abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34734049
Ik ben helemaal niet zo'n type die bij het minste of geringste denkt dat 'ie een of andere gave heeft en ook nu denk ik dat niet, alleen ik heb de laatste tijd teveel dingen meegemaakt die 'toeval' kunnen zijn.

Het gebeurt dus heel vaak dat ik kort van te voren bij iets (kan van alles zijn) de gedachte of het gevoel krijg wat daarna ook gebeurd.

Een voorbeeld van vanmiddag: ik za tv te kijken naar langlaufen en er zijn 3 vrouwen vlak voor de finish. Ik dacht bij mezelf: "die vrouw die derde ligt kan er net zo goed mee ophouden, ze wordt toch sowieso derde. Tenzij die nr. 2 valt natuurlijk, dan kan ze nog tweede worden."
En werkelijk waar, metéén na die gedachte valt die nr. 2 en wordt nr. 3 uiteindelijk 2de!

Dit is slecht een van de tientallen voorbeelden. Vorig jaar kwam het ineens op en had ik dit soort momenten wel een aantal keer per dag. Aan het einde van 2005, begin 2006 was het er niet meer, maar nu komt het weer terug met dit voorbeeld als opvallendste.

Kan iemand me hier wat meer over vertellen, wat het is enzo?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 17:47:22 #2
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34734211
Misschien heb je het heden op rijtje ? Heb je het gevoel dat je het heden in de juiste volgorde hebt lopen? Dat het heden juist richting de toekomst loopt? Logisch dus ook? Dat je de logica inziet? Of heb je het idee dat het heden en het verleden bij jou nog door elkaar loopt?

Ik denk dus dat wanneer je het verleden en het heden juist hebt lopen, dat de toekomst dan ook logisch kan aanvoelen. Ik denk dat het heden richting de toekomst werkt en de toekomst richting het heden.

Zit er dan een hele kleine ruimte tussen het heden en de toekomst, dan is het misschien mogelijk dat er zaken van de toekomst doorkomen?

Ik noem dat helderheid, je kunt het ook helderziendheid noemen. Maar het is eerder een kwestie dat je gewoon de zaken in je hoofd op orde hebt. Dan lijkt het vanzelf doorzichtiger te zijn. De verassing is er dan wel vanaf, maar de verassing dat je het kunt zien, is dan wel weer een groter mysterie
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_34734214
Ik had een aantal weken geleden een voorgevoel, dat ik nooit kon weten. Het is te persoonlijk om te vertellen, maar het heeft te maken met mijn vriend die enorm met zichzelf in de knoop zit, dankzij zijn jeugd/verleden. Het was uitgekomen. Ik kreeg dan ook \'het woord\' 2 keer \\\'door\\\' en tot mijn verbazing bleek het waar te zijn....gelukkig is alles goedgekomen....

Toen ik eens bij een 'medium' was met o.a. mijn moeder, werd via zgn automatisch schrift verteld/opgeschreven dat ik een ziener ben, en dat dat op latere leeftijd helemaal naar buiten zou komen. Er waren ook details die gewoon griezelig klopte en deze mevrouw was geen coldreader, want ze kon het gewoonweg niet weten.
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
  † In Memoriam † zaterdag 4 februari 2006 @ 20:44:03 #4
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_34739554
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:40 schreef Eveli het volgende:
Ik ben helemaal niet zo\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'n type die bij het minste of geringste denkt dat \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'ie een of andere gave heeft en ook nu denk ik dat niet, alleen ik heb de laatste tijd teveel dingen meegemaakt die \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'toeval\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\' kunnen zijn.

Het gebeurt dus heel vaak dat ik kort van te voren bij iets (kan van alles zijn) de gedachte of het gevoel krijg wat daarna ook gebeurd.

Een voorbeeld van vanmiddag: ik za tv te kijken naar langlaufen en er zijn 3 vrouwen vlak voor de finish. Ik dacht bij mezelf: \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"die vrouw die derde ligt kan er net zo goed mee ophouden, ze wordt toch sowieso derde. Tenzij die nr. 2 valt natuurlijk, dan kan ze nog tweede worden.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"
En werkelijk waar, metéén na die gedachte valt die nr. 2 en wordt nr. 3 uiteindelijk 2de!

Dit is slecht een van de tientallen voorbeelden. Vorig jaar kwam het ineens op en had ik dit soort momenten wel een aantal keer per dag. Aan het einde van 2005, begin 2006 was het er niet meer, maar nu komt het weer terug met dit voorbeeld als opvallendste.

Gewoon toeval.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_34739763
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 20:44 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Gewoon toeval.
Ja hoor. sommige gebeurtenissen zijn gewoonweg niet toevallig. Een stukje van mijn post in een andere topic:

hoe verklaar je het dan dat, ook al is er geen echt bewijs voor, dat er een man en een vrouw met hun zoontje van 6 jaar in de praktijk van bijvoorbeeld paragnost/hypnotherapeut Jan van der Heide komt, de ouders vertellen over hun zoontje dat hij een tijdje in zijn kamertje \'een meneer\' zag hangen. Als ze de geschiedenis van het huis achterhalen blijkt er een man te hebben gewoond die zichzelf heeft opgehangen.....er gebeurt zoveel van deze aard, maar mensen willen het niet horen/zien. Weet je ik denk ook dat er gewoonweg (nog) geen bewijzen zijn voor de geestenwereld, omdat dat expres zo is bepaald. Stel je voor, dan staat de wereld op zijn kop!
  † In Memoriam † zaterdag 4 februari 2006 @ 21:04:54 #6
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_34740368
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 20:49 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ja hoor. sommige gebeurtenissen zijn gewoonweg niet toevallig. Een stukje van mijn post in een andere topic:

hoe verklaar je het dan dat, ook al is er geen echt bewijs voor, dat er een man en een vrouw met hun zoontje van 6 jaar in de praktijk van bijvoorbeeld paragnost/hypnotherapeut Jan van der Heide komt, de ouders vertellen over hun zoontje dat hij een tijdje in zijn kamertje \\\\\\\'een meneer\\\\\\\' zag hangen. Als ze de geschiedenis van het huis achterhalen blijkt er een man te hebben gewoond die zichzelf heeft opgehangen.....er gebeurt zoveel van deze aard, maar mensen willen het niet horen/zien. Weet je ik denk ook dat er gewoonweg (nog) geen bewijzen zijn voor de geestenwereld, omdat dat expres zo is bepaald. Stel je voor, dan staat de wereld op zijn kop!
Jan van der Heide is een goeie paragnost.
En heeft zn gaven wel bewezen.Vind ik.
Maar TS is geen Jan van der Heide. Dus...
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_34741916
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:04 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Jan van der Heide is een goeie paragnost.
En heeft zn gaven wel bewezen.Vind ik.
Maar TS is geen Jan van der Heide. Dus...
En daarom zou het niet waar zijn wat TS zegt? ik denk dat iedereen weleens voorgevoelens heeft. En de één is er wellicht gevoeliger voor dan de ander, maar iedereen kan intuïtie leren. Char
pi_34744238
Ja, dat heb ik ook wel eens. Dan heb ik het gevoel van: 'Oh, de telefoon gaat zo.' En dan even later gaat de telefoon ook. Toeval? Ik weet het niet, maar dit heb ik wel vaker. Of dan loop ik door de gang van school naast iemand en dan denk ik bij mezelf: 'Volgens mij heb ik al door deze gang gelopen, precies over hetzelfde onderwerp gehad met een vriendin en die jongen had zijn boeken toch al laten vallen?.' Een soort déja-vu dus.
pi_34744405
Van die "Zie je? ik zei het toch" momenten. Heeft iedereen toch wel is?
pi_34744513
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:56 schreef Fokkedop het volgende:
Van die \"Zie je? ik zei het toch\" momenten. Heeft iedereen toch wel is?
Ja, maar dan doe je het bewust. Als je bijvoorbeeld op de fiets zit en ik weet niet hoeveel tassen aan je stuur hebt hangen, dan is het logisch dat iemand zegt: 'Je gaat zo vallen.' En als het dan ook daadwerkelijk gebeurd, tja. Dat is gewoon gezond verstand
pi_34744619
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:58 schreef Nuna het volgende:

[..]

Ja, maar dan doe je het bewust. Als je bijvoorbeeld op de fiets zit en ik weet niet hoeveel tassen aan je stuur hebt hangen, dan is het logisch dat iemand zegt: \'Je gaat zo vallen.\' En als het dan ook daadwerkelijk gebeurd, tja. Dat is gewoon gezond verstand
Kloppend, maar dan valt jou verhaaltje gewoon onder toeval icm gezond verstand.
  zondag 5 februari 2006 @ 01:25:14 #12
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_34749091
Ik keek vanmiddag voetbal op Eurosport, Nigeria - Tunesië, wat eindigde in penalties. Voordat ook maar de eerste penalty genomen zou worden dacht ik: die eerste kerel van Nigeria gaat em veels te nonchalant inschieten. Hij schiet links beneden van de keeper en de keeper pakt hem. Ik zag het zo voor me.
En ja hoor, die eerste kerel nam een aanloopje van 2 stappen, schiet links van de keeper, laag, en die keeper pakt hem.

Ik dacht meteen wow!! (Ik wilde Irene Moors al gaan bellen.)
Van de overige 10 penalties van die wedstrijd, inclusief de 23 penalties van Kameroen - Ivoorkust heb ik er geen één goed voorspeld. :')
Ik ben helaas toevalziende. Ik zie de toekomst als het toevallig zo uitkomt.
pi_34751836
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:52 schreef Nuna het volgende:
Ja, dat heb ik ook wel eens. Dan heb ik het gevoel van: \'Oh, de telefoon gaat zo.\' En dan even later gaat de telefoon ook. Toeval? Ik weet het niet, maar dit heb ik wel vaker. Of dan loop ik door de gang van school naast iemand en dan denk ik bij mezelf: \'Volgens mij heb ik al door deze gang gelopen, precies over hetzelfde onderwerp gehad met een vriendin en die jongen had zijn boeken toch al laten vallen?.\' Een soort déja-vu dus.
Telepathie....;)
pi_34754999
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:56 schreef Fokkedop het volgende:
Van die \"Zie je? ik zei het toch\" momenten. Heeft iedereen toch wel is?
Heb jij die momenten dan ook gedurende een fiks aantal weken een aantal keren per dag gehad en dan ook echt elke dag?
pi_34756668
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:37 schreef Eveli het volgende:

[..]

Heb jij die momenten dan ook gedurende een fiks aantal weken een aantal keren per dag gehad en dan ook echt elke dag?
  zondag 5 februari 2006 @ 15:53:20 #16
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_34763114
Cum hoc ergo propter hoc.
Toeval is bedrieglijk, verwar het niet met a posteriori-waarschijnlijkheid.

Bijvoorbeeld: "Ik dacht net aan jou toen de telefoon ging. Dat kan geen toeval zijn!"

Opvallend onwaarschijnlijk, niet? maar je gaat pas achteraf op het resultaat letten.
Als je een experiment zou opzetten waarbij je iedere keer als de telefoon gaat onmiddellijk opschrijft waar je op dat moment aan dacht, vind je waarschijnlijk een uitslag die overeenkomt met een normale kansverdeling.
De reden is hier het selectief geheugen, al de keren dat de telefoon ging en je aan iets anders dacht vallen niet zo op.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_34771708
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:53 schreef Quarks het volgende:
Cum hoc ergo propter hoc.
Toeval is bedrieglijk, verwar het niet met a posteriori-waarschijnlijkheid.

Bijvoorbeeld: \"Ik dacht net aan jou toen de telefoon ging. Dat kan geen toeval zijn!\"

Opvallend onwaarschijnlijk, niet? maar je gaat pas achteraf op het resultaat letten.
Als je een experiment zou opzetten waarbij je iedere keer als de telefoon gaat onmiddellijk opschrijft waar je op dat moment aan dacht, vind je waarschijnlijk een uitslag die overeenkomt met een normale kansverdeling.
De reden is hier het selectief geheugen, al de keren dat de telefoon ging en je aan iets anders dacht vallen niet zo op.
Prima verklaring. Hetzelfde vind ik dus gelden voor mensen die zeggen: "Kijk, nu is het alwéér 22:22 als ik op de klok kijk!"
Dat is het enige moment waarop het je opvalt...
pi_34774494
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:47 schreef Dromenvanger het volgende:
Misschien heb je het heden op rijtje ? Heb je het gevoel dat je het heden in de juiste volgorde hebt lopen? Dat het heden juist richting de toekomst loopt? Logisch dus ook? Dat je de logica inziet? Of heb je het idee dat het heden en het verleden bij jou nog door elkaar loopt?

Ik denk dus dat wanneer je het verleden en het heden juist hebt lopen, dat de toekomst dan ook logisch kan aanvoelen. Ik denk dat het heden richting de toekomst werkt en de toekomst richting het heden.

Zit er dan een hele kleine ruimte tussen het heden en de toekomst, dan is het misschien mogelijk dat er zaken van de toekomst doorkomen?

Ik noem dat helderheid, je kunt het ook helderziendheid noemen. Maar het is eerder een kwestie dat je gewoon de zaken in je hoofd op orde hebt. Dan lijkt het vanzelf doorzichtiger te zijn. De verassing is er dan wel vanaf, maar de verassing dat je het kunt zien, is dan wel weer een groter mysterie
Om even hier op terug te komen: ik denk juist dat ik teveel met de toekomst bezig ben en te weinig kijk naar het heden en het verleden. Het heden loopt bij mij een beetje rommelig op sommige gebieden maar op andere gebieden wel normaal. Ik ben over een aantal dingen van het heden niet zo tevreden, waardoor ik me misschien teveel aan de toekomst vasthou. Misschien kan het daarom op een soort averechtse manier werken ofzo?
pi_34778360
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:14 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Prima verklaring. Hetzelfde vind ik dus gelden voor mensen die zeggen: \"Kijk, nu is het alwéér 22:22 als ik op de klok kijk!\"
Dat is het enige moment waarop het je opvalt...
Dat heb ik dus gewoon serieus echt he, ook precies op dat tijdstip Maar dat komt gewoon omdat ik rond die tijd in bed lig en dan de wekker zet
pi_34826958
Ik wou nog even melden dat ik sinds een paar weken ook een aantal voorspellende dromen heb gehad. Vannacht droomde ik bijvoorbeeld dat ik de resultaten van mn luistertoets Frans terug zou krijgen en mij werd verteld hoeveel fouten ik had. Vanmiddag kreeg ik die resultaten inderdaad terug en het aantal fouten klopte precies! Terwijl ik geen idee had hoe goed ik het gemaakt had (valt altijd lastig te zeggen bij dat soort dingen).
pi_34827636
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:44 schreef Eveli het volgende:
Ik wou nog even melden dat ik sinds een paar weken ook een aantal voorspellende dromen heb gehad. Vannacht droomde ik bijvoorbeeld dat ik de resultaten van mn luistertoets Frans terug zou krijgen en mij werd verteld hoeveel fouten ik had. Vanmiddag kreeg ik die resultaten inderdaad terug en het aantal fouten klopte precies! Terwijl ik geen idee had hoe goed ik het gemaakt had (valt altijd lastig te zeggen bij dat soort dingen).
Volg je Medium op tv? Dat is gebasseerd op een waar gebeurd verhaal. Een vrouw, Alisson Dubois, krijgt ook de toekomst te zien in haar dromen.
pi_34829043
Ik heb bij alles wat ik zie of meemaak bepaalde verwachtingen of 'voorgevoelens'. Op zich niet heel raar dat gebeurtenissen dan af en toe wel eens precies kunnen voldoen aan mijn verwachting of 'voorgevoel'.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 15:01:23 #23
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_34829263
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 14:53 schreef Prst_ het volgende:
Ik heb bij alles wat ik zie of meemaak bepaalde verwachtingen of 'voorgevoelens'. Op zich niet heel raar dat gebeurtenissen dan af en toe wel eens precies kunnen voldoen aan mijn verwachting of 'voorgevoel'.
Een voorgevoel (ingeving dat iets zal gebeuren of komen) is niet echt bijzonder.
Maar als je voorgevoel waarheid wordt, dan ervaren veel mensen dat als iets magisch.

Als je voorgevoel niet beantwoord wordt, vergeet je dat meestal weer snel.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_34833609
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:01 schreef Quarks het volgende:

[..]

Een voorgevoel (ingeving dat iets zal gebeuren of komen) is niet echt bijzonder.
Maar als je voorgevoel waarheid wordt, dan ervaren veel mensen dat als iets magisch.

Als je voorgevoel niet beantwoord wordt, vergeet je dat meestal weer snel.
Je hebt wel gelijk, maar je kunt het niet altijd goed hebben natuurlijk. Sommige mensen voelen meer aan dan anderen.....en die (voor-)gevoelens zijn dan niet meer in het hokje toeval te stoppen.
pi_34834416
Ik heb het ook lang niet altijd goed hoor, maar wel opvallend vaak.
pi_34834705
quote:
Ik heb het ook lang niet altijd goed hoor, maar wel opvallend vaak.
Het valt pas op als je het goed hebt. Alle keren dat je het niet goed hebt vergeet je of ben je je niet eens bewust.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 19:33:34 #27
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_34838041
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 17:46 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Het valt pas op als je het goed hebt. Alle keren dat je het niet goed hebt vergeet je of ben je je niet eens bewust.
Daar zou je nog wel eens gelijk in kunnen hebben.

Ander voorbeeld: ik heb iets met het getal 647, denk ik. Nu lijk ik dat getal overal tegen te komen. Maar is dat wel echt zo? Of sta ik er gewoon langer bij stil omdat ik erop let? Op het moment zelf denk ik: 'hé, daar heb je dat nummer weer!'
Maar hoe vaak kijk ik wel niet op mijn horloge per dag? Er komen zoveel getallen voorbij en omdat die níet zijn waar ik op let, vergeet ik ze zowat direct weer.

Dat je denkt: als nr 2 nu eens valt, dan kan nr 3 nog op de tweede plek komen. Anders is het een verloren zaak, en nr. 2 gaat ook echt onderuit, is opvallend. Maar hoevaak op die dag heb je iets gedacht en had je het mis?

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat alles op een dergelijke makkelijke manier te verklaren zou zijn.
(Un)masking for the greater good.
pi_34842432
Het is natuurlijk niet zo bij alles wat ik denk of verwacht dat ik er op ga letten of hij uitkomt. Die dag weet ik niet hoe vaak ik daarop gelet heb, niet vaak in ieder geval.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:24:48 #29
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_34842654
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:19 schreef Eveli het volgende:
Het is natuurlijk niet zo bij alles wat ik denk of verwacht dat ik er op ga letten of hij uitkomt. Die dag weet ik niet hoe vaak ik daarop gelet heb, niet vaak in ieder geval.
Vind het sowieso apart.
Heb het zelf ook wel eens, maar lang niet zoveel als jij het mee lijkt te maken. Het lijkt me soms wel praktisch. Doe je ook wel eens je voordeel mee, of heb je er geen controle op? Zoals bijv. het voorbeeld het aantal fouten of iets op tv?
(Un)masking for the greater good.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:30:21 #30
83895 GnAgn
Love You So Much
pi_34845165
Dat soort dingen heb ik ook best vaak

Fiets je met een vriend over straat, hebben we het over zn skateboard ( waar we t allang niet meer over gehad hebben) fiets je de hoek om, komt er iemand met een skateboard in zn handen voorbij fietsen
Meer krijgen betekent niet altijd minder missen
Own Style
pi_34846061
Ik heb soms ook wel dat soort situaties gehad maar niet zo vaak als TS.
Ik heb nu bv een voorgevoel dat een vriendin van mij vannacht om/rond drie uur eindelijk weeen gaat krijgen.
Ben zelf ook reuze benieuwd of ik dat alleen maar voor haar hoop of dat het nog echt zo gaat ook!
Keep you posted.....
The waves you made will always be
pi_34846153
ik heb ook heel vaak dat ik geen voorgevoel heb.
underground forever baby
pi_34846682
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:53 schreef Laton het volgende:
ik heb ook heel vaak dat ik geen voorgevoel heb.
Daar had ik al een voorgevoel van ja.
pi_34854333
Zon zelfde iets heb ik ook wel vaak. Vooral op momenten dat ik uitspraken of gedachten heb waar ik bij voorbaat niet over nadenk maar die er gewoon ineens tussendoor schieten.

Vaak heeft het met voetbal te maken (uitspraken over dit word uitslag die dan blijken te kloppen maarja dat kan een goed egok zijn).

Laatst had ik alleen een iets sterkere gedachte. Ik was bij mijn oom (groningen supporter) en die wou kijken hoeveel fc groningen tegen twente stond. Op dat moment had ik nog niet naar de stand gekeken ervoor.....maar bij mij kwam gedachte op van fc groningen staat voor en Nkufo heeft rood. Naja dat fc gronignen voorstaat kan, maar Nkufo rood als aanvaller en dat na een helft...vond ik een beetje sterk dus ik zei niet meer dan: gronignen staat voor en twente heeft rood. Maarja hoe ik op Nkufo kwam, niemand zou al zomaar een rode kaart schatten, en zo jah zou dat wel zijn voor een verdediger ofzo, niet zomaar de naam Nkufo.

Daarnaas heb ik wel vaker dit soort toevallige ideen of uitspraken ook buiten voetbalgebied.

Ook is het zo dat ik laatste 2 weken wat problemen heb gehad met vrienden. Op een gegeven moment wist ik me geen raad meer wat te doen, of vrienden te laten vallen of wat dan ook. Ik heb toen ook om "hulp van bovenaf" gevraagd om aan te geven wat ik moest doen.
Nog geen half uur later zet ik de computer aan, ga naar windows media player en klik onbewust bij een of andere afspeellijst op een liedje ergens geheel in het midden van de afspeellijst. Het nummer dat zich afspeelt gaat vervolgens precies over de personen in kwestie, en de reden van de ruzie, naja reden mijn gevoel erbij is het meer. Ik heb de personen in kwestie na het beluisten van dit nummer dan ook vergeven maar daar ga ik verder niet op in.

Maar ik ben normaal niet iemand die direct bij alles denkt dat er iets hogers dan de mens bestaat om het maar zo te noemen. Toch krijg ik de laatste tijd als maar meer het gevoel dat er dingen zijn die voor mensen onverklaarbaar zijn zelfs met wetenschap!!
pi_34863877
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:24 schreef Natalie het volgende:

[..]

Vind het sowieso apart.
Heb het zelf ook wel eens, maar lang niet zoveel als jij het mee lijkt te maken. Het lijkt me soms wel praktisch. Doe je ook wel eens je voordeel mee, of heb je er geen controle op? Zoals bijv. het voorbeeld het aantal fouten of iets op tv?
Nee, helaas heb ik er geen controle op. Het zijn gewoon gedachtes die dan ineens in mn hoofd opkomen en die vervolgens werkelijkheid worden. Wel jammer eigenlijk; als ik het wel kan oproepen (misschien komt dat nog eens) zou ik het op bepaalde gebieden misschien af kunnen sluiten, bijvoorbeeld bij erg naar nieuws ofzo.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:30 schreef GnAgn het volgende:
Dat soort dingen heb ik ook best vaak

Fiets je met een vriend over straat, hebben we het over zn skateboard ( waar we t allang niet meer over gehad hebben) fiets je de hoek om, komt er iemand met een skateboard in zn handen voorbij fietsen
Dat soort dingen heb ik dus ook vaak ja. Heel "toevallig" is dat....
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:50 schreef pepper_961 het volgende:
Ik heb nu bv een voorgevoel dat een vriendin van mij vannacht om/rond drie uur eindelijk weeen gaat krijgen.
Ben zelf ook reuze benieuwd of ik dat alleen maar voor haar hoop of dat het nog echt zo gaat ook!
Keep you posted.....
Ik hoop voor je dat het gaat gebeuren en dat alles goed gaat.
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:03:34 #36
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34865119
Hoe ziet de toekomst eruit? Staat de toekomst vast? Is de toekomst een vast staand feit? Zie je de toekomst als vast staand feit, dan is het misschien logisch dat je zaken binnen krijgt?

En je zei dat je heden niet helemaal goed loopt, misschien komt het daarom dat je zaken van de toekomst binnen krijgt, dat het niet goed aan elkaar vast loopt? Dat er gaten zitten tussen het heden en de toekomst en dat via die gaten zaken naar het heden komen?

Wat denk je van de toekomst? Is dat iets dat al vast staat, zelfs wat er over 1000 jaar gebeurt? Is alles wat we doen, gewoon iets waar we geen invloed op uit kunnen uitoefenen? Of hebben we de kracht om de toekomst te veranderen?

Ik twijfel nog. Soms denk ik dat de toekomst niet te veranderen is. Dat iedere keuze die je maakt vast staat. Dus ook die fouten tijdens je franse toets, die fouten maakte je sowieso wel. Dus omdat je ze sowieso maakte, stonden die fouten vast in de toekomst. En misschien laat de toekomst soms iets zien, onthuld de toekomst zaken.

Ik denk dus dat de toekomst gedeeltelijk vast staat, zelfs al overweeg je een keuze 100 dagen lang, dan nog is de keuze tijdens het begin van het overwegen al gemaakt. Dus je maakt altijd de keuze die je maakt als het ware. En de keuze over 30 jaar over een bepaald feit staat misschien ook al vast? Dat die keuze terug kan werken misschien ook? Dat die keuze of dat beeld met terugwerkende kracht in het heden kan plaats vinden, vaak in het onderbewuste tijdens het slapen misschien?

[ Bericht 19% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 08-02-2006 15:12:40 ]
pi_34865554
Daar twijfel ik zelf ook nog over, of alles voorbestemd is of dat je daar zelf nog enige invloed op hebt. Maar alles vast staat, waarom leven we dan? Misschien als leerproces voor een volgend leven op de ladder van kennis en ervaring?
quote:
En misschien laat de toekomst soms iets zien, onthuld de toekomst zaken.
Waarom zou de toekomst dat doen? En wie of wat bepaald of de toekomst dingen laat zien en wat ze laat zien?

Begint zo wel erg filosofisch te worden.
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:40:44 #38
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34866528
Als je een keuze moet maken tussen: A B C D E F G H I J K L M N O P

Welke keuze neem je dan? Je neemt de keuze die het beste bij je past, maar als alle keuze's bij je lijken te passen dan neem je een willekeurige keuze. Na die A B C D E F G H I J K L M N O P komt weer een nieuwe rits aan keuze's die je moet maken en zo maak je per dag steeds keuze's waardoor je in een kettingreactie terecht komt. Zo werk je richting de toekomst verder. En zo wordt het systeem van keuze's steeds uitgebreider of misschien wel rechtlijniger als de keuze's duidelijker worden ook.

Ondertussen zit je zo vast in de keuze's die je maakt, dat het gewoon rechtlijnig gaat, en hoe meer keuze's je maakt, des te sterker het verband wordt tussen de huidige keuze en de toekomstige keuze. Totdat er geen uitweg meer lijkt te zijn?

Waar baseer je de keuze op die je maakt? Je maakt keuze's die het beste bij je passen, maar goed. Ik kan nu niet verder gaan met deze gedachte want het lukt me niet dus stop ik nu. Hoop dat het duidelijk is.

Als je steeds moet kiezen tussen 20 opties, en na die 20 volgen er weer 20 of 40 en daarna weer. Op een gegeven moment wordt het een complex iets, en uiteindelijk bepaald het gewoon waar je staat in het leven. Je kunt dan misschien het leven omgooien maar bent nog altijd gebonden aan wat je koos in het verleden, omdat het verleden bij je blijft, het verleden draag je met je mee.

Het verleden en tevens het heden vormen de toekomst. Wellicht vormt het verleden nog het grootste gedeelte van de toekomst, omdat het verleden het heden bepaald. Het heden zie ik dan als een soort tussenstation tussen het verleden en de toekomst. Het heden is een soort rustpunt waar je weer nieuwe keuze's moet maken.

Snappie? Kan het ff niet anders uitleggen. Maar ik heb soms het idee dat ik gewoon altijd de juiste keuze maak, zelfs al maak ik een foute keuze, dan nog is die keuze juist omdat ik die keuze gemaakt heb. En is een keuze fout, dan werkt dat weer door op toekomstige keuze's. Omdat bij foute keuze's vanzelf weer een nieuw rijtje nieuwe opties komt waar je uit kunt kiezen.

En misschien kom je via via via, altijd uit op hetzelfde eindresultaat. Dat het dus niet uitmaakt of je nu A B C D E F G H I etc etc etc kiest. Alle wegen leiden uiteindelijk tot rome.

Kan het niet anders vermelden, zal er zelf nog eens over nadenken in een word-document. Heb me voorgenomen om vaker in word te schrijven en zo een samenvatting geven en aantekeningen voor mezelf maken van alles wat in mijn hoofd speelt. Om zo een duidelijker beeld te kunnen scheppen.

Hopelijk is het enigszins duidelijk.

En dan over beelden van de toekomst die in het heden terecht komen.

Stel de lijn tussen keuze "Z" en keuze "G" is open, er is een open verbinding tussen iets wat nog moet gebeuren en een hele open serie van zaken die nog moet plaats vinden. Misschien werkt "Z" dan soms terug in het hele rijtje van logische zaken. Dat het gewoon in het heden terecht komt.

Kleine paranormale toevoeging. Ik ben weer helder te noemen Nee, soms word ik helder als ik iets voor mezelf op "papier" zet, en als het gaat om keuze's uit het verleden en keuze's in het heden dan komt helderheid vanzelf naar voren.

Het is ook een soort van wisselwerking volgens mij. Als je een keuze maakt in het heden kun je ook kijken naar de toekomst, een keuze is niet alleen een moment-opname in het nu, je kunt ook keuze's baseren op zaken die je pas over 10 jaar gaat meemaken. Of je maakt keuze's die langdurige gevolgen hebben en ga zo door. En tevens keuze's maken gebaseerd op foute keuze's op het verleden. Dat het leerproces meespeelt ook.

En zo kan het leven een groot logisch geheel zijn. En om dan het topic af te sluiten en in te gaan op voorgevoelens. Misschien is het voor jou in het heden duidelijk wat zich af gaat spelen in de toekomst? Dat je gewoon weet welke keuze's je maakt, dus wederom ook in de franse toets. Maar ik kom dus niet verder nu en weet het niet goed.

Maar de toekomst zien als een groot mysterie dat zie ik dus niet. En gelukkig is de toekomst ook geen grote puinhoop van mysterie. Enigszins weten hoe de toekomst eruit gaat zien vind ik persoonlijk prettig.

[ Bericht 4% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 08-02-2006 15:55:44 ]
pi_34888034
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:50 schreef pepper_961 het volgende:
Keep you posted.....
Mope helaas..........
Die zit nog steeds zwanger te zijn en ze hoopte nog wel zo dat ik gelijk zou krijgen.
Ach, eens moet het kindje eruit! Dat is een vaststaand feit maar dat telt vast niet als voorspellende gave zeker he?! :D
pi_34888109
ik voelde dat er iets groots aankwam, en ik zat er eigenlijk mee in mn maag en op te wachten. Toen kwamen mn ouders er ineens mee dat ze gingen scheiden, en eerlijk gezegd heb ik nog het minste verdriet van iedereen gehad, het was een pak van mn hart. Dit was in.. 2002 denk ik
pi_34900890
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 00:54 schreef Maisnon het volgende:
ik voelde dat er iets groots aankwam, en ik zat er eigenlijk mee in mn maag en op te wachten. Toen kwamen mn ouders er ineens mee dat ze gingen scheiden, en eerlijk gezegd heb ik nog het minste verdriet van iedereen gehad, het was een pak van mn hart. Dit was in.. 2002 denk ik
Da's wel heel naar. Misschien waren er al voortekenen waar te nemen in het gedrag van je ouders ofzo? Blijft klote natuurlijk....

Vanochtend weer zoiets; gisteravond zag ik op het weerbericht dat het zou kunnen gaan sneeuwen. Ik werd vanochtend wakker, doe de gordijnen open, maar er ligt geen sneeuw. "Jammer geen sneeuw nog, maar het kan vandaag nog komen" dacht ik. IK ging beneden ontbijten en het ging sneeuwen! Ok, het was dan wel voorspeld, maar dat het dan net op dát moment komt is toch wel 'toevallig'.
pi_34902297
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:47 schreef Analyzing_Barb het volgende:
en deze mevrouw was geen coldreader, want ze kon het gewoonweg niet weten.
dus ze is wel een coldreader
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_34906212
een grappig voorval van mijn kant

Ik ben vanochtend door mijn wekker heen geslapen, was ontzettend moe.. wilde niet wakker worden, ik zat immers nog midden in een droom.

er gebeurde van alles, maar het kwam er op neer dat mijn man iets intiems deed met een vrouwelijke collega van hem. In de droom verbleef ik achter ze, maar ik was er niet echt.
Het intieme dat ze deden maakte mij niet eens echt boos, ik was in eerste instantie wel een beetje beledigd.. maar gelijk daarna begon ik de zaak te analyseren... te relativeren.. hele gedachtenstromen kwamen voorbij.. de uitkomst was dat ik het wel best vond en het wel begreep.
De reden voro haar om intiem te zijn was immers niet om tussen ons te komen, maar omdat ze een kind wilde en hij had al "bewezen" kindjes te kunnen "maken".

Ik werd wakker door de telefoon.. mijn man.
Ik vertel hem de droom.. en probeer terug in het hier en nu te komen zodat ik niet weer in slaap zou vallen. Ik moest er uit.

Nog geen 3 minuten later belt mijn man mij terug.
Het eerste dat hij zei was "je zit er weer geen centimeter naast hè"
Nadat ons telefoongesprek af was gelopen kwam hij zijn collegaatje tegen.. stralend en wel..
ze vertelde hem in vertrouwen dat ze er net achter was gekomen dat ze zwanger was
Helemaal gelukkig.. en eigenlijk heel onreëel/onvoorspelbaar, want ze heeft net een maand of 4 (?) een relatie. (dat ik weet).

Het intieme deel van de droom kan naar mijn idee goed representatief staan voor het "intieme" gesprek tussen hun. De zwangerschap.. tsja lijkt mij duidelijk...
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_34906962
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:13 schreef Mirage het volgende:
een grappig voorval van mijn kant

Ik ben vanochtend door mijn wekker heen geslapen, was ontzettend moe.. wilde niet wakker worden, ik zat immers nog midden in een droom.

er gebeurde van alles, maar het kwam er op neer dat mijn man iets intiems deed met een vrouwelijke collega van hem. In de droom verbleef ik achter ze, maar ik was er niet echt.
Het intieme dat ze deden maakte mij niet eens echt boos, ik was in eerste instantie wel een beetje beledigd.. maar gelijk daarna begon ik de zaak te analyseren... te relativeren.. hele gedachtenstromen kwamen voorbij.. de uitkomst was dat ik het wel best vond en het wel begreep.

Het intieme deel van de droom kan naar mijn idee goed representatief staan voor het "intieme" gesprek tussen hun. De zwangerschap.. tsja lijkt mij duidelijk...
heeft dit te maken met dat we zwanger zijn? Want raad eens.....een paar dagen geleden droomde ik ook al iets soortgelijk aan bovenstaande tekst!
Echt exact hetzelfde als wat ik van jouw tekst heb overgelaten (behalve collega, het was bij mij een onbekend iemand)!

(en dit terwijl ik Michael 100% vertrouw)
pi_34907258
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:32 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

heeft dit te maken met dat we zwanger zijn? Want raad eens.....een paar dagen geleden droomde ik ook al iets soortgelijk aan bovenstaande tekst!
Echt exact hetzelfde als wat ik van jouw tekst heb overgelaten (behalve collega, het was bij mij een onbekend iemand)!

(en dit terwijl ik Michael 100% vertrouw)
Het onderwerp, zou kunnen.

Maar het dromen van zaken die "uitkomen" gebeurd mij vaker.
Ik durf het alleen niet zo vaak hardop te vertellen, omdat het achteraf altijd makkelijk "praten" is.
Er is echter een paar keer eerder gebeurd dat ik het wel hardop durfde te vertellen, omdat ik het dan al vertelsd had vóórdat de zaken die dag utkwamen.

Een overduidelijk voorbeeld dat mijn man levendig bij blijft, maar dat komt dan waarschijnlijk ook weer omdat het onderwerp iemand betrof die héél dicht bij staat, is de droom over mijn vader en de hersenbloeding die hij die dag kreeg.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_34953070
Tja... Voorgevoel...
Ik weet niet of ik het zo moet noemen....
Ik ging even snel wat boodschapjes doen, loop de straat uit en zie een politiebusje door de straat rijden... ze stoppen even ter hoogte van mijn voordeur, praten even met een buurvrouw en rijden weer verder.... op de hoek, waar ik een stukje vanaf sta, stoppen ze even maar rijden weer verder....
Die komen voor mij schiet er door mijn hoofd... En ik weet ook al waarom...
Even later sta ik even met wat buurtjes te praten en die vertelde dat de politie naar mij op zoek is.
Ze zouden later weer terug komen...
Inderdaad... Even later komt er weer een politiebusje aangereden. Ik loop ze tegemoet en zeg dat ik gehoord heb dat ze op zoek zijn naar mij.....
Of we even binnen kunnen praten, vragen ze....
Eenmaal binnen vertellen ze dat ze geen prettig nieuws hebben.... Mijn vader was die middag overleden... ergens op een parkeerplaats van een doe het zelf zaak in Helmond. Daar had ie even tevoren een pakje afgegeven en was daar in elkaar gezakt....

Geen dromen, geen gedachtes aan, maar op het moment dat ik dat busje de eerste keer zag, wist ik genoeg.....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:28:15 #47
1087 Merisse
broddeltante
pi_34954985
Vorig weekend is mijn buurvrouw bevallen. We wisten die dag dat er bij hun in huis iets gaande was en konden natuurlijk wel raden wat. Rond 22:00 kreeg ik buikpijn en heb het aan mijn man verteld en hem gevraagd hoe laat het was. De volgende middag belde de buurman aan: hun dochter was om 22:01 geboren...

Geen voorvoelen maar meer een meevoelen.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_34956901
Vandaag zat ik een spelletje te spelen en opeens had ik het gevoel dat ik mijn mobieltje moest pakken. Ik pak dus mijn mobieltje en ga verder spelen. Een paar seconden later krijg ik een smsje.

Misschien toeval of misschien niet. Kan mij niet boeien ook.
pi_34958933
was het ook nog een boeiend smsje
pi_34961851
Gisterochtend zat ik tv te kijken naar een of andere domme quiz, vlak voordat ik naar school ging. Zo'n vrouw moest een antwoord raden uit een heleboel gehusselde letters en daar werd een vraag bij gesteld. Toen dacht ik "Het moet iets met magneet zijn" en meteen zei die vrouw daarna "ja, iets met magneet....".
Ik heb nu een aantal voorbeelden gegeven zodat jullie zien dat dit dus echt elke dag gebeurd.
pi_34970164
Het is fijn dat er zoiets als dit topic is, reuze handig, want dan kun je eea later opzoeken
Ik krijg geregeld beelden van het IJsselland Ziekenhuis (te Capelle a/d IJssel, vlakbij Rotterdam) in mijn hoofd. Ik heb niets speciaals met dat zkh, ik ben er wel geweest (lang geleden) maar heb er nooit gelegen of zo. Ik heb er recentelijk niks over gelezen, gehoord, langsgereden of zo. Ik woon al helemaal relatief niet dichtbij het zkh meer. Wat dit nu weer te betekenen heeft....het is slechts afwachten. Het kunnen ook déjavu's zijn, maar dan vraag ik me af, waarom? Ik heb er niks speciaals mee en dat maakt het juist zo gek. Evenals dat ik 'droom' over Kelly de transseksueel die een meisje adopteert, de dikke zwarte letters met de naam Trees in beeld en andere vage details.
Wat is er gaande?

[ Bericht 1% gewijzigd door Analyzing_Barb op 11-02-2006 16:33:39 ]
pi_34970477
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 09:53 schreef Eveli het volgende:
Gisterochtend zat ik tv te kijken naar een of andere domme quiz, vlak voordat ik naar school ging. Zo'n vrouw moest een antwoord raden uit een heleboel gehusselde letters en daar werd een vraag bij gesteld. Toen dacht ik "Het moet iets met magneet zijn" en meteen zei die vrouw daarna "ja, iets met magneet....".
Ik heb nu een aantal voorbeelden gegeven zodat jullie zien dat dit dus echt elke dag gebeurd.
Sorry, maar vind je dit nu echt wonderbaarlijk? Dat je hetzelfde antwoord bedacht bij een televisiespelletje? Terwijl je dezelfde aanwijzingen had als die kandidaat op TV?
pi_34970534
Ja, dat bedacht ik me dus ook al. Misschien verwoordt hij verkeerd wat hij bedoelt. dat zou ook nog kunnen
pi_34970675
quote:
Toen dacht ik "Het moet iets met magneet zijn" en meteen zei die vrouw daarna "ja, iets met magneet....".
Zelfs als het gaat om de exacte bewoordingen -'iets met..'- gaat dan is het nog niet echt opzienbarend. Dat zegt bijna iedereen die een antwoord nog niet helemaal ziet.
pi_34970707
Hmm.....ik weet het ook niet
  zaterdag 11 februari 2006 @ 16:54:14 #56
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34971100
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:26 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Het is fijn dat er zoiets als dit topic is, reuze handig, want dan kun je eea later opzoeken
Ik krijg geregeld beelden van het IJsselland Ziekenhuis (te Capelle a/d IJssel, vlakbij Rotterdam) in mijn hoofd. Ik heb niets speciaals met dat zkh, ik ben er wel geweest (lang geleden) maar heb er nooit gelegen of zo. Ik heb er recentelijk niks over gelezen, gehoord, langsgereden of zo. Ik woon al helemaal relatief niet dichtbij het zkh meer. Wat dit nu weer te betekenen heeft....het is slechts afwachten. Het kunnen ook déjavu's zijn, maar dan vraag ik me af, waarom? Ik heb er niks speciaals mee en dat maakt het juist zo gek. Evenals dat ik 'droom' over Kelly de transseksueel die een meisje adopteert, de dikke zwarte letters met de naam Trees in beeld en andere vage details.
Wat is er gaande?
Ik denk dat het verleden en heden en de toekomst door elkaar heen kunnen lopen, dat je dus ook zaken uit de toekomst kunt opvangen op een bepaalde manier. Net zoals je de realiteit doet opvangen zou het misschien ook mogelijk kunnen zijn dat je beelden opvangt uit de toekomst, misschien zelfs uit plekken waar je nog nooit bent geweest.

Ik heb ooit visioenen gehad van een brug met verkeer, ik keek vanaf de lucht naar die brug en zag gewoon auto's rijden daar, ik zag gewoon het verkeer daar op die brug, 2 richtingsverkeer dus en af en toe stopte een auto en ging het verkeer weer verder en het leek dus echt realiteit te zijn, zoals het eraan toe gaat in het verkeer.

Het was gewoon een beeld dat ik voor ogen kreeg van een brug, en dat beeld bleef doorlopen voor mijn ogen. Alsof er een televisie voor mijn ogen was, terwijl ik helemaal geen televisie heb op de slaapkamer.

En ik was helemaal wakker dus, ik was niet aan het slapen. Ik was wakker.

Vraag me dus ook af wat ik met die brug heb. Misschien kom ik ooit op de brug nog, of misschien is het gewoon een fragment uit de realiteit dat bij mij binnen is gekomen. Dat je dus fragmenten kunt opvangen van plekken waar je nog nooit bent geweest.

Dat het een film is wederom, en dat die film niet altijd chronologisch verloopt ook En dat is dan het interessante dat het niet allemaal logisch hoeft te zijn. Dat het soms door elkaar heen kan lopen maakt het nog aantrekkelijker. Stel alles is logisch en staat vast als een rijtje van 1 tot en met 10. Wat is daar leuk aan? Als alles vast staat dus? Ik zou dat een hel vinden. Dat er niets is om te verklaren dus. Dat het dus helemaal niet zo vanzelfsprekend is allemaal. Dat de toekomst dus zeker te voorspellen valt. En misschien wel te veranderen, maar dat is dan weer gevaarlijk.

Ik zeg maar wat nu

Deja vus is ook interessant om over te schrijven Heb daar ook vaker "last" van. Niet last, ik vind het interessant als ik een deja vus heb. Alsof zich iets aan het afspelen is als het ware. Alsof de realiteit zich aan het vormen is op een bepaalde manier, en ook bij deja vus heb ik het idee dat de toekomst meespeelt en misschien wel het verleden. Dat de film niet helemaal aansluit op elkaar. Maar misschien is dat wel nuttig allemaal. Dat de film helemaal niet vlot hoeft te verlopen.

Dat het zich allemaal nog beter moet gaan vormen ook. Dat de toekomst zich beter moet vormen. Dat het een proces is richting een goede film ook. Een zuiverdere film misschien. Een duidelijke digitale film

Ik zeg daarom ook altijd dat de toekomst altijd goed gaat lopen, dat de toekomst zich uiteindelijk goed gaat ontwikkelen. Daarom zeg ik vaak " Alles komt goed". Dat de toekomst gewoon goed moet eindigen als het ware. Dat het de toekomst is die ook leeft en goed wilt gaan. Dat de toekomst levend is en naar achteren werkt richting het heden.

Hoe het verleden dan richting het nu en de toekomst werkt weet ik niet. Hoewel ik ook denk dat het verleden nog invloed uitoefend op een aantal gebieden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 11-02-2006 16:59:33 ]
  zaterdag 11 februari 2006 @ 17:00:23 #57
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34971274
Het is maar een visie, spijker me niet vast, ik schrijf gewoon mijn visie op nu. Meer niet en niet minder

De inhoud van die visie is niet compleet te noemen, kan verder gaan tot in de details maar ik ben ongeduldig en schrijf vaak snel op en voer snel in. Ik wil dieper gaan spitten in de waarheid. Ik wil tot de wortel gaan. Maar dat komt nog wel.

Eerst de oppervlakte verkennen voor mezelf Vanaf de oppervlakte steeds verder graven, stap voor stap

En het wilt nogmaals niet zeggen dat ik gelijk heb. Het is maar een constatering en een gedachte.
pi_34971591
Ok Droom, helder. Ik ga er later uitgebreider op in goed?
pi_34971719
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 01:44 schreef Maisnon het volgende:
was het ook nog een boeiend smsje
Was een afspraakje voor vandaag.
pi_34971792
Nou worden we nieuwsgierig natuurlijk
  zaterdag 11 februari 2006 @ 17:19:58 #61
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34971798
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:13 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Ok Droom, helder. Ik ga er later uitgebreider op in goed?
Okey

Ben benieuwd

Laat maar stromen die visie van jou

Komt alles goed en dan verklaren we met z'n allen alles. Dan staat fok! straks voor het alleswetende medium

Eeuwige roem dus

Was ff aan het overdrijven maar ik vind het wel okey om eens dieper in te gaan om zaken. Zeker als het gaat om de toekomst en in de toekomst kunnen kijken.

Ik denk ook dat ieder mens helderziend is van nature, alleen zorgt miscommunicatie en nog meer voor een niet helder beeld. Helderziendheid, is een kwestie van, inzicht?

Niet dat ik helderziend ben zoals ik wil zijn, maar ik wil best eens kijken wat er over 30 jaar hier gebeurt op deze wereld.

De toekomst ....ik ga er straks verder over denken. Of de toekomst vast staat of niet, of alleen het heden de toekomst bepaald, of dat het van 2 kanten werkt en ga zo door.

Misschien zijn het allemaal acties en reacties Zoals ik al eerder zei. Dat het totaal van alle acties de toekomst bepaald. Dat de toekomst een grote reactie is op wat het geheel allemaal uitwreet?

Dat de toekomst ook onder voortdurende spanning staat? Dat de toekomst geforceerd gevormd wordt? En dan moet ik nadenken hoe de toekomst terug kan werken, want zit er continu vanuit het heden spanning op de toekomst, dan moet er toch ergens ontspanning zijn voordat er een gegeven naar achteren door kan werken.

Staat handeling 983 vast over 30 jaar? Omdat je nu handeling 34 doet en daarna handeling 2.

Kun je alle mogelijke handelingen vastleggen in een soort van woordenboek? Zijn er maar een beperkt aantal handelingen en keuze's mogelijk? Is het een soort van programma? Dat redelijk in kaart te brengen is Dat de toekomst een optelsom is? Maar is menselijk gedrag dan in kaart te brengen? Maar dit gaat te ver .... de mensen bepalen vaak de toekomst. Handelingen en beslissingen. Zoals ik eerder zei, staan die handelingen vast? Omdat ook het karakter en de persoonlijkheid vast staat?

Zijn het constante variabelen? Dat het karakter al vanaf het begin een soort constante variabele is, en dat alle mensen samen constanten zijn op deze wereld. Liever gezegd, het karakter en de persoonlijkheid zou een constante moeten zijn, in 99 procent zijn mensen zo labiel als maar zijn kan. Dan valt er weinig constants op aan te merken, en juist door die labiliteit zoals ik vaak zeg in deze post, is de toekomst niet in orde. En tevens het heden niet, omdat in het verleden vanaf het begin al geen constant iets was, het was nooit stabiel te noemen. En dan gaat het alleen om de mensheid. Misschien zijn er naast de mensen meer zaken niet stabiel

En dat alles uiteindelijk toch is voorbestemd? Dat Bush, als Bush over 3 maanden wat doet, dat toch doet, dat hij geen invloed heeft op zijn gedrag? Omdat Bush een constante is?

Ben ik ook een constante? Misschien wel Misschien ben ik gewoon een simpel gegeven op deze wereld, dat ik ook een soort van programma ben dat toch draait op de manier waarop ik draai. Dat ik uiteindelijk zo draai zoals ik geprogrammeerd ben. Of programmeer ik mezelf? Soms denk ik dat je bij spontaan gedrag gewoon een constante bent die constant doorgaat op een bepaalde manier.

Voordat het chaotisch wordt. Alles is van te voren ingeprogrammeerd. En het resultaat van de uitkomst, staat ook vast. En daardoor komt soms het resultaat dat later gebeurt, in het nu naar voren.

En wederom liet ik dit ff stromen Kan zijn dat het helemaal fout is gedacht.

En het zit complexer in elkaar. Situaties die niet constant zijn en stabiel, mensen die niet stabiel zijn als constante. En al die labiliteit zorgt voor een instabiele toekomst.

Zou de toekomst stabiel zijn, dan zou er meer naar voren kunnen komen. Het labiele zorgt er juist voor dat deze realiteit niet goed in elkaar steekt. En dat is al vanaf voor Christus gaande. Het hele programma klopt niet op de een of andere manier.

Het is maar een benadering, ik benader het nu technisch. En dan kun jezelfs menselijk gedrag technisch verklaren als het ware. Dat je door ontsporing en afdwaling te maken krijgt met mensen die niet stabiel zijn, en door hun instabiliteit doen ze weer daden die zorgen voor een toekomst die niet klopt.

Op niveau van burgers redelijk onschuldig, op niveau van leiders belangrijker.

Een stabiele wereld Droom of toekomst?

Dan zou er eerst stabiliteit moeten worden aangebracht, zeker vanuit de top.

En nu ga ik afdwalen, ik ben niet helemaal stabiel nu. Toch zie ik het nog steeds als een groot programma als het ware En de uitkomst....de uitkomst.....hoe kom je tot een betere uitkomst?

En om in de toekomst te kijken ter echte afsluiting, moet je stappen overslaan tussen acties en reacties. Dat het ook via dromen kan gebeuren dus. Voorspellende dromen.

Sla je 1000 stappen over tussen A en Z. Dan hoef je niet al die stappen door te nemen, dan weet je op punt A, wat er op punt Z gebeurt. Zonder eerst naar B en C te gaan

[ Bericht 23% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 11-02-2006 17:45:18 ]
pi_34973360
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:26 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Wat is er gaande?
Dat van Kelly....
Ik weet niet hoe lang geleden ik daar iets over hoorde, maar bij een of ander " roddelprogramma" op tv ving ik iets op dat ze graag kinderen wilde en waarschijnlijk dat ze zou gaan adopteren....
pi_34973615
quote:
Ik weet niet hoe lang geleden ik daar iets over hoorde, maar bij een of ander " roddelprogramma" op tv ving ik iets op dat ze graag kinderen wilde en waarschijnlijk dat ze zou gaan adopteren....
Misschien heeft Barb datzelfde ook ergens gehoord of gelezen.
pi_34976666
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:41 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Zelfs als het gaat om de exacte bewoordingen -'iets met..'- gaat dan is het nog niet echt opzienbarend. Dat zegt bijna iedereen die een antwoord nog niet helemaal ziet.
Nee klopt, het was ook niet zo'n goed voorbeeld.
pi_34978307
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:13 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Misschien heeft Barb datzelfde ook ergens gehoord of gelezen.
Nee!!! Echt niet ik zweer het je (of lijk ik nu op een van den Broeke )

Daarbij heb ik de laatste tijd zoooo weinig tv gekeken! Onder andere omdat ik aan de pc vastgeplakt zit en aan de andere kant omdat ik het druk heb met die kleine!

Ik ga bijna aan mezelf twijfelen

Vamp....zou je kunnen uitzoeken waar je het hebt gelezen/gezien gehoord en vooral wanneer? Ik heb het 'visioen' namelijk ook gepost in het dromen topic.
Niet dat dat dan meteen wat zegt, als het eerder of later was.....maar toch
pi_34978525
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:33 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Daarbij heb ik de laatste tijd zoooo weinig tv gekeken! Onder andere omdat ik aan de pc vastgeplakt zit en aan de andere kant omdat ik het druk heb met die kleine!

Vamp....zou je kunnen uitzoeken waar je het hebt gelezen/gezien gehoord en vooral wanneer? Ik heb het 'visioen' namelijk ook gepost in het dromen topic.
Kan best hoor. Zo'n zelfde voorbeeld schreef ik een tijdje geleden ook ergens hier. Weet niet eens meer waar. Had een liedje in mijn kop en vroeg me af waarva. Later kwam mijn pup thuis en die begon ineens dat liedje te zingen. Nou bleek dat de tv wel zachtjes aan stond op de zener waar hij bij oma naar had zitten kijken. dat liedje was voorbij gekomen. Ik had het hier thuis ook aanstaan maar lette er niet op maar had het onbewust in een flits wel opgepikt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_34978771
quote:

Ik zag dat het 3 februari op nu.nl heeft gestaan en dat is een samenvatting van de roddelbladen die de week daarvoor zijn uitgekomen. Je kunt het op internet gezien hebben.

Misschien heb je het onbewust gelezen op de cover van een roddelblad bij de supermarkt of zo. Daar staan zulke dingen in nogal dikke koeieletters op. Zoiets kan natuurlijk in een droom terugkomen.
pi_34978790
Ok, m'n zweefballon is al stuk geprikt

pi_34978817
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:46 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Ik zag dat het 3 februari op nu.nl heeft gestaan en dat is een samenvatting van de roddelbladen die de week daarvoor zijn uitgekomen. Je kunt het op internet gezien hebben.

Misschien heb je het onbewust gelezen op de cover van een roddelblad bij de supermarkt of zo. Daar staan zulke dingen in nogal dikke koeieletters op. Zoiets kan natuurlijk in een droom terugkomen.
Ik kom de laatste tijd heel weinig buiten? Nou ja, het zou natuurlijk kunnen dat ik het hoe dan ook (onbewust) heb opgepikt.....
pi_34978977
Ik heb het opgezocht in het centraal dromen topic!

Analyzing_Barb - dinsdag 31 januari 2006 @ 11:57
Ik ben parationeel begaafd

Een paar dagen terug had ik ook een 'droom' dat ik een klein meisje met lang haar naast Kelly de transseksueel zag. Zij had haar geadopteerd kreeg ik te horen.... Ik heb niets met die Kelly, maar vond dit wel opmerkelijk.......

--------------------------------------------------------------------------------------------
Dan kan het dus wel kloppen, maar ik heb geen tijdschriften in de supermarkt gezien in die week ik ben heel erg in mezelf gekeerd de laatste tijd omdat ik zwanger ben. Ik haal boodschappen (liever laat ik het mijn vriend doen nog doen eigenlijk en dan ben ik weg) Ooooh wat is dit onuitstaanbaar moeilijk
pi_34979699
Doe nou es niet zo moeilijk
Gewoon doorleven. Niet teveel zweven. Gewoon...... krijg je gedachten of dromen waarvan je denkt: huh??? Wat mot ik ermee? Opschrijven en doorgaan. Als er meer over doorkomt, komt het wel. Maar hoe krampachtiger je ermee omgaat, hoe lastiger dat wordt.
Nergens voor nodig.

Op een gegeven moment kun je dan ook niet meer gewoon dingen ervaren zonder overal vraagtekens bij te plaatsen. Pootjes een beetje op de grond en laat de rest maar komen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_34984623
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:33 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Het was bij RTL Boulevard.... De datum weet ik niet meer pcies.... Maar volgens mij wel na de 31e.....

En wat Nok zegt.....
Hoe meer "moeite" je doet... Of hoe krampachtiger je ergens aan vast probeert te houden.... Hoe moeilijker het gaat....

Op een gegeven moment merk je vanzelf dat allerlei puzzelstukjes op de juiste plekjes terecht komen
pi_34990818
Bedankt guys
pi_34993336
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:11 schreef nokwanda het volgende:
Doe nou es niet zo moeilijk
Gewoon doorleven. Niet teveel zweven. Gewoon...... krijg je gedachten of dromen waarvan je denkt: huh??? Wat mot ik ermee? Opschrijven en doorgaan. Als er meer over doorkomt, komt het wel. Maar hoe krampachtiger je ermee omgaat, hoe lastiger dat wordt.
Nergens voor nodig.

Op een gegeven moment kun je dan ook niet meer gewoon dingen ervaren zonder overal vraagtekens bij te plaatsen. Pootjes een beetje op de grond en laat de rest maar komen.
Precies,
ik probeer niets te forceren, ik probeer niets te bevestigen.....
en als iets een keer wel bevestigd wordt ,ook voor het oog van een ander
"goh, leuk hè! "
en we gaan weer verder

Zie Voorgevoelens b.v.

Er zijn ontzettend vaak dingen die gebeuren die ik op wat voor manier dan ook al in een droom gezien heb, de kwartjes vallen dan meestal op het moment zelf.
Toch kies ik ervoor om het alleen voor mijzelf te houden.
Gewoon in mijzelf opnemen en verder gaan.
En als ik al iets uitgesproken heb voordat het plaatsvindt.. dan praat ik er even over, we lachen er even over... en gaan weer verder.

Er is geen must, er is geen drang tot... gewoon léven, ervaren... en we zien wel waar het toe leidt.
Ik zou ook niet weten wat ik er anders mee moet.
Sir Winston Churchill
pi_35044183
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:19 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Nou worden we nieuwsgierig natuurlijk
pi_35155183
Weer 2 'toevalligheden' vandaag:
Ik had bij de verre voorrondes van het snowboarden op de Olympische Spelen al de ingeving dat een Spanjaard de finale zou halen, en inderdaad, hij haalde de finale en werd daarin 4de.

En gisteravond lag ik in bed een beetje na te denken, onder andere over het verlagen van de leeftijd waarop je mag stemmen. Nou krijg ik daar vandaag een e-mail over van Schoolweb.
Niet spectaculair allemaal, wel grappig dat het dan ook gebeurt.
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:10:38 #77
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35155279
Je hebt gewoon inzicht

En heb je inzicht, dan heb je zicht. En heb je goed zicht, dan kun je beter vooruit kijken. En kun je beter vooruit kijken, dan ......... kun je verder in de tijd kijken

Ik vergelijk het met een auto op een rechte weg met dikke mist, je zet dan grootlicht aan en kijkt stukken verder. Dan is het heden troebel van aard, en door jezelf te verrijken met inzichten kom je verder op de weg. Hoewel het niet helemaal juist is, de auto zou de mist moeten verwijderen om tot het beste zicht te komen. Met mist is er geen goed zicht, en kun je niet goed zien. Zelfs niet met groot licht.

Alleen vraag ik me af, of je bewust bezig bent met inzichten verschaffen? Ben je een denker? Doe je veel aan analyseren? Ik denk dat je niet zomaar dingen binnen krijgt, je moet ergens mee bezig zijn volgens mij.

Over die finale van die Spanjaard, dat is een keuze uit een select aantal. Vul nu maar de juiste lotto-getallen in En je hoeft niet meer te werken Dat is het ultieme inzicht voor mij, lotto niet zien als kansspel maar als weet-spel

Dus ik ga ff liggen of blijf zitten, en zie die grote bol met lotto getallen voor mijn ogen draaien. Ik vul ff in, en hoppa, incasseren. En ik denk dus echt dat het mogelijk is. Omdat de toekomst gewoon nu al aan het draaien is.

Hoe het precies werkt dat ga ik verder analyseren. Volgens mij is de toekomst nu al bezig. Misschien ben ik zelf al aan het leven op 90 jarige leeftijd nu. Kan het ff niet verder en dieper uitleggen, maar ik zou best willen "geloven" dat ik 90 ben, 40 ben en 50 ben. En dat al die toekomstige ik-figuren bezig zijn met hun eigen leven.

En wie weet is mijn verleden tijd ik-persoon ook bezig met leven nog. Dat ik een tennis-wedstrijd van 16 jaar geleden gewoon nog een keer aan het spelen ben. Dat zelfs mijn geboorte nog plaats vindt iedere seconde van de dag. Of het zijn triljarden fragmenten, en ieder fragment staat vast, dus blijft ook ieder fragment in leven.

Maar om ontopic te gaan. Ik vraag me dan af of het fragment in de toekomst al vast staat. Ik denk dat mijn leven dus hier een ontwikkelde film is. Mijn leven is al ontwikkeld tot het einde van mijn leven. Dus dan denk ik vanzelf dat ik al 90 ben terwijl ik 28 ben. Dat mijn 90 jarige leeftijd al vast staat, dat die film misschien wel stop staat en pas gaat lopen als ik tegen de 90 begin aan te hikken, dat de toekomst dus pas gaat draaien als de toekomst wordt gepushed. Maar dan zou je over die drempel moeten kunnen stappen, dat je dus de toekomst niet hoeft aan te zwengelen om erin te kunnen komen.

Ik denk dus ook dat de hele film van het hele bestaan al vast ligt, dat de mensheid gewoon een lot heeft gekregen misschien, dat we gewoon de toekomst ingaan en dat die toekomst gewoon een film is. Alsof het een uitgebreide dvd is. Die miljarden jaren kan duren.

En ik ga ff roken maar ik heb zo een idee over hoe het eruit kan zien allemaal. Alleen moet ik nog ff de woorden vinden om het dieper uit te leggen. Ik heb het dan over fragenten die in leven zijn, gebeurtenissen die in leven zijn, gebeurtenissen die eeuwig in leven zijn ook. Dat een gebeurtenis eeuwig is. En dat iedere gebeurtenis vast staat ook.

[ Bericht 28% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 16-02-2006 16:27:52 ]
pi_35155628
Het zijn niet echt ingevingen, ik denk er steeds meer over en op een gegeven moment heb ik dan een klein maar herkenbaar gevoel dat het wel eens uit zou kunnen komen. Vaak is het wel een kwestie van statistieken, maar die kans is meestal niet zo groot. Zoals bij die Spanjaard was die kans 1 op de 30 ofzoiets, maar Spanjaarden doen niet echt veel mee aan de Winterspelen en ik weet helemaal niks van die snowboarders, wie goed is en wie niet en die commentaar noemde deze Spanjaard nooit als kanshebber of wat dan ook, dus dat vond ik wel opvallend.
Wat die e-mail betreft, die kans dat dat gebeurd is onvoorstelbaar klein lijkt me.
Maar ik denk niet dat me zoiets zal lukken bij lotto-getallen. Misschien omdat je het dan ter verbetering van jezelf wil gebruiken.
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:35:57 #79
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35156198
Ik denk dat bepaalde gebeurtenissen in jou leven passen, dus die email die had je sowieso gekregen. Misschien weet je gewoon dat je die email zou krijgen. Hoewel je niet helemaal bewust bent ervan dat je het weet. Zoals ik net al schreef, gebeurtenissen staan misschien vastgelegd al. En dat gebeurtenissen soms erg dichtbij komen in je besef.

Dat je dicht bij de gebeurtenis komt te staan. Zodat je de gebeurtenis ook weet van te voren. Dat de gebeurtenis uit de toekomst gewoon in het verleden terecht komt middels een gedachte Maar de inhoud van die gedachte dus is dan de vraag weer. Misschien denk je in de toekomst na tijdens het ontvangen van die email. En door in de toekomst na te denken, zit de gedachte misschien vanzelf in je hoofd in het heden? Dat alle gedachtes en beelden in je hoofd zitten al, zelfs die van over 40 jaar of nog meer. Alleen zijn die gedachtes minder sterk dan de gedachtes in het nu, omdat ze nog moeten plaats vinden. De gedachte moet zich nog ontwikkelen ook.

Alsof het een spoiler is een beetje ook. Dat de toekomst per ongeluk of met opzet dingen verklapt. Of je gaat gewoon onbewust te ver in de film kijken, dat je gewoon vrije gedachtes en vrij denken of vrij besef hebt, zodat je zaken gewoon kunt zien in de film. Of je hoort zaken of weet zaken. Hoeft niet alleen met zien te maken te hebben.

Over lotto-getallen. Ik denk dat je dan te geforceerd bezig bent ermee. 3 maanden geleden had ik lotto ingevuld sinds hele lange tijd. Ik had meteen 4 goed. Mijn pa speelt iedere week mee en had 3 jaar geen 4 goed gehad. Ik speel 1 keer mee en had 4 goed. Ik ging er tijdens het invullen niet bijzitten van. Ik wil miljonair worden, ik deed het meer om de toekomst te willen voorspellen. Dat doe ik dus altijd als ik lotto invul. Het geld boeit me niet zoveel. Het gaat me erom dat het een mooie gelegenheid is om te kijken of je de toekomst kunt voorspellen.

En zo zullen er meer manieren zijn om jezelf te testen, en tevens om jezelf te ontwikkelen erin. Je kunt jezelf trainen continu. Sowieso je mind trainen en focus. Zodat je dus die helderheid krijgt, en vaak is het gewoon een kwestie van alert blijven misschien

Interessant topic toch wel Bedankt voor het openen hoewel je het spontaan gedaan zou hebben omdat je zelf ook erover wilt schrijven.

Lotto ga ik over 3 maanden weer invullen, vorige keer vulde ik dus in met verstand op nul. Hoewel ik een bepaalde methode gebruikte. Maar ik ging niet focussen op de toekomst. Ik wilde het getal weten zonder met hoofdpijn richting de toekomst te gaan.

Ik wil dus niet beweren dat ik ooit 6 goed invul, ik wil mezelf dus testen. 5 goed is ook goed Al scheelt het 6 miljoen. Ik ga ook niet dwangmatig invullen als verslaving. Eens in de 2-3 maanden en dan kijken of ik profijt heb eraan. Nu vulde ik na 3 jaar wat in voor de eerste keer en had meteen 4 getallen goed uit 49, ik bedoel, er zijn 49 getallen waaruit je kunt kiezen, en 4 goed meteen. 3 goed is makkelijk maar 4 goed is moeilijker. 1 getal meer en je hebt 50000 euro. Dus wie weet

Maar dat heeft ook met wiskunde B te maken. Misschien heeft dat ook te maken met de toekomst. Statistiek inderdaad. Maar ik wil niet uit mijn nek lullen, ik hou daar niet van dus ik stop nu met schrijven.

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 16-02-2006 16:43:39 ]
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:46:03 #80
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35156548

Ik was net ff naar buiten aan het lopen, en ik was aan het denken van. Als ik nu eens mezelf kan terug draaien in de tijd. Dus dan open ik de deur en als ik buiten ben, stap ik terug in de tijd. Zodat ik daarna nog een keer de deur open

Lijkt me lachen Dan open je 100 keer de deur omdat je steeds opnieuw terug gaat in de tijd. Gewoon voor de gein oefenen. Maar hoe moet dat dan precies

En hoe kun je een nacht slapen overslaan Dat je gewoon 10 uur overslaat en gewoon doorgaat. Is dat zo moeilijk Zou niet moeilijk mogen zijn. Gewoon een beetje toveren. Moet je net weten hoe je je moet bewegen in de tijd.
pi_35161093
Dromenvanger: Groundhog Day Interessante film over een man die gevangen zit in de tijd.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_35251997
@Nuna: ze zeggen dat een deja-vu ervaring eigenlijk niet meer is dan een "kort sluiting" in je hoofd.
Meestal veroorzaakt door slaap gebrek of stress (dacht ik).

Je systeem registreert iets en plaatst het dan in een verkeerd deel van je geheugen ofzo, waardoor je dus denkt dat je er al bent geweest.

weet er het fijne niet van.

p.s. mijn first post hier
pi_35252700
quote:
Op zondag 19 februari 2006 13:28 schreef Cairo555 het volgende:
@Nuna: ze zeggen dat een deja-vu ervaring eigenlijk niet meer is dan een "kort sluiting" in je hoofd.

Je systeem registreert iets en plaatst het dan in een verkeerd deel van je geheugen ofzo, waardoor je dus denkt dat je er al bent geweest.

Ja... so they say.

Maar imo is er een wezenlijk verschil tussen een deja-vu en een voorgevoel. Een deja-vu herken ik ook wel in wat je schrijft.

Maar een voorgevoel is..... gewoon helemaal anders.

p.s. welkom dan maar
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35256605
quote:
Op zondag 19 februari 2006 13:48 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ja... so they say.

Maar imo is er een wezenlijk verschil tussen een deja-vu en een voorgevoel. Een deja-vu herken ik ook wel in wat je schrijft.

Maar een voorgevoel is..... gewoon helemaal anders.

p.s. welkom dan maar
Zo vaak heb ik geen déja-vu of voorgevoel hoor. Alleen als ik een voorgevoel heb, kan ik niet zeggen: 'Goh, ik heb nu een voorgevoel dus dat gaat er gebeuren.' Het is altijd pas achteraf. Bij een déja-vu weet je het meteen.
pi_35256778
ik had eergister zo'n deja vu. Heeft iedereen wel eens, maar deze duurde echt een halve minuut, en de laatste 10 seconden waren zelfs voorspellend Ik wist letterlijk wat er ging gebeuren in de volgende seconde.
Extremistisch gematigd.
pi_35256847
quote:
Op zondag 19 februari 2006 13:28 schreef Cairo555 het volgende:

wat ik heb gehoord is dat een deja vu wordt veroorzaakt doordat de ene hersenhelft net even iets sneller loopt dan de andere hersenhelft.
maar dat kan mijn voorspellende shit van mn post hierboven neit verklaren
Extremistisch gematigd.
  zondag 19 februari 2006 @ 17:13:36 #87
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35258850
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:40 schreef Eveli het volgende:
Ik ben helemaal niet zo\'n type die bij het minste of geringste denkt dat \'ie een of andere gave heeft en ook nu denk ik dat niet, alleen ik heb de laatste tijd teveel dingen meegemaakt die \'toeval\' kunnen zijn.

Een voorbeeld van vanmiddag: ik za tv te kijken naar langlaufen en er zijn 3 vrouwen vlak voor de finish. Ik dacht bij mezelf: \"die vrouw die derde ligt kan er net zo goed mee ophouden, ze wordt toch sowieso derde. Tenzij die nr. 2 valt natuurlijk, dan kan ze nog tweede worden.\"

Ik heb ongeveer hetzelfde als jij. Ik zou ook bijgod niet weten hoe ik dit zou moeten verklaren haha. Ik denk toch dat het een mixje is van toeval en intuitieve impulsen.
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_35264242
Ik heb dit soort ervaringen (dejavu) ook wel gehad, vooral toen ik nog een stuk jonger was, laatste jaren eigenlijk vrijwel nooit meer meegemaakt.
Alleen als ik weinig slaap (maakt bij mij echt een wezenlijk verschil.
laatste tijd vooral, wel steeds vaker dat ik iets denk en dat het dan een minuut later gebeurd..
das best "spookie"
pi_35264521
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:21 schreef Cairo555 het volgende:
Ik heb dit soort ervaringen (dejavu) ook wel gehad, vooral toen ik nog een stuk jonger was, laatste jaren eigenlijk vrijwel nooit meer meegemaakt.
laatste tijd vooral, wel steeds vaker dat ik iets denk en dat het dan een minuut later gebeurd..
das best "spookie"
ik heb ze nu enorm veel, alleen het gaat bij mij vaak niet om minuten, maar rustig om een week tijdsverschil, best wazig, heb nog geen erge gebeurtenissen gehad, dus dat scheelt wel weer,
pi_35264773
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:08 schreef Nuna het volgende:

[..]

Zo vaak heb ik geen déja-vu of voorgevoel hoor. Alleen als ik een voorgevoel heb, kan ik niet zeggen: 'Goh, ik heb nu een voorgevoel dus dat gaat er gebeuren.' Het is altijd pas achteraf. Bij een déja-vu weet je het meteen.
Deja- vu's heb ik tegenwoordig zelden. Voorgevoelens in toenemende mate.
En op verschillende manieren. Soms in de vorm van dromen, soms in de vorm van het overnemen van gevoelens van andere op dat moment die pas later te verifieren zijn. Ik heb geleerd om het op te schrijven en iemand anders, die er buiten staat, als klankbord te gebruiken. Ik stuur een beschrijving van die dingen aan mijn vriend of vriendin en "bewaar" ze daar. Zij zijn mijn hoeders.

Misschien kan ik daardoor beter leren omgaan met die dingen zodat ik wel dingen kan voor zijn en kan leren er iets goeds mee te doen.
Het onderscheid tussen een eigen gevoel, of een doemdenken of een of andere boodschap kan en je eigen persoonlijke gedachten kan heel subtiel zijn. Ik leer u steeds meer het onderscheid te maken door die hoeders aan te stellen. Ik leer dus vertrouwen op mijn eigen intuitie en leer die in te zetten.

Misschien heb ik het als heeeel oud wijf dan eindelijk echt geleerd
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35270141
Sommige mensen zijn erg gevoelig, maar ik zeg altijd gewoon toeval.. dan denken anderen mensen anders over pfffffffff
pi_35281883
Ik heb zelf ook al vaak dingen meegemaakt, waarbij ik al van tevoren wist dat het zou gebeuren. Onverwachte telefoontjes waarbij ik al wist wie er zou bellen (nee, ik had toen nog geen nummermelder ) en wat het nieuws zou zijn. Mijn laatste keer was toevallig verleden week dinsdag. Mijn hond van 17 maanden (gezond en al) zou die middag bij de dierenarts worden geopereerd. Het is een hele simpele ingreep en wordt wel vaker uitgevoerd. En toch...ik liep 's morgens nog te wandelen buiten met mijn hond en ik WIST dat het de laatste keer zou zijn dat ik daar met hem zou lopen. Terwijl er helemaal niets op wees, want hij was nog jong en sterk. En helaas is mijn voorgevoel weer uitgekomen.
pi_35284079
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 20:49 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

[...] zoontje van 6 jaar
[...] zoontje dat hij een tijdje in zijn kamertje \\\'een meneer\\\' zag hangen.
Als ze de geschiedenis van het huis achterhalen blijkt er een man te hebben gewoond die zichzelf heeft opgehangen.
Sorry Barb... daar wordt ik niet warm of koud van.
Het is een prachtig verhaal, en ik wil zonder meer geloven dat dit gebeurd is. Daarover geen discussie dus!

Echter... Als een man zich achter een huis ophangt is dat toch wel een gebeurtenis die in de buurt besproken blijft. Als het langer geleden is wordt er natuurlijk niet dagelijks meer over gesproken, maar reken maar dat kinderen dit oppikken. Enge verhalen doen het erg goed bij kinderen.
Dus dat 6 jarige zoontje heeft iets gehoord van de buurtkinderen en heeft daarover gedroomd.
En het blijkt achteraf te kloppen!

Dus is hier iets bijzonders gebeurd?

Ik denk dat het er vanaf hangt hoe je het verhaal presenteert. Ik zeg niet hoe het gebeurd is, maar ik zeg wel dat er een andere, aardse, en aannemelijke verklaring is.

Minder paranormaal, en zelfs teleurstellend als je in het paranormale gelooft!
Maar wel zo goed mogelijk dat ik hier geen paranormaal verschijnsel zie.

Nu kun je mij natuurlijk voor de voeten werpen dat ik niet wil geloven. Waarop ik natuurlijk zeg dat sommige mensen wel erg graag willen geloven.

Leuk verhaal, dat wel!
pi_35504457
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:21 schreef Cairo555 het volgende:
das best "spookie"
Grappig, ik merk bij mezelf dat die voorgevoelens bij mij een soort ontwikkeling doormaken. Eerst had ik ze heel vaak en, net als bij jou, vlak van tevoren. Nu heb ik ze een stuk minder maar wel langer van te voren. Zo wist ik al een week tevoren van iets dat gebeuren ging.
Of wat ook grappig was: ik was dus op wintersport afgelopen week en om daar naar een bepaald punt op de berg te komen moest ik 2 stoeltjesliften nemen. En bij allebei wist ik van tevoren dat ze vast zouden blijven staan als ik er in zit, en dat gebeurde dus ook.
pi_35504912
Gewoon toeval imo.
pi_35508880
quote:
Op maandag 20 februari 2006 11:16 schreef Rasje het volgende:
Ik heb zelf ook al vaak dingen meegemaakt, waarbij ik al van tevoren wist dat het zou gebeuren. Onverwachte telefoontjes waarbij ik al wist wie er zou bellen (nee, ik had toen nog geen nummermelder ) en wat het nieuws zou zijn. Mijn laatste keer was toevallig verleden week dinsdag. Mijn hond van 17 maanden (gezond en al) zou die middag bij de dierenarts worden geopereerd. Het is een hele simpele ingreep en wordt wel vaker uitgevoerd. En toch...ik liep 's morgens nog te wandelen buiten met mijn hond en ik WIST dat het de laatste keer zou zijn dat ik daar met hem zou lopen. Terwijl er helemaal niets op wees, want hij was nog jong en sterk. En helaas is mijn voorgevoel weer uitgekomen.
Gecondoleerd

Dingen die een emotionele impact hebben komen relatief vaak voor bij dit soort voorgevoelens. Maar ook kleine onbenullige dingen.
Natuurlijk kun je dat onder toeval scharen. Of andere verklaringen gaan verzinnen, en die dan voor waar aannemen want 'iets anders KAN het niet geweest zijn, paranormaliteit bestaat immers niet'.

Dus gaat men bijvoorbeeld veronderstellen dat je waarneming binnengekomen is in een stukje geheugen waar normaal pas dingen in komen die al gebeurd zijn. Omdat die waarneming daar binnenkomt, zou je dus het idee krijgen het al gezien te hebben. Volledig speculatief, sterker nog, deze theorie is gebouwd op de aanname 'voorkennis bestaat niet'. En ja, als je dan als wetenschapper zélf dat soort dingen gaat meemaken, moet je wel met dit soort gekunstelde verklaringen aankomen. Als je tenminste goede vriendjes wilt blijven met de fundamentalisten van de rationele overtuiging

Ik weet het gewoon niet. Sommige dingen zijn mij té toevallig om als toeval te zien. Ik geloof dus zelf ook in één of andere vorm van voorkennis.
pi_35511807
Voor mij is het ook duidelijk dat er een bepaald soort van kennis over de toekomst is op te pakken. Allereerst is het volgens mij nodig om het te herkennen. Er moet een gebeurtenis zijn geweest die zon indruk heeft gemaakt op je dat je er vaker op gaat letten. Ga je dit doen en zet je vervolgens al je vooroordelen aan de kant dan heb ik het idee dat je jezelf meer en meer bewust maakt op dit gebied. Op die manier ga je open staan en word je je bewust van de 'vele toevalligheden'. Er intensief mee bezig zijn kan je helpen om dit openstaan te bevorderen. Alles is te ontwikkelen, dus deze, niet alledaagse vaardigheid ook.
Psychologisch gezien is het trouwens ook een gegeven dat als er een sterk geloof en vertrouwens in iets is, de uitkomst als het ware aangetrokken word en dat het potentieel van het bereikbare zeer aanzienlijk verruimd word.
Op dit moment zijn we in onze technocultuur zo gedreven op onderzoek, bewijzen en maakbare veiligheid dat velen niet zullen openstaan voor leringen als deze. Erg jammer. Degenen die dat wel doen zijn dromers of vertonen vluchtgedrag. Om twee 'groten' te citeren:

Wetenschappers bevinden zich in de merkwaardige situatie dagelijks geconfronteerd te worden met het onweerlegbare feit van hun eigen bewustzijn, zonder enige mogelijkheid dit te kunnen verklaren (Christian de Quinsey)

Iedere waarheid gaat door drie stadia voor ze erkend wordt. In het eerste word zij belachelijk gemaakt, in het tweede ontmoet zij tegenstand en in het derde word zij vanzelfsprekend. (Arthur Schopenhauer)

Ikzelf merk het de laatste tijd meer en meer dat ik opeens gedachtes heb over het een of ander en dat er vervolgens extern op gereageerd word op een manier die rationeel gewoonweg niet te verklaren valt voor mij persoonlijk. De dichtbije toekomst is al aan het spelen, dat is een ding wat voor mij zeker is. Dat er 'op een hoger niveau' intensief contact bestaat tussen wezens, dat zij niet als zodanig herkennen in hun waakgedrag, daar ben ik ook zeker van. Gedachtes komen van 'verschillende plaatsen'. Het is belangrijk om met die 'juiste plaatsen' contact te hebben.
Nostra operatio est naturam mutation
pi_35512172
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:30 schreef Eveli het volgende:

[..]

Grappig, ik merk bij mezelf dat die voorgevoelens bij mij een soort ontwikkeling doormaken. Eerst had ik ze heel vaak en, net als bij jou, vlak van tevoren. Nu heb ik ze een stuk minder maar wel langer van te voren. Zo wist ik al een week tevoren van iets dat gebeuren ging.
Of wat ook grappig was: ik was dus op wintersport afgelopen week en om daar naar een bepaald punt op de berg te komen moest ik 2 stoeltjesliften nemen. En bij allebei wist ik van tevoren dat ze vast zouden blijven staan als ik er in zit, en dat gebeurde dus ook.
Misschien is het een leuk idee om zulke voorspellingen hier op fok te zetten als je ze weereens ver van tevoren aangekondigd krijgt. Leuke check. Verder, ik denk zelf dat mensen heel veel dingen denken en dat wanneer iets uitkomt wat daarvoor gedacht is gewoon langer blijft hangen dan wanneer je fout zat met je gedachte.
pi_35512506
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:25 schreef cognito_1987 het volgende:
Psychologisch gezien is het trouwens ook een gegeven dat als er een sterk geloof en vertrouwens in iets is, de uitkomst als het ware aangetrokken word en dat het potentieel van het bereikbare zeer aanzienlijk verruimd word.
Op dit moment zijn we in onze technocultuur zo gedreven op onderzoek, bewijzen en maakbare veiligheid dat velen niet zullen openstaan voor leringen als deze. Erg jammer. Degenen die dat wel doen zijn dromers of vertonen vluchtgedrag. Om twee 'groten' te citeren:
Eind 19e eeuw meenden men serieus dat eigenlijk alles nu wel verklaard was, we moeten slechts theorien verfijnen en betere meetinstrumenten ontwerpen. Maar met de euclydische meetkunde en de krachtenleer van Newton zou alle verklaard kunnen worden.
En zelfs Freud heeft van het door hem geintroduceerde 'onbewuste' gezegd dat dat slechts onbegrepen hersenfysiologie was.
De arrogantie alles eigenlijk al denken te weten is dus niet nieuw
pi_35915788
Ja, daar ben ik weer Het is leuk om bij mezelf een soort ontwikkeling te zien wat bepaalde gebeurtenissen betreft. Zo merk ik dat mijn voorgevoelens de laatste tijd midner frequent voorkomen, maar langer van tevoren, waarvan hieronder een voorbeeld. Ook merk ik dat ik weer vaker déjà-vu's krijg. Laatst had ik er 3 heel vlak achter elkaar zelfs!

Maar goed hier is een voorbeeld van zo'n voorgevoel op langere termijn, in dit geval ongeveer anderhalve week:

Wij hebben op school per week 8 keuze-uren die we zelf uit mogen kiezen. Normaal heb ik op vrijdag maar 2 uurtjes les, namelijk zo'n keuze-uur en CKV2. Vorige week bij het intekenen dacht ik: "hm die leraar CKV2 zou best wel eens uit kunnen vallen....laat ik voor hem intekenen op dat keuze-uur in de hoop dat hij uitvalt, zodat ik de hele vrijdag dan vrij ben". Kom ik afgelopen donderdag op school, kijk op het bord welke lessen er vrijdag er uitvallen en ja hoor, die leraar valt morgen precies die 2 uur uit wanneer ik les van hem zou hebben. Oftewel ik ben vandaag de hele dag vrij!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')