resize je ze dan ook even keurig zoals het een brave FOT-ter betaamt ?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:29 schreef Kleintje het volgende:
Ik heb net het eerste rolletje weggebracht en opgehaald.
Maar het valt me echt enorm tegen.
Ik ga zo wat inscannen en plaatsen...
Ik zat op zeker zo'n 60 meter afstand en dan een stuk hoger als waar het gebeurde.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:30 schreef blackbully het volgende:
het is ook niet allemaal zo makkelijk voor de eerste keer.
weinig licht. veel zoom. en grote afstand.
en dat zonder statief.
tja zou wel 1700 euro schelen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:45 schreef Kleintje het volgende:
God damn... daar zal ik een verhaal voor typen voor mijn weblog.
Maar het is jammer dat ik niet aan animal sex doe en geen frigide trut ben.
Anders had ik een hengst in mijn mond laten klaarkomen, dit op -15 bewaard en het bewaard tot mijn merrie weer bevrucht mag worden.
Ben verliefd geworden, maar heb geen 1700,-- euro over voor wat zaad van die hengst
Getver Kleintjequote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:45 schreef Kleintje het volgende:
God damn... daar zal ik een verhaal voor typen voor mijn weblog.
Maar het is jammer dat ik niet aan animal sex doe en geen frigide trut ben.
Anders had ik een hengst in mijn mond laten klaarkomen, dit op -15 bewaard en het bewaard tot mijn merrie weer bevrucht mag worden.
Ben verliefd geworden, maar heb geen 1700,-- euro over voor wat zaad van die hengst
mijn eerste gedachte zou toch zijn "opvangen in een potje"quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:45 schreef Kleintje het volgende:
Anders had ik een hengst in mijn mond laten klaarkomen...
In het licht van een vorige post:quote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:11 schreef Kleintje het volgende:
[afbeelding]
Niet dat ik helemaal verliefd was op dit paard, maar het zou een goede combinatie zijn voor prachtige kinderen...
Ik zie dat je al bezig bent met het meetrekken van het onderwerp. Ik vind ze voor je eerste rolletje nog niet eens zo slecht.. Je hebt namelijk meteen voor moeilijke onderwerpen gekozen om te fotograferen. Vind het toch wel knap van je dat je het zo snel op pakt..quote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:11 schreef Kleintje het volgende:
[afbeelding]
Sja... teveel hoofden, te weinig hoeven. Denk dat dit duidelijk is.
Vind het paard mooi scherp, alleen zijn voorbeen wat op de grond staat is minder scherp.
Op zich niet ontevreden over deze foto.
Voor de mensen die het willen weten... waarschijnlijk ga ik een veulen fokken uit de combinatie deze hengst en mijn merrie.
Niet dat ik helemaal verliefd was op dit paard, maar het zou een goede combinatie zijn voor prachtige kinderen...
Probeer dat toch eens? Er zit nu een gelige waas overheen, die moet je vrij makkelijk kunnen wegkrijgen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:19 schreef Kleintje het volgende:
Overigens, de 2e foto... hier heb ik niets aan bewerkt, ingescand en even resize.
600 dpi ingescand
Geen kleuren opgepoetst ofzo
Fotografie is niet eerlijk. Het maakt je of veel mooier, of veel lelijker. De bewerking zorgt doorgaans voor het eerste, en niet bewerken voor het laatste. Ik kies voor valsspelen *met* bewerkingquote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:20 schreef Kleintje het volgende:
Klopt Ronald, maar zo heb je een eerlijk beeld.... zo is het uit het rolletje gekomen...
Wat mij duidelijk werd in de basiscursus fotografie: Niets is wat het lijkt.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:22 schreef RonaIdV het volgende:
[..]
Fotografie is niet eerlijk. Het maakt je of veel mooier, of veel lelijker. De bewerking zorgt doorgaans voor het eerste, en niet bewerken voor het laatste. Ik kies voor valsspelen *met* bewerking
Ook de fotograaf \\\\\\\"om de hoek\\\\\\\" bewerkt zijn foto\\\\\\\'s na. Probeer het eens, en zie hoe foto\\\\\\\'s ervan opknappen.
rauwe kip met een chocolade sausje is sneller dan 1 1/2 uur wachten totdattie gaar isquote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:27 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Wat mij duidelijk werd in de basiscursus fotografie: Niets is wat het lijkt.
M`n docent had wat dingen uitgelegd met bewerken en manipuleren. Voedselfotografen fotograferen geen voedsel wat nog eetbaar is, anders zouden ze moeten gaan haasten om een foto te maken zonder het eten te laten bederven of bijvoorbeeld bij bier het schuim er nog op te hebben.
Dus volgende keer gewoon bewerken en niets aantrekken van het orgineel, dat is alleen een uitgangs- / beginpunt
Euh... zie je wel dat paarden voor vrouwen een vervanging voor sex zijn?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:36 schreef Kleintje het volgende:
[afbeelding]
Sja, niets dan goeds over deze hengst.
Maar de foto...![]()
Ik was hem keurig aan het volgen, gaat ie heel opens compleet de andere kant op, dus ik snel zoeken, scherpstellen en toen... klik. Was nog niet de bedoeling.
Dus, geen lekkere billen, geen benen en geen hoeven.
Op zich vind ik het paard redelijk scherp. Op zijn hals zie je zelfs wat aderen lopen.
Maar deze foto was mooier geweest als ik had ingezoomd op zijn hoofd en alleen zijn hoofd + hals op de foto had gehad en die mooi scherp.
Dit is DE dure hengst.
Kippenvel, emoties en jawel... bij sommige aanwezigen zelfs tranen van de emoties.
Hier ben ik gisteren in 1 keer verliefd op geworden.
Wat nou Bonfire, Anky (is toch ook een paard met dat gebit?) of andere hengsten...
Laat me raden, die foto is níet door jou gemaaktquote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:39 schreef Kleintje het volgende:
Even... de bedoeling was om hem zo: [afbeelding] op de foto te krijgen!
*Kwijl*
Dit paard heeft grote kans vandaag uitgeroepen te worden voor paard van het jaar...
Wat dan ook een leuke is: bestel de zelfde foto eens na bij 5 verschillende adressen. Dan krijg je echt 5 kwa kleur heeeel verschillende foto's terug. :')quote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:22 schreef RonaIdV het volgende:
[..]
Fotografie is niet eerlijk. Het maakt je of veel mooier, of veel lelijker. De bewerking zorgt doorgaans voor het eerste, en niet bewerken voor het laatste. Ik kies voor valsspelen *met* bewerking![]()
Ook de fotograaf "om de hoek" bewerkt zijn foto's na. Probeer het eens, en zie hoe foto's ervan opknappen.
Waarschijnlijk stond de fotograaf daar ook een stuk dichter bij de paarden zodat een kortere en stabielere lens gebruikt kon worden.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 22:16 schreef blackbully het volgende:
jaren lange ervaring.
en een stuk dikkere beurs voor de aanschaf van spullen
Thanksquote:Op zaterdag 4 februari 2006 22:21 schreef buitenbeentje het volgende:
Maar wel gave foto\'s, heb je ook de namen van de gefotografeerde hengsten?
Kleintje,quote:Op zondag 5 februari 2006 01:09 schreef Kleintje het volgende:
Ik had iso 400 filmpjes. Maar moet nog veel leren over de camera en het fotografren op zich. Voor vorige week had ik nog nooit gehoord van diafragma en sluitertijd. Nu weet ik wat het is, maar moet ik nog leren hoe ik het moet instellen.
But tnx for the compliments...
quote:Op zondag 5 februari 2006 09:51 schreef CrazyCharlie het volgende:
[..]
Kleintje,
Wat ik erg leerzaam vind is om te kijken naar de EXIF informatie van foto's (als die nog aanwezig is) waar je oa. sluitertijd en diafragma terugvind (tenminste, bij digitale opname's).
tis nog vroeg...quote:Ik had iso 400 filmpjes.
het gaat om de foto's vink... of je nu een spiegelreflex hebt of wat ookquote:Op donderdag 2 februari 2006 21:19 schreef Kleintje het volgende:
[afbeelding]
Bij deze wilde ik de bloemen scherp en de achtergrond wazig.
Maar helaas is de achterste bloem ook wat wazig...
[afbeelding]
Hier is Tijger net gesnapt.. spelen met mijn bloemen. Nu weet ik waarom ze het niet lang volhouden bij mij...
[afbeelding]
En hier is Tijger boven in de logeerkamer aan het spelen met kabels die nog in een verhuisdoos zitten. Op de rand van een stoel.
Dit is dus het eerste rolletje wat ik heb volgeschoten.
Nog niet eens echt verkeerd toch???
En wat had ze kunnen doen om de foto boeiender te maken?quote:Op zondag 5 februari 2006 10:27 schreef Aarde het volgende:
[..]
het gaat om de foto\'s vink... of je nu een spiegelreflex hebt of wat ook
eerste foto gaat, wel mooi, alleen weinig boeiend object.
een goeie foto is voor mijn gevoel een foto die je aan het denken zet - op wat voor manier dan ook. maar technisch vind ik het wel een aardige foto hoorquote:Op zondag 5 februari 2006 10:33 schreef RonaldV het volgende:
[..]
En wat had ze kunnen doen om de foto boeiender te maken?
ja sorry het was nog vroegquote:Op zondag 5 februari 2006 11:31 schreef Kleintje het volgende:
Aarde.. ik heb mezelf al een gigantische uitdaging gegeven, dingen fotograferen die bewegingen maken die je niet verwacht, met weinig licht en vanaf een moeilijke plaats.
Dus om te oefenen wilde ik ook wat dingen fotograferen die stilstonden. Dus vandaar bloemen. Had ook mijn keuken kunnen fotograferen, dat beweegt ook niet, maar vind ik minder boeiend.
Je kan het jezelf ook onmogelijk maken en beginnen met het fotograferen van formule 1 wagens of straaljagers
Sja, vroegah...quote:Op zondag 5 februari 2006 11:45 schreef longinus het volgende:
Die fotografen van tegenwoordig schieten rolletjes achter elkaar vol, dan zit er altijd wel een aardige tussen. Niet te vergelijken met privé fotografie waarbij je maar een of twee foto\'s maakt.
Omdat ik de geldpest niet heb.quote:Op zondag 5 februari 2006 11:39 schreef Aarde het volgende:
leuke testrol hoorwaarom heb je voor analoog gekozen eigenlijk?
er zitten ook voordelen aan digitaal (welke je wel handmatig kunt instellen): je kunt snel de effecten uitproberen van verschillende standen ed.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:11 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Omdat ik de geldpest niet heb.
Eerst maar kijken of ik het echt leuk vind, of het niet iets tijdelijks is.
Zo kan ik het gaan leren om daarna met digitaal verder te gaan als ik het echt leuk vind en het ook wel een beetje kan.
Overigens, vergeet niet dat je met digitaal achter elkaar door blijft schieten. Van de 20 plaatjes van 1 onderwerp zijn er dan misschien 4 echt bruikbaar. Ik moet het nu met 2 foto\'s van een paard doen. En daar moet er dan 1 tussen zitten die ik kan gaan bewerken.
Ik denk dat ik te kritisch was in het begin. Ik wilde het gelijk perfect doen.
Daarnaast ben ik met het inscannen ook een hoop kwaliteit verloren waardoor ik meer ruis heb op de foto. Daarom wil ik nog zo graag een negatievenscanner, dan heb je minder ruis.
Ik zal straks nog 2 foto\'s posten die naar mijn mening mislukt zijn. Daar kan ik ook wel tips over gebruiken.
Gewoon blijven oefenen met je spiegelreflex. Het gaat vanzelf beter.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:19 schreef Kleintje het volgende:
Klopt, er zitten heel veel voordelen aan digitaal. In aanschaf is het duurder, maar het ontwikkelen, rolletjes kopen etc. hoef je niet meer te doen en je kan veel meer fotograferen dus je zal het sneller leren.
Als ik de 100.000 win zal ik ook zeker een topcamera kopen. Maar op dit moment is het een hobby voor erbij en gaat mijn meeste geld nog uit naar mijn echte hobby
Ik had ook met een digitaal compactcamera\'tje kunnen beginnen, maar iets zegt mij dat mijn foto\'s niet van deze kwaliteit waren geweest
* fotoboek checked *quote:Op zondag 5 februari 2006 12:19 schreef Kleintje het volgende:
Klopt, er zitten heel veel voordelen aan digitaal. In aanschaf is het duurder, maar het ontwikkelen, rolletjes kopen etc. hoef je niet meer te doen en je kan veel meer fotograferen dus je zal het sneller leren.
Als ik de 100.000 win zal ik ook zeker een topcamera kopen. Maar op dit moment is het een hobby voor erbij en gaat mijn meeste geld nog uit naar mijn echte hobby
Ik had ook met een digitaal compactcamera\'tje kunnen beginnen, maar iets zegt mij dat mijn foto\'s niet van deze kwaliteit waren geweest
foto\'s van je kat zijn ook legitiem in je fotoboekquote:Op zondag 5 februari 2006 12:35 schreef Kleintje het volgende:
Ik doe nog niet aan zelffotografie... dus helaas
er zijn natuurlijk ook geen fotograven hier die foto's van je willen makenquote:Op zondag 5 februari 2006 12:35 schreef Kleintje het volgende:
Ik doe nog niet aan zelffotografie... dus helaas
Volgens mij zit er bij Kleintje al een wachttijd voor fotograven.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:26 schreef blackbully het volgende:
[..]
er zijn natuurlijk ook geen fotograven hier die foto\'s van je willen maken![]()
ik wil ookquote:Op zondag 5 februari 2006 13:56 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Volgens mij zit er bij Kleintje al een wachttijd voor fotograven.![]()
![]()
En dan gaat ook mijn analoge toestel meequote:Op zondag 5 februari 2006 14:02 schreef Kleintje het volgende:
Nou.. om eerlijk te zijn... er zijn wel wat mensen die half wat mompelen, maar er zijn er maar weinig die met concrete afspraken en ideeën komen.
Volgende week zondag als het lekker weer is met Vliegvrager, dan Rubberducky, dan mijn profesionele shoot en dan met Puckzzz. Daarna is het leeg...
misschien is ze selectief :')quote:
wat dacht je van direct kunnen kijken wat een bepaalde instelling doet.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:19 schreef Kleintje het volgende:
nee dat kan je niet, want ik maakte die opmerking, niet aardequote:Op zondag 5 februari 2006 15:13 schreef CrazyCharlie het volgende:
aarde...
Ik kan echt wel een beetje lezen...en wakker was ik al wat eerder....![]()
Wat ik probeerde als tip te geven (in tegenstelling tot...) is om kleintje naar foto\'s op websites e.d. te laten kijken en daar de exif-info van te bestuderen, dat zou best eens leerzaam kunnen zijn..
CC
je brengt wat in ze naar boven denk ikquote:
ik kan zo'n plotselinge enthousiasme explosie voor fotografie wel waarderen jaquote:Op zondag 5 februari 2006 15:38 schreef Aarde het volgende:
[..]
je brengt wat in ze naar boven denk ik![]()
Maar is het niet ernstig dat ik het gelijk perfect wil kunnen?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:48 schreef lostminds het volgende:
[..]
ik kan zo\'n plotselinge enthousiasme explosie voor fotografie wel waarderen ja![]()
zolang als je je niet laat ontmoedigen maar daar naar blijft streven is dat toch een goeie motivatie om goed te wordenquote:Op zondag 5 februari 2006 15:50 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Maar is het niet ernstig dat ik het gelijk perfect wil kunnen?
nee, het is net alsof ik in een spiegel kijkquote:Op zondag 5 februari 2006 15:50 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Maar is het niet ernstig dat ik het gelijk perfect wil kunnen?
ga dan met je paard rijden en daar foto's makenquote:Op zondag 5 februari 2006 16:00 schreef Kleintje het volgende:
Maar goed... ik merk wel dat ik nu mijn andere hobbie aan het vergeten ben
Sinds woensdag heeft de drijfveer van mijn liefde voor fotografie (mijn paard) minder aandacht gehad....
naar de manege danquote:Op zondag 5 februari 2006 16:00 schreef Kleintje het volgende:
Maar goed... ik merk wel dat ik nu mijn andere hobbie aan het vergeten ben
Sinds woensdag heeft de drijfveer van mijn liefde voor fotografie (mijn paard) minder aandacht gehad....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |