abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34719692
Ik zou graag willen weten wat de topsnelheid is van verschillende bestelbussen, omdat ze ondanks de grootte en de bijbehorende cw waarde toch meestal best hard kunnen. (zet naast de topsnelheid er ook vermogen en grootte bij als dat kan)

[ Bericht 5% gewijzigd door BadEend19 op 02-02-2006 18:40:25 ]
pi_34719842
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:03 schreef BadEend19 het volgende:
Ik zou graag willen weten wat de topsnelheid is van verschillende bestelbussen, omdat ze ondanks de grootte toch meestal best hard kunnen. (zet naast de topsnelheid er ook vermogen en grootte bij als dat kan)
"The white van men"...

Oftewel de bestuurders van Mercedes Spinters. Het gebeurt niet zelden dat je 160 km/h uur doet op de snelweg en zij lopen te bumperkleven met hun verlengde en verhoogde Sprinter...

Hier kan je PDF's downloaden met specs volgens mij.
http://www.mercedes.nl/web/show/id=674070
pi_34719985
meen een keer bij Top Gear te hebben gezien dat de Ford Transit de snelste personen auto ter wereld is. Weet helaas geen cjfers maar weet wel dat de Transit heel hard kan.
He's the best there is, actualy he's the only one there is...
  donderdag 2 februari 2006 @ 18:13:31 #4
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_34719986
Topsnelheid an sich is 1 ding,

Maar het is je misschien wel ens opgevallen dat echt snelle auto's ook hele goeie remmen hebben.

Zelfs een oude eend haalt wel 130 denk ik als je maar lang genoeg gas geeft.

Maar nu ens kijken hoe lang het duurt voor je stilstaat, ivm een audi ofzo.

Daarom zijn dat soort mongeaulen ook levensgevaarlijk bezig.
pi_34720008
Mijn Ford Transit Connect haald makkelijk 150 kilometer per uur, ik heb dan nog gas over.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_34720074
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:13 schreef AceVentura het volgende:
meen een keer bij Top Gear te hebben gezien dat de Ford Transit de snelste personen auto ter wereld is. Weet helaas geen cjfers maar weet wel dat de Transit heel hard kan.
?

owja in een Ferrari mag je alleen rijden als je Alien bent
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_34720168
Vanmiddag nog, met een sprinter autoambulance 212D oud model 120 pk, topsnelheid ligt rond de 135/140 (hangt van de wind af)
  donderdag 2 februari 2006 @ 18:22:16 #8
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_34720242
Van mij mogen ze allemaal op 80 begrends worden !
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  donderdag 2 februari 2006 @ 18:24:34 #9
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_34720323
ik ken een sprinter die loop 160 km/h, met 2ton (2000kg) op de aanhanger gepakt erachter!

en daarover doet ie niet zo hel lang.....
pi_34720523
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:03 schreef BadEend19 het volgende:
Ik zou graag willen weten wat de topsnelheid is van verschillende bestelbussen, omdat ze ondanks de grootte toch meestal best hard kunnen. (zet naast de topsnelheid er ook vermogen en grootte bij als dat kan)
m'n mercedes vito 111 doet 170km/h op de teller... is volgends mij 110 pk..
Zodra de overheid die wagens 80km/h wil gaan laten rijden neem ik ontslag
pi_34720528
Tsja, je hebt natuurlijk de Formule 1 wagen met polyester Ford Transit opbouw... En de verschillende Brabus bestellers....
  donderdag 2 februari 2006 @ 18:34:47 #12
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_34720623
mijn top met een sprinter is ook over de 170 geweest, die dingen kachelen lekker door, maar of het ook verantwoord is, is een tweede
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_34720763
Daarbij vind ik een sprinter wel stukken gevaarlijker dat een vito/vw transporter/movano
Dat zijn eigenlijk gewoon auto's dus tja..
  donderdag 2 februari 2006 @ 18:42:38 #14
140206 Zonda_F
Pagani Zonda F
pi_34720853
onze T4 doet met +/- 160pk zo'n net ff 200 km/h op de teller
pi_34721013
Transit 135 doet 157 km/h, en dat is de sterkste uitvoering.

Een VW T5 met 3.2 V6 235 PK loopt 206 km/h geijkt (dus op de teller nog meer). Dat is één van de snelste busjes dacht ik.

Merc Viano met 3.5 V6 231 PK loopt 200 km/h.
V10
  donderdag 2 februari 2006 @ 18:49:30 #16
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34721060
ga maar van een gemiddelde van rond de 150 uit, dat haalt een lege master al, trafic zit rond de 170
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_34721127
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:48 schreef M5 het volgende:
Transit 135 doet 157 km/h, en dat is de sterkste uitvoering.

Een VW T5 met 3.2 V6 235 PK loopt 206 km/h geijkt (dus op de teller nog meer). Dat is één van de snelste busjes dacht ik.

Merc Viano met 3.5 V6 231 PK loopt 200 km/h.
Een 3,5 liter V6 in een bestelbusje
Big dick.
pi_34721248
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:51 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Een 3,5 liter V6 in een bestelbusje
Vind ik nog vrij slap, aangezien 1 klasse hoger als de Viano 6 liter motoren meer regel dan uitzondering zijn...
pi_34721302
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:54 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Vind ik nog vrij slap, aangezien 1 klasse hoger als de Viano 6 liter motoren meer regel dan uitzondering zijn...
3.5l Benzine zonder turbo, geen diesel. En 't gaat om bestelbussen, niet om kleine vrachtwagens.
V10
pi_34721473
Onze Renaul master 2.8 Dti haalt de 150 op de teller.
Scheren is voor schapen!
pi_34722425
Volkswagen LT 35...... snelste versie: 160kp/h
pi_34723630
Renalt Master DCi120..... 160. Met wat hulp van de zwaarte kracht 175. Mijn vaste bussie, een Master DCi100 doet 152. Snel zat eigenlijk met zo'n ding.
There is no other!
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:37:41 #23
20694 FCDB
The Blue White Dragons!
pi_34725931
Wat doet een opel vivaro dan? Die kan denk ik ook wel 170 misschien wel meer.
Nobody likes us.We Don't Care
pi_34726146
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:37 schreef FCDB het volgende:
Wat doet een opel vivaro dan? Die kan denk ik ook wel 170 misschien wel meer.
163 km/h voor de 2.5 CDTi. En dat is de snelste.
V10
pi_34726817
quote:
Developed by Ford as a promotional vehicle at the time of the new Transit van range launch in 2001, the World Rally Transit combines all the features of a load-carrying rally support vehicle with 130mph performance and a rally car-style interior. Based on the rear wheel Transit, the WRT features a tuned 200bhp Ford Duratorq 2.5 litre diesel engine, stiffened suspension, large front splitter and specially-made Oz racing wheels.
Topsnelheid 209km/h
pi_34727255
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:04 schreef Impry het volgende:
[afbeelding]
[..]

Topsnelheid 209km/h
quote:
The Renault Espace F1 is manufactured by Renault, Williams and Matra. It has a 3500 cc 40-Valve V10 engine, who produces a massive 800 BHP/ 597 kW. That is 228.6 BHP per liter. The Espace F1 weighs 1300 kg, is 443 cm long and 205 cm wide. The height is n/a. This prototype has a maximum speed of 310 kph/ 194 mph and sprints in 2.8 seconds from 0 to 100 kph/ 60 mph.


http://video.google.com/videoplay?docid=-3850744931305559724&q=f1

[ Bericht 6% gewijzigd door Googolplexian op 04-02-2006 13:24:09 ]
Calm down, please!
pi_34727283
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:16 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

[afbeelding]
[..]
Sinds wanneer is een Renault Espace een bestelbus?


Als we dan toch zo bezig gaan, wat zal dit doen?






Een Nazi is een duitser, maar dan erger.
pi_34727349
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:17 schreef Toxic_nl het volgende:

[..]

Sinds wanneer is een Renault Espace een bestelbus?
ook weer waar ook al kunnen er in deze niet meer dan 4 personen
Calm down, please!
pi_34727529


Top speed: zo hard je wilt
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_34728803
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:22 schreef Pikkebaas het volgende:
Van mij mogen ze allemaal op 80 begrends worden !
Want???Omdat er een aantal randmongolen niet weet hoe je moet rijden moeten alle bestelbuschauffeurs het maar weer ontgelden??
Laten we maar eens beginnen met die bouwvakkers die met volle bus en volle aanhanger met 140 over de linkerbaan klappen.(Ja,die wegen echt wel meer dan 3,5 ton)
Met een lege bus kun je prima hard rijden en vooral ook heel hard remmen.Ik heb met mijn bus nog nooit voluit durven remmen want volgens mij word ik dan met stoel en al gelanceerd.

Kortom,kortzichtige conclusie
pi_34728810
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:54 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Vind ik nog vrij slap, aangezien 1 klasse hoger als de Viano 6 liter motoren meer regel dan uitzondering zijn...
en welke zijn dat dan?
pi_34728907
Om even on topic te blijven:

Ik rijd voor mijn werk in een Renault Master dCi 120 (maar die hebben maar 115 pk).Lengte 2 en hoogte 2 met een Carrier Xarios 300 koelinstallatie en die loopt ongeveer 145 km/h
Wind mee,heuvel af en hoer in zicht heeft het ding de 150 ook wel eens gehaald.

Min vorige bus was net zo groot maar had maar 90 pk.Die liep 135 km/h en als ik wind tegen had maar 110 km/h
pi_34729768
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:09 schreef Repeat het volgende:

[..]

en welke zijn dat dan?
Dat is de Mercedes-Benz Atego
pi_34729798
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:43 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dat is de Mercedes-Benz Atego
Dat is geen bestelbus maar een kleine vrachtwagen :')
V10
pi_34730035
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:43 schreef M5 het volgende:

[..]

Dat is geen bestelbus maar een kleine vrachtwagen :\')
Klopt, een klasse hoger dan de vario is inderdaad een vrachtwagen
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:55:07 #36
20694 FCDB
The Blue White Dragons!
pi_34730079
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:09 schreef RealZeus het volgende:

[..]
Met een lege bus kun je prima hard rijden en vooral ook heel hard remmen.Ik heb met mijn bus nog nooit voluit durven remmen want volgens mij word ik dan met stoel en al gelanceerd.
Inderdaad.... ik vergeet nog wel eens in welke auto ik zit... en dan trap je die rem voor jouw doen rustig in en je vliegt mee je stoel uit
Nobody likes us.We Don't Care
pi_34730374
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:55 schreef FCDB het volgende:

[..]

Inderdaad.... ik vergeet nog wel eens in welke auto ik zit... en dan trap je die rem voor jouw doen rustig in en je vliegt mee je stoel uit
Nee,dat niet,ik heb mijn gordel altijd om.Maar het geluid vanuit de koeling door al die schuivende kratjes met glazen flesjes en potten is adembenemend.Heb al eens gehad dat er een krat van de verdieping(heb een laadvloer in mijn bus) naar beneden kwam suizen.
Maar goed dat ik een gesloten laadruimte heb.
pi_34730787
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:43 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dat is de Mercedes-Benz Atego
ik heb er geen verstand van hoor, maar een sprinter is toch nog groter dan zo'n viano?
pi_34731284
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:21 schreef Repeat het volgende:

[..]

ik heb er geen verstand van hoor, maar een sprinter is toch nog groter dan zo\'n viano?
Een Viano is de personenwagen van een vito, ik heb het over de vario
pi_34731562
Onze T4 88pk doet 150 geloof ik en ja, hij kan ook netjes op tijd stoppen.
pi_34732001
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Een Viano is de personenwagen van een vito, ik heb het over de vario
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:54 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Vind ik nog vrij slap, aangezien 1 klasse hoger als de Viano 6 liter motoren meer regel dan uitzondering zijn...
  zaterdag 4 februari 2006 @ 16:20:07 #42
139153 borkx3
bananana..nana na
pi_34732078
Een 80 pk Trafic is begrensd op 150, haalt ie makkelijk
filmpje
ok, en nu?
pi_34733713
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 16:20 schreef borkx3 het volgende:
Een 80 pk Trafic is begrensd op 150, haalt ie makkelijk
Een Renault Trafic 1.9 dCi 80 haalt maar 138 km/h. Misschien is dat net 150 op de teller.
V10
pi_34733769
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 16:17 schreef Repeat het volgende:

[..]


[..]

Mijn fout

Stomme namen van Mercedes bussen ook altijd :')
pi_34735160
Mijn Caddy loopt ook ca. 200. 140pk, 350Nm. En dat heeft álles te maken met de toerenbegrenzer. Met een 6-bak zou het helemaal een dolle boel worden.

pi_34735736
De Ford Transit met een 2.5 4 cil diesel waar ik ooit in reed heb ik 110 in gehaald, duurde ongeveer 3 minuten ( :') ) en toen was de weg op (was op Vlieland)
pi_34747603
Over de remmen van bestelbusjes. Ik zou maar heel snel eens je mond spoelen als je niet weet waar je het over hebt.

L400 bijv. had 2 remzuigers per schijfrem.

Ding remde als de bezetenen, had ook ABS het gekke ding en je kon er bizar hard mee stoppen (achterkant word wel extreem licht, gevaar voor overstuur )

Serieus die dingen zijn berekend op remmen met maximaal gewicht. Zonder gewicht achterin remmen ze bizar hard... Zelfs de L300 had idioot goeie remmen voor een bestel otooo...

Maargoed, ding liep 160 ofzo op rechte weg, was een 90 pk 2.5 turbodiesel.

170-180 op de teller gehad maar dat was bergaf cafe in zicht enzo
pi_34839246
Net als bij gewone auto's heb je ook bij bestelbussen gewoon verschillende type motoren. Dus er valt weinig van te zeggen. Ik weet dat er sprinters zijn die 180 halen. Ik weet dat mijn renault master rond de 150 haalt. Ik weet ook dat de renault master van mijn ex baas met een 6 bak rond de 160 ging.

En mijn renault master is niet eens de snelste je hebt ook nog een 3 liter versie met 133pk.

En wat betreft de remmen, ik denk dat een moderne renault master mercedes sprinter beter remt dan de meeste oude personenauto's.
pi_34839421
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:03 schreef dazzle123 het volgende:
Net als bij gewone auto's heb je ook bij bestelbussen gewoon verschillende type motoren. Dus er valt weinig van te zeggen. Ik weet dat er sprinters zijn die 180 halen. Ik weet dat mijn renault master rond de 150 haalt. Ik weet ook dat de renault master van mijn ex baas met een 6 bak rond de 160 ging.

En mijn renault master is niet eens de snelste je hebt ook nog een 3 liter versie met 133pk.

En wat betreft de remmen, ik denk dat een moderne renault master mercedes sprinter beter remt dan de meeste oude personenauto's.
Wat je zegt over verschillende motoren. Geldt ook voor auto's, maar dan moet je verschillende remmen zeggen ipv motoren.

De meeste oude auto's remmen wel ok, MITS ze wel goed onderhouden remmen zijn.

Vandaar het vertekende beeld van "oh wat remt die Golf 4 goed vergeleken met me Renault 19 knaak editie..."

Komt omdat mensen vaak om de 10 jaar ofzo remvloeistof vervangen enzo

Ik durf zelfs te wedden dat er genoeg oude auto's zijn die net zo goed remmen als moderne auto's...

Leuk dat de L400 van me pa 2 remzuigers had per klauw, maar dat ding woog ook leeg 1600+ kilo. De meeste middenklassers van vroeger wogen maar 1000-1100 kilo....
pi_34839614
Ik rijd voor me bijbaantje heel veel in verlengde en verhoogde transits met een zware koelinstallatie. En haal hier net de 140 mee, heb echter geen idee wat voor motor er in zit
pi_34840046
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:12 schreef synkronized het volgende:
Ik rijd voor me bijbaantje heel veel in verlengde en verhoogde transits met een zware koelinstallatie. En haal hier net de 140 mee, heb echter geen idee wat voor motor er in zit
Dan gok ik 100 pk.
Mijn Master(ja,ander merk ,ik weet het) met 115 pk haalt ongeveer 145 en mijn vorige met 90 pk haalde 135 km/h
Als het een nieuwe transit staat het wel op je deur (250 T 100) en die 100 staat voor pk's als ik me niet vergis.

Ford Transit rijders hier die me kunnen zeggen of dat klopt?
pi_34840367
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:22 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dan gok ik 100 pk.
Mijn Master(ja,ander merk ,ik weet het) met 115 pk haalt ongeveer 145 en mijn vorige met 90 pk haalde 135 km/h
Als het een nieuwe transit staat het wel op je deur (250 T 100) en die 100 staat voor pk's als ik me niet vergis.

Ford Transit rijders hier die me kunnen zeggen of dat klopt?
Huidige transits zijn te krijgen in 85, 90, 100, 115, 125 en 135 pk eventueel met achterwiel aandrijving. de 85 en 100 pk's zijn 2.0 TDDi motoren, de 125 is een 2.0 TDCi de 90 en 115 zijn 2.4 TDDi motoren en de 135 is een 2.4 TDCi.

Verschil tussen de TDCi en TDDi is dat de TDCi common-rail inspuiting heeft en de TDDi nog ouderwets direct ingespoten zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door M5 op 07-02-2006 20:38:52 ]
V10
pi_34840384
idd, onder het raam staat er iets, zal er van de week is naar kijken.
pi_34840437
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:07 schreef yup het volgende:

[..]

Wat je zegt over verschillende motoren. Geldt ook voor auto's, maar dan moet je verschillende remmen zeggen ipv motoren.

De meeste oude auto's remmen wel ok, MITS ze wel goed onderhouden remmen zijn.
Dat is misschien wel zo maar vergeet niet dat ontwikkelingen op het gebied van de remmen ook vooruit is gegaan. Ik denk niet dat de meeste auto's van 10 jaar oud ABS hebben om maar een voorbeeld te noemen. Als ik in mijn Renault Master op de rem trap dan merk je echt wel dat hij heel goed remt. Beter dan in veel andere auto's waarin ik heb gereden.
pi_34841965
Ach alle auto's en busjes remmen ongeveer even hard. Zolang ze genoeg remvermogen hebben om tegen het punt aan te remmen waarbij de wielen net niet blokkeren remmen ze voluit.

En of je nu 30 turken in een busje hebt of 1 de remweg zal ongeveer even lang zijn. De druk per cm2 neemt evenredig toe. Dus ook de tractie. Wel komt er meer energie vrij dus zal je in dat geval wel sterkere remmen nodig hebben maar de meeste remmen op voertuigen hebben wel genoeg marge om met volbelading nog prima te remmen.
pi_34842099
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:08 schreef 1299 het volgende:
Ach alle auto's en busjes remmen ongeveer even hard. Zolang ze genoeg remvermogen hebben om tegen het punt aan te remmen waarbij de wielen net niet blokkeren remmen ze voluit.

En of je nu 30 turken in een busje hebt of 1 de remweg zal ongeveer even lang zijn. De druk per cm2 neemt evenredig toe. Dus ook de tractie. Wel komt er meer energie vrij dus zal je in dat geval wel sterkere remmen nodig hebben maar de meeste remmen op voertuigen hebben wel genoeg marge om met volbelading nog prima te remmen.
Een voertuig zonder belading heeft nooit een zelfde remweg als met volle belading.
V10
pi_34842408
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:11 schreef M5 het volgende:

[..]

Een voertuig zonder belading heeft nooit een zelfde remweg als met volle belading.
Nee dat scheelt idd een paar cm in totaal. Maar totaal niet noemenswaardig iig.
pi_34842460
mercedes sprinter 413 CDI 90 PK met een vaste bak met laadklep.. afmeting bak 5,25x2,00x2,25, blijft meestal hangen rond de 140.. maar heb m in duitsland zover gekregen dat ie de 170 haalde...

(gewicht rond de 3100 kg. ) leeg dan he
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_34842496
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:08 schreef 1299 het volgende:
Ach alle auto's en busjes remmen ongeveer even hard. Zolang ze genoeg remvermogen hebben om tegen het punt aan te remmen waarbij de wielen net niet blokkeren remmen ze voluit.

En of je nu 30 turken in een busje hebt of 1 de remweg zal ongeveer even lang zijn. De druk per cm2 neemt evenredig toe. Dus ook de tractie. Wel komt er meer energie vrij dus zal je in dat geval wel sterkere remmen nodig hebben maar de meeste remmen op voertuigen hebben wel genoeg marge om met volbelading nog prima te remmen.
Mja je merkte dat de L400 met belading echt wat langzamer remde dan zonder belading...

Je moest best wat dieper het pedaal intrappen...

Zonder belading remde het ding fenominaal, echt niet normaal. Maar met belading (ik bedoel dus iets van over de 1 ton) viel dat wel best mee, in ieder geval 100% zeker weten niet beter dan de gewone gemiddelde personen auto's die ik heb gereden...
pi_34842542
Nou ik kan me nog een uitzending van blik op de weg herinneren waarin ze lieten zien dat een vrachtwagen met lading net zo hard remde als een lege vrachtwagen. Of het waar is weet ik niet maar zo iets staat me wel bij.
pi_34842636
Om gelijk op iets anders in te haken wat ik hierboven weer lees. Gewicht heeft voor topsnelheid ook zowat geen invloed. Hooguit door de iets verhoogde rolweerstand, maar rolweerstand is maar een procentje van de totale weerstand die je voertuig ondervind bij snel rijden. Luchtweerstand is veruit de grootste weerstand en die neem kwadratisch toe.

--

En kan idd kloppen dat je met volle belading je rem pedaal harder moet indrukken omdat je banden meer tractie hebben kan je meer remvermogen toepassen op de wielen dus moet je harder remmen, maar de remvertraging zou bij juist remmen zo ongeveer gelijk moeten zijn.
pi_34842678
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:22 schreef dazzle123 het volgende:
Nou ik kan me nog een uitzending van blik op de weg herinneren waarin ze lieten zien dat een vrachtwagen met lading net zo hard remde als een lege vrachtwagen. Of het waar is weet ik niet maar zo iets staat me wel bij.
Een vrachtwagen met 50 ton aan staal, zal zeker weten niet zo snel kunnen remmen als een vrachtwagen die helemaal leeg is.

Dat is gewoon bullshit, zelfs vrachtwagenremmen hebben limieten, en zeker als ze beladen zijn kan de remweg echt zwaar oplopen...
pi_34842731
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:25 schreef yup het volgende:

[..]

Een vrachtwagen met 50 ton aan staal, zal zeker weten niet zo snel kunnen remmen als een vrachtwagen die helemaal leeg is.

Dat is gewoon bullshit, zelfs vrachtwagenremmen hebben limieten, en zeker als ze beladen zijn kan de remweg echt zwaar oplopen...
Als de vrachtwagen gebouwd is om 50 ton te vervoeren heeft hij wel dezelfde remweg. Zolang de remmen het aan kunnen om op het juiste rempunt te remmen dan staat hij even snel stil.

Ik dacht ook dat vrachtwagens de remdruk opvoeren naarmate ze een hogere belading hebben maar dat weet ik verder niet zeker, heb ik ook maar een keer gehoord.
pi_34842762
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:24 schreef 1299 het volgende:
Om gelijk op iets anders in te haken wat ik hierboven weer lees. Gewicht heeft voor topsnelheid ook zowat geen invloed. Hooguit door de iets verhoogde rolweerstand, maar rolweerstand is maar een procentje van de totale weerstand die je voertuig ondervind bij snel rijden. Luchtweerstand is veruit de grootste weerstand en die neem kwadratisch toe.

--

En kan idd kloppen dat je met volle belading je rem pedaal harder moet indrukken omdat je banden meer tractie hebben kan je meer remvermogen toepassen op de wielen dus moet je harder remmen, maar de remvertraging bij juist remmen zo ongeveer gelijk moeten zijn.
Als je auto zwaarder is, moet jij harder op je pedaal gaan staan, omdat de blokken harder tegen de remschijven meoten worden gedrukt om hetzelfde remvermogen als bij een lege auto te hebben...
pi_34842857
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:27 schreef yup het volgende:

[..]

Als je auto zwaarder is, moet jij harder op je pedaal gaan staan, omdat de blokken harder tegen de remschijven meoten worden gedrukt om hetzelfde remvermogen als bij een lege auto te hebben...
Ja daar heb jij helemaal gelijk in. Maar zolang je remmen daar goed genoeg voor zijn heb je dezelfde remvertraging als zonder belading.

Grotere sportievere remmen hebben vaak enkel tot doel om de warmte beter af te voeren en zodoende heb je minder last van fading.
pi_34842889
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:29 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ja daar heb jij helemaal gelijk in. Maar zolang je remmen daar goed genoeg voor zijn heb je dezelfde remvertraging als zonder belading.

Grotere sportievere remmen hebben vaak enkel tot doel om de warmte beter af te voeren en zodoende heb je minder last van fading.
meer remkracht.
V10
pi_34843120
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:30 schreef M5 het volgende:

[..]

meer remkracht.
Meer remkracht na veelvoudig remmen ja.
pi_34843247
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:35 schreef 1299 het volgende:

[..]

Meer remkracht na veelvoudig remmen ja.
Ook grote sport remmen kunnen faden, dus dat is onzin.
V10
pi_34843315
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:24 schreef 1299 het volgende:
Om gelijk op iets anders in te haken wat ik hierboven weer lees. Gewicht heeft voor topsnelheid ook zowat geen invloed. Hooguit door de iets verhoogde rolweerstand, maar rolweerstand is maar een procentje van de totale weerstand die je voertuig ondervind bij snel rijden. Luchtweerstand is veruit de grootste weerstand en die neem kwadratisch toe.
ben ik niet met je eens.. er bestaat zoiets als ideaal gewicht.. bij de sprinter van mn werk is dat tussen de 750 en 1000 kg.. helaas is dat 250 tot 500 kg te veel
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_34844969
Brabus Viano V8







6,1 L V8, 426 bhp / 621 Nm
0 - 100 in 6.2 sec en een top van 245

Die wil wel vooruit in ieder geval.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_34845895
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:24 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Brabus Viano V8

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

6,1 L V8, 426 bhp / 621 Nm
0 - 100 in 6.2 sec en een top van 245

Die wil wel vooruit in ieder geval.
ik zal het eens voorleggen aan mijn werkgever.. voor de spoed klusjes
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:49:14 #72
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_34846007
Hyundai H200 90pk 150km/h
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_34846266
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:39 schreef M5 het volgende:

[..]

Ook grote sport remmen kunnen faden, dus dat is onzin.
Dat ontken ik toch ook niet. Waar haal je die aanname vandaan? Ze zullen alleen minder snel faden.

Waarom denk je dat als mensen auto's opvoeren ze de remmen ook aanpassen heus neit omdat ze bij 100 km/h dan opeen sneller stil staan
pi_34846320
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:41 schreef dutchmage het volgende:

[..]

ben ik niet met je eens.. er bestaat zoiets als ideaal gewicht.. bij de sprinter van mn werk is dat tussen de 750 en 1000 kg.. helaas is dat 250 tot 500 kg te veel
In wat opzicht ben je het niet met me eens? En ideaal gewicht voor wat? Het is een algemeen gegeven dat gewicht geen rol speelt in topsnelheid, uiteraard wel in de tijd die het kost om te accelereren.
pi_34846548
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:26 schreef 1299 het volgende:

[..]


Ik dacht ook dat vrachtwagens de remdruk opvoeren naarmate ze een hogere belading hebben maar dat weet ik verder niet zeker, heb ik ook maar een keer gehoord.
Dat klopt,vroeger moest het handmatig ingesteld worden met een schakelaar.(vollast,halflast of leeg),maar tegenwoordig wordt dat electronisch geregeld.
De reden hiervoor is dat een lege trailer anders veel te sterk remt en dat blokkeren je wielen.
Daarom mag je met een losse trekker ook niet voluit remmen,de voorremmen remmen het hardst en dan kan de trekker voorover duiken.

Trouwens ,remmen van vrachtwagens met die van bestelbussen vergelijken is appels met peren vergelijken.Dat werkt allemaal heel anders.
pi_34846676
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:57 schreef 1299 het volgende:

[..]

In wat opzicht ben je het niet met me eens? En ideaal gewicht voor wat? Het is een algemeen gegeven dat gewicht geen rol speelt in topsnelheid, uiteraard wel in de tijd die het kost om te accelereren.
ik ben het niet met je eens mbt tot dat gewicht niets uit maakt,.. het maakt wel degenlijk uit.. als ik redelijk geladen ben ( +- 600 kg ) heeft de bus in kwestie meer power in zich en rijdt dus harder.. leeg 120-130 "vol" 130-140
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_34846709
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:03 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Trouwens ,remmen van vrachtwagens met die van bestelbussen vergelijken is appels met peren vergelijken.Dat werkt allemaal heel anders.
Het uiteindelijke doel vetragen van de wielen is hetzelfde en daarom wel degelijk vergelijkbaar. Ook aangezien de remafstanden van vrachtwagens niet eens zo heel onder doen voor personenwagens.

Tevens is het nogal irritant als je lading door je cabine komt zeilen bij heel bruusk remmen
pi_34846745
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:06 schreef dutchmage het volgende:

[..]

ik ben het niet met je eens mbt tot dat gewicht niets uit maakt,.. het maakt wel degenlijk uit.. als ik redelijk geladen ben ( +- 600 kg ) heeft de bus in kwestie meer power in zich en rijdt dus harder.. leeg 120-130 "vol" 130-140
Ohja dus als je meer lading hebt gaat je motor spontaan meer arbeid verrichten
  woensdag 8 februari 2006 @ 11:59:42 #79
43728 jwstoop
Usericon....?
pi_34859211
Met een Vivaro (d8 ik) 2.5 cdTI (TI rood) 195 gehaald op de teller... Meneer in de Espace dacht het busje wel ff zoek te rijden na hem gesneden te hebben.... NIET DUS
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:05:45 #80
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_34859432
Laatst met een Opel Movano gereden en die ging met gemak 120-130 met 9 man er in en bagage en deze was begrenst rond de 3250 toeren, volgens mij kon dat ding in ieder geval ruim boven de 4000 toeren...

Was de 2700 uitvoering (dat stond op de zijkant, maar volgens Opel is er alleen een 2,5 of 3,0 liter )
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:32:07 #81
43728 jwstoop
Usericon....?
pi_34860331
2700 slaat volgens mij op het chassis ofzo.. 2,7 tons uitvoering, correct me if....
pi_34872795
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:06 schreef dutchmage het volgende:

[..]

ik ben het niet met je eens mbt tot dat gewicht niets uit maakt,.. het maakt wel degenlijk uit.. als ik redelijk geladen ben ( +- 600 kg ) heeft de bus in kwestie meer power in zich en rijdt dus harder.. leeg 120-130 "vol" 130-140
Bij mijn master maakt het qua top niks uit of hij geladen is of niet. Toen ik nog wekelijks naar Duitsland moest ging hij zowel op de heenweg (vol) net zo hard als terug (leeg). Hij trekt wel minder hard op. En ik vind hem vaak beter rijden geladen. Vooral door de vering dan hobbelt hij niet zo.
pi_34873926
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:22 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dan gok ik 100 pk.
Mijn Master(ja,ander merk ,ik weet het) met 115 pk haalt ongeveer 145 en mijn vorige met 90 pk haalde 135 km/h
Als het een nieuwe transit staat het wel op je deur (250 T 100) en die 100 staat voor pk's als ik me niet vergis.

Ford Transit rijders hier die me kunnen zeggen of dat klopt?
Helaas niet, anders had mijn Transit Connect T200 dus 200 pk.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_34875431
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:07 schreef yup het volgende:

[..]

Wat je zegt over verschillende motoren. Geldt ook voor auto's, maar dan moet je verschillende remmen zeggen ipv motoren.

De meeste oude auto's remmen wel ok, MITS ze wel goed onderhouden remmen zijn.

Vandaar het vertekende beeld van "oh wat remt die Golf 4 goed vergeleken met me Renault 19 knaak editie..."

Komt omdat mensen vaak om de 10 jaar ofzo remvloeistof vervangen enzo

Ik durf zelfs te wedden dat er genoeg oude auto's zijn die net zo goed remmen als moderne auto's...

Leuk dat de L400 van me pa 2 remzuigers had per klauw, maar dat ding woog ook leeg 1600+ kilo. De meeste middenklassers van vroeger wogen maar 1000-1100 kilo....
Er zullen maar heel weinig oude auto's zijn die net zo goed remmen als moderne auto's.
Simpelweg omdat de meeste moderne auto's meer grip en betere remmen hebben.
Grotere remmen hebben alleen zin als je met de standaard installatie niet de maximale remvertraging kan bereiken die de banden kunnen hebben, dit is heel vaak zo bij hogere snelheden!

[ Bericht 8% gewijzigd door BadEend19 op 08-02-2006 20:00:20 ]
pi_34884122
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:06 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ook aangezien de remafstanden van vrachtwagens niet eens zo heel onder doen voor personenwagens.
pi_34885927
de CRE was ECHT snel..



180 km/u

[ Bericht 32% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 09-02-2006 00:13:24 ]
pi_34886059
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:49 schreef YuckFou het volgende:
Hyundai H200 90pk 150km/h
Vpower tanken, haalden wij met die dingen (heuvel af 170km/h
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_34886631
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:54 schreef BadEend19 het volgende:

[..]

Er zullen maar heel weinig oude auto's zijn die net zo goed remmen als moderne auto's.
Simpelweg omdat de meeste moderne auto's meer grip en betere remmen hebben.
Grotere remmen hebben alleen zin als je met de standaard installatie niet de maximale remvertraging kan bereiken die de banden kunnen hebben, dit is heel vaak zo bij hogere snelheden!
Je zal er versteld van staan hoeveel oudere auto's ook op topsnelheid binnen no-time de banden stil hebben staan op hoge snelheden (ja ervaring mee )
  donderdag 9 februari 2006 @ 00:06:34 #89
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_34886932
multivan
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_34897375
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:14 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Helaas niet, anders had mijn Transit Connect T200 dus 200 pk.
Klopt,ik zag gisteren een Transit,het is bv 100 T200(pk T max GVW)
Bij 200 pk is het ook niet meer grappig denk ik.
pi_34912577
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:14 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Helaas niet, anders had mijn Transit Connect T200 dus 200 pk.
Bij Transit Connects gaat dat idd niet op. die zijn er alleen in 75 pk diesel afaik.
V10
pi_35090167
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 23:57 schreef 1299 het volgende:

[..]

Je zal er versteld van staan hoeveel oudere auto's ook op topsnelheid binnen no-time de banden stil hebben staan op hoge snelheden (ja ervaring mee )
Welke dan zoal, behalve de ferrari's enz.?
  woensdag 15 februari 2006 @ 13:58:04 #93
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_35110625
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 23:42 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Vpower tanken, haalden wij met die dingen (heuvel af 170km/h
Uhuh 1:7 met Vpower
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_35111263
Mijn Transit haalt dik 400.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:14:48 #95
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_35111321
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:13 schreef dekilo het volgende:
Mijn Transit haalt dik 400.
Je bent km/tank vergeten En nee je hebt geen Formule Ford Transit busje
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:38:41 #96
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_35112149
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:46 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Bij mijn master maakt het qua top niks uit of hij geladen is of niet. Toen ik nog wekelijks naar Duitsland moest ging hij zowel op de heenweg (vol) net zo hard als terug (leeg). Hij trekt wel minder hard op. En ik vind hem vaak beter rijden geladen. Vooral door de vering dan hobbelt hij niet zo.
bij dei bestelbussen is de vering er ook op gemaakt dat ie bij de volle belading ook nog veert, en inderdaad, als je leeg bent dat rammelt en stuitert wel iets meer..... (bij aanhanger die iets van vering hebben is dat ook zo, geladen lopen ze veel rustiger)
pi_35112400
Lege bestel auto + drempels = laagvliegen
pi_35112401
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:14 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Je bent km/tank vergeten En nee je hebt geen Formule Ford Transit busje
Maakt niet uit.
Of ik nou met 170 of met 400 op een herkauwer knal, in beide gevallen blijft er niet veel over.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 16:29:53 #99
53151 T42
Pinball Wizard
pi_35193264
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:17 schreef Toxic_nl het volgende:

[..]

Sinds wanneer is een Renault Espace een bestelbus?


Als we dan toch zo bezig gaan, wat zal dit doen?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

jammer dat er geen luchtgekoelde motor meer inzit anders was ie wel vet

mijn oude transporter 3 uit 86 (1,6 diesel) haalde maar liefst 105 kmh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')