Nee volgens mij is het verboden heiligen af te beelden hoorquote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:57 schreef KaiN het volgende:
Ik denk dat het er vooral om gaat dat Mohammed op een beledigende manier wordt afgebeeld. Je mag hem dus alleen op een positieve manier afbeelden (volgens islamieten dan).
dus HIJ was de eerste..en niet madame curie !quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:08 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Dat denk ik ook. Er staat trouwens wel in de Koran hoe Hij eruit ziet, Gezicht Mohammed scheen als een volle maan (de Volkskrant van vandaag).
Mohammed mag wel afgebeeld worden door veel sjiitische moslims.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:54 schreef MikeyMo het volgende:
Als Mohammed van het moslimgeloof niet getekend mag worden, hoe weten ze dan eigenlijk hoe hij er precies uitziet?
Volgens Dante zou Mohammed in de hel zitten vanwege zijn 'verkeerde' geloof.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:11 schreef Laton het volgende:
[afbeelding]
This picture is of an early Renaissance fresco in Bologna's Church of San Petronio, created by Giovanni da Modena and depicting Mohammed being tortured in Hell.
http://www.guardian.co.uk/arts/news/story/0,11711,742914,00.html
met andere woorden: een bolle glanzende kop...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:12 schreef Laton het volgende:
[..]
dus HIJ was de eerste..en niet madame curie !
Er wordt inderdaad niet gesproken over een verbod op afbeeldingen, wel over het feit dat het aanbidden van beelden zondig is.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:13 schreef R@b het volgende:
[..]
Mohammed mag wel afgebeeld worden door veel sjiitische moslims.
Soennitische moslims menen dat het verboden is. .
Bijna 80% van alle moslims ter wereld, ook die in het Westen leven, zijn soennitisch.
In de Koran wordt met geen woord gerept over een verbod. Wel in hadiths
zoals de posters en schilderingen van Ayatollah Khomeini bedoel je?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:24 schreef BoNi het volgende:
[..]
Er wordt inderdaad niet gesproken over een verbod op afbeeldingen, wel over het feit dat het aanbidden van beelden zondig is.
In bepaalde hadith staat idd beschreven dat Mohammed afbeeldingen heeft verboden vanwege het feit dat de kans dan bestaat dat deze beelden afbeeldingen dan aanbeden zouden kunnen worden.
Dan gaan de chinese en japanse ambassades eraanquote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:57 schreef Sapstengel het volgende:
Of als je een pokémon tekent en erbij zet dat het Mohammed is, is het dan ook fout?
slaan ze terug met een super-pokedraakquote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:27 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Dan gaan de chinese en japanse ambassades eraan
Zo gek was die Mohammed nog niet blijkt maarquote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:26 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
zoals de posters en schilderingen van Ayatollah Khomeini bedoel je?![]()
Kamikaze-mon vs SuicideBomber-monquote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:28 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
slaan ze terug met een super-pokedraak
Klinkt als een matige japanse pulpfilmquote:
Hoe kom je daar nou weer bijquote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:03 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Nee volgens mij is het verboden heiligen af te beelden hoor
Sterk punt!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:57 schreef Sapstengel het volgende:
Of als je een pokémon tekent en erbij zet dat het Mohammed is, is het dan ook fout?
Nee het mag niet, maar het zal vermoedelijk wel een ietsje minder opwinding veroorzaken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:39 schreef nonzz het volgende:
En als je gewoon één klein streepje van 5 cm op een wit a4-tje zet, en je zegt erbij dat het mohammed is, maar dan wel heel abstract, mag dat dan?
beschrijvingen van hem in hadith enzoquote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:54 schreef MikeyMo het volgende:
Als Mohammed van het moslimgeloof niet getekend mag worden, hoe weten ze dan eigenlijk hoe hij er precies uitziet? Jezus wordt al eeuwenlang getekend en afgebeeld, en dus weten we nu dat die gozer met die baard en die doornenkrans met dat kruis op zijn rug jezus is. Maar afgezien van omschrijvingen lijkt het me niet dat Mohammed ooit officieel is afgebeeld. Maar als ik dan tekeningen zie van Mohammed dan ziet Mohammed er uit als een gemiddelde arabier (baard, tulband, pisnijdige blik).
Maw: als iemand een tekening maakt van een arabier is er niets aan de hand. Zet je erbij "dit is mohammed" dan is het fout? En als ik nou Michael jackson ruw zou natekenen en zet daarbij dat het mohammed is? Is het dan ook fout?
Een andere uitzondering daarop is eigenlijk de Iraanse houding (Iraniers zijn eigenlijk ook geen arabieren maar perzen) ... In Iran worden afbeeldingen van Ayatollah Khomeiny nog steeds aanbeden.quote:In het Midden-Oosten staan bijna nergens standbeelden van belangrijke personen. De enigen die dit wel doen - bijvoorbeeld de de Syrische president Assad en de voormalige dictator van Irak, Saddam Hussein - worden door moslim fundamentalisten beschouwd als vijanden, afvalligen en pseudo-moslims
BRON
En als je nou zegt dat het mohammed voorstelt die Osama Bin Laden in z'n reet neukt, terwijl mohammed Allah een blowjob geeft? Mag dat?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:42 schreef BoNi het volgende:
[..]
Nee het mag niet, maar het zal vermoedelijk wel een ietsje minder opwinding veroorzaken.
Moeilijk in je eigen woorden?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:46 schreef harrie1 het volgende:
mo was een dief en crimmineel een struikrover 1e klas
en een jood !
Sura 5:68 - Say: "O People of the Book! ye have no ground to stand upon unless ye stand fast by the Law (Torah), the Gospel (Injeel), and all the revelation that has come to you from your Lord."
Sura 29:46 Muslims are told by Allah, not to question the authority of the scriptures of the Christians, saying, "And dispute ye not with the People of the Book, but say, "We believe in the revelation which has come down to us and in that which came down to you; Our Allah and your Allah is one;
voor wie tijd heeft
http://bibleprobe.com/muhammad.htm
Muhammad
(aka Mohammed, aka Mahomet)
Terrorist or Prophet?
best leuk om te lezen
wat ik tot nu toe heb gelezen klopt wel volgens de koran en bijbel
het hele geloof hangt aan elkaar
nog ff en boedha was de 2ling broer
gevaarlijke uitspraakquote:
als ik iets uit de Koran neer zet, dan weet ik wat ik neerzet. Met juiste contextquote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:50 schreef Laton het volgende:
[..]
gevaarlijke uitspraakjij bent er vast niet vies van de koran aan te halen.
Koran voor je rechterbil en de Bijbel voor je linker..quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:06 schreef -Wolf- het volgende:
Stel je zit op de wc en het wc-papier is op en het enige wat je bij de hand hebt is een bijbel of een koran. Wat doe je dan?
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:06 schreef -Wolf- het volgende:
Stel je zit op de wc en het wc-papier is op en het enige wat je bij de hand hebt is een bijbel of een koran. Wat doe je dan?
Kay dit plaatje staat daar dus op die site... dit lijkt meer op Dragonball Z als op de Koran.. Mohammed is stiekem Goku.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:08 schreef bas-beest het volgende:
check deze site voor afbeeldingen van Mohammed:
http://www.zombietime.com/mohammed_image_archive/
Ojeee had die arme man een volle maans gezichtquote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:08 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Dat denk ik ook. Er staat trouwens wel in de Koran hoe Hij eruit ziet, Gezicht Mohammed scheen als een volle maan (de Volkskrant van vandaag).
Wie is dat, Guus Hiddink?quote:
Ja, erg he.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:41 schreef gr8w8 het volgende:
Stel Saddam heette Mohammed, best respectloos.
Omg, is hij verbrand?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:11 schreef Laton het volgende:
[afbeelding]
This picture is of an early Renaissance fresco in Bologna's Church of San Petronio, created by Giovanni da Modena and depicting Mohammed being tortured in Hell.
http://www.guardian.co.uk/arts/news/story/0,11711,742914,00.html
Er gaan zelfs theoriën dat hij van het negroïde ras zou zijn. Dan zijn die fresco's behoorlijk verbleekt door de jaren.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:02 schreef Aurelianus het volgende:
Alsof men weet hoe Jezus er uit zag. Die zag er in de vroeg-christelijke tijd toch vaak heel anders uit dan later.
Tja, het witte marmer van Rome en Athene was vroeger ook een stuk kleurrijker. Dus wie weet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:03 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Er gaan zelfs theoriën dat hij van het negroïde ras zou zijn. Dan zijn die fresco's behoorlijk verbleekt door de jaren.
Een zalvende vollemaans kop lijkt mij waarschinlijker, met een geknepen mondje en van die kleine oogjes.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:08 schreef ScienceFriction het volgende:
Mohammed lijkt me echt zo'n ruige langharige Hell's Angel (sans de zonnebril en tattoos en met een jurk).
Bush?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Een zalvende vollemaans kop lijkt mij waarschinlijker, met een geknepen mondje en van die kleine oogjes.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:38 schreef Youssef het volgende:
Sowieso is het beeld dat mensen over Jezus hebben onzin, je gaat me toch niet vertellen dat er ooit iemand in Jezus zijn tijd hem zo heeft afgebeeld en dat die afbeelding continu is doorgegeven? Het is gewoon puur een verzinsel dat is gebasseerd op hoe mensen er in die tijd uitzagen en door omschrijvingen. En natuurlijk een beetje de inbreng van mensen die graag zouden willen dat ie er zo uit ziet, maar misschien was ie wel slechts 1.40
Het afbeelden van mensen is bij voorbaat al verboden, ook als het de profeet niet is.
quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:52 schreef behAARD het volgende:
misschien hadden de Denen het gewoon over een andere Mohammed!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |