abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34723244

Bij deze wilde ik de bloemen scherp en de achtergrond wazig.
Maar helaas is de achterste bloem ook wat wazig...

Hier is Tijger net gesnapt.. spelen met mijn bloemen. Nu weet ik waarom ze het niet lang volhouden bij mij...

En hier is Tijger boven in de logeerkamer aan het spelen met kabels die nog in een verhuisdoos zitten. Op de rand van een stoel.

Dit is dus het eerste rolletje wat ik heb volgeschoten.
Nog niet eens echt verkeerd toch???

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleintje op 02-02-2006 21:24:19 ]
  donderdag 2 februari 2006 @ 21:34:21 #2
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_34723330
netjes die foto's

de meeste hebben slechtere test shots bij de eerste 30 foto's met hun eerste SLR

ga zo door. en blijven posten he.
(ik verwacht zaterdag een overdosis paarden )
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_34723455
foto 1
da's dus scherptediepte...
of beter gezegd een gebrek er aan want je wilde de achterste bloem ook scherp hebben (alhoewel ik het zo op het eerste gezicht wel mee vind vallen)
je kunt dit aanpassen door je diafragma (F getal) te veranderen
je diafragma is een verstelbare opening binnenin je lens
grotere opening is minder scherptediepte (laag getal), kleine opening is meer (hoog getal)
nadeel van een kleine opening is dat je minder licht vangt en dus je sluitertijd langer moet om toch genoeg licht op te vangen
als dat te lang duurt dan is je foto onscherp door de beweging van je handen (tenzij je een statief gebruikt)
sluitertijden langer dan 1/50 sec worden over het algemeen beschouwd als te lang om vanuit de hand te fotograferen
maar als je een beetje oefent kun je zelfs foto's op 1/25 sec of lager maken zonder al te veel bewegingsonscherpte

foto 2
als je de camera op z'n kant had gehouden dan hadden z'n pootjes er ook op gestaan, en had je dat oninteresante stukje tafel aan de rechterkant weg kunnen laten

foto 3
volgens mij is dat het kabeltje waar marjo het over had

[ Bericht 3% gewijzigd door lostminds op 02-02-2006 22:13:56 ]
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
  donderdag 2 februari 2006 @ 23:05:58 #4
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_34723878
Zien er netjes uit voor een eerste probeersel

Ga zo door
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:25:08 #5
68154 blackbully
pi_34725535
hmmm. ik had de foto,s van gister hier ondertussen wel verwacht
[/quote]
pi_34725667
Ik heb net het eerste rolletje weggebracht en opgehaald.
Maar het valt me echt enorm tegen.
Ik ga zo wat inscannen en plaatsen...
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:30:30 #7
68154 blackbully
pi_34725718
het is ook niet allemaal zo makkelijk voor de eerste keer.

weinig licht. veel zoom. en grote afstand.
en dat zonder statief.
[/quote]
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:33:19 #8
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34725812
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:29 schreef Kleintje het volgende:
Ik heb net het eerste rolletje weggebracht en opgehaald.
Maar het valt me echt enorm tegen.
Ik ga zo wat inscannen en plaatsen...
resize je ze dan ook even keurig zoals het een brave FOT-ter betaamt ?

over je eerste foto's, niet slecht, lekker scherp e.d. compositie komt nog wel. Er is nog veel loze ruimte omheen.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_34726022
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:30 schreef blackbully het volgende:
het is ook niet allemaal zo makkelijk voor de eerste keer.

weinig licht. veel zoom. en grote afstand.
en dat zonder statief.
Ik zat op zeker zo'n 60 meter afstand en dan een stuk hoger als waar het gebeurde.
Mensen die opeens opstaan...
Licht was verdomd weinig...
En een statief... duidelijk dat dat nodig is. De laatste foto's heb ik vanaf de schrijvende pers plaats gemaakt, kon ik met mijn ellebogen op een tafel leunen...

Maar het viel me vies tegen...
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:42:43 #10
68154 blackbully
pi_34726083
verder wel een leuke dag gehad? want daar ging je natuurlijk voor
[/quote]
pi_34726163
God damn... daar zal ik een verhaal voor typen voor mijn weblog.
Maar het is jammer dat ik niet aan animal sex doe en geen frigide trut ben.
Anders had ik een hengst in mijn mond laten klaarkomen, dit op -15 bewaard en het bewaard tot mijn merrie weer bevrucht mag worden.
Ben verliefd geworden, maar heb geen 1700,-- euro over voor wat zaad van die hengst
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:47:25 #12
68154 blackbully
pi_34726227
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:45 schreef Kleintje het volgende:
Anders had ik een hengst in mijn mond laten klaarkomen, dit op -15 bewaard en het bewaard tot mijn merrie weer bevrucht mag worden.
Ben verliefd geworden, maar heb geen 1700,-- euro over voor wat zaad van die hengst
tja zou wel 1700 euro schelen.

denk dat je daar dan wel raar aangekeken zou worden
[/quote]
pi_34726297
quote:
Getver Kleintje

Kun je dit nou niet even posten in F&F :')
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:52:42 #14
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_34726389
¤ 1700 voor een beetje zaad?
Poeh.. da's duur.

Hoi Kleintje
pi_34726561
He kanjer!
Jij zou er vandaag niet zijn!

Goed... eerste foto + mijn commentaar erop:

Redelijk scherp, heb de kleuren erg moeten oppoetsen en zelfs dan is ie niet zoals ik hem bedoeld had.
Teveel omgeving, had meer moeten inzoomen, had het paard ook niet in het midden moeten nemen.
Rechtervoorbeen wordt onderin erg wazig.

Hoef waarschijnlijk niet mijn commentaar op dit paard te geven? Dat hoort zeker in F&F thuis
pi_34726733
quote:

Anders had ik een hengst in mijn mond laten klaarkomen...
mijn eerste gedachte zou toch zijn "opvangen in een potje"
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:03:15 #17
140632 RonaIdV
Kloon van...
pi_34726767
Ik denk dat je last hebt van de grote afstand. De meeste flitsers halen zo'n afstand niet. Daardoor ziet het er een beetje korrelig uit.
...de enige echte.
Ook voor fotos die je niet zo nodig op FOK! hoeft terug te vinden.
pi_34726784
LOSTMINDS.....
POTJE???
Een vrouw heeft altijd een potje bij zich, maar daar past dat ding waar dat spul uit komt echt niet in hoor!

Maar goed, ff back ontopic, wil juist weten wat jullie van de foto vinden, hoe ik hem kan verbeteren etc.
pi_34727066

Sja... teveel hoofden, te weinig hoeven. Denk dat dit duidelijk is.
Vind het paard mooi scherp, alleen zijn voorbeen wat op de grond staat is minder scherp.
Op zich niet ontevreden over deze foto.

Voor de mensen die het willen weten... waarschijnlijk ga ik een veulen fokken uit de combinatie deze hengst en mijn merrie.
Niet dat ik helemaal verliefd was op dit paard, maar het zou een goede combinatie zijn voor prachtige kinderen...
pi_34727115
hij hoeft er toch niet in te passen, je moet het er in opvangen...
en anders pak je toch een koffiepot uit de kantine ofzo, wel ff schoonmaken voor je em terugzet , anders smaakt de koffie zo raar
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:14:18 #21
140632 RonaIdV
Kloon van...
pi_34727162
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:11 schreef Kleintje het volgende:
[afbeelding]
Niet dat ik helemaal verliefd was op dit paard, maar het zou een goede combinatie zijn voor prachtige kinderen...
In het licht van een vorige post:

...de enige echte.
pi_34727167
Hmmm, nog even reageren op dat stukje van lostminds en dan zal ik het ontopic houden.
In een koffiepot??? Heeft dat dan ook effect op het kleur van het veulen wat eruit komt? Dan neem ik namelijk een koffiekan waar espresso in heeft gezeten

Paard hierboven komt uit een warme melkkan
pi_34727182
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:11 schreef Kleintje het volgende:
[afbeelding]
Sja... teveel hoofden, te weinig hoeven. Denk dat dit duidelijk is.
Vind het paard mooi scherp, alleen zijn voorbeen wat op de grond staat is minder scherp.
Op zich niet ontevreden over deze foto.

Voor de mensen die het willen weten... waarschijnlijk ga ik een veulen fokken uit de combinatie deze hengst en mijn merrie.
Ik zie dat je al bezig bent met het meetrekken van het onderwerp. Ik vind ze voor je eerste rolletje nog niet eens zo slecht.. Je hebt namelijk meteen voor moeilijke onderwerpen gekozen om te fotograferen. Vind het toch wel knap van je dat je het zo snel op pakt..
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_34727328
nou heb ik totaal geen ervaring met fotograferen van dit soort evenementen maar volgens mij kan het geen kwaad om goed te letten op het contrast tussen de chauffeur (ja ik weet het) en de achtergrond
die verdwijnt namelijk nog al snel in de achtergrond tegen die donkere platen en het publiek
pi_34727348
Overigens, de 2e foto... hier heb ik niets aan bewerkt, ingescand en even resize.
600 dpi ingescand
Geen kleuren opgepoetst ofzo
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:20:13 #26
140632 RonaIdV
Kloon van...
pi_34727372
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:19 schreef Kleintje het volgende:
Overigens, de 2e foto... hier heb ik niets aan bewerkt, ingescand en even resize.
600 dpi ingescand
Geen kleuren opgepoetst ofzo
Probeer dat toch eens? Er zit nu een gelige waas overheen, die moet je vrij makkelijk kunnen wegkrijgen.
...de enige echte.
pi_34727384
Klopt Ronald, maar zo heb je een eerlijk beeld.... zo is het uit het rolletje gekomen...
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:22:49 #28
140632 RonaIdV
Kloon van...
pi_34727440
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:20 schreef Kleintje het volgende:
Klopt Ronald, maar zo heb je een eerlijk beeld.... zo is het uit het rolletje gekomen...
Fotografie is niet eerlijk. Het maakt je of veel mooier, of veel lelijker. De bewerking zorgt doorgaans voor het eerste, en niet bewerken voor het laatste. Ik kies voor valsspelen *met* bewerking

Ook de fotograaf "om de hoek" bewerkt zijn foto's na. Probeer het eens, en zie hoe foto's ervan opknappen.
...de enige echte.
pi_34727577
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:22 schreef RonaIdV het volgende:

[..]

Fotografie is niet eerlijk. Het maakt je of veel mooier, of veel lelijker. De bewerking zorgt doorgaans voor het eerste, en niet bewerken voor het laatste. Ik kies voor valsspelen *met* bewerking

Ook de fotograaf \\\\\\\"om de hoek\\\\\\\" bewerkt zijn foto\\\\\\\'s na. Probeer het eens, en zie hoe foto\\\\\\\'s ervan opknappen.
Wat mij duidelijk werd in de basiscursus fotografie: Niets is wat het lijkt.
M`n docent had wat dingen uitgelegd met bewerken en manipuleren. Voedselfotografen fotograferen geen voedsel wat nog eetbaar is, anders zouden ze moeten gaan haasten om een foto te maken zonder het eten te laten bederven of bijvoorbeeld bij bier het schuim er nog op te hebben.

Dus volgende keer gewoon bewerken en niets aantrekken van het orgineel, dat is alleen een uitgangs- / beginpunt
pi_34727610
sterker nog, jouw foto's zijn al bewerkt voordat je ze terugkreeg
bij de meeste zaken worden ze automatisch gecorrigeerd, tenzij je belichting en kleuren al perfect waren maar dat is vaak niet zo

vriend van mij had een fotozaak met o.a. 1 uur service en ik heb vaak genoeg staan kijken naar hoe ze er in gingen en weer uitkwamen, echt een wereld van verschil soms
en al die mensen maar trots zijn dat ze zulke mooie foto's maken
pi_34727638
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:27 schreef RubberDuckey het volgende:

[..]

Wat mij duidelijk werd in de basiscursus fotografie: Niets is wat het lijkt.
M`n docent had wat dingen uitgelegd met bewerken en manipuleren. Voedselfotografen fotograferen geen voedsel wat nog eetbaar is, anders zouden ze moeten gaan haasten om een foto te maken zonder het eten te laten bederven of bijvoorbeeld bij bier het schuim er nog op te hebben.

Dus volgende keer gewoon bewerken en niets aantrekken van het orgineel, dat is alleen een uitgangs- / beginpunt
rauwe kip met een chocolade sausje is sneller dan 1 1/2 uur wachten totdattie gaar is
pi_34727675
Moet eerst nog leren hoe ik ze moet bewerken om alles beter te krijgen.
Zoals ik al zei... ik ben echt een newbie..
pi_34727879

Sja, niets dan goeds over deze hengst.
Maar de foto...

Ik was hem keurig aan het volgen, gaat ie heel opens compleet de andere kant op, dus ik snel zoeken, scherpstellen en toen... klik. Was nog niet de bedoeling.
Dus, geen lekkere billen, geen benen en geen hoeven.

Op zich vind ik het paard redelijk scherp. Op zijn hals zie je zelfs wat aderen lopen.
Maar deze foto was mooier geweest als ik had ingezoomd op zijn hoofd en alleen zijn hoofd + hals op de foto had gehad en die mooi scherp.

Dit is DE dure hengst.
Kippenvel, emoties en jawel... bij sommige aanwezigen zelfs tranen van de emoties.
Hier ben ik gisteren in 1 keer verliefd op geworden.
Wat nou Bonfire, Anky (is toch ook een paard met dat gebit?) of andere hengsten...
pi_34727960
Even... de bedoeling was om hem zo: op de foto te krijgen!
*Kwijl*
Dit paard heeft grote kans vandaag uitgeroepen te worden voor paard van het jaar...
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:42:21 #35
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34728033
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:36 schreef Kleintje het volgende:
[afbeelding]
Sja, niets dan goeds over deze hengst.
Maar de foto...

Ik was hem keurig aan het volgen, gaat ie heel opens compleet de andere kant op, dus ik snel zoeken, scherpstellen en toen... klik. Was nog niet de bedoeling.
Dus, geen lekkere billen, geen benen en geen hoeven.

Op zich vind ik het paard redelijk scherp. Op zijn hals zie je zelfs wat aderen lopen.
Maar deze foto was mooier geweest als ik had ingezoomd op zijn hoofd en alleen zijn hoofd + hals op de foto had gehad en die mooi scherp.

Dit is DE dure hengst.
Kippenvel, emoties en jawel... bij sommige aanwezigen zelfs tranen van de emoties.
Hier ben ik gisteren in 1 keer verliefd op geworden.
Wat nou Bonfire, Anky (is toch ook een paard met dat gebit?) of andere hengsten...
Euh... zie je wel dat paarden voor vrouwen een vervanging voor sex zijn?

- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_34728064
grmbl... ik moet gewoon niets zeggen, alleen maar foto's plaatsen.
Ik wil commentaar op de foto's, of horen hoe ik moet oppoetsen.
Of iemand die ze oppoetst
pi_34728231
heb je photoshop cs1 of 2?

probeer eens met shadow/higlight te stoeien, maar dan wel rustig aan
IMAGE > ADJUSTMENT > SHADOW/HIGLIGHT

daarmee kan je te donkere delen lichter maken en te lichte delen donkerder
spaarzaam gebruiken
pi_34729762
Tnx, ik zal er morgen eens mee gaan spelen...
pi_34732726

Anky en Painted Black.
Deze foto heb ik samen met Ronald wat bewerkt, maar ik vind het eigenlijk nog niet eens zo\'n slechte foto als ik hem zo zie.
Ga het fotograferen steeds leuker vinden.

Mijn minpunten aan deze foto: door de omheining van de rijbaan zijn de hoeven weg. Had beter een ander punt kunnen pakken om deze foto te maken.
Eigenlijk heb ik verder weinig kritiek hierop...

Foto met voor mij als fokker veel emotionele waarde.
Hij is helaas niet goed scherp, dat is het grote minpunt + de schittering in de ogen van de paarden.
Maar ook hierover ben ik niet ontevreden...
pi_34735737
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:39 schreef Kleintje het volgende:
Even... de bedoeling was om hem zo: [afbeelding] op de foto te krijgen!
*Kwijl*
Dit paard heeft grote kans vandaag uitgeroepen te worden voor paard van het jaar...
Laat me raden, die foto is níet door jou gemaakt

Hij is namelijk scherp :')
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_34736391
Milagro
Aan opbouwende kritiek heb ik meer.
Maar nee, die foto gaf ik als voorbeeld. Hij is door iemand anders gemaakt en op een heel ander concours (zie het jasje van de ruiter).

Daarnaast zijn dit mijn eerste foto's, dus misschien nog niet gek dat ze niet scherp zijn. Plus het feit dat het afgedrukte foto's zijn dus met het scannen heb je ook al kwaliteitsverlies.
pi_34737442
Hier mijn eerste foto's met mijn spiegelreflex (digitaal):

pi_34742653

Waar ben ik aan begonnen... mijn foto's lijken nog lang niet op

Dit is zoveel mooier.
Grote respect voor de persoon die deze foto's heeft gemaakt.

Maar naar dit soort foto's wil ik zien toe te werken...
  zaterdag 4 februari 2006 @ 22:16:11 #44
68154 blackbully
pi_34742900
jaren lange ervaring.

en een stuk dikkere beurs voor de aanschaf van spullen
[/quote]
pi_34742991
Maar ze zijn mooi... of niet soms...
Dat wil ik ook...
pi_34743044
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:22 schreef RonaIdV het volgende:

[..]

Ook de fotograaf "om de hoek" bewerkt zijn foto's na. Probeer het eens, en zie hoe foto's ervan opknappen.
Wat dan ook een leuke is: bestel de zelfde foto eens na bij 5 verschillende adressen. Dan krijg je echt 5 kwa kleur heeeel verschillende foto's terug. :')
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:16 schreef blackbully het volgende:
jaren lange ervaring.

en een stuk dikkere beurs voor de aanschaf van spullen
Waarschijnlijk stond de fotograaf daar ook een stuk dichter bij de paarden zodat een kortere en stabielere lens gebruikt kon worden.

Maar wel gave foto's, heb je ook de namen van de gefotografeerde hengsten?

[ Bericht 14% gewijzigd door buitenbeentje op 04-02-2006 22:29:25 ]
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_34743576
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:21 schreef buitenbeentje het volgende:
Maar wel gave foto\'s, heb je ook de namen van de gefotografeerde hengsten?
Thanks

De paarden:
Eerste foto is Hans Peter Minderhoud met Uptown. 4 jarige hengst (officieel nog geen 4) in de L klasse.

De schimmel is weer Hans Peter Minderhoud, dit keer met de hengst Rubels, in de ZZ licht klasse.

De derde foto van mij, dat is Edward Gal met Lingh, hij reed een kür op muziek in de hoogste klasse, Grand Prix niveau.

Mijn eigen 4e foto, dat is Anky met Painted Black. Dressuurhengst die tot nu toe was uitgebracht op lichte tour niveau, gaat nu de overstap maken naar de hoogste klasse, Grand Prix niveau.

En dan de foto die voor mij veel waarde heeft, de achterste is Kirsten Beckers met Broere Jazz. Dit is de vader van mijn paard, mijn merrie Treasure.
Treasure is drachtig van de hengst Rubiquil.
Het voorste paard is Ollright, hier zit Laurens van Lieren op. Ollright is een zoon van Rubiquil, dus een halfbroer van mijn (ongeboren) veulen.
Dus een familieplaatje voor mij.
Als mijn veulen half zo goed is als deze paarden dan knijp ik mijn handen samen!
pi_34744127
Door jouw verstand van paarden zal het voor jou makkelijker zijn dan de meeste fotografen een mooie pose van de dieren op de foto te krijgen, je mist enkel nog een stuk routine. En routine krijg je door meer te fotograferen. Een stuk aanleg en goed materiaal is natuurlijk meegenomen, maar als je niet weet waar je op moet letten wordt het nog niets.

Vooral de laatste foto, met de vader van je paard en halfbroer van het ongeboren veulen, vind ik een mooie comnpositie hebben met van beide paarden practisch de zelfde stand.
De volgende keer misschien een iets snellere film (met een hogere ISO-waarde) gebruiken, zodat je bij het zelfde licht en diafragma een kortere sluitertijd kan gebruiken zodat je minder last van onscherpte door beweging hebt.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_34745282
Goede oefenmogelijkheden bieden vaak kleine evenementen. Daar kun je veel dichter bij de actie komen. Zeker als je zelf in het wereldje zit en veel mensen kent.
pi_34748754
Ik had iso 400 filmpjes. Maar moet nog veel leren over de camera en het fotografren op zich. Voor vorige week had ik nog nooit gehoord van diafragma en sluitertijd. Nu weet ik wat het is, maar moet ik nog leren hoe ik het moet instellen.

But tnx for the compliments...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')