BadEend19 | donderdag 2 februari 2006 @ 18:03 |
Ik zou graag willen weten wat de topsnelheid is van verschillende bestelbussen, omdat ze ondanks de grootte en de bijbehorende cw waarde toch meestal best hard kunnen. (zet naast de topsnelheid er ook vermogen en grootte bij als dat kan) [ Bericht 5% gewijzigd door BadEend19 op 02-02-2006 18:40:25 ] | |
wh00t | donderdag 2 februari 2006 @ 18:08 |
quote:"The white van men"... ![]() Oftewel de bestuurders van Mercedes Spinters. Het gebeurt niet zelden dat je 160 km/h uur doet op de snelweg en zij lopen te bumperkleven met hun verlengde en verhoogde Sprinter... ![]() Hier kan je PDF's downloaden met specs volgens mij. http://www.mercedes.nl/web/show/id=674070 | |
AceVentura | donderdag 2 februari 2006 @ 18:13 |
meen een keer bij Top Gear te hebben gezien dat de Ford Transit de snelste personen auto ter wereld is. Weet helaas geen cjfers maar weet wel dat de Transit heel hard kan. | |
ExTec | donderdag 2 februari 2006 @ 18:13 |
Topsnelheid an sich is 1 ding, Maar het is je misschien wel ens opgevallen dat echt snelle auto's ook hele goeie remmen hebben. Zelfs een oude eend haalt wel 130 denk ik als je maar lang genoeg gas geeft. Maar nu ens kijken hoe lang het duurt voor je stilstaat, ivm een audi ofzo. Daarom zijn dat soort mongeaulen ook levensgevaarlijk bezig. | |
buitenbeentje | donderdag 2 februari 2006 @ 18:14 |
Mijn Ford Transit Connect haald makkelijk 150 kilometer per uur, ik heb dan nog gas over. | |
Rev- | donderdag 2 februari 2006 @ 18:17 |
quote:? owja in een Ferrari mag je alleen rijden als je Alien bent ![]() | |
Nnelis | donderdag 2 februari 2006 @ 18:20 |
Vanmiddag nog, met een sprinter autoambulance 212D oud model 120 pk, topsnelheid ligt rond de 135/140 (hangt van de wind af) | |
Pikkebaas | donderdag 2 februari 2006 @ 18:22 |
Van mij mogen ze allemaal op 80 begrends worden ! | |
gateway | donderdag 2 februari 2006 @ 18:24 |
ik ken een sprinter die loop 160 km/h, met 2ton (2000kg) op de aanhanger gepakt erachter! en daarover doet ie niet zo hel lang..... | |
BaraCuda | donderdag 2 februari 2006 @ 18:31 |
quote:m'n mercedes vito 111 doet 170km/h op de teller... is volgends mij 110 pk.. Zodra de overheid die wagens 80km/h wil gaan laten rijden neem ik ontslag ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 2 februari 2006 @ 18:31 |
Tsja, je hebt natuurlijk de Formule 1 wagen met polyester Ford Transit opbouw... En de verschillende Brabus bestellers.... | |
TradeMarkie | donderdag 2 februari 2006 @ 18:34 |
mijn top met een sprinter is ook over de 170 geweest, die dingen kachelen lekker door, maar of het ook verantwoord is, is een tweede | |
BaraCuda | donderdag 2 februari 2006 @ 18:39 |
Daarbij vind ik een sprinter wel stukken gevaarlijker dat een vito/vw transporter/movano Dat zijn eigenlijk gewoon auto's dus tja.. | |
Zonda_F | donderdag 2 februari 2006 @ 18:42 |
onze T4 doet met +/- 160pk zo'n net ff 200 km/h op de teller ![]() ![]() | |
M5 | donderdag 2 februari 2006 @ 18:48 |
Transit 135 doet 157 km/h, en dat is de sterkste uitvoering. Een VW T5 met 3.2 V6 235 PK loopt 206 km/h geijkt (dus op de teller nog meer). Dat is één van de snelste busjes dacht ik. Merc Viano met 3.5 V6 231 PK loopt 200 km/h. | |
Klonk | donderdag 2 februari 2006 @ 18:49 |
ga maar van een gemiddelde van rond de 150 uit, dat haalt een lege master al, trafic zit rond de 170 | |
HassieBassie | donderdag 2 februari 2006 @ 18:51 |
quote:Een 3,5 liter V6 in een bestelbusje ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 2 februari 2006 @ 18:54 |
quote:Vind ik nog vrij slap, aangezien 1 klasse hoger als de Viano 6 liter motoren meer regel dan uitzondering zijn... | |
M5 | donderdag 2 februari 2006 @ 18:56 |
quote:3.5l Benzine zonder turbo, geen diesel. En 't gaat om bestelbussen, niet om kleine vrachtwagens. ![]() | |
paarse_paashaas | donderdag 2 februari 2006 @ 19:01 |
Onze Renaul master 2.8 Dti haalt de 150 op de teller. | |
Baan1980 | donderdag 2 februari 2006 @ 19:36 |
Volkswagen LT 35...... snelste versie: 160kp/h | |
Cyberdogg | donderdag 2 februari 2006 @ 22:28 |
Renalt Master DCi120..... 160. Met wat hulp van de zwaarte kracht 175. Mijn vaste bussie, een Master DCi100 doet 152. Snel zat eigenlijk met zo'n ding. | |
FCDB | zaterdag 4 februari 2006 @ 12:37 |
Wat doet een opel vivaro dan? Die kan denk ik ook wel 170 misschien wel meer. | |
M5 | zaterdag 4 februari 2006 @ 12:44 |
quote:163 km/h voor de 2.5 CDTi. En dat is de snelste. | |
Impry | zaterdag 4 februari 2006 @ 13:04 |
![]() quote:Topsnelheid 209km/h ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 4 februari 2006 @ 13:16 |
quote: ![]() quote: ![]() http://video.google.com/videoplay?docid=-3850744931305559724&q=f1 [ Bericht 6% gewijzigd door Googolplexian op 04-02-2006 13:24:09 ] | |
Toxic_nl | zaterdag 4 februari 2006 @ 13:17 |
quote:Sinds wanneer is een Renault Espace een bestelbus? ![]() Als we dan toch zo bezig gaan, wat zal dit doen? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 4 februari 2006 @ 13:19 |
quote: ![]() ![]() | |
Xtr3mE | zaterdag 4 februari 2006 @ 13:25 |
![]() Top speed: zo hard je wilt ![]() | |
RealZeus | zaterdag 4 februari 2006 @ 14:09 |
quote:Want???Omdat er een aantal randmongolen niet weet hoe je moet rijden moeten alle bestelbuschauffeurs het maar weer ontgelden?? Laten we maar eens beginnen met die bouwvakkers die met volle bus en volle aanhanger met 140 over de linkerbaan klappen.(Ja,die wegen echt wel meer dan 3,5 ton) Met een lege bus kun je prima hard rijden en vooral ook heel hard remmen.Ik heb met mijn bus nog nooit voluit durven remmen want volgens mij word ik dan met stoel en al gelanceerd. Kortom,kortzichtige conclusie | |
Repeat | zaterdag 4 februari 2006 @ 14:09 |
quote:en welke zijn dat dan? | |
RealZeus | zaterdag 4 februari 2006 @ 14:13 |
Om even on topic te blijven: Ik rijd voor mijn werk in een Renault Master dCi 120 (maar die hebben maar 115 pk).Lengte 2 en hoogte 2 met een Carrier Xarios 300 koelinstallatie en die loopt ongeveer 145 km/h Wind mee,heuvel af en hoer in zicht heeft het ding de 150 ook wel eens gehaald. Min vorige bus was net zo groot maar had maar 90 pk.Die liep 135 km/h en als ik wind tegen had maar 110 km/h ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 4 februari 2006 @ 14:43 |
quote:Dat is de Mercedes-Benz Atego | |
M5 | zaterdag 4 februari 2006 @ 14:43 |
quote:Dat is geen bestelbus maar een kleine vrachtwagen :') | |
Alexxxxx | zaterdag 4 februari 2006 @ 14:53 |
quote:Klopt, een klasse hoger dan de vario is inderdaad een vrachtwagen ![]() | |
FCDB | zaterdag 4 februari 2006 @ 14:55 |
quote:Inderdaad.... ik vergeet nog wel eens in welke auto ik zit... en dan trap je die rem voor jouw doen rustig in en je vliegt mee je stoel uit ![]() | |
RealZeus | zaterdag 4 februari 2006 @ 15:06 |
quote:Nee,dat niet,ik heb mijn gordel altijd om.Maar het geluid vanuit de koeling door al die schuivende kratjes met glazen flesjes en potten is adembenemend.Heb al eens gehad dat er een krat van de verdieping(heb een laadvloer in mijn bus) naar beneden kwam suizen. ![]() Maar goed dat ik een gesloten laadruimte heb. | |
Repeat | zaterdag 4 februari 2006 @ 15:21 |
quote:ik heb er geen verstand van hoor, maar een sprinter is toch nog groter dan zo'n viano? | |
Alexxxxx | zaterdag 4 februari 2006 @ 15:41 |
quote:Een Viano is de personenwagen van een vito, ik heb het over de vario | |
idiotforaliving | zaterdag 4 februari 2006 @ 15:55 |
Onze T4 88pk doet 150 geloof ik en ja, hij kan ook netjes op tijd stoppen. | |
Repeat | zaterdag 4 februari 2006 @ 16:17 |
quote: quote: ![]() | |
borkx3 | zaterdag 4 februari 2006 @ 16:20 |
Een 80 pk Trafic is begrensd op 150, haalt ie makkelijk | |
M5 | zaterdag 4 februari 2006 @ 17:25 |
quote:Een Renault Trafic 1.9 dCi 80 haalt maar 138 km/h. Misschien is dat net 150 op de teller. | |
Alexxxxx | zaterdag 4 februari 2006 @ 17:27 |
quote:Mijn fout ![]() Stomme namen van Mercedes bussen ook altijd :') ![]() | |
MK1GTI | zaterdag 4 februari 2006 @ 18:20 |
Mijn Caddy loopt ook ca. 200. 140pk, 350Nm. En dat heeft álles te maken met de toerenbegrenzer. Met een 6-bak zou het helemaal een dolle boel worden.![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 4 februari 2006 @ 18:40 |
De Ford Transit met een 2.5 4 cil diesel waar ik ooit in reed heb ik 110 in gehaald, duurde ongeveer 3 minuten ( :') ) en toen was de weg op (was op Vlieland) | |
yup | zondag 5 februari 2006 @ 00:32 |
Over de remmen van bestelbusjes. Ik zou maar heel snel eens je mond spoelen als je niet weet waar je het over hebt. L400 bijv. had 2 remzuigers per schijfrem. Ding remde als de bezetenen, had ook ABS het gekke ding en je kon er bizar hard mee stoppen (achterkant word wel extreem licht, gevaar voor overstuur ![]() Serieus die dingen zijn berekend op remmen met maximaal gewicht. Zonder gewicht achterin remmen ze bizar hard... Zelfs de L300 had idioot goeie remmen voor een bestel otooo... Maargoed, ding liep 160 ofzo op rechte weg, was een 90 pk 2.5 turbodiesel. 170-180 op de teller gehad maar dat was bergaf cafe in zicht enzo ![]() | |
dazzle123 | dinsdag 7 februari 2006 @ 20:03 |
Net als bij gewone auto's heb je ook bij bestelbussen gewoon verschillende type motoren. Dus er valt weinig van te zeggen. Ik weet dat er sprinters zijn die 180 halen. Ik weet dat mijn renault master rond de 150 haalt. Ik weet ook dat de renault master van mijn ex baas met een 6 bak rond de 160 ging. En mijn renault master is niet eens de snelste je hebt ook nog een 3 liter versie met 133pk. En wat betreft de remmen, ik denk dat een moderne renault master mercedes sprinter beter remt dan de meeste oude personenauto's. | |
yup | dinsdag 7 februari 2006 @ 20:07 |
quote:Wat je zegt over verschillende motoren. Geldt ook voor auto's, maar dan moet je verschillende remmen zeggen ipv motoren. De meeste oude auto's remmen wel ok, MITS ze wel goed onderhouden remmen zijn. Vandaar het vertekende beeld van "oh wat remt die Golf 4 goed vergeleken met me Renault 19 knaak editie..." Komt omdat mensen vaak om de 10 jaar ofzo remvloeistof vervangen enzo ![]() Ik durf zelfs te wedden dat er genoeg oude auto's zijn die net zo goed remmen als moderne auto's... Leuk dat de L400 van me pa 2 remzuigers had per klauw, maar dat ding woog ook leeg 1600+ kilo. De meeste middenklassers van vroeger wogen maar 1000-1100 kilo.... | |
synkronized | dinsdag 7 februari 2006 @ 20:12 |
Ik rijd voor me bijbaantje heel veel in verlengde en verhoogde transits met een zware koelinstallatie. En haal hier net de 140 mee, heb echter geen idee wat voor motor er in zit | |
RealZeus | dinsdag 7 februari 2006 @ 20:22 |
quote:Dan gok ik 100 pk. Mijn Master(ja,ander merk ,ik weet het) met 115 pk haalt ongeveer 145 en mijn vorige met 90 pk haalde 135 km/h Als het een nieuwe transit staat het wel op je deur (250 T 100) en die 100 staat voor pk's als ik me niet vergis. Ford Transit rijders hier die me kunnen zeggen of dat klopt? | |
M5 | dinsdag 7 februari 2006 @ 20:28 |
quote:Huidige transits zijn te krijgen in 85, 90, 100, 115, 125 en 135 pk eventueel met achterwiel aandrijving. de 85 en 100 pk's zijn 2.0 TDDi motoren, de 125 is een 2.0 TDCi de 90 en 115 zijn 2.4 TDDi motoren en de 135 is een 2.4 TDCi. Verschil tussen de TDCi en TDDi is dat de TDCi common-rail inspuiting heeft en de TDDi nog ouderwets direct ingespoten zijn. [ Bericht 0% gewijzigd door M5 op 07-02-2006 20:38:52 ] | |
synkronized | dinsdag 7 februari 2006 @ 20:29 |
idd, onder het raam staat er iets, zal er van de week is naar kijken. | |
dazzle123 | dinsdag 7 februari 2006 @ 20:30 |
quote:Dat is misschien wel zo maar vergeet niet dat ontwikkelingen op het gebied van de remmen ook vooruit is gegaan. Ik denk niet dat de meeste auto's van 10 jaar oud ABS hebben om maar een voorbeeld te noemen. Als ik in mijn Renault Master op de rem trap dan merk je echt wel dat hij heel goed remt. Beter dan in veel andere auto's waarin ik heb gereden. | |
1299 | dinsdag 7 februari 2006 @ 21:08 |
Ach alle auto's en busjes remmen ongeveer even hard. Zolang ze genoeg remvermogen hebben om tegen het punt aan te remmen waarbij de wielen net niet blokkeren remmen ze voluit. En of je nu 30 turken in een busje hebt of 1 de remweg zal ongeveer even lang zijn. De druk per cm2 neemt evenredig toe. Dus ook de tractie. Wel komt er meer energie vrij dus zal je in dat geval wel sterkere remmen nodig hebben maar de meeste remmen op voertuigen hebben wel genoeg marge om met volbelading nog prima te remmen. | |
M5 | dinsdag 7 februari 2006 @ 21:11 |
quote:Een voertuig zonder belading heeft nooit een zelfde remweg als met volle belading. | |
1299 | dinsdag 7 februari 2006 @ 21:19 |
quote:Nee dat scheelt idd een paar cm in totaal. Maar totaal niet noemenswaardig iig. | |
dutchmage | dinsdag 7 februari 2006 @ 21:20 |
mercedes sprinter 413 CDI 90 PK met een vaste bak met laadklep.. afmeting bak 5,25x2,00x2,25, blijft meestal hangen rond de 140.. maar heb m in duitsland zover gekregen dat ie de 170 haalde... (gewicht rond de 3100 kg. ) leeg dan he ![]() | |
yup | dinsdag 7 februari 2006 @ 21:21 |
quote:Mja je merkte dat de L400 met belading echt wat langzamer remde dan zonder belading... Je moest best wat dieper het pedaal intrappen... Zonder belading remde het ding fenominaal, echt niet normaal. Maar met belading (ik bedoel dus iets van over de 1 ton) viel dat wel best mee, in ieder geval 100% zeker weten niet beter dan de gewone gemiddelde personen auto's die ik heb gereden... | |
dazzle123 | dinsdag 7 februari 2006 @ 21:22 |
Nou ik kan me nog een uitzending van blik op de weg herinneren waarin ze lieten zien dat een vrachtwagen met lading net zo hard remde als een lege vrachtwagen. Of het waar is weet ik niet maar zo iets staat me wel bij. | |
1299 | dinsdag 7 februari 2006 @ 21:24 |
Om gelijk op iets anders in te haken wat ik hierboven weer lees. Gewicht heeft voor topsnelheid ook zowat geen invloed. Hooguit door de iets verhoogde rolweerstand, maar rolweerstand is maar een procentje van de totale weerstand die je voertuig ondervind bij snel rijden. Luchtweerstand is veruit de grootste weerstand en die neem kwadratisch toe. -- En kan idd kloppen dat je met volle belading je rem pedaal harder moet indrukken omdat je banden meer tractie hebben kan je meer remvermogen toepassen op de wielen dus moet je harder remmen, maar de remvertraging zou bij juist remmen zo ongeveer gelijk moeten zijn. | |
yup | dinsdag 7 februari 2006 @ 21:25 |
quote:Een vrachtwagen met 50 ton aan staal, zal zeker weten niet zo snel kunnen remmen als een vrachtwagen die helemaal leeg is. Dat is gewoon bullshit, zelfs vrachtwagenremmen hebben limieten, en zeker als ze beladen zijn kan de remweg echt zwaar oplopen... | |
1299 | dinsdag 7 februari 2006 @ 21:26 |
quote:Als de vrachtwagen gebouwd is om 50 ton te vervoeren heeft hij wel dezelfde remweg. Zolang de remmen het aan kunnen om op het juiste rempunt te remmen dan staat hij even snel stil. Ik dacht ook dat vrachtwagens de remdruk opvoeren naarmate ze een hogere belading hebben maar dat weet ik verder niet zeker, heb ik ook maar een keer gehoord. | |
yup | dinsdag 7 februari 2006 @ 21:27 |
quote:Als je auto zwaarder is, moet jij harder op je pedaal gaan staan, omdat de blokken harder tegen de remschijven meoten worden gedrukt om hetzelfde remvermogen als bij een lege auto te hebben... | |
1299 | dinsdag 7 februari 2006 @ 21:29 |
quote:Ja daar heb jij helemaal gelijk in. Maar zolang je remmen daar goed genoeg voor zijn heb je dezelfde remvertraging als zonder belading. Grotere sportievere remmen hebben vaak enkel tot doel om de warmte beter af te voeren en zodoende heb je minder last van fading. | |
M5 | dinsdag 7 februari 2006 @ 21:30 |
quote:meer remkracht. | |
1299 | dinsdag 7 februari 2006 @ 21:35 |
quote:Meer remkracht na veelvoudig remmen ja. | |
M5 | dinsdag 7 februari 2006 @ 21:39 |
quote:Ook grote sport remmen kunnen faden, dus dat is onzin. | |
dutchmage | dinsdag 7 februari 2006 @ 21:41 |
quote:ben ik niet met je eens.. er bestaat zoiets als ideaal gewicht.. bij de sprinter van mn werk is dat tussen de 750 en 1000 kg.. helaas is dat 250 tot 500 kg te veel | |
Pizza_Shooter | dinsdag 7 februari 2006 @ 22:24 |
Brabus Viano V8 ![]() ![]() ![]() ![]() 6,1 L V8, 426 bhp / 621 Nm 0 - 100 in 6.2 sec en een top van 245 Die wil wel vooruit in ieder geval. ![]() | |
dutchmage | dinsdag 7 februari 2006 @ 22:46 |
quote:ik zal het eens voorleggen aan mijn werkgever.. voor de spoed klusjes ![]() | |
YuckFou | dinsdag 7 februari 2006 @ 22:49 |
Hyundai H200 90pk 150km/h ![]() | |
1299 | dinsdag 7 februari 2006 @ 22:55 |
quote:Dat ontken ik toch ook niet. Waar haal je die aanname vandaan? ![]() Waarom denk je dat als mensen auto's opvoeren ze de remmen ook aanpassen heus neit omdat ze bij 100 km/h dan opeen sneller stil staan ![]() | |
1299 | dinsdag 7 februari 2006 @ 22:57 |
quote:In wat opzicht ben je het niet met me eens? En ideaal gewicht voor wat? Het is een algemeen gegeven dat gewicht geen rol speelt in topsnelheid, uiteraard wel in de tijd die het kost om te accelereren. | |
RealZeus | dinsdag 7 februari 2006 @ 23:03 |
quote:Dat klopt,vroeger moest het handmatig ingesteld worden met een schakelaar.(vollast,halflast of leeg),maar tegenwoordig wordt dat electronisch geregeld. De reden hiervoor is dat een lege trailer anders veel te sterk remt en dat blokkeren je wielen. Daarom mag je met een losse trekker ook niet voluit remmen,de voorremmen remmen het hardst en dan kan de trekker voorover duiken. Trouwens ,remmen van vrachtwagens met die van bestelbussen vergelijken is appels met peren vergelijken.Dat werkt allemaal heel anders. | |
dutchmage | dinsdag 7 februari 2006 @ 23:06 |
quote:ik ben het niet met je eens mbt tot dat gewicht niets uit maakt,.. het maakt wel degenlijk uit.. als ik redelijk geladen ben ( +- 600 kg ) heeft de bus in kwestie meer power in zich en rijdt dus harder.. leeg 120-130 "vol" 130-140 ![]() | |
1299 | dinsdag 7 februari 2006 @ 23:06 |
quote:Het uiteindelijke doel vetragen van de wielen is hetzelfde en daarom wel degelijk vergelijkbaar. Ook aangezien de remafstanden van vrachtwagens niet eens zo heel onder doen voor personenwagens. Tevens is het nogal irritant als je lading door je cabine komt zeilen bij heel bruusk remmen ![]() | |
1299 | dinsdag 7 februari 2006 @ 23:07 |
quote:Ohja dus als je meer lading hebt gaat je motor spontaan meer arbeid verrichten ![]() | |
jwstoop | woensdag 8 februari 2006 @ 11:59 |
Met een Vivaro (d8 ik) 2.5 cdTI (TI rood) 195 gehaald op de teller... Meneer in de Espace dacht het busje wel ff zoek te rijden na hem gesneden te hebben.... NIET DUS ![]() | |
Herkauwer | woensdag 8 februari 2006 @ 12:05 |
Laatst met een Opel Movano gereden en die ging met gemak 120-130 met 9 man er in en bagage en deze was begrenst rond de 3250 toeren, volgens mij kon dat ding in ieder geval ruim boven de 4000 toeren... Was de 2700 uitvoering ![]() ![]() | |
jwstoop | woensdag 8 februari 2006 @ 12:32 |
2700 slaat volgens mij op het chassis ofzo.. 2,7 tons uitvoering, correct me if.... | |
dazzle123 | woensdag 8 februari 2006 @ 18:46 |
quote:Bij mijn master maakt het qua top niks uit of hij geladen is of niet. Toen ik nog wekelijks naar Duitsland moest ging hij zowel op de heenweg (vol) net zo hard als terug (leeg). Hij trekt wel minder hard op. En ik vind hem vaak beter rijden geladen. Vooral door de vering dan hobbelt hij niet zo. | |
buitenbeentje | woensdag 8 februari 2006 @ 19:14 |
quote:Helaas niet, anders had mijn Transit Connect T200 dus 200 pk. ![]() | |
BadEend19 | woensdag 8 februari 2006 @ 19:54 |
quote:Er zullen maar heel weinig oude auto's zijn die net zo goed remmen als moderne auto's. Simpelweg omdat de meeste moderne auto's meer grip en betere remmen hebben. Grotere remmen hebben alleen zin als je met de standaard installatie niet de maximale remvertraging kan bereiken die de banden kunnen hebben, dit is heel vaak zo bij hogere snelheden! [ Bericht 8% gewijzigd door BadEend19 op 08-02-2006 20:00:20 ] | |
Repeat | woensdag 8 februari 2006 @ 22:54 |
quote: ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 8 februari 2006 @ 23:38 |
de CRE was ECHT snel.. 180 km/u ![]() [ Bericht 32% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 09-02-2006 00:13:24 ] | |
PeuRac | woensdag 8 februari 2006 @ 23:42 |
quote:Vpower tanken, haalden wij met die dingen (heuvel af ![]() ![]() | |
1299 | woensdag 8 februari 2006 @ 23:57 |
quote:Je zal er versteld van staan hoeveel oudere auto's ook op topsnelheid binnen no-time de banden stil hebben staan op hoge snelheden (ja ervaring mee ![]() | |
Sigmund_Freud | donderdag 9 februari 2006 @ 00:06 |
multivan | |
RealZeus | donderdag 9 februari 2006 @ 13:14 |
quote:Klopt,ik zag gisteren een Transit,het is bv 100 T200(pk T max GVW) Bij 200 pk is het ook niet meer grappig denk ik. | |
M5 | donderdag 9 februari 2006 @ 20:21 |
quote:Bij Transit Connects gaat dat idd niet op. die zijn er alleen in 75 pk diesel afaik. | |
BadEend19 | dinsdag 14 februari 2006 @ 21:29 |
quote:Welke dan zoal, behalve de ferrari's enz.? | |
YuckFou | woensdag 15 februari 2006 @ 13:58 |
quote:Uhuh 1:7 met Vpower ![]() | |
dekilo | woensdag 15 februari 2006 @ 14:13 |
Mijn Transit haalt dik 400. | |
Herkauwer | woensdag 15 februari 2006 @ 14:14 |
quote:Je bent km/tank vergeten ![]() ![]() | |
gateway | woensdag 15 februari 2006 @ 14:38 |
quote:bij dei bestelbussen is de vering er ook op gemaakt dat ie bij de volle belading ook nog veert, en inderdaad, als je leeg bent dat rammelt en stuitert wel iets meer..... (bij aanhanger die iets van vering hebben is dat ook zo, geladen lopen ze veel rustiger) | |
yup | woensdag 15 februari 2006 @ 14:45 |
Lege bestel auto + drempels = laagvliegen ![]() | |
dekilo | woensdag 15 februari 2006 @ 14:45 |
quote:Maakt niet uit. Of ik nou met 170 of met 400 op een herkauwer knal, in beide gevallen blijft er niet veel over. ![]() | |
T42 | vrijdag 17 februari 2006 @ 16:29 |
quote:jammer dat er geen luchtgekoelde motor meer inzit ![]() ![]() mijn oude transporter 3 uit 86 (1,6 diesel) haalde maar liefst 105 kmh ![]() |