abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34719692
Ik zou graag willen weten wat de topsnelheid is van verschillende bestelbussen, omdat ze ondanks de grootte en de bijbehorende cw waarde toch meestal best hard kunnen. (zet naast de topsnelheid er ook vermogen en grootte bij als dat kan)

[ Bericht 5% gewijzigd door BadEend19 op 02-02-2006 18:40:25 ]
pi_34719842
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:03 schreef BadEend19 het volgende:
Ik zou graag willen weten wat de topsnelheid is van verschillende bestelbussen, omdat ze ondanks de grootte toch meestal best hard kunnen. (zet naast de topsnelheid er ook vermogen en grootte bij als dat kan)
"The white van men"...

Oftewel de bestuurders van Mercedes Spinters. Het gebeurt niet zelden dat je 160 km/h uur doet op de snelweg en zij lopen te bumperkleven met hun verlengde en verhoogde Sprinter...

Hier kan je PDF's downloaden met specs volgens mij.
http://www.mercedes.nl/web/show/id=674070
pi_34719985
meen een keer bij Top Gear te hebben gezien dat de Ford Transit de snelste personen auto ter wereld is. Weet helaas geen cjfers maar weet wel dat de Transit heel hard kan.
He's the best there is, actualy he's the only one there is...
  donderdag 2 februari 2006 @ 18:13:31 #4
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_34719986
Topsnelheid an sich is 1 ding,

Maar het is je misschien wel ens opgevallen dat echt snelle auto's ook hele goeie remmen hebben.

Zelfs een oude eend haalt wel 130 denk ik als je maar lang genoeg gas geeft.

Maar nu ens kijken hoe lang het duurt voor je stilstaat, ivm een audi ofzo.

Daarom zijn dat soort mongeaulen ook levensgevaarlijk bezig.
pi_34720008
Mijn Ford Transit Connect haald makkelijk 150 kilometer per uur, ik heb dan nog gas over.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_34720074
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:13 schreef AceVentura het volgende:
meen een keer bij Top Gear te hebben gezien dat de Ford Transit de snelste personen auto ter wereld is. Weet helaas geen cjfers maar weet wel dat de Transit heel hard kan.
?

owja in een Ferrari mag je alleen rijden als je Alien bent
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_34720168
Vanmiddag nog, met een sprinter autoambulance 212D oud model 120 pk, topsnelheid ligt rond de 135/140 (hangt van de wind af)
  donderdag 2 februari 2006 @ 18:22:16 #8
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_34720242
Van mij mogen ze allemaal op 80 begrends worden !
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  donderdag 2 februari 2006 @ 18:24:34 #9
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_34720323
ik ken een sprinter die loop 160 km/h, met 2ton (2000kg) op de aanhanger gepakt erachter!

en daarover doet ie niet zo hel lang.....
pi_34720523
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:03 schreef BadEend19 het volgende:
Ik zou graag willen weten wat de topsnelheid is van verschillende bestelbussen, omdat ze ondanks de grootte toch meestal best hard kunnen. (zet naast de topsnelheid er ook vermogen en grootte bij als dat kan)
m'n mercedes vito 111 doet 170km/h op de teller... is volgends mij 110 pk..
Zodra de overheid die wagens 80km/h wil gaan laten rijden neem ik ontslag
pi_34720528
Tsja, je hebt natuurlijk de Formule 1 wagen met polyester Ford Transit opbouw... En de verschillende Brabus bestellers....
  donderdag 2 februari 2006 @ 18:34:47 #12
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_34720623
mijn top met een sprinter is ook over de 170 geweest, die dingen kachelen lekker door, maar of het ook verantwoord is, is een tweede
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_34720763
Daarbij vind ik een sprinter wel stukken gevaarlijker dat een vito/vw transporter/movano
Dat zijn eigenlijk gewoon auto's dus tja..
  donderdag 2 februari 2006 @ 18:42:38 #14
140206 Zonda_F
Pagani Zonda F
pi_34720853
onze T4 doet met +/- 160pk zo'n net ff 200 km/h op de teller
pi_34721013
Transit 135 doet 157 km/h, en dat is de sterkste uitvoering.

Een VW T5 met 3.2 V6 235 PK loopt 206 km/h geijkt (dus op de teller nog meer). Dat is één van de snelste busjes dacht ik.

Merc Viano met 3.5 V6 231 PK loopt 200 km/h.
V10
  donderdag 2 februari 2006 @ 18:49:30 #16
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34721060
ga maar van een gemiddelde van rond de 150 uit, dat haalt een lege master al, trafic zit rond de 170
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_34721127
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:48 schreef M5 het volgende:
Transit 135 doet 157 km/h, en dat is de sterkste uitvoering.

Een VW T5 met 3.2 V6 235 PK loopt 206 km/h geijkt (dus op de teller nog meer). Dat is één van de snelste busjes dacht ik.

Merc Viano met 3.5 V6 231 PK loopt 200 km/h.
Een 3,5 liter V6 in een bestelbusje
Big dick.
pi_34721248
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:51 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Een 3,5 liter V6 in een bestelbusje
Vind ik nog vrij slap, aangezien 1 klasse hoger als de Viano 6 liter motoren meer regel dan uitzondering zijn...
pi_34721302
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:54 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Vind ik nog vrij slap, aangezien 1 klasse hoger als de Viano 6 liter motoren meer regel dan uitzondering zijn...
3.5l Benzine zonder turbo, geen diesel. En 't gaat om bestelbussen, niet om kleine vrachtwagens.
V10
pi_34721473
Onze Renaul master 2.8 Dti haalt de 150 op de teller.
Scheren is voor schapen!
pi_34722425
Volkswagen LT 35...... snelste versie: 160kp/h
pi_34723630
Renalt Master DCi120..... 160. Met wat hulp van de zwaarte kracht 175. Mijn vaste bussie, een Master DCi100 doet 152. Snel zat eigenlijk met zo'n ding.
There is no other!
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:37:41 #23
20694 FCDB
The Blue White Dragons!
pi_34725931
Wat doet een opel vivaro dan? Die kan denk ik ook wel 170 misschien wel meer.
Nobody likes us.We Don't Care
pi_34726146
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:37 schreef FCDB het volgende:
Wat doet een opel vivaro dan? Die kan denk ik ook wel 170 misschien wel meer.
163 km/h voor de 2.5 CDTi. En dat is de snelste.
V10
pi_34726817
quote:
Developed by Ford as a promotional vehicle at the time of the new Transit van range launch in 2001, the World Rally Transit combines all the features of a load-carrying rally support vehicle with 130mph performance and a rally car-style interior. Based on the rear wheel Transit, the WRT features a tuned 200bhp Ford Duratorq 2.5 litre diesel engine, stiffened suspension, large front splitter and specially-made Oz racing wheels.
Topsnelheid 209km/h
pi_34727255
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:04 schreef Impry het volgende:
[afbeelding]
[..]

Topsnelheid 209km/h
quote:
The Renault Espace F1 is manufactured by Renault, Williams and Matra. It has a 3500 cc 40-Valve V10 engine, who produces a massive 800 BHP/ 597 kW. That is 228.6 BHP per liter. The Espace F1 weighs 1300 kg, is 443 cm long and 205 cm wide. The height is n/a. This prototype has a maximum speed of 310 kph/ 194 mph and sprints in 2.8 seconds from 0 to 100 kph/ 60 mph.


http://video.google.com/videoplay?docid=-3850744931305559724&q=f1

[ Bericht 6% gewijzigd door Googolplexian op 04-02-2006 13:24:09 ]
Calm down, please!
pi_34727283
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:16 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

[afbeelding]
[..]
Sinds wanneer is een Renault Espace een bestelbus?


Als we dan toch zo bezig gaan, wat zal dit doen?






Een Nazi is een duitser, maar dan erger.
pi_34727349
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:17 schreef Toxic_nl het volgende:

[..]

Sinds wanneer is een Renault Espace een bestelbus?
ook weer waar ook al kunnen er in deze niet meer dan 4 personen
Calm down, please!
pi_34727529


Top speed: zo hard je wilt
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_34728803
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:22 schreef Pikkebaas het volgende:
Van mij mogen ze allemaal op 80 begrends worden !
Want???Omdat er een aantal randmongolen niet weet hoe je moet rijden moeten alle bestelbuschauffeurs het maar weer ontgelden??
Laten we maar eens beginnen met die bouwvakkers die met volle bus en volle aanhanger met 140 over de linkerbaan klappen.(Ja,die wegen echt wel meer dan 3,5 ton)
Met een lege bus kun je prima hard rijden en vooral ook heel hard remmen.Ik heb met mijn bus nog nooit voluit durven remmen want volgens mij word ik dan met stoel en al gelanceerd.

Kortom,kortzichtige conclusie
pi_34728810
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:54 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Vind ik nog vrij slap, aangezien 1 klasse hoger als de Viano 6 liter motoren meer regel dan uitzondering zijn...
en welke zijn dat dan?
pi_34728907
Om even on topic te blijven:

Ik rijd voor mijn werk in een Renault Master dCi 120 (maar die hebben maar 115 pk).Lengte 2 en hoogte 2 met een Carrier Xarios 300 koelinstallatie en die loopt ongeveer 145 km/h
Wind mee,heuvel af en hoer in zicht heeft het ding de 150 ook wel eens gehaald.

Min vorige bus was net zo groot maar had maar 90 pk.Die liep 135 km/h en als ik wind tegen had maar 110 km/h
pi_34729768
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:09 schreef Repeat het volgende:

[..]

en welke zijn dat dan?
Dat is de Mercedes-Benz Atego
pi_34729798
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:43 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dat is de Mercedes-Benz Atego
Dat is geen bestelbus maar een kleine vrachtwagen :')
V10
pi_34730035
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:43 schreef M5 het volgende:

[..]

Dat is geen bestelbus maar een kleine vrachtwagen :\')
Klopt, een klasse hoger dan de vario is inderdaad een vrachtwagen
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:55:07 #36
20694 FCDB
The Blue White Dragons!
pi_34730079
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:09 schreef RealZeus het volgende:

[..]
Met een lege bus kun je prima hard rijden en vooral ook heel hard remmen.Ik heb met mijn bus nog nooit voluit durven remmen want volgens mij word ik dan met stoel en al gelanceerd.
Inderdaad.... ik vergeet nog wel eens in welke auto ik zit... en dan trap je die rem voor jouw doen rustig in en je vliegt mee je stoel uit
Nobody likes us.We Don't Care
pi_34730374
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:55 schreef FCDB het volgende:

[..]

Inderdaad.... ik vergeet nog wel eens in welke auto ik zit... en dan trap je die rem voor jouw doen rustig in en je vliegt mee je stoel uit
Nee,dat niet,ik heb mijn gordel altijd om.Maar het geluid vanuit de koeling door al die schuivende kratjes met glazen flesjes en potten is adembenemend.Heb al eens gehad dat er een krat van de verdieping(heb een laadvloer in mijn bus) naar beneden kwam suizen.
Maar goed dat ik een gesloten laadruimte heb.
pi_34730787
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:43 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dat is de Mercedes-Benz Atego
ik heb er geen verstand van hoor, maar een sprinter is toch nog groter dan zo'n viano?
pi_34731284
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:21 schreef Repeat het volgende:

[..]

ik heb er geen verstand van hoor, maar een sprinter is toch nog groter dan zo\'n viano?
Een Viano is de personenwagen van een vito, ik heb het over de vario
pi_34731562
Onze T4 88pk doet 150 geloof ik en ja, hij kan ook netjes op tijd stoppen.
pi_34732001
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Een Viano is de personenwagen van een vito, ik heb het over de vario
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:54 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Vind ik nog vrij slap, aangezien 1 klasse hoger als de Viano 6 liter motoren meer regel dan uitzondering zijn...
  zaterdag 4 februari 2006 @ 16:20:07 #42
139153 borkx3
bananana..nana na
pi_34732078
Een 80 pk Trafic is begrensd op 150, haalt ie makkelijk
filmpje
ok, en nu?
pi_34733713
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 16:20 schreef borkx3 het volgende:
Een 80 pk Trafic is begrensd op 150, haalt ie makkelijk
Een Renault Trafic 1.9 dCi 80 haalt maar 138 km/h. Misschien is dat net 150 op de teller.
V10
pi_34733769
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 16:17 schreef Repeat het volgende:

[..]


[..]

Mijn fout

Stomme namen van Mercedes bussen ook altijd :')
pi_34735160
Mijn Caddy loopt ook ca. 200. 140pk, 350Nm. En dat heeft álles te maken met de toerenbegrenzer. Met een 6-bak zou het helemaal een dolle boel worden.

pi_34735736
De Ford Transit met een 2.5 4 cil diesel waar ik ooit in reed heb ik 110 in gehaald, duurde ongeveer 3 minuten ( :') ) en toen was de weg op (was op Vlieland)
pi_34747603
Over de remmen van bestelbusjes. Ik zou maar heel snel eens je mond spoelen als je niet weet waar je het over hebt.

L400 bijv. had 2 remzuigers per schijfrem.

Ding remde als de bezetenen, had ook ABS het gekke ding en je kon er bizar hard mee stoppen (achterkant word wel extreem licht, gevaar voor overstuur )

Serieus die dingen zijn berekend op remmen met maximaal gewicht. Zonder gewicht achterin remmen ze bizar hard... Zelfs de L300 had idioot goeie remmen voor een bestel otooo...

Maargoed, ding liep 160 ofzo op rechte weg, was een 90 pk 2.5 turbodiesel.

170-180 op de teller gehad maar dat was bergaf cafe in zicht enzo
pi_34839246
Net als bij gewone auto's heb je ook bij bestelbussen gewoon verschillende type motoren. Dus er valt weinig van te zeggen. Ik weet dat er sprinters zijn die 180 halen. Ik weet dat mijn renault master rond de 150 haalt. Ik weet ook dat de renault master van mijn ex baas met een 6 bak rond de 160 ging.

En mijn renault master is niet eens de snelste je hebt ook nog een 3 liter versie met 133pk.

En wat betreft de remmen, ik denk dat een moderne renault master mercedes sprinter beter remt dan de meeste oude personenauto's.
pi_34839421
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:03 schreef dazzle123 het volgende:
Net als bij gewone auto's heb je ook bij bestelbussen gewoon verschillende type motoren. Dus er valt weinig van te zeggen. Ik weet dat er sprinters zijn die 180 halen. Ik weet dat mijn renault master rond de 150 haalt. Ik weet ook dat de renault master van mijn ex baas met een 6 bak rond de 160 ging.

En mijn renault master is niet eens de snelste je hebt ook nog een 3 liter versie met 133pk.

En wat betreft de remmen, ik denk dat een moderne renault master mercedes sprinter beter remt dan de meeste oude personenauto's.
Wat je zegt over verschillende motoren. Geldt ook voor auto's, maar dan moet je verschillende remmen zeggen ipv motoren.

De meeste oude auto's remmen wel ok, MITS ze wel goed onderhouden remmen zijn.

Vandaar het vertekende beeld van "oh wat remt die Golf 4 goed vergeleken met me Renault 19 knaak editie..."

Komt omdat mensen vaak om de 10 jaar ofzo remvloeistof vervangen enzo

Ik durf zelfs te wedden dat er genoeg oude auto's zijn die net zo goed remmen als moderne auto's...

Leuk dat de L400 van me pa 2 remzuigers had per klauw, maar dat ding woog ook leeg 1600+ kilo. De meeste middenklassers van vroeger wogen maar 1000-1100 kilo....
pi_34839614
Ik rijd voor me bijbaantje heel veel in verlengde en verhoogde transits met een zware koelinstallatie. En haal hier net de 140 mee, heb echter geen idee wat voor motor er in zit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')