Een president en een koningin? Gezelligquote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:41 schreef Lionheaad het volgende:
- Ceremonieel Kongshuis
- President van Nederland
Hij bedoelt een grote hal waar iedereen Kong kan spelen, hoor.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:07 schreef basilisk het volgende:
[..]
Een president en een koningin? Gezellig![]()
Laat de president dat maar doenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hij bedoelt een grote hal waar iedereen Kong kan spelen, hoor.
en DAAR ben ik het dus niet mee eens. je laat het bestuur van het land toch niet over aan een incapabele prutser omdat hij zo leuk over komt...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:44 schreef dVTB het volgende:
En trouwens: het is een ieders goed recht om op populistische zwambazen te stemmen hoor...
Is toch alleen maar handig....quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:07 schreef basilisk het volgende:
[..]
Een president en een koningin? Gezellig![]()
Eigenlijk raar: een politicus mag wel zich begraven in dossiers, maar vervolgens niet de kennis die hij heeft overbrengen op de mensen waarom het gaat.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:18 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
en DAAR ben ik het dus niet mee eens. je laat het bestuur van het land toch niet over aan een incapabele prutser omdat hij zo leuk over komt...
Wie ben jij om voor anderen te bepalen wat een incapabele prutser is? - Persoonlijk vind ik Balkenende een incapabele prutser, maar dat wil niet zeggen dat anderen dat ook vinden.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:18 schreef pmb_rug het volgende:
en DAAR ben ik het dus niet mee eens. je laat het bestuur van het land toch niet over aan een incapabele prutser omdat hij zo leuk over komt...
ah, ik mag mijn opvatting niet vandaan halen van plekken die ik blief?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:28 schreef dVTB het volgende:
[..]
Als er hier iemand in een klein redenatiewereldje ronddwaalt ben jij het wel. Al je opvattingen zijn namelijk door het geloof ingegeven, lijkt het wel.
Je bent vooral bezig met mensen rechten te ontnemen, in plaats van constructieve punten aan te dragen waar Nederland beter van wordt. Ongeschoolden zouden niet mogen stemmen. homo's zouden niet meer mogen trouwen? Heb jij er last van ofzo? Zit het je dwars dat 42% van de Nederlanders tot geen enkele geloofsgroep behoort?
En waarom zouden alleen laagopgeleide ouders een verplichte cursus moeten volgen? Dacht je soms dat er geen hoogopgeleide ouders zijn die de opvoeding van hun kinderen verwaarlozen? Het merendeel van jouw 'speerpunten' is nogal discriminerend, uitgaande van een bepaald superieur gevoel. Waarom eigenlijk? En wat versta je eigenlijk onder het aanscherpen van de vrijheid van meningsuiting? Alleen het aanpakken van mensen die een grap maken over God, of ook het aanpakken van haatzaaierij door moslims?
mijn inziens heb jij jezelf in deze post redelijk gekwalificeerd.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:28 schreef dVTB het volgende:
[..]
Wie ben jij om voor anderen te bepalen wat een incapabele prutser is? - Persoonlijk vind ik Balkenende een incapabele prutser, maar dat wil niet zeggen dat anderen dat ook vinden.
Ik kan God ook een incapabele prutser vinden. Hij bakt er de laatste 2000 jaar namelijk weinig van. Toch zijn er zat mensen die wel voor hem kiezen... Vrij vertaald: er zijn ZAT mensen die onnadenkend op het CDA stemmen omdat ze nu eenmaal gelovig zijn. Een vriend van mij, die toch wel degelijk hoogopgeleid is, doet dat ook. Vraag je hem naar zijn motivatie, of naar hoe hij tegen het huidige kabinet aankijkt, dan blijft het angstig stil.
Nee, als we dan onopgeleiden gaan verbieden om te stemmen, stel ik ook voor om elke vorm van koppeling tussen religie en politiek te verbieden. Dan kunnen we als 'goed nadenkende' mensen tenminste ECHT inhoudelijk stemmen.
ik heb niks tegen populisten als ze ook inhoud hebben. dat kunnen we van wouter B. niet zeggen, helaas.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Eigenlijk raar: een politicus mag wel zich begraven in dossiers, maar vervolgens niet de kennis die hij heeft overbrengen op de mensen waarom het gaat.
Wat heeft iedereen toch tegen populisten?
Het is ook naief om te denken dat hoogopgeleide mensen een betere op voeding geven dan laagopgeleide mensen. Hoogopgeleide mensen hebben vaak een baan waar ze veel tijd mee kwijt zijn, ook buiten normale werkuren. Dat betekend dus dat ze weinig tijd hebben voor de opvoeding van hun kinderen. Dat betekend dus weer dat ze een oppas nodig hebben of hun kinderen naar de kinderopvang sturen. waar ze dus weer opvoeding krijgen van mensen met een lagere opleiding.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:28 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
Het is naief om te denken dat hoogopgeleide ouders net zo dramatisch hun kinderen opvoeden als laagopgeleiden... (het zelfde soort naieviteit waarmee jarenlang de problemen met allochtonen zijn ontkent, imo) Vraag een willekeurige leerkracht basisonderwijs.
Het is een feit dat sommige mensen meer kunnen dan anderen, krampachtig aan gelijkheid vasthouden is imo zinloos. Dat heeft niks met superioriteit te maken.
Je snapt de strekking van mijn woorden geloof ik niet. Ik ben er niet op uit om religieuze partijen te verbieden, ik gaf alleen een gedachtegang aan die je *zou kunnen hebben*. Je stelt dat mensen rechten ontnemen niet per definitie slecht is. Waarom hang je dan zo in de gordijnen als ik opper dat we de koppeling religie en politiek verbieden? Kennelijk zijn jouw rechten als gelovig Christen belangrijker dan die van je 'laagopgeleide' landgenoot? Ik ontkom niet aan de indruk dat je je nogal superieur voelt.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:28 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
ah, ik mag mijn opvatting niet vandaan halen van plekken die ik blief?
mensen recht ontnemen is niet per se slecht. als jij opeens het recht krijgt iemand te vermoorden, dan zal ik de eerste zijn die gaat proberen jou dat recht te ontnemen. Regels zorgen voor orde, en orde moet soms afgedwongen worden (we weten allemaal waar anarchie tot leidt).
Daarnaast denk ik dat 80% niet tot een geloofsgroep horen, maar daar heb ik natuurlijk geen boodschap aan. Dat beinvloed mijn visie toch niet? In een democratie hoef je alleen maar aan jezelf te denken, want het systeem denkt voor iedereen (dmv representatie).
Het is naief om te denken dat hoogopgeleide ouders net zo dramatisch hun kinderen opvoeden als laagopgeleiden... (het zelfde soort naieviteit waarmee jarenlang de problemen met allochtonen zijn ontkent, imo) Vraag een willekeurige leerkracht basisonderwijs.
Het is een feit dat sommige mensen meer kunnen dan anderen, krampachtig aan gelijkheid vasthouden is imo zinloos. Dat heeft niks met superioriteit te maken.
Vrijheid van meningsuiting.... tja, het is toch evident dat daar een grens aan zit?
Het ontkennen van de holocaust is toch ook een mening? Het vinden dat negers lui, niet te vertrouwen en geweldadig zijn is toch ook een mening? Moeten we die dan maar gaan uiten met z'n allen? Ik ben daar niet voor.
Het beledigen van God een slippery slope in de discussie. Veel mensen begrijpen gewoon NIET hoe veel pijn je mensen daarmee doet. Moet je dat zo maar toestaan? Maar ik vind dat weer niet hetzelfde als een grap maken over gebruiken van een religie ofzo. Waar ligt de grens? Een heeeel lastige discussie.
koppeling religie en politiek verbieden...![]()
jij bent ook tegen democratie?
Mwoah ik zou de plannen van bjivoorbeeld Donner toch wel willen kwalificeren als 'meegaan met de waan van de dag' in plaats van gebaseerd op een solide ideologische onderbouwing. Niet dat er daar mijns inziens iets mis mee is. Liever een politieke partij die zich aanpast aan de situatie dan een die maar blijft vasthouden aan ideologisch onwerkbare ideeen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:31 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
mijn inziens heb jij jezelf in deze post redelijk gekwalificeerd.
ik stem CDA omdat ik het uiterst capabele mensen vind die Nederland hebben opgebouwd en die tenminste ergens voor staan (wat niet onderhevig is aan de waan van de dag). het is een partij die tenminste wat begrepen heeft van belastingen en overheidsfinancieringen. met de pvda is NL in no-time failliet.
Er zijn ook genoeg mensen die Wilders een inhoudsloze populist vinden. Net als jij het bestuur van het land liever niet overlaat aan een 'incapabele prutser' als Wouter B. geldt voor anderen hetzelfde met betrekking tot Geert W. Die tegenstelling geeft voor mij al de onzinnigheid aan van de bewering dat mensen niet zouden mogen stemmen op populisten.quote:ik heb niks tegen populisten als ze ook inhoud hebben. dat kunnen we van wouter B. niet zeggen, helaas.
Wat dat betreft niet nee, maar ik doelde meer op zijn anti terrorisme plannen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:56 schreef Heerlijkheid het volgende:
Als er iemand is die zich juist níet door de waan van de dag laat leiden, is het Donner wel. Zie bijvoorbeeld de discussie over het TBS-systeem. Iedereen roept op basis van een ontsnapping dat het allemaal veel strenger moet, maar Donner ging daar juist niet in mee.
ach van jouw ook niet. Het verschil met bos is dat mensne hem wel geloven.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:33 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
ik heb niks tegen populisten als ze ook inhoud hebben. dat kunnen we van wouter B. niet zeggen, helaas.
En jij praat erover dat mensen capabel moeten zijnquote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:31 schreef pmb_rug het volgende:
ik stem CDA omdat ik het uiterst capabele mensen vind die Nederland hebben opgebouwd en die tenminste ergens voor staan (wat niet onderhevig is aan de waan van de dag). het is een partij die tenminste wat begrepen heeft van belastingen en overheidsfinancieringen. met de pvda is NL in no-time failliet.
Het doel van patenten is om de uitvinder te beschermen. Als tegenprestatie geeft hij openbaarheid van zijn uitvinding, in de vorm van een beschrijving en tekening.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:16 schreef thabit het volgende:
[..]
Patenten zijn bedoeld om geld te steken in onderzoek. Die onderzoeksresultaten brengen natuurlijk de meeste vooruitgang als ze op een gegeven moment wereldkundig worden gemaakt.
Op ideeen alleen kan je geen patent aanvragenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wow! Met zo'n kort verkiezingsprogramma heb jij een gouden toekomst voor je!
Gauw, patent aanvragen!
Intellectueel eigendomsrecht.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:04 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Op ideeen alleen kan je geen patent aanvragen![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |