abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34797555
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Je bent vrijwillig die trein ingestapt en daarmee accepteer je dat de NS bepaalt wanneer de deuren open gaan en wanneer ze dicht blijven.
Dus ze mogen je 4 dagen lang opsluiten in hun trein?
pi_34797718
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:18 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dus ze mogen je 4 dagen lang opsluiten in hun trein?
Nee, maar ik denk dat 20 minuten al heel snel binnen de grenzen van redelijkheid valt. In voorkomende gevallen met andere omstandigheden kan ik me trouwens ook voorstellen dat het om enkele uren gaat. Stel nu dat de conducteur zijn trein 400 meter voor het station had stilgezet. Dan zou er toch geen hond geklaagd hebben over wederrechtelijke vrijheidsberoving? Volgens mij had iedereen het dan vertraging genoemd.
pi_34797965
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee, maar ik denk dat 20 minuten al heel snel binnen de grenzen van redelijkheid valt. In voorkomende gevallen met andere omstandigheden kan ik me trouwens ook voorstellen dat het om enkele uren gaat.
20 minuten valt bij mij absoluut niet binnen de redelijkheid, ik had dan ook na 5 minuten beleefd vragen of de deuren open mogen een raam ingetikt.
Andere omstandigheden zijn zoals je zelf al zegt... andere omstandigheden. Dan spelen er zaken een rol zoals de veiligheid van de passagiers. Waar er nu absoluut geen sprake van was.
quote:
Stel nu dat de conducteur zijn trein 400 meter voor het station had stilgezet. Dan zou er toch geen hond geklaagd hebben over wederrechtelijke vrijheidsberoving? Volgens mij had iedereen het dan vertraging genoemd.
Ook dat valt niet onder een vertraging. Zou behoorlijk dom zijn om dat een vertraging te noemen overigens.

Ik kan er met m'n volle verstand niet bij dat jullie deze maatregel goedpraten. Het is van de gekken dat een conducteur bepaald of ik wel of niet uit een stilstaande trein, aan het perron notabene, mag stappen zonder dat er redenen zijn dat ik dit niet mag.
pi_34798057
Dit is totaal onacceptabel van de NS, ik hoop dat ze veroordeeld worden als dit waar is.
pi_34798329
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:28 schreef Refragmental het volgende:

[..]

20 minuten valt bij mij absoluut niet binnen de redelijkheid, ik had dan ook na 5 minuten beleefd vragen of de deuren open mogen een raam ingetikt.
Andere omstandigheden zijn zoals je zelf al zegt... andere omstandigheden. Dan spelen er zaken een rol zoals de veiligheid van de passagiers. Waar er nu absoluut geen sprake van was.
[..]
Was jij er bij?
pi_34798366
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:31 schreef Singa het volgende:
Dit is totaal onacceptabel van de NS, ik hoop dat ze veroordeeld worden als dit waar is.
Op wederrechtelijke vrijheidsberoving staat volgens mij 15 jaar max.
pi_34798445
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Op wederrechtelijke vrijheidsberoving staat volgens mij 15 jaar max.
Ik vraag me af wie hier aansprakelijk is de machinist/conducteur(s) zelf of de NS.
pi_34798539
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:40 schreef Singa het volgende:

[..]

Ik vraag me af wie hier aansprakelijk is de machinist/conducteur(s) zelf of de NS.
De NS, deze is aansprakelijk omdat de conducteur o.a. ondergeschikte is van de NS.
pi_34798548
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:40 schreef Singa het volgende:

[..]

De NS en je zal een vergoeding krijgen voor de vertraging. Hoogstens.
pi_34798650
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Was jij er bij?
jij ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_34798839
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:45 schreef Mirage het volgende:

[..]

jij ?
Ik ben niet degene die beweert dat de veiligheid van de passagiers niet in het geding was. Aan de andere kant mag je aannemen dat deze maatregel niet voor niets genomen is. Wie iets beweert zal dat toch moeten kunnen onderbouwen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2006 16:51:02 ]
pi_34799004
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:43 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

De NS, deze is aansprakelijk omdat de conducteur o.a. ondergeschikte is van de NS.
Ben geen jurist, maar de NS is ongetwijfeld slecht verantwoordelijk voor hun ondergeschikten tot op zekere hoogte. NS-personeel kan niet zomaar alles uit naam van de NS doen, bovendien is het ook de vraag of dergelijke praktijken in de richtlijnen van de NS staat of dat die conducteur/machinist (whoever) het zelf heeft bedacht.
pi_34799372
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:54 schreef Singa het volgende:

[..]

Ben geen jurist, maar de NS is ongetwijfeld slecht verantwoordelijk voor hun ondergeschikten tot op zekere hoogte. NS-personeel kan niet zomaar alles uit naam van de NS doen, bovendien is het ook de vraag of dergelijke praktijken in de richtlijnen van de NS staat of dat die conducteur/machinist (whoever) het zelf heeft bedacht.
As de conducteur zijn boekje te buiten gaat is dat nog steeds in dienst van de NS. De NS kan niet onder zijn aansprakelijkheid uitkomen met het argument dat de conducteur de dienstvoorschriften heeft overtreden. Daar heeft de klant namelijk niets mee te maken. Dat is dus een zaak die de NS en die conducteur onderling moeten uitvechten. De klant kan de schade op de NS verhalen, en de NS kan eventueel beslissen die schade terug te halen bij de conducteur. In dit geval echter lijkt het me sterk dat hier geen dienstvoorschrift of afspraak met de politie aan ten grondslag ligt. Volgens mij is dit gewoon een hele hoop verontwaardiging om helemaal niks. Hoe zat het ook weer met die mug en die olifant?
pi_34799395
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:54 schreef Singa het volgende:
Dat is dan iets tussen de NS en die conducteur. Naar derden toe is art. 6:170 lid 1 van toepassing.

Artikel 170 lid 1.
Voor schade, aan een derde toegebracht door een fout van een ondergeschikte, is degene in wiens dienst de ondergeschikte zijn taak vervult aansprakelijk, indien de kans op de fout door de opdracht tot het verrichten van deze taak is vergroot en degene in wiens dienst hij stond, uit hoofde van hun desbetreffende rechtsbetrekking zeggenschap had over de gedragingen waarin de fout was gelegen.
pi_34799561
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:16 schreef Mirage het volgende:

[..]

wat is jou probleem ?
als deze groep mensen de feiten op een rijtje zetten:
ze wilden de trein uit
deze vrijheid werd ze ontnomen (terwijl de trein stilstond bij een perron, dus van behoeden voor gevaar is geen sprake)
ze hebben dat niet als prettig ervaren. Ze het gevoel hadden dat ze van hun vrijheid berooft werden
dan is dat voldoende om een zaak aan te spannen

degene die vaststeld of dit gegrond is is nog altijd de rechter
[..]

ik heb nergens vernomen dat de TS wil dat iedereen dezelfde mening heeft.
[..]

waar haal je mij nou weer vandaan ?
ik behoor niet tot deze groep mensen

Ik heb wel in andere treinen gezeten zoals je hebt kunnen lezen. En in het voorbeeld dat ik aanhaalde zat ik àlleen met mijn kindjes.

Geen ongefundeerde conclusies trekken hè.

Misschien moet je eens proberen om niet iedere zin met zo'n smiley te beginnen. Tenzij je 12 jaar bent natuurlijk. Ga dan vooral zo door.
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_34800307
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dat is niet helemaal waar. Je bent vrijwillig die trein ingestapt en daarmee accepteer je dat de NS bepaalt wanneer de deuren open gaan en wanneer ze dicht blijven.
Nee. Ik ben de trein ingestapt dus accepteer ik dat de NS mij van A naar B verplaatst en ik vervolgens bij aankomst op B mijn eigen gang kan gaan.

Ik heb niet geaccepteerd dat de NS mij van A naar B verplaatst en mij vervolgens opsluit omdat iemand anders stout geweest is.....
  maandag 6 februari 2006 @ 17:30:48 #192
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_34800451
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:56 schreef Croga het volgende:
Ja, die is wel heel erg makkelijk heh.....

Een trein staat op een station en de conducteur roept om dat niemand de trein uit mag. Vervolgens blijven de deuren 20 minuten gesloten. Bewijs geleverd. Nu jij.
Dat is geen vrijheidsberoving, hooguit een wanprestatie van de NS als blijkt dat reizigers vertraging hebben opgelopen.
pi_34800648
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:30 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Dat is geen vrijheidsberoving, hooguit een wanprestatie van de NS als blijkt dat reizigers vertraging hebben opgelopen.
Inderdaad, vergelijk het met een lift waarin jij door een fout van het liften-bedrijf vastzit. Niks geen wederrechtelijke vrijheidsberoving, wanprestatie.
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
  maandag 6 februari 2006 @ 17:43:14 #194
19194 Oversight
◢◤
pi_34800811
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:37 schreef kollie het volgende:

[..]

Inderdaad, vergelijk het met een lift waarin jij door een fout van het liften-bedrijf vastzit. Niks geen wederrechtelijke vrijheidsberoving, wanprestatie.
Die lift wordt niet opzettelijk stilgezet met de deuren dicht, terwijl ze gewoon open kunnen...

Niks wanprestatie,.

Wederrechtelijke vrijheidsberoving!
◢◤
pi_34801104
Oversight wat ben jij toch eigenwijs. NewOrder en kollie hebben gewoon gelijk. Dat van die lift is wat ongelukkig gekozen misschien, maar het is idd hoogstens wanprestatie.

Maar stap gerust naar de rechter hoor. Vergeet je niet even het vonnis hier te posten?
pi_34801207
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:08 schreef kollie het volgende:

[..]

Misschien moet je eens proberen om niet iedere zin met zo'n smiley te beginnen. Tenzij je 12 jaar bent natuurlijk. Ga dan vooral zo door.
Je gaat nu wel erg offtopic en wel op een beetje dommige manier.

Kijk eens naar mijn posts...
Hoeveel posts heb ik met smileys ?

Maar weer ontopic voor je nog meer foutjes maakt ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_34801280
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:57 schreef Mirage het volgende:

[..]

Je gaat nu wel erg offtopic en wel op een beetje dommige manier.

Kijk eens naar mijn posts...
Hoeveel posts heb ik met smileys ?

Maar weer ontopic voor je nog meer foutjes maakt ?
Je hebt gelijk. eigenlijk wel dom dat ik me aan jouw infantiele gedrag stoor.
Bobby Robson forever!
  maandag 6 februari 2006 @ 18:02:33 #198
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_34801323
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:16 schreef Mirage het volgende:
wat is jou probleem ?
Geen.
quote:
als deze groep mensen de feiten op een rijtje zetten:
ze wilden de trein uit
deze vrijheid werd ze ontnomen (terwijl de trein stilstond bij een perron, dus van behoeden voor gevaar is geen sprake)
Het is niet aan de reizigers om te beoordelen of ze uit mogen stappen.
quote:
ze hebben dat niet als prettig ervaren. Ze het gevoel hadden dat ze van hun vrijheid berooft werden
Nou komt de aap uit de mouw; het probleem zit hem gewoon tussen de oren van de reizigers.
quote:
dan is dat voldoende om een zaak aan te spannen
Om wat te bereiken? Een schadevergoeding waarschijnlijk. Uiteindelijk gaat het altijd weer om geld.
quote:
degene die vaststeld of dit gegrond is is nog altijd de rechter
Dat klopt, als het tot een rechtzaak komt.
quote:
ik heb nergens vernomen dat de TS wil dat iedereen dezelfde mening heeft.
Doe maar alsof ik gek ben. Ik heb de topics van Oversight in WGR allemaal gevolgd dus ik weet wel waar dit uiteindelijk toe leidt.
quote:
waar haal je mij nou weer vandaan ?
ik behoor niet tot deze groep mensen
Weet je dat zeker?
quote:
Ik heb wel in andere treinen gezeten zoals je hebt kunnen lezen. En in het voorbeeld dat ik aanhaalde zat ik àlleen met mijn kindjes.

Geen ongefundeerde conclusies trekken hè.
Dan nodig ik Oversight hierbij uit om met een verifieerbare bron te komen. Anders kan dit topic regelrecht naar KLB.
pi_34810956
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Was jij er bij?
Nee.
De bron vermeldt dat de trein aan het perron stond en dat de enige reden voor het niet openen van de deuren het aanhouden van een zwartrijder was. Zodoende... de situatie was veilig voor passagiers om uit te stappen.

Ik kan er nog steeds niet met m'n verstand bij dat mensen het normaal vinden en zelfs goed praten dat een partij gewoon mensen mag opsluiten ZONDER gegronde redenen.
Als iemand denkt dat er wel goede redenen waren, dan hoor ik het graag.
  maandag 6 februari 2006 @ 22:49:00 #200
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_34812400
Je kon er wel uit, gewoon de 'bij nood deur openen knop' indrukken en de deur was open gegaan. Je was dus in feite niet van je vrijheid berooft...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')