quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:42 schreef Super7fighter het volgende:[..]
Ach, het Westen heeft al zo\\\'n slechte imago door deze haatprenten. Ik dacht, ik geef de Europeanen wat krediet. Het zijn toch de Europeanen immersgeweest die Amerika, Australie en Nieuw zeeland ontdekt hebben. Net zoals de Arabieren de grondlegger waren van het nieuwe denken in de natuurwetenschappen. Enige erkenning is wel op zijn plaats.
![]()
Ja, maar meer en meer mensen hebben door dat ons slechte image in de islamitische wereld toch maar een middel is van de lokale dictator om z\'n volk dom en in het gelid te houden.
Je weet misschien nog dat lang voor dit speelde we op 2 vandaag al de eerste beelden van de haatpredikende imam\'s op TV zagen,
Want zolang simpelen de macht willen houden door de rest nog simpeler te houden is een zondebok toch altijd nodig.
Ik maak me overigens totaal niet druk, over dat imago dat wij hebben bij in het MO eo. Jij zou je misschien ens af moeten vragen wat voor\'n imago die gasten bij ons hebben.
Het is discutabel dat de arabische wereld echt de grondlegger van de moderne wetenschap is geweest. Het is breed gedragen dat de kennis daar in feit \"on hold\" heeft gestaan, met marginale vooruitgang. De kennis was veroverd uit de oude griekse beschaving, en is weer in het westen terecht gekomen na de kruistochten.
Maar misschien is dat niet zo, in welk geval ik me als islamiet zwaar besodemieterd zou voelen. Want alle prietpraat en borstklopperij ten spijt, is geen enkel islamitisch land zo welvarend als een gemiddeld westers land.