thomas begint aardig grijs te worden bij de slapen. Eigenlijk heeft het ook wel met de muziek te maken...die heeft z'n tijd ook wel gehad.
Dit heb ik gezet in het De Dijk topic.quote:Ik vond het vrijdag wel grappig.
Ik vond de organisatie niet perfect.
Acda en de munnik kwamen slecht uit de verf in deze massa en als eerste.
Van dik hout was al stuk beter (al hou ik een stuk minder van martin en Co).
De dijk was redelijk sterk.
Vooral de sfeer en organisatie van het Java eiland staat me tegen. Het was niet zonde van het geld maar niet snel een tweede keer. Ik heb toch echt een voorkeur voor een intiemer concert.
De Dijk in bloemendaal was weer zoveel beter en gezelliger dan het massa concert op het java eiland.
Dit was het weer voor de Dijk dit jaar. Ik zie ze graag volgend jaar weer terug op mijn oude vertrouwde plek en geen tweede java eiland voor me.
Het blijft warez hequote:Op zondag 23 juli 2006 19:26 schreef Xilantof het volgende:
..
Ik was me bewust van het "risico" achter de vraag.quote:Op zondag 23 juli 2006 19:27 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Het blijft warez he
Ook al is deze nooit op een album verschenen.
Mooi weertje he?quote:Op zondag 23 juli 2006 19:31 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik was me bewust van het "risico" achter de vraag.
Maar idd, omdat ie nooit op cd/single is uitgebracht probeer ik er zo toch van te kunnen genieten.
Mag ik nog editten?![]()
Heerlijk weer idd.quote:Op zondag 23 juli 2006 19:33 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Mooi weertje he?![]()
En ik heb hem ook niet.![]()
Niet dat ik weet.quote:Op zondag 23 juli 2006 19:36 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Heerlijk weer idd.thnx voor edit
Hij is ook nooit op tv geweest toch, dat nummer?
Tja, daar heb ik ook nog op gehoopt jaquote:Op zondag 23 juli 2006 19:43 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Niet dat ik weet.![]()
Ik zoek het al sinds het afscheidsconcert.
Ik zat gewoon te hopen op een DVD van het concert maar dat is er nooit gekomen.![]()
Die hebben wel hun langste tijd gehad ja, met z'n tweeen. Als ik kijk naar de albums over de jaren zie ik eigenlijk alleen maar een dalende lijn. De magie is er toch wel uit hoor, zo onderhand.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:34 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
Wie heeft zijn langste tijd gehad??? Acda (& De Munnik) ??
Ik zag vanmiddag trouwens dat filmpje... En ik snapte het niet...quote:Op zondag 23 juli 2006 14:37 schreef RvO het volgende:
heb wat foto en filmpjes online gezet van het optreden van Acda en de Munnik, van Dik Hout, De Poema's en De Dijk van afgelopen vrijdag op het Java-eiland op http://www.vanoers.net
Of het is minder je smaak?quote:Op zondag 23 juli 2006 19:49 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Die hebben wel hun langste tijd gehad ja, met z'n tweeen. Als ik kijk naar de albums over de jaren zie ik eigenlijk alleen maar een dalende lijn. De magie is er toch wel uit hoor, zo onderhand.
Ik heb altijd gedacht dat Acda nog wel een keer een gave blues-plaat zou gaan maken. Misschien dat het daar eens tijd voor wordt..
quote:Op zondag 23 juli 2006 19:58 schreef PauldeMunnik het volgende:
...
Naja het is maar hoe je he zegt..warez is toch vooral spul dat je moet kopen..maar dit nummer is totaal nergens te koop, anders had ik dat allang gedaan.quote:Op zondag 23 juli 2006 19:59 schreef Xilantof het volgende:
[..]![]()
Ik vroeg net het zelfde... Mag niet echt hé ....
Ik ben het met je vraag eens. Maar het is een warez verzoek...
Dan zou het dus een bootleg zijn en die zijn ook niet legaal.quote:Op zondag 23 juli 2006 20:02 schreef PauldeMunnik het volgende:
[..]
Naja het is maar hoe je he zegt..warez is toch vooral spul dat je moet kopen..maar dit nummer is totaal nergens te koop, anders had ik dat allang gedaan.
Hmz..naja okee..dan zij het zoquote:Op zondag 23 juli 2006 20:13 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Dan zou het dus een bootleg zijn en die zijn ook niet legaal.
Ik ben er in dit geval ook niet blij mee maar het is zo.
T en P zijn in de kleine intieme zalen ook veel beter.quote:Op zondag 23 juli 2006 19:24 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Dit heb ik gezet in het De Dijk topic.
Thomas en Paul vond ik serieus niet goed uit komen in deze massa.
De Poema's vond ik al een stuk beter maar bij verre niet het afscheidsconcert.![]()
6e keer dat ik ze zag dit jaar en was het minste optreden.![]()
Paradiso staat tot nu toe met stip op 1!![]()
Ook mooie gedachtes bij Ren lenny ren.![]()
Maar ik hoop dat het toetje echt gaat komen in bloemendaal.
Eindelijk zijn ze weer bij ons, ik heb er alweer zin in. Einde van de 10 jaar tournee en lekker buiten met prachtig weer hopelijk. Dan is het jaar compleet gelukt met Thomas, paul en de rest van de band.
Ik zie nu dat het aangepast is !quote:Op zondag 23 juli 2006 19:51 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik zag vanmiddag trouwens dat filmpje... En ik snapte het niet...
Dat 2de filmpje.
"Ik ben een poema meneer / wraak"
ik zo van: "wraak"
Maar nu zit ik hem te luisteren, bedoel je gewoon "groot en belangrijk"
Lekker nummer jaquote:Op dinsdag 25 juli 2006 03:09 schreef PauldeMunnik het volgende:
Net gevonden:
http://www.ikbeneenpoemameneer.tk/
Waarom is Bloemendaal zo ver weg van Sittardquote:Op maandag 4 september 2006 00:55 schreef Godlike02 het volgende:
Bloemendaal![]()
Redelijk aan het begin een kortsluiting in de piano.
Alle stroom van alle instrumenten weg. Thomas pakt gelijk zijn spullen en trekt de band mee het publiek in om daar door te zingen ne te spelen.
Na twee nummers stroom weer terug en kon het weer los gaan.![]()
1 avond gehad en morgen weer.![]()
Zelfs achterin was het te horen.quote:Op maandag 4 september 2006 10:10 schreef Erik het volgende:
Geweldig zoals ze dat deden ja, ik zat er gelukkig maar een meter of 4 vandaan dus kon het goed horen, de mensen achterin hadden pech waarschijnlijk![]()
Verder vond ik dat ze een goede keus voor de gespeelde liedjes hebben gemaakt
Hier ben ik het, helaas helaas, toch wel mee eens. Ik heb elk album tot op heden, maar ik vind dequote:Op zondag 23 juli 2006 19:49 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Die hebben wel hun langste tijd gehad ja, met z'n tweeen. Als ik kijk naar de albums over de jaren zie ik eigenlijk alleen maar een dalende lijn. De magie is er toch wel uit hoor, zo onderhand.
Het was dan ook geweldig!quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:03 schreef massy het volgende:
Is er hier misschien iemand die een kaartje over heeft voor 2 september Heeswijk Dinther ??
IK WIL ZO GRAAAAAAAAAAAAAAG !!!!!
Ja ik eigenlijk toch ook wel.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 22:25 schreef Biene het volgende:
Ik ben wel weer toe aan een nieuwe cd van de heren, wat jullie?![]()
Ik heb David gesproken en ze zijn rustig aan bezig aan het nieuwe album.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 22:58 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ja ik eigenlijk toch ook wel.
Hoewel ik me afvraag hoe realistisch het is dat we die nog snel kunnen verwachten (op z'n vroegst najaar 2007 gok ik)
Thomas is natuurlijk in Amerika bezig, en Paul treedt op in een trio nu.
Ze zeiden wel dat ze bezig bleven. Dus ik verwacht nog wel wat.
Hoe? Wat? Wanneer? Hoezo? Heb jij David gesproken dan?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:23 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Ik heb David gesproken en ze zijn rustig aan bezig aan het nieuwe album.
Paul zegt eind van dit jaar.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:29 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Hoe? Wat? Wanneer? Hoezo? Heb jij David gesproken dan?
Ken je die? Het is je buurman? Jullie hebben dezelfde kapper?
En als ze rustig bezig zijn, dan verwacht ik hem idd op z'n vroegst pas in 2007
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 03:09 schreef PauldeMunnik het volgende:
Net gevonden:
http://www.ikbeneenpoemameneer.tk/
Prins, De Munnik & Tex: Op weg naar huis (een tour de chant)quote:Op zondag 14 mei 2006 16:43 schreef massy het volgende:
Van Paul is bekend geworden dat hij begin volgend jaar een tour gaat doen genaamd "Op weg naar huis" samen met JP den Tex en Kees Prins.
En geweldig it is !!quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Prins, De Munnik & Tex: Op weg naar huis (een tour de chant)
Oh leuk.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:28 schreef massy het volgende:
Ennuh de cd komt in het najaar, en wat naar een concert gaan, hou de theaters in de gaten nu, want de verkoop voor de nieuwe tour is in volle gang ! Het is alleen wel cabaret wat ze gaan doen![]()
![]()
Ohhquote:Op maandag 4 juni 2007 20:28 schreef massy het volgende:
Ook een paar van mijn foto's staan online![]()
Sjees he, wat was t geweldig gister !
Ennuh de cd komt in het najaar, en wat naar een concert gaan, hou de theaters in de gaten nu, want de verkoop voor de nieuwe tour is in volle gang ! Het is alleen wel cabaret wat ze gaan doen![]()
![]()
Ik hou van bijnaquote:Op vrijdag 7 september 2007 15:17 schreef Biene het volgende:
Het najaar, ik vind dat het nu al najaar is. In ieder geval wel hier in Slowakije, de winter is al in aantocht. Kom op dus, met die nieuwe plaat.
quote:Acda en De Munnik maken hoopvol album
Uitgegeven: 11 september 2007 13:30
AMSTERDAM - De nieuwe plaat van Acda en de Munnik wordt een 'hoopvol album'. "Het gaat over afsluiten en weer doorgaan", liet het zangduo dinsdag weten. "Een nieuwe start dus eigenlijk."
Maandag werd bekend dat Thomas Acda en Paul de Munnik hun platenmaatschappij Sony BMG hebben verruild voor Universal Music.
Op de nieuwe cd 'Nachtmuziek' komen veertien 'onmiskenbare Acda en De Munnik-liedjes' te staan, zo is te lezen in een persbericht. De vaste band van het duo, bestaande uit David Middelhoff, Dave van Beek en JB Meijers, zorgt voor de muzikale arrangementen. De plaat ligt vanaf 23 november in de winkels.
Toeren
Acda en De Munnik, bekend van nummers als 'Niet of nooit geweest' en 'Laat me slapen', toeren vanaf 24 oktober langs de Nederlandse theaters met een nieuwe cabaretvoorstelling.
(c) Novum
quote:Acda en de Munnik brengen nieuw album uit bij Universal Music
Het Nederlandse cabaret- en muziekduo Acda en de Munnik heeft een contract getekend bij Universal Music. Dit nieuws is gisteren door Paul de Leeuw bekend gemaakt op de najaarspresentatie van de muziekmaatschappij. Op 23 november verschijnt het nieuwe album van Thomas Acda en Paul de Munnik, getiteld 'Nachtmuziek'.
Tien jaar geleden brachten Acda en de Munnik hun titelloze debuutalbum uit dat een nummer 1 positie in de charts wist te verwerven. Inmiddels hebben de heren daar een hele lijst succesvolle albums en uitverkochte theatervoorstellingen aan toegevoegd en zijn er in Nederland meer dan 1 miljoen Acda en de Munnik albums verkocht. Met 'Nachtmuziek' voegen de theatermakers en popmuzikanten weer een nieuw hoofdstuk toe aan hun succesvolle muzikale loopbaan.
Het album bestaat uit 14 onmiskenbare Acda en de Munnik liedjes met prachtige harmonieën en sterke teksten. Over de inhoud van de nieuwe plaat wil het duo nog niet te veel kwijt, maar er kan wel een tipje van de sluier worden opgelicht: "Het is een heel hoopvol album geworden. Het gaat over afsluiten en weer doorgaan. Een nieuwe start dus eigenlijk."
Wat goed is blijft, dus ook op dit album worden Thomas Acda en Paul de Munnik begeleid door hun vaste band bestaande uit David Middelhoff, Dave van Beek en JB Meijers.
Op het album 'Nachtmuziek' is zogeheten Opendisc® technologie toegepast. Dit wil zeggen dat je door middel van de cd toegang hebt tot een speciale website waarop de heren regelmatig exclusieve opnames, demo's, filmpjes, foto's en dergelijke plaatsen.
Thomas Acda en Paul de Munnik zijn enthousiast:
"We weten nog niet precies wat we erop gaan zetten, maar het mooie aan dit principe is de meerwaarde die het een album geeft. Op de cd kunnen wij 14 tracks kwijt en op Opendisc zouden we dan bijvoorbeeld de ontstaansgeschiedenis van die nummers kunnen zetten. Niet alleen degene die de cd koopt krijgt meer, wij kunnen ook meer van onze creativiteit kwijt."
Acda en de Munnik touren vanaf 24 oktober langs de Nederlandse theaters met een nieuwe cabaret voorstelling. Zie www.acdaendemunnik.nl voor tourdata en meer details.
Volgens mij niet nee. Vind het wel de mooiste cover die ze gemaakt hebben.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:59 schreef Zapper het volgende:
Ol '55
Is dat nummer op geen enkel studio-album verschenen??
Staat op "In de Orangerie" die bij het album "Op Voorraad Live" hoort.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:59 schreef Zapper het volgende:
Ol '55
Is dat nummer op geen enkel studio-album verschenen??
quote:thomas [ 10-10-2007 23:08:35 ]
nou, dan gaan we bijna beginnen. met alleen maar liedjes he, dat jullie het weten. alle nieuwe liedjes, dat wel. de heer paul wil uitgaan van de liedjes en dat gaan we dan ook. paul is de baas. sketches en monologen komen later in het jaar seizoen etc. premiere april. eerst lol maken samen, en met z'n allen , en de nieuwe liedjes zo mooi mogelijk spelen. ik vind het spannend. waarom niet`/ is toch leuk! nou ja..... ik hoop voor jullie ook. snel even studeren weer. x
quote:Acda & De Munnik gaan weer terug naar de basis
Uitgegeven: 25 november 2007 14:03
AMSTERDAM - Het meest succesvolle muziekduo van Nederland is terug: Paul de Munnik en Thomas Acda hebben zondag hun nieuwe cd Nachtmuziek gepresenteerd. Het is het eerste studioalbum met nieuw materiaal in vijf jaar tijd. Na de release van de cd volgt begin volgend jaar een nieuwe theatertournee.
"We hebben in het openbaar misschien een tijdje niet samen opgetreden", nuanceert Paul de Munnik. "Maar we spreken elkaar doorgaans elke dag." De zanger erkent echter wel dat het tweetal is opgeladen nadat hun formatie een paar jaar minder prominent in beeld was.
"We hebben heel erg het gevoel dat we terug zijn gegaan naar het soort muziek dat we vroeger maakten. We hebben weer liedjes over onszelf geschreven, die we begeleiden met een piano en een gitaar."
Leven
De laatste albums waren vooral grote projecten, waarbij de nadruk meer lag op het productieproces en de grote arrangementen.
De thema's van hun nummers zijn niet veranderd, vindt De Munnik. "Wij hebben altijd al liedjes gemaakt over het leven, de liefde, vriendschap en de dood: we schoeien nog steeds op die leest."
Kern
De 37-jarige zanger heeft echter het gevoel dat ze nu eindelijk in een levensfase zitten waarin ze tot in de kern durven te benoemen wat ze eigenlijk bedoelen."Je merkt wel dat we meer levenswijsheid hebben dan toen we begin jaren negentig begonnen. Het zou ook wel heel raar zijn als dat niet zo was."
Wat het tweetal exact gaat vertellen in hun nieuwe theaterprogramma is nog niet duidelijk. De voorstelling is nog in ontwikkeling
Naakter
"We laten de liedjes van Nachtmuziek in elk geval horen in andere versies dan ze op de plaat staan", vertelt De Munnik. "Nog naakter dan op de plaat, nog meer terug naar de basis."
Het tweetal gaat de nummers aan elkaar praten met herinneringen en gedachten die ze hebben bij de teksten. "Tot half december improviseren we, daarna gaan we anekdotes en sketches vastleggen op papier."
Succes
Maakt het De Munnik eigenlijk nog uit of het nieuwe album een groot succes wordt of niet? Hij grinnikt. "We hebben altijd al gemaakt wat we zelf mooi vonden", vertelt de muzikant.
"Maar je raakt toch wel verslaafd aan succes. De vorige twee albums deden het minder. Het zou leuk zijn als Nachtmuziek weer ouderwets goed zou verkopen. Daar zijn we heel eerlijk in."
Film
Na de tournee ligt de toekomst nog open, al ontbreekt het het tweetal niet aan plannen. "We hebben al een tijdje ideeën voor een grote film", verklapt De Munnik.
"Om datgene dat wij in het theater doen, verhalen vertellen, eens naar het witte doek te vertalen. Maar heel concrete plannen zijn dat nog nooit geworden. Misschien wordt het daar nu tijd voor."
Rockopera
Verder zouden de mannen nog een tweede rockopera willen maken. Een opmerkelijke wens, want de kritieken over hun productie Len Renny Len uit 2003 waren niet mals.
"De recensies hadden gelijk", erkent de zanger. "We waren er misschien nog niet helemaal klaar voor. Maar we weten nu hoe we alle valkuilen waar we toen in trapten, kunnen vermijden."
Nachtmuziek ligt vanaf maandag in de winkel.
(c) ANP
quote:Acda en De Munnik - Nachtmuziek
Uitgegeven: 27 november 2007 14:12
Laatst gewijzigd: 27 november 2007 14:26
Het is alweer drie jaar geleden dat de laatste studioplaat van Acda en De Munnik uitkwam; het in 2005 verschenen Adem was een verzamelaar. En nu is er dan 'Nachtmuziek', door de heren zelf aangekondigd als een donker album, met een flinke dosis hoop. En dat klopt eigenlijk precies.
De oorzaak van al het donker mag inmiddels bekend worden verondersteld. Thomas Acda scheidde van zijn jeugdliefde Joanneke met wie hij al meer dan dertig jaar samen was. Dat gaat niemand in de koude kleren zitten en dus drukt het voorval een flinke stempel op de plaat.
Hoop
Toch slagen Acda en De Munnik erin om zoals beloofd de hoop te laten domineren. Eerste single 'Dan Leef Ik Toch Nog Een Keer' barst van de levenslust en de optimistische blikken vooruit. "Ik wil bestwel sterven voor de liefde / Maar misschien voor deze teveel eer", zingt Acda. Zo. Die zit.
Openingsnummer 'Heel Veel Lieve Mensen' is voorzien van een stuwende piano en de kenmerkende tweestem van de heren. Mooie koortjes, waar ook 'Dan Leef Ik Toch Nog Een Keer' van is voorzien, zijn een welkome aanvulling en zorgen voor mooie diepgang in het geluid.
Kelder
De afgelopen jaren kwam er in de werkzaamheden van Acda en De Munnik een rockopera, een heuse Best Of en een live-album met het Metropool Orkest voorbij. Niet slecht voor twee doodgewone jongens die in een Amsterdamse kelder hun eerste liedjes in elkaar knutselden.
Maar het klonk de afgelopen jaren zelden zo constant en samenhangend als op Nachtmuziek. Een heldere maar simpele productie zet de liedjes op de eerste plaats. 'Ik Denk Je Hier Bij Mij' is een wonderschone verhandeling over de eenzaamheid van een gebroken hart. 'Nachtmuziek' is een van de beste Nederlandstalige nummers van de afgelopen tien jaar.
Goed
'Mijn Vriend' echoot Crosby, Stills, Nash en Young maar is nergens een gekunsteld trucje. En in 'Die Man Zijn' overtuigt Acda ons ten enen male dat het allemaal wel goed komt. "O, wat een vrouw kan doen." En zo is het.
quote:Op donderdag 17 april 2008 06:54 schreef Belana het volgende:
wij gaan vanavond naar ze toe in Leeuwarden, iemand al bij de nieuwe show geweest?
50 x maar ?? Wat valt me dat van je tegenquote:Op donderdag 17 april 2008 14:58 schreef Shadowwriter het volgende:
Geen zak aan.. :-) Daarom ga ik er ook ongeveer 50 keer heen. ;-)
Oeeh das al bijna!quote:Op maandag 19 mei 2008 20:16 schreef meami het volgende:
Woensdag naar de mannen kijken! Ben benieuwd!
Wij 3 juni.quote:Op maandag 19 mei 2008 22:24 schreef Blumchen het volgende:
[..]
Oeeh das al bijna!
Ik moet nog wachten tot 27 juni
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |