abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34734049
Ik ben helemaal niet zo'n type die bij het minste of geringste denkt dat 'ie een of andere gave heeft en ook nu denk ik dat niet, alleen ik heb de laatste tijd teveel dingen meegemaakt die 'toeval' kunnen zijn.

Het gebeurt dus heel vaak dat ik kort van te voren bij iets (kan van alles zijn) de gedachte of het gevoel krijg wat daarna ook gebeurd.

Een voorbeeld van vanmiddag: ik za tv te kijken naar langlaufen en er zijn 3 vrouwen vlak voor de finish. Ik dacht bij mezelf: "die vrouw die derde ligt kan er net zo goed mee ophouden, ze wordt toch sowieso derde. Tenzij die nr. 2 valt natuurlijk, dan kan ze nog tweede worden."
En werkelijk waar, metéén na die gedachte valt die nr. 2 en wordt nr. 3 uiteindelijk 2de!

Dit is slecht een van de tientallen voorbeelden. Vorig jaar kwam het ineens op en had ik dit soort momenten wel een aantal keer per dag. Aan het einde van 2005, begin 2006 was het er niet meer, maar nu komt het weer terug met dit voorbeeld als opvallendste.

Kan iemand me hier wat meer over vertellen, wat het is enzo?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 17:47:22 #2
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34734211
Misschien heb je het heden op rijtje ? Heb je het gevoel dat je het heden in de juiste volgorde hebt lopen? Dat het heden juist richting de toekomst loopt? Logisch dus ook? Dat je de logica inziet? Of heb je het idee dat het heden en het verleden bij jou nog door elkaar loopt?

Ik denk dus dat wanneer je het verleden en het heden juist hebt lopen, dat de toekomst dan ook logisch kan aanvoelen. Ik denk dat het heden richting de toekomst werkt en de toekomst richting het heden.

Zit er dan een hele kleine ruimte tussen het heden en de toekomst, dan is het misschien mogelijk dat er zaken van de toekomst doorkomen?

Ik noem dat helderheid, je kunt het ook helderziendheid noemen. Maar het is eerder een kwestie dat je gewoon de zaken in je hoofd op orde hebt. Dan lijkt het vanzelf doorzichtiger te zijn. De verassing is er dan wel vanaf, maar de verassing dat je het kunt zien, is dan wel weer een groter mysterie
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_34734214
Ik had een aantal weken geleden een voorgevoel, dat ik nooit kon weten. Het is te persoonlijk om te vertellen, maar het heeft te maken met mijn vriend die enorm met zichzelf in de knoop zit, dankzij zijn jeugd/verleden. Het was uitgekomen. Ik kreeg dan ook \'het woord\' 2 keer \\\'door\\\' en tot mijn verbazing bleek het waar te zijn....gelukkig is alles goedgekomen....

Toen ik eens bij een 'medium' was met o.a. mijn moeder, werd via zgn automatisch schrift verteld/opgeschreven dat ik een ziener ben, en dat dat op latere leeftijd helemaal naar buiten zou komen. Er waren ook details die gewoon griezelig klopte en deze mevrouw was geen coldreader, want ze kon het gewoonweg niet weten.
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
  † In Memoriam † zaterdag 4 februari 2006 @ 20:44:03 #4
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_34739554
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:40 schreef Eveli het volgende:
Ik ben helemaal niet zo\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'n type die bij het minste of geringste denkt dat \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'ie een of andere gave heeft en ook nu denk ik dat niet, alleen ik heb de laatste tijd teveel dingen meegemaakt die \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'toeval\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\' kunnen zijn.

Het gebeurt dus heel vaak dat ik kort van te voren bij iets (kan van alles zijn) de gedachte of het gevoel krijg wat daarna ook gebeurd.

Een voorbeeld van vanmiddag: ik za tv te kijken naar langlaufen en er zijn 3 vrouwen vlak voor de finish. Ik dacht bij mezelf: \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"die vrouw die derde ligt kan er net zo goed mee ophouden, ze wordt toch sowieso derde. Tenzij die nr. 2 valt natuurlijk, dan kan ze nog tweede worden.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"
En werkelijk waar, metéén na die gedachte valt die nr. 2 en wordt nr. 3 uiteindelijk 2de!

Dit is slecht een van de tientallen voorbeelden. Vorig jaar kwam het ineens op en had ik dit soort momenten wel een aantal keer per dag. Aan het einde van 2005, begin 2006 was het er niet meer, maar nu komt het weer terug met dit voorbeeld als opvallendste.

Kan iemand me hier wat meer over vertellen, wat het is enzo?
Gewoon toeval.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_34739763
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 20:44 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Gewoon toeval.
Ja hoor. sommige gebeurtenissen zijn gewoonweg niet toevallig. Een stukje van mijn post in een andere topic:

hoe verklaar je het dan dat, ook al is er geen echt bewijs voor, dat er een man en een vrouw met hun zoontje van 6 jaar in de praktijk van bijvoorbeeld paragnost/hypnotherapeut Jan van der Heide komt, de ouders vertellen over hun zoontje dat hij een tijdje in zijn kamertje \'een meneer\' zag hangen. Als ze de geschiedenis van het huis achterhalen blijkt er een man te hebben gewoond die zichzelf heeft opgehangen.....er gebeurt zoveel van deze aard, maar mensen willen het niet horen/zien. Weet je ik denk ook dat er gewoonweg (nog) geen bewijzen zijn voor de geestenwereld, omdat dat expres zo is bepaald. Stel je voor, dan staat de wereld op zijn kop!
  † In Memoriam † zaterdag 4 februari 2006 @ 21:04:54 #6
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_34740368
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 20:49 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ja hoor. sommige gebeurtenissen zijn gewoonweg niet toevallig. Een stukje van mijn post in een andere topic:

hoe verklaar je het dan dat, ook al is er geen echt bewijs voor, dat er een man en een vrouw met hun zoontje van 6 jaar in de praktijk van bijvoorbeeld paragnost/hypnotherapeut Jan van der Heide komt, de ouders vertellen over hun zoontje dat hij een tijdje in zijn kamertje \\\\\\\'een meneer\\\\\\\' zag hangen. Als ze de geschiedenis van het huis achterhalen blijkt er een man te hebben gewoond die zichzelf heeft opgehangen.....er gebeurt zoveel van deze aard, maar mensen willen het niet horen/zien. Weet je ik denk ook dat er gewoonweg (nog) geen bewijzen zijn voor de geestenwereld, omdat dat expres zo is bepaald. Stel je voor, dan staat de wereld op zijn kop!
Jan van der Heide is een goeie paragnost.
En heeft zn gaven wel bewezen.Vind ik.
Maar TS is geen Jan van der Heide. Dus...
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_34741916
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:04 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Jan van der Heide is een goeie paragnost.
En heeft zn gaven wel bewezen.Vind ik.
Maar TS is geen Jan van der Heide. Dus...
En daarom zou het niet waar zijn wat TS zegt? ik denk dat iedereen weleens voorgevoelens heeft. En de één is er wellicht gevoeliger voor dan de ander, maar iedereen kan intuïtie leren. Char
pi_34744238
Ja, dat heb ik ook wel eens. Dan heb ik het gevoel van: 'Oh, de telefoon gaat zo.' En dan even later gaat de telefoon ook. Toeval? Ik weet het niet, maar dit heb ik wel vaker. Of dan loop ik door de gang van school naast iemand en dan denk ik bij mezelf: 'Volgens mij heb ik al door deze gang gelopen, precies over hetzelfde onderwerp gehad met een vriendin en die jongen had zijn boeken toch al laten vallen?.' Een soort déja-vu dus.
pi_34744405
Van die "Zie je? ik zei het toch" momenten. Heeft iedereen toch wel is?
pi_34744513
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:56 schreef Fokkedop het volgende:
Van die \"Zie je? ik zei het toch\" momenten. Heeft iedereen toch wel is?
Ja, maar dan doe je het bewust. Als je bijvoorbeeld op de fiets zit en ik weet niet hoeveel tassen aan je stuur hebt hangen, dan is het logisch dat iemand zegt: 'Je gaat zo vallen.' En als het dan ook daadwerkelijk gebeurd, tja. Dat is gewoon gezond verstand
pi_34744619
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:58 schreef Nuna het volgende:

[..]

Ja, maar dan doe je het bewust. Als je bijvoorbeeld op de fiets zit en ik weet niet hoeveel tassen aan je stuur hebt hangen, dan is het logisch dat iemand zegt: \'Je gaat zo vallen.\' En als het dan ook daadwerkelijk gebeurd, tja. Dat is gewoon gezond verstand
Kloppend, maar dan valt jou verhaaltje gewoon onder toeval icm gezond verstand.
  zondag 5 februari 2006 @ 01:25:14 #12
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_34749091
Ik keek vanmiddag voetbal op Eurosport, Nigeria - Tunesië, wat eindigde in penalties. Voordat ook maar de eerste penalty genomen zou worden dacht ik: die eerste kerel van Nigeria gaat em veels te nonchalant inschieten. Hij schiet links beneden van de keeper en de keeper pakt hem. Ik zag het zo voor me.
En ja hoor, die eerste kerel nam een aanloopje van 2 stappen, schiet links van de keeper, laag, en die keeper pakt hem.

Ik dacht meteen wow!! (Ik wilde Irene Moors al gaan bellen.)
Van de overige 10 penalties van die wedstrijd, inclusief de 23 penalties van Kameroen - Ivoorkust heb ik er geen één goed voorspeld. :')
Ik ben helaas toevalziende. Ik zie de toekomst als het toevallig zo uitkomt.
pi_34751836
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:52 schreef Nuna het volgende:
Ja, dat heb ik ook wel eens. Dan heb ik het gevoel van: \'Oh, de telefoon gaat zo.\' En dan even later gaat de telefoon ook. Toeval? Ik weet het niet, maar dit heb ik wel vaker. Of dan loop ik door de gang van school naast iemand en dan denk ik bij mezelf: \'Volgens mij heb ik al door deze gang gelopen, precies over hetzelfde onderwerp gehad met een vriendin en die jongen had zijn boeken toch al laten vallen?.\' Een soort déja-vu dus.
Telepathie....;)
pi_34754999
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:56 schreef Fokkedop het volgende:
Van die \"Zie je? ik zei het toch\" momenten. Heeft iedereen toch wel is?
Heb jij die momenten dan ook gedurende een fiks aantal weken een aantal keren per dag gehad en dan ook echt elke dag?
pi_34756668
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:37 schreef Eveli het volgende:

[..]

Heb jij die momenten dan ook gedurende een fiks aantal weken een aantal keren per dag gehad en dan ook echt elke dag?
  zondag 5 februari 2006 @ 15:53:20 #16
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_34763114
Cum hoc ergo propter hoc.
Toeval is bedrieglijk, verwar het niet met a posteriori-waarschijnlijkheid.

Bijvoorbeeld: "Ik dacht net aan jou toen de telefoon ging. Dat kan geen toeval zijn!"

Opvallend onwaarschijnlijk, niet? maar je gaat pas achteraf op het resultaat letten.
Als je een experiment zou opzetten waarbij je iedere keer als de telefoon gaat onmiddellijk opschrijft waar je op dat moment aan dacht, vind je waarschijnlijk een uitslag die overeenkomt met een normale kansverdeling.
De reden is hier het selectief geheugen, al de keren dat de telefoon ging en je aan iets anders dacht vallen niet zo op.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_34771708
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:53 schreef Quarks het volgende:
Cum hoc ergo propter hoc.
Toeval is bedrieglijk, verwar het niet met a posteriori-waarschijnlijkheid.

Bijvoorbeeld: \"Ik dacht net aan jou toen de telefoon ging. Dat kan geen toeval zijn!\"

Opvallend onwaarschijnlijk, niet? maar je gaat pas achteraf op het resultaat letten.
Als je een experiment zou opzetten waarbij je iedere keer als de telefoon gaat onmiddellijk opschrijft waar je op dat moment aan dacht, vind je waarschijnlijk een uitslag die overeenkomt met een normale kansverdeling.
De reden is hier het selectief geheugen, al de keren dat de telefoon ging en je aan iets anders dacht vallen niet zo op.
Prima verklaring. Hetzelfde vind ik dus gelden voor mensen die zeggen: "Kijk, nu is het alwéér 22:22 als ik op de klok kijk!"
Dat is het enige moment waarop het je opvalt...
pi_34774494
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:47 schreef Dromenvanger het volgende:
Misschien heb je het heden op rijtje ? Heb je het gevoel dat je het heden in de juiste volgorde hebt lopen? Dat het heden juist richting de toekomst loopt? Logisch dus ook? Dat je de logica inziet? Of heb je het idee dat het heden en het verleden bij jou nog door elkaar loopt?

Ik denk dus dat wanneer je het verleden en het heden juist hebt lopen, dat de toekomst dan ook logisch kan aanvoelen. Ik denk dat het heden richting de toekomst werkt en de toekomst richting het heden.

Zit er dan een hele kleine ruimte tussen het heden en de toekomst, dan is het misschien mogelijk dat er zaken van de toekomst doorkomen?

Ik noem dat helderheid, je kunt het ook helderziendheid noemen. Maar het is eerder een kwestie dat je gewoon de zaken in je hoofd op orde hebt. Dan lijkt het vanzelf doorzichtiger te zijn. De verassing is er dan wel vanaf, maar de verassing dat je het kunt zien, is dan wel weer een groter mysterie
Om even hier op terug te komen: ik denk juist dat ik teveel met de toekomst bezig ben en te weinig kijk naar het heden en het verleden. Het heden loopt bij mij een beetje rommelig op sommige gebieden maar op andere gebieden wel normaal. Ik ben over een aantal dingen van het heden niet zo tevreden, waardoor ik me misschien teveel aan de toekomst vasthou. Misschien kan het daarom op een soort averechtse manier werken ofzo?
pi_34778360
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:14 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Prima verklaring. Hetzelfde vind ik dus gelden voor mensen die zeggen: \"Kijk, nu is het alwéér 22:22 als ik op de klok kijk!\"
Dat is het enige moment waarop het je opvalt...
Dat heb ik dus gewoon serieus echt he, ook precies op dat tijdstip Maar dat komt gewoon omdat ik rond die tijd in bed lig en dan de wekker zet
pi_34826958
Ik wou nog even melden dat ik sinds een paar weken ook een aantal voorspellende dromen heb gehad. Vannacht droomde ik bijvoorbeeld dat ik de resultaten van mn luistertoets Frans terug zou krijgen en mij werd verteld hoeveel fouten ik had. Vanmiddag kreeg ik die resultaten inderdaad terug en het aantal fouten klopte precies! Terwijl ik geen idee had hoe goed ik het gemaakt had (valt altijd lastig te zeggen bij dat soort dingen).
pi_34827636
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:44 schreef Eveli het volgende:
Ik wou nog even melden dat ik sinds een paar weken ook een aantal voorspellende dromen heb gehad. Vannacht droomde ik bijvoorbeeld dat ik de resultaten van mn luistertoets Frans terug zou krijgen en mij werd verteld hoeveel fouten ik had. Vanmiddag kreeg ik die resultaten inderdaad terug en het aantal fouten klopte precies! Terwijl ik geen idee had hoe goed ik het gemaakt had (valt altijd lastig te zeggen bij dat soort dingen).
Volg je Medium op tv? Dat is gebasseerd op een waar gebeurd verhaal. Een vrouw, Alisson Dubois, krijgt ook de toekomst te zien in haar dromen.
pi_34829043
Ik heb bij alles wat ik zie of meemaak bepaalde verwachtingen of 'voorgevoelens'. Op zich niet heel raar dat gebeurtenissen dan af en toe wel eens precies kunnen voldoen aan mijn verwachting of 'voorgevoel'.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 15:01:23 #23
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_34829263
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 14:53 schreef Prst_ het volgende:
Ik heb bij alles wat ik zie of meemaak bepaalde verwachtingen of 'voorgevoelens'. Op zich niet heel raar dat gebeurtenissen dan af en toe wel eens precies kunnen voldoen aan mijn verwachting of 'voorgevoel'.
Een voorgevoel (ingeving dat iets zal gebeuren of komen) is niet echt bijzonder.
Maar als je voorgevoel waarheid wordt, dan ervaren veel mensen dat als iets magisch.

Als je voorgevoel niet beantwoord wordt, vergeet je dat meestal weer snel.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_34833609
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:01 schreef Quarks het volgende:

[..]

Een voorgevoel (ingeving dat iets zal gebeuren of komen) is niet echt bijzonder.
Maar als je voorgevoel waarheid wordt, dan ervaren veel mensen dat als iets magisch.

Als je voorgevoel niet beantwoord wordt, vergeet je dat meestal weer snel.
Je hebt wel gelijk, maar je kunt het niet altijd goed hebben natuurlijk. Sommige mensen voelen meer aan dan anderen.....en die (voor-)gevoelens zijn dan niet meer in het hokje toeval te stoppen.
pi_34834416
Ik heb het ook lang niet altijd goed hoor, maar wel opvallend vaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')