Toch wel een grappig verschjinsel dit.. één Deense krant drukt iets af, en opeens hebben we het over 'de Denen' Dat is imho net zo kortzichtig als dat we het over 'de moslims' hebbenquote:Op maandag 6 februari 2006 09:35 schreef MYND het volgende:
Kut Denen en alle kut mongolen die hun steunen krijg de kolere.
Moslim bashing op zijn best. Spotten met iemands geloof noemen ze vrijheid van meningsuiting. Ach donder toch op man. Het enige wat jullie willen is mensen beledigen, en dat laat zien wat voor gore lafaardan Europeanen eigenlijk zijn. En dan wordt er van moslims verwacht dat ze het maar accepteren.
En dit kan dan wel weer Buzzer?quote:Op maandag 6 februari 2006 09:35 schreef MYND het volgende:
Moslim bashing op zijn best. Spotten met iemands geloof noemen ze vrijheid van meningsuiting. Ach donder toch op man. Het enige wat jullie willen is mensen beledigen, en dat laat zien wat voor gore lafaardan Europeanen eigenlijk zijn. En dan wordt er van moslims verwacht dat ze het maar accepteren.
ok thx - zet ik ut daar ook neerquote:Op maandag 6 februari 2006 12:51 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
je kunt voor de discussies die jij wilt op een ander topic terecht nl. deze:
Centraal Ophef over 'EU' Spotprenten #14
![]()
niet doen V-Unit, anders wordt deze topic zo weer gesloten.. pleasequote:Op maandag 6 februari 2006 12:59 schreef V-Unit het volgende:
Kzie vanavond wel weer op het nieuws welke nieuwe deense toko ze in de fik hebben gestoken....
quote:Op zondag 5 februari 2006 23:04 schreef greatgonzo het volgende:
[afbeelding]
Mo en zijn vrienden zijn niet blij! De profeet is beledigd!
[afbeelding]
Deze man heeft stukjes geschreven, en dat mag niet!
[afbeelding]
Snel worden de kranten verbrand!
[afbeelding]
De denen slaan op de vlucht!
[afbeelding]
De profeet is nu weer blij!
ik snap je wel, en zoals je ziet reageer ik daar ook op.. Natuurlijk is dat een volkomen belachelijke post, blijkbaar werker een aantal mensen uitsluitend met eenrichtingverkeer. Maar ik vind het op zijn minst net zo stom om het over 'de Denen' te hebben, terwijl het om een actie van één enkele krant gaat.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:51 schreef Frutsel het volgende:
Klopt wel Jojo, maar ik vind het niet normaal dat een generaliserende opmerking over 'alle europeanen' dan wel blijft staan.
He-le-maal mee eens. Had het zelf niet beter kunnen zeggenquote:Op maandag 6 februari 2006 12:46 schreef Frutsel het volgende:
En dit kan dan wel weer Buzzer?
Wees blij dat de "niet europeanen" (want je generaliseert nu ons Europeanen ook over 1 kamp) mogen demonstreren in Londen of andere Europese Steden en dat jullie daar je onvrede mogen uiten over de 'grappen' van een Deense Krant
-Dat jullie het je zo zwaar aantrekken dat je niet tegen een geintje kunt, is jullie probleem
-Dat de spotprents in september 2005 ook al waren afgedrukt...is je zeker ontgaan en de rest van de 'niet-europeanen'
-Hebben de Europeanen geklaagd over de haat-prents uit de Saoedische kranten van dec'2005? NEE!
Wij als 'europeanen' zijnde, zouden eens moeten gaan demonstreren in Saoedi Arabie, Jordanie, Iran of Syrie zoals jullie hier mogen... denk niet dat we dat overleven
Jullie maken gebruik van het democratisch recht van demonstreren
Wij maken gebruik van het democratisch recht van vrijheids van meningsuiting of persvrijheid
quote:Op maandag 6 februari 2006 15:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik heb iig een Deen in mn msn-lijst staan, heb het hem even gemeldHij zou het doorvertellen op school enzo
Ja of 'cykel'.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:01 schreef Eveli het volgende:
Je kan "loft" tegen hem zeggen.![]()
dat betekent "dak"![]()
Bedankt voor de tip. Ik heb ook nog even gestemd.quote:Op maandag 6 februari 2006 13:57 schreef MrBadGuy het volgende:
Op www.stand.nl is de stelling:
De spotprenten over Mohammed gaan te ver
Op dit moment is 27% het hiermee eens, 73% is het oneens.
Als je in moslimlanden wilt verblijven hetzij om te wonen of op vakantie is er voor een Westerse burger in de meeste gevallen veel meer aanpassing nodig, dan omgekeerd als een moslim in een Westers land wil wonen of verblijven. Het Westen en haar burgers is vele malen meer toleranter dan de bevolking en de overheid van de meeste moslimlanden.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:47 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Ik steun Denemarken ook.Niet zozeer omdat die spotprenten nou zo belangrijk zijn, maar meer omdat wij niet onze leefwijze aan moeten passen aan wat andere culturen daarvan vinden. En als moslims hierheen komen moeten ze zich dus maar aanpassen aan onze cultuur. Ik ga ook niet als ik op vakantie in het Midden-Oosten zou zijn in Mekka rondlopen, omdat ik weet dat men dat daar niet wil hebben. Dus ik pas mij dan ook aan hun aan, maar andersom is het blijkbaar teveel moeite.
Klopt, dat bedoelde ik ook te zeggenquote:Op maandag 6 februari 2006 21:05 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Als je in moslimlanden wilt verblijven hetzij om te wonen of op vakantie is er voor een Westerse burger in de meeste gevallen veel meer aanpassing nodig, dan omgekeerd als een moslim in een Westers land wil wonen of verblijven. Het Westen en haar burgers is vele malen meer toleranter dan de bevolking en de overheid van de meeste moslimlanden.
Je haalt de woorden uit mn mond!!quote:Op maandag 6 februari 2006 21:05 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Als je in moslimlanden wilt verblijven hetzij om te wonen of op vakantie is er voor een Westerse burger in de meeste gevallen veel meer aanpassing nodig, dan omgekeerd als een moslim in een Westers land wil wonen of verblijven. Het Westen en haar burgers is vele malen meer toleranter dan de bevolking en de overheid van de meeste moslimlanden.
dat heet beschaving, die lui verlaten niet voor niks hun eigen landquote:Op maandag 6 februari 2006 21:05 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad veel moslims die hun eigen land verlaten voor de welvaart en de vrijheid van de Westerse beschaving. Helaas is er onder hen ook een grote groep die de Westerse cultuur en vrijheid niet willen respecteren.quote:Op maandag 6 februari 2006 21:12 schreef alsem het volgende:
[..]
dat heet beschaving, die lui verlaten niet voor niks hun eigen land
Misschien niet de meest tactische manier nee, maar ik vind dat de hele moslimgemeenschap wel erg gretig gebruik maakt van die cartoons om het Westen maar weer eens aan te vallen.quote:Op maandag 6 februari 2006 21:31 schreef MarkyMarkx het volgende:
Ik ben van mening dat de spotprenten niet echt gelegen komen in onze strijd tegen het terrorisme. Iedereen is hard bezig om duidelijk te maken dat niet alle moslims terroristen zijn. Nu beeld een of andere cartoon tekenaar de profeet Mohammed (boodschapper van Allah "De schepper" die iedere moslim belangrijker vindt dan zichzelf) af als een terrorist.
Hiermee zeg je eigenlijk dat Allah zelf ook een terrorist is. Ik vind dat een behoorlijke belediging voor de moslims die dit kwaad juist niet in zich hebben.
Wij kunnen hier in het Westen onze vrijheid van meningsuiting niet gaan inperken, omdat een grote groep moslims compleet hysterisch en geweldadig worden als er iets wordt gepubliceerd wat het niet aanstaat. Er zijn een grote groep moslims die de vaste gewoonte hebben om de Westerse landen, cultuur en Westerse burgers te beledigen en te bedreigen. Hoeveel Westerse vlaggen zijn er de afgelopen jaren wel niet in de brand gestoken door (radicale) moslims? Zij zijn het die geen respect op kunnen brengen voor andere mensen en niet andersom.quote:Op maandag 6 februari 2006 21:31 schreef MarkyMarkx het volgende:
Ik ben van mening dat de spotprenten niet echt gelegen komen in onze strijd tegen het terrorisme. Iedereen is hard bezig om duidelijk te maken dat niet alle moslims terroristen zijn. Nu beeld een of andere cartoon tekenaar de profeet Mohammed (boodschapper van Allah "De schepper" die iedere moslim belangrijker vindt dan zichzelf) af als een terrorist.
Hiermee zeg je eigenlijk dat Allah zelf ook een terrorist is. Ik vind dat een behoorlijke belediging voor de moslims die dit kwaad juist niet in zich hebben.
Ach als ze zo Jezus zouden uitbeelden dan komen er geen rellen.quote:Op maandag 6 februari 2006 21:31 schreef MarkyMarkx het volgende:
Het probleem is dat de meeste Westerse mensen deze cultuur niet helemaal begrijpen of willen begrijpen.quote:Op maandag 6 februari 2006 21:47 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wij kunnen hier in het Westen onze vrijheid van meningsuiting niet gaan inperken, omdat een grote groep moslims compleet hysterisch en geweldadig worden als er iets wordt gepubliceerd wat het niet aanstaat. Er zijn een grote groep moslims die de vaste gewoonte hebben om de Westerse landen, cultuur en Westerse burgers te beledigen en te bedreigen. Hoeveel Westerse vlaggen zijn er de afgelopen jaren wel niet in de brand gestoken door (radicale) moslims? Zij zijn het die geen respect op kunnen brengen voor andere mensen en niet andersom.
Zinloze discussie als je een voorbeeld en de werkelijkheid niet eens met elkaar kunt vergelijken en onderscheiden.quote:Op maandag 6 februari 2006 22:36 schreef InTrePidIvity het volgende:
Heeft Mohammed ook 6 miljoen mensen vermoord?
Ik vraag me af hoe ze het in godsnaam verzinnen om het afbeelden van een profeet, ook al is het tegen hun religie, kunnen vergelijken met de Holocaust. Dat is iets van een totaal andere orde, en als ze dat niet kunnen of willen inzien, schort het bij die mensen gigantisch aan enige vorm van relativering. Al is dat gebrek sowieso al enige tijd zichtbaar...
En dat kunnen ze krijgen, en dat gun ik ze van hartequote:Op maandag 6 februari 2006 21:56 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ach als ze zo Jezus zouden uitbeelden dan komen er geen rellen.
Dan wordt er misschien nog mee gelachen.
Maar dit volk moet weer eens aandacht,
Er wordt van moslims verwacht dat ze allemaal naar het midden-oosten gaan. Daar kunnen ze namelijk vrijelijk hun gang gaan en hun droomleven lijden. Daar is de sharia de standaard en wordt de koran meer gelezen dan de telegraaf. Daar is iedereen gelukkig, leeft iedereen in weelde en is er geen verschil tussen arm en rijk. Daar hoeft niemand bang te zijn voor onderdrukking, schending van de mensenrechten of amputatie wegens het stelen van het brood dat hij nodig heeft om te leven.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:35 schreef MYND het volgende:
Doet niets af aan het feit dat een groot gedeelte van de moslimwereld hysterisch en gewelddadig aan het reageren is om een paar spotprentjes en de vrijheid van meningsuiting in het Westen willen inperken. Daarbij komt dat een groot gedeelte van de moslimwereld al jarenlang de Westerse landen, de Westerse burgers en de Westerse cultuur beledigen en bedreigen. Hoeveel vlaggen van Westerse landen zijn er in de afgelopen jaren wel niet verbrand door (radicale) moslims? Hoeveel onschuldige Westerse burgers zijn er wel niet beledigd en bedreigd?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:29 schreef Sklasse het volgende:
Als we het over hypocritie hebben![]()
Van de FP.
Jyllands-Posten weigerde Jezus-cartoons
De Deense krant Jyllands-Posten, die in september 2005 de spotprenten van de profeet Mohammed waar nu zo veel ophef over is, publiceerde, blijkt drie jaar geleden te hebben geweigerd tekeningen te publiceren die de spot drijven met Jezus Christus. De redenen: Ze waren niet grappig en er zouden lezers mee beledigd kunnen worden.
De Deense tekenaar Christoffer Zieler stuurde in april 2003 een serie cartoons die handelde over de verrijzenis van Jezus Christus naar de redactie van Jyllands-Posten. Hij kreeg een e-mail terug van een redacteur, die daarin stelde dat de lezers van de krant de tekeningen niet op prijs zouden stellen. "Bovendien denk ik dat de tekeningen protesten zullen veroorzaken", aldus de redacteur in de e-mail.
Zieler zegt nu tegen het Noorse dagblad Dagbladet, dat de e-mails inzag: "Ik zie de cartoons als een onschuldige grap, van het soort dat mijn christelijke grootvader zou waarderen. (...) Ik heb ze laten zien aan een paar pastoors, en zij vonden ze grappig." Volgens Zieler vindt Jyllands-Posten de gevoelens van zijn christelijke lezers belangrijker dan die van moslims die de krant lezen.
De betreffende redacteur vindt het belachelijk dat Zieger deze zaak nu naar boven haalt. "Het heeft niets te maken met de Mohammed-cartoons. (...) In die zaak hebben we illustrators gevraagd tekeningen te maken. Ik heb niet gevraagd om de cartoons (van Zieler). Dat is het verschil", zo zei hij. "De tekenaar dacht dat zijn cartoons grappig waren. Ik vond van niet. Het zou enkele lezers beledigen, niet veel, maar enkele."
Jyllands-Posten is ondertussen al enkele tijd het middelpunt van een internationale rel. Meerdere medewerkers van de krant zijn met de dood bedreigd. Ook zijn er bommeldingen geweest bij redacties van de krant in Aarhus en Kopenhagen. Beide bleken vals te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |