Die moet je toch wel makkelijker kunnen instellen dan via tools > advanced > blocked content?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:55 schreef thedude0 het volgende:
die adblock functie in de nieuwste opera beta versie is echt geweldig
werkt echt snel en goed
Das waar ook! Ziet er tof uit, maar vooral snelquote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:59 schreef thedude0 het volgende:
hm en eindelijk een hippe source editor, in de eerdere versies opende hij gewoon een programma zoals wordpad of iets dergelijks.
Ow... dankquote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:01 schreef thedude0 het volgende:
rechtermuisknop ergens op een pagina > block content
dan gewoon alles aanklikken dat je wilt blocken
Geen idee, maar ik vind dit eigenlijk sneller. Nu kan je gewoon meerdere afbeeldingen of flash objecten blokkeren zonder dat je elke keer moet rechts-klikken op een afbeelding (wat volgens mij niet eens werkt bij een flash object).quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:02 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ow... dank
Waarom niet gewoon bv een menuitem voor images maken met een blockmogelijkheid?
Kan al wel, maar niet zo makkelijk als nu. Via een ini-file, netals de search.ini.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Die block content functie is echt tof. Nu kan ik eindelijk wat van die ADHD epilepsie avatars van sommige users eruit filteren.
Die shortcut kun je in de adresbalk gebruiken. Bij google staat er een 'g'quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:59 schreef __Saviour__ het volgende:
wat moet ik daar dan invullen?
Dat veldje blijft leeg, welke toetsen ik ook probeer als shortcut.
op linux heb ik er nog geen enkel probleem mee gekregen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:10 schreef Klonk het volgende:
is de beta een beetje stabiel ?
Bedankt, dat werktquote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:09 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Die shortcut kun je in de adresbalk gebruiken. Bij google staat er een 'g'
(wow, volledig offtopic, maar mijn ' trema doet het weer goed!Ctrl-a nog niet...
)
Door in de adresbalk 'g zoekterm' te typen (met spatie dus) kun je er snel mee zoeken. Het moet dus een unieke shortcut zijn, de 'g' kan dus niet, die is al in gebruik. Maar dat wordt ook wel gezegd mochtje de g intoetsen.
Bij de search.ini was dat niet het geval. daar was het niet verplicht. Volgens mij kun je nu ook niet zelf bepalen of je de search dinges in de searchbox wilt hebben.
Probeer eens handmatig eentje toe te voegen: tools>preference > search > new >
naam : wikipedia engels
url: http://en.wikipedia.org/wiki/%s
hotkey: en.wiki
En probeer vervolgens of ie wel werkt door middel van de adresbalk bv: 'en.wiki Opera'
Rechts van de adresbalk staat een zoekveld. Zou ie moeten staan in ieder geval...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:23 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Bedankt, dat werkt
Ik zat te zoeken naar een echt searchveld ergens, maar het moet dus blijkbaar gewoon in de adresbalk.
Ja, opera:config is er pas in versie 9 gekomen. Je kunt er alles mee instellen (meer dan de normale preference scherm) plus naar mijn mening stuk overzichtelijker. Raar dus dat het nergens te vinden is.quote:Op zondag 12 februari 2006 21:03 schreef __Saviour__ het volgende:
bedankt!
wel apart, zoiets heb ik nog niet eerder gezien.
versie? +OSquote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:47 schreef Dr_Crouton het volgende:
Echt irritant: de laatste weken gebeurt het heel vaak dat als ik via google iets zoek en naar de volgende pagina wil met zoekresultaten, dat ik opeens in een heel andere website terecht kom of een 404 krijg. F5-en helpt niet, wel (uren?) wachten. En niet alleen met google, ook Fok! kampt met 404 codes, maar dat is normaal. Maar nationstates.com verwijst net naar de G-star site, een merk die ik helemaal niet draag en ben nog nooit op die site geweest! En ga zo maar door met voor mij onbekende websites die opeens geladen worden ipv van mijn gewenste keuze. WTF is er met Opera aan de hand?
nieuwe versie is? De preview?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:10 schreef Klonk het volgende:
niet handig aan de nieuwe versie, hij neemt de email instellingen niet over....
update naar 8.53 proberen? Of anders een keer totaal opnieuw installeeren (wel natuurlijk alle bestanden eerst kopierenquote:
de 8.53quote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:15 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
nieuwe versie is? De preview?
ow... fijn.. Wel toch je mail behouden? Al is de changelog van .53 ook minimaal. De taalbestanden zijn gewijzigd omdat ze een verkeerde Flash iets aanroepen... Ach, ik heb toch gewoon de engelse versie erop.quote:
Welke bestanden? Alleen de bookmarks?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:16 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
update naar 8.53 proberen? Of anders een keer totaal opnieuw installeeren (wel natuurlijk alle bestanden eerst kopieren
Hangt er af hoeveel je veranderd hebt aan de standaard waarden:quote:Op zondag 19 maart 2006 17:54 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Welke bestanden? Alleen de bookmarks?
Want upgraden naar 5.53 lost het ook niet op.
Nee. in Opera 9 zit het standaard.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:08 schreef drakenbaby het volgende:
Zit er ook een adblock functie in opera 8.53 ik kan niks vinden
ik heb heb via systeemherstel de boel weer hersteld, wacht nu wel tot de 9 definitief uit is.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:21 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ow... fijn.. Wel toch je mail behouden? Al is de changelog van .53 ook minimaal. De taalbestanden zijn gewijzigd omdat ze een verkeerde Flash iets aanroepen... Ach, ik heb toch gewoon de engelse versie erop.
smaken verschillen, ik heb veel geprobeerd en uiteindelijk bij Opera terecht gekomen en niet meer weggegaan, FF wel geprobeerd maar ik vond het gewoon minder, gewoon proberen dus.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:06 schreef Badabingea het volgende:
Is Opera beter/sneller dan Firefox?
Ik hoor het graag!
De preview is naar mijn mening best stabiel. Geloof dat de oficiele ergens in de zomer uit komt.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:37 schreef drakenbaby het volgende:
Dan wacht ik wel tot opera 9 uit is.
file > inport/export > inport netscape/firefox bookmarksquote:Op vrijdag 5 mei 2006 11:15 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Kan ik ook op een 1 of andere manier bookmarks importeren van Firefox?
klopt, ik was er al gewend aan... sinds de eerste preview van opera 9quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:09 schreef Klonk het volgende:
onderschriften zijn nu ook helemaal leesbaar
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
klopt, ik was er al gewend aan... sinds de eerste preview van opera 9
Een vaag probleem met het doorsturen naar de pagina na een fast reply is ook opgelost. Het gaat nu eindelijk gewoon goed, geen idee wat het probleem was.
taal is weer terug naar engels!
ja, hij werkt beter dan ooit tevorenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
klopt, ik was er al gewend aan... sinds de eerste preview van opera 9
Een vaag probleem met het doorsturen naar de pagina na een fast reply is ook opgelost. Het gaat nu eindelijk gewoon goed, geen idee wat het probleem was.
taal is weer terug naar engels!
ik welquote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:31 schreef fokME2 het volgende:
Ik heb dus geen "block content" bij mijn rechtermuisknop?
Hihiquote:Op zondag 13 november 2005 00:22 schreef Alexxxxx het volgende:
Earste Fryske ynternetbrowser
[afbeelding]
NOARDBURGUM -
In Frysk wurd foar browser is der noch net - 'blêdzjer' en 'blêder' binne alris foarsteld - mar de earste Fryske browser is der no ál. De measten brûke Internet Explorer als 'blêder' om internetsiden besjen te kinnen, dat meastentiids al op'e kompjoeter stiet.
Berend Ytsma fan Noardburgum hat fan in oare browser, Opera, in Fryske ferzje makke. It is neffens Ytsma de earste browser mei in Fryske oanpassing. ,,Internet Explorer fan Microsoft kin jo net oankomme, Firefox binne oaren mei dwaande, mar dizze is as earste klear.''
Ytsma (28) hat leard foar systeembehearder, mar is op't heden sûnder wurk. It oersetten fûn er in nuttige tiidsbesteging. ,,Hoechst net mear yn it Ingelsk of it Nederlânsk te wurkjen, it is gewoan maklik datst no ek yn it Frysk surfe kinst. No is it wachtsjen op it earste Fryske bestjoeringsprogram. Oan Linux wurdt wurke, mar it sil noch wol in pear jier duorje ear't dat hielendal klear is.''
It foardiel fan Opera boppe Internet Explorer is neffens Ytsma dat it yn syn ienfâld in hiel soad mooglikheden hat. ,,Foar surfen, mailen, chatten en en it binnenheljen fan RSS-feeds hat Microsoft aparte programma's, Opera hat dat allegear yn ien programma.''
Foar it surfen sels makket it neat út oft immen no de Fryske, de Nederlânske of de Ingelske ferzje brûkt. It ferskil sit yn de oantsjuttingen op it skerm. File (bestand) hjit by Ytsma 'triem', links (bladwijzer) is 'blêdwizer', edit (bewerken) is 'bewurkje'. Ynstruksjes oer de Fryske browser stean yb Ytsma's weblog: my.opera.com/ytsmabeer.
Bron: http://www.leeuwardercour(...)le61156.ece?secId=61
nee, ik heb geen vertaling. maar als je een vertaling nodig hebt, is dit per definitie geen interessant nieuws voor jou.
Standaard menu balk selectere?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:32 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ik wel
Misschien even de standaard menu balk selecteren?
opnieuw toevoegen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:11 schreef fokME2 het volgende:
Aha, bedanktNu is alleen mijn webdev-gedoe weg.
ff testenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:39 schreef thedude0 het volgende:
Die ene bug waardoor gifjes veel te snel gaan is niet opgelost zie ik
Nee, dat wordt niks met die spelfoutenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:03 schreef Dr_Crouton het volgende:
testink 9.0 met fast-reply
Is moeilijk te zeggen. Hangt ervan af wat je wil.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:06 schreef Badabingea het volgende:
Mijn vraag aan jullie is. Wat is beter als je het vergelijkt met FF
lees dit topic eens door:quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:06 schreef Badabingea het volgende:
firefox is sloomquote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:06 schreef Badabingea het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |