abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34716197
En dan met name degene die het belachelijk vinden dat "onze belastingcenten in die bodemloze put gestopt wordt".
quote:
Voetbal vult schatkist overheden
Van onze verslaggevers Poul Annema, Willem Vissers

AMSTERDAM - De overheid ontvangt twee keer zoveel geld uit de sector voetbal als zij met subsidies uitgeeft aan deze sport. Dat blijkt uit een omvangrijk onderzoek dat de KNVB heeft laten verrichten.

Tegenover de 170 miljoen euro die de landelijke en lokale overheden jaarlijks besteden aan het voetbal, met subsidies, bouw van accommodaties en politiekosten, staat een inkomstenbron van 337 miljoen euro. Het gaat hierbij om gemeentelijke en landelijke heffingen en belastingafdrachten.

Het batig saldo voor de overheid, nu dus 167 miljoen euro, is aanzienlijk toegenomen. Vijf jaar geleden, toen de KNVB vergelijkbaar onderzoek liet doen, was het verschil ruim 80 miljoen. Ook indirect, via toeleveranciers, gaat nog eens veertig miljoen aan belasting vanuit het voetbal naar de overheidskas.

Uit het onderzoek blijkt tevens dat in de gehele sector voetbal ongeveer 16.300 arbeidsplaatsen zijn vergeven, een stijging van 2100 ten opzichte van het vorige onderzoek.

De KNVB, een bond met ruim 1,1 miljoen leden, is verheugd over de cijfers die vandaag worden gepresenteerd. Gewezen wordt op de kracht van voetbal, niet alleen in financiële zin. Ook effecten die niet direct in geld zijn uit te drukken, zoals het belang van voetbal als bindmiddel in de samenleving, als gezonde bezigheid en aanjager van trots, zijn van belang.

Henk Kesler, directeur van de sectie betaald voetbal: ‘De KNVB profileert zich nadrukkelijk als maatschappelijke instelling. We hebben daarvoor ook de instrumenten, vooral via de breedtesport, met in elk weekeinde 30 duizend wedstrijden. Omdat de sport in alle lagen van de bevolking wordt bedreven is het voetbal een geweldig platform van integratie.’

Volgens Kesler hebben minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) en staatssecretaris Ross-Van Dorp (VWS) de KNVB niet voor niets gevraagd mee te denken over integratie. Daartoe is onder meer de stichting Meer dan Voetbal opgericht, waarin de KNVB de sociaal-maatschappelijke betekenis van voetbal benadrukt.

De stichting zoekt momenteel naar profs die willen fungeren als rolmodel in discussies die het voetbal overstijgen. Afellay (PSV), Castelen (Feyenoord), Denneboom (NEC) en Janssen (Vitesse) zijn de eerste ambassadeurs.

Kesler: ‘Als je de onderzoeken van vijf jaar geleden en nu naast elkaar legt, blijkt dat het belang van voetbal zowel in maatschappelijke als in economische zin nog steeds toeneemt. De bedrijfstak groeit nog steeds en is de laatste jaren financieel gezonder en volwassener geworden.’

Hij wijst op de nog steeds grote belangstelling voor voetbalwedstrijden op televisie, de volle stadions en de schaduw die het wereldkampioenschap in Duitsland vooruitwerpt. Het aantal aanvragen voor kaarten voor een wedstrijd van het Nederlands elftal overtreft het aanbod vele malen.

Door de strengere voorwaarden die de licentiecommissie stelt, is het aantal clubs afgenomen dat financiële grenzen overschrijdt en uiteindelijk bij de overheid aanklopt om geld. Kesler: ‘En zelfs dan blijkt dat het voetbal helemaal niet zo'n geldverslindende business is. Want de overheid ontvangt dus veel meer dan ze uitgeeft. En misschien was het ook wel een maatschappelijke plicht om sommige clubs overeind te houden.’

De KNVB probeert ook meer begrip te kweken voor de negatieve randverschijnselen, zoals het verbale en fysieke geweld in en rond de stadions. Om politici meer bij de sport te betrekken, nodigt de bond de komende tijd Kamerleden uit om wedstrijden te bezoeken.
Met de inkomsten uit voetbal kunnen dus vele schouwburgen en kunsthallen overeind gehouden worden. En nu niet meer zeuren als er eens een club failliet dreigt te gaan. Het is ook in jullie belang dat die club blijft bestaan.
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:16:33 #2
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_34716257
Het blijft natuurlijk de vraag hoe objectief een KNVB-onderzoek is.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_34716290
Voetbal.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:18:53 #4
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_34716336
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:17 schreef LostFormat het volgende:
Voetbal.
idd voetbal
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_34716352
blijft een kutspel
onder
pi_34716418
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het blijft natuurlijk de vraag hoe objectief een KNVB-onderzoek is.
Je denkt toch niet dat een onafhankelijk bureau zijn reputatie daarvoor op het spel zet? Verder zijn die cijfers keihard, en valt daar weinig mee te sjoemelen.
pi_34716458
Ik heb enkel een hekel aan voetbal vanwege de pauperaanhang.
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:23:41 #8
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_34716513
Kijken waar ze nu blijven dan!

Forza Roda, Forza KV Mechelen
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_34716520
Voetbal is imo maatschappelijk gezien te belangrijk om te spreken in termen van geld stoppen in een bodemloze put.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_34716536
Whehehe.
pi_34716567
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:23 schreef damian5700 het volgende:
Voetbal is imo maatschappelijk gezien te belangrijk om te spreken in termen van geld stoppen in een bodemloze put.
Mee eens. En dat is dmv dit onderzoek ook in cijfers uitgedrukt. Alleen vertel dat maar aan de voetbalhater die gelijk staat te schreeuwen als er eens een subsidie van 3 ton aan een club gegeven wordt. Het blijkt dat die subsidie dubbel en dwars wordt terugverdiend.
pi_34716638
ja en daar van kunnen ze fijn alle kosten voor politie waterkanonnen enz van verhalen als dat al niet meer kost dan wat we terugkrijgen van voetbal.
om niet te spreken van alle schade door hooligans en ander voetbal tuig.

paupersport

en al verdienen we zelfs nog geld na alle bijkomende kosten is er nogsteeds overlast van de nep voetbalaanhangers oftewel hooligans
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:28:04 #13
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_34716663
Van wat voor sport houden de voetbalhaters dan?

Kunnen we daar ook eens kots smiley's bijzetten.
Horrible Cunt!
pi_34716680
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:28 schreef tong_poh het volgende:
Van wat voor sport houden de voetbalhaters dan?

Kunnen we daar ook eens kots smiley's bijzetten.
Curling.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_34716715
Hey, de belastingdienst levert de staat ook meer op dan ze kost. Dat maakt mij nog niet positiever gezind over het betalen van belasting .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_34716756
Voetbalhater hierzo!

Berichtje gelezen.

Positief bericht!

Enige kanttekening: Het is wel een onderzoek dat de KNVB heeft laten verrichten, dus zij hebben er alle belang bij om er positief uit te komen.

Op zich positief dus, maar ik weet dus niet of ze alles niet een heel klein beetje naar zichzelf hebben toegerekend.
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:31:41 #17
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_34716792
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:28 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Curling.
kutsport
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_34716818
Wat zal ik weer genieten komend WK, lekker voetbalhaters frustreren!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_34716858
Tis het publiek in veel gevallen niet de sport zelf .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_34716873
Het is natuurlijk te betwijfelen of dit onderzoek geheel objectief is (zeg ik als voetbalfan). Het zou goed kunnen vallen in de categorie: 'wiens brood men eet, wiens woord men spreekt'. Bovendien worden hier saldo-bedragen gegeven en kunnen er best veel gemeentes zijn die hier niks aan hebben. Zijn trouwens ook alle leningen die onder enorm gunstige voorwaarden worden verstrekt (renteloos en vaak veel te laat terugbetaald) meegenomen in het onderzoek?
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_34717014
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:34 schreef Loohcs het volgende:
Zijn trouwens ook alle leningen die onder enorm gunstige voorwaarden worden verstrekt (renteloos en vaak veel te laat terugbetaald) meegenomen in het onderzoek?
Ik heb ook alleen het krantenartikel tot mijn beschikking, maar daarin staat dat het vooral subsidies zijn wat de overheid geld kost. En dit zijn dus ook die leningen etc die jij bedoelt. Valt dus reuze mee.
pi_34717073
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:34 schreef Loohcs het volgende:
[...]. Zijn trouwens ook alle leningen die onder enorm gunstige voorwaarden worden verstrekt (renteloos en vaak veel te laat terugbetaald) meegenomen in het onderzoek?
En stadions die met belastingeld zijn gebouwd aan de club worden geschonken,
zodat als de club weer in problemen het stadion voor een paar miljoen weer door de gemeente wordt gekocht

en een paar jaar later weer voor een symbolische euro aan de club worden gegeven

en een paar jaar later als de club weer in problemen zit weer voor een paar miljoen door de gemeente wordt gekocht

is dat ook meegenomen?

En politie- en ME- inzet zijn natuurlijk incidenten, geen structurele kosten.
Dat kun je dus niet meerekenen.

Wiens brood men ... dat was de uitdrukking waar ik naar zocht! Dank!
pi_34717111
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:27 schreef blackmage het volgende:
ja en daar van kunnen ze fijn alle kosten voor politie waterkanonnen enz van verhalen als dat al niet meer kost dan wat we terugkrijgen van voetbal.
om niet te spreken van alle schade door hooligans en ander voetbal tuig.

paupersport

en al verdienen we zelfs nog geld na alle bijkomende kosten is er nogsteeds overlast van de nep voetbalaanhangers oftewel hooligans
Het is natuurlijk waar dat voetbalhooligans vereenzelvigd wordt met het beeld van voetbal, maar de oorzaak van alle excessen door deze 'fans' ligt niet bij de sport an sich.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_34717119
Puik onderzoek
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_34717300
Kun je nagaan als die 170 miljoen er niet was ingestopt
Maar vooralsnog geloof ik er vrij weinig van, ik ou wel eens willen zien waar dat geld precies vandaan komt ipv een vage omschrijving zoals die in het stukje staat. Kan me niet voorstellen met zoveel clubs in de schulden dat dit nu allemaal klopt.
  Admin donderdag 2 februari 2006 @ 16:46:23 #26
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34717340
AMSTERDAM - De overheid ontvangt twee keer zoveel geld uit de sector voetbal als zij met subsidies uitgeeft aan deze sport. Dat blijkt uit een omvangrijk onderzoek dat de KNVB heeft laten verrichten.

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_34717376
Wat is mis in het kostenplaatje is de kosten van vernieling. Dat is ook best een aardig kostenplaatje. Bussen, treinen, herstelwerkzaamheden aan trottoirs als er weer stenen worden gegooid, bushokjes die vernield worden, ruiten van winkels die verrot gaan, etc ....
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_34717412
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:46 schreef yvonne het volgende:

Er is tenminste onderzoek gedaan

Nog net iets genuanceerder dan opmerkingen in de trant van: Opdoeken, kutsport, kost toch wel geld
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_34717423
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:47 schreef Lucille het volgende:
Wat is mis in het kostenplaatje is de kosten van vernieling. Dat is ook best een aardig kostenplaatje. Bussen, treinen, herstelwerkzaamheden aan trottoirs als er weer stenen worden gegooid, bushokjes die vernield worden, ruiten van winkels die verrot gaan, etc ....
Dit gebeurt ook wekelijks inderdaad.
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:49:47 #30
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_34717450
quote:
Ho, wacht eventjes. Dat is een sociaal probleem. Het is vreselijk naief om te denken, dat het probleem van hooliganisme verdwijnt als voetbal zou verdwijnen.
Horrible Cunt!
pi_34717488
Jammer dat deze discussie nu richting hooliganisme dreigt te gaan, want geloof me, dat komt nog maar erg weinig voor romdom voetbalwedstrijden in Nederland. Op een gemiddelde uitgaansavond wordt meer gesloopt dan in 4 weken voetbal.
  Admin donderdag 2 februari 2006 @ 16:53:56 #32
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34717576
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:51 schreef MaxPower het volgende:
Jammer dat deze discussie nu richting hooliganisme dreigt te gaan, want geloof me, dat komt nog maar erg weinig voor romdom voetbalwedstrijden in Nederland. Op een gemiddelde uitgaansavond wordt meer gesloopt dan in 4 weken voetbal.
Komt ie:

Opdoeken, kutsport, kost toch wel geld
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_34717639
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:53 schreef yvonne het volgende:

[..]

Komt ie:

Opdoeken, kutsport, kost toch wel geld
Nu weet ik ook weer waarom ik nooit buiten het VBL-forum post hier. De rest van Fok is gewoon kut, en zou best opgedoekt kunnen worden, kost namelijk ook veel geld, gezien het huis van Knorretje en Danny
pi_34717684
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:48 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dit gebeurt ook wekelijks inderdaad.
nee maar als het gebeurt zijn de kosten ook niet al te min hoor.
pi_34717783
dit neemt allemaal niet weg dat het gewoon ene normale sport is met veel echte aanhang, maar de overlast die je er van hebt is het in mijn ogen al niet waart om er veel geld in te pompen.

van voetbal ouders die op de vuist gaan, agressie door de kleinere voetbalclubs tegen over elkaar (soms parend met vrij veel geweld)

en het die verdomde hooligens trekken het al helemaal over de streep.
pi_34717923
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:59 schreef blackmage het volgende:
dit neemt allemaal niet weg dat het gewoon ene normale sport is met veel echte aanhang, maar de overlast die je er van hebt is het in mijn ogen al niet waart om er veel geld in te pompen.

van voetbal ouders die op de vuist gaan, agressie door de kleinere voetbalclubs tegen over elkaar (soms parend met vrij veel geweld)

Ja laten we het amateurvoetbal ook maar meteen opheffen ja omdat er af en toe wat minder intelligente ouders met elkaar op de vuist gaan.
  Admin donderdag 2 februari 2006 @ 17:13:25 #37
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34718218
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:55 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Nu weet ik ook weer waarom ik nooit buiten het VBL-forum post hier. De rest van Fok is gewoon kut, en zou best opgedoekt kunnen worden, kost namelijk ook veel geld, gezien het huis van Knorretje en Danny
Nou hup, ga terug dan
Doei!

pi_34718256
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:59 schreef blackmage het volgende:

Bij jou is het glas waarschijnlijk half leeg in plaats van half vol. Je kan ook naar alle positieve zaken van het voetbal kijken. Mensen sporten, dat is gezond. Bij veel clubs integreren allochtone jongeren prima met autochtone. Jongeren blijven van de straat, en veroorzaken daar geen overlast. Etc.
pi_34718390
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:13 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nou hup, ga terug dan
Doei!
Keihard aanpakken die hooligans .

.
pi_34718466
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:14 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Bij jou is het glas waarschijnlijk half leeg in plaats van half vol. Je kan ook naar alle positieve zaken van het voetbal kijken. Mensen sporten, dat is gezond. Bij veel clubs integreren allochtone jongeren prima met autochtone. Jongeren blijven van de straat, en veroorzaken daar geen overlast. Etc.
het glas is bij mij een maat te groot

tja daar ben ik dan ook heel blij om zoals i kaanmertken met mijn eerste zin, maar het is natuurlijk niet cool dat er een vrij grote groep domme apen rondlopen die met de eerste de beste kans het andere team of andere supporters in elkaar slaan zonder daar bij na te denken over hun omgeving.

pluspunten en minpunten
  donderdag 2 februari 2006 @ 17:25:50 #41
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_34718573
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:03 schreef Thieske het volgende:

[..]

Ja laten we het amateurvoetbal ook maar meteen opheffen ja omdat er af en toe wat minder intelligente ouders met elkaar op de vuist gaan.
Het zijn dit soort uitspraken waardoor voetbal en islam zo gigantisch goed te vergelijken zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dagonet op 02-02-2006 17:32:20 ]
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 2 februari 2006 @ 17:26:21 #42
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_34718593
Oh, was er al gezegd dat het een geldslurpende kutsport was die ze beter konden opdoeken?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_34718660
het voordeel aan Voetbal is dat het SCH een beetje weghoud van Politieke discussies

Curling, dàt is pas een sport
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Admin donderdag 2 februari 2006 @ 17:28:56 #44
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34718663
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:19 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Keihard aanpakken die hooligans .

.
Zal ik bij de ordebewakingsdienst gaan?

Admin donderdag 2 februari 2006 @ 17:29:38 #45
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34718691
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:28 schreef RM-rf het volgende:
het voordeel aan Voetbal is dat het SCH een beetje weghoud van Politieke discussies

[afbeelding]
Oplettuh, alle sport is kut

donderdag 2 februari 2006 @ 17:34:18 #46
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_34718818
Even een schot voor open doel:

Voetbal is een klotesport
Oh
  Admin donderdag 2 februari 2006 @ 17:36:11 #47
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34718870
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:34 schreef OpenDeur het volgende:
Even een schot voor open doel:

Voetbal is een klotesport
Je vergeet wat:
En alles is de schuld van links

pi_34718889
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:28 schreef yvonne het volgende:

[..]

Zal ik bij de ordebewakingsdienst gaan?
Persoonlijk zou ik liever gewoon uit de buurt willen blijven. Voordat je het weet loop je iets engs op.
pi_34718916
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:36 schreef yvonne het volgende:

[..]

Je vergeet wat:
En Pim had het zo gewild.
Of hij had er geen zin an, dat kan ook nog.
pi_34718931

Lang geleden dat ik die bij Carmen heb gezien.
  donderdag 2 februari 2006 @ 17:40:08 #51
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_34718991
quote:

[..]

Je vergeet wat:
Stinkende, groene thee drinkende, steuntrekkende, geitenwollen sokken en bijpassende Arafat sjaal dragende, boomknuffelende voetbalhaters. .
Oh
pi_34719060
quote:

Brian Roy bedoel je?

Hamas, Hamas, alle Joden aan het gas
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34719241
quote:
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Admin donderdag 2 februari 2006 @ 17:50:33 #54
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34719299
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik liever gewoon uit de buurt willen blijven. Voordat je het weet loop je iets engs op.
Jij associeert hooligans met enge ziektes? !

pi_34719359
Overigens ben ik ook hooligan, maar ik betaal toch ook gewoon belasting voor die politie inzet? Naar een museum ga ik niet, dus daar maak ik dan weer geen gebruik van.
Klik dan als je durft
  Admin donderdag 2 februari 2006 @ 17:56:44 #56
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34719472
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:52 schreef Suijk het volgende:
Overigens ben ik ook hooligan, maar ik betaal toch ook gewoon belasting voor die politie inzet? Naar een museum ga ik niet, dus daar maak ik dan weer geen gebruik van.
Een hooligan en dan ook mod!
En daar zul je SCH dan weer niet over horen he!

Vriendjespolitiek en kliekjes

pi_34719522
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:50 schreef yvonne het volgende:

[..]

Jij associeert hooligans met enge ziektes? !
Weet je wel hoe snel je bijvoorbeeld griep of Pfeiffer op kan lopen van iemand die vlak bij je z'n longen uit z'n lijf staat te brullen? .
pi_34719551
Is er toch iets door dat antecedenten onderzoek van jullie heengeglipt!

Overigens hanteer ik voor het gemak even de definitie voetbalbezoeker=hooligan.
Klik dan als je durft
  donderdag 2 februari 2006 @ 17:59:16 #59
11923 I.R.Baboon
pi_34719555
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:21 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat een onafhankelijk bureau zijn reputatie daarvoor op het spel zet? Verder zijn die cijfers keihard, en valt daar weinig mee te sjoemelen.
Ach kom, wat een onzin. Wanneer de opdrachtgever een ander was geweest waren de uitkomsten ook anders geweest. Dat hoeft echt niet direct te betekenen dat er gesjoemeld is, maar je kan nooit álle randvoorwaarden meenemen. En dat een onderzoek onredelijk vaak de gewenste uitkomst van de opdrachtgever weerspiegelt is echt algemeen bekend.
  Admin donderdag 2 februari 2006 @ 18:01:26 #60
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34719638
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:59 schreef Suijk het volgende:
Is er toch iets door dat antecedenten onderzoek van jullie heengeglipt!

Overigens hanteer ik voor het gemak even de definitie voetbalbezoeker=hooligan.
Kind, alle voetbalbezoekers zijn hooligans
Of Brabo, maar ik weet nog niet precies wat erger is

pi_34719698
Yvonne

Check je mail enzo
pi_34719708
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:01 schreef yvonne het volgende:

[..]

Kind, alle voetbalbezoekers zijn hooligans
Of Brabo, maar ik weet nog niet precies wat erger is
Ik ben voetbalbezoeker en brabo .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Admin donderdag 2 februari 2006 @ 18:04:25 #63
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34719732
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:03 schreef calvobbes het volgende:
Yvonne

Check je mail enzo
Ja

Admin donderdag 2 februari 2006 @ 18:04:59 #64
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34719748
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik ben voetbalbezoeker en brabo .
Oh!!! Ik leef met je mee!
Dat ze jou nog vrij rond laten lopen!

donderdag 2 februari 2006 @ 18:05:34 #65
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_34719761
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:04 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_34719919
Waar ik pas echt van baal: Subsidies voor turnen, korfbal en badminton. Dáár hoor je niemand over.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_34719974
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:25 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het zijn dit soort uitspraken waardoor voetbal en islam zo gigantisch goed te vergelijken zijn.
Hier heb ik even wat uitleg voor nodig.....
pi_34720038
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:59 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ach kom, wat een onzin. Wanneer de opdrachtgever een ander was geweest waren de uitkomsten ook anders geweest. Dat hoeft echt niet direct te betekenen dat er gesjoemeld is, maar je kan nooit álle randvoorwaarden meenemen. En dat een onderzoek onredelijk vaak de gewenste uitkomst van de opdrachtgever weerspiegelt is echt algemeen bekend.
Heb je daar onderzoek naar gedaan ofzo?
pi_34720053
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:10 schreef cultheld het volgende:
Waar ik pas echt van baal: Subsidies voor turnen, korfbal en badminton. Dáár hoor je niemand over.
Precies, levert de maatschappij ook nog eens helemaal geen fluit op.
  donderdag 2 februari 2006 @ 18:18:39 #70
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_34720109
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat zal ik weer genieten komend WK, lekker voetbalhaters frustreren!
Die voetbalhaters doen dan spontaan mee, omdat het zo 'gezellig' is.
A.M.A.B
  donderdag 2 februari 2006 @ 18:26:51 #71
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_34720379
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:16 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Behalve sporters die wél kampioenschappen kunnen winnen natuurlijk. Op een veel kariger salarisje.
  donderdag 2 februari 2006 @ 18:27:51 #72
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_34720409
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:13 schreef Thieske het volgende:

[..]

Hier heb ik even wat uitleg voor nodig.....
Denk er maar een keertje rustig over na, da's echt niet eng ofzo.
pi_34720411
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

idd voetbal
mee eens
pi_34720426
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:27 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Denk er maar een keertje rustig over na, da's echt niet eng ofzo.
Ik heb blijkbaar niet dezelfde geestelijke vermogens als jij want ik kom er niet aan uit.

Maar ja ik ben dan ook voetbalsupporter, dus ik heb sowieso een IQ onder de 80.
pi_34720484
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:26 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Behalve sporters die wél kampioenschappen kunnen winnen natuurlijk. Op een veel kariger salarisje.
En is de maatschappij blij met een olympisch brons voor roeien 8? Alleen de familieleden en kennissen van die betreffende roeiers, wat verborgen werkloze sportjournalisten en een paar ontspoorde gymleraren/collega roeiers.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_34720553
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:18 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Die voetbalhaters doen dan spontaan mee, omdat het zo 'gezellig' is.
aan je avatar te zien ben jij zon domme hooligan prutser
  Admin donderdag 2 februari 2006 @ 18:34:08 #77
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34720610
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:30 schreef cultheld het volgende:

[..]

En is de maatschappij blij met een olympisch brons voor roeien 8? Alleen de familieleden en kennissen van die betreffende roeiers, wat verborgen werkloze sportjournalisten en een paar ontspoorde gymleraren/collega roeiers.
He! Dat is dezelfde groep die waarde hecht aan een gouden plak..

pi_34720614
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:31 schreef blackmage het volgende:

[..]

.
slettebak [@] gmail.com
pi_34720931
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:34 schreef yvonne het volgende:

[..]

He! Dat is dezelfde groep die waarde hecht aan een gouden plak..
En daar staan nou zo'n 4 miljoen voetballiefhebbers tegenover die vrijwel allemaal belasting betalen
  donderdag 2 februari 2006 @ 19:10:04 #80
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_34721715
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:31 schreef blackmage het volgende:

[..]

dom:
hooligan:
prutser:

A.M.A.B
  donderdag 2 februari 2006 @ 19:19:53 #81
11923 I.R.Baboon
pi_34722028
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:38 schreef Johan_de_With het volgende:
[afbeelding]

Lang geleden dat ik die bij Carmen heb gezien.
  donderdag 2 februari 2006 @ 19:20:28 #82
11923 I.R.Baboon
pi_34722048
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:15 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Heb je daar onderzoek naar gedaan ofzo?
Nou, gewoon veel de krant lezen. En politicologie studeren. .
  donderdag 2 februari 2006 @ 19:21:03 #83
11923 I.R.Baboon
pi_34722068
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:16 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Korfbal wel hoor, want korfbal heeft de hoogste huwelijksgarantie, en op het moment dat mensen aan een partner komen veroorzaken ze veel minder overlast. Dus ik zeg: heel osdorp aan het korfbal.
pi_34722330
En al dat drinken na een overwinning met een kater de volgende dag, hoeveel kost dat niet in verlies aan produktiviteit?
  donderdag 2 februari 2006 @ 19:50:32 #85
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_34722652
Volgens mij is de berekening van de KNVB niet helemaal eerlijk.

Ieder bedrijf draagt net als het voetbal belasting af over haar inkomsten. Zelfs zónder daar een leger dienders ter beveiliging voor terug te krijgen. De KNVB moet dus niet huilebalken over kosten die écht iedereen maakt. De inkomsten van het rijk die door het voetbal gegenereerd worden zijn geen gunst van het voetbal maar een normale kostenpost voor een bedrijf.

Ik heb overigens een doodhekel aan voetbal en alle randverschijnselen maar ik ben wél objectief.

De KNVB slachtoffert zich onterecht.
Op deze manier kan iedere belastingbetalende Nederlander zich gaan beklagen over wat hij allemaal betaalt; zelfs zonder daar direct iets tastbaars voor terug te krijgen.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_34723501
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 19:50 schreef Captain_Chaos het volgende:
Volgens mij is de berekening van de KNVB niet helemaal eerlijk.

Ieder bedrijf draagt net als het voetbal belasting af over haar inkomsten. Zelfs zónder daar een leger dienders ter beveiliging voor terug te krijgen. De KNVB moet dus niet huilebalken over kosten die écht iedereen maakt. De inkomsten van het rijk die door het voetbal gegenereerd worden zijn geen gunst van het voetbal maar een normale kostenpost voor een bedrijf.

Ik heb overigens een doodhekel aan voetbal en alle randverschijnselen maar ik ben wél objectief.

De KNVB slachtoffert zich onterecht.
Op deze manier kan iedere belastingbetalende Nederlander zich gaan beklagen over wat hij allemaal betaalt; zelfs zonder daar direct iets tastbaars voor terug te krijgen.
Goed punt!
pi_34724921
KNVB-onderzoek

de slager die zijn eigen vlees keurt dus.

Ik ben geen voetbalhater, maar ik erger me aan het feit dat de clubs altijd in slechte tijden bij de belastingbetaler aankloppen, en in goede tijden grofweg schijt hebben aan diezelfde belastingbetaler, die zich dan vooral niet mag bemoeien waar het door ons geredde voetbal evt te zien is.
pi_34725212
Ik ben geen voetbalhater, integendeel, maar heb wel vraagtekens bij dit onderzoek dat volgens mij wel erg rooskleurig uitpakt. Misschien kan het een keer door een onafhankelijk instituut worden overgedaan.

Het blijft vooral raar dat zoveel gemeenten geld in het voetbal stoppen vind ik.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:34:53 #89
41009 sugarnieuws
Topwebgames.nl / Beltoontop.nl
pi_34731118
Beter gooien ze de prijzen van de seizoenskaart omlaag want zo te zien hebben ze veel te veel geld over.
pi_34733457
Dan is het misschien 1.5 x zoveel ipv 2 x
  zaterdag 4 februari 2006 @ 18:10:52 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34734856
Zou er de kosten van vernielde treinen, politie inzet en schade voor verzekeraars en particulieren in zijn meegenomen? Dacht ut niet...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 18:11:38 #92
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34734884
Geef de mensen gewoon voetbal, ze hebben toch niks anders.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_34734896
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou er de kosten van vernielde treinen, politie inzet en schade voor verzekeraars en particulieren in zijn meegenomen? Dacht ut niet...
Zullen we het recht op demonstreren voor linkse boomknuffelaars dan ook maar meteen afschaffen? Wie betaalt die schade?
pi_34735089
Maakt niet uit, blijft een kutsport.
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  zaterdag 4 februari 2006 @ 18:21:20 #95
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34735182
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:12 schreef cultheld het volgende:

[..]

Zullen we het recht op demonstreren voor linkse boomknuffelaars dan ook maar meteen afschaffen? Wie betaalt die schade?
Dus je vindt dat voetbal net zo hersenloos is als demonstrerende linkse boomknuffelaars?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_34735495
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus je vindt dat voetbal net zo hersenloos is als demonstrerende linkse boomknuffelaars?
Het voetbal niet, die asociale randgroepjongeren wel.
pi_34735795
quote:

[afbeelding]
lol

dat mag de naam 'spelletje' nog niet eens dragen.

curling :')

[ Bericht 1% gewijzigd door venomsnake op 04-02-2006 18:48:27 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_34765100
Alsof de bedrijfstak al niet genoeg wordt voorgetrokken. Ik stel een onafhankelijk onderzoek voor, zou wel eens interessante aandachtspunten kunnen opleveren. Het meest kolderieke aan de profclubs vind ik altijd nog dat er een kapitale spelersgroep wordt getraind door zeg vier mensen. Professioneel Nee, gewoon conservatief geld wegwerpen naar zij die van oudsher willen vangen.

Hoe oninteressant voetbal gevonden wordt, blijkt wel uit de animo om veiligheidsmaatregelen te treffen middels krachtige wetgeving. Dat lukt nu eenmaal niet zolang de voetbaltak niet serieus te nemen is.
pi_34770255
Ieder zijn ding, maar als je al ziet dat de KNVB 1 miljoen geregistreerde leden heeft, en nog velen malen zoveel voetbalfans, dan mag je gerust zeggen dat per hoofd van de bevolking een paar tientjes gelapt kunnen worden. Daarnaast is er rond het voetbal een enorme economie waar velen mensen van proviteren, neem alleen maar de horeca tijdens oranje wedstrijden. En dan niet in het minste belang, uitstraling! Het succes van Hiddink met Korea heeft voor honderden miljoenen euros aan investeringen opgeleverd die anders waarschijnlijk niet hadden plaatsgevonden.

En als we het dan toch over subsidies hebben, in de klassieke muziek sector gaan tientallen miljoenen euros subsidies aan op, aan een groep die relatief klein is, en dan ook nog een groep die over algemeen best in staat is wat meer te betalen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_34770488
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:32 schreef raptorix het volgende:
Ieder zijn ding, maar als je al ziet dat de KNVB 1 miljoen geregistreerde leden heeft, en nog velen malen zoveel voetbalfans, dan mag je gerust zeggen dat per hoofd van de bevolking een paar tientjes gelapt kunnen worden.
Welnee, dat mag best een paar tientjes meer zijn per lid. Dat zijn er toch genoeg tenslotte.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_34770756
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:39 schreef Litpho het volgende:

[..]

Welnee, dat mag best een paar tientjes meer zijn per lid. Dat zijn er toch genoeg tenslotte.
Prima maar dan ook alle subsidies op kunst en cultuur afschaffen, dus geen subsidies meer op filmproducties, theater, muziek, etc. En ook gelijk maar alle noc/nsf subsidies eraf, immers laat die bonden het maar zelf opbrengen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 6 februari 2006 @ 13:57:32 #102
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_34793012
quote:
Voetbal.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_34794166
Hum.

Zaterdag in de Volkskrant een stukje van Frank Kalkhoven (econoom).
Rekent de beweringen van de KNVB even na.

Eerst hebben de opstellers van het rapport het over de waarde van het voetbal - een begrip waarin domweg alle bedragen worden opgeteld die in het voetbal heen en weer schuiven.
Als PSV dus voor 1 miljoen een speler koopt van Ajax telt dat mee als 1 miljoen voor de waarde van het voetbal.

Het gaat dus niet om opbrengst en het gaat niet om winst. Het gaat gewoon over de totale hoeveelheid geld die in de branche omgaat, ook wat onderling heen en weer schuift.

Zo komen de rekenaars op bijna een miljard euro.
Maar die bijdrage van 0,002% aan het BNP was de KNVB niet genoeg.

Daarom introduceren ze het begrip 'maatschappelijke waarde van het voetbal' dat nog wat boven de 'waarde' van het voetbal gaat.
Ze komen op 2.5 miljard euro. De disclaimers en slagen om de arm staan achterin het rapport, in kleine lettertjes.

Wiens brood met eet, diens woord men spreekt.
Dus.
pi_34796602
Dat doet niks af aan het feit dat de investeringen en subsidies van gemeenten en andere overheden dubbel en dwars terugverdiend worden door belastingafdracht.

Over de maatschappelijke waarde van voetbal heb ik het in dit topic niet gehad, dat is inderdaad een rekbaar begrip.
pi_34818105
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:15 schreef MaxPower het volgende:
En dan met name degene die het belachelijk vinden dat "onze belastingcenten in die bodemloze put gestopt wordt".
[..]

Met de inkomsten uit voetbal kunnen dus vele schouwburgen en kunsthallen overeind gehouden worden. En nu niet meer zeuren als er eens een club failliet dreigt te gaan. Het is ook in jullie belang dat die club blijft bestaan.
Dit heeft toch niks met 't spelletje voetbal te maken joh!
pi_34818153
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 02:03 schreef Braamhaar het volgende:

[..]

Dit heeft toch niks met 't spelletje voetbal te maken joh!
Nee, maar het wordt wel als argument gebruikt om voetbal te veroordelen.
  woensdag 8 februari 2006 @ 00:04:49 #107
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_34849002
quote:
Dat gebeurt hooguit 2 keer per jaar, en al was het 10 keer per jaar, dan kostte het echt geen 170.000.000 euro.
  woensdag 8 februari 2006 @ 11:02:36 #108
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_34857430
wel volgens de NS, die claimen dat er voor meer dan een miljoen aan schade is aangericht aan twee treinen (wat niet eens mogelijk is) terwijl het uiteindelijk om nog geen 100.000 euro gaat...

Als het om voetbal gerelateerde rottigheid gaat heeft iedereen z'n mening klaar maar 99% heeft geen flauw benul waar hij/zij over praat.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_34858556
quote:
Voetbal.
nuff said
─_(º.0)_/─
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:36:24 #110
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_34860468
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:19 schreef Haanibal het volgende:
blijft een kutspel
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:46:09 #111
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_34860749
voetbalhaters zijn dom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')