abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 juni 2006 @ 23:19:26 #1
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_38903646
Ik hoor af en toe van mensen dat ze anti FireFox zijn. Maar tot nu toe waren dat enkel schreeuwlelijks of mensen die niet wisten waar ze het over hadden. Ik ben er van overtuigt dat er ergens mensen moeten zijn die met goede argumenten kunnen vertellen waarom ze Firefox niks vinden.

Dus meld je hier
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  donderdag 15 juni 2006 @ 23:22:01 #2
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_38903753
Ik ben anti-anti-firefox.
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
pi_38903794
Het feit dat ik het los moet installeren terwijl er al een browser ingebouwd zit in mijn OS die voor mij prima voldoet is voor mij voldoende om anti-firefox te zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 15 juni 2006 @ 23:23:49 #4
145663 Duiker_21
Daar word ik niet vrolijk van
pi_38903833
Opera is 10x beter

Vaak installeren al die uber firefox geeks eerst 10 extensions zodat ze uiteindelijk een browser hebbben die op Opera lijkt
Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?
  donderdag 15 juni 2006 @ 23:26:39 #5
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_38903956
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het feit dat ik het los moet installeren terwijl er al een browser ingebouwd zit in mijn OS die voor mij prima voldoet is voor mij voldoende om anti-firefox te zijn.
Ja precies, wat is er mis met Safari
pi_38904112
Ik ben niet anti FF, maar werk liever met IE dan FF. Mocht een site het in Opera niet doen (enkel bij cms-systemen (wat met de beta 9 ook beter gaat) en soms media-files.

Waarschijnlijk is mijn voorkeur voor IE boven FF gewoon dat ik jaren ervaring met IE heb, en niet met FF.
  donderdag 15 juni 2006 @ 23:31:25 #7
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_38904129
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:26 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja precies, wat is er mis met Safari
He niet de vraag omdraaien, ik helemaal niks tegen Safari. Ik wou dit nu eens geen bash topic maken.
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:23 schreef Duiker_21 het volgende:
Opera is 10x beter

Vaak installeren al die uber firefox geeks eerst 10 extensions zodat ze uiteindelijk een browser hebbben die op Opera lijkt
Beargumenteer, lever voorbeelden. Hier heb ik natuurlijik niks aan.
pi_38904185
4 schermen openen en heel Firefox loopt vast.
dat vond ik wel een goede reden om het erweer af te gooien.
Meedoen is belangrijker dan winnen!
pi_38904254
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:31 schreef the_disheaver het volgende:

Waarschijnlijk is mijn voorkeur voor IE boven FF gewoon dat ik jaren ervaring met IE heb, en niet met FF.
Speelt bij mij ook mee, ik heb FF ooit even geprobeerd maar vond het de moeite niet waard om die hele browser te ontdekken. Verder zit ik nooit met het gezeik dat een site het niet doet omdat hij FF niet ondersteunt. Redenen genoeg om geen FF te gebruiken voor mij dus.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 15 juni 2006 @ 23:40:38 #10
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_38904478
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:32 schreef dramslag het volgende:
4 schermen openen en heel Firefox loopt vast.
dat vond ik wel een goede reden om het erweer af te gooien.
Dat is mij nog nooit gebeurt, raadselachtig
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Speelt bij mij ook mee, ik heb FF ooit even geprobeerd maar vond het de moeite niet waard om die hele browser te ontdekken. Verder zit ik nooit met het gezeik dat een site het niet doet omdat hij FF niet ondersteunt. Redenen genoeg om geen FF te gebruiken voor mij dus.
Sinds wannneer ondersteunt een website een browser, het is eerder andersom, een website heeft bepaalde code die al dan niet om verschillende reden anders word weer gegeven door een browser. Die codes zijn gestandaariseerd, als een programmauer dus die standaard niet aanhoud komt het resultaat er anders uit te zien.
  Donald Duck held donderdag 15 juni 2006 @ 23:43:49 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_38904576
FireFox is een grappige alternatieve browser. Maar wil je echt serieus internetten, dan neem je Opera! Net FireFox, maar dan sneller en mooier!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_38904624
hihi, alle anti-FF'ers zijn opera'ers
  donderdag 15 juni 2006 @ 23:46:39 #13
145663 Duiker_21
pi_38904684
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:31 schreef Sitethief het volgende:

Beargumenteer, lever voorbeelden. Hier heb ik natuurlijik niks aan.
Ik zou zeggen installeer Opera eens en vind het zelf uit.

In Opera kan je veel meer dingen instellen, en zoals ik al aangaf zitten heel veel handige features al standaard in de browser ingebouwd. Je hoeft dus na installatie niet nog eens van alles te installeren.

In Opera zitten standaard 'mouse gestures' waarbij je met je muis naar de volgende or vorige pagina kan gaan. Als je bijvoorbeeld de rechtermuisknop ingedrukt houdt, je beweegt je muis naar links en laat vervolgens de rechtermuisknop weer los ga je naar de vorige pagina. Echt superhandig, ik heb alle Forward en back knoppen niet meer nodig, dit werkt veel sneller. In FF moet je hiervoor een extension downloaden die brak werkt.

In Opera zit een echter RSS reader, niet van die crappy live bookmarks, tevens zit in Opera een mailclient ingebouwd, dus Outlook of Thunderbird heb je ook niet meer nodig. In de nieuwste Opera 9 (beta) kan je Widgets installeren. In opera kan je chatten via IRC en ook andere chataccounts beheren. Je kan torrentjes downloaden.
Je kan sessies bewaren, als je bijvoorbeeld een aantal websites iedere dag bezoekt, kan je die met een druk op de knop allemaal tegelijk openen.
Je kan wachtwoorden opslaan en beheren, zodat je heel snel (door op CTRL+ENTER te klikken) kan inloggen.

Check voor meer info maar de site van Opera: http://www.opera.com
Het installatiebestand van Opera is trouwens nog een stuk kleiner dan FireFox, ondanks al die extra's.
  donderdag 15 juni 2006 @ 23:47:10 #14
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_38904702
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:45 schreef the_disheaver het volgende:
hihi, alle anti-FF'ers zijn opera'ers
Hmm dat valt me wel weer mee dan, opera is verder een degelijke browser niks op aan te merken.
  Donald Duck held donderdag 15 juni 2006 @ 23:48:04 #15
46149 __Saviour__
pi_38904741
Van FireFox vind ik lastig dat het standaard zo weinig kan. Dan zijn er wel extensies, maar dat werkt niet lekker. Je hebt dan zo'n bij elkaar geplakt programma met extensies van tig verschillende ontwikkelaars.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 15 juni 2006 @ 23:48:55 #16
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38904765

UI van Danny
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 15 juni 2006 @ 23:50:07 #17
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_38904814
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:46 schreef Duiker_21 het volgende:

[..]

Dat is voor mij juist een reden om het niet te installeren, ik heb een browser liefsts zo licht mogelijk zodat ik zelf kan beslissen wat ik wel en niet nodig heb, wat moet ik met torrents en chat in een browser? (zoiezo gebruik ik beide zeer weinig) Ik heb daarom zelfs Portable Firefox geinstalleerd voor tijdens het gamen.
  donderdag 15 juni 2006 @ 23:51:54 #18
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_38904880
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Van FireFox vind ik lastig dat het standaard zo weinig kan. Dan zijn er wel extensies, maar dat werkt niet lekker. Je hebt dan zo'n bij elkaar geplakt programma met extensies van tig verschillende ontwikkelaars.
Je hebt hier deels gelijk, maar als alles van een bedrijf komt hoeft het nog niet te werken (IE ?)
Maar over het algemeen heb ik daar weinig last van, en als het niet werkt pas ik het zelf wel aan
  donderdag 15 juni 2006 @ 23:52:44 #19
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_38904915
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[[url=http://forum.fok.nl/usericons/1/antiff.jpg]afbeelding][/url]

UI van Danny
sssst dat was de reden van dit topic...
  donderdag 15 juni 2006 @ 23:52:58 #20
145663 Duiker_21
pi_38904922
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:50 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Dat is voor mij juist een reden om het niet te installeren, ik heb een browser liefsts zo licht mogelijk ...
Zoals ik al aangaf is het installatiebestand van Opera veel kleiner. ALs je een beetje lekker met FF wilt werken moet je eerst tig extensies downloaden. Als je de mailclient van Opera niet gebruikt wordt die module niet geladen, zelfde als bij de RSS client of chat functies.
Ik merk op mijn Windows bak dat FireFox vaak veel meer geheugen nodig heeft dan Opera.
pi_38905124
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:40 schreef Sitethief het volgende:

Sinds wannneer ondersteunt een website een browser, het is eerder andersom, een website heeft bepaalde code die al dan niet om verschillende reden anders word weer gegeven door een browser. Die codes zijn gestandaariseerd, als een programmauer dus die standaard niet aanhoud komt het resultaat er anders uit te zien.
Kijk, en in dat soort technisch gezever ben ik dus niet geïnteresseerd, als ik een pagina wil bezoeken zal het mij m'n reet roesten wie er nou precies wat ondersteunt, als ik die pagina maar te zien krijg en alles erop werkt, en dan zit je bij IE beter dan bij FF, simpel...
  vrijdag 16 juni 2006 @ 00:02:33 #22
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38905216
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:52 schreef Sitethief het volgende:

[..]

sssst dat was de reden van dit topic...
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_38905464
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:52 schreef Duiker_21 het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf is het installatiebestand van Opera veel kleiner. ALs je een beetje lekker met FF wilt werken moet je eerst tig extensies downloaden. Als je de mailclient van Opera niet gebruikt wordt die module niet geladen, zelfde als bij de RSS client of chat functies.
Ik merk op mijn Windows bak dat FireFox vaak veel meer geheugen nodig heeft dan Opera.
Inderdaad. Het enige is dat je wel de mogelijkheid op je schijf hebt, dus enkele MB'tjes verbruik je wat je niet gebruikt. Maar qua prestaties is er geen verschil. M2 (mailprogramma) wordt niet geladen als je het niet gebruikt. Net als meer dingen.

Wat ik nog meer plus punten vindt van opera:
- bookmark systeem: search veld, nicknames om in het adresbalk in te voeren
- zoeken: elk zoekformulier in het zoekbalkje integreren, en/of via de adresbalk zoeken. Bv: met 'g zoekwoorden' zoek je met google naar 'zoekwoorden'. En dat kan bv ook met 'nl.wiki boot', om naar de wikipedia artikel over boot te gaan
- mailclient: labelsysteem, en geen map. Kost geen tijd om je mail te doorzoeken, anders dan bij bv outlook waar bij elke zoekterm hij alle emailtjes moet doorscannen.
Door labelsysteem kan een mailtje in meerdere 'mappen' staan, maar op de schijf staat het mailtje gewoon maar 1 keer.
- notes, best handig.

Alle menu's enzo zijn instelbaar. Via ini-files. Enig nadeel: kost wat moeite om achter te komen wat wat doet.

Vooral hulde voor de mouse gesture
  Donald Duck held vrijdag 16 juni 2006 @ 00:13:44 #24
46149 __Saviour__
pi_38905542
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 00:10 schreef the_disheaver het volgende:
- zoeken: elk zoekformulier in het zoekbalkje integreren, en/of via de adresbalk zoeken. Bv: met 'g
Via de adresbalk zoeken is echt zo super! Ik heb er echt vele zoekmachines ingezet, allemaal supersnel te gebruiken zo
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_38907758
Het tabbed browsen werkt goed.
Alleen als ik een aantal vensters open heb gehad gebruikt FF makkelijk 400 MB geheugen.
En dat geheugen krijg ik alleen maar terug als ik FF helemaal afsluit (alle subvensters en vensters).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')