Ik zie alleen beelden waar duizenden mensen door elkaar rennen met vlaggen en zo. Het is niet echt duidelijk. Hadden de verschillende partijen maar een eigen kleur vlag, zoals met stratego.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zoals het op het Journaal werd verteld, dat eerste.
Dat is het zeker ja.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:10 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Je bedoelt de politieke Islam
Nee, 'we moeten ze eerst nog een kans geven'quote:Op zondag 5 februari 2006 12:09 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dan moeten we alle geldkranen maar dichtdraaien dacht ik zo...
Ik heb het ook niet over verontschuldigen, maar wie zwijgt stemt toe, zo lijkt het in ieder geval. De Islam zit in de land met een groot imago-probleem en uitleggen waar moslims wel en niet voor staan lijkt me geen overbodige luxe.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:08 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo\'n kul argument. Alsof jij als Nederlander je iedere keer zou verontschuldigen als een Nederlander opgepakt wordt met 2 tassen XTC? Moslims in Nederland hebben niets te maken met aanslagen in het buitenland. Gematigde moslims hebben niets te maken met extremistische moslims en hoeven zich derhalve ook niet te verontschuldigen.
Er is vast wel een met een bom ja... :')quote:Op zondag 5 februari 2006 12:11 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik zie alleen beelden waar duizenden mensen door elkaar rennen met vlaggen en zo. Het is niet echt duidelijk. Hadden de verschillende partijen maar een eigen kleur vlag, zoals met stratego.
Verontschuldigen niet nee. Maar zich distantieren van de daden door te zeggen dat zulke zelfmoordenaars geen goede moslims zijn lijkt me niet meer dan redelijk, gezien het feit dat de zelfmoordenaars het wel zeggen te doen uit naam van hun religie. En zelfs dat gebeurt niet, en ik vind dat ook bedreigend om eerlijk te zijn.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:08 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo\'n kul argument. Alsof jij als Nederlander je iedere keer zou verontschuldigen als een Nederlander opgepakt wordt met 2 tassen XTC? Moslims in Nederland hebben niets te maken met aanslagen in het buitenland. Gematigde moslims hebben niets te maken met extremistische moslims en hoeven zich derhalve ook niet te verontschuldigen.
Nogal simplistische vergelijking. Een XTC-handelaar doet dit niet uit naam van het Nederlandse volk.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:08 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Het zou de AEL sieren als ze direct naar de rechter waren gestapt, als ze zich werkelijk zo storen aan deze spotprenten.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:09 schreef Godslasteraar het volgende:
Spotprenten over Mohammed zijn net zo iets als spotprenten over ..... vul willekeurige schurk in ....
De AEL daarentegen is er alleen maar op uit om een rechtzaak uit te lokken, veroordeeld te worden en dan te gaan miepen en wentelen in zelfmedelijden en slachtofferschap.
Als het nou nog spotprenten over Mozes of Jaweh waren, maar dat mag dan natuurlijk weer niet
in 'z'n tulbandquote:Op zondag 5 februari 2006 12:11 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Er is vast wel een met een bom ja... :\')
Hey, nu raak je bij mij een gevoelige snaar.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:00 schreef stukovich het volgende:
Kijk, now we\'re talking. Ik moet je vertellen, als moslim, dat ik zeer beledigd bent door onze Profeet die afgebeeld wordt als terrorist.
Wij, als moslims, zijn al de gebeten hond (en hiermee bedoel ik niet die extremistische dombo\'s), maar wij die er vooral op aangekeken worden. Wat heb ik te maken met homo\'s die duizenden kilometers verderop aanslagen plegen die veroordeeld worden door ons geloof.
Als ik me in een ander land zou bevinden en Nederlanders vreten daar iets ergs uit, dan zou ik me zeker wel bij de plaatselijke bevolking verontschuldigen en me ervoor schamen. Zeker als het vaker zou gebeuren.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:08 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
die nemen ze nu zelf.. wat een chaos in Beiroet. Het leger is ook al teruggetrokken.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nee, \'we moeten ze eerst nog een kans geven\'
:\').
Klopt, maar ze hadden natuurlijk ook wel in de gaten dat ze dan kansloos zouden zijn geweest. En een verloren rechtszaak zou hun "zaak" geen goed hebben gedaan, de AEL is nogal een polariserend clubje.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Het zou de AEL sieren als ze direct naar de rechter waren gestapt, als ze zich werkelijk zo storen aan deze spotprenten.
Exact...quote:Op zondag 5 februari 2006 12:12 schreef Idiosincrasico het volgende:
Nogal simplistische vergelijking. Een XTC-handelaar doet dit niet uit naam van het Nederlandse volk.
Extremisten plegen wel aanslagen uit naam van een religie. Een religie die volgend moslims geen verlichting gaat kennen en volgens hen als één groep gezien moeten worden.
Wanneer reacties op misbruik van het geloof uitblijven bespeur ik een soort sympathie ...
Dan is het nog altijd een niet erg zinvol argument, omdat er in de landen waar ze nu proberen te vertellen hoe wij het moeten doen nog veel meer mis is, en dan heb ik het niet alleen over anti-semitische plaatjes in de pers.quote:Op zondag 5 februari 2006 11:40 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat er in de Arabische landen antisemitische publicaties verschijnen, wat mij echter irriteert is dat westerse landen altijd willen zeggen hoe andere landen het moeten doen, en hoe fout die landen wel niet zijn, terwijl er in eigen land nog genoeg te zuiveren valt
Yup. Zie ook de spotprenten die ze nu zelf menen te moeten plaatsen. Zoals die arabist in Nova gisteren zei: die hebben helemaal niets met de Deense spotprenten te maken. Provoceren om te provoceren, noem ik datquote:Op zondag 5 februari 2006 12:13 schreef Jalu het volgende:
[..]
Klopt, maar ze hadden natuurlijk ook wel in de gaten dat ze dan kansloos zouden zijn geweest. En een verloren rechtszaak zou hun \\\\\\\"zaak\\\\\\\" geen goed hebben gedaan, de AEL is nogal een polariserend clubje.
Ach, 1 gek ziet het, en begint te kraaien. Dan duurt het even voordat de eerste nep-sms-jes verstuurd worden om te gaan rellen..quote:Op zondag 5 februari 2006 12:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik vind het overigens nog steeds zeer opvallend dat die woede nu pas eruit komt. Die prenten zijn in september al geplaatst in die Deense kranten. Worden die per fiets naar het midden-oosten gebracht ofzo
Lijders in het MO hebben gewoon zomaar iets gezocht om zich druk over te gaan maken en het volk mee op te kunnen ruien. Ze vinden het schijnbaar tijd worden voor oorlog.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik vind het overigens nog steeds zeer opvallend dat die woede nu pas eruit komt. Die prenten zijn in september al geplaatst in die Deense kranten. Worden die per fiets naar het midden-oosten gebracht ofzo
echt ja? Nog nooit eerder gemerkt.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:13 schreef Jalu het volgende:
[..]
Klopt, maar ze hadden natuurlijk ook wel in de gaten dat ze dan kansloos zouden zijn geweest. En een verloren rechtszaak zou hun \"zaak\" geen goed hebben gedaan, de AEL is nogal een polariserend clubje.
Ik kan 't niet meer volgenquote:Op zondag 5 februari 2006 12:21 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
gisteren ook al. Door elkaar schreeuwen.. Dat is ZO irritant![]()
De ironie over die woede; met veel geweld moet nu op de een of andere onverklaarbare wijze worden bewezen dat de Mohammedaanse religie vreedzaam is.quote:
o jee.. dat wordt evacueren uit het M-O en Afghanistan geloof ikquote:Op zondag 5 februari 2006 12:20 schreef DaveHarris het volgende:
Mooi dat ze bij buitenhof alle plaatjes laten zien![]()
Dat is dan nu wel geluktquote:Op zondag 5 februari 2006 12:24 schreef Flurry het volgende:
Op CNN beweerden ze gister dat die spotprenten alleen waren geplaatst om een flinke oplage van de kranten te verkopen en dat het niets met vrijheid van meningsuiting te maken had... wat een kortzichtige eikels zijn het daar ook....
Ik vraag me af of dat niet ook de (enige) reden is dat diverse media in andere landen die cartoons nu ook plaatsen ...quote:Op zondag 5 februari 2006 12:24 schreef Flurry het volgende:
Op CNN beweerden ze gister dat die spotprenten alleen waren geplaatst om een flinke oplage van de kranten te verkopen en dat het niets met vrijheid van meningsuiting te maken had... wat een kortzichtige eikels zijn het daar ook....
Ik heb echt de schurft aan die criminelen van de AEL, maar ergens hebben ze hiermee best een interessant punt (ook al hebben ze het waarschijnlijk zelf niet eens door). De wet hier verbiedt de ontkenning van de Holocaust, wat eigenlijk een vreemd item is om in een wetboek op te nemen. Waarom zouden Joden wel wettelijk beschermd worden tegen extreme vormen van belediging en (als je het zo wilt noemen) satire, terwijl er voor geen enkele andere bevolkingsgroep dit soort wetten zijn?quote:Op zondag 5 februari 2006 12:22 schreef Gia het volgende:
Maar beste AEL-letje, daarom staan ze ook in westerse kranten, want hier is dat niet verboden.
Echter hier zijn dergelijke prenten over holocaust ontkenning WEL verboden. Dus jullie zijn in overtreding en wij lekker niet.
Ik ben ervan overtuigd dat dat niet het geval is. Journalisten hechten terecht heel sterk aan hun persvrijheid en de vrijheid van meningsuiting; deze boodschap zal de moslimwereld goed in zijn oren moeten knopen. Als het aan mij lag verschenen alle prenten in elke krant in Europa pontificaal op de voorpagina.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat niet ook de (enige) reden is dat diverse media in andere landen die cartoons nu ook plaatsen ...
gezien het feit dat iedereen tegenwoordig wel op internet kan lijkt me dat ook veel plausibeler.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:34 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat dat niet het geval is. Journalisten hechten terecht heel sterk aan hun persvrijheid en de vrijheid van meningsuiting; deze boodschap zal de moslimwereld goed in zijn oren moeten knopen. Als het aan mij lag verschenen alle prenten in elke krant in Europa pontificaal op de voorpagina.
Hoezo worden Joden beschermd tegen vormen van belediging? Je mag gerust Joden beledigen. Je mag alleen niet de holocaust ontkennen. Dat is nu eenmaal de wet.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:33 schreef Flurry het volgende:
[..]
Ik heb echt de schurft aan die criminelen van de AEL, maar ergens hebben ze hiermee best een interessant punt (ook al hebben ze het waarschijnlijk zelf niet eens door). De wet hier verbiedt de ontkenning van de Holocaust, wat eigenlijk een vreemd item is om in een wetboek op te nemen. Waarom zouden Joden wel wettelijk beschermd worden tegen extreme vormen van belediging en (als je het zo wilt noemen) satire, terwijl er voor geen enkele andere bevolkingsgroep dit soort wetten zijn?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen Joden, maar die wet is eigenlijk vreemd, omdat hij een soort uitzonderingspositie geeft. Een algemenere wet tegen het extreem beledigen van bevolkingsgroepen zou misschien meer op zijn plaats zijn, of anders het volledig schrappen van deze wet, als we voor ultieme vrijheid van meningsuiting gaan.
Sterker nog, de originele prents zijn aangevuld met zelf "gevonden" materiaal !!!!!!quote:Op zondag 5 februari 2006 12:15 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ach, 1 gek ziet het, en begint te kraaien. Dan duurt het even voordat de eerste nep-sms-jes verstuurd worden om te gaan rellen..
Idd, de hele discussie wordt door deze stellingname nu open gebroken.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:33 schreef Flurry het volgende:
Ik heb echt de schurft aan die criminelen van de AEL, maar ergens hebben ze hiermee best een interessant punt (ook al hebben ze het waarschijnlijk zelf niet eens door). De wet hier verbiedt de ontkenning van de Holocaust, wat eigenlijk een vreemd item is om in een wetboek op te nemen. Waarom zouden Joden wel wettelijk beschermd worden tegen extreme vormen van belediging en (als je het zo wilt noemen) satire, terwijl er voor geen enkele andere bevolkingsgroep dit soort wetten zijn?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen Joden, maar die wet is eigenlijk vreemd, omdat hij een soort uitzonderingspositie geeft. Een algemenere wet tegen het extreem beledigen van bevolkingsgroepen zou misschien meer op zijn plaats zijn, of anders het volledig schrappen van deze wet, als we voor ultieme vrijheid van meningsuiting gaan.
Maar waar dient die wet voor, dan?quote:Op zondag 5 februari 2006 12:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo worden Joden beschermd tegen vormen van belediging? Je mag gerust Joden beledigen. Je mag alleen niet de holocaust ontkennen. Dat is nu eenmaal de wet.
Waarschijnlijk omdat de grootste massamoord uit de geschiedenis nog zo vers in het geheugen licht?quote:Op zondag 5 februari 2006 12:33 schreef Flurry het volgende:
[..]
Tja, de Joden hebben altijd al een zure uitzonderingspositie gekregen en hebben die nog steeds, geen bevolkingsgroep is gehater dan de Joden. Dus misschien is die bescherming wel een beetje terecht.quote:Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen Joden, maar die wet is eigenlijk vreemd, omdat hij een soort uitzonderingspositie geeft. Een algemenere wet tegen het extreem beledigen van bevolkingsgroepen zou misschien meer op zijn plaats zijn, of anders het volledig schrappen van deze wet, als we voor ultieme vrijheid van meningsuiting gaan.
Jah, er werden ook SMS-jes gestuurd dat er in Kopenhagen koran's verbrand werden op een groot plein. Kopenhagen is toch godverdomme geen Beiroet mensen? Daar worden bijbels verbrand, in Kopenhagen wonen de beschaafde mensen.. die verbranden geen korans..quote:Op zondag 5 februari 2006 12:37 schreef salutem het volgende:
[..]
Sterker nog, de originele prents zijn aangevuld met zelf \"gevonden\" materiaal !!!!!!
http://service.spiegel.de(...),1518,398624,00.html
Gaat lekker daar iddquote:Deens consulaat in Beiroet in brand gestoken
Uitgegeven: 5 februari 2006 11:45
Laatst gewijzigd: 5 februari 2006 12:03
BEIROET - Woedende demonstranten hebben zondag in de Libanese hoofdstad Beiroet het Deense consulaat in brand gestoken. De demonstranten uitten daarmee hun woede over de publicatie van spotprenten van de islamitische profeet Mohammed. Volgens hulpverleners raakten tientallen mensen gewond.
De Libanese veiligheidsdiensten joegen eerder op de dag met traangas en een waterkanon naar schatting 15.000 demonstranten uiteen die zich in de buurt van het consulaat hadden verzameld. Er zouden ook schoten in de lucht zijn gelost.
Het leger sloot alle wegen rondom het consulaat af, waarop de menigte naar de christelijke wijk Ashrafieh trok. Daar gooiden ze ramen van winkels en woningen in met stenen en vernielden auto\'s.
De demonstranten slaagden er later alsnog in het consulaat te bereiken en staken dat in brand. Daarmee volgden ze het voorbeeld van Syrische demonstranten, die zaterdag in Damascus de Deense en de Noorse ambassade bestormden en in brand staken. Volgens de Libanese media hadden de Deense diplomaten het consulaat zaterdagavond al ontruimd, na de gewelddadigheden in Syrië.
Denemarken heeft alle Denen in Libanon opgeroepen het land onmiddellijk te verlaten. Ook Denen en Noren in Syrië werden zondag geëvacueerd, meldden de ministers van Buitenlandse Zaken van de twee landen.
---
Bron: http://www.nu.nl/news/668(...)_brand_gestoken.html
Ik denk alleen dattie niet meer op TV wil voor een interviewquote:Op zondag 5 februari 2006 12:39 schreef zoalshetis het volgende:
je zou gofferd toch maar op een goede dag besluiten om een reeks cartoons over een profeet te maken en je daarna zo\'n beetje de hele wereld in vuur en vlam zetten.
de natte droom van elke journalist.
ik zie de deense spotprenten zo een mondiale marinus van der lubbe worden. er is niet veel nodig zeg maar.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:39 schreef Jalu het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat de grootste massamoord uit de geschiedenis nog zo vers in het geheugen licht?
[..]
Tja, de Joden hebben altijd al een zure uitzonderingspositie gekregen en hebben die nog steeds, geen bevolkingsgroep is gehater dan de Joden. Dus misschien is die bescherming wel een beetje terecht.
Opmerking terzijde: de Joden hadden niets gedaan wat de genocide in WO-II rechtvaardigde. De handelwijze van de moslims echter wordt steeds aanvechtbaarder, we mogen bidden dat er geen politieke beweging ontstaat vergelijkbaar met de NSDAP maar nu met de focus tegen moslims...
Sowieso maak ik me al zorgen over de voedingsbodem voor een soort anti-islamitische Kristallnacht, want ik denk dat die voedingsbodem steeds sterker wordt. Griezelig allemaal, dit.
Wat mij betreft is de discussie helemaal niet opengebroken. Ik zie nog nergens ambassades van moslim-landen of moskee-en in brand staan vanwege deze spotprenten; zelfs niet in Israel.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Idd, de hele discussie wordt door deze stellingname nu open gebroken.
En dan kom je weer terug op de beginvraag... waar liggen de morele normen van fatsoen van wat je kunt/mag posten ?. En in hoeverre kun je zoiets strafbaar stellen ?
Het zal nog een lang debat worden... de geest is nu uit de fles.
Als ik dit soort prenten in Saudi-Arabië zou publiceren, of overal zou aanplakken, zou ik daar strafbaar zijn. Dan is hier niemand die zeurt over vrijheid van meningsuiting, omdat dat nu eenmaal dáár de wet is.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Idd, de hele discussie wordt door deze stellingname nu open gebroken.
En dan kom je weer terug op de beginvraag... waar liggen de morele normen van fatsoen van wat je kunt/mag posten ?. En in hoeverre kun je zoiets strafbaar stellen ?
Het zal nog een lang debat worden... de geest is nu uit de fles.
Wat in 40 -45 gebeurt is, is zo ernstig, dat IK het terecht vind dat ontkenning hiervan strafbaar is.quote:
Goh... en de reactie van de Islamitische wereld op die cartoons is nu precies datgene waar IK een een Islamophobia van krijg!quote:To Muslim leaders in Denmark like Akkari and fellow imam Abu Laban, the images provided evidence of an Islamophobia that they believe permeates Danish society.
Maak je maar eerder druk over die islamitische kristallnacht gericht tegen alles wat Joods of 'Westers' is. Want die is al(lang) begonnen.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:39 schreef Jalu het volgende:
Sowieso maak ik me al zorgen over de voedingsbodem voor een soort anti-islamitische Kristallnacht, want ik denk dat die voedingsbodem steeds sterker wordt. Griezelig allemaal, dit.
Tja, dat stukje over Allah, hè? Dat mag dan weer niet.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:46 schreef salutem het volgende:
iddquote:Op zondag 5 februari 2006 12:42 schreef Jalu het volgende:
[..]
Wat mij betreft is de discussie helemaal niet opengebroken. Ik zie nog nergens ambassades van moslim-landen of moskee-en in brand staan vanwege deze spotprenten; zelfs niet in Israel.
De reactie van de moslims is buiten-proportioneel en laat m.i. vooral heel duidelijk zien wat/wie de grootste vijand van onze westerse normen en waarden zijn...
daar ook al . Denemarken kan maar beter excuces aanbiedenquote:Op zondag 5 februari 2006 12:38 schreef Gia het volgende:
Hm, Deense consulaat in Beiroet ook al in de fik. Gaat lekker zo.
quote:Op zondag 5 februari 2006 12:49 schreef Meki het volgende:
[..]
daar ook al . Denemarken kan maar beter excuces aanbieden
Voor een Moslim werkt dat dus andersom.... de wereld wordt steeds kleiner. We kunnen niet onze ideeen over wat moreel aanvaardbaar is aan hen opdringen, net zomin als wij het accepteren wanneer zij dat proberen, zoals nu met dat geeikel over die caroons.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat in 40 -45 gebeurt is, is zo ernstig, dat IK het terecht vind dat ontkenning hiervan strafbaar is.
In het geval van de prenten over mohammed gaat het niet over ontkenning van een zeer ernstig iets. Het is gewoon totaal niet te vergelijken.
Nee. Moslims moeten excuses aanbieden voor waar ze nu weer mee bezig zijn. Denemarken heeft niks fout gedaan.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:49 schreef Meki het volgende:
[..]
helemaal waar, maar daar komt ook vast wel een tegenreactie op.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:47 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Maak je maar eerder druk over die islamitische kristallnacht gericht tegen alles wat Joods of \'Westers\' is. Want die is al(lang) begonnen.. En soms krijgen we daarvan ook een lichtstraal te zien (in de vorm van een aanslag, of een fatwa tegen publieke figuren).
Moreel als functie van de cultuur dus.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:42 schreef Gia het volgende:
Als ik dit soort prenten in Saudi-Arabië zou publiceren, of overal zou aanplakken, zou ik daar strafbaar zijn. Dan is hier niemand die zeurt over vrijheid van meningsuiting, omdat dat nu eenmaal dáár de wet is.
Hier is holocaust ontkenning strafbaar. De AEL is dan ook fout bezig. Ze mogen gerust dit soort prenten plaatsen in kranten in SA of Marokko, maar niet in Nederland.
Dan lijkt het wel of ik moet kiezen voor een ideologische denkwijze die niet de mijne is.quote:Als mensen willen dat dit soort spotprenten strafbaar worden gesteld, dan moet elke bespotting van religieuze persoonlijkheden strafbaar worden. Geen life of brian meer, geen passion of the christ enz.... Zal er niet leuker op worden.
och, de grapjas van NWS is er ook weerquote:Op zondag 5 februari 2006 12:49 schreef Meki het volgende:
[..]
Als zij het niet eens zijn met de wetten en de moraal in het vrije westen, dan moeten ze hier niet willen wonen.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:50 schreef Flurry het volgende:
[..]
Voor een Moslim werkt dat dus andersom.... de wereld wordt steeds kleiner. We kunnen niet onze ideeen over wat moreel aanvaardbaar is aan hen opdringen, net zomin als wij het accepteren wanneer zij dat proberen, zoals nu met dat geeikel over die caroons.
Waarom.?.. omdat er moslims zijn die dreigen met geweld.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:49 schreef Meki het volgende:
[..]
waarom de AEL . zij hebben toch ook de vrijheid daarvanquote:Op zondag 5 februari 2006 12:33 schreef Flurry het volgende:
[..]
Inderdaad, en daarom mag de persvrijheid in deze niet ingekrompen worden.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:51 schreef Drugshond het volgende:
Dan lijkt het wel of ik moet kiezen voor een ideologische denkwijze die niet de mijne is.
Als atheist heb ik toch ook rechten en verworvenheden, ........ toch ?
Precies. Als ze dan zonodig Middel-eeuws bekrompen willen zijn dan doen ze dat maar in eigen land en val ons a.ub. niet lastig met je moslim-conservatisme.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Als zij het niet eens zijn met de wetten en de moraal in het vrije westen, dan moeten ze hier niet willen wonen.
Nee, Meki, dat hebben zij niet. De holocaust ontkennen is strafbaar.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:52 schreef Meki het volgende:
[..]
waarom de AEL . zij hebben toch ook de vrijheid daarvan
ach laat die ael denk ik en miljoenen met mij dan. ik ga nu geen huizen van willekeurige moslims platbranden en gelukkig zijn dat ook miljoenen met mij.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Zie jij het partijkantoor van de AEL al in brand staan? Boze Joden op straat die oproepen tot het uitmoorden van de moslim-gemeenschap?quote:Op zondag 5 februari 2006 12:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ga ook niet de lokale Pizzeria gerund door Iranezen platbranden nu.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ach laat die ael denk ik en miljoenen met mij dan. ik ga nu geen huizen van willekeurige moslims platbranden en gelukkig zijn dat ook miljoenen met mij.
Waarom erken je wel de vrijheden van de AEL maar niet die van de Denen? Hanteer je het eigen volk eerst principe?quote:Op zondag 5 februari 2006 12:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat extreem rechts zich nog zo rustig houdt. Tot nu toe.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ach laat die ael denk ik en miljoenen met mij dan. ik ga nu geen huizen van willekeurige moslims platbranden en gelukkig zijn dat ook miljoenen met mij.
Precies. Ze illustreren onbedoeld alleen maar prachtig hoe kinderachtig vele moslims denken...quote:Op zondag 5 februari 2006 12:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Ik denk dat we de tijd dat we gewoon langs elkaar heen konden leven als oost en west inmiddels wel gehad hebben.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:53 schreef Jalu het volgende:
[..]
Precies. Als ze dan zonodig Middel-eeuws bekrompen willen zijn dan doen ze dat maar in eigen land en val ons a.ub. niet lastig met je moslim-conservatisme.
Meki ga rukken aub dan doe je tenminste voor jezelf nog wat nuttigs....quote:Op zondag 5 februari 2006 12:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Wij kunnen zo rationeel denken, maar sommigen in het M-O duidelijk niet. Helaas vrees ik dat het punt waarop 'wij' hetzelfde gaan doen als die mensen.. willekeurig wat gebouwen platbranden en zo.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:55 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ga ook niet de lokale Pizzeria gerund door Iranezen platbranden nu.
Dat bedoel ik dus met mijn angst voor een Kristallnacht. Ik denk dat Europa op grote schaal de buik vol heeft van het gedrag van moslims.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat extreem rechts zich nog zo rustig houdt. Tot nu toe.
Denk dat, wanneer er Nederlandse consulaten verbrand worden, hier ook weer moskeëen in de fik gaan.
nee als jullie beledigen als meningsuiting zien dan is dat ook vrijheid van meningsuitingquote:Op zondag 5 februari 2006 12:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, Meki, dat hebben zij niet. De holocaust ontkennen is strafbaar.
Mohammed beledigen is niet strafbaar.
weet het niet. vraag het me af. in denemarken zie je dat ook niet en daar zitten best wel wat rechtse groeperingen. misschien komt dat nog wel.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat extreem rechts zich nog zo rustig houdt. Tot nu toe.
Denk dat, wanneer er Nederlandse consulaten verbrand worden, hier ook weer moskeëen in de fik gaan.
Dat geeft oost niet het recht om zich met de inhoud van onze binnenlandse pers te bemoeien.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:56 schreef Flurry het volgende:
[..]
Ik denk dat we de tijd dat we gewoon langs elkaar heen konden leven als oost en west inmiddels wel gehad hebben.
Nee.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:57 schreef Meki het volgende:
[..]
nee als jullie beledigen als meningsuiting zien dan is dat ook vrijheid van meningsuiting
Nee.quote:AEL deed gewoon Denemarken en de rest na
Ja, inderdaad. Dag.quote:en zie je dat veroordelen jullie gelijk![]()
lees mijn stukje nog maar een keer, misschien snap je dan wat er staat.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:57 schreef Meki het volgende:
[..]
nee als jullie beledigen als meningsuiting zien dan is dat ook vrijheid van meningsuiting
AEL deed gewoon Denemarken en de rest na
en zie je dat veroordelen jullie gelijk![]()
nu erken ik ze allebeiquote:Op zondag 5 februari 2006 12:55 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Waarom erken je wel de vrijheden van de AEL maar niet die van de Denen? Hanteer je het eigen volk eerst principe?
rot nou eens op met je beledigen, discrimineren en racisme.. We weten het nu welquote:Op zondag 5 februari 2006 12:57 schreef Meki het volgende:
[..]
Ben je echt zo of doe je je zo voor?quote:Op zondag 5 februari 2006 12:57 schreef Meki het volgende:
[..]
Wederom de vraag; Waarom erken je wel de vrijheden van de AEL maar niet die van de Denen? Hanteer je het eigen volk eerst principe?quote:Op zondag 5 februari 2006 12:57 schreef Meki het volgende:
[..]
het interesseert me eigenlijk geen ruk meki, wat die hele ael en hun rovershoofdman bekokstoven. de hoek waar het uitkomt is duidelijk.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:57 schreef Meki het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet, hè?quote:Op zondag 5 februari 2006 12:57 schreef Meki het volgende:
[..]
quote:Op zondag 5 februari 2006 12:59 schreef Plato1980 het volgende:
Ik hoorde net op tv (ja \"hoorde op tv\", want er waren geen beelden) dat in beirotet geprobeerd was om de Nederlandse ambassade aan te vallen.
Gia bespaar je de moeite in discussie te gaan met Meki. Fok lijkt zo langzamerhand wel het mekka van de zwakzinnigen.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet, hè?
Je moet je hier gewoon aan de wet houden. En de wet zegt dat je de holocaust niet mag ontkennen. Die wet geldt voor iedereen.
De wet zegt niet dat je Mohammed niet mag beledigen.
Als jij wilt dat dit ook de wet wordt, dan moet je dat proberen te regelen. Echter betekent dat dat je geen enkele religieuze figuur meer mag beledigen. Je mag dan ook niet meer zeggen dat Jezus niet de zoon van God is, omdat je daarmee alle Christenen beledigt.
O la la... Kunnen we die Nederlandse militairen van Afganistan niet beter in ambassades gaan plaatsenquote:Op zondag 5 februari 2006 12:59 schreef Plato1980 het volgende:
Ik hoorde net op tv (ja \"hoorde op tv\", want er waren geen beelden) dat in beirotet geprobeerd was om de Nederlandse ambassade aan te vallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |