abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34736867
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 19:16 schreef UnleashMitch het volgende:
Blijft natuurlijk vreemd dat mensen zich zo druk kunnen maken om zulke cartoons, waar gaat het over. Zelfspot is helemaal geen gekke eigenschap hoor
Zelfspot is zelfs een krachtig wapen... goede eigenschap om te bezitten zou ik zeggen...
pi_34736992
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 19:16 schreef UnleashMitch het volgende:
Ik las zojuist in de Volkskrant dat de cartoons reeds in september werden geplaatst en dat de rel pas is ontstaan toen iemand een cartoon had gemaakt van Mohammed met een varkenshoofd en oren en toen heeft gezegd dat de Deense krant die ook had geplaatst.

Blijft natuurlijk vreemd dat mensen zich zo druk kunnen maken om zulke cartoons, waar gaat het over. Zelfspot is helemaal geen gekke eigenschap hoor
Ik vind het nogal duidelijk dat ze gewoon een excuus zoeken om tegen het westen te schoppen. Na Madrid, London en de onthoofdingen heb ik nauwelijks een moslim gehoord, en moet je ze nu eens zien...
  zaterdag 4 februari 2006 @ 19:28:25 #43
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34737110
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 19:24 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik vind het nogal duidelijk dat ze gewoon een excuus zoeken om tegen het westen te schoppen. Na Madrid, London en de onthoofdingen heb ik nauwelijks een moslim gehoord, en moet je ze nu eens zien...
Nee, dat was het werk van enkelingen. Maar nu enkelingen een spotprent publiceren vinden Moslims het zelf ineens wel nodig om een compleet werelddeel in de ban te doen.

Stelletje mongeaulen zijn het!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  zaterdag 4 februari 2006 @ 19:31:03 #44
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_34737190
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 19:24 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het valt op dat in veel gevallen het geloof aan de basis staat van al het geweld in de wereld. Dit zou allah toch ook niet gewild hebben. Als iedereen in 1 of geen god zou geloven zou er veel minder haat zijn op onze aardkloot...
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
pi_34737377
en de AEL is ook weer lekker bezig. Ze hebben "spotprenten" op hun site geplaatst. Ze missen alleen het feit dat deze spotprenten niet grappig zijn, en dus al geen spotprenten maar prenten zijn. Daarnaast gaan ze gewoon nergens over. Ze stellen geen actualiteiten of bespottelijkheden aan de kaak.
Het is dus gewoon weer zielig huilie doen van de AEL.

Maar goed, we zullen zien hoeveel moskeeën, ambassades en andere instellingen de lucht ingaan de komende week. Owh, en dan niet zielig komen doen "niet alle moslims zijn zo".
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34737438
MDI acht spotprenten niet strafbaar
quote:
De cartoons richten zich namelijk tegen de profeet Mohammed en niet tegen moslims als bevolkingsgroep.

Het MDI begint eindelijk haar werk te verstaan
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  zaterdag 4 februari 2006 @ 19:39:39 #47
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34737475
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 19:37 schreef SocialDisorder het volgende:
en de AEL is ook weer lekker bezig. Ze hebben \\\"spotprenten\\\" op hun site geplaatst. Ze missen alleen het feit dat deze spotprenten niet grappig zijn, en dus al geen spotprenten maar prenten zijn. Daarnaast gaan ze gewoon nergens over. Ze stellen geen actualiteiten of bespottelijkheden aan de kaak.
Het is dus gewoon weer zielig huilie doen van de AEL.

Maar goed, we zullen zien hoeveel moskeeën, ambassades en andere instellingen de lucht ingaan de komende week. Owh, en dan niet zielig komen doen \\\"niet alle moslims zijn zo\\\".
In Egypte is het doodnormaal om in een gewone krant de vloer aan te vegen met alle Joden. Dat is ineens wel grappig want dan gaat het niet over hen. Die prentjes lijken trouwens verdomd veel op prentjes die in de jaren veertig van de vorige eeuw populair waren.
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 19:38 schreef SocialDisorder het volgende:
MDI acht spotprenten niet strafbaar
[..]

Het MDI begint eindelijk haar werk te verstaan
Daar gaat Meki zijn aanklacht!!!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  zaterdag 4 februari 2006 @ 19:39:53 #48
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_34737481
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 19:28 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Nee, dat was het werk van enkelingen. Maar nu enkelingen een spotprent publiceren vinden Moslims het zelf ineens wel nodig om een compleet werelddeel in de ban te doen.

Stelletje mongeaulen zijn het!
Tja, driekwart kan niet lezen of schrijven maar een plaatje begrijpen ze wel. Daarom is die eenheid daar ook zo groot, zo'n imamm kan van alles roepen want ze kunnen toch niet lezen.
pi_34737484
Deze vind ik leuker

AEL plaatst anti-semitische cartoons

Spotprenten over joden zijn in het midden-oosten zowat gemeengoed
  zaterdag 4 februari 2006 @ 19:44:07 #50
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_34737627
Misschien een leuk idee om het MDI op de cartoons van de AEL te wijzen?
pi_34737681
quote:
AEL will launch Cartoon campaign

Starting from today AEL will systematically publish daring cartoons produced by our own AEL cartoonist "Nabucho" and breaking many taboos in Europe
pi_34737690
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 19:39 schreef Refragmental het volgende:
Deze vind ik leuker

AEL plaatst anti-semitische cartoons

Spotprenten over joden zijn in het midden-oosten zowat gemeengoed
Ik vind die toch vrij hard. Maar zo'n kinderachtige reactie was wel te verwachten.
  Donald Duck held zaterdag 4 februari 2006 @ 19:46:32 #53
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_34737701
zo he. zelfs een deel 4 al. dat gaat snel.
en dan ga ik nu eerst even naar de wc.

❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 4 februari 2006 @ 19:49:09 #54
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_34737792
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 19:44 schreef ExTec het volgende:
Misschien een leuk idee om het MDI op de cartoons van de AEL te wijzen?
Wie heeft dat getekend? Gretta Duisenberg?
pi_34737803
de reactie van de bevolking in oa Syrie is ongelooofelijk. Ze laten kinderen eerst een vlag maken en daarna gezellig met de juf in brand steken. Goed bezig hoor..

Volgens mij is het allemaal geregiseerd door de overheid/geestelijken. Karimi van groenlinks wat het doorgaans opneemt voor de moslims bij welk onderwerp dan ook vond dat we nu juist een rechte rug moesten tonen. Niet zoals de deense premier en de VS/EU roepen hoe fout die tekeningen eigenlijk niet zijn.
Karimi, 20 jaar geleden gevlucht uit Iran, stelde terecht de vraag waarom pas nu de reacties er zijn. De tekeningen zijn immers al lang geleden geplaatst.

Een logisch antwoord is dat de overheid/geestelijken achter de ophitsing zitten en zo een kettingreactie in gang zetten.
Het leid de aandacht af van de binnenlandse problemen.
Het geeft een gezamelijke vijand waardoor de rijen sluiten.
Het is een goede reden om hervormers hard aan te pakken. Zo zijn er al een aantal arabische journalisten ontslagen of opgepakt.
met deze manier krijgen ze beter grip op het volk en zitten ze steviger in het zadel. Dat de regimes in een aantal landen daar alles doen om te overleven is wel duidelijk en daar zal dit ook wel in passen.

Het is natuurlijk niet goed te praten en we zouden juist niet moeten zeggen dat prents te ver gaan. Al is het maar uit principe dat je je niet de wet laat voorschrijven door mensen die dreigen en geweld gebruiken.
Daartegen moet je natuurlijk niet de gewone moslim in een kwaad daglicht zetten. op die manier zou je alleen maar een meer wij-zij verhaal krijgen en speelt de boze gemeenschap in de kaart.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34737827
Ze brengen alleen zichzelf maar in discrediet net als of ze zo respect krijgen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_34737858
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 19:46 schreef Eveli het volgende:

[..]

Ik vind die toch vrij hard. Maar zo\'n kinderachtige reactie was wel te verwachten.
Kan er wel om glimlachen (die waar ze de joden tellen...)

Als je daar meer dan 60 jaar na date geen grapje over zou kunnen maken...

Maar wel een flauwe kopieeractie van de AEL...
  zaterdag 4 februari 2006 @ 19:52:22 #58
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_34737876
Ik vind die reactie van de moslims veel te overdreven.
Want wij mogen niets tegen hun cultuur hebben terwijl ze christenen rustig voor christenhond mogen uitmaken... right
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_34737976
ik ga denk eens de neokruisvaarders oprichten.

als wij zouden doen zoals de obl in het westen heeft huisgehouden dan was er moord en brand geweest in het MO maar nu ze het westen aanvallen is het te begrijpen.

eens kijken of ze het ook zullen begrijpen als wij aanslagen gaan plegen op de ka`ab.

en ze kunnen wel dreigen maar als het westen wil is er over een uur niemand meer over in het MO.
en alws het toch allemaal allah`s wil is waarom gebeuren er dan zoveel rampen in moslim landen
en waarom willen ze dan wel zo graag hulp ontvangen van westerse landen.

zie die veerboot welk land helpt weer mee met de reddingsoperatie jawel de VS.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_34738080
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 19:51 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Kan er wel om glimlachen (die waar ze de joden tellen...)

Als je daar meer dan 60 jaar na date geen grapje over zou kunnen maken...

Maar wel een flauwe kopieeractie van de AEL...
Ik doelde vooral op die ene waarin Hitler met Anne Frank in bed ligt. Dat is een verwijzing naar de gruwelen van Dutroux en dat is toch wat korter geleden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')