Dus ze mogen je 4 dagen lang opsluiten in hun trein?quote:Op maandag 6 februari 2006 16:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Je bent vrijwillig die trein ingestapt en daarmee accepteer je dat de NS bepaalt wanneer de deuren open gaan en wanneer ze dicht blijven.
Nee, maar ik denk dat 20 minuten al heel snel binnen de grenzen van redelijkheid valt. In voorkomende gevallen met andere omstandigheden kan ik me trouwens ook voorstellen dat het om enkele uren gaat. Stel nu dat de conducteur zijn trein 400 meter voor het station had stilgezet. Dan zou er toch geen hond geklaagd hebben over wederrechtelijke vrijheidsberoving? Volgens mij had iedereen het dan vertraging genoemd.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:18 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dus ze mogen je 4 dagen lang opsluiten in hun trein?
20 minuten valt bij mij absoluut niet binnen de redelijkheid, ik had dan ook na 5 minuten beleefd vragen of de deuren open mogen een raam ingetikt.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk dat 20 minuten al heel snel binnen de grenzen van redelijkheid valt. In voorkomende gevallen met andere omstandigheden kan ik me trouwens ook voorstellen dat het om enkele uren gaat.
Ook dat valt niet onder een vertraging. Zou behoorlijk dom zijn om dat een vertraging te noemen overigens.quote:Stel nu dat de conducteur zijn trein 400 meter voor het station had stilgezet. Dan zou er toch geen hond geklaagd hebben over wederrechtelijke vrijheidsberoving? Volgens mij had iedereen het dan vertraging genoemd.
Was jij er bij?quote:Op maandag 6 februari 2006 16:28 schreef Refragmental het volgende:
[..]
20 minuten valt bij mij absoluut niet binnen de redelijkheid, ik had dan ook na 5 minuten beleefd vragen of de deuren open mogen een raam ingetikt.
Andere omstandigheden zijn zoals je zelf al zegt... andere omstandigheden. Dan spelen er zaken een rol zoals de veiligheid van de passagiers. Waar er nu absoluut geen sprake van was.
[..]
Op wederrechtelijke vrijheidsberoving staat volgens mij 15 jaar max.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:31 schreef Singa het volgende:
Dit is totaal onacceptabel van de NS, ik hoop dat ze veroordeeld worden als dit waar is.
Ik vraag me af wie hier aansprakelijk is de machinist/conducteur(s) zelf of de NS.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Op wederrechtelijke vrijheidsberoving staat volgens mij 15 jaar max.
De NS, deze is aansprakelijk omdat de conducteur o.a. ondergeschikte is van de NS.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:40 schreef Singa het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie hier aansprakelijk is de machinist/conducteur(s) zelf of de NS.
De NS en je zal een vergoeding krijgen voor de vertraging. Hoogstens.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:40 schreef Singa het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie hier aansprakelijk is de machinist/conducteur(s) zelf of de NS.
quote:
Ik ben niet degene die beweert dat de veiligheid van de passagiers niet in het geding was. Aan de andere kant mag je aannemen dat deze maatregel niet voor niets genomen is. Wie iets beweert zal dat toch moeten kunnen onderbouwen.quote:
Ben geen jurist, maar de NS is ongetwijfeld slecht verantwoordelijk voor hun ondergeschikten tot op zekere hoogte. NS-personeel kan niet zomaar alles uit naam van de NS doen, bovendien is het ook de vraag of dergelijke praktijken in de richtlijnen van de NS staat of dat die conducteur/machinist (whoever) het zelf heeft bedacht.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:43 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
De NS, deze is aansprakelijk omdat de conducteur o.a. ondergeschikte is van de NS.
As de conducteur zijn boekje te buiten gaat is dat nog steeds in dienst van de NS. De NS kan niet onder zijn aansprakelijkheid uitkomen met het argument dat de conducteur de dienstvoorschriften heeft overtreden. Daar heeft de klant namelijk niets mee te maken. Dat is dus een zaak die de NS en die conducteur onderling moeten uitvechten. De klant kan de schade op de NS verhalen, en de NS kan eventueel beslissen die schade terug te halen bij de conducteur. In dit geval echter lijkt het me sterk dat hier geen dienstvoorschrift of afspraak met de politie aan ten grondslag ligt. Volgens mij is dit gewoon een hele hoop verontwaardiging om helemaal niks. Hoe zat het ook weer met die mug en die olifant?quote:Op maandag 6 februari 2006 16:54 schreef Singa het volgende:
[..]
Ben geen jurist, maar de NS is ongetwijfeld slecht verantwoordelijk voor hun ondergeschikten tot op zekere hoogte. NS-personeel kan niet zomaar alles uit naam van de NS doen, bovendien is het ook de vraag of dergelijke praktijken in de richtlijnen van de NS staat of dat die conducteur/machinist (whoever) het zelf heeft bedacht.
Dat is dan iets tussen de NS en die conducteur. Naar derden toe is art. 6:170 lid 1 van toepassing.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:54 schreef Singa het volgende:
Ben geen jurist, maar de NS is ongetwijfeld slecht verantwoordelijk voor hun ondergeschikten tot op zekere hoogte. NS-personeel kan niet zomaar alles uit naam van de NS doen, bovendien is het ook de vraag of dergelijke praktijken in de richtlijnen van de NS staat of dat die conducteur/machinist (whoever) het zelf heeft bedacht.
Misschien moet je eens proberen om niet iedere zin met zo'n smiley te beginnen. Tenzij je 12 jaar bent natuurlijk. Ga dan vooral zo door.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:16 schreef Mirage het volgende:
[..]wat is jou probleem ?
als deze groep mensen de feiten op een rijtje zetten:
ze wilden de trein uit
deze vrijheid werd ze ontnomen (terwijl de trein stilstond bij een perron, dus van behoeden voor gevaar is geen sprake)
ze hebben dat niet als prettig ervaren. Ze het gevoel hadden dat ze van hun vrijheid berooft werden
dan is dat voldoende om een zaak aan te spannen
degene die vaststeld of dit gegrond is is nog altijd de rechter
[..]
ik heb nergens vernomen dat de TS wil dat iedereen dezelfde mening heeft.
[..]
waar haal je mij nou weer vandaan ?
ik behoor niet tot deze groep mensen
Ik heb wel in andere treinen gezeten zoals je hebt kunnen lezen. En in het voorbeeld dat ik aanhaalde zat ik àlleen met mijn kindjes.
Geen ongefundeerde conclusies trekken hè.
![]()
Nee. Ik ben de trein ingestapt dus accepteer ik dat de NS mij van A naar B verplaatst en ik vervolgens bij aankomst op B mijn eigen gang kan gaan.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dat is niet helemaal waar. Je bent vrijwillig die trein ingestapt en daarmee accepteer je dat de NS bepaalt wanneer de deuren open gaan en wanneer ze dicht blijven.
Dat is geen vrijheidsberoving, hooguit een wanprestatie van de NS als blijkt dat reizigers vertraging hebben opgelopen.quote:Op maandag 6 februari 2006 15:56 schreef Croga het volgende:
Ja, die is wel heel erg makkelijk heh.....
Een trein staat op een station en de conducteur roept om dat niemand de trein uit mag. Vervolgens blijven de deuren 20 minuten gesloten. Bewijs geleverd. Nu jij.
Inderdaad, vergelijk het met een lift waarin jij door een fout van het liften-bedrijf vastzit. Niks geen wederrechtelijke vrijheidsberoving, wanprestatie.quote:Op maandag 6 februari 2006 17:30 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dat is geen vrijheidsberoving, hooguit een wanprestatie van de NS als blijkt dat reizigers vertraging hebben opgelopen.
quote:Op maandag 6 februari 2006 17:37 schreef kollie het volgende:
[..]
Inderdaad, vergelijk het met een lift waarin jij door een fout van het liften-bedrijf vastzit. Niks geen wederrechtelijke vrijheidsberoving, wanprestatie.
Je gaat nu wel erg offtopic en wel op een beetje dommige manier.quote:Op maandag 6 februari 2006 17:08 schreef kollie het volgende:
[..]
Misschien moet je eens proberen om niet iedere zin met zo'n smiley te beginnen. Tenzij je 12 jaar bent natuurlijk. Ga dan vooral zo door.
Je hebt gelijk. eigenlijk wel dom dat ik me aan jouw infantiele gedrag stoor.quote:Op maandag 6 februari 2006 17:57 schreef Mirage het volgende:
[..]
Je gaat nu wel erg offtopic en wel op een beetje dommige manier.
Kijk eens naar mijn posts...![]()
Hoeveel posts heb ik met smileys ?![]()
![]()
Maar weer ontopic voor je nog meer foutjes maakt ?
Geen.quote:
Het is niet aan de reizigers om te beoordelen of ze uit mogen stappen.quote:als deze groep mensen de feiten op een rijtje zetten:
ze wilden de trein uit
deze vrijheid werd ze ontnomen (terwijl de trein stilstond bij een perron, dus van behoeden voor gevaar is geen sprake)
Nou komt de aap uit de mouw; het probleem zit hem gewoon tussen de oren van de reizigers.quote:ze hebben dat niet als prettig ervaren. Ze het gevoel hadden dat ze van hun vrijheid berooft werden
Om wat te bereiken? Een schadevergoeding waarschijnlijk. Uiteindelijk gaat het altijd weer om geld.quote:dan is dat voldoende om een zaak aan te spannen
Dat klopt, als het tot een rechtzaak komt.quote:degene die vaststeld of dit gegrond is is nog altijd de rechter
Doe maar alsof ik gek ben. Ik heb de topics van Oversight in WGR allemaal gevolgd dus ik weet wel waar dit uiteindelijk toe leidt.quote:ik heb nergens vernomen dat de TS wil dat iedereen dezelfde mening heeft.
Weet je dat zeker?quote:waar haal je mij nou weer vandaan ?
ik behoor niet tot deze groep mensen
Dan nodig ik Oversight hierbij uit om met een verifieerbare bron te komen. Anders kan dit topic regelrecht naar KLB.quote:Ik heb wel in andere treinen gezeten zoals je hebt kunnen lezen. En in het voorbeeld dat ik aanhaalde zat ik àlleen met mijn kindjes.
Geen ongefundeerde conclusies trekken hè.
Nee.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |