Waar blijven de spandoeken van Westerlingen met "remember Hiroshima en Nagasaki"? Als iemand dat zou op een spandoek schrijven zou de wereld te klein zijn...quote:Op zondag 5 februari 2006 14:34 schreef indahnesia.com het volgende:
[afbeelding]
Hey, welkom in London
![]()
dus moskeeen in de fik steken om de daad van 1 ookquote:Op zondag 5 februari 2006 14:36 schreef Meki het volgende:
[..]
nee ik vind als de beledigingen van Denemarken niet strafbaar zijn mogen de andere mensen in ieder geval AEL dat ook doen . want provocatie mag
quote:
Ik vind dat Libanon en Syrië internationaal flink gestraft mogen worden. Ze hebben Deense gebouwen op Deens grondgebied in brand gestoken. Boycotten die hap!quote:Op zondag 5 februari 2006 14:36 schreef Meki het volgende:
[..]
nee ik vind als de beledigingen van Denemarken niet strafbaar zijn mogen de andere mensen in ieder geval AEL dat ook doen . want provocatie mag
Inderdaad, maar terwijl het daar in het uiterste toch op zou uitlopen.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:37 schreef Jalu het volgende:
[..]
Waar blijven de spandoeken van Westerlingen met \"remember Hiroshima en Nagasaki\"? Als iemand dat zou op een spandoek schrijven zou de wereld te klein zijn...
Het is niet bij wet verboden, een rechter heeft de wet een keer zo geintepreteerd.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:33 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor dat dat verbod een beetje twijfelachtig is. Echter, het is nu eenmaal de wet in Nederland.
Dat klopt wel, maar je bent op z'n minst een tikje wereldvreemd als je dergelijke reacties niet in kan schatten. Ik vraag me sowieso af waarom men de laatste tijd zo'n behoefte heeft om moslims te schofferen in het kader van de vrijheid van meningsuiting. Het is niet alsof de Islam pas 5 jaar bestaat.quote:Dat doet er echter niets aan af dat de reactie van de moslims op de Deense cartoons volstrekt buitenproportioneel is; en het gelijk van de spotprenten daarmee juist aantoont.
Feitelijk gezien is het een aanval op een NAVO-land en dus ook op Nederland.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:38 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Ik vind dat Libanon en Syrië internationaal flink gestraft mogen worden. Ze hebben Deense gebouwen op Deens grondgebied in brand gestoken. Boycotten die hap!
Dat doen ze niet.. te lafquote:Op zondag 5 februari 2006 14:39 schreef rutger05 het volgende:
Zwijgen maakt inderdaad medeplichting.
Wij zouden hier de straat op moeten gaan om te protesteren tegen de bedreigingen en de terreur vanuit de moslimwereld. Ik vind ook dat alle Westerse regeringen de verantwoordelijkheid hebben tegenover hun burgers om in de meest krachtige bewoordingen het moslimgeweld te veroordelen en hun onvoorwaardelijke steun aan Denemarken uit te spreken. Verder moeten de Westerse regeringen zeer duidelijk maken aan moslims en moslimlanden, dat wij hier groot belang hechten aan de vrijheid van meningsuiting en dat wij deze ten allen tijde zullen verdedigen.
En wie bepaald wat kwetsend is?quote:Op zondag 5 februari 2006 14:40 schreef Meki het volgende:
Vrijheid van meningsuiting wil NIET zeggen dat je zomaar alles en iedereen mag vernederen of opzettelijk mag kwetsen
Door Hezbollah, te zien aan de beelden op de televisie.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:39 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Feitelijk gezien is het een aanval op een NAVO-land en dus ook op Nederland.
Dat het deens was, was me wel duidelijkj..quote:Op zondag 5 februari 2006 14:39 schreef milagro het volgende:
[..]
omdat het in het prachtige Deens gezongen is
taender pa dig![]()
Kijk, tijd voor wat luchtaanvallen dus.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:39 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Feitelijk gezien is het een aanval op een NAVO-land en dus ook op Nederland.
Whatever, feit is dat het een aanval op Deens grondgebied is.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Door Hezbollah, te zien aan de beelden op de televisie.
tegen wie het gericht is die bepalen datquote:
Sorry hoor, maar wie is hier nu wereldvreemd? Alsof de moslims het westen zo in zijn waarde laat met de huidige reacties op een paar spotprentjes... Om het maar niet te hebben over alle aanslagen op niet moslims uit naam van Mohammed van de laatste jaren.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is niet bij wet verboden, een rechter heeft de wet een keer zo geintepreteerd.
[..]
Dat klopt wel, maar je bent op z\'n minst een tikje wereldvreemd als je dergelijke reacties niet in kan schatten. Ik vraag me sowieso af waarom men de laatste tijd zo\'n behoefte heeft om moslims te schofferen in het kader van de vrijheid van meningsuiting. Het is niet alsof de Islam pas 5 jaar bestaat.
Het heeft een hoog open-deur-intrap gehalte met wat voor doel ? Laten zien dat veel moslims een belediging van Mohammed niet pikken ? Laat elkaar lekker in z\'n waarde zou ik zeggen ook al ben je het niet eens met een bepaalde religie of levensovertuing. Er zijn andere beschaafdere manieren om iets aan de kaak te stellen.
overwinnaars wachten af tot het juiste moment.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |