De hollandsche vlag natuurlijk.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:55 schreef Tafkahs het volgende:
welke vlag zouden we dan moeten dragen?
Dan moet je toch echt beter kijken.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:56 schreef Jordy-B het volgende:
iedereen?
\'k heb d\'r maar twee gezien...
nationalistquote:
Ik heb geen Deense vlag en dirktator niet... dus lang niet iedereen heeft een Deense vlag, blinde...quote:
Ik vind het maar stom gedoe om een paar tekeningetjes, in de eerste plaats opgeblazen door de media en nu door een paar extremistische groepen in moslimlanden die de bevolking ophitsen.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:55 schreef Dirktator het volgende:
Sympathisanten, mijn jong, sympathisanten. Is je vraag nu beantwoord? Mooi. Dan kunnen we een slotje op dit topique zetten.
intrigantquote:Op zondag 5 februari 2006 14:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
![]()
Ik ben een allochtoon hoor. (van turkse afkomst nog wel)
Ik steun de denen ook, met name omdat ik de reacties te ver vindt gaan.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:01 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind het wel een ludieke actie, lang leve de vrijheid! houzee!
dat vinden moslims niet kunnen een Nederlandse vlag in Nederland Nederlandse vlag moet van schooltasquote:Op zondag 5 februari 2006 13:57 schreef IHVK het volgende:
De hollandsche vlag natuurlijk.
Niet generaliseren he. Dat vinden sommige moslims niet kunnen.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:02 schreef Herald het volgende:
[..]
dat vinden moslims niet kunnen een Nederlandse vlag in Nederland Nederlandse vlag moet van schooltas
Ach zie het al een geintje, ik had nog steeds een broken avatar image na die Fok server crash, dus ik dacht nou ja dan doe ik ook maar zo'n deens vlaggetjequote:Op zondag 5 februari 2006 14:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik steun de denen ook, met name omdat ik de reacties te ver vindt gaan.
Maar moet dat overdreven gedoe nou echt?
gelukkig generaliseren Moslims nooit en verbranden ze enkel ambassades die die kranten hebben gedrukt.. eh...quote:Op zondag 5 februari 2006 14:03 schreef IHVK het volgende:
Niet generaliseren he. Dat vinden sommige moslims niet kunnen.
Daarom heb ik je genomineerd voor kut mod top 3. Zie de PI enorme kut nerd.quote:
Je generaliseert alweer. Sommige moslims generaliseren en steken ambassades in brand.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:15 schreef Herald het volgende:
[..]
gelukkig generaliseren Moslims nooit en verbranden ze enkel ambassades die die kranten hebben gedrukt.. eh...
want ambassades in de fik steken is ok, maar moslims generaliseren nietquote:Op zondag 5 februari 2006 14:26 schreef IHVK het volgende:
Je generaliseert alweer. Sommige moslims generaliseren en steken ambassades in brand.
omdat iedereen opgewonden is over die keiharde Pwnage die we het Midden Oosten laten zien wanneer de derde wereldoorlog uitbreekt! Yes !quote:Op zondag 5 februari 2006 13:54 schreef IHVK het volgende:
Waarom heeft iedereen plotseling Deense valggen in hun avatar?
Stelletje landverraders.
Ik neem aan dat je daar niet trots op bent, nu.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:33 schreef Jesper_ het volgende:
ik BEN een Deen!
Wat hebben die er nou weer mee te maken.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:35 schreef Bauhaus het volgende:
Boycot shoarmatenten !
Lees je nou wat er staat of wat je wilt dat er staat?quote:Op zondag 5 februari 2006 14:27 schreef Herald het volgende:
[..]
want ambassades in de fik steken is ok, maar moslims generaliseren niet
De Marokkaanse.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:55 schreef Tafkahs het volgende:
welke vlag zouden we dan moeten dragen?
Provocateur.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:10 schreef MrX1982 het volgende:
Oh.
Is het weer niet goedquote:Op zondag 5 februari 2006 15:13 schreef IHVK het volgende:
Provocateur.![]()
Ach het is wel origneler dan al die Deense vlaggen. (die allemaal een andere tint hebben)
Ok, je hebt gelijk. Ik ben een zeikerd.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Is het weer niet goed.
Jij hebt niet eens een avatar.
en waarom datquote:
't is weer eens wat anders dan die Deense en ik ga er volgende week een kijkje nemenquote:
Ja maar wij protesteren ook.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:57 schreef thedude0 het volgende:
ik heb hem als avatar als protest tegen iedereen die in een keer zo nodig een deense vlag als avatar moet hebben.
Ach ik ben toch al niet zo enthousiast over het saaie nationalistische symbool van de vlag.quote:
Nee jij wel.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:12 schreef SCH het volgende:Wat een hypocriete lui met die Deense vlaggen, die weten ws. helemaal niet hoe het gegaan is bij die krant
ze zien gewoon pissige moslims en dan zijn ze meteen voor hun vijand, op dit moment denemarken blijkbaar.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:12 schreef SCH het volgende:Wat een hypocriete lui met die Deense vlaggen, die weten ws. helemaal niet hoe het gegaan is bij die krant
Het zijn mensen die blijkbaar dol zijn op rellenquote:Op zondag 5 februari 2006 17:13 schreef thedude0 het volgende:
[..]
ze zien gewoon pissige moslims en dan zijn ze meteen voor hun vijand, op dit moment denemarken blijkbaar.
Deze mensen (nou ja mensen) zijn daar dol op.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Het zijn mensen die blijkbaar dol zijn op rellen![]()
Beide groepen popolon.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:20 schreef popolon het volgende:
[..]
Deze mensen (nou ja mensen) zijn daar dol op.
't Zal me een biet wezen eerlijk gezegd, mij gaat 't om de reacties van die heethoofden, zowel in Europa als in het MO.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Beide groepen popolon.
De meeste islambashers laten zich weer veel te gemakkelijk voor een karretje spannen en verdiepn zich liever niet in de kwestie en zien niet dat de Deense krant zich in eigen voet heeft geschoten met deze bewuste provocatieve actie. Hun doel was om de islamieten te kwetsen en beledigen, nou dat is ze gelukt hoor. Chapeau
Als er een noodzaak is tot een spotprent dan maak je die maar om de boel nou weer heel bewust te gaan lopen opfucken vind ik weinig stijlvol.
Onzin. Lijkt me logisch dat niemand dit van tevoren verwacht had, helemaal niet als je weet in welke context de cartoons geplaatst zijn.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Beide groepen popolon.
De meeste islambashers laten zich weer veel te gemakkelijk voor een karretje spannen en verdiepn zich liever niet in de kwestie en zien niet dat de Deense krant zich in eigen voet heeft geschoten met deze bewuste provocatieve actie. Hun doel was om de islamieten te kwetsen en beledigen, nou dat is ze gelukt hoor. Chapeau
Als er een noodzaak is tot een spotprent dan maak je die maar om de boel nou weer heel bewust te gaan lopen opfucken vind ik weinig stijlvol.
Ik vind het juist de essentie. Die krant had wijzer moeten wezen.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:28 schreef popolon het volgende:
[..]
\'t Zal me een biet wezen eerlijk gezegd, mij gaat \'t om de reacties van die heethoofden, zowel in Europa als in het MO.
De andere partij bevind zich niet in Europa, maar in de islamitische landen... Het eind is zoek als je met dictatoriale regimes, onstabiele regeringen, onderontwikkelde culturen rekening moet houden. De moslims die een beetje bij de tijd zijn, in europa, voelen zich gekwetst, maar verwoorden dit niet in geweld... (althans nog niet, maar dan weten we ook welk vlees we in de pan hebben)quote:Op zondag 5 februari 2006 17:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het juist de essentie. Die krant had wijzer moeten wezen.
Gaan we dit nou voortdurend doen. Elkaar ophitsen en opjutten om aan te tonen dat de andere partij er niet tegen kan?![]()
Dan NOG is het niet goed te praten wat er nu aan de hand is.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het juist de essentie. Die krant had wijzer moeten wezen.
Gaan we dit nou voortdurend doen. Elkaar ophitsen en opjutten om aan te tonen dat de andere partij er niet tegen kan?![]()
Ja - raak je daarvan in de war?quote:Op zondag 5 februari 2006 17:34 schreef popolon het volgende:
[..]
Dan NOG is het niet goed te praten wat er nu aan de hand is.
Je hebt die spandoeken toch wel gelezen he?
Ik ben verre van rechts maar ik vind het nogal eng.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja - raak je daarvan in de war?
Het zweept elkaar maar op. Dat enge rabiate rechtse volk en die moslims. Ik begrijp geen van beiden.
Meki dom! Er moet geen kruis in zoals bij een Schotse vlag.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:39 schreef Meki het volgende:
een vlag die heb ik ook
Onzin. Maar deze discussie hebben we gisteren al gevoerd ergens in POL.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:25 schreef SCH het volgende:
bewuste provocatieve actie. Hun doel was om de islamieten te kwetsen en beledigen, nou dat is ze gelukt hoor. Chapeau
Je hebt de kwestie van de krant, en de reactie van de deense politiek. Aangezien deze vlag symbool staat voor Denemakren, is het aannemelijk dat mensen niet alleen refereren naar de krant... Maar ook naar hogere idealen, waar Denemarken nu voor strijdt: vrijheid van meningsuiting. Die krant heeft z'n verontschuldiging al lang aangeboden, de deense regering niet... en ik ben daar trots op. Trots dat de deense regering de westerse waarden hoog in het vaandel heeft.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:12 schreef SCH het volgende:Wat een hypocriete lui met die Deense vlaggen, die weten ws. helemaal niet hoe het gegaan is bij die krant
Ja ik ook - maar wel van beide kanten.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:36 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik ben verre van rechts maar ik vind het nogal eng.
Heb ik gisteren ook al tegen je gezegd: we winnen er niks mee, maar het mag gewoon hier. Waarom bestaan Fokke en Sukke? Waarom bestaan cartoons überhaupt?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja ik ook - maar wel van beide kanten.
Wat winnen we bij het publiceren van dit soort cartoons, 12 tegelijk?
Volgens mij om commentaar te leveren en dat is heel goed. Maar als een krant 12 cartoonisten tegelijk vraagt om een spotprent van Mohammed te maken, schiet je dan niet een beetje je doel voorbij?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:01 schreef ErikT het volgende:
[..]
Heb ik gisteren ook al tegen je gezegd: we winnen er niks mee, maar het mag gewoon hier. Waarom bestaan Fokke en Sukke? Waarom bestaan cartoons überhaupt?
Was het niet om aan te kaarten dat colmunisten zich laten beperken door angst? (Dit is het verhaal zoals het maanden geleden verteld werd door de krant zelf, correct me if I'm wrong).quote:Op zondag 5 februari 2006 18:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens mij om commentaar te leveren en dat is heel goed. Maar als een krant 12 cartoonisten tegelijk vraagt om een spotprent van Mohammed te maken, schiet je dan niet een beetje je doel voorbij?
De meeste Denen balen gigantisch van die actie van die krant.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:11 schreef yoshimurak5 het volgende:
Waarom ik een Deense Avatar heb? Omdat ik de denen steun.
Is die zelfcensuur niet terecht, dan? Is het nou echt nodig om zulke plaatjes te tekenen? Volgens mij niet, het geeft gewoon aan dat die krant de waarden van de islam niet respecteert.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:05 schreef ErikT het volgende:
[..]
Was het niet om aan te kaarten dat colmunisten zich laten beperken door angst? (Dit is het verhaal zoals het maanden geleden verteld werd door de krant zelf, correct me if I\'m wrong).
Die ene cartoon van die zwetende cartoonist die Mohammed tekent gaat letterlijk daarover. Wat door deze 12 cartoons is aangekaart is censuur door angst. Lijkt me niet geheel onbelangrijk.
Als het alleen er om ging een spotprent van Mohammed te maken, maar dat is niet zo. Mohammed werd gebruikt om een probleem aan te tonen, dat probleem is van groter belang dan het tonen van mohammed. Mohammed is dan een middel geworden, geen einddoel. Religieuze mensen maken dit onderscheid niet, en voelen zich persoonlijk aangevallen. Ze pinnen zich er op vast dat Mohammed beledigd wordt, in plaats van verder te kijken en de discussie aan te gaan.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens mij om commentaar te leveren en dat is heel goed. Maar als een krant 12 cartoonisten tegelijk vraagt om een spotprent van Mohammed te maken, schiet je dan niet een beetje je doel voorbij?
Niet zo gek he als je ziet wat voor blinde haat ze zich op hun hals hebben gehaald.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:14 schreef SCH het volgende:
[..]
De meeste Denen balen gigantisch van die actie van die krant.
Nee, daar gaat het neit over. Het ging er om dat een jeugdboekenschrijver geen tekenaar kon vinden die een prent van Mohammed wilde maken. Zou ik als tekenaar ook niet doen omdat je weet dat moslims dat liever niet hebben. Heeft niks met welke vrijheid te maken.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:05 schreef ErikT het volgende:
[..]
Was het niet om aan te kaarten dat colmunisten zich laten beperken door angst? (Dit is het verhaal zoals het maanden geleden verteld werd door de krant zelf, correct me if I\'m wrong).
Die ene cartoon van die zwetende cartoonist die Mohammed tekent gaat letterlijk daarover. Wat door deze 12 cartoons is aangekaart is censuur door angst. Lijkt me niet geheel onbelangrijk.
Jij bent onbeschaafd, met je ongenuanceerde reacties. Bovendien beheers je je eigen taal niet eens.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:16 schreef yoshimurak5 het volgende:
[..]
Niet zo gek he als je ziet wat voor blinde haat ze zich op hun hals hebben gehaald.
Totaal buiten proportioneel en compleet onbeschaaft!
De islam is een achterlijke cultuur, getuige de nieuwsberichten afgelopen dagen.
Wat is het probleem dan dat volgens jou werd aangekaart?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:14 schreef VendoR het volgende:
[..]
Als het alleen er om ging een spotprent van Mohammed te maken, maar dat is niet zo. Mohammed werd gebruikt om een probleem aan te tonen, dat probleem is van groter belang dan het tonen van mohammed. Mohammed is dan een middel geworden, geen einddoel. Religieuze mensen maken dit onderscheid niet, en voelen zich persoonlijk aangevallen. Ze pinnen zich er op vast dat Mohammed beledigd wordt, in plaats van verder te kijken en de discussie aan te gaan.
De discussie die er nu gaande is, heeft positieve en negatieve punten. Als er maar eens wat minder op de negatieve punten gefocussed werd (wat een mate van ontwikkeling vereist), dan zou er een goede les uit geleerd kunnen worden.
Grappig, ik dacht even dat alle spotprentjes tot nu toe een reactie probeerden uit te lokken. Wat me schokt is, dat onderontwikkelde culturen dit vertalen in geweld. En dan bedoel ik niet de arabische/moslimcultuur... maar de (sub)cultuur die extremistisch/fundamentalistisch is aangelegd...quote:Op zondag 5 februari 2006 18:14 schreef Arendt het volgende:
[..]
Is die zelfcensuur niet terecht, dan? Is het nou echt nodig om zulke plaatjes te tekenen? Volgens mij niet, het geeft gewoon aan dat die krant de waarden van de islam niet respecteert.
En als ze toch zo graag zelfcensuur aan de kaak stellen, waarom doen ze dat dan op deze manier? De plaatjes bevatten geen boodschap, het is platte provocatie - met name de tekening van de Profeet met een bom op zijn hoofd. De stront ligt er gewoon duimendik bovenop, deze plaatjes dienen alleen om een reactie uit te lokken.
Ik onbeschaafd? Kijk eens naarjezelf jij sympathiseerd jezelf met islamieten die met bovenstaande protest borden rondlopenquote:Op zondag 5 februari 2006 18:17 schreef Arendt het volgende:
[..]
Jij bent onbeschaafd, met je ongenuanceerde reacties. Bovendien beheers je je eigen taal niet eens.
HAHAHAHAHAHAHAquote:Op zondag 5 februari 2006 17:39 schreef Meki het volgende:
een vlag die heb ik ook
Bijvoorbeeld in de spotprent waar een schrijver het angszweet uitbreekt, omdat hij een beeltenis van Allah maakt. Hij geeft hiermee te kennen dat de pers onderworpen wordt aan gevoelens van angst, angst iets \"fout\" te doen... Angst die de journalistieke vrijheid beperkt (en de vrijheid van cartoonisten). En wie wakkert die angst aan? Extremisten/fundamentalisten, niet de gematigde moslims... Het was dus gericht tegen het fundamentalisme/extremisme.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is het probleem dan dat volgens jou werd aangekaart?
Een echte spotprent geeft opbouwende kritiek, wat de betreffende plaatjes in de Deense krant niet doen. Er is geen inhoud, er is enkel een poging gedaan om de islam af te kraken. Mohammed wordt afgebeeld, terwijl de tekenaars wisten dat dit in de islamitische cultuur niet mag. Mohammed wordt afgeschilderd als een terrorist. Enzovoorts, enzovoorts. Ik heb er niets constructiefs in kunnen ontdekken, het is gewoon een platte en inhoudsloze actie.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:17 schreef VendoR het volgende:
[..]
Grappig, ik dacht even dat alle spotprentjes tot nu toe een reactie probeerden uit te lokken. Wat me schokt is, dat onderontwikkelde culturen dit vertalen in geweld. En dan bedoel ik niet de arabische/moslimcultuur... maar de (sub)cultuur die extremistisch/fundamentalistisch is aangelegd...
Dus jij vindt het niet belangrijk om islamitische waarden te respecteren? Nogal wrang, want tegelijkertijd zeg je dat de westerse vrijheden een groot goed zijn, en dat die gerespecteerd dienen te worden door moslims.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:20 schreef VendoR het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld in de spotprent waar een schrijver het angszweet uitbreekt, omdat hij een beeltenis van Allah maakt. Hij geeft hiermee te kennen dat de pers onderworpen wordt aan gevoelens van angst, angst iets \\\"fout\\\" te doen... Angst die de journalistieke vrijheid beperkt (en de vrijheid van cartoonisten). En wie wakkert die angst aan? Extremisten/fundamentalisten, niet de gematigde moslims... Het was dus gericht tegen het fundamentalisme/extremisme.
Opbouwende kritiek? Zie je de ideologie van je eigen woorden niet in? Denk je nou echt dat iedereen zit te wachten op opbouwende kritiek? En wie is de maatstaf die bepaald of iets "opbouwend" is, jij? De koran? De bijbel?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:21 schreef Arendt het volgende:
[..]
Een echte spotprent geeft opbouwende kritiek, wat de betreffende plaatjes in de Deense krant niet doen. Er is geen inhoud, er is enkel een poging gedaan om de islam af te kraken. Mohammed wordt afgebeeld, terwijl de tekenaars wisten dat dit in de islamitische cultuur niet mag. Mohammed wordt afgeschilderd als een terrorist. Enzovoorts, enzovoorts. Ik heb er niets constructiefs in kunnen ontdekken, het is gewoon een platte en inhoudsloze actie.
Waarom zou je perse Mohammed moeten kunnen tekenen?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:20 schreef VendoR het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld in de spotprent waar een schrijver het angszweet uitbreekt, omdat hij een beeltenis van Allah maakt. Hij geeft hiermee te kennen dat de pers onderworpen wordt aan gevoelens van angst, angst iets \\\"fout\\\" te doen... Angst die de journalistieke vrijheid beperkt (en de vrijheid van cartoonisten). En wie wakkert die angst aan? Extremisten/fundamentalisten, niet de gematigde moslims... Het was dus gericht tegen het fundamentalisme/extremisme.
omdat daar het taboe op rustequote:Op zondag 5 februari 2006 18:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom zou je perse Mohammed moeten kunnen tekenen?
Alsof jij alle vlaggen van de Arabische landen kentquote:Op zondag 5 februari 2006 18:27 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik zag op het journaal dat die barbaren in het midden oosten ook een zwitserse vlag in brand staken, zo achterlijk dat ze het verschil tussen die vlaggen niet eens zien.
Ik steek ze ook niet in brand kneusquote:Op zondag 5 februari 2006 18:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Alsof jij alle vlaggen van de Arabische landen kent![]()
Getuige het direct aanwenden van het woord kneus ben je iig wel licht ontvlambaar.....quote:Op zondag 5 februari 2006 18:30 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik steek ze ook niet in brand kneus
Ik zeg, dat ik met een beeltenis van Allah in een spotprent, de moslims kan respecteren... juist om de waarde van vrijheid van meningsuiting duidelijk te maken. Dat dit verkeerd wordt opgevat, dat er mensen gekwetst wordt, weerhoud mij ervan dit echt te doen... Ik ben blij dat andere mensen deze fout wel maken, en daarmee deze discussie op gang brengen, hoe belangrijk de vrijheid van meningsuiting is voor de westerse wereld. In de hoop, dat ooit, ooit, mensen zich ooit bewust worden van hun egoistische intentie alles op zichzelf te betrekken.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:25 schreef Arendt het volgende:
[..]
Dus jij vindt het niet belangrijk om islamitische waarden te respecteren? Nogal wrang, want tegelijkertijd zeg je dat de westerse vrijheden een groot goed zijn, en dat die gerespecteerd dienen te worden door moslims.
Jij focust je op het feit dat Mohammed getekend wordt, terwijl het probleem veel breder is. Probeer eerst maar eens te zien welke belangen er spelen, en hopelijk kun je het respect opbrengen de meningen van anderen te respecteren. De wereld is niet opgedeeld in fout en goed, dat doe jij!quote:Op zondag 5 februari 2006 18:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Grappig dat je "fascist" zegt. De fascisten hadden ook een fijne ideologie, die gebaseerd was op ongefundeerde discriminatie. Lijkt wel een beetje op jouw denkwijze, eigenlijk...quote:Op zondag 5 februari 2006 18:19 schreef yoshimurak5 het volgende:
[..]
Ik onbeschaafd? Kijk eens naarjezelf jij sympathiseerd jezelf met islamieten die met bovenstaande protest borden rondlopen
Vuile fasist!!
Correctie dat waren nationaal socialisten, in Spanje en Italie werd er weinig gediscrimineerd...quote:Op zondag 5 februari 2006 18:34 schreef Arendt het volgende:
[..]
Grappig dat je \"fascist\" zegt. De fascisten hadden ook een fijne ideologie, die gebaseerd was op ongefundeerde discriminatie. Lijkt wel een beetje op jouw denkwijze, eigenlijk...
Dat hoeven geen Nazi's te zijn - kijk maar eens naar Kroatië onder Ante Pavelic.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:36 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Correctie dat waren nationaal socialisten, in Spanje en Italie werd er weinig gediscrimineerd...
Ontopic, ik ben het eens met TS![]()
Waarom niet ?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Opgelost, slotjequote:Op zondag 5 februari 2006 18:31 schreef VendoR het volgende:
[..]
Ik zeg, dat ik met een beeltenis van Allah in een spotprent, de moslims kan respecteren... juist om de waarde van vrijheid van meningsuiting duidelijk te maken. Dat dit verkeerd wordt opgevat, dat er mensen gekwetst wordt, weerhoud mij ervan dit echt te doen... Ik ben blij dat andere mensen deze fout wel maken, en daarmee deze discussie op gang brengen, hoe belangrijk de vrijheid van meningsuiting is voor de westerse wereld. In de hoop, dat ooit, ooit, mensen zich ooit bewust worden van hun egoistische intentie alles op zichzelf te betrekken.
Het is egoisme, puur egoisme, wat mensen ertoe brengt dit als zo kwetsend te ervaren. Probeer dingen eens van een afstand te beoordelen, niet alles is op jou persoonlijk gericht. En dan nog, het laatste woord, volgens de moslims, is aan Allah, dus waar zit het probleem?
De escalatie die we nu zien, komt voort uit het feit dat er mensen zijn die nog niet geleerd hebben, genoeg afstand te kunnen nemen van de woorden van een ander individu. Hier komt respect om de hoek kijken, respect voor de vrijheid van het individu. Respect voor de waarden van de westerse samenleving, die gebaseerd zijn op een scheiding tussen kerk en staat. De vrijheid van meningsuiting die niet kan bestaan zonder ooit de fout in te gaan.
Waarom wel was de vraag?quote:
Omdat het afbeelden van Mohammed NIET MAG binnen de islam. Die waarde zul je moeten respecteren, zeker als je verlangt dat moslims de Westerse waarden respecteren!quote:
Wat vind jij dan van life of Bryan? Iedereen vindt dat zoiets moet kunnen. Heb je wel eens naar een Arabische zender gekeken? Dan zie je de meest racistische satire tekenfilms die er mogelijk zijn. Joden die kinderen op eten, Palestijnse vrouwen verkrachten etc. Waarom zijn daar nooit rellen over? Ik vind dat er helemaal niks mis mee is wanneer Mohammed de proleet met een dynamietstaaf in z'n hoofd wordt af gebeeld.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom wel was de vraag?
Ik vind dat het moet kunnen maar vindt niet dat mijn vrijheid van meningsuiting in de waagschaal staat als het niet kan.
Met dat kruis door die vlag, zeg je meer dan dat je het oneens bent met de publicatie van de spotprenten. Je refereert ook naar de politieke gevolgen, dat de minister bijvoorbeeld geen excuses aanbood (jij vind dat de politiek met de rechterlijke macht had moeten bemoeien). Het zegt ook al snel, dat je al die aanvallen op de Denen \\\\\\\"hun eigen schuld\\\\\\\" vindt. En dat je redelijk radicaal bent, wat betreft je mening over de vrijheid van meningsuiting, het liefst had je gehad dat de wet tegen godslastering radicaal werd doorgetrokken en belangerijker werd in alle opzichten dan de vrijheid van meningsuiting?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:39 schreef Arendt het volgende:
De islam is volgens mij een religie en geen wetgeving, of wel? Wacht eens.... ik weet genoeg :')quote:Op zondag 5 februari 2006 18:46 schreef Arendt het volgende:
[..]
Omdat het afbeelden van Mohammed NIET MAG binnen de islam. Die waarde zul je moeten respecteren, zeker als je verlangt dat moslims de Westerse waarden respecteren!
zullen we dan ook maar geen varkensvlees meer eten de koran heeft het recht niet ons wetten en beperkingen op te leggen.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:46 schreef Arendt het volgende:
[..]
Omdat het afbeelden van Mohammed NIET MAG binnen de islam. Die waarde zul je moeten respecteren, zeker als je verlangt dat moslims de Westerse waarden respecteren!
jaquote:Op zondag 5 februari 2006 18:47 schreef VendoR het volgende:
[..]
Met dat kruis door die vlag, zeg je meer dan dat je het oneens bent met de publicatie van de spotprenten. Je refereert ook naar de politieke gevolgen, dat de minister bijvoorbeeld geen excuses aanbood (jij vind dat de politiek met de rechterlijke macht had moeten bemoeien). Het zegt ook al snel, dat je al die aanvallen op de Denen \\\\\\\"hun eigen schuld\\\\\\\" vindt. En dat je redelijk radicaal bent, wat betreft je mening over de vrijheid van meningsuiting, het liefst had je gehad dat de wet tegen godslastering radicaal werdt doorgetrokken en belangerijker werd in alle opzichten dan de vrijheid van meningsuiting?
Ben ik dicht bij de waarheid?
quote:Op zondag 5 februari 2006 18:52 schreef beestjuh het volgende:
[afbeelding]
Hoe maak ik m nou transparant?
Ik respecteer de waarde van het feit dat Mohammed binnen de Islam niet afgebeeld mag worden. Ik respecteer ook dat Denemarken (lees: haar kranten) gebruik maakt van de vrijheid van meningsuiting en de persvrijheid.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:46 schreef Arendt het volgende:
Wij zijn het eens!quote:Op zondag 5 februari 2006 14:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik steun de denen ook, met name omdat ik de reacties te ver vindt gaan.
Maar moet dat overdreven gedoe nou echt?
quote:
Gelukkig komt jouw soort mensen wel lekker kleffer over.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:15 schreef gelly het volgende:
Ach, het zijn dezelfde rechtse huilebalken die een paar jaar geleden nog linkse politici de mond wilde snoeren omdat een bepaalde politicus gedemoniseerd zou worden. Dezelfde die nu pleiten voor de vrijheid van meningsuiting die kort geleden goedkeurend reageerden toen een aantal anti-Verdonk spandoeken werden weggehaald. Hoe serieus moet je die nemen ? Het zou me verbazen als ze weten waar Denemarken ligt trouwens. Niet bepaald het licht der natie.
jij moet gewoon opsodemieteren met die belachelijke reakties, da's veel beter. Ik heb jouw reaktie niet voor niets ge-edit, en een PI zegt me helemaal geen reet. De inhoud kon gewoon niet.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:15 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Daarom heb ik je genomineerd voor kut mod top 3. Zie de PI enorme kut nerd.![]()
ja dahaaaagquote:Op zondag 5 februari 2006 18:46 schreef Arendt het volgende:
[..]
nee dat vind ik inderdaad niet belangrijk. Dat die mensen een bepaald geloof aanhangen en daarnaar willen leven vind ik helemaal prima, maar ga niet aan iemand met een ander of geen geloof vragen zich aan te passen aan de voor dat geloof geldende normen en waarden (en zeker niet in een niet islamitisch land) Je schiet een beetje te ver door nu vriend.. ik respecteer ieder geloof, maar ik viond niet dat ik me aan ieder geloof moet conformeren.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:25 schreef Arendt het volgende:
[..]
Dus jij vindt het niet belangrijk om islamitische waarden te respecteren? Nogal wrang, want tegelijkertijd zeg je dat de westerse vrijheden een groot goed zijn, en dat die gerespecteerd dienen te worden door moslims.
precies BINNEN de Islam, erbuiten mag het welquote:Op zondag 5 februari 2006 18:46 schreef Arendt het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een landverraders!quote:Op zondag 5 februari 2006 13:54 schreef IHVK het volgende:
Stelletje landverraders.
exactly my thoughtsquote:Op zondag 5 februari 2006 21:05 schreef milagro het volgende:
[..]
precies BINNEN de Islam, erbuiten mag het wel
of mag ik BUITEN de Islam ook geen varkensvlees eten, omdat het BINNEN de Islam niet mag?
gelukkig hebben we hier geen Sharia, dus we hoeven ons totaal niet aan de wetten van de Islam te houden.
en ik moet helemaal NIETS respecteren, respect is een gunst die je kan krijgen, iets dat je kán verdienen, niet een recht, niet een plicht.
van ieder weldenkend mens, lijkt me :')quote:
Maar je verwacht, neem ik aan, wel dat moslims de Westerse waarden respecteren.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:05 schreef milagro het volgende:
[..]
precies BINNEN de Islam, erbuiten mag het wel
of mag ik BUITEN de Islam ook geen varkensvlees eten, omdat het BINNEN de Islam niet mag?
gelukkig hebben we hier geen Sharia, dus we hoeven ons totaal niet aan de wetten van de Islam te houden.
en ik moet helemaal NIETS respecteren, respect is een gunst die je kan krijgen, iets dat je kán verdienen, niet een recht, niet een plicht.
nee, hoor, je hebt niets gemistquote:Op zondag 5 februari 2006 21:10 schreef sandermans het volgende:
Wat is er dan allemaal aan de hand, waarvoor opeens aan de Denen denken?
Ik denk dat ik iets gemist heb..
oit, ik denk dat jij het nieuws eens een beetje moet gaan volgen..quote:Op zondag 5 februari 2006 21:10 schreef sandermans het volgende:
Wat is er dan allemaal aan de hand, waarvoor opeens aan de Denen denken?
Ik denk dat ik iets gemist heb..
elkaar dingen respecteren betekent nog niet dat je naar elkaars dingen moet leven. Sjezus, het zal even lekker worden allemaal... Als ik Allah op een racefiets wil tekenen, dan doe ik dat (even als voorbeeld, ik kan niet eens tekenen). Als een moslim god op een bezemsteel tekent vind ik dat ook prima.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:11 schreef Arendt het volgende:
[..]
Maar je verwacht, neem ik aan, wel dat moslims de Westerse waarden respecteren.
Ze wilden geen statement maken. N.a.v. de affaire Bluitgen hadden ze (terecht blijkt nu) de indruk dat er vanwege het gevoelige onderwerp sprake was van een zekere mate van zelfcensuur in Denemarken.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:16 schreef SCH het volgende:[..]
Nee, daar gaat het neit over. Het ging er om dat een jeugdboekenschrijver geen tekenaar kon vinden die een prent van Mohammed wilde maken. Zou ik als tekenaar ook niet doen omdat je weet dat moslims dat liever niet hebben. Heeft niks met welke vrijheid te maken.
De krant vond dat er een statement gemaakt moest worden. Het is een nogal conservatieve krant die een mooie manier zag om de boel wat op te stoken, daar hebben ze nu wel spijt van.
Nee, ze vroegen het aan 40 cartoonisten, waarvan uiteindelijk slechts 12 de uitdaging aangingen.quote:Ze vroegen 12 cartoonisten, niet om een tekening te maken, maar om een spotprent.
Dus wilden ze een statement maken.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:17 schreef local34 het volgende:
[..]
Ze wilden geen statement maken. N.a.v. de affaire Bluitgen hadden ze (terecht blijkt nu) de indruk dat er vanwege het gevoelige onderwerp sprake was van een zekere mate van zelfcensuur in Denemarken.
Uitdaging? Ze wilden altijd al Mohammed tekenen?quote:Nee, ze vroegen het aan 40 cartoonisten, waarvan uiteindelijk slechts 12 de uitdaging aangingen.
De persvrijheidsstrijdersquote:Vervolgens vond een stelletje op hun besneden pik getrapte imams het kennelijk nodig om deze zaak via hun connecties in het Middeleeuwse Oosten, en in het belang van de eigen Jihad, op te blazen tot een conflict van internationale omvang, daarmee een grotere haatcampagne veroorzakend dan de persvrijheidstrijders van Jyllands-Posten ooit hadden kunnen voorzien.
Nee, ik verwacht dat ze zich aan de wet houden, dat ze zich realiseren dat de wet hier boven de regels van de Islam staat, dat ze de taal spreken, en voor de rest zal het me aan mijn goddeloze reet roesten waar ze in geloven en wat ze afkeuren.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:11 schreef Arendt het volgende:
[..]
Maar je verwacht, neem ik aan, wel dat moslims de Westerse waarden respecteren.
Er mag wel meer niet binnen de Islam, lijkt me geen reden voor 'het Westen' om bepaalde zaken te laten.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:46 schreef Arendt het volgende:
[..]
Leuk verwoordquote:Op zondag 5 februari 2006 21:14 schreef buzzer het volgende:
[..]
elkaar dingen respecteren betekent nog niet dat je naar elkaars dingen moet leven. Sjezus, het zal even lekker worden allemaal... Als ik Allah op een racefiets wil tekenen, dan doe ik dat (even als voorbeeld, ik kan niet eens tekenen). Als een moslim god op een bezemsteel tekent vind ik dat ook prima.
En Deense vlag + Mohammed is: http://forum.fok.nl/usericons/86613/1.jpgquote:Op zondag 5 februari 2006 21:27 schreef LXIV het volgende:
Copy-paste dit in je profiel:
http://forum.fok.nl/usericons/44239/fuckislam.jpg
En je hebt een Deense vlag in je avatar.
PS: De naam fuckislam vind ik niet zo gelukkig. Kan dat niet veranderd worden in freedomofspeach oid?
Ik vind de naam anders wel oké :')quote:Op zondag 5 februari 2006 21:27 schreef LXIV het volgende:
Copy-paste dit in je profiel:
http://forum.fok.nl/usericons/44239/fuckislam.jpg
En je hebt een Deense vlag in je avatar.
PS: De naam fuckislam vind ik niet zo gelukkig. Kan dat niet veranderd worden in freedomofspeach oid?
zoals El Moumni dat deed inzake homo's, bedoel je?quote:Op zondag 5 februari 2006 21:28 schreef Arendt het volgende:
[..]
Leuk verwoordmaar ik ben het daar niet mee eens. Naar elkaars dingen leven hoeft helemaal niet, dat wil ik ook helemaal niet zeggen. Maar het is toch niet teveel gevraagd om Mohammed te respecteren? Er wordt net zo goed van moslims gevraagd dat ze Westerse waarden respecteren! Het gaat niet om zomaar een religieus figuur, het gaat om een essentiele waarde van de islamitische cultuur. Voor Westerlingen is religie vaak minder belangrijk, maar dat betekent niet dat men in het Westen geen rekening hoeft te houden met islamitische waarden.
Amenquote:Op zondag 5 februari 2006 21:36 schreef milagro het volgende:
[..]
zoals El Moumni dat deed inzake homo\'s, bedoel je?
Ze mogen een mening hebben die de mijne niet is, ik mag een mening hebben die de hunne niet is.
Ze mogen mijn mening verwerpelijk vinden, en ik de hunne.
Maar ze mogen niet eisen dat ik mijn mening verander, aanpas, voor me houdt, wanneer ik hem wil uiten.
Of het altijd nódig is , je mening te uiten op een manier die de ander onwelgevallig is, nee, dat is het niet, maar het mag wel.
En meningen zijn te negeren, weet je dat?
Helemaal als ze in een krant verschijnen in een land ver ver ver weg.
Of mogen we hier ook NET ZO moeilijk doen en volkomen hysterisch gaan reageren met geweld gepaard gaande, over spotprenten in Saudische kranten?
Mohammed betekent NIETS voor mij, net zo min als Jezus mijn herder is.
Als ik wil stellen dat Jezus een homo was, dan staat mij dat vrij.
Net zo goed, als het katholieken vrij staat om te beweren dat hij de zoon van God was.
Wat als ik nou zeg dat "de moslim" rekening moet houden met onze vrijheid van expressie/meningsuiting. Dat is als atheist zijnde mijn religie.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:28 schreef Arendt het volgende:
[..]
Leuk verwoordmaar ik ben het daar niet mee eens. Naar elkaars dingen leven hoeft helemaal niet, dat wil ik ook helemaal niet zeggen. Maar het is toch niet teveel gevraagd om Mohammed te respecteren? Er wordt net zo goed van moslims gevraagd dat ze Westerse waarden respecteren! Het gaat niet om zomaar een religieus figuur, het gaat om een essentiele waarde van de islamitische cultuur. Voor Westerlingen is religie vaak minder belangrijk, maar dat betekent niet dat men in het Westen geen rekening hoeft te houden met islamitische waarden.
Inderdaad, het is dat we die olie nodig hebbenquote:Op zondag 5 februari 2006 21:40 schreef kwib het volgende:
[..]
Wat als ik nou zeg dat "de moslim" rekening moet houden met onze vrijheid van expressie/meningsuiting. Dat is als atheist zijnde mijn religie.![]()
Beetje gekleurde redenatie zo
Maar nee, het zijn weer de zielige moslims. Begin er op z'n zachts gezegd wat moe van te worden. Het is dat we die verdomde olie nodig hebben. Anders zat er geen enkele westerse dollar en schreeuwde die mafkezen wel anders.
subtiel kernenergie pleidooi![]()
Zeker niet om godsdienstige regels die bij definitie nogal subjectief en niet eenduidig zijn voor de wereld of zelfs een regio in zijn algemeen.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:20 schreef KritischBlikje het volgende:
[..]
Er mag wel meer niet binnen de Islam, lijkt me geen reden voor \\\'het Westen\\\' om bepaalde zaken te laten.
Ja joh, dan hebben we die kut-moslims eindelijk goed tuk!!quote:
Post hier als je een denemark-avatar hebt <<<Klik hier!quote:Op zondag 5 februari 2006 22:05 schreef LXIV het volgende:
Wanneer je de vlag van Denemarken in je avatar hebt graag hier één postje plaatsen.
Zodat we kunnen tellen hoeveel FOK!\'ers nu deze vlag in hun avatar voeren!
Ah, die heeft vast mijn moslima bewerktquote:Op zondag 5 februari 2006 21:57 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Ik zag Herald hem posten.
Mohammed respecteren is iets anders dan de waarden en normen van de Islam accepteren. Ik vind de Islam best, van mij mogen ze in alle vrijheid hun geloof uitoefenen. Maar men moet niet meteen met bedreigingen etc. komen wanneer iemand ze provoceerd. Een goede gelovige zou dit juist moeten accepteren en hier een dialoog over starten. Ik zou me als moslim schamen voor mijn mede- gelovigen, en ik ken genoeg moslims die zich schamen.quote:
quote:Op maandag 6 februari 2006 00:37 schreef -Wolf- het volgende:
Wat zeur je nou? Ik heb een Nederlandse vlag en oranje wimpel in m\'n kamer hangen die van buitenaf nog goed zichtbaar zijn ook.
Wat een mongool ben jij zeg. Ik hoop dat je opgeblazen wordt door jouw terroristische vriendjes.quote:
quote:Op maandag 6 februari 2006 00:39 schreef Beach het volgende:
[..]
Zo zou het moeten zijn.
Niks mis mee met een beetje vaderlandsliefde.
Zoals in Amerika, prachtig dat mensen de vlag het hele jaar hebben hangen.![]()
Ik ben het eens met buzzer. Help.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:14 schreef buzzer het volgende:
[..]
elkaar dingen respecteren betekent nog niet dat je naar elkaars dingen moet leven. Sjezus, het zal even lekker worden allemaal... Als ik Allah op een racefiets wil tekenen, dan doe ik dat (even als voorbeeld, ik kan niet eens tekenen). Als een moslim god op een bezemsteel tekent vind ik dat ook prima.
Pak gewoon de URL van een van de vlaggen en je hebt eenquote:Op maandag 6 februari 2006 11:22 schreef jpg97 het volgende:
ik wil er ook 1
Deense Vlag = Anti Moslim (momenteel).quote:Op zondag 5 februari 2006 13:54 schreef IHVK het volgende:
Idd, iedereen die een Deense vlag heeft is anti moslim.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Deense Vlag = Anti Moslim (momenteel).
En Anti Moslim zijn is heel populair op Fok!, dus moet er met de kudde worden meegelopen.![]()
Dus....wat is er mis met anti-moslim. Ik moet niets van moslims hebben, maar zolang ik dat maar op een redelijke manier uit is daar toch niets mis mee.....quote:Op maandag 6 februari 2006 19:21 schreef maartena het volgende:
[..]
En Anti Moslim zijn is heel populair op Fok!, dus moet er met de kudde worden meegelopen.![]()
Amen!!quote:Ach, het zijn dezelfde rechtse huilebalken die een paar jaar geleden nog linkse politici de mond wilde snoeren omdat een bepaalde politicus gedemoniseerd zou worden. Dezelfde die nu pleiten voor de vrijheid van meningsuiting die kort geleden goedkeurend reageerden toen een aantal anti-Verdonk spandoeken werden weggehaald. Hoe serieus moet je die nemen ? Het zou me verbazen als ze weten waar Denemarken ligt trouwens. Niet bepaald het licht der natie
.png is idd beterquote:Op maandag 6 februari 2006 20:31 schreef Nexxennium het volgende:
Onze fraaie vaderlandse vlag mismaken door hem als ranzige jpeg als avatar te gebruiken, dat is pas landverraad!
[afbeelding]
jpeg
En leer resizen, feut!
Wat is er kutter aan de Deense vlag dan aan de Nederlandse vlag? Ik vind ze beiden niet lelijk, ook niet echt mooi, ze zijn gewoon vrij simpel. Maar het gaat om de gedachten achter de vlaggenquote:Op maandag 6 februari 2006 20:32 schreef venomsnake het volgende:
Ik wou net een topic openen hier in de trand van ''PLEUR OP MET JE DEENSE VLAGGEN''
Wat een kut vlag is dat, WHO CARES ABOUT THOSE CARTOONS. ja Wilders kan weer scoren![]()
BOEIUHHHH.
![]()
![]()
![]()
deense vlaggen zuigen..![]()
BOEIuUuHhh! Hardcore 4 life!!! GVD!!!!!!quote:Op maandag 6 februari 2006 20:32 schreef venomsnake het volgende:
Ik wou net een topic openen hier in de trand van ''PLEUR OP MET JE DEENSE VLAGGEN''
Wat een kut vlag is dat, WHO CARES ABOUT THOSE CARTOONS. ja Wilders kan weer scoren![]()
BOEIUHHHH.
![]()
![]()
![]()
deense vlaggen zuigen..![]()
Correct. Rest de vraag: waarom doe jij dat niet?quote:
Volgensmij kon ik die hier niet uploaden. Het orgineel die ik gemaakt heb heb ik wel opgeslagen als .pngquote:Op maandag 6 februari 2006 20:36 schreef Nexxennium het volgende:
[..]
Correct. Rest de vraag: waarom doe jij dat niet?
De Deense vlag staat momenteel voor de vrijheid van meningsuiting. Ik ben blij dat er ook op Fok veel mensen zijn die te kennen geven, dat zij de vrijheid van meningsuiting in het Westen niet bedreigd willen zien door (radicale) moslims en moslimlanden.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:21 schreef maartena het volgende:
[..]
quote:Op maandag 6 februari 2006 20:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Volgensmij kon ik die hier niet uploaden. Het orgineel die ik gemaakt heb heb ik wel opgeslagen als .png![]()
Het orgineel:
[afbeelding]
niet dat ik aan die onzin mee doe, maar als je je geroepen voelt neem dan de EU vlag, die's nog mooier ook...quote:Op maandag 6 februari 2006 21:14 schreef Gebleekte het volgende:
okee, de Nederlandse is mooier, maar dit is uit solidariteit
quote:Op zondag 5 februari 2006 17:13 schreef thedude0 het volgende:
[..]
ze zien gewoon pissige moslims en dan zijn ze meteen voor hun vijand, op dit moment denemarken blijkbaar.
Volgens mij (en voor mij) is het gewoon een uiting van 'ik-ben-de-islam-nu-zat'quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:24 schreef Quarks het volgende:
"Zet een Deense vlag in je avatar anders ben je tegen vrijheid van meningsuiting!!!!"
Wat een gehypete onzin, vertel eens hoe je Denemarken hier nou werkelijk mee steunt.
Nu zetten jullie zeker ook allemaal een roos in je msn-naam, want ja, daarmee 'steun' je Denemarken.schaapjes.
Dan ben je nog dommer dan de meesten. Wat de fuck heeft de DEENSE VLAG, met anti-islam te maken. NUL KOMMA NUL. Alleen omdat het een DEENSE KRANT was die die spotprenten als eerste plaatste, en omdat de Deense regering ze niet op hun vingers tikte? AUB zeg wat ben jij ON-GE-LO-FE-LIJK dom.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Volgens mij (en voor mij) is het gewoon een uiting van 'ik-ben-de-islam-nu-zat'
Hahahhahahahahhahahahahhaquote:Op maandag 6 februari 2006 21:11 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De Deense vlag staat momenteel voor de vrijheid van meningsuiting. Ik ben blij dat er ook op Fok veel mensen zijn die te kennen geven, dat zij de vrijheid van meningsuiting in het Westen niet bedreigd willen zien door (radicale) moslims en moslimlanden.
Tja, blijkbaar ben jij niet staat om de inhoud van mijn post te begrijpen of wil jij die niet begrijpen. Over het niveau van jouw reactie wil geen woorden aan vuil aan maken.quote:
De Deense regering had de krant dus op hun vingers moeten tikken. Lekkere denkbeelden heb jij. Voel jij je heel toevallig misschien ook beledigd door de cartoons?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 02:45 schreef Jajong het volgende:
[..]
Dan ben je nog dommer dan de meesten. Wat de fuck heeft de DEENSE VLAG, met anti-islam te maken. NUL KOMMA NUL. Alleen omdat het een DEENSE KRANT was die die spotprenten als eerste plaatste, en omdat de Deense regering ze niet op hun vingers tikte? AUB zeg wat ben jij ON-GE-LO-FE-LIJK dom.¾
Laten we het eens over jouw niveau hebben of een totaal gebrek daaraan.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 02:43 schreef Jajong het volgende:
Eensch. Mensen met een Deense vlag als avatar doen VMBO/MBO. Dit is een feit. Maurice de Hond heeft een enquete gedaan.
Was het een Saudische krant, dan had ik een Saudische vlag in mijn avatarquote:Op dinsdag 7 februari 2006 02:45 schreef Jajong het volgende:
[..]
Dan ben je nog dommer dan de meesten. Wat de fuck heeft de DEENSE VLAG, met anti-islam te maken. NUL KOMMA NUL. Alleen omdat het een DEENSE KRANT was die die spotprenten als eerste plaatste, en omdat de Deense regering ze niet op hun vingers tikte? AUB zeg wat ben jij ON-GE-LO-FE-LIJK dom.¾
Boeie, vlaggen zijn toch stom.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:31 schreef Nexxennium het volgende:
Onze fraaie vaderlandse vlag mismaken door hem als ranzige jpeg als avatar te gebruiken, dat is pas landverraad!
quote:Op zondag 5 februari 2006 17:15 schreef gelly het volgende:
Ach, het zijn dezelfde rechtse huilebalken die een paar jaar geleden nog linkse politici de mond wilde snoeren omdat een bepaalde politicus gedemoniseerd zou worden. Dezelfde die nu pleiten voor de vrijheid van meningsuiting die kort geleden goedkeurend reageerden toen een aantal anti-Verdonk spandoeken werden weggehaald. Hoe serieus moet je die nemen ? Het zou me verbazen als ze weten waar Denemarken ligt trouwens. Niet bepaald het licht der natie.
Je bent echt een toevoeging aan dit topic.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 07:09 schreef Camplo het volgende:
Denen!
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 03:23 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Was het een Saudische krant, dan had ik een Saudische vlag in mijn avatarDat jij weigert te zien dat de Deense vlag op het moment niet alleen een nationaal embleem, maar ook een symbool is voor de vrijheid van meningsuiting, zegt iets over het kolossale bord dat jij voor je kop hebt.
Nog even over het 'ON-GE-LO-FE-LIJK dom' (dat helaas 'ON-GE-LOOF-LIJK' had moeten zijn):
Als je rancune jegens mij koestert weges het feit dat je je niet kunt veréénzelvigen met mijn standpunt in deze kwestie... Jammer, maar je driekwartskots mag je houden
quote:U hebt gezocht op ongelooflijk:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.
Sta je dan. En dan ook nog proberen 'duur' te praten. ONGELOFELIJKE retard.quote:on·ge·lo·fe·lijk (bn.)
1 onaannemelijk => wonderbaarlijk
2 buitengewoon groot, veel enz. => enor
Knap dat je dat kan deduceren uit mijn post, terwijl ik dat totaal niet impliceer. Ik vraag me juist af of het gebrek aan correctie van de Deense regering de reden is tot de massale vlaggetjesweek hier is, en ik trek de geldigheid van die reden in twijfel. Maarja dat gaat je waarschijnlijk de pet te boven.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 03:13 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De Deense regering had de krant dus op hun vingers moeten tikken. Lekkere denkbeelden heb jij. Voel jij je heel toevallig misschien ook beledigd door de cartoons?
Salaam. Moslimbroedert. --> Hou je bek toch eens manquote:Op dinsdag 7 februari 2006 07:13 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Je bent echt een toevoeging aan dit topic.
Dat is ook een reden waarom ik juist dit icoon heb gekozen,.. een Inverted kruis met een Noorse vlag, wellicht onbekend voor jou, maar met de combinatie doel ik op Noorse Black Metal, kortom ik heb schijt aan alle religie.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 08:07 schreef Camplo het volgende:
[..]
Salaam. Moslimbroedert. --> Hou je bek toch eens man
Ga je vriendjes steunen maar DON'T talk to me.![]()
Dat midden oosten en de islam pariah's moeten eens snel kappen met dat gezeik. Alles zo opblazen en met reacties komen die heeeeeel ver van elke geloofsovertuiging dan ook afstaan.
Sla de handen ineen, regel de Chinezen, Noord-Korea, Australië, Groot-Britannië, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Spanje, Italië, VS, Canada en ze zouden een clean sweep moeten houden door die terroristenstaten (Syrië, Iran, Irak, Afghanistan, Palestina, Saudi Arabië, Jordanië etc etc etc)
Als je die vrouwen ziet protesteren op straat, met de gekste teksten dan vraag ik me soms af waarom ze zo'n moeite doen dat er geen burgerslachtoffers vallen bij bijv. een bombardement. Ze zijn daar bijna allemaal fout, je ziet geen verschil tussen goed of kwaad.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:33 schreef OFfSprngr het volgende:
Maar uh, ik snap niet dat als je een hekel aan moslims hebt, ze niet begrijpt en maar denkt dat ze allemaal evil zijn alleen maar vlaggetje in je avatar douwt en niet zegt dat je een verkapte hypocriete rascist bent en andersom voed je ook alleen maar het vuur.
Ik vind het maar een vage trend en durf te wedden dat binnen de kortste tijd iedereen weer een andere avatar heeft.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 07:35 schreef Jajong het volgende:
[..]
[..]
[..]
Sta je dan. En dan ook nog proberen 'duur' te praten. ONGELOFELIJKE retard.
Bullshit.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Nope, iemand uit Nederland die Omar heet.quote:
Ah okquote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:20 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Nope, iemand uit Nederland die Omar heet.
Ik doe HBOquote:Op dinsdag 7 februari 2006 02:43 schreef Jajong het volgende:
Eensch. Mensen met een Deense vlag als avatar doen VMBO/MBO. Dit is een feit. Maurice de Hond heeft een enquete gedaan.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 02:43 schreef Jajong het volgende:
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 07:36 schreef Jajong het volgende:
[..]
Knap dat je dat kan deduceren uit mijn post, terwijl ik dat totaal niet impliceer. Ik vraag me juist af of het gebrek aan correctie van de Deense regering de reden is tot de massale vlaggetjesweek hier is, en ik trek de geldigheid van die reden in twijfel. Maarja dat gaat je waarschijnlijk de pet te boven.
Hoe durf jij over andermans niveau te praten.
Wow! HBO! Mag ik je aanraken?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:10 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik doe HBO![]()
Mensen die meedoen met peilingen en enquetes van Maurice de Hond doen VMBO of lager. Misschien dat je dat bedoelde?
Hey ik heb nog nooit met een VMBO er gepraat. Mag ik je bellen ?quote:
Ik doe VWO, dâkselse belhamelquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:12 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Hey ik heb nog nooit met een VMBO er gepraat. Mag ik je bellen ?
Ik verkracht jou, jij vind dat ik daarvoor gestraft moet worden, waarom? Dat een verkrachting fout is, is ook maar een mening, niet een vaststaand universeel meetbaar iets.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:38 schreef releaze het volgende:
tja, doen die moslims ook niet allemaal aan vrijheid van meningsuiting maar uiten ze hun mening niet gewoon anders, met doodsverwensingen, geweld etc? whats the difference? minder "beschaafd"? *lol* wij, beschaafd. iets beschaafd vinden is ook maar een mening, niet een vaststaand universeel meetbaar iets.
anyways, nergens respect te vinden. maar ja.. wat is respect? respect is ook maar een mening, niet een vaststaand universeel meetbaar iets.
? Hij praat over andermans niveau, terwijl hij demonstreert dat hij over een niet al te hoog I.Q. beschikt. Ik daarentegen doe dit niet, ergo ik mag wél oordelen over t niveau van anderen.quote:
Voor mij dezelfde redenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:13 schreef mazaru het volgende:
Ik heb dat vlaggetje dus niet in mijn avatar geplaatst omdat ik tegen de islam, of tegen moslims ben.
Hij staat daar omdat ik niet kan vatten dat mensen zo verschrikkelijk uit hun dak gaan over een plaatje van 1 man.
1 Deen tekent een plaatje, en nu moeten alle Denen verscheurd en verbrand worden?
Zwaar bezopen.
De hele wereld gaat naar de klote door dat achterlijke haat-gedoe.
Wat is Rookworst zonder Rquote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:42 schreef Jajong het volgende:
[..]
? Hij praat over andermans niveau, terwijl hij demonstreert dat hij over een niet al te hoog I.Q. beschikt. Ik daarentegen doe dit niet, ergo ik mag wél oordelen over t niveau van anderen.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:42 schreef Jajong het volgende:
[..]
? Hij praat over andermans niveau, terwijl hij demonstreert dat hij over een niet al te hoog I.Q. beschikt. Ik daarentegen doe dit niet, ergo ik mag wél oordelen over t niveau van anderen.
quote:En don't get me wrong hoor, ik veracht al die extremisten misschien nog wel meer dan jij/jullie. Alleen ik ben geen kuddeschaap. Eigen mening =. Meelopen =
.
Elke dag, als je dat niet doet ga je namelijk dood of loop je je grote liefde mis.quote:Maarja wat zeg ik, jullie sturen waarschijnlijk ook die msn-kettingbrieven door.
Typisch, een smilie en 2 grappig bedoelde opmerkingen. Lekker inhoudelijk weerquote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:51 schreef Pracissor het volgende:
[..]
![]()
[..]
Verlicht ons met uw wijsheid, oh Grote Leider.![]()
[..]
Elke dag, als je dat niet doet ga je namelijk dood of loop je je grote liefde mis.![]()
Your point being.... ?quote:
-1 Generalisatie. Maar dat zal je wel vaker gehoord hebben.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:57 schreef Camplo het volgende:
Black Metal etc... zijn dat niet die linkse rakkers in combinatie met alto's krakers en gothics, die zorgen dat Extreem-Rechts betogingen ALTIJD uit de hand lopen, omdat ze hun linkse zieltjes ook ff komen laten zien?
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:00 schreef Jajong het volgende:
[..]
-1 Generalisatie. Maar dat zal je wel vaker gehoord hebben.
Helemaal niet generaliserend!quote:Alleen ik ben geen kuddeschaap. Eigen mening = . Meelopen = . Maarja wat zeg ik, jullie sturen waarschijnlijk ook die msn-kettingbrieven door.
Inderdaad. Wij hebben er een labeltje "fout" aan gegeven, een andere maatschappij misschien niet. Als jij wilt dat een andere maatschappij jouw regels respecteert, die zij net zo achterlijk vinden als jij de hunne, dan moet je ook respect voor andermans regels op kunnen brengen, hoe achterlijk ze ook zijn. Dat kunnen we met z'n allen principieel niet, want dan overtreden we onze eigen hedendaagse moraal en dan gaan we gezellig lekker knokken om wie er de sterkste is en dus wint, of we laten het uitdoven. En ondertussen maar schreeuwen dat de moslims de schuldigen zijn terwijl we ondertussen zelf ook schijtbakken zijn vastgebonden aan onze eigen principes. En maar superieur voelen in het westen, puh puh. We zitten nu met z'n allen in hetzelfde schuitje, als het westen zich echt zo superieur voelt of dat wilt bewijzen laten ze maar hun hand in eigen boezem steken. Dat doet waarschijnlijk veel meer goed dan dat de situatie nu is. Maar nee, we zitten met z'n allen te wachten totdat 1 miljard moslims zich gaan revolutioneren. Dat is toch veel makkelijker? Hoeven wij geen moeite te doen. Simpel psychologisch princiepe, verandering kan je niet zomaar bij mensen verlangen, of eisen. Als jij verandering wilt zien dan moet je zelf veranderen, klaar. Dat princiepe passen we op een gegeven moment allemaal toe op onze ouders, maar als het om andere mensen gaat dan is hetquote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:28 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik verkracht jou, jij vind dat ik daarvoor gestraft moet worden, waarom? Dat een verkrachting fout is, is ook maar een mening, niet een vaststaand universeel meetbaar iets.![]()
Jij begint over andermans niveau, dus moet je niet gaan zeuren. Nu begin je weer over het IQ van mij, dat zegt genoeg over jouw eigen IQ... Volgens mij ben jij juist wel een kuddedier.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:42 schreef Jajong het volgende:
[..]
En don't get me wrong hoor, ik veracht al die extremisten misschien nog wel meer dan jij/jullie. Alleen ik ben geen kuddeschaap. Eigen mening =. Meelopen =
. Maarja wat zeg ik, jullie sturen waarschijnlijk ook die msn-kettingbrieven door.
Moet jij niet protesteren bij een willekeurige Europese ambassade?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:00 schreef Jajong het volgende:
[..]
-1 Generalisatie. Maar dat zal je wel vaker gehoord hebben.
quote:dit maakt mij de langste meest KORTZICHTIGEMolukker op aarde.
Moet ik hieruit opmaken dat je extreem - rechts steunt?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:57 schreef Camplo het volgende:
Black Metal etc... zijn dat niet die linkse rakkers in combinatie met alto's krakers en gothics, die zorgen dat Extreem-Rechts betogingen ALTIJD uit de hand lopen, omdat ze hun linkse zieltjes ook ff komen laten zien?
Neenz, maar volg het nieuws ooit wel eens en nog niet zo lang geleden was er demonstratie aangekondigd en kwamen de linkse vriendjes weer eens verhaal halen. Ze zijn allebei fout, maar de demonstratie verliep rustig, alhoewel mensen mensen in legerjassen, met sabbath kettingen, bloemetjesbroeken, en domme hoedjes daar anders over dachten.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:11 schreef Arendt het volgende:
[..]
Moet ik hieruit opmaken dat je extreem - rechts steunt?
En wat zijn sabbath kettingen? Dragen joden en christenen die op hun rustdag ofzo?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:14 schreef Camplo het volgende:
met sabbath kettingen
Thank God She Cares!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Mag ik trouwens even opmerken dat politiek inhoudelijke Death Metal vrijwel altijd extreem rechts van aard is![]()
Weet ik veel, van die kettingen met debiele peace tekens, en andere dooie dingen. Doodskoppen, Hippisch gebral, etc. Lelijke kettingen dus.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:19 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En wat zijn sabbath kettingen? Dragen joden en christenen die op hun rustdag ofzo?![]()
Ik bedoelde trouwens de Black Metal die jij noemde.....maar voor Death Metal geldt hetzelfde. Hoewel in mindere mate....quote:
Dus de Joodse en Christelijke rustdagen staan voor jou synoniem met lelijk? Of weet je eigenlijk dus gewoon niet waar je het over hebt?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:20 schreef Camplo het volgende:
[..]
Weet ik veel, van die kettingen met debiele peace tekens, en andere dooie dingen. Doodskoppen, Hippisch gebral, etc. Lelijke kettingen dus.
quote:Op zondag 5 februari 2006 13:54 schreef IHVK het volgende:
Stelletje landverraders.
Zoiets zou ik nou niet willen horen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:29 schreef DjDev het volgende:
[..]!!
IHVK is iemand met trots!!
Ik heb echt respect voor je!1
Ksstquote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:45 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Zoiets zou ik nou niet willen horen.![]()
Ik bedoel van jou...quote:
Saaaankquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:01 schreef the_legend_killer het volgende:
go Turkey
Tuurlijk wel, dat is toch normaalquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:13 schreef the_legend_killer het volgende:
De Christenen gaan zich toch ook niet als honden gedragen na een spotprent over Jezus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |