abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34734049
Ik ben helemaal niet zo'n type die bij het minste of geringste denkt dat 'ie een of andere gave heeft en ook nu denk ik dat niet, alleen ik heb de laatste tijd teveel dingen meegemaakt die 'toeval' kunnen zijn.

Het gebeurt dus heel vaak dat ik kort van te voren bij iets (kan van alles zijn) de gedachte of het gevoel krijg wat daarna ook gebeurd.

Een voorbeeld van vanmiddag: ik za tv te kijken naar langlaufen en er zijn 3 vrouwen vlak voor de finish. Ik dacht bij mezelf: "die vrouw die derde ligt kan er net zo goed mee ophouden, ze wordt toch sowieso derde. Tenzij die nr. 2 valt natuurlijk, dan kan ze nog tweede worden."
En werkelijk waar, metéén na die gedachte valt die nr. 2 en wordt nr. 3 uiteindelijk 2de!

Dit is slecht een van de tientallen voorbeelden. Vorig jaar kwam het ineens op en had ik dit soort momenten wel een aantal keer per dag. Aan het einde van 2005, begin 2006 was het er niet meer, maar nu komt het weer terug met dit voorbeeld als opvallendste.

Kan iemand me hier wat meer over vertellen, wat het is enzo?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 17:47:22 #2
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34734211
Misschien heb je het heden op rijtje ? Heb je het gevoel dat je het heden in de juiste volgorde hebt lopen? Dat het heden juist richting de toekomst loopt? Logisch dus ook? Dat je de logica inziet? Of heb je het idee dat het heden en het verleden bij jou nog door elkaar loopt?

Ik denk dus dat wanneer je het verleden en het heden juist hebt lopen, dat de toekomst dan ook logisch kan aanvoelen. Ik denk dat het heden richting de toekomst werkt en de toekomst richting het heden.

Zit er dan een hele kleine ruimte tussen het heden en de toekomst, dan is het misschien mogelijk dat er zaken van de toekomst doorkomen?

Ik noem dat helderheid, je kunt het ook helderziendheid noemen. Maar het is eerder een kwestie dat je gewoon de zaken in je hoofd op orde hebt. Dan lijkt het vanzelf doorzichtiger te zijn. De verassing is er dan wel vanaf, maar de verassing dat je het kunt zien, is dan wel weer een groter mysterie
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_34734214
Ik had een aantal weken geleden een voorgevoel, dat ik nooit kon weten. Het is te persoonlijk om te vertellen, maar het heeft te maken met mijn vriend die enorm met zichzelf in de knoop zit, dankzij zijn jeugd/verleden. Het was uitgekomen. Ik kreeg dan ook \'het woord\' 2 keer \\\'door\\\' en tot mijn verbazing bleek het waar te zijn....gelukkig is alles goedgekomen....

Toen ik eens bij een 'medium' was met o.a. mijn moeder, werd via zgn automatisch schrift verteld/opgeschreven dat ik een ziener ben, en dat dat op latere leeftijd helemaal naar buiten zou komen. Er waren ook details die gewoon griezelig klopte en deze mevrouw was geen coldreader, want ze kon het gewoonweg niet weten.
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
  † In Memoriam † zaterdag 4 februari 2006 @ 20:44:03 #4
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_34739554
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:40 schreef Eveli het volgende:
Ik ben helemaal niet zo\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'n type die bij het minste of geringste denkt dat \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'ie een of andere gave heeft en ook nu denk ik dat niet, alleen ik heb de laatste tijd teveel dingen meegemaakt die \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'toeval\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\' kunnen zijn.

Het gebeurt dus heel vaak dat ik kort van te voren bij iets (kan van alles zijn) de gedachte of het gevoel krijg wat daarna ook gebeurd.

Een voorbeeld van vanmiddag: ik za tv te kijken naar langlaufen en er zijn 3 vrouwen vlak voor de finish. Ik dacht bij mezelf: \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"die vrouw die derde ligt kan er net zo goed mee ophouden, ze wordt toch sowieso derde. Tenzij die nr. 2 valt natuurlijk, dan kan ze nog tweede worden.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"
En werkelijk waar, metéén na die gedachte valt die nr. 2 en wordt nr. 3 uiteindelijk 2de!

Dit is slecht een van de tientallen voorbeelden. Vorig jaar kwam het ineens op en had ik dit soort momenten wel een aantal keer per dag. Aan het einde van 2005, begin 2006 was het er niet meer, maar nu komt het weer terug met dit voorbeeld als opvallendste.

Kan iemand me hier wat meer over vertellen, wat het is enzo?
Gewoon toeval.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_34739763
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 20:44 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Gewoon toeval.
Ja hoor. sommige gebeurtenissen zijn gewoonweg niet toevallig. Een stukje van mijn post in een andere topic:

hoe verklaar je het dan dat, ook al is er geen echt bewijs voor, dat er een man en een vrouw met hun zoontje van 6 jaar in de praktijk van bijvoorbeeld paragnost/hypnotherapeut Jan van der Heide komt, de ouders vertellen over hun zoontje dat hij een tijdje in zijn kamertje \'een meneer\' zag hangen. Als ze de geschiedenis van het huis achterhalen blijkt er een man te hebben gewoond die zichzelf heeft opgehangen.....er gebeurt zoveel van deze aard, maar mensen willen het niet horen/zien. Weet je ik denk ook dat er gewoonweg (nog) geen bewijzen zijn voor de geestenwereld, omdat dat expres zo is bepaald. Stel je voor, dan staat de wereld op zijn kop!
  † In Memoriam † zaterdag 4 februari 2006 @ 21:04:54 #6
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_34740368
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 20:49 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ja hoor. sommige gebeurtenissen zijn gewoonweg niet toevallig. Een stukje van mijn post in een andere topic:

hoe verklaar je het dan dat, ook al is er geen echt bewijs voor, dat er een man en een vrouw met hun zoontje van 6 jaar in de praktijk van bijvoorbeeld paragnost/hypnotherapeut Jan van der Heide komt, de ouders vertellen over hun zoontje dat hij een tijdje in zijn kamertje \\\\\\\'een meneer\\\\\\\' zag hangen. Als ze de geschiedenis van het huis achterhalen blijkt er een man te hebben gewoond die zichzelf heeft opgehangen.....er gebeurt zoveel van deze aard, maar mensen willen het niet horen/zien. Weet je ik denk ook dat er gewoonweg (nog) geen bewijzen zijn voor de geestenwereld, omdat dat expres zo is bepaald. Stel je voor, dan staat de wereld op zijn kop!
Jan van der Heide is een goeie paragnost.
En heeft zn gaven wel bewezen.Vind ik.
Maar TS is geen Jan van der Heide. Dus...
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_34741916
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:04 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Jan van der Heide is een goeie paragnost.
En heeft zn gaven wel bewezen.Vind ik.
Maar TS is geen Jan van der Heide. Dus...
En daarom zou het niet waar zijn wat TS zegt? ik denk dat iedereen weleens voorgevoelens heeft. En de één is er wellicht gevoeliger voor dan de ander, maar iedereen kan intuïtie leren. Char
pi_34744238
Ja, dat heb ik ook wel eens. Dan heb ik het gevoel van: 'Oh, de telefoon gaat zo.' En dan even later gaat de telefoon ook. Toeval? Ik weet het niet, maar dit heb ik wel vaker. Of dan loop ik door de gang van school naast iemand en dan denk ik bij mezelf: 'Volgens mij heb ik al door deze gang gelopen, precies over hetzelfde onderwerp gehad met een vriendin en die jongen had zijn boeken toch al laten vallen?.' Een soort déja-vu dus.
pi_34744405
Van die "Zie je? ik zei het toch" momenten. Heeft iedereen toch wel is?
pi_34744513
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:56 schreef Fokkedop het volgende:
Van die \"Zie je? ik zei het toch\" momenten. Heeft iedereen toch wel is?
Ja, maar dan doe je het bewust. Als je bijvoorbeeld op de fiets zit en ik weet niet hoeveel tassen aan je stuur hebt hangen, dan is het logisch dat iemand zegt: 'Je gaat zo vallen.' En als het dan ook daadwerkelijk gebeurd, tja. Dat is gewoon gezond verstand
pi_34744619
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:58 schreef Nuna het volgende:

[..]

Ja, maar dan doe je het bewust. Als je bijvoorbeeld op de fiets zit en ik weet niet hoeveel tassen aan je stuur hebt hangen, dan is het logisch dat iemand zegt: \'Je gaat zo vallen.\' En als het dan ook daadwerkelijk gebeurd, tja. Dat is gewoon gezond verstand
Kloppend, maar dan valt jou verhaaltje gewoon onder toeval icm gezond verstand.
  zondag 5 februari 2006 @ 01:25:14 #12
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_34749091
Ik keek vanmiddag voetbal op Eurosport, Nigeria - Tunesië, wat eindigde in penalties. Voordat ook maar de eerste penalty genomen zou worden dacht ik: die eerste kerel van Nigeria gaat em veels te nonchalant inschieten. Hij schiet links beneden van de keeper en de keeper pakt hem. Ik zag het zo voor me.
En ja hoor, die eerste kerel nam een aanloopje van 2 stappen, schiet links van de keeper, laag, en die keeper pakt hem.

Ik dacht meteen wow!! (Ik wilde Irene Moors al gaan bellen.)
Van de overige 10 penalties van die wedstrijd, inclusief de 23 penalties van Kameroen - Ivoorkust heb ik er geen één goed voorspeld. :')
Ik ben helaas toevalziende. Ik zie de toekomst als het toevallig zo uitkomt.
pi_34751836
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:52 schreef Nuna het volgende:
Ja, dat heb ik ook wel eens. Dan heb ik het gevoel van: \'Oh, de telefoon gaat zo.\' En dan even later gaat de telefoon ook. Toeval? Ik weet het niet, maar dit heb ik wel vaker. Of dan loop ik door de gang van school naast iemand en dan denk ik bij mezelf: \'Volgens mij heb ik al door deze gang gelopen, precies over hetzelfde onderwerp gehad met een vriendin en die jongen had zijn boeken toch al laten vallen?.\' Een soort déja-vu dus.
Telepathie....;)
pi_34754999
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:56 schreef Fokkedop het volgende:
Van die \"Zie je? ik zei het toch\" momenten. Heeft iedereen toch wel is?
Heb jij die momenten dan ook gedurende een fiks aantal weken een aantal keren per dag gehad en dan ook echt elke dag?
pi_34756668
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:37 schreef Eveli het volgende:

[..]

Heb jij die momenten dan ook gedurende een fiks aantal weken een aantal keren per dag gehad en dan ook echt elke dag?
  zondag 5 februari 2006 @ 15:53:20 #16
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_34763114
Cum hoc ergo propter hoc.
Toeval is bedrieglijk, verwar het niet met a posteriori-waarschijnlijkheid.

Bijvoorbeeld: "Ik dacht net aan jou toen de telefoon ging. Dat kan geen toeval zijn!"

Opvallend onwaarschijnlijk, niet? maar je gaat pas achteraf op het resultaat letten.
Als je een experiment zou opzetten waarbij je iedere keer als de telefoon gaat onmiddellijk opschrijft waar je op dat moment aan dacht, vind je waarschijnlijk een uitslag die overeenkomt met een normale kansverdeling.
De reden is hier het selectief geheugen, al de keren dat de telefoon ging en je aan iets anders dacht vallen niet zo op.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_34771708
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:53 schreef Quarks het volgende:
Cum hoc ergo propter hoc.
Toeval is bedrieglijk, verwar het niet met a posteriori-waarschijnlijkheid.

Bijvoorbeeld: \"Ik dacht net aan jou toen de telefoon ging. Dat kan geen toeval zijn!\"

Opvallend onwaarschijnlijk, niet? maar je gaat pas achteraf op het resultaat letten.
Als je een experiment zou opzetten waarbij je iedere keer als de telefoon gaat onmiddellijk opschrijft waar je op dat moment aan dacht, vind je waarschijnlijk een uitslag die overeenkomt met een normale kansverdeling.
De reden is hier het selectief geheugen, al de keren dat de telefoon ging en je aan iets anders dacht vallen niet zo op.
Prima verklaring. Hetzelfde vind ik dus gelden voor mensen die zeggen: "Kijk, nu is het alwéér 22:22 als ik op de klok kijk!"
Dat is het enige moment waarop het je opvalt...
pi_34774494
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:47 schreef Dromenvanger het volgende:
Misschien heb je het heden op rijtje ? Heb je het gevoel dat je het heden in de juiste volgorde hebt lopen? Dat het heden juist richting de toekomst loopt? Logisch dus ook? Dat je de logica inziet? Of heb je het idee dat het heden en het verleden bij jou nog door elkaar loopt?

Ik denk dus dat wanneer je het verleden en het heden juist hebt lopen, dat de toekomst dan ook logisch kan aanvoelen. Ik denk dat het heden richting de toekomst werkt en de toekomst richting het heden.

Zit er dan een hele kleine ruimte tussen het heden en de toekomst, dan is het misschien mogelijk dat er zaken van de toekomst doorkomen?

Ik noem dat helderheid, je kunt het ook helderziendheid noemen. Maar het is eerder een kwestie dat je gewoon de zaken in je hoofd op orde hebt. Dan lijkt het vanzelf doorzichtiger te zijn. De verassing is er dan wel vanaf, maar de verassing dat je het kunt zien, is dan wel weer een groter mysterie
Om even hier op terug te komen: ik denk juist dat ik teveel met de toekomst bezig ben en te weinig kijk naar het heden en het verleden. Het heden loopt bij mij een beetje rommelig op sommige gebieden maar op andere gebieden wel normaal. Ik ben over een aantal dingen van het heden niet zo tevreden, waardoor ik me misschien teveel aan de toekomst vasthou. Misschien kan het daarom op een soort averechtse manier werken ofzo?
pi_34778360
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:14 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Prima verklaring. Hetzelfde vind ik dus gelden voor mensen die zeggen: \"Kijk, nu is het alwéér 22:22 als ik op de klok kijk!\"
Dat is het enige moment waarop het je opvalt...
Dat heb ik dus gewoon serieus echt he, ook precies op dat tijdstip Maar dat komt gewoon omdat ik rond die tijd in bed lig en dan de wekker zet
pi_34826958
Ik wou nog even melden dat ik sinds een paar weken ook een aantal voorspellende dromen heb gehad. Vannacht droomde ik bijvoorbeeld dat ik de resultaten van mn luistertoets Frans terug zou krijgen en mij werd verteld hoeveel fouten ik had. Vanmiddag kreeg ik die resultaten inderdaad terug en het aantal fouten klopte precies! Terwijl ik geen idee had hoe goed ik het gemaakt had (valt altijd lastig te zeggen bij dat soort dingen).
pi_34827636
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:44 schreef Eveli het volgende:
Ik wou nog even melden dat ik sinds een paar weken ook een aantal voorspellende dromen heb gehad. Vannacht droomde ik bijvoorbeeld dat ik de resultaten van mn luistertoets Frans terug zou krijgen en mij werd verteld hoeveel fouten ik had. Vanmiddag kreeg ik die resultaten inderdaad terug en het aantal fouten klopte precies! Terwijl ik geen idee had hoe goed ik het gemaakt had (valt altijd lastig te zeggen bij dat soort dingen).
Volg je Medium op tv? Dat is gebasseerd op een waar gebeurd verhaal. Een vrouw, Alisson Dubois, krijgt ook de toekomst te zien in haar dromen.
pi_34829043
Ik heb bij alles wat ik zie of meemaak bepaalde verwachtingen of 'voorgevoelens'. Op zich niet heel raar dat gebeurtenissen dan af en toe wel eens precies kunnen voldoen aan mijn verwachting of 'voorgevoel'.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 15:01:23 #23
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_34829263
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 14:53 schreef Prst_ het volgende:
Ik heb bij alles wat ik zie of meemaak bepaalde verwachtingen of 'voorgevoelens'. Op zich niet heel raar dat gebeurtenissen dan af en toe wel eens precies kunnen voldoen aan mijn verwachting of 'voorgevoel'.
Een voorgevoel (ingeving dat iets zal gebeuren of komen) is niet echt bijzonder.
Maar als je voorgevoel waarheid wordt, dan ervaren veel mensen dat als iets magisch.

Als je voorgevoel niet beantwoord wordt, vergeet je dat meestal weer snel.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_34833609
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:01 schreef Quarks het volgende:

[..]

Een voorgevoel (ingeving dat iets zal gebeuren of komen) is niet echt bijzonder.
Maar als je voorgevoel waarheid wordt, dan ervaren veel mensen dat als iets magisch.

Als je voorgevoel niet beantwoord wordt, vergeet je dat meestal weer snel.
Je hebt wel gelijk, maar je kunt het niet altijd goed hebben natuurlijk. Sommige mensen voelen meer aan dan anderen.....en die (voor-)gevoelens zijn dan niet meer in het hokje toeval te stoppen.
pi_34834416
Ik heb het ook lang niet altijd goed hoor, maar wel opvallend vaak.
pi_34834705
quote:
Ik heb het ook lang niet altijd goed hoor, maar wel opvallend vaak.
Het valt pas op als je het goed hebt. Alle keren dat je het niet goed hebt vergeet je of ben je je niet eens bewust.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 19:33:34 #27
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_34838041
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 17:46 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Het valt pas op als je het goed hebt. Alle keren dat je het niet goed hebt vergeet je of ben je je niet eens bewust.
Daar zou je nog wel eens gelijk in kunnen hebben.

Ander voorbeeld: ik heb iets met het getal 647, denk ik. Nu lijk ik dat getal overal tegen te komen. Maar is dat wel echt zo? Of sta ik er gewoon langer bij stil omdat ik erop let? Op het moment zelf denk ik: 'hé, daar heb je dat nummer weer!'
Maar hoe vaak kijk ik wel niet op mijn horloge per dag? Er komen zoveel getallen voorbij en omdat die níet zijn waar ik op let, vergeet ik ze zowat direct weer.

Dat je denkt: als nr 2 nu eens valt, dan kan nr 3 nog op de tweede plek komen. Anders is het een verloren zaak, en nr. 2 gaat ook echt onderuit, is opvallend. Maar hoevaak op die dag heb je iets gedacht en had je het mis?

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat alles op een dergelijke makkelijke manier te verklaren zou zijn.
(Un)masking for the greater good.
pi_34842432
Het is natuurlijk niet zo bij alles wat ik denk of verwacht dat ik er op ga letten of hij uitkomt. Die dag weet ik niet hoe vaak ik daarop gelet heb, niet vaak in ieder geval.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:24:48 #29
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_34842654
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:19 schreef Eveli het volgende:
Het is natuurlijk niet zo bij alles wat ik denk of verwacht dat ik er op ga letten of hij uitkomt. Die dag weet ik niet hoe vaak ik daarop gelet heb, niet vaak in ieder geval.
Vind het sowieso apart.
Heb het zelf ook wel eens, maar lang niet zoveel als jij het mee lijkt te maken. Het lijkt me soms wel praktisch. Doe je ook wel eens je voordeel mee, of heb je er geen controle op? Zoals bijv. het voorbeeld het aantal fouten of iets op tv?
(Un)masking for the greater good.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:30:21 #30
83895 GnAgn
Love You So Much
pi_34845165
Dat soort dingen heb ik ook best vaak

Fiets je met een vriend over straat, hebben we het over zn skateboard ( waar we t allang niet meer over gehad hebben) fiets je de hoek om, komt er iemand met een skateboard in zn handen voorbij fietsen
Meer krijgen betekent niet altijd minder missen
Own Style
pi_34846061
Ik heb soms ook wel dat soort situaties gehad maar niet zo vaak als TS.
Ik heb nu bv een voorgevoel dat een vriendin van mij vannacht om/rond drie uur eindelijk weeen gaat krijgen.
Ben zelf ook reuze benieuwd of ik dat alleen maar voor haar hoop of dat het nog echt zo gaat ook!
Keep you posted.....
The waves you made will always be
pi_34846153
ik heb ook heel vaak dat ik geen voorgevoel heb.
underground forever baby
pi_34846682
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:53 schreef Laton het volgende:
ik heb ook heel vaak dat ik geen voorgevoel heb.
Daar had ik al een voorgevoel van ja.
pi_34854333
Zon zelfde iets heb ik ook wel vaak. Vooral op momenten dat ik uitspraken of gedachten heb waar ik bij voorbaat niet over nadenk maar die er gewoon ineens tussendoor schieten.

Vaak heeft het met voetbal te maken (uitspraken over dit word uitslag die dan blijken te kloppen maarja dat kan een goed egok zijn).

Laatst had ik alleen een iets sterkere gedachte. Ik was bij mijn oom (groningen supporter) en die wou kijken hoeveel fc groningen tegen twente stond. Op dat moment had ik nog niet naar de stand gekeken ervoor.....maar bij mij kwam gedachte op van fc groningen staat voor en Nkufo heeft rood. Naja dat fc gronignen voorstaat kan, maar Nkufo rood als aanvaller en dat na een helft...vond ik een beetje sterk dus ik zei niet meer dan: gronignen staat voor en twente heeft rood. Maarja hoe ik op Nkufo kwam, niemand zou al zomaar een rode kaart schatten, en zo jah zou dat wel zijn voor een verdediger ofzo, niet zomaar de naam Nkufo.

Daarnaas heb ik wel vaker dit soort toevallige ideen of uitspraken ook buiten voetbalgebied.

Ook is het zo dat ik laatste 2 weken wat problemen heb gehad met vrienden. Op een gegeven moment wist ik me geen raad meer wat te doen, of vrienden te laten vallen of wat dan ook. Ik heb toen ook om "hulp van bovenaf" gevraagd om aan te geven wat ik moest doen.
Nog geen half uur later zet ik de computer aan, ga naar windows media player en klik onbewust bij een of andere afspeellijst op een liedje ergens geheel in het midden van de afspeellijst. Het nummer dat zich afspeelt gaat vervolgens precies over de personen in kwestie, en de reden van de ruzie, naja reden mijn gevoel erbij is het meer. Ik heb de personen in kwestie na het beluisten van dit nummer dan ook vergeven maar daar ga ik verder niet op in.

Maar ik ben normaal niet iemand die direct bij alles denkt dat er iets hogers dan de mens bestaat om het maar zo te noemen. Toch krijg ik de laatste tijd als maar meer het gevoel dat er dingen zijn die voor mensen onverklaarbaar zijn zelfs met wetenschap!!
pi_34863877
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:24 schreef Natalie het volgende:

[..]

Vind het sowieso apart.
Heb het zelf ook wel eens, maar lang niet zoveel als jij het mee lijkt te maken. Het lijkt me soms wel praktisch. Doe je ook wel eens je voordeel mee, of heb je er geen controle op? Zoals bijv. het voorbeeld het aantal fouten of iets op tv?
Nee, helaas heb ik er geen controle op. Het zijn gewoon gedachtes die dan ineens in mn hoofd opkomen en die vervolgens werkelijkheid worden. Wel jammer eigenlijk; als ik het wel kan oproepen (misschien komt dat nog eens) zou ik het op bepaalde gebieden misschien af kunnen sluiten, bijvoorbeeld bij erg naar nieuws ofzo.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:30 schreef GnAgn het volgende:
Dat soort dingen heb ik ook best vaak

Fiets je met een vriend over straat, hebben we het over zn skateboard ( waar we t allang niet meer over gehad hebben) fiets je de hoek om, komt er iemand met een skateboard in zn handen voorbij fietsen
Dat soort dingen heb ik dus ook vaak ja. Heel "toevallig" is dat....
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:50 schreef pepper_961 het volgende:
Ik heb nu bv een voorgevoel dat een vriendin van mij vannacht om/rond drie uur eindelijk weeen gaat krijgen.
Ben zelf ook reuze benieuwd of ik dat alleen maar voor haar hoop of dat het nog echt zo gaat ook!
Keep you posted.....
Ik hoop voor je dat het gaat gebeuren en dat alles goed gaat.
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:03:34 #36
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34865119
Hoe ziet de toekomst eruit? Staat de toekomst vast? Is de toekomst een vast staand feit? Zie je de toekomst als vast staand feit, dan is het misschien logisch dat je zaken binnen krijgt?

En je zei dat je heden niet helemaal goed loopt, misschien komt het daarom dat je zaken van de toekomst binnen krijgt, dat het niet goed aan elkaar vast loopt? Dat er gaten zitten tussen het heden en de toekomst en dat via die gaten zaken naar het heden komen?

Wat denk je van de toekomst? Is dat iets dat al vast staat, zelfs wat er over 1000 jaar gebeurt? Is alles wat we doen, gewoon iets waar we geen invloed op uit kunnen uitoefenen? Of hebben we de kracht om de toekomst te veranderen?

Ik twijfel nog. Soms denk ik dat de toekomst niet te veranderen is. Dat iedere keuze die je maakt vast staat. Dus ook die fouten tijdens je franse toets, die fouten maakte je sowieso wel. Dus omdat je ze sowieso maakte, stonden die fouten vast in de toekomst. En misschien laat de toekomst soms iets zien, onthuld de toekomst zaken.

Ik denk dus dat de toekomst gedeeltelijk vast staat, zelfs al overweeg je een keuze 100 dagen lang, dan nog is de keuze tijdens het begin van het overwegen al gemaakt. Dus je maakt altijd de keuze die je maakt als het ware. En de keuze over 30 jaar over een bepaald feit staat misschien ook al vast? Dat die keuze terug kan werken misschien ook? Dat die keuze of dat beeld met terugwerkende kracht in het heden kan plaats vinden, vaak in het onderbewuste tijdens het slapen misschien?

[ Bericht 19% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 08-02-2006 15:12:40 ]
pi_34865554
Daar twijfel ik zelf ook nog over, of alles voorbestemd is of dat je daar zelf nog enige invloed op hebt. Maar alles vast staat, waarom leven we dan? Misschien als leerproces voor een volgend leven op de ladder van kennis en ervaring?
quote:
En misschien laat de toekomst soms iets zien, onthuld de toekomst zaken.
Waarom zou de toekomst dat doen? En wie of wat bepaald of de toekomst dingen laat zien en wat ze laat zien?

Begint zo wel erg filosofisch te worden.
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:40:44 #38
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34866528
Als je een keuze moet maken tussen: A B C D E F G H I J K L M N O P

Welke keuze neem je dan? Je neemt de keuze die het beste bij je past, maar als alle keuze's bij je lijken te passen dan neem je een willekeurige keuze. Na die A B C D E F G H I J K L M N O P komt weer een nieuwe rits aan keuze's die je moet maken en zo maak je per dag steeds keuze's waardoor je in een kettingreactie terecht komt. Zo werk je richting de toekomst verder. En zo wordt het systeem van keuze's steeds uitgebreider of misschien wel rechtlijniger als de keuze's duidelijker worden ook.

Ondertussen zit je zo vast in de keuze's die je maakt, dat het gewoon rechtlijnig gaat, en hoe meer keuze's je maakt, des te sterker het verband wordt tussen de huidige keuze en de toekomstige keuze. Totdat er geen uitweg meer lijkt te zijn?

Waar baseer je de keuze op die je maakt? Je maakt keuze's die het beste bij je passen, maar goed. Ik kan nu niet verder gaan met deze gedachte want het lukt me niet dus stop ik nu. Hoop dat het duidelijk is.

Als je steeds moet kiezen tussen 20 opties, en na die 20 volgen er weer 20 of 40 en daarna weer. Op een gegeven moment wordt het een complex iets, en uiteindelijk bepaald het gewoon waar je staat in het leven. Je kunt dan misschien het leven omgooien maar bent nog altijd gebonden aan wat je koos in het verleden, omdat het verleden bij je blijft, het verleden draag je met je mee.

Het verleden en tevens het heden vormen de toekomst. Wellicht vormt het verleden nog het grootste gedeelte van de toekomst, omdat het verleden het heden bepaald. Het heden zie ik dan als een soort tussenstation tussen het verleden en de toekomst. Het heden is een soort rustpunt waar je weer nieuwe keuze's moet maken.

Snappie? Kan het ff niet anders uitleggen. Maar ik heb soms het idee dat ik gewoon altijd de juiste keuze maak, zelfs al maak ik een foute keuze, dan nog is die keuze juist omdat ik die keuze gemaakt heb. En is een keuze fout, dan werkt dat weer door op toekomstige keuze's. Omdat bij foute keuze's vanzelf weer een nieuw rijtje nieuwe opties komt waar je uit kunt kiezen.

En misschien kom je via via via, altijd uit op hetzelfde eindresultaat. Dat het dus niet uitmaakt of je nu A B C D E F G H I etc etc etc kiest. Alle wegen leiden uiteindelijk tot rome.

Kan het niet anders vermelden, zal er zelf nog eens over nadenken in een word-document. Heb me voorgenomen om vaker in word te schrijven en zo een samenvatting geven en aantekeningen voor mezelf maken van alles wat in mijn hoofd speelt. Om zo een duidelijker beeld te kunnen scheppen.

Hopelijk is het enigszins duidelijk.

En dan over beelden van de toekomst die in het heden terecht komen.

Stel de lijn tussen keuze "Z" en keuze "G" is open, er is een open verbinding tussen iets wat nog moet gebeuren en een hele open serie van zaken die nog moet plaats vinden. Misschien werkt "Z" dan soms terug in het hele rijtje van logische zaken. Dat het gewoon in het heden terecht komt.

Kleine paranormale toevoeging. Ik ben weer helder te noemen Nee, soms word ik helder als ik iets voor mezelf op "papier" zet, en als het gaat om keuze's uit het verleden en keuze's in het heden dan komt helderheid vanzelf naar voren.

Het is ook een soort van wisselwerking volgens mij. Als je een keuze maakt in het heden kun je ook kijken naar de toekomst, een keuze is niet alleen een moment-opname in het nu, je kunt ook keuze's baseren op zaken die je pas over 10 jaar gaat meemaken. Of je maakt keuze's die langdurige gevolgen hebben en ga zo door. En tevens keuze's maken gebaseerd op foute keuze's op het verleden. Dat het leerproces meespeelt ook.

En zo kan het leven een groot logisch geheel zijn. En om dan het topic af te sluiten en in te gaan op voorgevoelens. Misschien is het voor jou in het heden duidelijk wat zich af gaat spelen in de toekomst? Dat je gewoon weet welke keuze's je maakt, dus wederom ook in de franse toets. Maar ik kom dus niet verder nu en weet het niet goed.

Maar de toekomst zien als een groot mysterie dat zie ik dus niet. En gelukkig is de toekomst ook geen grote puinhoop van mysterie. Enigszins weten hoe de toekomst eruit gaat zien vind ik persoonlijk prettig.

[ Bericht 4% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 08-02-2006 15:55:44 ]
pi_34888034
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:50 schreef pepper_961 het volgende:
Keep you posted.....
Mope helaas..........
Die zit nog steeds zwanger te zijn en ze hoopte nog wel zo dat ik gelijk zou krijgen.
Ach, eens moet het kindje eruit! Dat is een vaststaand feit maar dat telt vast niet als voorspellende gave zeker he?! :D
pi_34888109
ik voelde dat er iets groots aankwam, en ik zat er eigenlijk mee in mn maag en op te wachten. Toen kwamen mn ouders er ineens mee dat ze gingen scheiden, en eerlijk gezegd heb ik nog het minste verdriet van iedereen gehad, het was een pak van mn hart. Dit was in.. 2002 denk ik
pi_34900890
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 00:54 schreef Maisnon het volgende:
ik voelde dat er iets groots aankwam, en ik zat er eigenlijk mee in mn maag en op te wachten. Toen kwamen mn ouders er ineens mee dat ze gingen scheiden, en eerlijk gezegd heb ik nog het minste verdriet van iedereen gehad, het was een pak van mn hart. Dit was in.. 2002 denk ik
Da's wel heel naar. Misschien waren er al voortekenen waar te nemen in het gedrag van je ouders ofzo? Blijft klote natuurlijk....

Vanochtend weer zoiets; gisteravond zag ik op het weerbericht dat het zou kunnen gaan sneeuwen. Ik werd vanochtend wakker, doe de gordijnen open, maar er ligt geen sneeuw. "Jammer geen sneeuw nog, maar het kan vandaag nog komen" dacht ik. IK ging beneden ontbijten en het ging sneeuwen! Ok, het was dan wel voorspeld, maar dat het dan net op dát moment komt is toch wel 'toevallig'.
pi_34902297
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:47 schreef Analyzing_Barb het volgende:
en deze mevrouw was geen coldreader, want ze kon het gewoonweg niet weten.
dus ze is wel een coldreader
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_34906212
een grappig voorval van mijn kant

Ik ben vanochtend door mijn wekker heen geslapen, was ontzettend moe.. wilde niet wakker worden, ik zat immers nog midden in een droom.

er gebeurde van alles, maar het kwam er op neer dat mijn man iets intiems deed met een vrouwelijke collega van hem. In de droom verbleef ik achter ze, maar ik was er niet echt.
Het intieme dat ze deden maakte mij niet eens echt boos, ik was in eerste instantie wel een beetje beledigd.. maar gelijk daarna begon ik de zaak te analyseren... te relativeren.. hele gedachtenstromen kwamen voorbij.. de uitkomst was dat ik het wel best vond en het wel begreep.
De reden voro haar om intiem te zijn was immers niet om tussen ons te komen, maar omdat ze een kind wilde en hij had al "bewezen" kindjes te kunnen "maken".

Ik werd wakker door de telefoon.. mijn man.
Ik vertel hem de droom.. en probeer terug in het hier en nu te komen zodat ik niet weer in slaap zou vallen. Ik moest er uit.

Nog geen 3 minuten later belt mijn man mij terug.
Het eerste dat hij zei was "je zit er weer geen centimeter naast hè"
Nadat ons telefoongesprek af was gelopen kwam hij zijn collegaatje tegen.. stralend en wel..
ze vertelde hem in vertrouwen dat ze er net achter was gekomen dat ze zwanger was
Helemaal gelukkig.. en eigenlijk heel onreëel/onvoorspelbaar, want ze heeft net een maand of 4 (?) een relatie. (dat ik weet).

Het intieme deel van de droom kan naar mijn idee goed representatief staan voor het "intieme" gesprek tussen hun. De zwangerschap.. tsja lijkt mij duidelijk...
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_34906962
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:13 schreef Mirage het volgende:
een grappig voorval van mijn kant

Ik ben vanochtend door mijn wekker heen geslapen, was ontzettend moe.. wilde niet wakker worden, ik zat immers nog midden in een droom.

er gebeurde van alles, maar het kwam er op neer dat mijn man iets intiems deed met een vrouwelijke collega van hem. In de droom verbleef ik achter ze, maar ik was er niet echt.
Het intieme dat ze deden maakte mij niet eens echt boos, ik was in eerste instantie wel een beetje beledigd.. maar gelijk daarna begon ik de zaak te analyseren... te relativeren.. hele gedachtenstromen kwamen voorbij.. de uitkomst was dat ik het wel best vond en het wel begreep.

Het intieme deel van de droom kan naar mijn idee goed representatief staan voor het "intieme" gesprek tussen hun. De zwangerschap.. tsja lijkt mij duidelijk...
heeft dit te maken met dat we zwanger zijn? Want raad eens.....een paar dagen geleden droomde ik ook al iets soortgelijk aan bovenstaande tekst!
Echt exact hetzelfde als wat ik van jouw tekst heb overgelaten (behalve collega, het was bij mij een onbekend iemand)!

(en dit terwijl ik Michael 100% vertrouw)
pi_34907258
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:32 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

heeft dit te maken met dat we zwanger zijn? Want raad eens.....een paar dagen geleden droomde ik ook al iets soortgelijk aan bovenstaande tekst!
Echt exact hetzelfde als wat ik van jouw tekst heb overgelaten (behalve collega, het was bij mij een onbekend iemand)!

(en dit terwijl ik Michael 100% vertrouw)
Het onderwerp, zou kunnen.

Maar het dromen van zaken die "uitkomen" gebeurd mij vaker.
Ik durf het alleen niet zo vaak hardop te vertellen, omdat het achteraf altijd makkelijk "praten" is.
Er is echter een paar keer eerder gebeurd dat ik het wel hardop durfde te vertellen, omdat ik het dan al vertelsd had vóórdat de zaken die dag utkwamen.

Een overduidelijk voorbeeld dat mijn man levendig bij blijft, maar dat komt dan waarschijnlijk ook weer omdat het onderwerp iemand betrof die héél dicht bij staat, is de droom over mijn vader en de hersenbloeding die hij die dag kreeg.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_34953070
Tja... Voorgevoel...
Ik weet niet of ik het zo moet noemen....
Ik ging even snel wat boodschapjes doen, loop de straat uit en zie een politiebusje door de straat rijden... ze stoppen even ter hoogte van mijn voordeur, praten even met een buurvrouw en rijden weer verder.... op de hoek, waar ik een stukje vanaf sta, stoppen ze even maar rijden weer verder....
Die komen voor mij schiet er door mijn hoofd... En ik weet ook al waarom...
Even later sta ik even met wat buurtjes te praten en die vertelde dat de politie naar mij op zoek is.
Ze zouden later weer terug komen...
Inderdaad... Even later komt er weer een politiebusje aangereden. Ik loop ze tegemoet en zeg dat ik gehoord heb dat ze op zoek zijn naar mij.....
Of we even binnen kunnen praten, vragen ze....
Eenmaal binnen vertellen ze dat ze geen prettig nieuws hebben.... Mijn vader was die middag overleden... ergens op een parkeerplaats van een doe het zelf zaak in Helmond. Daar had ie even tevoren een pakje afgegeven en was daar in elkaar gezakt....

Geen dromen, geen gedachtes aan, maar op het moment dat ik dat busje de eerste keer zag, wist ik genoeg.....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:28:15 #47
1087 Merisse
broddeltante
pi_34954985
Vorig weekend is mijn buurvrouw bevallen. We wisten die dag dat er bij hun in huis iets gaande was en konden natuurlijk wel raden wat. Rond 22:00 kreeg ik buikpijn en heb het aan mijn man verteld en hem gevraagd hoe laat het was. De volgende middag belde de buurman aan: hun dochter was om 22:01 geboren...

Geen voorvoelen maar meer een meevoelen.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_34956901
Vandaag zat ik een spelletje te spelen en opeens had ik het gevoel dat ik mijn mobieltje moest pakken. Ik pak dus mijn mobieltje en ga verder spelen. Een paar seconden later krijg ik een smsje.

Misschien toeval of misschien niet. Kan mij niet boeien ook.
pi_34958933
was het ook nog een boeiend smsje
pi_34961851
Gisterochtend zat ik tv te kijken naar een of andere domme quiz, vlak voordat ik naar school ging. Zo'n vrouw moest een antwoord raden uit een heleboel gehusselde letters en daar werd een vraag bij gesteld. Toen dacht ik "Het moet iets met magneet zijn" en meteen zei die vrouw daarna "ja, iets met magneet....".
Ik heb nu een aantal voorbeelden gegeven zodat jullie zien dat dit dus echt elke dag gebeurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')