abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34754439
Demonstranten zijn natuurlijk voor een deel betaald door de staat. Dat komt nu wel mooi uit, lekker betaald rellen.
  zondag 5 februari 2006 @ 12:19:42 #122
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_34754486
Lekkere discussie op CNN ook .
pi_34754506
Mooi dat ze bij buitenhof alle plaatjes laten zien
eeeh
  zondag 5 februari 2006 @ 12:20:46 #124
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_34754510
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die Moslimmongool is wel erg dom...
pi_34754542
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
gisteren ook al. Door elkaar schreeuwen.. Dat is ZO irritant
  zondag 5 februari 2006 @ 12:22:26 #126
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_34754562
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:21 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

gisteren ook al. Door elkaar schreeuwen.. Dat is ZO irritant
Ik kan 't niet meer volgen .
pi_34754568
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:12 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

in \\\'z\\\'n tulband
De ironie over die woede; met veel geweld moet nu op de een of andere onverklaarbare wijze worden bewezen dat de Mohammedaanse religie vreedzaam is.

Fucking for virginity anyone?
pi_34754569
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:20 schreef DaveHarris het volgende:
Mooi dat ze bij buitenhof alle plaatjes laten zien
o jee.. dat wordt evacueren uit het M-O en Afghanistan geloof ik
  zondag 5 februari 2006 @ 12:22:45 #129
3542 Gia
User under construction
pi_34754573
Moslims voelen zich beledigd door de spotprenten, de AEL heeft gezocht naar iets waarmee ze terug kunnen beledigen. Omdat ze niets, maar dan ook helemaal niets actueels konden vinden, hebben ze maar terug gegrepen op zo'n 65 jaar geleden, wetende dat Westerlingen het erg vinden als de holocaust ontkend wordt.
Verder weet de AEL ook verdomd goed dat zoiets strafbaar is en zullen ze vooral doorgaan om reacties uit te lokken. En als ze dan worden aangeklaagd en schuldig bevonden worden, dan wentelen ze zich in zelfmedelijden en beklagen ze zich dat waar zij vandaan komen, dergelijke prenten van Mohammed verboden zijn.

Maar beste AEL-letje, daarom staan ze ook in westerse kranten, want hier is dat niet verboden.
Echter hier zijn dergelijke prenten over holocaust ontkenning WEL verboden. Dus jullie zijn in overtreding en wij lekker niet.
pi_34754577
Tsjonge wat een heibel om een paar prenten....
Misschiem moeten media in het middenoosten maar eens laten zien hoe politici en kerkleiders in het westen op de korrel worden genomen in cartoons. Maar als ik die demonstranten zo zie is relativeren niet bepaald hun sterkste kant.... en generaliseren tegen denemarken wel. Kennelijk gaan ze ervan uit dat iets wat in de krant staat door de staat wordt ondersteunt. Ja jongens dat is nu vrijheid van meningsuiting dat kennen jullie kennelijk niet.
pi_34754589
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:22 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik kan \'t niet meer volgen .
ik heb ff weggezapt.. ik wordt panisch van CNN 'discussies'
  zondag 5 februari 2006 @ 12:24:21 #132
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_34754625
Op CNN beweerden ze gister dat die spotprenten alleen waren geplaatst om een flinke oplage van de kranten te verkopen en dat het niets met vrijheid van meningsuiting te maken had... wat een kortzichtige eikels zijn het daar ook....
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_34754640
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:24 schreef Flurry het volgende:
Op CNN beweerden ze gister dat die spotprenten alleen waren geplaatst om een flinke oplage van de kranten te verkopen en dat het niets met vrijheid van meningsuiting te maken had... wat een kortzichtige eikels zijn het daar ook....
Dat is dan nu wel gelukt
  zondag 5 februari 2006 @ 12:28:06 #134
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 5 februari 2006 @ 12:28:23 #135
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_34754740
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:24 schreef Flurry het volgende:
Ik vraag me af of dat niet ook de (enige) reden is dat diverse media in andere landen die cartoons nu ook plaatsen ...
  zondag 5 februari 2006 @ 12:33:07 #136
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_34754869
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:22 schreef Gia het volgende:
Maar beste AEL-letje, daarom staan ze ook in westerse kranten, want hier is dat niet verboden.
Echter hier zijn dergelijke prenten over holocaust ontkenning WEL verboden. Dus jullie zijn in overtreding en wij lekker niet.
Ik heb echt de schurft aan die criminelen van de AEL, maar ergens hebben ze hiermee best een interessant punt (ook al hebben ze het waarschijnlijk zelf niet eens door). De wet hier verbiedt de ontkenning van de Holocaust, wat eigenlijk een vreemd item is om in een wetboek op te nemen. Waarom zouden Joden wel wettelijk beschermd worden tegen extreme vormen van belediging en (als je het zo wilt noemen) satire, terwijl er voor geen enkele andere bevolkingsgroep dit soort wetten zijn?

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen Joden, maar die wet is eigenlijk vreemd, omdat hij een soort uitzonderingspositie geeft. Een algemenere wet tegen het extreem beledigen van bevolkingsgroepen zou misschien meer op zijn plaats zijn, of anders het volledig schrappen van deze wet, als we voor ultieme vrijheid van meningsuiting gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Flurry op 05-02-2006 12:34:21 (typo) ]
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_34754921
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:28 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat niet ook de (enige) reden is dat diverse media in andere landen die cartoons nu ook plaatsen ...
Ik ben ervan overtuigd dat dat niet het geval is. Journalisten hechten terecht heel sterk aan hun persvrijheid en de vrijheid van meningsuiting; deze boodschap zal de moslimwereld goed in zijn oren moeten knopen. Als het aan mij lag verschenen alle prenten in elke krant in Europa pontificaal op de voorpagina.
pi_34754965
De kern van het verhaal blijft dat er groeperingen zijn die met geweld of dreigen met geweld hun gelijk willen krijgen. En dat kan en mag niet.

We leven in een rechtstaat. Als je vindt dat een uitspraak of cartoon niet kan. Dan ga je naar de rechter of je doet aangifte bij de politie.

Moslims moeten zich aan de zelfde regels houden als een ieder ander. We kunnen geen uitzonderingspositie voor Moslims creeren.

Punt
  zondag 5 februari 2006 @ 12:36:34 #139
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34754976
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:34 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ik ben ervan overtuigd dat dat niet het geval is. Journalisten hechten terecht heel sterk aan hun persvrijheid en de vrijheid van meningsuiting; deze boodschap zal de moslimwereld goed in zijn oren moeten knopen. Als het aan mij lag verschenen alle prenten in elke krant in Europa pontificaal op de voorpagina.
gezien het feit dat iedereen tegenwoordig wel op internet kan lijkt me dat ook veel plausibeler.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 5 februari 2006 @ 12:37:09 #140
3542 Gia
User under construction
pi_34754998
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:33 schreef Flurry het volgende:

[..]

Ik heb echt de schurft aan die criminelen van de AEL, maar ergens hebben ze hiermee best een interessant punt (ook al hebben ze het waarschijnlijk zelf niet eens door). De wet hier verbiedt de ontkenning van de Holocaust, wat eigenlijk een vreemd item is om in een wetboek op te nemen. Waarom zouden Joden wel wettelijk beschermd worden tegen extreme vormen van belediging en (als je het zo wilt noemen) satire, terwijl er voor geen enkele andere bevolkingsgroep dit soort wetten zijn?

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen Joden, maar die wet is eigenlijk vreemd, omdat hij een soort uitzonderingspositie geeft. Een algemenere wet tegen het extreem beledigen van bevolkingsgroepen zou misschien meer op zijn plaats zijn, of anders het volledig schrappen van deze wet, als we voor ultieme vrijheid van meningsuiting gaan.
Hoezo worden Joden beschermd tegen vormen van belediging? Je mag gerust Joden beledigen. Je mag alleen niet de holocaust ontkennen. Dat is nu eenmaal de wet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')