De islam is een bron van Islamitische landen, zonder islamitische landen geen islam.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:36 schreef teh-Rammie het volgende:
[..]
De Islam zit in Denemarken, de Deense kranten niet in de islamitische landen..
Zij geven zichzelf natuurlijk dat recht. Als het Westen zich daar niet krachtig tegen verzet dan krijgen zij hun achterlijke zin. Het Westen moet dan ook een gezamenlijk een genadeloze en keiharde vuist maken tegen (radicale) moslims en moslimlanden.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:34 schreef Jalu het volgende:
[..]
Beetje proberen de moslim-waarden en normen op te leggen aan westerse landen op straffe van geweld, wie geeft de moslims dat recht?
Ik mag hopen van niet. Maar ik weet zeker dat een spotprent over pak-em-beet Jezus in de lokale krant van Al Islamiebia (gefingeerde naam) niet als resultaat heeft dat er in de hele westerse wereld ambassade's van islamitische landen in brand worden gestoken...quote:Op zondag 5 februari 2006 00:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Islamitische landen wel christenen dan?
ja klopt. Het gaat alleen over het tijdstip wanneer het westen is begonnen. En je kan het goed of fout vinden wat ze doen. als je je verplaatst in de gedachte van Bush en de zijne is het westen te laat begonnen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
vanuit welke standpunt dan ook, zou precies zelfde zijn als dat die radicalen nu Europa proberen te hervormen omdat het ze niet aanstaat.
Ze hadden maar een stift.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:38 schreef popolon het volgende:
Al die spandoeken zijn door dezelfde persoon gemaakt gezien het handschrift.
Kunnen ze dan niet eens Engels in Engeland?
Eerlijk gezegd vind ik dit wel sterk an de AEL. Zij voelen zich beledigd en proberen de zwakke plek van de europeanen (en joden) te vinden. Een beetje met gelijke munt terugbetalen. En die prent is best sterk. Er zullen zeker mensen hier zijn (oa. joden) die zich beledigd voelen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:34 schreef Da_Koen het volgende:
Spotprenten zijn er om mensen aan het denken te zetten. Dit was ook de bedoeling van de Deense cartoonisten.
De AEL antwoordt op de Deense prenten met de volgende prent. Begrijp ik deze prent niet of slaat de AEL de plank hier nu snoeihard mis?
Wat niet is, kan nog komen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:39 schreef One_of_the_few het volgende:
als je je verplaatst in de gedachte van Bush en de zijne is het westen te laat begonnen.
Jezus mag niet afgebeeld worden in de Islamquote:Op zondag 5 februari 2006 00:39 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik mag hopen van niet. Maar ik weet zeker dat een spotprent over pak-em-beet Jezus in de lokale krant van Al Islamiebia (gefingeerde naam) niet als resultaat heeft dat er in de hele westerse wereld ambassade\'s van islamitische landen in brand worden gestoken...
Ik denk dat we in de laatste jaren al aardig genuanceerd hebben met al die probleem Marokkanen, aanslagen en onthoofdingen. En jij hebt het over 'wij moeten ook nuanceren'?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:36 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ja wat je quote was goed. De betekenis van die woorden waren anders dan jij denkt.
als eerste uit die vicieuze cirkel stappen houdt niet gelijk in dat je door de knieen gaat.
Neem nu je eerste zin. Dat is precies wat ik bedoelde. Meki doet het ook dus.....
Dat heeft dus totaal geen zin.
Net als, laat die moslims ook maar eens nuanceren. Dat suggereert net of wij dat wel doen.
ik ben niet voor het geven van excuses, maar dan kan je toch nog wel een beetje nuance in je reacties aanbregen?
dus waren de terroristen te vroeg?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:39 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ja klopt. Het gaat alleen over het tijdstip wanneer het westen is begonnen. En je kan het goed of fout vinden wat ze doen. als je je verplaatst in de gedachte van Bush en de zijne is het westen te laat begonnen.
Mwoah, ik zal er geen vlag voor in brand steken, maar de AEL reactie is in mijn ogen een beetje kinderachtig. "Dat kan ik lekker ook wel hoor!"quote:Op zondag 5 februari 2006 00:40 schreef kenz het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dit wel sterk an de AEL. Zij voelen zich beledigd en proberen de zwakke plek van de europeanen (en joden) te vinden. Een beetje met gelijke munt terugbetalen. En die prent is best sterk. Er zullen zeker mensen hier zijn (oa. joden) die zich beledigd voelen.
Ik vind deze reactie sterker dan maar weer eens een vlag in brand steken of zo iets doms.![]()
Dit is zo mogelijk nog debieler dan de meutes in het Midden-Oosten. ''He, we worden door Denen beledigd, laten we Joden gaan pesten!''quote:Op zondag 5 februari 2006 00:40 schreef kenz het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dit wel sterk an de AEL. Zij voelen zich beledigd en proberen de zwakke plek van de europeanen (en joden) te vinden. Een beetje met gelijke munt terugbetalen. En die prent is best sterk. Er zullen zeker mensen hier zijn (oa. joden) die zich beledigd voelen.
wat niet komt, hoeft ook niet te zijn.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:40 schreef primusinterpares het volgende:
[..]
Wat niet is, kan nog komen.
Nee, omdat ook Jezus één van de profeten is die de Islam 'gepikt' heeft van andere religieuze bronnen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jezus mag niet afgebeeld worden in de Islam
Naar mijn weten was de Islam er voor het Christendom.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:43 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Nee, omdat ook Jezus één van de profeten is die de Islam \'gepikt\' heeft van andere religieuze bronnen.
De islam was iets van 632 na Christus.. lijkt me sterk dusquote:Op zondag 5 februari 2006 00:44 schreef Poncho het volgende:
[..]
Naar mijn weten was de Islam er voor het Christendom.
Mijn excuses dan. Ik dacht dat de basisbeginselen er al langer waren.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:45 schreef teh-Rammie het volgende:
[..]
De islam was iets van 632 na Christus.. lijkt me sterk dus
Ironisch ik d8 dat pikken niet mocht, ow wacht je verzint dingen over de islam.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:43 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Nee, omdat ook Jezus één van de profeten is die de Islam \'gepikt\' heeft van andere religieuze bronnen.
Ja misbruiken van de naam en mohammed neer zetten als terrorist is zelfde, overigens de intentie van de ouders zijn goed, ze willen een kind die volgens de islam leeft en geen Theo-slachterquote:Maar ik wil graag weten waarom moslims hun kinderen wel Mohammed mogen noemen? Veel Mohammed\'s misdragen zich (ook volgens de Islam), maar worden niet aangepakt voor het misbruiken van de naam van de profeet.
klopt, de ismaelietenquote:Op zondag 5 februari 2006 00:45 schreef Poncho het volgende:
[..]
Mijn excuses dan. Ik dacht dat de basisbeginselen er al langer waren.
Zoveel namen, ik raak in de war.quote:
Ik heb deel 4 idd niet gelezen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:41 schreef Poncho het volgende:
[..]
Ik denk dat we in de laatste jaren al aardig genuanceerd hebben met al die probleem Marokkanen, aanslagen en onthoofdingen. En jij hebt het over \'wij moeten ook nuanceren\'?
Blijkbaar heb je deel 4 niet helemaal gevolgd. Vandaar de eerste zin ook met: \'Meki deed het ook\'.
Op dit moment is de situatie zo geescaleerd dat de eerste die uit de cirkel stapt dus wel door de knieën gaat. Soms is het beter om te kijken wat het voor de toekomst inhoudt dan wat het op dit moment inhoudt. Excuses aanbieden en zwichten lijkt op dit moment de beste oplossing. Alleen voor de toekomst zal het niet de beste zijn.
Op dit moment zijn het net een stel kleine kinderen. Ze mogen geen snoepje en gaan daarom net zolang huilen en schreeuwen tot ze wel een snoepje krijgen. Ga jij je kinderen ook zo opvoeden? Zodra ze gaan huilen geef je ze maar hun zin?
De basisbeginselen zijn vrijwel gelijk aan die van het christendom. De islam is als het ware een aangepaste vorm van het christendom.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:45 schreef Poncho het volgende:
[..]
Mijn excuses dan. Ik dacht dat de basisbeginselen er al langer waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |