Ik kan 't niet meer volgenquote:Op zondag 5 februari 2006 12:21 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
gisteren ook al. Door elkaar schreeuwen.. Dat is ZO irritant![]()
De ironie over die woede; met veel geweld moet nu op de een of andere onverklaarbare wijze worden bewezen dat de Mohammedaanse religie vreedzaam is.quote:
o jee.. dat wordt evacueren uit het M-O en Afghanistan geloof ikquote:Op zondag 5 februari 2006 12:20 schreef DaveHarris het volgende:
Mooi dat ze bij buitenhof alle plaatjes laten zien![]()
Dat is dan nu wel geluktquote:Op zondag 5 februari 2006 12:24 schreef Flurry het volgende:
Op CNN beweerden ze gister dat die spotprenten alleen waren geplaatst om een flinke oplage van de kranten te verkopen en dat het niets met vrijheid van meningsuiting te maken had... wat een kortzichtige eikels zijn het daar ook....
Ik vraag me af of dat niet ook de (enige) reden is dat diverse media in andere landen die cartoons nu ook plaatsen ...quote:Op zondag 5 februari 2006 12:24 schreef Flurry het volgende:
Op CNN beweerden ze gister dat die spotprenten alleen waren geplaatst om een flinke oplage van de kranten te verkopen en dat het niets met vrijheid van meningsuiting te maken had... wat een kortzichtige eikels zijn het daar ook....
Ik heb echt de schurft aan die criminelen van de AEL, maar ergens hebben ze hiermee best een interessant punt (ook al hebben ze het waarschijnlijk zelf niet eens door). De wet hier verbiedt de ontkenning van de Holocaust, wat eigenlijk een vreemd item is om in een wetboek op te nemen. Waarom zouden Joden wel wettelijk beschermd worden tegen extreme vormen van belediging en (als je het zo wilt noemen) satire, terwijl er voor geen enkele andere bevolkingsgroep dit soort wetten zijn?quote:Op zondag 5 februari 2006 12:22 schreef Gia het volgende:
Maar beste AEL-letje, daarom staan ze ook in westerse kranten, want hier is dat niet verboden.
Echter hier zijn dergelijke prenten over holocaust ontkenning WEL verboden. Dus jullie zijn in overtreding en wij lekker niet.
Ik ben ervan overtuigd dat dat niet het geval is. Journalisten hechten terecht heel sterk aan hun persvrijheid en de vrijheid van meningsuiting; deze boodschap zal de moslimwereld goed in zijn oren moeten knopen. Als het aan mij lag verschenen alle prenten in elke krant in Europa pontificaal op de voorpagina.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat niet ook de (enige) reden is dat diverse media in andere landen die cartoons nu ook plaatsen ...
gezien het feit dat iedereen tegenwoordig wel op internet kan lijkt me dat ook veel plausibeler.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:34 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat dat niet het geval is. Journalisten hechten terecht heel sterk aan hun persvrijheid en de vrijheid van meningsuiting; deze boodschap zal de moslimwereld goed in zijn oren moeten knopen. Als het aan mij lag verschenen alle prenten in elke krant in Europa pontificaal op de voorpagina.
Hoezo worden Joden beschermd tegen vormen van belediging? Je mag gerust Joden beledigen. Je mag alleen niet de holocaust ontkennen. Dat is nu eenmaal de wet.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:33 schreef Flurry het volgende:
[..]
Ik heb echt de schurft aan die criminelen van de AEL, maar ergens hebben ze hiermee best een interessant punt (ook al hebben ze het waarschijnlijk zelf niet eens door). De wet hier verbiedt de ontkenning van de Holocaust, wat eigenlijk een vreemd item is om in een wetboek op te nemen. Waarom zouden Joden wel wettelijk beschermd worden tegen extreme vormen van belediging en (als je het zo wilt noemen) satire, terwijl er voor geen enkele andere bevolkingsgroep dit soort wetten zijn?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen Joden, maar die wet is eigenlijk vreemd, omdat hij een soort uitzonderingspositie geeft. Een algemenere wet tegen het extreem beledigen van bevolkingsgroepen zou misschien meer op zijn plaats zijn, of anders het volledig schrappen van deze wet, als we voor ultieme vrijheid van meningsuiting gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |