abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34792699
een transcript van een aflevering van Idols

je kan tever gaan , BE
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 6 februari 2006 @ 13:46:21 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34792760
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:42 schreef milagro het volgende:
een transcript van een aflevering van Idols

je kan tever gaan , BE
Ach... ik zie hier mensen die Rafaella bijna met het mes op tafel verdedigen. Kan me zo voorstellen dat die mss ook wel gek genoeg zijn om dat hele gesprekje even uit te tikken onder het mom van 'Zie je wel!'.
pi_34796988
quote:
Commentaar Henkjan

Er is flinke commotie ontstaan over het commentaar dat Henkjan op Raffaëla had.

Henkjan zei zaterdag na haar optreden te twijfelen aan de ‘echtheid’ van Raffaëla, die drie maanden zwanger is. “Je haalt steeds kunstjes uit om in de publiciteit te komen”, aldus het jurylid. “Hoewel ik je zwangerschap geen kunstje wil noemen, is het niet te combineren met wat een show als Idols je kan bieden. Ik mis de warmte en de bezieling van de Raffaëla tijdens de Workshops.” Raffaëla barstte hierop in tranen uit.

Diverse forums en weblogs stonden na de uitzending vol met commentaar op het jurylid. Veel mensen vinden dat Henkjan te ver is gegaan. Eén van de bezoekers van Idols.nl laat op het forum weten het commentaar schandalig te vinden en schrijft: “Hoe kwetsend om als jonge vrouw die voor 't eerst moeder wordt ervan beschuldigd te worden (niet direct, maar het was overduidelijk hoe hij hier tegenaan keek) dat je zwanger bent geraakt als publiciteitsstunt! Ik zou zeggen: Stop met dit programma, jij staat hierboven.”

“Ik voel me als vrouw en als muzikant persoonlijk in de zeik gezet door dit vrouwonvriendelijke, 19de-eeuwse commentaar”, reageert een andere bezoekster. “Blijkbaar is het voor de juryvoorzitter te veel gevraagd om een optreden te beoordelen voor wat het is. In plaats daarvan wordt iemands privé-leven gehekeld op een manier die alle menselijke omgangsvormen met voeten treedt. Wat er ook waar of niet waar is van wat er werd gezegd, doet er niet toe. Het gaat te ver! Dit soort commentaar hoort niet bij een zangwedstrijd.”

Niet iedereen is het oneens met het jurylid. Zo schrijft een moeder: “Toen ik het commentaar van Henkjan op Raffaëla hoorde, schrok ik in eerste instantie net als iedereen denk ik. Maar toen ik er over nadacht snapte ik het wel. Het gaat om je zang en je hele voorkomen. Daarbij kijkt de jury ook of je een idool kan worden. Hun taak is om je daarbij te helpen. Moeder worden hoeft geen probleem te zijn als je een idool BENT. Maar na Idols sta je nog maar onderaan het trapje van succes. Om op die trap te blijven staan is veel tijd en in spanning nodig. Die tijd en inspanning heb je in het begin dus hard nodig. En als moeder zijnde weet ik dat je die tijd erg hard nodig hebt voor je pasgeboren kindje.”

Henkjan zegt in De Telegraaf spijt te hebben de 22-jarige kandidate pijn te hebben gedaan. "Maar ze moet weten dat ze aan een talentenjacht meedoet waar het soms hard aan toe gaat", voegt hij daar aan toe. "Het is geen Rafaëlla-kapotmaakactie. Helemaal niet. Maar mijn woorden trek ik niet terug." De juryvoorzitter zegt later deze week een gesprek te hebben met Rafaëlla om het er 'nog even over te hebben'.

Verbaasd is Henkjan wel over de hoeveelheid commotie die zijn kanttekeningen hebben uitgelokt. "Het gekke is dat ik commentaar krijg dat ik iets over haar privé-leven heb gezegd, terwijl het volgens die mensen een zoektocht is naar de beste zanger of zangeres. Nou dat is het niet. Bij Idols zoeken we niet de beste zangeres, maar juist het grootste idool. Daarbij lopen privé en zakelijk door elkaar heen."

Inmiddels heeft Raffaëla zich neergelegd bij het commentaar, zo meldt zij in het Algemeen Dagblad. “Ik begrijp de jury wel”, zegt zij. “Zij bekijken het vanuit zakelijk oogpunt. Ik reken ze er zeker niet op af. Ik vind Henkjan nog steeds een supergozer.”

Raffaëla ziet wel mogelijkheden om een zangcarrière en het moederschap te combineren. “Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken, maar ik hoop dat het lukt. Ik wil dit al sinds ik een klein meisje ben. En mijn moeder stond als zangeres in Suriname op het podium tot ze zes, zeven maanden zwanger was. Het kan best, zegt zij.’’
Bron
pi_34797143
Henkjan heeft gelijk. Idols is geen serieuze zangwedstrijd, maar een SMS-circus voor kinderen van 14.
  maandag 6 februari 2006 @ 16:35:26 #215
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_34798226
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:07 schreef MrBean het volgende:
Henkjan heeft gelijk. Idols is geen serieuze zangwedstrijd, maar een SMS-circus voor kinderen van 14.
Het gaat er gewoon om wie de meeste fans heeft
pi_34798842
Toen ik het hoorde dat ze zwanger was, dacht ik ook aan weer een promostunt hoor. Hoe HenkJan het bracht was wel erg over the top
  maandag 6 februari 2006 @ 16:56:26 #217
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_34799087
Ik vond zijn boodschap zeker niet verkeerd. Helaas heb je dan meteen een '19-de eeuwse mentaliteit' en moet je uitkijken dat je niet door feministen voor de rechter wordt gedaagd.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  maandag 6 februari 2006 @ 16:58:58 #218
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_34799191
edit: doe maar niet

[ Bericht 54% gewijzigd door Svensational op 06-02-2006 17:05:07 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 6 februari 2006 @ 16:59:46 #219
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34799235
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:58 schreef matthijst het volgende:

[ Bericht 29% gewijzigd door Svensational op 06-02-2006 17:05:16 ]
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_34799872
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:56 schreef Flumina het volgende:
Ik vond zijn boodschap zeker niet verkeerd. Helaas heb je dan meteen een '19-de eeuwse mentaliteit' en moet je uitkijken dat je niet door feministen voor de rechter wordt gedaagd.
Ik geef Henkjan Smits niet veel kans in de 19e eeuw met z'n grote waffel.
  maandag 6 februari 2006 @ 17:41:55 #221
28167 matthijst
pi_34800770
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:58 schreef matthijst het volgende:
Huh? Henkjan is zelf dol op SMS-en en als je de frontpage de laatste tijd leest lijkt iedereen geil te worden van vrijheid van meningsuiting en al helemaal van spottende opmerkingen die humoristisch bedoeld zijn

pi_34800830
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:41 schreef matthijst het volgende:

[..]

Huh? Henkjan is zelf dol op SMS-en en als je de frontpage de laatste tijd leest lijkt iedereen geil te worden van vrijheid van meningsuiting en al helemaal van spottende opmerkingen die humoristisch bedoeld zijn

Een spottende opmerking is wat anders dan een doodsverwensing.
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_34801586
Ik denk dat ze Raffaela een grote zak met geld verschuldigd zijn.
Dankzij haar en alleen dankzij haar staat Idols weer volop in de schijnwerpers.

Het begon net het FBT (Fucking Boring Television) niveau te bereiken, maar daar hebben de eieren van Raf een spreekwoordelijke stok voor gestoken!

Jammer wel is al dat obligate geneuzel van Henkjan dat ie het niet erg vindt dat ze wil opvallen, maar dat het wat hem betreft eerlijk moet zijn.
Al belazert een artiest de hele kluit, als ze ermee wegkomt zal het iedereen worst wezen hoor.

Tuurlijk is Raffaela een onbetrouwbaar manipulatief tiep, het staat op haar voorhoofd geschreven zo ongeveer.
Maar zolang ze met haar uitstraling show en stem iedereen verplettert boeit dat helemaal niemand wat.
Madonna is ook een onbetrouwbare bitch.
Ooit van iemand gehoord dat ie geen platen van Madonna koopt omdat haar karakter hem tegenstaat??
Nee dus.
Kulargumenten Henkjan!

Artiesten gaan over lijken, en Raf lijkt me wat dat betreft een rasartiest.
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
  maandag 6 februari 2006 @ 18:17:44 #224
134538 chansadres
Black & White
pi_34801766
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:12 schreef dolfg het volgende:
Artiesten gaan over lijken, en Raf lijkt me wat dat betreft een rasartiest.
In welke fantasiewereld leef jij in want die moet wel heel rooskleurig zijn
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_34802611
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:12 schreef dolfg het volgende:
Ik denk dat ze Raffaela een grote zak met geld verschuldigd zijn.
Dankzij haar en alleen dankzij haar staat Idols weer volop in de schijnwerpers.

Het begon net het FBT (Fucking Boring Television) niveau te bereiken, maar daar hebben de eieren van Raf een spreekwoordelijke stok voor gestoken!

Jammer wel is al dat obligate geneuzel van Henkjan dat ie het niet erg vindt dat ze wil opvallen, maar dat het wat hem betreft eerlijk moet zijn.
Al belazert een artiest de hele kluit, als ze ermee wegkomt zal het iedereen worst wezen hoor.

Tuurlijk is Raffaela een onbetrouwbaar manipulatief tiep, het staat op haar voorhoofd geschreven zo ongeveer.
Maar zolang ze met haar uitstraling show en stem iedereen verplettert boeit dat helemaal niemand wat.
Madonna is ook een onbetrouwbare bitch.
Ooit van iemand gehoord dat ie geen platen van Madonna koopt omdat haar karakter hem tegenstaat??
Of Michael Jackson.
Of Oasis.
pi_34821487
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 20:47 schreef Ludwig het volgende:
Ohja, zwanger worden kan je altijd zo prachtig plannen. Echt weer een slimme opmerking!
Ja best wel. Om zwanger te worden kan je niet altijd plannen maar om NIET zwanger te worden wél!!! Wat men schijnt te vergeten, is dat er gezocht wordt naar een IDOL, een idool, een voorbeeld dus! En iemand die haar vriendje dumpt voor een zogenaamde verliefdheid op een jurylid die ze verder niet kent, vervolgens verklaart dat het een grapje was (waar niemand intrapt) om dan de kroegEIGENAAR aan de haak te slaan, om dan na 2 mnd zwanger te raken "een ongelukje van de natuur" ... die verdiend het niet om als voorbeeld te dienen voor de jongerengroep waar dit programma voor gemaakt wordt. HJ was hard, maar Idols is altijd hard geweest, dat weet je als je er aan begint en dat weet je als kijker. En wie van jullie heeft smakelijk gelachen om de voorrondes waar soms vrij zielige mensen proberen een poging te wagen? Ik wed jullie allemaal. En dat vond je niet hard? Of mag een dik, minder mooi, vreemd, anders dan anders... mens WEL een keiharde kritiek krijgen en gehoond worden? Hypocriet vind ik dit!
Raffaëlla heeft voor mij definitief afgedaan toen ze haar eigen baby een "ongelukje van de natuur" noemde ook al herstelde ze dat snel. Ze is NIET gedreven, ongemotiveerd en heeft er zéker niet alles voor over om Idol te worden zoals ze ooit een keer zei. Eigenlijk, vind ik haar gewoon dom!
Ze geeft geen blijk van ook maar enige intelligentie. En sociaal gezien vind ik haar zelf keihard. Dump je vriendje maar op tv. Alsof dat voor hem zo leuk was. Zeg in een uitzending waar de vader van het kind op de tribune zit, "een ongelukje van de natuur"... raffaëlla kan beter haar tranen bewaren voor later, want deze relatie is gedoemd te mislukken (wedden?!!!) en haar kind zal de dupe worden hiervan. Raffaëlla is GEEN idol !!!!!
pi_34821609
Oh ja, volgende PUBLICITEITSSTUNT, trouwen en laten verslaan door het blad Privé met alle smakelijke details over het "natuurrampje".....
pi_34821613
quote:
En wie van jullie heeft smakelijk gelachen om de voorrondes waar soms vrij zielige mensen proberen een poging te wagen? Ik wed jullie allemaal. En dat vond je niet hard? Of mag een dik, minder mooi, vreemd, anders dan anders... mens WEL een keiharde kritiek krijgen en gehoond worden? Hypocriet vind ik dit!
Nee hoor daar heb ik ook niet om gelachen. Niet als ze mensen laten huilen en opmerkingen maken die ook wel op een andere manier geuit kunnen worden.
pi_34821651
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:38 schreef tess_heksje het volgende:
Oh ja, volgende PUBLICITEITSSTUNT, trouwen en laten verslaan door het blad Privé met alle smakelijke details over het "natuurrampje".....

Wat kan jou dat nou schelen man.

Maar goed, heb eigenlijk een hekel aan Idols, dus wat doe ik eigenlijk in dit topic.
pi_34822035
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 20:47 schreef Ludwig het volgende:
Ohja, zwanger worden kan je altijd zo prachtig plannen. Echt weer een slimme opmerking!
Je kan het iig makkelijk vermijden... plannen wanneer je wél zwanger wordt, ja, dat gaat inderdaad niet.

Ik vind dat als je écht zonodig Idol wilt worden, dat je zwangerschapsplannen dan wel even de koelkast in kunnen. Prioriteiten stellen!!

(En dan bedoel ik juist dat als je kinderen wilt, dat ZIJ voorgaan en niet je "carriere" bij Idols)
pi_34822456
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:04 schreef queenme het volgende:
de sugababes die vanavond zingen he... dat meisje Mutya is ook een tijd geleden bevallen dus ikgbegrijp al die bullshit niet

als ze het echt wilt... komt het wel goed... of ze nou zwanger is of niet
niet vervelend bedoeld hoor, maar die is dus uit de sugar babes gestapt, omdat ze het niet meer kon combineren met haar kind, wat je wellicht gezien hebt in de uitzending is dat er een nieuwe 'Mutya' is, ik weet even niet meer hoe ze heet: Amanda?
life is sweet, life is bitter
pi_34822575
Even nog om te reageren op dit topic. Ik vind het jammer dat HJ zoiets gezegd heeft. Nu komt idols in een slecht daglicht te staan, en denkt iedereen: aaaaaaaah die arme rafaella, kom we gaan op haar stemmen (oftewel: het Jim-effect van Idols I, en het Erik effect van Idols II)

Hij had het gewoon helemaal geen aandacht moeten geven. Dan was ze vanzelf wel afgevallen op 'haar' moment

Wat ik daarnaast jammer vind is dat Rafaella dolblij verteld dat ze het eerste jaar van haar opleiding gastvrouw (wat is dat, niveau 2?) eindelijk gehaald heeft en dat ze daar heel trots op is.

Kortom ze heeft nog geen opleiding <edit: behaald>, daarnaast is de keuze van horeca natuurlijk vreselijk onhandig als jij een kind gaat opvoeden, dus dat wordt niks meer die opleiding.

Daarnaast kun je nauwelijks spreken van een stabiele relatie, aangezien die twee pas vier maanden iets hebben, en dan ben je echt nog niet toe aan een baby.

Ik vind samenvattend rafaella een beetje onvolwassen voor haar 22(klopt dat?) jaar en ik denk dat zij nog niet toe is aan een kind:)
life is sweet, life is bitter
  dinsdag 7 februari 2006 @ 11:18:11 #233
28167 matthijst
pi_34822597
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:43 schreef Svensational het volgende:
Een spottende opmerking is wat anders dan een doodsverwensing.
Een doodverwensing komt doorgaans niet met
Schijnbaar onderschat je de lezers hier.

Sneue showtje is inderdaad weer mooi opgeleukt door dit relletje. Zal wel het laatste seizoen zijn, want het "talent" is ook wel een beetje op aan het raken; wat heb je nou nog over: een junk, een zwangere kip, een zanglerares met een hoofd als een opblaaspop.... en Floortje; de gedroomde winnares omdat ze zo'n lekker commercieel bekkie heeft, nooit zwanger zal worden wegens gebrek aan sex, en gewillig elk contractje zal tekenen wat papa Henkjan aan haar voorlegt

Floortje, de Anniko van Santen van 2006:
pi_34824498
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:45 schreef milagro het volgende:

[..]

Nou, dit klinkt toch allesbehalve onredelijk, lijkt me
Ik vind dat HJ in zijn webblog uitstekend jury commentaar leverde, als je beseft dat het hier om een pop idol, iemand tegen wie je opkijkt gaat, meer nog dan alleen "maar een zangeres". Ik vond Raffaëlla altijd al onecht! Daarbij, ze kan wel zeggen dat haar moeder met 6 á 7 mnd ook nog op het podium stond. Maar wat kortzichtig is dat!!! Of kan ze niet verder tellen dan 9??? Ik ben zelf moeder van 3 kinderen. En er kan van alles gebeuren rondom een bevalling, én erna met jezelf en het kind. Of moet ze na slapeloze nachten, met wallen naar een fotoshoot gaan?
Moeten we er voor het gemak ook maar vanuit gaan dat het kindje (hopelijk) gezond ter wereld komt, of schuift ze DIE verantwoordelijkheid dan af naar oma en/of vriendje - die ze nog maar net kent - en schijnbaar niet lang genoeg om niet meer 'verlegen' te worden als hij haar in de ogen kijkt, maar niet verlegen genoeg om andere zaken mee uit te halen.... Kortom, voor mij is Raffaëlla zéker geen IDOL. Alleen maar een onverstandig jong meisje, die nog geen idéé heeft wat er op haar pad komt met een moederschap, en/of carriëre in de showbizz. Ik heb eigenlijk medelijden met haar, want zichzelf heeft ze ook nog niet gevonden. HJ heeft gelijk, Raffaëlla is ondanks talent, gewoonweg fake. Ik vind haar niet eens sympathiek! Vergeet niet dat ze a plein public haar verliefdheid op een GETROUWDE MAN met kinderen, ten toon spreidde, vervolgens op tv haar vriendje dumpte! (na gezegd te hebben waar hij bij stond dat ze voor muziek zou kiezen inplaats voor hem) dan krijgt ze iets met de kroegbaas, raakt zwanger en hoppetee in tranen vanwege het (dat is bekend toch?) harde oordeel van HJ, het onderwerp van haar voorbije verliefdheid...
Ze is zelf keihard en niet in de laatste plaats tegenover haar "natuurrampje"....
pi_34824642
quote:
HJ heeft gelijk, Raffaëlla is ondanks talent, gewoonweg fake.
Een ouwe zak met een gekleurde zonnebril in z'n haar vind ik ook fake.
pi_34825069
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:28 schreef MrBean het volgende:

[..]

ben benieuwd hoe jij er uit zal zien als jij midden 40 bent....
zeker met een balkenende kapsel inclusief brilletje omdat dát bij je leeftijd zou passen?
Hahahahhaa!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:47:57 #237
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_34825219
Ben benieuwd of HJ zich volgende week gaan nuanceren tijdens zijn commentaar als Raffa klaar is met haar optreden, of dat hij gewoon zegt wat hij denkt.
(Un)masking for the greater good.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:48:47 #238
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_34825244
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:28 schreef MrBean het volgende:

[..]

Behalve dat HJ niet degene is die in de race is om Idols te winnen. Raffa daarintegen wél.
(Un)masking for the greater good.
pi_34825276
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:47 schreef Natalie het volgende:
Ben benieuwd of HJ zich volgende week gaan nuanceren tijdens zijn commentaar als Raffa klaar is met haar optreden, of dat hij gewoon zegt wat hij denkt.
Dat zou niks voor Henkjan zijn, lijkt me. .
pi_34825457
Stukje van RTL Boulevard van gisteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')