Een aantal ver in de meerderheid dan dat er moslims aanwezig waren.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoeveel olifanten deden volgens jou mee?
quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een aantal ver in de meerderheid dan dat er moslims aanwezig waren.
waar?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:56 schreef Gia het volgende:
Premier Erdogan wil de persvrijheid indammen, omdat in de koran staat dat ieder die een profeet beledigt, gedood moet worden.
ik geloof dat er een stuk of 20 meededen.quote:
bronnen?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik geloof dat er een stuk of 20 meededen.
Ja, maar meer en meer mensen hebben door dat ons slechte image in de islamitische wereld toch maar een middel is van de lokale dictator om z\'n volk dom en in het gelid te houden.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:42 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ach, het Westen heeft al zo\\\'n slechte imago door deze haatprenten. Ik dacht, ik geef de Europeanen wat krediet. Het zijn toch de Europeanen immersgeweest die Amerika, Australie en Nieuw zeeland ontdekt hebben. Net zoals de Arabieren de grondlegger waren van het nieuwe denken in de natuurwetenschappen. Enige erkenning is wel op zijn plaats.
quote:
Zo! Die had gisteren ook weer het grootste woord! Wat een ontzettende klootzak is die man toch.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:47 schreef milagro het volgende:
Laat me raden, mijn barmhartige achterbuurman Imam Fawaz![]()
Volgens het artikel op de frontpage:quote:
Dat heb ik ook de hele tijd!quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:59 schreef Triggershot het volgende:
ik zie alleen een zoek optie :')
quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens het artikel op de frontpage:
Spotprenten: Erdogan wil persvrijheid indammen
Vind het sowieso belachelijk dat iemand als Erdogan West-europa wil voorschrijven wat wel en niet gepubliceerd mag worden.
De idioot.
Euh, Erdogan is toch geen profeet, hè?![]()
niet Erdogan. en dan vraag ik me nog af waar in de koran.quote:'Al Ghurabaa' beriepen zich op de Koran, waarin zou staan dat iedereen moet worden gedood die een profeet beledigt.
quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:00 schreef Eightball het volgende:
[..]
Dat heb ik ook de hele tijd!
Iedereen roept maar google, google en nog es op google! Dan kijk ik op google, staat er geen ene fuck!
vertaling:quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:57 schreef merino het volgende:
http://www.frip.dk/undskyld/
krijgt net dit door van Deense vriend op msn.
hij schijnt nogal bang te zijn voor een oorlog. Ik heb alles gemist dus moet me nog gaan inlezen
quote:Sorry for giving you shelter and help
Sorry for giving you can education
Sorry for helping you financielly
Sorry for letting you do your own religion in our christian country
Sorry for sending help to your countries
Sorry for not demand blood-revenge on the murders on our countrymen by muslims
Sorry for not running around with explosives on out bodies when we feel pushed aside
Sorry for just not doing what your religion says.
but an apoly for using freedom of speech in our own country with laws that says we can, THAT you'll never get
-Ekstrabladet is a danish newspaper and læserbrev - readers letter..
Om de profeet zelf aan te halen: 'De inkt van de geleerden is heiliger dan het bloed van de martelaren.'quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:03 schreef Refragmental het volgende:
De pen is machtiger dan het zwaard!
quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:04 schreef Eightball het volgende:
[..]
Ja, lachen met jou!
Is google de plintladdertjes en de bougievonkjes van Fok! ofzo?
ik geloof een 'excuusbrief' :')quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:07 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Wie heeft die site nu gepubliceerd?
"Geintjes" bij bedrijven voor newbies:'ga jij effe een dozijn plintladdertjes halen!'quote:
nu is het duielijkerquote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:08 schreef Eightball het volgende:
[..]
\"Geintjes\" bij bedrijven voor newbies:\'ga jij effe een dozijn plintladdertjes halen!\'
En je dan de hele stad door laten rijden.
tja, maar hij heeft het ook over ''Ekstrabladet is a danish newspaper and læserbrev - readers letters''quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik geloof een \'excuusbrief\' :\')
Vanmiddag waren de spotprenten op de CNN zender te zien.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:13 schreef ScienceFriction het volgende:
Gisteren stond er op cnn.com een vis met \"allah\" op de zijn lijfje...
Ja dat viel me net ook opquote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:15 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Vanmiddag waren de spotprenten op de CNN zender te zien.
Uiteraard wel gecensureerd met wazige blokjes.
Gisteren zei jonathan Mann (een van de presentatoren) nog dat CNN ze niet zou laten zien...quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:15 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Vanmiddag waren de spotprenten op de CNN zender te zien.
Uiteraard wel gecensureerd met wazige blokjes.
Zelfspot is zelfs een krachtig wapen... goede eigenschap om te bezitten zou ik zeggen...quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:16 schreef UnleashMitch het volgende:
Blijft natuurlijk vreemd dat mensen zich zo druk kunnen maken om zulke cartoons, waar gaat het over. Zelfspot is helemaal geen gekke eigenschap hoor
Ik vind het nogal duidelijk dat ze gewoon een excuus zoeken om tegen het westen te schoppen. Na Madrid, London en de onthoofdingen heb ik nauwelijks een moslim gehoord, en moet je ze nu eens zien...quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:16 schreef UnleashMitch het volgende:
Ik las zojuist in de Volkskrant dat de cartoons reeds in september werden geplaatst en dat de rel pas is ontstaan toen iemand een cartoon had gemaakt van Mohammed met een varkenshoofd en oren en toen heeft gezegd dat de Deense krant die ook had geplaatst.
Blijft natuurlijk vreemd dat mensen zich zo druk kunnen maken om zulke cartoons, waar gaat het over. Zelfspot is helemaal geen gekke eigenschap hoor
Nee, dat was het werk van enkelingen. Maar nu enkelingen een spotprent publiceren vinden Moslims het zelf ineens wel nodig om een compleet werelddeel in de ban te doen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:24 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik vind het nogal duidelijk dat ze gewoon een excuus zoeken om tegen het westen te schoppen. Na Madrid, London en de onthoofdingen heb ik nauwelijks een moslim gehoord, en moet je ze nu eens zien...
![]()
Het valt op dat in veel gevallen het geloof aan de basis staat van al het geweld in de wereld. Dit zou allah toch ook niet gewild hebben. Als iedereen in 1 of geen god zou geloven zou er veel minder haat zijn op onze aardkloot...quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:24 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik vind het nogal duidelijk dat ze gewoon een excuus zoeken om tegen het westen te schoppen. Na Madrid, London en de onthoofdingen heb ik nauwelijks een moslim gehoord, en moet je ze nu eens zien...
![]()
quote:De cartoons richten zich namelijk tegen de profeet Mohammed en niet tegen moslims als bevolkingsgroep.
In Egypte is het doodnormaal om in een gewone krant de vloer aan te vegen met alle Joden. Dat is ineens wel grappig want dan gaat het niet over hen. Die prentjes lijken trouwens verdomd veel op prentjes die in de jaren veertig van de vorige eeuw populair waren.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:37 schreef SocialDisorder het volgende:
en de AEL is ook weer lekker bezig. Ze hebben \\\"spotprenten\\\" op hun site geplaatst. Ze missen alleen het feit dat deze spotprenten niet grappig zijn, en dus al geen spotprenten maar prenten zijn. Daarnaast gaan ze gewoon nergens over. Ze stellen geen actualiteiten of bespottelijkheden aan de kaak.
Het is dus gewoon weer zielig huilie doen van de AEL.
Maar goed, we zullen zien hoeveel moskeeën, ambassades en andere instellingen de lucht ingaan de komende week. Owh, en dan niet zielig komen doen \\\"niet alle moslims zijn zo\\\".
Daar gaat Meki zijn aanklacht!!!quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:38 schreef SocialDisorder het volgende:
MDI acht spotprenten niet strafbaar
[..]
Het MDI begint eindelijk haar werk te verstaan
Tja, driekwart kan niet lezen of schrijven maar een plaatje begrijpen ze wel. Daarom is die eenheid daar ook zo groot, zo'n imamm kan van alles roepen want ze kunnen toch niet lezen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:28 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Nee, dat was het werk van enkelingen. Maar nu enkelingen een spotprent publiceren vinden Moslims het zelf ineens wel nodig om een compleet werelddeel in de ban te doen.
Stelletje mongeaulen zijn het!
quote:AEL will launch Cartoon campaign
Starting from today AEL will systematically publish daring cartoons produced by our own AEL cartoonist "Nabucho" and breaking many taboos in Europe
Ik vind die toch vrij hard.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:39 schreef Refragmental het volgende:
Deze vind ik leuker
AEL plaatst anti-semitische cartoons
Spotprenten over joden zijn in het midden-oosten zowat gemeengoed
Wie heeft dat getekend? Gretta Duisenberg?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:44 schreef ExTec het volgende:
Misschien een leuk idee om het MDI op de cartoons van de AEL te wijzen?
Kan er wel om glimlachen (die waar ze de joden tellen...)quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:46 schreef Eveli het volgende:
[..]
Ik vind die toch vrij hard.Maar zo\'n kinderachtige reactie was wel te verwachten.
Ik doelde vooral op die ene waarin Hitler met Anne Frank in bed ligt. Dat is een verwijzing naar de gruwelen van Dutroux en dat is toch wat korter geleden.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:51 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Kan er wel om glimlachen (die waar ze de joden tellen...)
Als je daar meer dan 60 jaar na date geen grapje over zou kunnen maken...
Maar wel een flauwe kopieeractie van de AEL...
Als ik die jongens van de AEL mag geloven bestaan die kruisvaarders allang joh. Die hebben nu hun kamp opgezet in Irak en Afghanistan en maken straks een leuk dagtripje naar Iran met wat Daisy Cutters.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik ga denk eens de neokruisvaarders oprichten.
als wij zouden doen zoals de obl in het westen heeft huisgehouden dan was er moord en brand geweest in het MO maar nu ze het westen aanvallen is het te begrijpen.
eens kijken of ze het ook zullen begrijpen als wij aanslagen gaan plegen op de ka`ab.
en ze kunnen wel dreigen maar als het westen wil is er over een uur niemand meer over in het MO.
en alws het toch allemaal allah`s wil is waarom gebeuren er dan zoveel rampen in moslim landen
en waarom willen ze dan wel zo graag hulp ontvangen van westerse landen.
zie die veerboot welk land helpt weer mee met de reddingsoperatie jawel de VS.
Valt wel mee, toch? Er wordt toch geen profeet belachelijk gemaakt en ook geen heilige.quote:
oh ja iran met zijn grote mond ze hebben alles al verloren wat er te verliezen valt ze hebben hun grote en machtige medestanders (rusland en china) zelfs verjaagt nee die zijn goed bezig.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:59 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Als ik die jongens van de AEL mag geloven bestaan die kruisvaarders allang joh. Die hebben nu hun kamp opgezet in Irak en Afghanistan en maken straks een leuk dagtripje naar Iran met wat Daisy Cutters.
![]()
Dat had ik er niet uitgehaald...quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:58 schreef Eveli het volgende:
[..]
Ik doelde vooral op die ene waarin Hitler met Anne Frank in bed ligt. Dat is een verwijzing naar de gruwelen van Dutroux en dat is toch wat korter geleden.
quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
hier een leuke uit spotprenten topic
[afbeelding]
Hehe, die is wel erg goed.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
hier een leuke uit spotprenten topic
Nee, ik ook niet. Het is duidelijk Hitler, met zijn snorretje en een hakenkruis op zijn pyjama. De tekst slaat ook duidelijk op Anne Frank en niet op het meisje dat door Dutroux vermoord is. Een link daarheen leggen is erg onsmakelijk en slaat gewoon helemaal nergens op. Er is niets, maar dan ook helemaal niets dat het rechtvaardigt hiermee te spotten.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:05 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dat had ik er niet uitgehaald...
quote:Ook Franse ambassade bijna bestormd
De Syrische oproerpolitie heeft zaterdag een waterkanon ingezet om te verhinderen dat honderden demonstranten de Franse ambassade zouden bestormen, aldus een ooggetuige. De menigte protesteert tegen de publicatie in Europese kranten van spotprenten van de profeet Mohammed. Eerder op de dag gingen de ambassades van Denemarken en Noorwegen in Damascus in vlammen op. Verderop was het ook feest: in de Gaza-strook werden Gezantschappen van verscheidene westerse landen met stenen bekogeld. Vrijdag werden in de Palestijnse gebieden tijdens demonstraties westerse vlaggen verbrand, waaronder ook, jawel, de Nederlandse. Een krachtige reactie van Jan Peter Balkenende kan nu natuurlijk niet uitblijven.
die kruisraketten moeten er snel komen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:26 schreef popolon het volgende:
De Nederlandse vlag verbranden !!
De honden, nu wordt JP boos.
Hoezo taboe doorbreken in Europa?quote:
nu wordt het toch echt tijd om geld in te zamelen voor clubhuizen in syriequote:
is het niet de Franse vlag? zelfde kleuren.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:26 schreef popolon het volgende:
De Nederlandse vlag verbranden !!
De honden, nu wordt JP boos.
Preciesquote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:39 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
is het niet de Franse vlag? zelfde kleuren.
Ze weten niet het verschil tussen boven en onder.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:39 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Nee, de kleur-banen zijn te smal voor de Franse vlag. Zoek de verschillen:quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:39 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Als ik snel switch tussen deze posting en die van Monidique met de vlagverbranding, denk ik toch dat het de Franse is.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:53 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee, de kleur-banen zijn te smal voor de Franse vlag. Zoek de verschillen:
[afbeelding] [afbeelding]
Dat vraag ik mij inderdaad ook af. Wat ik wel weet is dat als Westerlingen een dergelijke demonstratie in een moslimland zouden houden, zij het beslist niet overleefd zouden hebben.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:54 schreef Idiosincrasico het volgende:
Misschien is een echte oorlog tussen de westerse wereld en middeleeuwse islamisten wel het beste. Bij het zien van die betogers in de UK vraag ik mij werkelijk af waarom we radicale moslims niet direct de EU uittrappen.
Absoluut niet .... Dat is ook de grootste zwakte van de westerse wereld. Wij accepteren veel te veel van radicale groeperingen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:55 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij inderdaad ook af. Wat ik wel weet is dat als Westerlingen een dergelijke demonstratie in een moslimland zouden houden, zij het beslist niet overleefd zouden hebben.
Kom eens met wat nieuws manquote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
oh ja iran met zijn grote mond ze hebben alles al verloren wat er te verliezen valt ze hebben hun grote en machtige medestanders (rusland en china) zelfs verjaagt nee die zijn goed bezig.
ik geeft het nog een half jaar voordat de centrale plat ligt.
en ik denk zelfs dat het volgende maand gaat gebeuren.
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_hand_in_Syrië.htmlquote:Protest tegen cartoons loopt uit de hand in Syrië
DAMASCUS/KOPENHAGEN - In de Syrische hoofdstad Damascus hebben woedende demonstranten de ambassades van Denemarken en Noorwegen bestormd en in brand gestoken. De menigte is woedend over de publicatie in een Deense krant van spotprenten van de profeet Mohammed. Een Noors tijdschrift nam de tekeningen over, evenals kranten in andere Europese landen.
De Deense en Noorse regeringen hebben hun burgers in Syrië opgeroepen het land zo snel mogelijk te verlaten. De meute in Damascus probeerde ook bij de Franse ambassade te komen, maar werd door de politie tegengehouden.
In Gaza-stad vielen demonstranten het kantoor van de Europese Commissie aan. De Commissie verzocht de Palestijnse Autoriteit te verzekeren dat de Europese eigendommen worden beschermd. Gezantschappen van verscheidene westerse landen in de Gazastrook werden met stenen bekogeld en in de Duitse vertegenwoordiging werden vernielingen aangericht. Vrijdag werden in de Palestijnse gebieden tijdens demonstraties westerse vlaggen verbrand, waaronder ook de Nederlandse.
De Islamitische Republiek Iran heeft aangekondigd economische strafmaatregelen te nemen tegen landen waar de media de omstreden spotprenten hebben gepubliceerd. Het Iraanse persbureau ISNA meldde zaterdag dat Teheran „economische contracten zal herzien en afblazen met landen die deze weerzinwekkende daad zijn begonnen en met diegene die hen daarbij zijn gevolgd”. Een speciale commissie zal zich buigen over de vraag welke landen moeten worden gestraft.
Iran importeert veel goederen uit onder meer Duitsland en Frankrijk. In verscheidene Arabische landen worden al Deense producten geboycot.
De spotprenten werden in september gepubliceerd in de Deense krant Jyllands-Posten. De zaak liep deze maand uit de hand nadat de Deense regering had geweigerd excuses aan te bieden namens de krant en er diplomatiek geen overeenkomst kon worden bereikt.
In naam van de persvrijheid plaatsten ook kranten in andere landen, onder meer in Nederland, België, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Italië, Zwitserland, Tsjechië en Hongarije, de tekeningen waarop onder meer Mohammed wordt afgebeeld met een tulband in de vorm van een bom. Zaterdag drukten ook kranten in Nieuw-Zeeland de cartoons af. Moslims beschouwen overigens iedere afbeelding van de profeet als godslasterlijk.
Een Zuid-Afrikaanse rechtbank verbood zaterdag de publicatie van de spotprenten. Een moslimorganisatie had om het verbod gevraagd. De Britse pers onthield zich van publicatie. Zowel de Britse als de Amerikaanse autoriteiten hebben het openbaar maken van de tekeningen veroordeeld, maar zeiden wel achter het principe van de persvrijheid te staan.
VN-secretaris-generaal Annan heeft de internationale moslimgemeenschap opgeroepen de excuses die Jyllands-Posten eerder deze week aanbood, te accepteren. Annan verklaarde in New York dat hij het ongenoegen over de spotprenten deelt, maar benadrukte dat het Deense volk of Europa niet mag worden afgerekend op de daad van enkele journalisten.
Het Vaticaan riep op tot wederzijds respect. Een verklaring stelde dat het recht op vrije meningsuiting nog geen vrijbrief is om religies te beledigen. De EU-buitenlandcoördinator Solana liet weten dat „tolerantie en wederzijds respect net zo\'n grote rol moeten spelen als het principe van vrije meningsuiting”.
De hoofdredacteur van het Jordaanse weekblad Al Shihan, dat donderdag drie spotprenten had afgedrukt, is inmiddels gearresteerd. Jihad Momani publiceerde de tekeningen „zodat mensen weten waartegen ze protesteren”. Hij voegde eraan toe dat velen de prenten aanvallen zonder die ooit te hebben gezien. Momani werd vrijdag al ontslagen.
Duidelijk de Nederlandse vlag maargoed, dat is onze eigen schuld want een krant uit Denemarkenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik snel switch tussen deze posting en die van Monidique met de vlagverbranding, denk ik toch dat het de Franse is.
op wat voor manier zouden we het volgens jou 'minder kunnen accepteren' dan???quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:56 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Absoluut niet .... Dat is ook de grootste zwakte van de westerse wereld. Wij accepteren veel te veel van radicale groeperingen.
Monidique heeft het plaatje van Le Monde, vandaar dat ik erop kwam. Qua vorm lijkt het inderdaad een Nederlandse vlag. Zou toch wel een primeur zijn als Nederland eens niet genegeerd zou worden.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:53 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee, de kleur-banen zijn te smal voor de Franse vlag. Zoek de verschillen:
[afbeelding] [afbeelding]
Die moslims die midden in Londen rondlopen met borden waarop Europa een eigen 9/11 beloofd wordt mogen van direct op gepakt worden. Wanneer ze reeds een Brits paspoort hebben moet hun naturalisatie teruggedraait worden.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:05 schreef rotsbloque het volgende:
[..]
op wat voor manier zouden we het volgens jou \'minder kunnen accepteren\' dan???
Stelletje klootzakken.quote:
En als ze in de UK geboren zijn?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:08 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Die moslims die midden in Londen rondlopen met borden waarop Europa een eigen 9/11 beloofd wordt mogen van direct op gepakt worden. Wanneer ze reeds een Brits paspoort hebben moet hun naturalisatie teruggedraait worden.
ze met hete pek overgieten of op de koran laten scheitenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:10 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
En als ze in de UK geboren zijn?
Done.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:14 schreef rutger05 het volgende:
Op deze site kan je een petitie tekenen om Denemarken te steunen:
http://www.petitiononline.com/danmark/petition.html
Zie ook: www.supportdenmark.com
![]()
![]()
Dat is idd het probleem. Doodzonde dat er ooit mensen toegelaten zijn tot Europa die dit soort kinderen op de wereld hebben gezet. Maar goed, waar moslims momenteel de Denen boycotten zullen Europese werkgevers weer wat minder openstaan voor islamitisch personeel ... Een relatief grote groep extremisten verpest het in dit geval voor de zwijgende welwillende moslim.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:10 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
En als ze in de UK geboren zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |