Ach... ik zie hier mensen die Rafaella bijna met het mes op tafel verdedigen. Kan me zo voorstellen dat die mss ook wel gek genoeg zijn om dat hele gesprekje even uit te tikken onder het mom van 'Zie je wel!'.quote:Op maandag 6 februari 2006 13:42 schreef milagro het volgende:
een transcript van een aflevering van Idols
je kan tever gaan , BE![]()
Bronquote:Commentaar Henkjan
Er is flinke commotie ontstaan over het commentaar dat Henkjan op Raffaëla had.
Henkjan zei zaterdag na haar optreden te twijfelen aan de ‘echtheid’ van Raffaëla, die drie maanden zwanger is. “Je haalt steeds kunstjes uit om in de publiciteit te komen”, aldus het jurylid. “Hoewel ik je zwangerschap geen kunstje wil noemen, is het niet te combineren met wat een show als Idols je kan bieden. Ik mis de warmte en de bezieling van de Raffaëla tijdens de Workshops.” Raffaëla barstte hierop in tranen uit.
Diverse forums en weblogs stonden na de uitzending vol met commentaar op het jurylid. Veel mensen vinden dat Henkjan te ver is gegaan. Eén van de bezoekers van Idols.nl laat op het forum weten het commentaar schandalig te vinden en schrijft: “Hoe kwetsend om als jonge vrouw die voor 't eerst moeder wordt ervan beschuldigd te worden (niet direct, maar het was overduidelijk hoe hij hier tegenaan keek) dat je zwanger bent geraakt als publiciteitsstunt! Ik zou zeggen: Stop met dit programma, jij staat hierboven.”
“Ik voel me als vrouw en als muzikant persoonlijk in de zeik gezet door dit vrouwonvriendelijke, 19de-eeuwse commentaar”, reageert een andere bezoekster. “Blijkbaar is het voor de juryvoorzitter te veel gevraagd om een optreden te beoordelen voor wat het is. In plaats daarvan wordt iemands privé-leven gehekeld op een manier die alle menselijke omgangsvormen met voeten treedt. Wat er ook waar of niet waar is van wat er werd gezegd, doet er niet toe. Het gaat te ver! Dit soort commentaar hoort niet bij een zangwedstrijd.”
Niet iedereen is het oneens met het jurylid. Zo schrijft een moeder: “Toen ik het commentaar van Henkjan op Raffaëla hoorde, schrok ik in eerste instantie net als iedereen denk ik. Maar toen ik er over nadacht snapte ik het wel. Het gaat om je zang en je hele voorkomen. Daarbij kijkt de jury ook of je een idool kan worden. Hun taak is om je daarbij te helpen. Moeder worden hoeft geen probleem te zijn als je een idool BENT. Maar na Idols sta je nog maar onderaan het trapje van succes. Om op die trap te blijven staan is veel tijd en in spanning nodig. Die tijd en inspanning heb je in het begin dus hard nodig. En als moeder zijnde weet ik dat je die tijd erg hard nodig hebt voor je pasgeboren kindje.”
Henkjan zegt in De Telegraaf spijt te hebben de 22-jarige kandidate pijn te hebben gedaan. "Maar ze moet weten dat ze aan een talentenjacht meedoet waar het soms hard aan toe gaat", voegt hij daar aan toe. "Het is geen Rafaëlla-kapotmaakactie. Helemaal niet. Maar mijn woorden trek ik niet terug." De juryvoorzitter zegt later deze week een gesprek te hebben met Rafaëlla om het er 'nog even over te hebben'.
Verbaasd is Henkjan wel over de hoeveelheid commotie die zijn kanttekeningen hebben uitgelokt. "Het gekke is dat ik commentaar krijg dat ik iets over haar privé-leven heb gezegd, terwijl het volgens die mensen een zoektocht is naar de beste zanger of zangeres. Nou dat is het niet. Bij Idols zoeken we niet de beste zangeres, maar juist het grootste idool. Daarbij lopen privé en zakelijk door elkaar heen."
Inmiddels heeft Raffaëla zich neergelegd bij het commentaar, zo meldt zij in het Algemeen Dagblad. “Ik begrijp de jury wel”, zegt zij. “Zij bekijken het vanuit zakelijk oogpunt. Ik reken ze er zeker niet op af. Ik vind Henkjan nog steeds een supergozer.”
Raffaëla ziet wel mogelijkheden om een zangcarrière en het moederschap te combineren. “Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken, maar ik hoop dat het lukt. Ik wil dit al sinds ik een klein meisje ben. En mijn moeder stond als zangeres in Suriname op het podium tot ze zes, zeven maanden zwanger was. Het kan best, zegt zij.’’
Het gaat er gewoon om wie de meeste fans heeftquote:Op maandag 6 februari 2006 16:07 schreef MrBean het volgende:
Henkjan heeft gelijk. Idols is geen serieuze zangwedstrijd, maar een SMS-circus voor kinderen van 14.
quote:Op maandag 6 februari 2006 16:58 schreef matthijst het volgende:
edit: doe maar niet
Ik geef Henkjan Smits niet veel kans in de 19e eeuw met z'n grote waffel.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:56 schreef Flumina het volgende:
Ik vond zijn boodschap zeker niet verkeerd. Helaas heb je dan meteen een '19-de eeuwse mentaliteit' en moet je uitkijken dat je niet door feministen voor de rechter wordt gedaagd.
Huh? Henkjan is zelf dol op SMS-en en als je de frontpage de laatste tijd leest lijkt iedereen geil te worden van vrijheid van meningsuiting en al helemaal van spottende opmerkingen die humoristisch bedoeld zijnquote:Op maandag 6 februari 2006 16:58 schreef matthijst het volgende:
edit: doe maar niet
Een spottende opmerking is wat anders dan een doodsverwensing.quote:Op maandag 6 februari 2006 17:41 schreef matthijst het volgende:
[..]
Huh? Henkjan is zelf dol op SMS-en en als je de frontpage de laatste tijd leest lijkt iedereen geil te worden van vrijheid van meningsuiting en al helemaal van spottende opmerkingen die humoristisch bedoeld zijn![]()
![]()
In welke fantasiewereld leef jij in want die moet wel heel rooskleurig zijnquote:Op maandag 6 februari 2006 18:12 schreef dolfg het volgende:
Artiesten gaan over lijken, en Raf lijkt me wat dat betreft een rasartiest.
Of Michael Jackson.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:12 schreef dolfg het volgende:
Ik denk dat ze Raffaela een grote zak met geld verschuldigd zijn.
Dankzij haar en alleen dankzij haar staat Idols weer volop in de schijnwerpers.
Het begon net het FBT (Fucking Boring Television) niveau te bereiken, maar daar hebben de eieren van Raf een spreekwoordelijke stok voor gestoken!
Jammer wel is al dat obligate geneuzel van Henkjan dat ie het niet erg vindt dat ze wil opvallen, maar dat het wat hem betreft eerlijk moet zijn.
Al belazert een artiest de hele kluit, als ze ermee wegkomt zal het iedereen worst wezen hoor.
Tuurlijk is Raffaela een onbetrouwbaar manipulatief tiep, het staat op haar voorhoofd geschreven zo ongeveer.
Maar zolang ze met haar uitstraling show en stem iedereen verplettert boeit dat helemaal niemand wat.
Madonna is ook een onbetrouwbare bitch.
Ooit van iemand gehoord dat ie geen platen van Madonna koopt omdat haar karakter hem tegenstaat??
Ja best wel. Om zwanger te worden kan je niet altijd plannen maar om NIET zwanger te worden wél!!! Wat men schijnt te vergeten, is dat er gezocht wordt naar een IDOL, een idool, een voorbeeld dus! En iemand die haar vriendje dumpt voor een zogenaamde verliefdheid op een jurylid die ze verder niet kent, vervolgens verklaart dat het een grapje was (waar niemand intrapt) om dan de kroegEIGENAAR aan de haak te slaan, om dan na 2 mnd zwanger te raken "een ongelukje van de natuur" ... die verdiend het niet om als voorbeeld te dienen voor de jongerengroep waar dit programma voor gemaakt wordt. HJ was hard, maar Idols is altijd hard geweest, dat weet je als je er aan begint en dat weet je als kijker. En wie van jullie heeft smakelijk gelachen om de voorrondes waar soms vrij zielige mensen proberen een poging te wagen? Ik wed jullie allemaal. En dat vond je niet hard? Of mag een dik, minder mooi, vreemd, anders dan anders... mens WEL een keiharde kritiek krijgen en gehoond worden? Hypocriet vind ik dit!quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:47 schreef Ludwig het volgende:
Ohja, zwanger worden kan je altijd zo prachtig plannen. Echt weer een slimme opmerking!
Nee hoor daar heb ik ook niet om gelachen. Niet als ze mensen laten huilen en opmerkingen maken die ook wel op een andere manier geuit kunnen worden.quote:En wie van jullie heeft smakelijk gelachen om de voorrondes waar soms vrij zielige mensen proberen een poging te wagen? Ik wed jullie allemaal. En dat vond je niet hard? Of mag een dik, minder mooi, vreemd, anders dan anders... mens WEL een keiharde kritiek krijgen en gehoond worden? Hypocriet vind ik dit!
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:38 schreef tess_heksje het volgende:
Oh ja, volgende PUBLICITEITSSTUNT, trouwen en laten verslaan door het blad Privé met alle smakelijke details over het "natuurrampje".....
Je kan het iig makkelijk vermijden... plannen wanneer je wél zwanger wordt, ja, dat gaat inderdaad niet.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:47 schreef Ludwig het volgende:
Ohja, zwanger worden kan je altijd zo prachtig plannen. Echt weer een slimme opmerking!
niet vervelend bedoeld hoor, maar die is dus uit de sugar babes gestapt, omdat ze het niet meer kon combineren met haar kind, wat je wellicht gezien hebt in de uitzending is dat er een nieuwe 'Mutya' is, ik weet even niet meer hoe ze heet: Amanda?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:04 schreef queenme het volgende:
de sugababes die vanavond zingen he... dat meisje Mutya is ook een tijd geleden bevallen dus ikgbegrijp al die bullshit niet
als ze het echt wilt... komt het wel goed... of ze nou zwanger is of niet
Een doodverwensing komt doorgaans niet metquote:Op maandag 6 februari 2006 17:43 schreef Svensational het volgende:
Een spottende opmerking is wat anders dan een doodsverwensing.
Ik vind dat HJ in zijn webblog uitstekend jury commentaar leverde, als je beseft dat het hier om een pop idol, iemand tegen wie je opkijkt gaat, meer nog dan alleen "maar een zangeres". Ik vond Raffaëlla altijd al onecht! Daarbij, ze kan wel zeggen dat haar moeder met 6 á 7 mnd ook nog op het podium stond. Maar wat kortzichtig is dat!!! Of kan ze niet verder tellen dan 9??? Ik ben zelf moeder van 3 kinderen. En er kan van alles gebeuren rondom een bevalling, én erna met jezelf en het kind. Of moet ze na slapeloze nachten, met wallen naar een fotoshoot gaan?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:45 schreef milagro het volgende:
[..]
Nou, dit klinkt toch allesbehalve onredelijk, lijkt me
Een ouwe zak met een gekleurde zonnebril in z'n haar vind ik ook fake.quote:HJ heeft gelijk, Raffaëlla is ondanks talent, gewoonweg fake.
ben benieuwd hoe jij er uit zal zien als jij midden 40 bent....quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:28 schreef MrBean het volgende:
[..]
Een ouwe zak met een gekleurde zonnebril in z'n haar vind ik ook fake.
Behalve dat HJ niet degene is die in de race is om Idols te winnen. Raffa daarintegen wél.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:28 schreef MrBean het volgende:
[..]
Een ouwe zak met een gekleurde zonnebril in z'n haar vind ik ook fake.
Dat zou niks voor Henkjan zijn, lijkt me.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:47 schreef Natalie het volgende:
Ben benieuwd of HJ zich volgende week gaan nuanceren tijdens zijn commentaar als Raffa klaar is met haar optreden, of dat hij gewoon zegt wat hij denkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |