"The white van men"...quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:03 schreef BadEend19 het volgende:
Ik zou graag willen weten wat de topsnelheid is van verschillende bestelbussen, omdat ze ondanks de grootte toch meestal best hard kunnen. (zet naast de topsnelheid er ook vermogen en grootte bij als dat kan)
?quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:13 schreef AceVentura het volgende:
meen een keer bij Top Gear te hebben gezien dat de Ford Transit de snelste personen auto ter wereld is. Weet helaas geen cjfers maar weet wel dat de Transit heel hard kan.
m'n mercedes vito 111 doet 170km/h op de teller... is volgends mij 110 pk..quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:03 schreef BadEend19 het volgende:
Ik zou graag willen weten wat de topsnelheid is van verschillende bestelbussen, omdat ze ondanks de grootte toch meestal best hard kunnen. (zet naast de topsnelheid er ook vermogen en grootte bij als dat kan)
Een 3,5 liter V6 in een bestelbusjequote:Op donderdag 2 februari 2006 18:48 schreef M5 het volgende:
Transit 135 doet 157 km/h, en dat is de sterkste uitvoering.
Een VW T5 met 3.2 V6 235 PK loopt 206 km/h geijkt (dus op de teller nog meer). Dat is één van de snelste busjes dacht ik.
Merc Viano met 3.5 V6 231 PK loopt 200 km/h.
Vind ik nog vrij slap, aangezien 1 klasse hoger als de Viano 6 liter motoren meer regel dan uitzondering zijn...quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:51 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Een 3,5 liter V6 in een bestelbusje![]()
3.5l Benzine zonder turbo, geen diesel. En 't gaat om bestelbussen, niet om kleine vrachtwagens.quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Vind ik nog vrij slap, aangezien 1 klasse hoger als de Viano 6 liter motoren meer regel dan uitzondering zijn...
163 km/h voor de 2.5 CDTi. En dat is de snelste.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:37 schreef FCDB het volgende:
Wat doet een opel vivaro dan? Die kan denk ik ook wel 170 misschien wel meer.
Topsnelheid 209km/hquote:Developed by Ford as a promotional vehicle at the time of the new Transit van range launch in 2001, the World Rally Transit combines all the features of a load-carrying rally support vehicle with 130mph performance and a rally car-style interior. Based on the rear wheel Transit, the WRT features a tuned 200bhp Ford Duratorq 2.5 litre diesel engine, stiffened suspension, large front splitter and specially-made Oz racing wheels.
quote:
quote:The Renault Espace F1 is manufactured by Renault, Williams and Matra. It has a 3500 cc 40-Valve V10 engine, who produces a massive 800 BHP/ 597 kW. That is 228.6 BHP per liter. The Espace F1 weighs 1300 kg, is 443 cm long and 205 cm wide. The height is n/a. This prototype has a maximum speed of 310 kph/ 194 mph and sprints in 2.8 seconds from 0 to 100 kph/ 60 mph.
Sinds wanneer is een Renault Espace een bestelbus?quote:
quote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:17 schreef Toxic_nl het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een Renault Espace een bestelbus?![]()
Want???Omdat er een aantal randmongolen niet weet hoe je moet rijden moeten alle bestelbuschauffeurs het maar weer ontgelden??quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:22 schreef Pikkebaas het volgende:
Van mij mogen ze allemaal op 80 begrends worden !
en welke zijn dat dan?quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Vind ik nog vrij slap, aangezien 1 klasse hoger als de Viano 6 liter motoren meer regel dan uitzondering zijn...
Klopt, een klasse hoger dan de vario is inderdaad een vrachtwagenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:43 schreef M5 het volgende:
[..]
Dat is geen bestelbus maar een kleine vrachtwagen :\')
Inderdaad.... ik vergeet nog wel eens in welke auto ik zit... en dan trap je die rem voor jouw doen rustig in en je vliegt mee je stoel uitquote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:09 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Met een lege bus kun je prima hard rijden en vooral ook heel hard remmen.Ik heb met mijn bus nog nooit voluit durven remmen want volgens mij word ik dan met stoel en al gelanceerd.
Nee,dat niet,ik heb mijn gordel altijd om.Maar het geluid vanuit de koeling door al die schuivende kratjes met glazen flesjes en potten is adembenemend.Heb al eens gehad dat er een krat van de verdieping(heb een laadvloer in mijn bus) naar beneden kwam suizen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:55 schreef FCDB het volgende:
[..]
Inderdaad.... ik vergeet nog wel eens in welke auto ik zit... en dan trap je die rem voor jouw doen rustig in en je vliegt mee je stoel uit
Een Viano is de personenwagen van een vito, ik heb het over de varioquote:Op zaterdag 4 februari 2006 15:21 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik heb er geen verstand van hoor, maar een sprinter is toch nog groter dan zo\'n viano?
quote:Op zaterdag 4 februari 2006 15:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Een Viano is de personenwagen van een vito, ik heb het over de vario
quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Vind ik nog vrij slap, aangezien 1 klasse hoger als de Viano 6 liter motoren meer regel dan uitzondering zijn...
Een Renault Trafic 1.9 dCi 80 haalt maar 138 km/h. Misschien is dat net 150 op de teller.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:20 schreef borkx3 het volgende:
Een 80 pk Trafic is begrensd op 150, haalt ie makkelijk
Wat je zegt over verschillende motoren. Geldt ook voor auto's, maar dan moet je verschillende remmen zeggen ipv motoren.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:03 schreef dazzle123 het volgende:
Net als bij gewone auto's heb je ook bij bestelbussen gewoon verschillende type motoren. Dus er valt weinig van te zeggen. Ik weet dat er sprinters zijn die 180 halen. Ik weet dat mijn renault master rond de 150 haalt. Ik weet ook dat de renault master van mijn ex baas met een 6 bak rond de 160 ging.
En mijn renault master is niet eens de snelste je hebt ook nog een 3 liter versie met 133pk.
En wat betreft de remmen, ik denk dat een moderne renault master mercedes sprinter beter remt dan de meeste oude personenauto's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |