Ze hebben het te druk met flut regeltjes bedenken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:10 schreef Frank-NL het volgende:
Is er überhaupt een officiele EU reactie gegeven? Nee toch? Ik dacht dat de unie juist meer met één stem naar buiten wou treden,
Alsof Nederland dan wel wat zou durven te zeggenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:10 schreef Frank-NL het volgende:
Is er überhaupt een officiele EU reactie gegeven? Nee toch? Ik dacht dat de unie juist meer met één stem naar buiten wou treden, of kan dat niet omdat we de grondwet geblokkeerd hebben destijds
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:28 schreef BaajGuardian het volgende:
hersennen
http://www.rtl.nl/(/actue(...)scode_balkenende.xmlquote:Premier Balkenende wil geen gedragscode rond religie opleggen aan de media. Ook moet de politiek journalisten niet oproepen zelf regels te maken. Dat zei de premier in de Tweede Kamer.
Dus de EU draait alleen om de ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:33 schreef Frederic het volgende:
De Denen verwerpen de euro en zijn heel eurosceptisch; maar nu het hun uitkomt willen ze wèl EU-interventie? tja....
Alsof wij zo vóór waren. Onze standpunten liggen niet zo ver uit elkaar. Rasmussen was net op CNN. Had JP kunnen zijn. Pappen en nathouden, dialoog etcquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:33 schreef Frederic het volgende:
De Denen verwerpen de euro en zijn heel eurosceptisch; maar nu het hun uitkomt willen ze wèl EU-interventie? tja....
Ja.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:01 schreef more het volgende:
[..]
Dus de EU draait alleen om de ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤?
http://www.telegraaf.nl/b(...)rken_onderzocht.htmlquote:Brussel 'bestudeert' boycot Iran om cartoons
BRUSSEL - De Europese Commissie bestudeert de aankondiging door Iran dat producten uit Denemarken worden geboycot. „Een boycot tegen Denemarken is per definitie een boycot tegen de EU”, zei een woordvoerder.
Iran kondigde maandag aan Deense goederen te weren, als reactie op de spotprenten in een Deense krant waarop de profeet Mohammed was afgebeeld. Die cartoons hebben tot felle reacties geleid in moslimlanden.
Volgens de Commissie is een boycot „niet de gepaste manier om te reageren”.
Zowat alles draait daar tegenwoordig om.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:01 schreef more het volgende:
[..]
Dus de EU draait alleen om de ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤?
Waar heb ik het overquote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:17 schreef Godslasteraar het volgende:
Ben benieuwd of Nederlandse weekbladen nog iets van die plaatjes gaan publiceren. Mischien iets voor HP De Tijd. Ik verheug me namelijk zo op Balkenende's smoel als ie straks op de teevee staat te stotteren om de ''boel een beetje bij elkaar te houden''', lees: een onmogelijke spagaat probeert te maken tussen zijn waarde en normen babeltjes en de Nederlandse zakenbelangen.
'S kijken hoe crisis-bestendig De Balk nu werkelijk is.![]()
en we gaan nog even door!quote:Moslims boos over beeld profeet op hooggerechtshof
WASHINGTON - Amerikaanse moslimleiders hebben hun bezorgdheid geuit over een beeld van de islamitische profeet Mohammed in het Amerikaanse hooggerechtshof. De sculptuur van Mohammed maakt deel uit van een marmeren fries van achttien invloedrijke wetgevers zoals Mozes, Confucius, Hugo de Groot en Karel de Grote. Mohammed houdt een koran in zijn linkerhand en een zwaard in zijn rechter.
De moslimleiders erkenden dinsdag dat het beeld van Mohammed bedoeld is om de stichter van de islam als historische figuur te eren. Het zou niet te vergelijken zijn met de Deense spotprenten over Mohammed, die islamieten als godslasterlijk beschouwen.
Amerikaanse moslims vroegen in het verleden al om verwijdering van het beeld. Het hof weigerde omdat anders de „artistieke compleetheid” zou worden aangetast.
De islamitische traditie verbiedt afbeeldingen van de profeet
Hoezo geloven? De enige van de twee partijen die het geloof nog en masse praktiseert zijn de moslims die zich beledigd voelen. De andere 'partij' viert misschien wel gristelijke feestdagen als kerst, maar kan je al lang geen Christen meer noemen. En een nieuwe wereldoorlog betekent opnieuw etnische zuiveringen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:03 schreef Martijn_77 het volgende:
Zou dit het begin zijn van een nieuwe wereld oorlog?
Twee geloven tegen elkaar?
Jippie een beeldenstorm er ook nog ff bij dalijk.quote:
Ik heb wel in enkele amerikaanse kranten gelezen, dat ze daar vinden dat de EU landen, die normaal altiijd niet verlegen zit met reacties, nu wel erg stil zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:17 schreef Frutsel het volgende:
ik vind de VS nog verrassend stil...
Mee eens. Het gaat hier niet zozeer om de vrijheid van meningsuiting, maar meer om frustraties die voor een politiek doeleinde worden gebruikt. De mensen in de Arabische wereld die uit zijn op een 'clash' met het westen krijgen alleen maar hun zin als wij hun woede voeden door hevig van ons af te bijten. Sommige mensen sturen aan op een conflict, en deze spotprenten zijn niet meer dan een middel om het doel te bereiken. Laten wij ons hierin meesleuren dan spelen we deze mensen juist in de kaart. We moeten ons niet voor het karretje laten spannen van radicale imams die niets liever willen dan meer olie op het vuur gooien. Zij geloven in haat, in onoverbrugbare verschillen, in verwijdering en geweld; ik niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:27 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind dat de EU er geen aandacht aan hoeft te besteden.
De Amerikaanse regering heeft de spotprenten veroordeeld.quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:17 schreef Frutsel het volgende:
ik vind de VS nog verrassend stil...
World Muslim War I ? (WMWI)quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:36 schreef Eveli het volgende:
Op de Frontpage staat in een reactie van een user een link naar een krantenbericht waarin stond dat een Russisch museum de spotprenten ook tentoon gaat stellen. Ik zie het al helemaal voor me dat dalijk ook de Tsjetsjenen beginnen te zeuren en vervolgens deze hele ubsurde rel nog grotere vormen aan gaat nemen.
Nee, want de moslims hebben al 2 keer eerder geprobeerd Europa te veroveren (beide keren mislukt overigens, anders hadden we nu geen cartoonrel gehad, voor overduidelijke redenen).quote:
Ja, ik zag ook zo iets op het nieuws. Volgens mij willen de Fransen weer de vlam in de pan in hun voorstedenquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:04 schreef Frutsel het volgende:
wat hoor ik nu? de fransen hebben een nieuwe cartoon afgedrukt als reactie op alle rellen?
iets met mohammed die er opstaat en iets zegt van " het is moeilijk geaccepteerd te worden door een stel mafkezen? " of i.d. niet precies meegekregen in het nieuws net
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |