abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 februari 2006 @ 22:51:56 #51
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_34884008
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 22:45 schreef remlof het volgende:
Oh ja, stelletje hypocriete nederlanders, eerst masaal tegen de EU grondwet stemmen en nu lopen klagen dat we niet genoeg zij aan zij staan binnen de EU...
Dat wouden jullie toch niet?
Wat heeft die ontzettend slechte deal met deze crisis te maken? Of kun je het niet verkroppen dat mensen met een andere mening hun zin hebben gekregen? Zouden mensen met een andere mening dan niet gewoon moeten worden doodgeschoten, als ze dan toch niet weten wat ze doen?
pi_34884027
quote:
Oh ja, stelletje hypocriete nederlanders, eerst masaal tegen de EU grondwet stemmen en nu lopen klagen dat we niet genoeg zij aan zij staan binnen de EU...
Ik heb voor de Europese grondwet gestemt. Dus
  woensdag 8 februari 2006 @ 22:58:47 #53
104871 remlof
Europees federalist
pi_34884312
Ik zeg alleen dat als je dingen goed wilt regelen binnen de EU, zoals in dit geval een gezamelijk buitenlands beleid uitdragen, je toch echt wat meer eenheid nodig hebt binnen europa, te beginnen met een europese grondwet... En ik durf te beweren dat de meeste die het hardste schreeuwen dat we naast Denemarken moeten staan tegen die grondwet hebben gestemd.
dus niet alle he more
Yankee go home!
pi_34893655
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:03 schreef Martijn_77 het volgende:
Zou dit het begin zijn van een nieuwe wereld oorlog?

Twee geloven tegen elkaar?
Die oorlog duurt al ongeveer 1000 jaar.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''
(Fabio Capello)
pi_34894920
Je kunt natuurlijk wel een schuld bij de EU gaan leggen... Maar je moet natuurlijk wel voorzichtig zijn. Zoals het er nu op lijkt, zijn er mensen in die landen die specifiek deze reacties proberen uit te lokken. Die het hele gebeuren proberen te laten escaleren door landen één voor één in discrediet te brengen.

Als je dan als EU vierkant achter Denemarken gaat staan en sterke taal gaat uiten, dan doe je dus precies wat die mensen willen. Dan escaleer je het, en dat levert nog veel meer ellende op dan wat er nu allemaal gebeurt.

Die mensen STUREN AAN op een escalatie. Die hebben dus al plannen klaar liggen voor de volgende stappen. Ze proberen het niet te escaleren zonder een doel te hebben. Ik weet wel zeker dat één van hun doelen het creeeren van een gezamelijke vijand is, zodat het Midden Oosten meer een eenheid zal worden. En DAT is levensgevaarlijk voor ons. Een verdeeld Midden Oosten is iets dat we in de hand kunnen houden, een verenigd Midden Oosten kan wel eens onze gelijke zijn. En wat als dat verenigd Midden Oosten niet met ons wil samenwerken, maar ons te grazen wil nemen? Dan is het ECHT oorlog.

De belangen zijn wel wat groter dan het redden van je eer ofzo. Je praat hier over de levens van miljoenen mensen. Maar daarom zitten ook die politici in de politiek en niet jullie.

Een aap in de porceleinkast is wel eventjes spannend. Maar als je wil gaan eten en al je borden blijken kapot te zijn, dan is het huilen.

Vooralsnog speelt alles zich in het Midden Oosten zelf af en niet in Denemarken. Dus waarom zou je gaan ingrijpen? Ik weet zeker dat Denemarken hulp genoeg krijgt. Je hoort ze toch niet klagen en om hulp vragen bij de VN?

[ Bericht 24% gewijzigd door RetepV op 09-02-2006 12:09:10 ]
pi_34895099
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 22:58 schreef remlof het volgende:
Ik zeg alleen dat als je dingen goed wilt regelen binnen de EU, zoals in dit geval een gezamelijk buitenlands beleid uitdragen,
Maar waarom wil je een gezamelijk buitenlands beleid uitdragen? Wat kan jou het schelen dat ze in die andere landen de boel voor zichzelf verkloten?

De VS is zo'n land dat een 'buitenlands beleid' uitdraagt. En je weet dat DAT één van de grootste bronnen is van alle ellende die we nu hebben.
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:08:43 #57
572 Sniper
Gull Catcher
pi_34895236
De VVD vond de EU reactie te slap. Kabouter Wouter was echter blij met de oproep tot "dialoog"...

Volgens mij hebben deze mensen geen trek in een dialoog (het woord impliceert al een zekere bereidheid van twee kanten), ze hebben het te druk met het afbranden van ambassades en het doodwensen van infidels. Helemaal hilarisch is de "waarschuwing" in het EU bericht: de losgeslagen horde psychoten zou het vredelievende imago van de Islam weleens kunnen aantasten... Over welk vredelievend imago hebben deze EU sukkels het in Allah's naam??
pi_34895378
Iedereen die hier sterke taal uit moet wel bereid zijn z'n leven te geven voor zijn idealen. Anders is het alleen maar loze praat. Je uit dan alleen maar sterke taal omdat je weet dat ANDEREN (soldaten) naartoe gestuurd zullen worden als er actie ondernomen wordt.
pi_34896049
FF een geintje hoor...

donderdag 9 februari 2006 @ 13:37:08 #60
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34898238
quote:
nou geweldig applausje
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_34901734
quote:
Dat was gewoon een Nee tegen dit kabinet! Wat dat betreft is "het volk" behoorlijk dom.
Hadden we een referendum tijdens economische hoogconjuctuur gehad dan was er massaal JA gestemd.
Overigens heb ik zelf voor de EU grondwet gestemd, maar ik vind dit ook een zéér goed kabinet.
pi_34902465
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:37 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

nou geweldig applausje
De waarheid is soms hard.

Ik heb ja gestemd. De EU zou er goed aan doen door zich eens een keer als een muur op te stellen en de rechten waar onze voorouders eeuwen voor hebben gevochten te verdedigen.
pi_34910123
quote:
Er is een verschil tussen het zij aan zij staan in de EU en het te stil zijn van europa/de wereld...
Er is ook een wezenlijk verschil tussen de europeese grondwet en het zij aan zij staan van de EU...
Zeer gewaardeerd lid van de robotdancefanclub...
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:12:18 #64
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34910149
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:38 schreef Refragmental het volgende:

[..]

De waarheid is soms hard.

Ik heb ja gestemd. De EU zou er goed aan doen door zich eens een keer als een muur op te stellen en de rechten waar onze voorouders eeuwen voor hebben gevochten te verdedigen.
waartegen? wij zijn degene die constant in aanval zijn
pi_34910324
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:12 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Hoe, door een paar plaatjes te plaatsen?
pi_34910986
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:12 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Juist! Wij zijn altijd al de agressors geweest
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:40:10 #67
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34911181
afghanistan , irak ?
pi_34911213
Bedoel je daarmee te zeggen dat we die mensen maar weg hadden moeten laten rotten?
pi_34911440
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:40 schreef BaajGuardian het volgende:
afghanistan , irak ?
9/11, Madrid, London, WTC bomaanslag, Yemen etc etc?

We hebben beiden genoeg op hun kerfstok staan. Maar doen alsof wij de enige agressors zijn en zij zo'n lievelingetje is wel erg naïve en dom.
pi_34911469
Plus wat Thuodor zegt. Wanneer we niets hadden gedaan was het ook niet goed geweest.
En als we nu wegtrekken is het ook niet goed want dan laten we ze stikken, hoe dan ook, tis nooit goed.
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:52:54 #71
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34911603
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:48 schreef Refragmental het volgende:

[..]

9/11, Madrid, London, WTC bomaanslag, Yemen etc etc?

We hebben beiden genoeg op hun kerfstok staan. Maar doen alsof wij de enige agressors zijn en zij zo'n lievelingetje is wel erg naïve en dom.
onbewezen.
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:54:19 #72
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34911650
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:41 schreef Thuodor het volgende:
Bedoel je daarmee te zeggen dat we die mensen maar weg hadden moeten laten rotten?
wie denk je dat saddam aangesteld en gesteunt hebben
europa en amerika
wie denk je dat in afghanistan militia trainde om tegen het rode gevaar te vechten en ze daarna ook lekker liet rotten
amerika

leuk he
pi_34911818
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:52 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

onbewezen.
Daar zaten we natuurlijk allemaal zelf achter!

En al die sharia/islam landen zijn harstikke lief!

Slachtofferrol is iets wat er diep ingebakken zit!
pi_34911838
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:54 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

wie denk je dat saddam aangesteld en gesteunt hebben
europa en amerika
wie denk je dat in afghanistan militia trainde om tegen het rode gevaar te vechten en ze daarna ook lekker liet rotten iets te laat zich herstelden, maar beter laat dan nooit
amerika

leuk he
Leuk, ja...
  donderdag 9 februari 2006 @ 20:11:32 #75
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34912200
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:58 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Daar zaten we natuurlijk allemaal zelf achter!

En al die sharia/islam landen zijn harstikke lief!

Slachtofferrol is iets wat er diep ingebakken zit!
vooral in het westen ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')