Mijn Beste, lees je ook de frontpage op Fok?quote:Op maandag 6 februari 2006 00:41 schreef McCarthy het volgende:
beste Indirah,
denk je nou echt dat we nu slechter af zijn dan 25 jaar geleden,
dan 50 jaargeleden, dan 100 jaar geleden, dan 200 jaar geleden.
Het gaat alleen maar beter (ook met india er bij) alleen de gemiddelde mens heeft niet de blikveld om dat te zien.
Eerlijk gezegd verwacht ik inderdaad niet meer vriendelijkheid als mensen het moeilijk hebben. Maar dat is hier nu niet het punt van discussie (of ik mis je punt). En de invoering van de euro en een ander kabinet kan ik nog wel herleiden naar maatschappelijke onvrede. Maar dit komt volgens mij meer voort uit onbegrip en onwetendheid (overheid informeert ook niet goed), dan dat die feiten an sich slecht zijn.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:39 schreef Indirah het volgende:
[..]
Verwacht je nog vriendelijkheid van de mensheid dan? Als er zoveel zorgen en problemen zijn in vele gezinnen?
Ik denk zeker niet dat onze maatschappij er beter op wordt met plannen zoals gesteld zijn in de aanhef. Dit veroorzaakt nog meer kopzorgen en nog meer op zichzelf gericht zijn!
En is het dan niet frappant dat dit alles gebeurde na invoer euro en een ander kabinet?
*en ik lees je post met aandacht*
ik laat me niet belazeren door de media en zeker niet door de frontpage.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:43 schreef Indirah het volgende:
[..]
Mijn Beste, lees je ook de frontpage op Fok?
en alle overbodige mensen pleuren we in zee vanuit een vliegtuig?quote:Op maandag 6 februari 2006 00:43 schreef McCarthy het volgende:
ok, laagbetaald werk verdwijnt maar wat krijgen we ervoor terug: veel goedkopere producten. In dat opzicht compenseert het zichzelf.
Uiteindelijk zal het met die goedkopere producten wel tegenvallen; meer vraag richting bepaalde landen zal uiteindelijk ook daar de prijzen laten stijgen tot aanbod en vraag in evenwicht zijn. Maar de abrupte groei in die landen veroorzaakt op korte termijn een schok, en die aanpassing vergt veel tijd. Tijdens die schok profiteren we van goedkope producten, en hebben we last van dure productie van eigen producten en diensten.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:43 schreef McCarthy het volgende:
ok, laagbetaald werk verdwijnt maar wat krijgen we ervoor terug: veel goedkopere producten. In dat opzicht compenseert het zichzelf.
quote:Op maandag 6 februari 2006 00:46 schreef McCarthy het volgende:
wat grappig is (en ik helaas matig met stats kan onderbouwen) is dat de amerikaanse onderklasse in de USA veel beter af is dan de onderklasse in de welvaartslanden als zweden en nederland. surprise niet waar.
inderdaad een punt waarop ik ook met McCarthy van inzicht verschil (tenminste, ik denk dat jij toekomende inkomensongelijkheid met problemen aan de onderkant niet zo heel problematisch vind). Maar onderbouwing van die betere onderklasse in de VS zul je niet vinden, want dat is eenvoudig weg niet waar. Dat is de prijs die zij als samenleving betalen, en bereid zijn om te betalen.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:46 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
en alle overbodige mensen pleuren we in zee vanuit een vliegtuig?
ik heb hem geupdate met links en grafieken. lees even terug aubquote:Op maandag 6 februari 2006 00:47 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]![]()
ok ik stop met het lezen van dit topic , dit word te erg
eh nee die krijgen een uitkering. Niet mij ideale wereld geef ik toe maar dat is een ander onderwerp.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:46 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
en alle overbodige mensen pleuren we in zee vanuit een vliegtuig?
ook de onderkant gaat er alleen maar op vooruit.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:49 schreef Malebolgia het volgende:
inderdaad een punt waarop ik ook met McCarthy van inzicht verschil
onderbouwquote:Maar onderbouwing van die betere onderklasse in de VS zul je niet vinden, want dat is eenvoudig weg niet waar. Dat is de prijs die zij als samenleving betalen, en bereid zijn om te betalen.
Ik ken best veel mensen die momenteel niet gelukkig zijn omdat ze dus veel moeite hebben met rondkomen!quote:Op maandag 6 februari 2006 00:44 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd verwacht ik inderdaad niet meer vriendelijkheid als mensen het moeilijk hebben. Maar dat is hier nu niet het punt van discussie (of ik mis je punt). En de invoering van de euro en een ander kabinet kan ik nog wel herleiden naar maatschappelijke onvrede. Maar dit komt volgens mij meer voort uit onbegrip en onwetendheid (overheid informeert ook niet goed), dan dat die feiten an sich slecht zijn.
eerst even de bron van jouw stats:quote:Op maandag 6 februari 2006 00:49 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik heb hem geupdate met links en grafieken. lees even terug aub
kan jij trouwens het tegenovergestelde WEL onderbouwen met stats.
Goed opgemerkt!quote:Op maandag 6 februari 2006 00:56 schreef Nickthedick het volgende:
Middelmatigheid is juist de beste remedie voor elke economie... wie anders heeft die perfecte mix van: net slim genoeg om iets op te kunnen leveren; net dom genoeg om zo materialistisch te zijn en net onverschillig genoeg om niet te twijfelen, laat staan in opstand komen tegen idiote beslissingen van een overheid?![]()
Middelmatigheid rulez![]()
Punt is duidelijk. Mensen voelen zich genaaid door sterke stijging van o.a. ziektekosteverzekeringen en een aantal andere zaken, zeker als ze het niet ruim hebben.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:53 schreef Indirah het volgende:
[..]
snap je wat ik probeer duidelijk te maken?
Is dit eigenlijk wel de keus?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:24 schreef FuifDuif het volgende:
Ik moet er zelf nog eens goed over nadenken over de vraag of ik een kenniseconomie belangrijker vind dan sociale zekerheid voor een ieder.
Jij begrijpt em (al begrijpt 90% je post ws anders dan dat ik denk dat je hem bedoeld)quote:Op maandag 6 februari 2006 00:56 schreef Nickthedick het volgende:
Middelmatigheid is juist de beste remedie voor elke economie... wie anders heeft die perfecte mix van: net slim genoeg om iets op te kunnen leveren; net dom genoeg om zo materialistisch te zijn en net onverschillig genoeg om niet te twijfelen, laat staan in opstand komen tegen idiote beslissingen van een overheid?![]()
Middelmatigheid rulez![]()
okequote:Op maandag 6 februari 2006 01:02 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
Punt is duidelijk. Mensen voelen zich genaaid door sterke stijging van o.a. ziektekosteverzekeringen en een aantal andere zaken, zeker als ze het niet ruim hebben.
Goh wat verwoord jij dit kort en krachtig![]()
Mijn punt is dat een forse prijsstijging met het huidige stelsel noodzakelijk is om het op lange termijn betaalbaar te houden.
En dit is ons allen niet verteld voor dit alles begon!
Denk dat niemand het leuk vind om in inkomen achteruit te gaan!
Zeker niet als men het al nooit al te ruim had!
Of dat ook echt zo hoog moet zijn daar kun je over twisten. Punt daarnaast is ook dat een aanzienlijk deel van die hoge premies wegsijpelt in de gaten van een inefficient zorgsysteem.
Ik vermoed dat er ook teveel fraude is in allerlei overheidsinstanties maar hier wordt nooit zo op gelet!
Maar we dwalen af, dit is ook een heel andere discussie (ook interessant, maar niet voor dit topic).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Precies, denken op lange termijn dus. En de keuze is niet zo zwart-wit als gesteld. Kenniseconomie wordt hier gelijkgesteld aan het spenderen van miljarden aan een elite ten koste van de midden en onderklasse. Ik wacht op de eerste fatsoenlijke onderbouwing van die vergelijking.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:03 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Is dit eigenlijk wel de keus?
Want misschien is het wel zo dat als je kiest voor sociale zekerheid voor iedereen, en dus niet voor uitblinken en meedoen met de rest van de wereld, dat je als land dan langzaam maar zeker steeds dieper afzakt. In het begin is de sociale zekerheid voor iedereen wel te betalen. Maar dat lukt op een gegeven moment niet meer, omdat er te weinig mensen zijn die geld in het laatje brengen om anderen van de laten profiteren.
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.shit, dwalen we alweer af.
[ Bericht 10% gewijzigd door Malebolgia op 06-02-2006 01:14:14 ]"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
De groei van de economie wordt voor een deel veroorzaakt doordat er meer mensen gaan werken, omdat de bevolking nog steeds groeit.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:23 schreef McCarthy het volgende:
wees niet bang. De economie groeit alleen maar. Niet veel maar hij groeit wel.
Dat is een heel andere discussie. Maar toch even kort:quote:Op maandag 6 februari 2006 01:08 schreef Malebolgia het volgende:
Plus dat ze de mensen dom houden door niet goed uit te leggen waarom ze bepaalde pijnlijke keuzes moeten maken, en zo een hoop onvrede, onbegrip en gebrek aan vertrouwen kweken.
Antwoord: immigranten. Probleem is alleen dat de grote groep immigranten die een waardevolle bijdrage kan leveren aan de economie worden uitgezet / terug gestuurd, en dat de kansarmen mogen blijven. Plus dat er in Nederland eerder een tendens hangt van 'ze pikken onze banen in', terwijl de gedachte: 'als zij ook werken helpen ze ons zorgstelsel betaalbaar te houden' waarschijnlijk veel vruchtbaarder is.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:12 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Als het aantal inwoners in Nederland over 30 jaar langzaam maar zeker minder wordt, waar halen we dan onze economische groei vandaan? Zeker als je bedenkt dat er ook nog eens een heel groot bedrag aan pensioenen betaald moet worden.
quote:Op maandag 6 februari 2006 01:08 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.shit, dwalen we alweer af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |