abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36715758
quote:
Op donderdag 6 april 2006 18:32 schreef Refragmental het volgende:

[..]

En toch zal ik die knop inrammen als ik uit wil stappen wanneer een trein al 10 minuten aan het perron staat, de deuren gesloten blijven en er geen gevaar is voor de medepassagiers.
De NS heeft het recht niet om mij te verbieden uit te stappen wanneer ik niks misdaan heb, de trein aan het perron staat en er geen enkele geldige reden is om de deuren gesloten te houden.
Jawel, je sluit namelijk een vervoersovereenkomst met de NS door in de trein te stappen, dus dat recht hebben ze wel.
quote:
Dat er een baldadige passagier was is niet mijn probleem maar het probleem van de NS. Moeten ze hem maar goed vasthouden, nu brengen ze andere passagiers in gevaar door ze op te sluiten bij die baldadige passagier die mogelijk geweldadig zou kunnen worden.
Niet relevant, in de treinen van de NS is de NS de baas.
pi_36715939
Hehe
Wat grappig van de NS.
Wel vervelend voor de reiziger!
pi_36716467
quote:
Op donderdag 6 april 2006 18:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Jawel, je sluit namelijk een vervoersovereenkomst met de NS door in de trein te stappen, dus dat recht hebben ze wel.
Een vervoersovereenskomst heeft niks te maken met het opsluiten van mensen tegen hun wil zonder reden.
quote:
[..]

Niet relevant, in de treinen van de NS is de NS de baas.
Nope, in de treinen van de NS geldt nog steeds de nederlandse wet.

Blijft me nog steeds verbazen dat mensen deze bullshit zomaar pikken
  donderdag 6 april 2006 @ 19:43:12 #254
19194 Oversight
◢◤
pi_36717776
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:03 schreef Refragmental het volgende:

Blijft me nog steeds verbazen dat mensen deze bullshit zomaar pikken
Doen we dus ook niet meer...

De onderdrukking door de NS-petten moet nu maar eens afgelopen zijn.

Eindelijk vrij!..., Eindelijk vrij!

In het nederlands mist zo'n zin toch nét de essentie, ...net als met detective-verhalen... damn.
◢◤
  zaterdag 29 juli 2006 @ 01:01:43 #255
154444 toversight
Hocus-pocus, ik ben weer teru
pi_40289151
En er is een oplossing gevonden....

NS heeft compensatie aangeboden, heel ruime compensatie.

Deel van de overeenkomst is dat er niet wordt gepubliceerd op welke manier er gecompenseerd is, om te voorkomen dat er mensen op ideeen worden gebracht.

NS-juristen.
www.voorhetraam.nl/geenstijl
pi_40289844
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:01 schreef toversight het volgende:
En er is een oplossing gevonden....

NS heeft compensatie aangeboden, heel ruime compensatie.

Deel van de overeenkomst is dat er niet wordt gepubliceerd op welke manier er gecompenseerd is, om te voorkomen dat er mensen op ideeen worden gebracht.

NS-juristen.
Yeah right
  zaterdag 29 juli 2006 @ 01:42:36 #257
154444 toversight
pi_40289876
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Yeah right
Kan het ook niet helpen.

Maar je mag mijn gratis 2007 kaart wel eens komen bewonderen hoor....
pi_40289908
donder toch op man, de NS weten heel goed dat ze volledig in hun recht staan. Je bent niet goed snik.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 01:48:51 #259
154444 toversight
pi_40289966
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
donder toch op man, de NS weten heel goed dat ze volledig in hun recht staan.
Blijkbaar was het vooruitzicht van 287 aanklachten van gijzeling toch nét te onplezierig om het risico te nemen dat de recher mij in het gelijk stelde....

pi_40289994
Ik denk dat je gewoon liegt. Als hiervoor is gecompenseerd, wat ik niet geloof, dan zou de NS wel volledige geheimhouding hebben geeist. En ik denk dat als er wel gecompenseerd us dat er iemand bij de NS ontslagen gaat worden.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 02:08:59 #261
154444 toversight
pi_40290193
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:51 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik denk dat je gewoon liegt. Als hiervoor is gecompenseerd, wat ik niet geloof, dan zou de NS wel volledige geheimhouding hebben geeist.
quote:

En ik denk dat als er wel gecompenseerd us dat er iemand bij de NS ontslagen gaat worden.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 07:46:48 #262
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_40292256
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:01 schreef toversight het volgende:
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:42 schreef toversight het volgende:
Maar je mag mijn gratis 2007 kaart wel eens komen bewonderen hoor....
Zie ik nou goed dat jij je niet aan de overeenkomst hebt gehouden?

Misschien moeten we toch de media maar eens inlichten.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 08:00:19 #263
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_40292275
Pleur eens op met je kut smilies.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_40297546
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
donder toch op man, de NS weten heel goed dat ze volledig in hun recht staan. Je bent niet goed snik.
Welk recht heeft de NS dan om mensen tegen hun zin in vast te houden?
pi_40308748
dude, anders hou je eerst es op met al die smileys, ben halverwege gestopt met lezen, het gemiddelde sugababes profiel bevat nog minder smilies...
pi_40309081
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 14:27 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wanneer iemand zichzelf in gevaar dreigt te brengen onder jouw hoede, mag jij hem hierbij tegenhouden volgens uitspraken van diverse rechters... In dit geval was dit dus gewoon de situatie.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 30 juli 2006 @ 04:20:04 #267
154444 toversight
pi_40314898
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 07:46 schreef NewOrder het volgende:

Zie ik nou goed dat jij je niet aan de overeenkomst hebt gehouden?
Nope, mij zul je niet horen.
quote:
Misschien moeten we toch de media maar eens inlichten.
Doen!

Nederlanders, háál je recht, ze komen het niet brengen....
pi_40321003
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 22:53 schreef existenz het volgende:

[..]

Wanneer iemand zichzelf in gevaar dreigt te brengen onder jouw hoede, mag jij hem hierbij tegenhouden volgens uitspraken van diverse rechters... In dit geval was dit dus gewoon de situatie.
Jep... die persoon die een gevaar was hebben ze inderdaad vastgehouden, dat is wel hun goed recht.

Maar nogmaals... welk rechts heeft de NS om alle overige passagiers, die geen gevaar vormden, vast te houden in een trein die stil staat aan het perron en er op het perron geen gevaar is?
pi_40321036
ik heb nog nooit zoiets meegemaakt dus kan niet garanderen of het werkt!

Maar er zit een RODE knop boven de deur achter glas en wanneer je die indrukt gaat de desbetreffende deur open (ook wanneer de trein rijdt).
Kan je gewoon naar buiten dus.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 30 juli 2006 @ 23:40:16 #270
154444 toversight
pi_40338377
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:42 schreef JohnDope het volgende:
ik heb nog nooit zoiets meegemaakt dus kan niet garanderen of het werkt!

Maar er zit een RODE knop boven de deur achter glas en wanneer je die indrukt gaat de desbetreffende deur open (ook wanneer de trein rijdt).
Kan je gewoon naar buiten dus.
Klopt.

Maar het is dan wél weer strafbaar om die te gebruiken, tenzij het een noodgeval is.
pi_40339361
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:40 schreef toversight het volgende:

[..]

Klopt.

Maar het is dan wél weer strafbaar om die te gebruiken, tenzij het een noodgeval is.
hij werkt dus ook wanneer de trein vergrendeld is door machinist ivm zwartrijders?

Het is pas strafbaar om mij op te sluiten en mij eventueel te laat laten komen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_40394761
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 14:27 schreef Refragmental het volgende:

[..]

De vervoersvoorwaarden maken deel uit de de vervoersovereenkomst die een reiziger met de NS heeft.

Artikel 11.4 luidt:
quote:
De Reiziger is verplicht de aanwijzingen op te volgen die door de Vervoerder worden gegeven tot
handhaving van de bepalingen van deze Algemene Voorwaarden of in het belang van de orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang in de Vervoermiddelen, Stations en Haltes en/of de daartoe behorende voorzieningen.
Dit wil zeggen dat niet de reizigers maar de NS het voor het zeggen hebben als het om orde, rust en veiligheid gaat in trein, station en haltes.

Anders gezegd: De NS stonden volledig in hun recht en mogen de deuren 20 minuten dicht houden als dat naar hun oordeel nodig is voor het handhaven van orde, rust en veiligheid in de trein of op het perron of in het station of als het gaat om een goede bedrijfsvoering.

Over schadevergoeding gaan de volgende artikelen:
quote:
artikel 13.3
De Vervoerder is ingevolge artikel 8:108 van het Burgerlijk Wetboek niet aansprakelijk voor schade die is veroorzaakt door vertraging, door welke oorzaak dan ook, voor, tijdens of na het vervoer opgetreden, of isveroorzaakt door welke afwijking dan de Jaardienstregeling dan ook. Onverminderd het bovenstaande kent NS een regeling inzake restitutie als gevolg van vertragingen (“Geld terug bij vertraging”). De Reiziger kan bij bepaalde vertragingen op basis van de op dat moment terzake geldende productvoorwaarden zoals verwoord op www.ns.nl en/of in de van
toepassing zijnde folder, aanspraak maken op restitutie. Deze restitutieregeling geldt uitdrukkelijk
niet in gevallen van georganiseerde stakingen zoals omschreven in artikel 13.5.

artikel 13.4
De Vervoerder is niet aansprakelijk voor schade ontstaan door het missen van aansluiting op eigen of andere Vervoermiddelen, of door de omstandigheden dat de gewone Vervoermiddelen die de Vervoerder ter beschikking staan, niet toereikend zijn. Ook is de Vervoerder niet aansprakelijk voor schade ontstaan door het ontbreken van voldoende zit- of staanplaatsen.
Dit betekent dat in dat de NS niet aansprakelijk is voor schade die veroorzaakt wordt door vertraging door welke oorzaak dan ook, en dat de bestaande restitutieregeling dus een coulanceregeling is.

Ik zie geen enkele reden (en nog niemand heeft me die ook kunnen geven) waarom bovenstaande drie artikelen niet onverminderd van kracht zouden zijn. Mijn conclusie is dan ook dat (t)Oversight's verhaal volstrekt ongeloofwaardig is.
quote:
Op maandag 31 juli 2006 00:12 schreef JohnDope het volgende:

[..]
Het is pas strafbaar om mij op te sluiten en mij eventueel te laat laten komen.
Zie bovenstaande drie artikelen, dat is dus niet strafbaar.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2006 20:00:33 ]
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 20:02:09 #273
19194 Oversight
◢◤
pi_40394845
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Mijn conclusie is dan ook dat (t)Oversight's verhaal volstrekt ongeloofwaardig is.
zelf jij hebt in dit land recht op een mening.

Gelukkig wist de NS beter....
◢◤
pi_40395156
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 20:02 schreef Oversight het volgende:

[..]

zelf jij hebt in dit land recht op een mening.

Gelukkig wist de NS beter....
Tot nu toe heb ik voor mijn mening wel een juridische onderbouwing gegeven en jij de jouwe nog steeds niet. Ik ben benieuwd.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2006 20:33:27 ]
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 20:12:56 #275
19194 Oversight
◢◤
pi_40395201
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 20:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Tot nu toe heb ik mijn mening wel een juridische onderbouwing gegeven
voor?
◢◤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo