De hollandsche vlag natuurlijk.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:55 schreef Tafkahs het volgende:
welke vlag zouden we dan moeten dragen?
Dan moet je toch echt beter kijken.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:56 schreef Jordy-B het volgende:
iedereen?
\'k heb d\'r maar twee gezien...
nationalistquote:
Ik heb geen Deense vlag en dirktator niet... dus lang niet iedereen heeft een Deense vlag, blinde...quote:
Ik vind het maar stom gedoe om een paar tekeningetjes, in de eerste plaats opgeblazen door de media en nu door een paar extremistische groepen in moslimlanden die de bevolking ophitsen.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:55 schreef Dirktator het volgende:
Sympathisanten, mijn jong, sympathisanten. Is je vraag nu beantwoord? Mooi. Dan kunnen we een slotje op dit topique zetten.
intrigantquote:Op zondag 5 februari 2006 14:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
![]()
Ik ben een allochtoon hoor. (van turkse afkomst nog wel)
Ik steun de denen ook, met name omdat ik de reacties te ver vindt gaan.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:01 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind het wel een ludieke actie, lang leve de vrijheid! houzee!
dat vinden moslims niet kunnen een Nederlandse vlag in Nederland Nederlandse vlag moet van schooltasquote:Op zondag 5 februari 2006 13:57 schreef IHVK het volgende:
De hollandsche vlag natuurlijk.
Niet generaliseren he. Dat vinden sommige moslims niet kunnen.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:02 schreef Herald het volgende:
[..]
dat vinden moslims niet kunnen een Nederlandse vlag in Nederland Nederlandse vlag moet van schooltas
Ach zie het al een geintje, ik had nog steeds een broken avatar image na die Fok server crash, dus ik dacht nou ja dan doe ik ook maar zo'n deens vlaggetjequote:Op zondag 5 februari 2006 14:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik steun de denen ook, met name omdat ik de reacties te ver vindt gaan.
Maar moet dat overdreven gedoe nou echt?
gelukkig generaliseren Moslims nooit en verbranden ze enkel ambassades die die kranten hebben gedrukt.. eh...quote:Op zondag 5 februari 2006 14:03 schreef IHVK het volgende:
Niet generaliseren he. Dat vinden sommige moslims niet kunnen.
Daarom heb ik je genomineerd voor kut mod top 3. Zie de PI enorme kut nerd.quote:
Je generaliseert alweer. Sommige moslims generaliseren en steken ambassades in brand.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:15 schreef Herald het volgende:
[..]
gelukkig generaliseren Moslims nooit en verbranden ze enkel ambassades die die kranten hebben gedrukt.. eh...
want ambassades in de fik steken is ok, maar moslims generaliseren nietquote:Op zondag 5 februari 2006 14:26 schreef IHVK het volgende:
Je generaliseert alweer. Sommige moslims generaliseren en steken ambassades in brand.
omdat iedereen opgewonden is over die keiharde Pwnage die we het Midden Oosten laten zien wanneer de derde wereldoorlog uitbreekt! Yes !quote:Op zondag 5 februari 2006 13:54 schreef IHVK het volgende:
Waarom heeft iedereen plotseling Deense valggen in hun avatar?
Stelletje landverraders.
Ik neem aan dat je daar niet trots op bent, nu.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:33 schreef Jesper_ het volgende:
ik BEN een Deen!
Wat hebben die er nou weer mee te maken.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:35 schreef Bauhaus het volgende:
Boycot shoarmatenten !
Lees je nou wat er staat of wat je wilt dat er staat?quote:Op zondag 5 februari 2006 14:27 schreef Herald het volgende:
[..]
want ambassades in de fik steken is ok, maar moslims generaliseren niet
De Marokkaanse.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:55 schreef Tafkahs het volgende:
welke vlag zouden we dan moeten dragen?
Provocateur.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:10 schreef MrX1982 het volgende:
Oh.
Is het weer niet goedquote:Op zondag 5 februari 2006 15:13 schreef IHVK het volgende:
Provocateur.![]()
Ach het is wel origneler dan al die Deense vlaggen. (die allemaal een andere tint hebben)
Ok, je hebt gelijk. Ik ben een zeikerd.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Is het weer niet goed.
Jij hebt niet eens een avatar.
en waarom datquote:
't is weer eens wat anders dan die Deense en ik ga er volgende week een kijkje nemenquote:
Ja maar wij protesteren ook.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:57 schreef thedude0 het volgende:
ik heb hem als avatar als protest tegen iedereen die in een keer zo nodig een deense vlag als avatar moet hebben.
Ach ik ben toch al niet zo enthousiast over het saaie nationalistische symbool van de vlag.quote:
Nee jij wel.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:12 schreef SCH het volgende:Wat een hypocriete lui met die Deense vlaggen, die weten ws. helemaal niet hoe het gegaan is bij die krant
ze zien gewoon pissige moslims en dan zijn ze meteen voor hun vijand, op dit moment denemarken blijkbaar.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:12 schreef SCH het volgende:Wat een hypocriete lui met die Deense vlaggen, die weten ws. helemaal niet hoe het gegaan is bij die krant
Het zijn mensen die blijkbaar dol zijn op rellenquote:Op zondag 5 februari 2006 17:13 schreef thedude0 het volgende:
[..]
ze zien gewoon pissige moslims en dan zijn ze meteen voor hun vijand, op dit moment denemarken blijkbaar.
Deze mensen (nou ja mensen) zijn daar dol op.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Het zijn mensen die blijkbaar dol zijn op rellen![]()
Beide groepen popolon.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:20 schreef popolon het volgende:
[..]
Deze mensen (nou ja mensen) zijn daar dol op.
't Zal me een biet wezen eerlijk gezegd, mij gaat 't om de reacties van die heethoofden, zowel in Europa als in het MO.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Beide groepen popolon.
De meeste islambashers laten zich weer veel te gemakkelijk voor een karretje spannen en verdiepn zich liever niet in de kwestie en zien niet dat de Deense krant zich in eigen voet heeft geschoten met deze bewuste provocatieve actie. Hun doel was om de islamieten te kwetsen en beledigen, nou dat is ze gelukt hoor. Chapeau
Als er een noodzaak is tot een spotprent dan maak je die maar om de boel nou weer heel bewust te gaan lopen opfucken vind ik weinig stijlvol.
Onzin. Lijkt me logisch dat niemand dit van tevoren verwacht had, helemaal niet als je weet in welke context de cartoons geplaatst zijn.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Beide groepen popolon.
De meeste islambashers laten zich weer veel te gemakkelijk voor een karretje spannen en verdiepn zich liever niet in de kwestie en zien niet dat de Deense krant zich in eigen voet heeft geschoten met deze bewuste provocatieve actie. Hun doel was om de islamieten te kwetsen en beledigen, nou dat is ze gelukt hoor. Chapeau
Als er een noodzaak is tot een spotprent dan maak je die maar om de boel nou weer heel bewust te gaan lopen opfucken vind ik weinig stijlvol.
Ik vind het juist de essentie. Die krant had wijzer moeten wezen.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:28 schreef popolon het volgende:
[..]
\'t Zal me een biet wezen eerlijk gezegd, mij gaat \'t om de reacties van die heethoofden, zowel in Europa als in het MO.
De andere partij bevind zich niet in Europa, maar in de islamitische landen... Het eind is zoek als je met dictatoriale regimes, onstabiele regeringen, onderontwikkelde culturen rekening moet houden. De moslims die een beetje bij de tijd zijn, in europa, voelen zich gekwetst, maar verwoorden dit niet in geweld... (althans nog niet, maar dan weten we ook welk vlees we in de pan hebben)quote:Op zondag 5 februari 2006 17:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het juist de essentie. Die krant had wijzer moeten wezen.
Gaan we dit nou voortdurend doen. Elkaar ophitsen en opjutten om aan te tonen dat de andere partij er niet tegen kan?![]()
Dan NOG is het niet goed te praten wat er nu aan de hand is.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het juist de essentie. Die krant had wijzer moeten wezen.
Gaan we dit nou voortdurend doen. Elkaar ophitsen en opjutten om aan te tonen dat de andere partij er niet tegen kan?![]()
Ja - raak je daarvan in de war?quote:Op zondag 5 februari 2006 17:34 schreef popolon het volgende:
[..]
Dan NOG is het niet goed te praten wat er nu aan de hand is.
Je hebt die spandoeken toch wel gelezen he?
Ik ben verre van rechts maar ik vind het nogal eng.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja - raak je daarvan in de war?
Het zweept elkaar maar op. Dat enge rabiate rechtse volk en die moslims. Ik begrijp geen van beiden.
Meki dom! Er moet geen kruis in zoals bij een Schotse vlag.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:39 schreef Meki het volgende:
een vlag die heb ik ook
Onzin. Maar deze discussie hebben we gisteren al gevoerd ergens in POL.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:25 schreef SCH het volgende:
bewuste provocatieve actie. Hun doel was om de islamieten te kwetsen en beledigen, nou dat is ze gelukt hoor. Chapeau
Je hebt de kwestie van de krant, en de reactie van de deense politiek. Aangezien deze vlag symbool staat voor Denemakren, is het aannemelijk dat mensen niet alleen refereren naar de krant... Maar ook naar hogere idealen, waar Denemarken nu voor strijdt: vrijheid van meningsuiting. Die krant heeft z'n verontschuldiging al lang aangeboden, de deense regering niet... en ik ben daar trots op. Trots dat de deense regering de westerse waarden hoog in het vaandel heeft.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:12 schreef SCH het volgende:Wat een hypocriete lui met die Deense vlaggen, die weten ws. helemaal niet hoe het gegaan is bij die krant
Ja ik ook - maar wel van beide kanten.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:36 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik ben verre van rechts maar ik vind het nogal eng.
Heb ik gisteren ook al tegen je gezegd: we winnen er niks mee, maar het mag gewoon hier. Waarom bestaan Fokke en Sukke? Waarom bestaan cartoons überhaupt?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja ik ook - maar wel van beide kanten.
Wat winnen we bij het publiceren van dit soort cartoons, 12 tegelijk?
Volgens mij om commentaar te leveren en dat is heel goed. Maar als een krant 12 cartoonisten tegelijk vraagt om een spotprent van Mohammed te maken, schiet je dan niet een beetje je doel voorbij?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:01 schreef ErikT het volgende:
[..]
Heb ik gisteren ook al tegen je gezegd: we winnen er niks mee, maar het mag gewoon hier. Waarom bestaan Fokke en Sukke? Waarom bestaan cartoons überhaupt?
Was het niet om aan te kaarten dat colmunisten zich laten beperken door angst? (Dit is het verhaal zoals het maanden geleden verteld werd door de krant zelf, correct me if I'm wrong).quote:Op zondag 5 februari 2006 18:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens mij om commentaar te leveren en dat is heel goed. Maar als een krant 12 cartoonisten tegelijk vraagt om een spotprent van Mohammed te maken, schiet je dan niet een beetje je doel voorbij?
De meeste Denen balen gigantisch van die actie van die krant.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:11 schreef yoshimurak5 het volgende:
Waarom ik een Deense Avatar heb? Omdat ik de denen steun.
Is die zelfcensuur niet terecht, dan? Is het nou echt nodig om zulke plaatjes te tekenen? Volgens mij niet, het geeft gewoon aan dat die krant de waarden van de islam niet respecteert.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:05 schreef ErikT het volgende:
[..]
Was het niet om aan te kaarten dat colmunisten zich laten beperken door angst? (Dit is het verhaal zoals het maanden geleden verteld werd door de krant zelf, correct me if I\'m wrong).
Die ene cartoon van die zwetende cartoonist die Mohammed tekent gaat letterlijk daarover. Wat door deze 12 cartoons is aangekaart is censuur door angst. Lijkt me niet geheel onbelangrijk.
Als het alleen er om ging een spotprent van Mohammed te maken, maar dat is niet zo. Mohammed werd gebruikt om een probleem aan te tonen, dat probleem is van groter belang dan het tonen van mohammed. Mohammed is dan een middel geworden, geen einddoel. Religieuze mensen maken dit onderscheid niet, en voelen zich persoonlijk aangevallen. Ze pinnen zich er op vast dat Mohammed beledigd wordt, in plaats van verder te kijken en de discussie aan te gaan.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens mij om commentaar te leveren en dat is heel goed. Maar als een krant 12 cartoonisten tegelijk vraagt om een spotprent van Mohammed te maken, schiet je dan niet een beetje je doel voorbij?
Niet zo gek he als je ziet wat voor blinde haat ze zich op hun hals hebben gehaald.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:14 schreef SCH het volgende:
[..]
De meeste Denen balen gigantisch van die actie van die krant.
Nee, daar gaat het neit over. Het ging er om dat een jeugdboekenschrijver geen tekenaar kon vinden die een prent van Mohammed wilde maken. Zou ik als tekenaar ook niet doen omdat je weet dat moslims dat liever niet hebben. Heeft niks met welke vrijheid te maken.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:05 schreef ErikT het volgende:
[..]
Was het niet om aan te kaarten dat colmunisten zich laten beperken door angst? (Dit is het verhaal zoals het maanden geleden verteld werd door de krant zelf, correct me if I\'m wrong).
Die ene cartoon van die zwetende cartoonist die Mohammed tekent gaat letterlijk daarover. Wat door deze 12 cartoons is aangekaart is censuur door angst. Lijkt me niet geheel onbelangrijk.
Jij bent onbeschaafd, met je ongenuanceerde reacties. Bovendien beheers je je eigen taal niet eens.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:16 schreef yoshimurak5 het volgende:
[..]
Niet zo gek he als je ziet wat voor blinde haat ze zich op hun hals hebben gehaald.
Totaal buiten proportioneel en compleet onbeschaaft!
De islam is een achterlijke cultuur, getuige de nieuwsberichten afgelopen dagen.
Wat is het probleem dan dat volgens jou werd aangekaart?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:14 schreef VendoR het volgende:
[..]
Als het alleen er om ging een spotprent van Mohammed te maken, maar dat is niet zo. Mohammed werd gebruikt om een probleem aan te tonen, dat probleem is van groter belang dan het tonen van mohammed. Mohammed is dan een middel geworden, geen einddoel. Religieuze mensen maken dit onderscheid niet, en voelen zich persoonlijk aangevallen. Ze pinnen zich er op vast dat Mohammed beledigd wordt, in plaats van verder te kijken en de discussie aan te gaan.
De discussie die er nu gaande is, heeft positieve en negatieve punten. Als er maar eens wat minder op de negatieve punten gefocussed werd (wat een mate van ontwikkeling vereist), dan zou er een goede les uit geleerd kunnen worden.
Grappig, ik dacht even dat alle spotprentjes tot nu toe een reactie probeerden uit te lokken. Wat me schokt is, dat onderontwikkelde culturen dit vertalen in geweld. En dan bedoel ik niet de arabische/moslimcultuur... maar de (sub)cultuur die extremistisch/fundamentalistisch is aangelegd...quote:Op zondag 5 februari 2006 18:14 schreef Arendt het volgende:
[..]
Is die zelfcensuur niet terecht, dan? Is het nou echt nodig om zulke plaatjes te tekenen? Volgens mij niet, het geeft gewoon aan dat die krant de waarden van de islam niet respecteert.
En als ze toch zo graag zelfcensuur aan de kaak stellen, waarom doen ze dat dan op deze manier? De plaatjes bevatten geen boodschap, het is platte provocatie - met name de tekening van de Profeet met een bom op zijn hoofd. De stront ligt er gewoon duimendik bovenop, deze plaatjes dienen alleen om een reactie uit te lokken.
Ik onbeschaafd? Kijk eens naarjezelf jij sympathiseerd jezelf met islamieten die met bovenstaande protest borden rondlopenquote:Op zondag 5 februari 2006 18:17 schreef Arendt het volgende:
[..]
Jij bent onbeschaafd, met je ongenuanceerde reacties. Bovendien beheers je je eigen taal niet eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |