Jawel, wettelijk gezien kan je dat wel. Dat moslims het daar niet mee eens zijn is, bot gezegd, hun probleem en niet het onze.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:27 schreef Meki het volgende:
[..]
dan is er iets mis met de vrijheid van meningsuiting
je kan niet alles zeggen dat is de feit
Je kan best alles zeggen (theoretisch dan). En over wat naar de mening van anderen niet gezegd zou moeten kunnen worden, daar kun je dan over praten.quote:
volgens jou mag je mensen beledigenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:29 schreef Jalu het volgende:
[..]
Jawel, wettelijk gezien kan je dat wel. Dat moslims het daar niet mee eens zijn is, bot gezegd, hun probleem en niet het onze.
Er is met moslims maar een manier om conflict te vermijden, aanpassen aan de Islam. Maak zelf eens wat compromissen, waarom moeten wij altijd flexibel en begripvol zijn?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:27 schreef Meki het volgende:
[..]
omdat Zuid-Afrika het wilt oplosssen en Europa niet die maakt het erger
en Europa rechtvaardig bezig is ?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:29 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Er is met moslims maar een manier om conflict te vermijden, aanpassen aan de Islam. Maak zelf eens wat compromissen, waarom moeten wij altijd flexibel en begripvol zijn?
Krijg je nou nog niet door die plaat voor je kop gehamerd dat de moslims ontzettend hypocriet bezig zijn?
Er worden duizenden spotprenten per dag gemaakt, toch zie je verrassend weinig ambassades in brand gestoken worden.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:27 schreef Meki het volgende:
dan is er iets mis met de vrijheid van meningsuiting
je kan niet alles zeggen dat is de feit
Heb je al wat door genomen en gelezen voor je mij om verder uitleg vraagt?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:28 schreef Jerruh het volgende:
[..]
blabla, vertel mij, wat betekent de islam voor innovatie, wat betekent islam voor ontwikkeling? wat betekent islam voor andere volkeren?
de islam met al zijn ontwikkelingen staat al tijden stil. mooi architectonisch voorbeeld is de moskee. er zit nergens geen enkele progressie in de ontwikkeling van architectonisch denken in het hele gebouw met ebtrekking tot andere locaties. de islam is mooi, ik heb in moskeeen in turkije momenten gehad waarbij ikk dacht dat die bedrijving van de islam super was. maar ik word TE VAAk geconfronteerd met ouwbolligheid ten top. men kan zoveel meer ibinnen de islam zonder ook maar godslasterend te zijn, door alleen maar ogen te openen en innovatief en open te zijn naar anderen, maar die mannetjes op tv laten wederom zien dat die weg totaal niet interessant lijkt...
misschien is allah in het midden oosten wel de naam van een wapenfabriek in plaats van de naam van hun god...
de Deense premier weigerde om met de ambassadeurs te praten 2 maanden geleden daaroverquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:29 schreef Verbal het volgende:
[..]
Je kan best alles zeggen (theoretisch dan). En over wat naar de mening van anderen niet gezegd zou moeten kunnen worden, daar kun je dan over praten.
Zo werkt het. Of althans, zo zou het moeten werken
V.
Beantwoord nou eens de vragen die je gesteld worden. Ga eens in op de statements die gemaakt worden!quote:
Ik zou zeggen maak er een topic van, die is waarschijnlijk interresanter dan dit topic.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:28 schreef Plato1980 het volgende:
Op sommige punten wel, maar ook die discussie hoort hier niet thuis.![]()
Wat valt er op te lossen ?!....quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:27 schreef Meki het volgende:
omdat Zuid-Afrika het wilt oplosssen en Europa niet die maakt het erger
Inderdaad. En als iemand over de schreef gaat is er altijd nog de rechtsgang.quote:
en soms komt er een verkeerde eruit en dat leidt tot een internationale relquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
Er worden duizenden spotprenten per dag gemaakt, toch zie je verrassend weinig ambassades in brand gestoken worden.
Spotprent < geweld....quote:
Gatverdammequote:"Ik ben voor de absolute vrijheid van meningsuiting, overal! En daarom roep ik elke ziel onder de Arabieren op om: de Deense vlag te gebruiken als substituut voor toiletpapier en elke muur te bekladden met graffiti om al datgene wat Europa heilig verklaard te beschimpen: dansende rabbijnen op de karkassen van Palestijnse kinderen, Valse Gaskamers vanuit Hollywood in 1946 geïmporteerd met een approval stempel van Steven Spielberg erop, en aidsverspreidende janetten. Laten we samen de absolute vrijheid van meningsuiting verdedigen, zou dat geen nobele daad zijn?"
-AEL.
ja tuurlijk wil ik het UIT JOU, jij kwekt wat en ik wil weten waarom je dat vind, niet waarom anderen het vindenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je al wat door genomen en gelezen voor je mij om verder uitleg vraagt?
lees eens link van elsevier. ja ik vermijd je vragen omdat ik idee heb dat je het perse uit mij wilt hebben.
Vragen worden niet met vragen beantwoord.quote:
Op geen enkel punt, alleen overeenkomsten. Men die beweren dat er wel contradicties in voor komen die zijn tegenstanders van de islam die te lui zijn om tafseer bij te pakken, en die de islam beoordelen op basis van de vertaling van de Koran.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:28 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Op sommige punten wel, maar ook die discussie hoort hier niet thuis.![]()
nee dat is iets anders dan een groep mensen beledigenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:31 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wat valt er op te lossen ?!....
Is er een keuze van water bij de wijn. ?
Straks mag er geen \'Wehkamp-gids\' met dames ondergoed mode worden vertoond worden omdat dat tegen het zere been is vanwege een specifiek geloof.
De Deense premier is niet verantwoordelijk voor teksten en plaatjes in een krant, in een land waar vrijheid van meningsuiting een groot goed is.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:30 schreef Meki het volgende:
[..]
de Deense premier weigerde om met de ambassadeurs te praten 2 maanden geleden daarover
Ik kwek niet ik praat, mijn mening is ga eens opzoeken en lezen wat voor revolutie de islam heeft gebracht in de islamitische wereld. Dan praten we verderquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:31 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ja tuurlijk wil ik het UIT JOU, jij kwekt wat en ik wil weten waarom je dat vind, niet waarom anderen het vinden
jouw mening, jouw staving.
me dunkt, de elsevier kan ik zelf ook wel lezen ja.
Ja, omdat het uiteraard weer tegen het zere religieuze been van moslims is.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:31 schreef Meki het volgende:
en soms komt er een verkeerde eruit en dat leidt tot een internationale rel
Het lezen van een vertaling is nog altijd nuttiger dan demonstreren tegen iets dat men (althans veel van die demonstranten) niet eens gezien heeft.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Op geen enkel punt, alleen overeenkomsten. Men die beweren dat er wel contradicties in voor komen die zijn tegenstanders van de islam die te lui zijn om tafseer bij te pakken, en die de islam beoordelen op basis van de vertaling van de Koran.
En de cartoonist wil enkel en alleen zijn lezers vermaken. Anders had ie wel een kopie naar de moskee gestuurd.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:32 schreef Meki het volgende:
[..]
nee dat is iets anders dan een groep mensen beledigen
wehkamp beledigt geen mensen , wehkamp wilt enkel alleen de omzet vergroten
te laat het is bijna over de hoogtepunt heen en dan komt hij pas met verklaring het gaat hier om mensen die beledigd worden en de verantwoordelijken moeten dan de verantwoordelijkheid opnemen daarvoorquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:33 schreef Verbal het volgende:
[..]
De Deense premier is niet verantwoordelijk voor teksten en plaatjes in een krant, in een land waar vrijheid van meningsuiting een groot goed is.
En de Deense premier heeft inmiddels tekst en uitleg gegeven, maar da\'s weer niet goed genoeg. Dus branden we wat ambassades plat. En dat is goed, volgens Meki
V.
je draait nou wel 360 graden om mijn waarde platoquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het lezen van een vertaling is nog altijd nuttiger dan demonstreren tegen iets dat men (althans veel van die demonstranten) niet eens gezien heeft.
Als de Deense regering nu toegeeft en excuses aanbiedt, komt er een moment dat moslims een internationale rel gaan schoppen omdat er een postorderbedrijf in een ver land het gore lef heeft om foto's van bijna naakte vrouwenlichamen af te drukken en men dat als een belediging opvat.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:32 schreef Meki het volgende:
[..]
nee dat is iets anders dan een groep mensen beledigen
wehkamp beledigt geen mensen , wehkamp wilt enkel alleen de omzet vergroten
Nee hoor.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
je draait nou wel 360 graden om mijn waarde plato
Flikker toch op met je domme eenzijdige gezeik. Je bent een belediging voor de islamietenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
te laat het is bijna over de hoogtepunt heen en dan komt hij pas met verklaring het gaat hier om mensen die beledigd worden en de verantwoordelijken moeten dan de verantwoordelijkheid opnemen daarvoor
Naar mijn mening wordt de islam gegijzeld door gestoord terroristisch gedachtegoed. Deze gijzeling brengt niet alleen ernstige schade toe aan Westerse burgers maar ook aan waarachtige vrome moslims zelf. Misschien zorgt het nog wel meer schade aan de laatste groep. Het is dan ook de hoogste tijd dat waarachtig vrome moslims zich krachtig afzetten tegen hun gestoorde geloofsgenoten, die hun geloof misbruiken voor hun verwrongen en ziekelijke denkbeelden.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:27 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Vandaar mijn clou.... is de tegenwoordige islam niet achterhaald door de moderne westerse tijdsgeest of is het in gegijzeld door het fundi terroristische gedachtengoed.
dan is dat ook een belediging . elke iemand die wordt beledigd mag niet . maar sinds deze week mag je elke mens en bevolkingsgroep beledigenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:34 schreef Jerruh het volgende:
meki
stel je voor:
een moslimjongetje wordt geleerd hoe hij met een bijl homo\'s moet afslachten. vind jij het dan gerechtvaardigd dat ik dan arabische ambassades in de fik ga steken, de arabische, syrische en palestijnse vlag onderpoep en als een dolle hond elke moslim ontvoer die ik tegenkom?
ik zie NU geen revolutiequote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik kwek niet ik praat, mijn mening is ga eens opzoeken en lezen wat voor revolutie de islam heeft gebracht in de islamitische wereld. Dan praten we verder![]()
M.a.w. hij vindt nog steeds hetzelfdequote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
je draait nou wel 360 graden om mijn waarde plato
Nee dat mag hier altijd al.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:35 schreef Meki het volgende:
[..]
dan is dat ook een belediging . elke iemand die wordt beledigd mag niet . maar sinds deze week mag je elke mens en bevolkingsgroep beledigen
ja belediging, maar mag ik dan al die dingen ook doen die ik net zei?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:35 schreef Meki het volgende:
[..]
dan is dat ook een belediging . elke iemand die wordt beledigd mag niet . maar sinds deze week mag je elke mens en bevolkingsgroep beledigen
Moslims doen het al jaren tegen Joden hoor.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:35 schreef Meki het volgende:
[..]
daarom, met je bijdrage kwamen we geen stap verderquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:35 schreef Plato1980 het volgende:
Bovendien sta ik na een draai van 360 graden weer op de plek waar ik eerst ook stond.![]()
het is niet eenzijdig . ik vind dat er niemand mag beledigd worden maar gelukkig werkt de EU eraan om een religie-spotverbod in te schakelenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
Flikker toch op met je domme eenzijdige gezeik. Je bent een belediging voor de islamieten
V.
en die zijn dat ook aan het beledigenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:36 schreef Roi het volgende:
[..]
Moslims doen het al jaren tegen Joden hoor.
http://www.pmw.org.il/
wil je een islamitisch revolutie? Let de komende weken goed op.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:35 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ik zie NU geen revolutie
en alsnog: als je geen mening hebt en alleen maar zegt dat we alle geweldige dingen over de islam moeten opzoeken omdat jij het niet wilt vertellen, ga je in de kleuterschool maar verder de \"nietes\"-clown uithangen.![]()
Maar wel een toonbeeld van vrije meningsuiting.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:35 schreef Verbal het volgende:
Flikker toch op met je domme eenzijdige gezeik. Je bent een belediging voor de islamieten
V.
Die lui die vanmiddag die ambassades aangevallen hebben bedoel je? Of zijn dat de gematigde moslims?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:37 schreef Meki het volgende:
maar dat zijn enkel de radicalen
Hij hoeft helemaal niet met een verklaring te komen, hij is niet verantwoordelijk voor wat er in een krant wordt afgedrukt. En die krant is verantwoordelijk, en niet verantwoordelijk voor een moord of zo maar voor een scherpe pennestreek, meer niet.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
te laat het is bijna over de hoogtepunt heen en dan komt hij pas met verklaring het gaat hier om mensen die beledigd worden en de verantwoordelijken moeten dan de verantwoordelijkheid opnemen daarvoor
ik wil innovatiequote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
wil je een islamitisch revolutie? Let de komende weken goed op.
En dat bepaal jij?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
V.
dat ligt aan jou als je een ambassade wilt aanvallen mag je dat doen maar alleen krijg je de politie aan je kopquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:36 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ja belediging, maar mag ik dan al die dingen ook doen die ik net zei?
Blijf opletten, mijn landgenoot. Sneller dan je denkt.. Enkele weken.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:38 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ik wil innovatie
en islamitisch gezien zal dat de komende weken niet plaatsvinden.
dat zijn opgeschoten moslims . mischien waren er ook een paar radicalen erbij wie weet ?.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:38 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Die lui die vanmiddag die ambassades aangevallen hebben bedoel je? Of zijn dat de gematigde moslims?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |