Onderbouwing?quote:
Dat bepaalt de rechter dan maar mooi.quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:41 schreef desiredbard het volgende:
Niks Coulance er is ¤7000 ruggenuitgekeerd gekregen en geaccepteerd.
Dan via een omweg terugkomen..... dan heb je je kans op coulantie wel verkeken
Daarom mogen wij nederlanders onze mening wel gevenquote:Op donderdag 9 februari 2006 11:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat bepaalt de rechter dan maar mooi.
Maar dat geld heeft het meisje niet gekregen maar haar OUDERSquote:Op donderdag 9 februari 2006 11:41 schreef desiredbard het volgende:
Heeft Verdonk jou iets misdaan? En toch heb je daar ook een mening overquote:Op donderdag 9 februari 2006 12:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit soort reacties begrijp ik ech niet. Heeft dat meisje je iets misdaan?
Haar ouders hebben dat geld geaccepteerd, zij niet! Ze is inmiddels achttien geworden een heeft nu op eig en houtje besloten om haar opleiding hier af te maken. Geef haar die kans dan ook.quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:41 schreef desiredbard het volgende:
Dan moet ze dit volgens de regels doen, en niet op deze manier.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:31 schreef Ultrawuft het volgende:
[..]
Haar ouders hebben dat geld geaccepteerd, zij niet! Ze is inmiddels achttien geworden een heeft nu op eig en houtje besloten om haar opleiding hier af te maken. Geef haar die kans dan ook.
volgens mij heeft ze zich gewoon aan de regels gehouden hoorquote:Op donderdag 9 februari 2006 14:33 schreef kollie het volgende:
[..]
Dan moet ze dit volgens de regels doen, en niet op deze manier.
Met een toeristen-visum naar Nederland komen om hier een opleiding te volgen is verboden.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:35 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
volgens mij heeft ze zich gewoon aan de regels gehouden hoorde regels gebruiken op een manier dat je er zelf voordeel van hebt is toch niet verboden?
ze heeft hier gewoon een verblijfsvergunning aangevraagdquote:Op donderdag 9 februari 2006 14:37 schreef kollie het volgende:
[..]
Met een toeristen-visum naar Nederland komen om hier een opleiding te volgen is verboden.
En die is 2 keer geweigerd, toch?quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:38 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ze heeft hier gewoon een verblijfsvergunning aangevraagd
de rechter heeft besloten dat de actie van het IND niet juist was. De rechter besluit op basis van regels en wetten, niet op basis van gevoel.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:47 schreef -Wonderchild- het volgende:
DionysuZ de wetgeving en regels worden hier duidelijk gebruikt op een manier hoe ze niet zijn bedoeld. Dat wil jij niet inzien.
quote:Wie is rechtmatig in Nederland?
Wanneer is iemand illegaal in Nederland?
In de Vreemdelingenwet is vastgelegd wanneer een vreemdeling rechtmatig in Nederland is. In alle andere gevallen als beschreven in artikel 8 Vw 2000 is sprake van illegaal (niet-rechtmatig) verblijf. Van rechtmatig verblijf is sprake als de vreemdeling:
* In het bezit is van een verblijfsvergunning In artikel 8 Vw 2000 staat dat een vreemdeling rechtmatig verblijf heeft als hij een geldige verblijfsvergunning heeft. Die vergunning kan voor bepaalde of onbepaalde tijd zijn en op reguliere of op asielgronden verleend zijn.
* Een verblijfsvergunning heeft aangevraagd Een vreemdeling is al rechtmatig, dus niet illegaal, in Nederland, als hij in afwachting is van een beslissing op een aanvraag voor een verblijfsvergunning tot het moment waarop beslist is op de aanvraag.
* Tijdig een rechtsmiddel aanwendt en dat mag afwachten Wordt de vergunning geweigerd, dan heeft dat van rechtswege tot gevolg dat de betrokkene niet meer rechtmatig in Nederland is. Pas vanaf het moment dat tegen de weigering van een verblijfsvergunning tijdig bezwaar (regulier) of tijdig beroep (in asielzaken) wordt ingesteld en men die procedure op grond van de wet of een rechterlijke beslissing in Nederland mag afwachten, is weer sprake van rechtmatig verblijf totdat beslist is op het bezwaar- of beroepsschrift.
* Tijdig verlenging van de verblijfsvergunning heeft gevraagd Iemand die tijdig, dat wil zeggen voor de afloop van de geldigheidsduur van zijn eerdere verblijfsvergunning, verlenging heeft gevraagd van zijn verblijfsvergunning is ook rechtmatig in Nederland.
* Tijdig een rechtsmiddel heeft aangewend tegen de intrekking of het niet-verlengen van een verblijfsvergunning en dat mag afwachten Ook bij het tijdig aanwenden van een rechtsmiddel (bezwaar of beroep) tegen een besluit tot niet verlengen of intrekken van een verblijfsvergunning geeft rechtmatig verblijf als krachtens de wet of een rechterlijke beslissing uitzetting achterwege blijft gedurende die procedure.
* uitstel van vertrek heeft Als uitstel van vertrek verleend is omdat de betrokkene vanwege zijn gezondheid niet kan reizen of als er sprake is van een vertrekmoratorium (zie onder toelating asiel) is sprake van rechtmatig verblijf.
* bedenkperiode slachtoffers mensenhandel heeft Slachtoffers mensenhandel krijgen van de vreemdelingenpolitie een bedenkperiode waarin ze kunnen besluiten of ze aangifte willen doen ex art 250a Wetboek van Strafrecht. Gedurende die periode zijn ze rechtmatig in Nederland.
* EG/EER/besluit 1/80 Rechtmatig verblijf kan ook rechtstreeks voortvloeien uit het EG-recht of de overeenkomst betreffende de Europese economische ruimte of het Associatiebesluit 1/80 van de Associatieraad EEG/Turkije.
Tot slot mogen ook toeristen gedurende een bepaalde periode, mits ze voldoen aan een aantal criteria hier een beperkte periode rechtmatig verblijven.
quote:Onderwijs
Iedere instelling die onderwijs levert, moet bij vreemdelingen van 18 jaar en
ouder toetsen of zij rechtmatig in Nederland verblijven voordat een opleiding
gestart wordt. Vreemdelingen jonger dan 18 jaar mogen in ieder geval een
opleiding starten.
Voor iedereen geldt dat een eenmaal gestarte opleiding altijd mag worden
afgemaakt, zonder dat de onderwijsinstelling dit controleert of er nog steeds
sprake is van rechtmatig verblijf. Dit geldt ook voor meerderjarige leerlingen of
studenten.
Overigens geldt in alle gevallen dat het volgen van een opleiding geen recht
geeft op verblijf. Als u illegaal in Nederland verblijft en u volgt een opleiding,
dan moet u toch Nederland verlaten en mag u de opleiding niet afmaken.
Voor meer informatie kunt u terecht bij de onderwijsinstelling waar u een
opleiding wilt volgen.
Owja, waar heb je dat trouwens gelezen, ben ik wel benieuwd naarquote:Op donderdag 9 februari 2006 14:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En die is 2 keer geweigerd, toch?
Ze heeft waarschijnlijk 2x een negatieve beschikking gehad bedoel je.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En die is 2 keer geweigerd, toch?
ik kom nog met bronnen ook. Kom jij dan ook met bronnen waaruit blijkt dat ze de boel belazerd.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:08 schreef desiredbard het volgende:
Het gaat erom dat ze geweigerd en uitgeset is zij en haar familie 7 (15) ruggen gehad hebben en dat ze via een omweg de boel weet te belazeren. Ze was al terug naar joegoslavie, zee heeft alleen via eenomweg terug weten te komen....jammer voor haar maar regels zijn regels, en zeker nu ze de boel heeft willen belazeren.... geen coulantie meer
dan mag ej alsnog niet bij 'pleegouders' wonen en en scholing volgen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:38 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ze heeft hier gewoon een verblijfsvergunning aangevraagd
jahwelquote:Op donderdag 9 februari 2006 15:14 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dan mag ej alsnog niet bij 'pleegouders' wonen en en scholing volgen.
ik wil haar wel uitzwaaien op schiphol![]()
Ze is afgewezen voor een verblijfsvergunning en heeft dus willens een wetens via een omweg toch haar scholing willen volgen, technisch mogenlijk maar ja het touristenvisum was verlopen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:10 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik kom nog met bronnen ook. Kom jij dan ook met bronnen waaruit blijkt dat ze de boel belazerd.Met een schengenvisum mag je alle landen in. Met een aanvraag voor een (al dan niet tijdelijke) verblijfsvergunning ben je rechtmatig in Nederland. Als je rechtmatig in Nederland bent mag je er verblijven. Als je een opleiding bent gestart mag je die zelfs afmaken als je NIET rechtmatig in Nederland verblijft.
nee want haar visum was verlopen dus ddan geld de koppelingswet niet meerquote:
nee. haar aanvraag voor verlopige verblijfsvergunning was afgewezen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:16 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ze is afgewezen voor een verblijfsvergunning en heeft dus willens een wetens via een omweg toch haar scholing willen volgen, technisch mogenlijk maar ja het touristenvisum was verlopen.
Helaas pindakaas
Whatever, ze had geen papieren om in Nederland te verblijven / scholing te volgenquote:Op donderdag 9 februari 2006 15:21 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
nee. haar aanvraag voor verlopige verblijfsvergunning was afgewezen.
dus dan ben je illigaalquote:Op donderdag 9 februari 2006 15:21 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
nee. haar aanvraag voor verlopige verblijfsvergunning was afgewezen.
1) je mag in Nederland verblijven als je een aanvraag voor een verblijfsvergunning hebt lopenquote:Op donderdag 9 februari 2006 15:22 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Whatever, ze had geen papieren om in Nederland te verblijven / scholing te volgen![]()
Niet hangende het beroep.quote:
ze heeft de afwijzing aangevochten voor de rechter en deze heeft geoordeeld dat er niet zorgvuldig is gehandeld door het IND.quote:
Dat ze haar hele opleiding hier heeft gedaan en het goed is om dan ook examen op deze school te doen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:24 schreef Loedertje het volgende:
In haar eigen land is het veilig voor haar en er IS een gelijkwaardige opleiding.
Wat is dan nog eigenlijk haar probleem
Exact. Je hoeft haar dan niet eens het land uit te zetten want dat verlaat ze dan vrijwillig.quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:51 schreef ErwinRommel het volgende:
Laat haar die opleiding afmaken en daarna het land uitzetten. Dan kan ze wellicht met de scholing die ze in NL had alsnog in haar eigen land iets beginnen. Win-Win situatie.
Tja.. das de ideaal geschetste situatie.. ik geloof dan ook wel dat zij vrijwillig weg zal gaan (is bij mijn ouders in de gemeente); afgaande op wat ik hoorde van klasgenoten (via via)..quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:18 schreef SCH het volgende:
Exact. Je hoeft haar dan niet eens het land uit te zetten want dat verlaat ze dan vrijwillig.
Mijn idee, al dat gedoe lijkt me zinloos als ze niet tenminste die school afmaakt. Ze is nu eenmaal hier en kan niet á la minute de grens over gezet worden. Met dat diploma is ze meer waard in/voor haar eigen land. Dus hup leren, examen doen en danquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:51 schreef ErwinRommel het volgende:
Laat haar die opleiding afmaken en daarna het land uitzetten. Dan kan ze wellicht met de scholing die ze in NL had alsnog in haar eigen land iets beginnen. Win-Win situatie.
Procedureel van aard. Het IND had namelijk eerst een beslissing moeten nemen over of ze wel of niet haar opleiding mag afmaken. Indien het IND daarop een negatief besluit neemt is het alsnog Taidaquote:Op donderdag 9 februari 2006 15:26 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ze heeft de afwijzing aangevochten voor de rechter en deze heeft geoordeeld dat er niet zorgvuldig is gehandeld door het IND.
Precies.quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:51 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik wist wel dat je je aangesproken zou voelen.quote:
Denk eerder de manier waarop men hiermee omgaat. Dat hoeft niet per sé Rita verdonk te zijn SCH.quote:
als ik voor ontwikkelingshulp wil betalen, dan geef ik wel 5 euro aan mijn voormalige Foster Parents kindje. En niet aan een illegale hoer die hier van ieders zijn centen een opleiding, waar ze toch niks aan heeft, loopt te genietenquote:Op donderdag 9 februari 2006 18:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Denk eerder de manier waarop men hiermee omgaat. Dat hoeft niet per sé Rita verdonk te zijn SCH.
Zo ben ik van mening dat mensen die geen kans hebben om in NL te kunnen blijven een opleiding zou moeten worden aangeboden en na afronding hup, het land uit. Zo doet NL indirect aan ontwikkelingshulp.
quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:17 schreef donald_dick het volgende:
En niet aan een illegale hoer
Zozo, dat zijn nogal wat zware woorden. Heeft ze je in je gezicht gespuugd ofzo? Betaal je teveel voor haar ofzo?quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:17 schreef donald_dick het volgende:
[..]
als ik voor ontwikkelingshulp wil betalen, dan geef ik wel 5 euro aan mijn voormalige Foster Parents kindje. En niet aan een illegale hoer die hier van ieders zijn centen een opleiding, waar ze toch niks aan heeft, loopt te genieten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |