abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34750447
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:20 schreef superhero87 het volgende:

[..]

www.idols.nl
Hmm, ja.. Op zich zit er toch een kern van waarheid in wat die jury zegt..
pi_34750589
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:45 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Hmm, ja.. Op zich zit er toch een kern van waarheid in wat die jury zegt..
Idd.
  zondag 5 februari 2006 @ 10:36:24 #103
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_34752530
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:57 schreef Juup© het volgende:

[..]

Idd.
Maar dan alleen ALS ze wint. En zelfs als ze wint hoor je na 2 singles niets meer van de winnaar. En ze hadden het best wat tactvoller mogen brengen.
opgezegd@fok.nl
pi_34753231
Een beetje dom is het wel. Maar ze zal het vast niet expres gedaan hebben :').
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_34753277
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als Raffaëla het allemaal niet meer aan kan, de eer aan zichzelf houdt en eruit stapt.
pi_34753353
Jaa eerst kiezen ze iemand die zwanger is en nu mag het ineens niet!!!! dhuuuuu
pi_34753360
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:30 schreef WithMe het volgende:
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als Raffaëla het allemaal niet meer aan kan, de eer aan zichzelf houdt en eruit stapt.
Ten eerste kan ik me dat niet voorstellen omdat Raffaela me nu echt zo iemand lijkt die de komende weken helemaal gaat knallen om te bewijzen dat ze wél goed is en ze niet op gaat geven omdat HJ stom is.
En ten tweede, bij de Duitse Idols zijn al 2x mensen uit de finales gestapt (in seizoen 1 en 3) en die werden vervangen door de kandidaat die tweede is geworden bij de wildcardronde. In ons geval dus: Hallo Merle!
pi_34753487
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:34 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Ten eerste kan ik me dat niet voorstellen omdat Raffaela me nu echt zo iemand lijkt die de komende weken helemaal gaat knallen om te bewijzen dat ze wél goed is en ze niet op gaat geven omdat HJ stom is.
En ten tweede, bij de Duitse Idols zijn al 2x mensen uit de finales gestapt (in seizoen 1 en 3) en die werden vervangen door de kandidaat die tweede is geworden bij de wildcardronde. In ons geval dus: Hallo Merle!
Ik denk ook niet dat het gebeurt hoor. En het zou tof zijn als Merle terugkomt, zij is echt een veel prettiger persoon dan Raffaëla. Maar ik denk wel dat ze dan meteen genadeloos wordt weggestemd...
  zondag 5 februari 2006 @ 11:50:56 #109
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_34753729
HJ is nu wel in mijn achting gedaald.
Hij zit daar gewoon een beetje abortus te promoten. Overduidelijk was dat dit een ongelukje is en niet gepland. Zegt de jury dat dit niet de goede keus is! Dus had ze zich maar moeten laten aborteren, om een reden die niet eens zeker is, want nog 6 tegenstanders?
Idd, Raffaela gebruikt dingen, trucs, om in de media te komen. Maar om dit een truc te noemen, vind ik naief. De zwangeschap wordt zichtbaar, dan is het toch alleen maar ok om duidelijkheid te geven? Anders krijg je achteraf het verwijt dat je niet eerlijk bent geweest (als je het platencontract zou hebben!).

Nee HJ, dit is laag.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_34754818
http://henkjansmits.web-log.nl/log/4865908

"Het schijnt dat mijn commentaar bij Idols afgelopen zaterdag de gemoederen nogal bezig houdt. En dan heb ik het in het bijzonder over mijn commentaar op Rafaëlla. Ik schijn respectloos over te zijn gekomen. Dat is geenszins mijn bedoeling geweest en ik wil het graag nog meer nuanceren dan ik in de uitzending al deed.

Om te beginnen heb ik nooit gedacht, laat staan gezegd, dat het moederschap niet te combineren is met een carrière. Verder ging mijn kritiek voornamelijk over mijn twijfel of ik wel een plaat met haar wil maken. Niet omdat Rafaëlla zwanger is, maar omdat ik twijfel aan de echtheid van dit Emmense talent. Een popster moet namelijk authentiek en echt zijn. Bij Rafaëlla kreeg ik steeds meer de indruk dat ze fake is.

En heel oprecht blijkt ze niet te zijn. Laten we even nadenken over de auditie. Het begon dat ze met haar vriend was en verkondigde verliefd te zijn op ondergetekende, hetgeen ze later weer afdeed als een uit de hand gelopen grap. Maar het belangrijkste hier is dat ze letterlijk zei:"als ik moet kiezen tussen de muziek en mijn vriend... dan kies ik voor de muziek". Inmiddels heeft ze een andere vriend, die ze nu vier maanden kent en maakt ze bekend 10 weken zwanger te zijn en (en hier wringt de schoen) vertelt ze aan de media dat ze hierdoor de laatste drie weken onder haar kunnen had gepresteerd.

Iemand die, om wat voor reden dan ook, onder zijn kunnen presteert, dient in een programma als Idols aangepakt te worden. Daarvoor zit de jury daar. Men vindt het niet netjes dat ik dat op tv deed, ik had het toch achter de schermen kunnen doen? NEE, Idols is juist een kijkje in de keuken van de talentscout, dus een kijkje achter de schermen.
Verder heb ik gezegd dat ik twijfel aan die uitgesproken ambitie om het te maken. De kraamtijd is namelijk echt niet te combineren met een beginnende carrière. Haloohooo, hoor ik je denken, we leven in 2006. De vrouw kan moeder worden en toch een carrière krijgen. Natuurlijk weet ik dat. Sterker, ik ben er een groot voorstander van. Zelfs een carrière als directeur van een bedrijf. In bijna iedere carrière kan je af en toe tegen je collegae zeggen dat ze het even moeten overnemen omdat je moet kolven of vroeger naar huis moet, maar niet met de carrière van een solo-pop-idool. Natuurlijk heb je een giga team om je heen, maar niemand kan het van jou overnemen.

Zeker het eerste jaar zal er veel druk op je schouders komen. Dat een kraamtijd goed combineert met het artiestzijn weet ik ook wel. Anita Meyer, Laura Fygi, ja zelfs Anouk hebben dit heel goed bewezen, maar allen hadden het al gemaakt toe de eerste zwangerschap zich aankondigde en allen konden zich permitteren even een break te nemen om zich te focussen op het thuisfront. Dat moet ook. De jury van Idols en ook het publiek straks dat je CD koopt of een kaartje voor een concert, verwacht 100% inzet, passie en bevlogenheid. Iemand die de kantjes eraf loopt (om wat voor legitieme reden dan ook) op het podium, zal er niet komen. Wij willen juist een winnaar dit jaar die minstens zo ver gaat komen als Boris en Jamai. Deze twee heren zijn volgens sommigen minder ver gekomen dan ze hadden verwacht, maar zijn met hun ambitie en muzikaliteit daar gekomen waar ze wilden. De natuur heeft ervoor gezorgd dat Rafaëlla dit jaar wellicht niet alle tijd en energie kan stoppen in haar carrière als ster, waardoor zij niet zo ver zal komen als haar ambitie en muzikaliteit in eerste instantie deden verwachten.

Charissa was ook zwanger en minder hard aangepakt. Toch had ik daar, toen ik het hoorde, dezelfde reactie op, maar die heb ik iets herzien, daar ze al zwanger was tijdens de auditieronde en zij was net zo verrast dat ze zo ver was gekomen als wij. Rafaëlla wist dat ze het in zich had en was ervan overtuigd dat ze in de finale zou komen. Kortom geen probleem dat ze kiest voor een dubbele carrière, die van moeder en popster, maar de timing is en blijft op z'n zachtst gezegd apart. En we leven anno 2006, de tijd dat een zwangerschap je overkomt ligt ver achter ons. We weten allemaal dat er middelen zijn om een zwangerschap tegen te gaan. Zwangerschap wordt tegenwoordig veel meer gepland dan in onze grootouders tijd.

Daphne Bunskoek zei het al in RTL Boulevard:"Dit zou in Amerika nooit gebeuren". Nu weet ik wel dat we niet in Amerika wonen en dat de ambitie van Amerikaanse popsterren over het algemeen vele malen groter is dan de ambitie van de Nederlandse sterren, maar ze heeft wel gelijk. Idols is zo'n gouden kans op een carrière in de entertainmentwereld, dat het zonde is om die kans te vergooien als je zoveel talent hebt. Doodzonde!!!"

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2006 12:31:42 ]
  zondag 5 februari 2006 @ 12:36:26 #111
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_34754972
Al is het zo dat ze te snel zwanger is geraakt en al is het zo dat ze dat doet om aandacht van de media te krijgen, HJ doet het niet zo slim om in een jurycommentaar even voor scheidsrechter te gaan spelen. Hij had dit beter even backstage tegen haar kunnen zeggen...... Het jurycommentaar is voor commentaar op haar performance! Lekker professionele jury zeg....not.

Ik stel me voor dat het voor haar ook niet helemaal lekker in de planning lag. Dat je zo snel zwanger wordt, ongepland (dit begreep ik wel een beetje uit haar woorden) is al klote genoeg voor d'r, en dan nog eens zo'n belerend mannetje, bah!
pi_34755066
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:34 schreef Tom_Tom- het volgende:
"Knallen" :') .

Wat een kutwoord.
pi_34755153
HJ, ben het helemaal met hem eens !
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  zondag 5 februari 2006 @ 12:43:20 #114
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_34755225
Gezien de reacties op HJ\'s weblog vinden de meesten het wat \'ie zei .

Vooral bij deze reactie sluit ik me helemaal aan:
quote:
Henkjan, ik ben diep teleurgesteld. Je reactie gisteren op Raffaela leek alsof je hem thuis had ingestudeerd. Het maakte geen donder uit of zij het goed of slecht had gedaan, je zou haar toch wel de wind van voren geven. Als ze het dan ook slecht had gedaan, was het nog enigszins onderbouwd geweest. Maar Raffaela gaf gisteren een ijzersterke performance weg. Je kunt hem dan betitelen als \'minder warm dan in de workshop\' en je kunt ook roepen dat je twijfelt aan de \'echtheid van Raffaela\', maar weet je dan eigenlijk zelf waar je het over hebt na zo\'n goed optreden?!

Eindelijk straalde de zangeres weer, en daar heb je niets over gezegd. Ik had wel verwacht dat de jury iets zou zeggen over haar zwangerschap, natuurlijk, de planning is niet ideaal. Maar je bracht het totaal verkeerd, ongenuanceerd en bruut. Jerney daarentegen was heel wat wijzer met haar woorden. Het valt me zwaar van je tegen, want ik vond je tot voorheen een kritisch maar rechtvaardig jurylid. Nu heb ik daarover een andere mening, en je moet heel wat recht zetten om die mening te veranderen. Ik vind het een lage streek.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_34755246
Henkjan had gewoon gelijk.
  zondag 5 februari 2006 @ 12:45:08 #116
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34755285
raf moet gewoon de eer aan zichzelf houden en de volgende keer alleen ff melden dat ze stopt met idols
  zondag 5 februari 2006 @ 12:46:56 #117
134710 bb-millie
pragmatisch gestoord
pi_34755346
Iemand nog weleens van Boris gehoord? Laatst zag ik Jamai ergens zitten, dacht eerst dat het een vrouw was ....

Vond het gisteravond ook niet kunnen , maar het enige goeie wat ooit in mijn bescheiden opinie voortgekomen is uit Idols is Intwine.... (sorry als ik niks nieuws vertel, eer dat ik alles hier gelezen heb ).
Chaos is de duivel en ik ben er mee getrouwd...
  zondag 5 februari 2006 @ 12:47:06 #118
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34755351
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:45 schreef dolle_hond het volgende:
raf moet gewoon de eer aan zichzelf houden en de volgende keer alleen ff melden dat ze stopt met idols
En dat is de eer aan zichzelf houden? Als ze zich laat wegpesten door die persoon die zich een jurylid noemt?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_34755420
Ik ben het trouwens niet geheel eens met de TT, wel met het volgende:

Een beginnende Idol mag niet zwanger worden.
  zondag 5 februari 2006 @ 12:49:48 #120
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_34755437
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:44 schreef WithMe het volgende:
Henkjan had gewoon gelijk.
Ja, hij heeft gelijk, maar de manier waarop hij ditmaal zijn mening wereldkundig heeft kan wat meer to the point en gericht op het optreden dat Raf gisteren gaf.

Overigens heb ik het net pas gezien (was gisteravond niet thuis) en vond het commentaar van HJ minder hard dan de kritiek hier deed vermoeden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 5 februari 2006 @ 13:35:00 #121
94046 PM-girl
pi_34757479
Ze heeft toch ook niet zwanger willen worden, ze noemde het zelf een foutje van de natuur. Waar ik uit op maak dat er iets mis is gegaan met de anticonceptie. DUS heeft ze er niet voor gekozen. Maar nu het eenmaal zo is, heeft zij waarschijnlijk geen keus gevoeld dan het kindje te houden, met alle gevolgen van dien.
Henk Jan geeft dus aan de ze abortus had moeten laten doen?? Dan had je waarschijnlijk ook geen super idol overgehouden, wel?
*
  zondag 5 februari 2006 @ 14:02:58 #122
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34758747
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:35 schreef PM-girl het volgende:
Ze heeft toch ook niet zwanger willen worden, ze noemde het zelf een foutje van de natuur. Waar ik uit op maak dat er iets mis is gegaan met de anticonceptie. DUS heeft ze er niet voor gekozen. Maar nu het eenmaal zo is, heeft zij waarschijnlijk geen keus gevoeld dan het kindje te houden, met alle gevolgen van dien.
Henk Jan geeft dus aan de ze abortus had moeten laten doen?? Dan had je waarschijnlijk ook geen super idol overgehouden, wel?
ze had gewoon geen idee dat ze zwanger kon worden van neuken natuurlijk.
  zondag 5 februari 2006 @ 14:03:39 #123
94046 PM-girl
pi_34758783
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:02 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

ze had gewoon geen idee dat ze zwanger kon worden van neuken natuurlijk.
*
pi_34759240
quote:
Ze heeft toch ook niet zwanger willen worden, ze noemde het zelf een foutje van de natuur.
Fijn voor dat kind om later te horen. Het is toch vooral een foutje van haarzelf.
quote:
Henk Jan geeft dus aan de ze abortus had moeten laten doen??
Dat zeer zeker niet.
  zondag 5 februari 2006 @ 14:15:20 #125
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_34759315
quote:
Daar heb ik het niet over. Abortus is een vrije keus en ik sta er helemaal achter als iemand er duidelijk niet voor kiest. (nieuw leven gaat wat mij betreft voor carriere)
Wel kan ik mij voorstellen dat een platenmaatschappij geen zin heeft in een kersversidool dat niet uitgemolken kan worden omdat ze hoog zwanger is of net bevallen. Zo werkt het nu eenmaal in de commercie. Meedoen aan Idols = er mee instemmen dat men commercieel uitgebuit gaat wordnde.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')