abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34743219
Fred Benson, een begenadigde zwarte voetballer. Van Acrra naar Arnhem. Een fenomeen in wording.

Spui hier je mening over de verlosser van Vitesse!
pi_34743380
Is dit dé Benson-Erchiah?
pi_34743401
Jawel.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 22:31:30 #4
46998 Duder
strolling along
pi_34743412
Hij haalt het niet bij Purrel Frankel
Ik heb meer respect voor feministen met grote borsten.....
pi_34743424
Hij heeft dus bij Ajax in de jeugd gespeeld.
pi_34743441
Jazeker, maar hij werd niet goed genoeg bevonden. En nu verovert hij de velden van Gelderland op weg naar eremetaal.
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 februari 2006 @ 22:32:49 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_34743459
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:26 schreef marsu het volgende:

Spui hier je mening over de verlosser van Vitesse!
Ik ken hem niet

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_34745254
Beetje vroeg.. Krijgt elke voetballer die een keer plust voort een eigen topic?
pi_34745430
Neen.
pi_34745491
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:27 schreef marsu het volgende:
Neen.
Ok fijn dat je het met me eens bent...

Gooi maar dicht
pi_34745547
Heb je wat tegen zwarten ofzo? Waarom moet hij dicht? Fred Benson is een groot talent en heeft een grote toekomst voor zich. Deze jongen verdient een topic.
pi_34745699
We hebben hem nog amper in actie gezien. En pas de laatste weken plust hij. Wat valt er voor mening te geven dan? Verlossende dingen hebben we ook nog niet gezien? Topic hoeft ook niet dicht van mij.. maar vindt het allemaal erg voorbarig. "fenomeen" etc.. gaat nogal ver.. Als hij dat echt was hadden ze hem niet zo makkelijk laten gaan bij ajax.

[ Bericht 30% gewijzigd door TerroRobbie op 04-02-2006 23:43:20 ]
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:42:57 #13
74763 bergkampf
How you doin`? ;)
pi_34745939
Nou gaan we nu dagelijks een topic openen over een doorsnee voetballer met een paar goede acties? kunnen we beter een topic openen over Gill Swerts die was nadrukkelijker aanwezig vandaag
Ado is the pride of Holland!
pi_34764157
De eerste Ghanees met een Amsterdams accent, dat is grappig. Maar als speler moet hij nog erg veel leren, voorlopig is het een leuke supersub gebleken voor Vitesse.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_35775138
Wow, een eigen topic voor Fred Benson. Nog steeds geen basisplaats en de laatste weken ook niet meer gescoord als invaller, helaas.

Misschien moet Sturing hem eens aan Junker koppelen in een 4-4-2 opstelling. Want als hij speelt is het nu meestal op rechtsbuiten, en da's niet zijn plek...

Ik ben wel fan eigenlijk...alleen om zijn naam al
pi_35775877
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:30 schreef marsu het volgende:
Heb je wat tegen zwarten ofzo?

Typische reactie zeg
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_35969897
Nog een doelpuntje mee kunnen pakken als invaller vandaag

Viel wel lekker in, nog een mooie voorzet van 'm gezien en in de laatste minuut een schot dat over ging.
pi_35971978

Deze meneer heet volgens Google ook Fred Benson. Misschien zijn vader?
pi_35972192
Ik denk eerder dat zijn vader Ben heet
pi_35972566
Een interview met Fred Benson, sommige vragen zijn wat gedateerd want het is een jaar oud, maar geeft toch wat info over Fred!
quote:
Interview Fred Benson: "Vitesse is mijn redding!"

Op zondag 6 februari na de wedstrijd Vitesse - Roda JC hadden wij een interview met Vitessespits Fred Benson. Hij maakt sinds kort deel uit van de A-selectie en speelt ook in Jong Vitesse. Fred Benson maakte zijn debuut op 5 december 2004 in de met 2-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen FC Utrecht. Op 16 december mocht hij na 87 minuten opdraven als vervanger van Michael Jansen in de wedstrijd tegen De Graafschap. Fred Benson speelde in zijn carriere eerder voor Amstelland, a.v.v. Zeeburgia, Ajax en vanaf 2004 Vitesse.

Je komt uit Ghana, wanneer en met wie ben je naar Nederland gekomen?
Ik ben, toen ik 10 was, met mijn tante naar Nederland gekomen. Ik kwam hier omdat ik betere mogelijkheden met de studie had. Ik ben dus geen vluchteling.

Heb je broers of zussen? Zo ja, hebben voetballen die ook?
Ja, ik heb 2 broers. Nee, het zijn echte studenten.

Je woon in Amsterdam, ben je daardoor een echte pleintjesvoetballer of helemaal niet?
Ik woon in een buurt waar best veel buitenlanders wonen, vroeger in de zomer gingen we altijd voetbalspelletjes doen zoals bijvoorbeeld voetvolley. Toch ben ik niet een echte pleintjesvoetballer zoals bijvoorbeeld Nourdin Boukhari.

Bij welke clubs heb je allemaal gespeeld?
Ik heb helemaal in het begin bij Amstelland gespeeld, daarna bij Zeeburgia en op mijn zestiende werd ik gescout door Ajax. Daar ben ik vorig jaar weggegaan.

Vond je het jammer dat je bij Ajax weg moest? En waarom ging je weg?
Ik vond het wel een beetje erg, maar ik was er niet kapot van. Vitesse heeft mij gered, ik kan nu weer veel spelen en met plezier spelen. Bij Ajax was het allemaal veel zakelijker, hier bij Vitesse heb ik weer meer plezier in het voetballen. Ook omdat ik op gevoel kan spelen. Ik ging daar weg omdat ik daar weinig kansen op het eerste elftal had.

Waarom heb je voor Vitesse gekozen?
Ik heb voor Vitesse gekozen omdat ik met Ajax weleens tegen Vitesse gevoetbald had en ik vond Vitesse toen altijd al een mooie club. Ik kon ook naar Top Oss en RKC gaan, maar heb toch voor Vitesse gekozen. Al voordat het zeker was of Vitesse wel in de eredivisie zou blijven. Ik dacht toen wel van, ik hoop dat Vitesse niet degradeert, want straks komt Vitesse uit in de totodivisie. Toch heb ik voordat het zeker was of Vitesse wel in de eredivisie zou blijven al de keuze gemaakt.

Wat ben je voor een type spits?
Ik ben een spits die veel gebruikt maakt van zijn kracht. Ik hou er wel van om het balletje vast te houden, ik trek dan op gegeven moment weg en kan dan naar het doel om te scoren.

Wanneer hoorde je dat je mee mocht doen met het eerste?
Ik hoorde dat voor het eerst na een training. Het eerste had te weinig man en ik moest daarom mee doen. Zo konden ze elf tegen elf spelen. Ik hoorde in de winterstop ook dat ik mee mocht op trainingskamp naar Turkije en dat was natuurlijk heel leuk. Ik had niet verwacht al zo snel bij de eerste selectie te zitten.

Leer je veel van de andere spitsen in de selectie van Vitesse?
Ik kijk altijd hoe Matthew Amoah en Igor Gluscevic bewegen. Gluscevic is natuurlijk een topspits, hij heeft bij veel goede clubs gespeeld. Door naar hun te kijken leer ik hoe je goed bij iemand uit de rug moet komen. Ik leer er dus veel van en kan dit bij Jong Vitesse weer gebruiken.

Je woont nu in Amsterdam, vind je het niet vervelend om elke keer op en neer naar Arnhem te rijden en ben je al op zoek naar een huis in de buurt van Arnhem?
Nee, ik woon nu bij mijn tante en heb het daar goed naar de zin. Ik ben daarom ook niet op zoek naar een woning in de buurt van Arnhem.

Neem je weleens een kijkje op Vitessesites? Nee, ik zou het wel willen weten wat er geschreven wordt maar ik ben niet zo erg handig met computers. Er is nu wel op Papendal een computer en daar kijk ik soms op.

Verwacht je in de tweede seizoenshelft meer speeltijd te krijgen?
Ik hoop het wel, maar het is natuurlijk wel heel moeilijk nu Igor Gluscevic op de bank zit. Maar ik ga er wel voor knokken. Toen ik hier kwam werd gezegd dat ik moest knokken voor een plaats en dat doe ik ook.

Wie zijn jouw maatjes bij Vitesse?
Matthew Amoah, ik ben al vaak bij hem thuis geweest. Ook trek ik veel op met Yakubu. Ik ga ook veel om met mijn maatjes van Jong Vitesse.

Als je in de toekomst moet kiezen voor een nationaal team, voor welk team kies je dan?
Mijn oom stelde me gisteravond dezelfde vraag, hij vond het stom dat ik niet voor Nederland gekozen heb. Ik kies voor Ghana omdat ik denk dat ze mij in Ghana meer nodig hebben dan hier in Nederland. Ik ben in m'n hart ook een Ghanees en wil daarom graag voor Ghana spelen. Ik ben nog nooit geselecteerd, maar dat komt denk ik omdat ik nog niet elke week in het eerste elftal van een club speel. Ghana is van Afrika één van de beste voetballanden, toch gaat het niet echt goed, want het is niet echt een team. Er is ook om de vier maanden een andere trainer, zo wordt het nooit een team.

Wat ben je voor type, rustig of juist niet?
In de kleedkamer kan ik een rustig type zijn, maar op het veld kan ik het niet zijn, in het veld wil ik altijd mijn zin krijgen.

Wat verwacht je van dit seizoen?
Ik denk dat we vierde zouden kunnen worden, Feyenoord gaat punten laten liggen. Als ik kijk naar Feyenoord en Vitesse zie ik niet echt een groot verschil!

Wat wil je bereiken bij Vitesse?
Ik wil bij Vitesse veel doelpunten scoren, daarna zou ik graag naar een ploeg uit de Engelse competitie willen. Dat is al vanaf jongs af aan al mijn droomcompetitie. Mijn favoriete club is Chelsea, vroeger toen ik klein was vond ik het altijd al een erg mooie club. Maar ik ben nu nog lang niet klaar met Vitesse!

Wie is jouw favoriete speler?
Mijn favoriete speler is Andy Cole, vroeger vergeleek ik mezelf met hem maar nu niet meer.

Bron: Vitesseplanet.com februari 2005
pi_35998757
Wel leuk, superjokers zijn altijd goeie gasten. Nourdin Boukhari en Martin Drent gingen Fred voor als Superjoker van de eredivisie.
www.thuisuiteten.nl
pi_35999101
Jammer dat het woord joker nog niet zo ingeburgerd is hier, in Duitsland doet die term het al jaren goed.
That's all folks!
pi_35999226
Precies. Hier denken we helaas vaak nog aan een nar met een muts met belletjes die een kunstje komt opvoeren.
www.thuisuiteten.nl
pi_35999805
quote:
Op maandag 13 maart 2006 19:00 schreef methodmich het volgende:
Wel leuk, superjokers zijn altijd goeie gasten. Nourdin Boukhari en Martin Drent gingen Fred voor als Superjoker van de eredivisie.
quote:
Op maandag 13 maart 2006 19:10 schreef -Vaduz- het volgende:
Jammer dat het woord joker nog niet zo ingeburgerd is hier, in Duitsland doet die term het al jaren goed.
quote:
Op maandag 13 maart 2006 19:13 schreef methodmich het volgende:
Precies. Hier denken we helaas vaak nog aan een nar met een muts met belletjes die een kunstje komt opvoeren.
Fred Benson de Joker
Als hij droomt van een buitenlands avontuur, moet hij eens aan Finland denken. Jammer dat deze club inmiddels niet meer bestaat.

maandag 13 maart 2006 @ 19:54:11 #25
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_36000900
quote:
Op maandag 13 maart 2006 19:27 schreef Beschouw het volgende:

[..]

[..]

[..]

Fred Benson de Joker
Als hij droomt van een buitenlands avontuur, moet hij eens aan Finland denken. Jammer dat deze club inmiddels niet meer bestaat.

[afbeelding]
Haha vet cool, Jokerit! Ik ga morgen naar een wedstrijd, niet van de voetbalclub, maar van het ijshockeyteam! Maar die hebben wel hetzelfde logo enzo.
Nou maar die keepert van Brazilië, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
  maandag 13 maart 2006 @ 20:47:08 #26
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_36002860
Fredje Benson! Mijn held is ie in ieder geval al!

Mooie goal gister ook!
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_36137615
quote:
VREES VOOR BLESSURE FRED BENSON 18-03-2006

Fred Benson kwam vrijdagavond als invaller in het veld en moest tot zijn ontzetting voor het laatste fluitsignaal alweer van het veld. Niet dat zijn prestatie ondermaats was, maar omdat verdediger Patrick Zwaanswijk van NAC Breda de aanvaller op grove wijze van achteren onderuit schoffelde.

Vitesse probeerde er in die fase snel uit te komen en ook Benson zocht de aanval op, maar werd hardhandig van achteren neergehaald. De dokter en fysiotherapeut renden dirfect het veld in met een negatief rapport voor de Ghanees. "De eerste diagnose is een zwaar gekneusde enkel", luidde het oordeel van de medische staf.

Met het welbekende 'golfkarretje' werd Benson in de slotfase van het veld gereden. Net als de kopstoot van Tamas Petö op het gelaat van Mads Junker was het incident met Benson de tweede die gemist werd door het arbitrale trio afgelopen vrijdagavond in Breda.

Onduidelijk was gisteravond laat nog hoe lang de Ghanees uit de roulatie is. Zijn blessure wordt de komende dagen nader bekeken en behandeld.

Vitesse.nl
Zag d'r echt naar uit, belachelijke overtreding slechts met geel bestraft....Hopen dat het meevalt.
pi_36170424

Als Junker doorgaat met niet scoren kan Benson de nieuwe Amoah worden
Al zal het wel einde seizoen zijn voor hem nu
pi_36234161
Wat nare voetballer is die swaanswijk zeg. Bedankt DeVinger voor deze bijdrage!
  woensdag 22 maart 2006 @ 11:45:40 #30
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_36259159
De Gelderlander Journalist Gerard Borgman maakt er een gewoonte van Vitesse middels columns af te zeiken, maar blijkbaar is hij laatst bedreigd ofzo, want de laatste tijd is hij ineens opvallend positief over Vitesse (en met name de supporters). Vandaag ook weer, een column over onze Ghanese held:
quote:
Fred for Ghana!

Die arme Marco van Basten. Hij moet het op het WK zien te rooien zonder Salomon Kalou. Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken heeft ook nu haar taak goed uitgevoerd. Ze is niet gezwicht voor de nationale hysterie rond de Feyenoorder. Het massale pleidooi voor naturalisatie van de voetballer begon bespottelijke vormen aan te nemen. In een open en natuurlijk niet door hem zelf opgestelde brief schreef Kalou dat hij een hoofdprijs wilde winnen met het Nederlands elftal op het WK. Verstandig genoeg plaatste hij niet zijn eerdere opmerking, dat een plek in Oranje goed zou zijn voor zijn carrière.

Kalou meldde ook dat zijn recente spel leed onder de soap van zijn eventuele vervroegde naturalisatie. Een voetballer die bezwijkt onder toenemende druk, moet Van Basten daar op zitten wachten? Kalou is de grote verliezer in deze soap. Hij heeft duidelijk slechte begeleiders. Ze gokten op een grote transfer naar het buitenland, dat gaat altijd makkelijker als soldaat van Oranje. Hij had natuurlijk gewoon met Ivoorkust naar het WK moeten gaan, maar in plaats daarvan wordt de speler nu in zijn eigen Ivoorkust uitgekotst wegens landverraad.

Van Basten zegt nu dat Kalou maar even moet wachten. Misschien kan de speler eens een telefoontje plegen richting Ugur Yildirim. Deze voetballer van Heerenveen moest vorig jaar kiezen tussen Oranje en Turkije. Van Basten praatte hem Oranje in en liet hem vervolgens na een wedstrijdje keihard vallen. In eigen land is Yildirim niet meer welkom.

Ook Vitesse-speler Fred Benson zal wellicht eens moeten kiezen tussen Oranje en zijn moederland (Ghana). Beste Fred, kijk naar Yildirim, kijk naar Kalou. Laat niet met je sollen door egoïstische bondscoaches, foute zaakwaarnemers of meehijgende media. Kies niet voor de knikkers. Ga voor de eer. Go for Ghana!
Vamos el TRI!
pi_36265236
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 11:45 schreef Elvislives het volgende:
De Gelderlander Journalist Gerard Borgman maakt er een gewoonte van Vitesse middels columns af te zeiken, maar blijkbaar is hij laatst bedreigd ofzo, want de laatste tijd is hij ineens opvallend positief over Vitesse (en met name de supporters). Vandaag ook weer, een column over onze Ghanese held:
[..]
Uit het interview dat ik hierboven postte:
quote:
Als je in de toekomst moet kiezen voor een nationaal team, voor welk team kies je dan?

Mijn oom stelde me gisteravond dezelfde vraag, hij vond het stom dat ik niet voor Nederland gekozen heb. Ik kies voor Ghana omdat ik denk dat ze mij in Ghana meer nodig hebben dan hier in Nederland. Ik ben in m'n hart ook een Ghanees en wil daarom graag voor Ghana spelen. Ik ben nog nooit geselecteerd, maar dat komt denk ik omdat ik nog niet elke week in het eerste elftal van een club speel. Ghana is van Afrika één van de beste voetballanden, toch gaat het niet echt goed, want het is niet echt een team. Er is ook om de vier maanden een andere trainer, zo wordt het nooit een team.
Maar ik las laatst wel dat hij geselecteerd was voor Jong Oranje. Maar dat was alleen een trainingsstage, geen wedstrijd.
pi_36352578
Zonde van die blessure nu. Gister kwam Rojer er voor Junker in

Benson had die 4-1 wel gemaakt.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 14:14:35 #33
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_36353472
Rojer had 2 redelijke acties. Neemt niet weg dat Benson een held is.
Vamos el TRI!
pi_36356989
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 14:14 schreef Elvislives het volgende:
Rojer had 2 redelijke acties. Neemt niet weg dat Benson een held is.
En Rojers specialiteiten zich nog steeds beperken tot alleen maar hard hollen is .
pi_36505015
Freddy is een ruwe diamant!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 15:27:02 #36
145603 Tweeny026
Bekem is lekkem!!!
pi_36525438
Fredje Benson zwijnt altijd en overal!!!
pi_37325630
Fredje mocht weer eens in de basis starten, was niet onaardig. Had wel moeten scoren eigenlijk, goede kopkans gehad.
  donderdag 27 april 2006 @ 00:46:59 #38
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_37332467
én een schot in de eerste helft Klote wedstrijd helaas, want ik ben een fan van Fredje!
Vamos el TRI!
pi_37520855
En hij heeft er al één inliggen in Nijmegen
  woensdag 3 mei 2006 @ 20:57:14 #40
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_37522865
Fredjuuuuuh!
Vamos el TRI!
pi_38186127
quote:
Fred Benson (22) speelt de komende dagen drie belangrijke wedstrijden met Jong Oranje op het EK in Portugal. VI for Kids sprak met de aanvaller van Vitesse over zijn jeugdidolen, Ghana, Ajax, zijn favoriete tv-programma's en het WK in Duitsland.

Fred, waar kom je vandaan?
'Ik ben geboren in Accra, de hoofdstad van Ghana. Op mijn negende ben ik met mijn tante en stiefvader naar Nederland gekomen. We kwamen te wonen in de Bijlmer in Amsterdam-Zuidoost. ik heb daar als jongetje veel op straat gevoetbald, heerlijk was dat.'

Verliefd, verloofd, getrouwd?
'Ik heb een vriendin, maar voor trouwen vind ik het nog veel te vroeg, haha!'

Wat zijn jouw sterke punten?
'Mijn snelheid, mijn kracht en scherpte voor de goal.'

Wat zijn jouw zwakke punten?
'Ik ben nog jong en kan nog veel beter worden. In de zomervakantie ga ik aan mijn techniek werken. Ik ben niet tevreden over mijn loopacties met de bal. Een goede vriend gaat me helpen bij het trainen. Hij is voetballer geweest in Ghana.'

Hoe ben je in het profvoetbal terechtgekomen?
'Via FC Amstelland en Zeeburgia kwam ik op mijn vijftiende bij Ajax terecht. Tot het tweede heb ik altijd veel speeltijd gekregen, maar daarna werd dat steeds minder. Omdat er voldoende spitsen bij het eerste zaten, heb ik twee jaar geleden besloten de club te verlaten en naar Vitesse te gaan. Ik ging ervan uit dat ik toch weggestuurd zou worden.'

Ajax, Feyenoord of PSV?
'Feyenoord! Dat is de enige topclub in Nederland die me trekt. Zij hebben spelers die voor elkaar door het vuur gaan en samen een team vormen. De spitsen hebben daar ook vrijheid acties te maken. En, niet onbelangrijk: de supporters zijn heel trouw. Met Ajax heb ik het eigenlijk wel gehad. Ik ben ook geen Ajax-spits om eerlijk te zijn. Ik wil de bal in mijn voeten krijgen en dan een actie maken. Met Klaas-Jan Huntelaar hebben ze nu de ideale nummer 9 in huis.'

Welke opleiding heb je gedaan?
'School was niet mijn ding, ik was liever aan het voetballen. Nadat ik mijn vmbo-diploma heb gehaald, ben ik daarom gestopt met studeren. Ik zet voorlopig alles op het voetbal.'

Wie was jouw jeugdidool?
'Ik kijk niet naar één speler. Bij elke spits valt iets te halen. Een kruising tussen Roy Makaay, Thierry Henry en Didier Drogba levert volgens mij de ideale spits op. Dan heb je de scherpte van Makaay, de acties en snelheid van Henry en de kracht van Drogba.'

Wat is je favoriete kleur?
'Ik hou van crèmekleurige dingen.'

En jouw geluksgetal?
'Het nummer 9 van de spits.'

Heb je huisdieren?
'Nee, nooit gehad ook. Ik was als jongetje verliefd op honden, maar toen ik hoorde dat je ze vaak moet uitlaten, heb ik maar geen hond genomen. Een aquarium met vissen lijkt me ook leuk. Misschien neem ik dat in de toekomst.'

Heb je een spelcomputer?
'Jazeker! Ik speel vaak Pro Evolution Soccer met een vriend. Meestal neem ik Inter Milaan. Zij hebben een sterke verdediging en twee wereldspitsen met Adriano en Obafemi Martins.'

Wat is jouw lievelingseten?
'Oranje rijst met tomatensaus, een speciaal Ghanees gerecht. Mijn vriendin of moeder maakt het meestal, want ik kan alleen maar patat en een ei bakken.'

Wat is de beste grap die je ooit hebt meegemaakt?
'Dit seizoen hebben ze Eldridge Rojer flink in de maling genomen. Er was hem verteld dat hij samen met onder anderen Nicky Hofs naar AC Milan-PSV zou gaan. Hij is toen serieus naar Schiphol gereden, maar daar was natuurlijk niemand te vinden, haha. De volgende dag kwam hij vreselijk boos de kleedkamer binnen. We gingen stuk met z'n allen, haha!'

Wie zijn jouw vrienden in de voetballerij?
'Bij Vitesse ga ik veel om met Tom De Mul, Etiënne Esajas, Eldridge Rojer, Youssouf Hersi en Abubakari Yakubu, de laatste is net als ik van Ghanese afkomst. Met Matthew Amoah, ook een Ghanees, heb ik ook goed contact. En Jerold Promes en Randy Rustenberg niet te vergeten. Met hen speelde ik samen in de jeugd van Ajax.'

Wie zou je één dag willen zijn?
'R-Kelly, de zanger. Ik hou van zijn muziek en ben benieuwd hoe hij zijn liedjes schrijft en waar hij inspiratie vandaan haalt.'

Naar welke tv-programma's kijk je?
'Ik ben een meisjesjongen. Ik kijk bijvoorbeeld naar de soapseries The Bold and the Beautiful en As the World Tums. Waarom? Omdat ik ze spannend vind. En 's morgens voordat ik naar de training rijd, kijk ik standaard naar Superman.'

Geen voetballer, dan...
'Zou ik op straat hangen, denk ik.'

Hekel aan...
'Mensen die denken dat ze heel wat zijn. je moet jezelf zijn, wie je ook bent. Als ik merk dat mensen zich anders voordoen dan ze zijn, loop ik weg.'

Welke voetbalschoenen draag je?
'Ik heb geen vast merk. Puma, Nike, Adidas, het maakt me niet zoveel uit. Het liefst speel ik met een felle, opvallende kleur. Rood, wit of blauw.'

Wie is jouw beste teamgenoot?
'Ik heb bewondering voor Youssouf Hersi. Hij is pas 23, maar heeft al veel meegemaakt. Behalve een goede voetballer is hij een echte teamspeler. Hij blijft maar gaan en dat motiveert mij ook. Als Hersi het kan, waarom zou ik het dan niet kunnen?, denk ik als hij weer eens tot het uiterste gaat. Verder is hij erg bezig met de jonge jongens.'

Tegen wie speel je liever niet?
'Ik vind het niet fijn een duel bij ADO Den Haag te voetballen, omdat ik daar vanwege mijn huidskleur uitgescholden wordt.'

Heb je een bijnaam?
'Nee, ze noemen mij gewoon Benson.'

Heb je een tatoeage?
'Ja, op mijn linkerschouder. Het is een modern kruis ter nagedachtenis aan mijn oom. Hij is op 23 april 2003 overleden en heeft voor mij een speciale betekenis. Normaal zou ik nooit een tatoeage nemen, maar ik voelde dat het nodig was. Het geeft me kracht, heel veel kracht. Thuis heb ik ook een foto van hem waar ik vaak naar kijk.'

Wie wint het WK dit jaar?
'Ik heb niet een favoriet, maar ik denk dat de Engelsen een grote kans maken op de wereldtitel. Zij hebben geweldige verdedigers en middenvelders. Beetje weinig spitsen alleen, maar als Wayne Rooney op tijd fit raakt, is dat probleem er niet meer.'

En welk land gaat verrassen?
'Nederland. Mensen onderschatten Oranje. ik heb bij Ajax gewerkt met Marco van Basten en John van 't Schip en weet dat het slimme en goede trainers zijn. Je moet ook niet vergeten dat veel landen angst hebben voor de aanvallende speelstijl van Nederland. Ze komen altijd voor de goal.'

Welke speler wordt de ster van het toernooi?
'Ronaldinho en Lionel Messi hebben het in zich. Afwachten of ze de finale halen, want de sterspeler zit meestal bij het winnende team.'

Hoe zie je de kansen voor Oranje?
'De kwartfinale moeten ze zeker kunnen halen.'

Stel, je bent bondscoach. Welke speler zou je sowieso meenemen?
'Ruud van Nistelrooy! Hij wil Manchester United laten zien dat hij een topspits is. Voor Oranje is het zeker een voordeel dat Ferguson hem een tijdje op de bank heeft laten zitten. ik geloof in hem.'

Hoe volg jij het WK?
'In Engeland bij vrienden. Ik hoop dat Ghana het goed gaat doen. Het zou prachtig zijn als ze de tweede ronde halen. Ze moeten dan wel afrekenen met Italië, Tsjechië en de Verenigde Staten. Geen makkelijke opgave. Wanneer ze doorgaan, ga ik me helemaal in het geel kleden. Dat wordt feest!'
pi_38191995
quote:
Wat is de beste grap die je ooit hebt meegemaakt?
'Dit seizoen hebben ze Eldridge Rojer flink in de maling genomen. Er was hem verteld dat hij samen met onder anderen Nicky Hofs naar AC Milan-PSV zou gaan. Hij is toen serieus naar Schiphol gereden, maar daar was natuurlijk niemand te vinden, haha. De volgende dag kwam hij vreselijk boos de kleedkamer binnen. We gingen stuk met z'n allen, haha!'
quote:
Naar welke tv-programma's kijk je?
'Ik ben een meisjesjongen. Ik kijk bijvoorbeeld naar de soapseries The Bold and the Beautiful en As the World Tums. Waarom? Omdat ik ze spannend vind. En 's morgens voordat ik naar de training rijd, kijk ik standaard naar Superman.'
Zeg dan dat je met je vriendin moet meekijken
pi_38195053
Die Rojer.

Wanneer zal Foppe Fred als joker inzetten is de vraag?
That's all folks!
pi_38195462
Huntelaar is een brok verdriet, doe mij Fredje maar. Die wil zich bewijzen voor Ghana!
  donderdag 25 mei 2006 @ 13:05:48 #45
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_38195523
Ik hoop dat Vitesse gauw met hem om de tafel gaat zitten!
Vamos el TRI!
pi_38198053
Wanneer loopt zijn contract af?
pi_38198135
Na volgend seizoen meen ik.
  donderdag 25 mei 2006 @ 14:28:39 #48
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_38198458
Yep, 2007
Vamos el TRI!
pi_38564504
Ook Fred Europees kampioen
pi_38564660
Fred is toch wel de architect achter deze titel.
pi_38566605
Ja, met zijn humor heeft hij een grote bijdrage geleverd.
That's all folks!
pi_38566728
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:03 schreef marsu het volgende:
Fred is toch wel de architect achter deze titel.
ja met zijn humor heeft ie er ook aan meegewerkt , een goed groepsgevoel is het allebelangrijste aldus van basten
pi_38567399
De beste speler in de finale inderdaad.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_38568215
Hij hield Huntelaar scherp
  dinsdag 6 juni 2006 @ 16:15:15 #55
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_38594819
Heel Pinkpop is nu bekend met het fenomeen Fredje Benson dankzij een promotiecampagne van mij en een andere Benson-fan!
Vamos el TRI!
pi_38595231
Ik hoor sommigen al voorzichtig zeggen dat Benson best wel eens de nieuwe Pélé zou kunnen worden, wat denken jullie?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_38596192
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 16:27 schreef koningdavid het volgende:
Ik hoor sommigen al voorzichtig zeggen dat Benson best wel eens de nieuwe Pélé zou kunnen worden, wat denken jullie?
Ik sluit niets uit. Als je ziet hoeveel talent die jongen heeft, moet het er toch eens uitkomen!
pi_38597675
Benson
huup huup
barbatruuk
  dinsdag 6 juni 2006 @ 18:29:02 #59
142793 SlodderJos
Bekem is lekkem!
pi_38598445
Het volgende WK wordt Ghana wereldkampioen onder aanvoering van Fred.
"Schijten? 5e verdieping!"
pi_38598555
Het zou me eerlijk gezegd ook niet verbazen als Benson komend seizoen Vitesse kampioen maakt.

Benson en Vitesse, beetje vergelijkbaar met Maradonna en Napoli.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_38615241
Waarom al dat vieze cynisme. Nepperds.
pi_38617516
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 16:15 schreef Elvislives het volgende:
Heel Pinkpop is nu bekend met het fenomeen Fredje Benson dankzij een promotiecampagne van mij en een andere Benson-fan!
Klasse knul! Had je je t-shirt met de foto van Benson voorop aan?
  woensdag 7 juni 2006 @ 10:20:40 #63
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_38618330
Ik heb de hele camping Fred Benson liedjes lopen zingen, vooral snachts en vaak gingen groepen meedoen (die geen flauw benul hadden wie hij was) en dan zaten we bij de tent, horen we ineens "Fredje Benson lalalalala" 100 meter verderop

Ik heb ook een dag met een oranje shirt gelopen met daar Fredje Benson achterop, kwam nog wat NEC-ers tegen, die konden het wel waarderen "Maar nu hij gescoord heeft tegen ons, mottie nie meer in Nijmieeegen komen"

Tijd voor een fansite?
Vamos el TRI!
pi_38618774
pi_38620016
haha, helemaal geweldig! Jammer dat ik r niet bij was...
pi_38628814
Vitesse barst langzamerhand van de cultspelers zeg...

Yakubu van Bel Company, Remco van der Schaaf, Dikke Theo, de geblondeerde apothekerskeeper, Peter de rockster, Michael Dingsdag (al is die nu weg), Benson, Chille Purrel....
www.thuisuiteten.nl
pi_38629232
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:39 schreef methodmich het volgende:
Vitesse barst langzamerhand van de cultspelers zeg...

Yakubu van Bel Company, Remco van der Schaaf, Dikke Theo, de geblondeerde apothekerskeeper, Peter de rockster, Michael Dingsdag (al is die nu weg), Benson, Chille Purrel....
Yakubu is véél goedkoper dan Bel Company.

Yakubu rijdt ook overal 80.
  woensdag 7 juni 2006 @ 19:46:45 #68
142793 SlodderJos
Bekem is lekkem!
pi_38634785
Ik wil Purrel of Fred op mijn nieuwe shirt zetten, lastige keus...
pi_38666763
Dan doe je Purrel Benson!
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 9 juni 2006 @ 16:38:24 #70
142793 SlodderJos
Bekem is lekkem!
pi_38698148
Of Fred Frankel..
pi_40197380
Deze heeft wel even een flinke kick nodig .

Fred doet het goed in de voorbereiding! met 7 goals de topscorer terwijl hij geen 1e keus. Maar dat kan nog wel is gaan veranderen:
quote:
„ Het is niet zo dat als je Lazo­vic bent, je ook zeker bent dat je speelt. Al is het wel zo dat het niet alleen aan hem ligt, maar ook aan de spelers om hem heen.” Van alle aanvallers is Fred Benson het best op dreef. Hij speelde in België slechts twintig minuten, maar scoorde wel zijn zevende treffer uit de oefencam­pagne. „ Hij wil altijd naar de goal, dat spreekt me aan”, loof­de De Mos.
.
Fred is er klaar voor in ieder geval .
pi_41091627
Kan iemand mij vertellen hoe het met Fred gaat?

Wordt hij een basisspeler dit seizoen?
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:29:50 #73
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_41092134
Als Junker zo speelt als afgelopen pot: ja

Nee, Fredje wordt onze supersub, zal in de meeste wedstrijden we invallen en houdt Lazo en Junker scherp. In de voorbereiding liet hij al zien scherp te zijn.
Vamos el TRI!
pi_41101821
Tsjah, maar ik zie Lazovic of Junker toch wel 2 volledige seizoenen nog blijven. Daarna moet iig Lazovic vertrekken in theorie, Junker is geen afmaker. Dan zou Benson, mits hij het tot die tijd volhoudt, mooi op de plek van Lazovic kennen komen. Maargoed, dan zal Vitesse wel weer een andere spits halen en het duurt allemaal nog zo lang
pi_42063814
What a bummer, hij deed het in de voorbereiding zo goed, nu 4e spits
  zaterdag 23 september 2006 @ 10:07:59 #76
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_42070592
Belachelijk "Voorin hebben we wat meer body met Anduele Pryor". Nou Aadje, ik weet niet wat jij vindt, maar als jij Fredje in een donker steegje tegenkomt, kom je ook niet met een droge broek thuis!

Fredjemoetindebasis.nl!!
Vamos el TRI!
pi_42128824
Vandaag heeft fredje de winnende gemaakt met Jong VItesse tegen - Jong AZ
pi_42131762
Hij komt er wel , man voor de toekomst!
  dinsdag 26 september 2006 @ 09:41:44 #79
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_42134454
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 10:07 schreef Elvislives het volgende:
Belachelijk "Voorin hebben we wat meer body met Anduele Pryor". Nou Aadje, ik weet niet wat jij vindt, maar als jij Fredje in een donker steegje tegenkomt, kom je ook niet met een droge broek thuis!

Fredjemoetindebasis.nl!!
hmmm....Pryor is toch wel uhm...vrij groot, zeg maar.
Vamos el TRI!
pi_42135098
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:41 schreef Elvislives het volgende:

[..]

hmmm....Pryor is toch wel uhm...vrij groot, zeg maar.
pi_42143817
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:18 schreef DeVinger het volgende:

[..]

Jij dan toen Fredje net een beetje kwam kijken in het 1e elftal. "Het is echt een woest grote neger! -Nou, volgens mij valt dat wel mee hoor. Nee echt niet, woest!" Klein opdondertje dat het is vergeleken met Prijor .
pi_42144819
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:17 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

Jij dan toen Fredje net een beetje kwam kijken in het 1e elftal. "Het is echt een woest grote neger! -Nou, volgens mij valt dat wel mee hoor. Nee echt niet, woest!" Klein opdondertje dat het is vergeleken met Prijor .
Ik sluit mij aan bij Elvislives:
Benson wil je niet tegenkomen in een donker steegje
Ik bedenk me zonet de ergste nachtmerrie: Benson + Pryor én vrienden
pi_42144916
Fredje Benson zie ik meer als een goedlachse allemansvriend dan een woeste neger als ik eerlijk ben.

Of heb ik nu een verkeerd beel van Fred
pi_42145638
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:59 schreef koningdavid het volgende:
Fredje Benson zie ik meer als een goedlachse allemansvriend dan een woeste neger als ik eerlijk ben.

Idd, het lijkt mij ook een lolbroek . Relaxte negert .
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:39:21 #85
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_42145714
De ultieme Zwarte Piet: zwarte als roet, acrobatisch (klimt zó een flat op), een prachtaccent, en natuurlijk de sympathie zelve.
Vamos el TRI!
pi_42158990
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:59 schreef koningdavid het volgende:

Hij is idd een lieve zwart getinte man
pi_45570307
Fred was boos gisteren.
  maandag 22 januari 2007 @ 14:58:53 #88
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_45579990
quote:
Op maandag 22 januari 2007 08:01 schreef koningdavid het volgende:
Fred was boos gisteren.
Fred kent Lazovic nog niet zo goed...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_45581795
Fred neemt op voor zn teamgenoot, en zo hoort het
pi_45581992
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:58 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Fred kent Lazovic nog niet zo goed...
Was gewoon een buitensporige actie van Sankoh. En die jankkeeper moest zich er ook nog eens mee komen bemoeien. Leer eerst eens ballen vangen.
pi_45659674
Fredje heeft zich dit seizoen definitief bewezen. Dat was vorig jaar al voor de vitesse-fans, met belangrijke goals tegen Willen II en NEC, maar dit jaar ook voor de buitenwereld. Met Lazovic en Junker heeft hij zich goed kunnen ontwikkelen en hij lijkt zelfs sneller aan te haken dan 'topaankoop' Junker. Ben benieuwd of hij Ghana op deze manier een keer kan bekoren?
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:39:09 #92
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_45660081
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:26 schreef DeVinger het volgende:
Fredje heeft zich dit seizoen definitief bewezen. Dat was vorig jaar al voor de vitesse-fans, met belangrijke goals tegen Willen II en NEC, maar dit jaar ook voor de buitenwereld. Met Lazovic en Junker heeft hij zich goed kunnen ontwikkelen en hij lijkt zelfs sneller aan te haken dan 'topaankoop' Junker. Ben benieuwd of hij Ghana op deze manier een keer kan bekoren?
Benson & Asamoah Gyan: hét duo voor de toekomst!
pi_45660119
Trouwens wel een heel relaxt duo
pi_45781906
quote:
Meulens duwt Junker naar vierde plan

De Deense spits Mads Junker lijkt veroordeeld tot een bijrol bij Vitesse. Junker bleef zaterdag tegen Willem II (0-0) negen­tig minuten op de bank. Hij is zijn plaats kwijt aan Fred Benson.
De Mos: „Benson is boven Junker uitgegroeid.” Na de wissel van Benson kwam niet Junker maar Youssouf Hersi en later jongeling Rihairo Meulens in de ploeg. „Omdat ik werk­lust nodig had en Meulens een jager is”, zei De Mos. „Junker is geschikt als we veel op de helft van de tegenstander spelen.”
Black Star
pi_49348267
quote:
Oost-Europese interesse voor Benson
Dinamo Kiev, CSKA Moskou en Shakhtar Donetsk volgen spits.
Vitesse-aanvaller Fred Benson heeft de belangstelling ge­wekt van scouts van clubs uit Oost- Europa. De 23- jarige Amster­dammer staat op de lijstjes van Di­namo Kiev en Shakhtar Donetsk uit de Oekraïne en CSKA Moskou uit Rusland. Zoals zo vaak in voetbal is de inte­resse op toevallige wijze tot stand gekomen. Scouts van voornoemde clubs volgden recentelijk de ver­richtingen van Vitesse’s steraanval­ler Danko Lazovic in de partijen te­gen FC Twente, PSV en NAC Bre­da. De clubtopscorer, nadrukkelijk begeerd door PSV, maakte in deze ontmoetingen echter geen indruk. En Benson juist wel.

Benson reageerde gisteren met een brede lach op de buitenlandse be­langstelling. „Ik had wel gehoord dat er scouts op de tribune zaten, maar ik wist niet van welke clubs”, aldus Benson. „Het is leuk om te horen dat deze clubs me volgen. Maar ze hebben zich niet bij mij of mijn zaakwaarnemer gemeld.” Onlangs heeft Vitesse het aflopen­de contract van Benson met een jaartje verlengd, door de optie in de huidige verbintenis te lichten. Beide partijen zijn nog steeds in conclaaf over een geheel nieuw contract, dat de voetballer tot me­dio 2010 aan de Arnhemse club zal binden.

„Ik heb nog niet getekend”, aldus Benson. „Ik heb tegen de club ge­zegd dat ik eerst wil zien wat er bij Vitesse gaat gebeuren. Welke spe­lers komen er bij en wie gaan er weg. Als ik dat weet, dan is het voor mij ook duidelijk of het met mij weer zo zal gaan als in de afge­lopen seizoenen.” Daarmee doelt Benson op zijn sta­tus in Arnhem, waar hij in zijn derde jaar bij de hoofdmacht niet zeker is van een basisplaats. „Ik had het gevoel dat veel mensen mij ook vooral zagen als invaller”, aldus Benson. „Daarom ben ik heel blij dat ik de afgelopen drie wedstrijden goed heb gespeeld ter­wijl ik in de basis stond. Tegen Twente had ik een assist voor de strafschop, tegen PSV ging het goed en tegen NAC maakte ik twee goals. Zo kan ik de mensen laten zien dat ik ook goed kan spe­len vanaf het begin.”
Tof
pi_49352881
Vergeet geen handschoenen en een muts mee te nemen Fredje!
pi_49366386
Ze gaan Fred daar verpesten, hij moet lekker hier blijven.
Woo-loo-loo!
pi_49366629
ik heb met hem op de basisschool gezeten
zijn neefje was toendertijd een stuk beter.
pi_49367444
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 18:31 schreef koningdavid het volgende:
Het zou me eerlijk gezegd ook niet verbazen als Benson komend seizoen Vitesse kampioen maakt.

Benson en Vitesse, beetje vergelijkbaar met Maradonna en Napoli.
. Leuk om terug te lezen .
pi_52043300
Hij leeft een beetje in onmin met De Mos, maar zolang er geen topper in de spits bijkomt krijgt hij zeker kansen zat.

Hij scoort er lustig op los deze voorbereiding en eind vorig jaar had hij zich toch in de basis gespeeld.

Zolang hij maar niet transfervrij wegloopt in 2008...
pi_52049551
Zou hij nog steeds carpoolen met Yakubu, die dan vervolgens de hele tijd belt met één van zijn vijf GSM's?

Volgens de papieren VI zou Fredje bijna weg zijn bij Vitesse, alleen waarheen wordt niet gemeld.
www.thuisuiteten.nl
pi_52049616
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:05 schreef methodmich het volgende:
Zou hij nog steeds carpoolen met Yakubu, die dan vervolgens de hele tijd belt met één van zijn vijf GSM's?

Volgens de papieren VI zou Fredje bijna weg zijn bij Vitesse, alleen waarheen wordt niet gemeld.
Zondag het nieuwe gezicht bij de open dag van Heracles hoop ik.
pi_52049651
Reken daar maar niet op, of je moet meer weten?
pi_52049744
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:10 schreef DeVinger het volgende:
Reken daar maar niet op, of je moet meer weten?
Nee ik weet helaas niets, ik weet alleen dat onze voorzitter heeft aangegeven dat de vraagprijs van Vitesse en probleem was en dat het rondkomen met de speler niet zo'n probleem zou zijn.

Verder heeft vorige week een eerste onderneming een overeenkomst getekend om Diamantsponsor te zijn. Ik weet niet welke bedragen daarmee gemoeid zijn, maar wellicht dat er daardoor weer wat middelen zijn vrijgekomen voor Benson.

Voorlopig is het niet meer dan hoop dat hij komt.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:18:18 #105
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_52049796
Hij moet blijven, prachtige voetballer, geweldige cultheld!
Vamos el TRI!
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:21:02 #106
168595 LongOne
Feyenoord till I die!
pi_52049863
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:15 schreef Blawh het volgende:

[..]

Nee ik weet helaas niets, ik weet alleen dat onze voorzitter heeft aangegeven dat de vraagprijs van Vitesse en probleem was en dat het rondkomen met de speler niet zo'n probleem zou zijn.

Verder heeft vorige week een eerste onderneming een overeenkomst getekend om Diamantsponsor te zijn. Ik weet niet welke bedragen daarmee gemoeid zijn, maar wellicht dat er daardoor weer wat middelen zijn vrijgekomen voor Benson.

Voorlopig is het niet meer dan hoop dat hij komt.
Jullie hebben toch genoeg aanvallers? Everton, Höcher, van den Bergh, Quansah...?
pi_52050016
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:21 schreef LongOne het volgende:

[..]

Jullie hebben toch genoeg aanvallers? Everton, Höcher, van den Bergh, Quansah...?
Nee

1. Everton - Goede spits
2. Höcher - Meer iemand voor de flanken of op het middenveld en is al verhuurd aan Helmond Sport.
3. Quansah - Meer middenvelder dan spits.
4. van den Bergh - Aanvallende middenvelder.

Verder hebben we Gluscevic, maar die is al redelijk blessuregevoelig en maakt de 90 minuten niet echt makkelijk meer vol. We zoeken dus wel degelijk nog een spits, het liefste een balvaste, kopsterke spits. Benson lijkt me fysiek redelijk sterk (in de lucht misschien wat minder) in orde en is ook nog redelijk jong en heeft potentie.
pi_52050019
Höcher is verhuurd aan Helmond Sport!
www.thuisuiteten.nl
pi_52050087
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:26 schreef methodmich het volgende:
Höcher is verhuurd aan Helmond Sport!
Klopt, die kwam niet meer aan de bak nadat hij vorig seizoen in het midden van het seizoen kritiek gaf op Brood. Daarvoor eigenlijk ook al niet. Toch jammer, redelijke voetballer die nog moet kunnen groeien. Vooral onder Bosz deed hij het zeker niet onaardig.

Maar over Benson weer. Waarom krijgt hij daar eigenlijk geen echte kans? Hij doet het volgens mij nu ook weer niet onaardig in de voorbereiding.

[ Bericht 12% gewijzigd door Blawh op 02-08-2007 17:38:48 ]
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:58:39 #110
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_52050863
Benson is in de lucht sterk, is sowieso fysiek ook sterk, erg snel, wel behendig met de bal maar geen goeie techniek. Ik zie hem niet iemand uitspelen zoals Lazovic dat deed. Verder vind ik hem afrondend matig, kijk naar de drie 1-op-1's tegen de keeper van NAC, alle 3 won de keeper.

Hij moet niet weg, maar zijn contract loopt over een jaar af en hij wil niet bijtekenen omdat hij niet weer wisselspeler wil zijn. Hij wil soort van garanties/meer kans op een basisplaats. Volgens mij ziet Aadje het meer in Kolk en Gommans zitten. Ik niet, ik zie het meer in Fredje zitten.
Vamos el TRI!
pi_52051430
Kolk en Fredje, Gommans weet ik nog niet
pi_52695049
Hij gaat topscorer van de bier league worden .
pi_54502028
Valt toch nog een beetje tegen qua doelpunten, die neemt vooral z'n maatje Garcia voor zijn rekening. Maar in de samenvattingen valt hij mij toch altijd wel positief op . Volgend jaar vast weer terug in de Eredivisie.
  zondag 2 maart 2008 @ 14:15:45 #114
142495 vitessezuid113
voetbaljunkie
pi_57103819
Hij staat er inmiddels op 6 treffers , benieuwd of Fredje ook in de basis blijft spelen als RKC weer terug is in de eredivisie.
pi_57105714
Ik had best grote verwachtingen van Benson. Achteraf gezien misschien te grote verwachtingen..... Op Garcia na presteert eigenlijk geen enkele spits dit jaar goed bij RKC....
pi_57155872
Kevin Vink als ie invaller is wel toch?
www.thuisuiteten.nl
pi_57155969
Achteraf blij dat Lakic naar Heracles is gekomen, ook al is het waarschijnlijk voor maar 1 seizoen. Ik volg RKC momenteel niet zo, maar 6 doelpunten is niet echt denderend bij de koploper in de JL.
pi_57163504
Ik mis hem wel bij Vitesse. Fredje prikte toch regelmatig een bal erin als invaller, dat laten ze nu na bij Vitesse .
pi_60513488
Is mij eigenlijk best tegengevallen bij RKC, had verwacht dat hij meer goals zou maken gezien zijn status als doeltreffende invaller bij Vitesse. Misschien dat hij dit seizoen kan 'doorbreken', die zie ik graag in de Eredivisie terugkeren.
pi_60624541
Benson! Fredje Benson! Jabba-dabba-doo!
pi_69641731
13 goals dit seizoen, niet slecht . Tegen De Graafschap was hij ook erg gevaarlijk.

Wellicht volgend seizoen weer in de Eredivisie met of zonder RKC?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 19:05:27 #122
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_69642236
Ik vind 13 doelpunten bij een titelkandidaat niet echt aansprekend eerlijk gezegd.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')