abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35095006
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:18 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Het hele topic al

* PdeHoog snel alle foto's terugkijkt
Rokje is overigens meer duderig hoor
quote:
Maar vast de moeite waard it better!
Volgens mij wel Het ziet er iig al beter uit dan mijn huis
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_35100762
Boel werk. Niets voor mij. Succes er mee!
For great justice!
pi_35109195
Sodeju wat een praaaachtig huis..
Ik dacht dat ik niet jaloers kon worden, maar nu voel ik het toch wel een beetje.....

Wauw!
Pom.. Pom.. Tiedom..
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:44:52 #229
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35127592
Update!

De voorkamer staat bijna helemaal in de lak Voor de eerste keer. Man! Hoogglans is kinky, maar rotspul om mee te werken. Elke oneffenheid wordt uitvergroot en schilderen moet dus erg secuur. Bovendien zie je de kwaststrepen veel beter dan bij zijdeglans, dus een tweede laag zit nog in de planning
Maar het wordt mooi! De verf gaat erdoorheen alsof het gratis bier is. Maar we hebben ingeslagen uiteraard

En reken maar dat al die blikken makkelijk opgaan (we moeten nóg een verdieping immers).

Leuke is wel dat het verschil met hoe het was zich steeds meer gaat aftekenen. eindelijk een beetje eer van ons werk. Vandaag even een doorkijkje geschoten waarmee we het topic ook begonnen:
Voor:

Nu:

En hier de man die dit mede mogelijk maakt :
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:52:06 #230
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35127992
Eerder in dit topic had ik het over de groepen van de meterkast. Volgens mij dus maar drie. Even een kiekje geschoten zodat de Vonkenboertjes onder ons een blik kunnen werpen:

Ziet dit er verder wel oké uit?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35128114
Poepsjiek die deuren!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_35128178
Die verfboer ligt er lekker bij
Het begint echt moooooi te worden jongens
pi_35128290
Dude en Arty jullie gaan goed!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_35128303
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:51 schreef Duderinnetje het volgende:

Tot slot voor de algehele gezelligheid nog even mijn niet onaanzienlijke derrière die toch maar mooi zorgt voor de nodige balans wanneer ik als een kruimeldief met mijn schuurpapiertje over de plintjes dein.
[afbeelding]
.
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:12:34 #235
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35129056
Dank je wel allemaal

Dat hoogglans geeft het inderdaad een hele chique uitstraling Obli! Dat verdient dat huisje dat al zo lang mooi staat te wezen ook wel vonden wij
Met mijn klassieke meubels en arty's wat strakkere meubilair zou het wel wat saai worden echter, maar 'gelukkig' krijgen we een knaloranje muur
Dat krijg je ervan als je mannen de vrije keus geeft omdat je denkt dat ze toch wel niets geks zullen doen

Nog even pronken met ons schilderwerk, gewoon omdat het zo'n pokkeklus is:

Zien jullie hoe elk bobbeltje tekent? (het zijn dus geen druipertjes) Maar straks zitten we niet meer met de bouwlamp aan natuurlijk

(Is dezelfde kleur, maar met ander licht)

En dan nog even onze schaftkeet

Is die kutkeuken toch nog ergens goed voor
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35131168
Vind het schilderwerk er van dichtbij ook erg mooi uitzien.
Het is nou eenmaal een ouder huis met een historie en littekens.
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:54:57 #237
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35131384
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:50 schreef Oblivion het volgende:
Vind het schilderwerk er van dichtbij ook erg mooi uitzien.
Het is nou eenmaal een ouder huis met een historie en littekens.
Ja dat is ook weer zo natuurlijk
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35131604
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:54 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja dat is ook weer zo natuurlijk
Klassieke en strakke meubels naast elkaar erin wordt het helemaal af!
Moet allemaal kunnen.
Komt helemaal goed met jullie mooie huis!
pi_35133227
Ziet er netjes uit, allemaal!!
Die meterkast ziet er ook niet verkeerd uit. Der is iig naar gekeken door een fatsoenlijk bedrijf gezien de stickers die er op zitten . Ik ben dan wel geen electriciën maar kheb wel wat rampen mbt. meterkasten gezien .

(Al ziet de "stophouder" van de 5de groep er apart uit, dat model ken ik niet ).
pi_35133682
Errug fraai weer Enneh...die meterkast....zo snel mogelijk wieberen dat ding
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_35134001
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:38 schreef PdeHoog het volgende:
Errug fraai weer Enneh...die meterkast....zo snel mogelijk wieberen dat ding
Waarom?? Okee, tis niet het nieuwste van het nieuwste. Maar dat moet ook niet per se.
Of is er iets anders mee aan de hand? *Nieuwsgierig is*
pi_35134049
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:44 schreef blieblie het volgende:

[..]

Waarom?? Okee, tis niet het nieuwste van het nieuwste. Maar dat moet ook niet per se.
Of is er iets anders mee aan de hand? *Nieuwsgierig is*
Het is oud en kan beter vervangen worden door een mooie met aardlekschakelaar maar da's geheel mijn persoonlijke mening hoor
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:48:39 #243
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_35134179
Tis moo-oooi

Die keuken he, die kan toch best
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:51:42 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35134331
Het wordt echt supermooi!
En dat het niet helemaal liniaalstrak is hoort ook hoor, vind ik!
Bij ons is de paneeldeur van de badkamer vervangen en op de een of andere manier irriteren de scherpe hoekjes en randjes me daar zelfs!
pi_35134480
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:45 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Het is oud en kan beter vervangen worden door een mooie met aardlekschakelaar maar da's geheel mijn persoonlijke mening hoor
Er zit een aardlekschakelaar op . En ik gok de die kast op een jaar of 10-15? Misschien nieuwer (misschien weten Dude of Arty ergens op de stickers een jaartal te vinden?) ... Dus an sich nog prima.
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:56:12 #246
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_35134545
Ik kom hier nog maar 's even zuchten... het ziet er prachtig uit.
Daar kan geen design meterkast tegenop!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:56:28 #247
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35134553
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:48 schreef ElisaB het volgende:
Tis moo-oooi

Die keuken he, die kan toch best
Nee!

Nou ja. Het kán wel.

Maar we doen het niet!

We willen sowieso een iets andere indeling, want die is heel erg onhandig, al zie je dat op de foto niet zo. Dan moet je toch al gaan breken. De huidige afwerking is ook niet echt top. De keukenrúimte is wel heel leuk, zo met die ramen die op de tuin uitkijken, maar er mag wat ons betreft een net iets strakkere keuken in met vaatwasser (!) en een wat beter aanrechtblad en spoelbak. Dat zijn echt behoorlijk shabby om te zien.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:57:13 #248
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35134592
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:56 schreef Lishe het volgende:
Ik kom hier nog maar 's even zuchten... het ziet er prachtig uit.
Daar kan geen design meterkast tegenop!
!
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:59:49 #249
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35134730
quote:

[..]

Ik ben ook wel erg van het 'gooi er maar het nieuwste in want dat zal wel beter zijn', maar aan de andere kant kunnen we ons geld zo veel leuker besteden voorlopig dat als het niet hoeft, we die stoppenkast niet vervangen. Wel uitbreiden met extra groepen indien nodig, maar het moderniseren komt later wel. Zolang het nu maar functioneert en veilig is.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35134752
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:54 schreef blieblie het volgende:

[..]

Er zit een aardlekschakelaar op . En ik gok de die kast op een jaar of 10-15? Misschien nieuwer (misschien weten Dude of Arty ergens op de stickers een jaartal te vinden?) ... Dus an sich nog prima.
Ach ja...ik zie het Nou ja...ik had dus zo'n meterkast en heb hem gelijk eruit laten halen Had zowiezo meer groepen nodig en heb nu iets waar geen stoppen meer in hoeven
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:59 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik ben ook wel erg van het 'gooi er maar het nieuwste in want dat zal wel beter zijn', maar aan de andere kant kunnen we ons geld zo veel leuker besteden voorlopig dat als het niet hoeft, we die stoppenkast niet vervangen. Wel uitbreiden met extra groepen indien nodig, maar het moderniseren komt later wel. Zolang het nu maar functioneert en veilig is.
Groot gelijk idd
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:13:01 #251
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35135417
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:52 schreef Duderinnetje het volgende:
Eerder in dit topic had ik het over de groepen van de meterkast. Volgens mij dus maar drie. Even een kiekje geschoten zodat de Vonkenboertjes onder ons een blik kunnen werpen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er vrij netjes uit voor zo'n oud huis en idd drie groepen maar wel de mogelijkheid voor twee extra groepen.

Het zo allemaal wat neter aangesloten hebben kunnen worden. Maar de gemiddelde vonkenboer heeft veel erger gezien
quote:
Volgens mij zit die er wel in hoor. Wel een oud model maar als ie werkt dan is het goed
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:30 schreef blieblie het volgende:
(Al ziet de "stophouder" van de 5de groep er apart uit, dat model ken ik niet ).
Is gewoon een heel oud model. Zo hem wel vervangen als je die groep zou gaan gebruiken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:18:03 #252
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35135723
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:13 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ziet er vrij netjes uit voor zo'n oud huis en idd drie groepen maar wel de mogelijkheid voor twee extra groepen.
Dus eventueel uitbreiden zou niet zo ingewikkeld hoeven zijn, omdat die twee extra mogelijkheden er al zitten vroeg zij hoopvol?
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:21:54 #253
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35135930
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:18 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dus eventueel uitbreiden zou niet zo ingewikkeld hoeven zijn, omdat die twee extra mogelijkheden er al zitten vroeg zij hoopvol?
Daar lijk het wel op.

Voor zo ver hij van de foto's kan beoordelen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:36:55 #254
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35136674
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:21 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Daar lijk het wel op.

Voor zo ver hij van de foto's kan beoordelen
Dat stemt vooralsnog hoopvol

Nu nog even Vonkenboer afwachten (dekking!)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35152520
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:12 schreef Duderinnetje het volgende:
Dank je wel allemaal
Met mijn klassieke meubels en arty's wat strakkere meubilair zou het wel wat saai worden echter, maar 'gelukkig' krijgen we een knaloranje muur
Zo'n knaloranje muur is fantastisch. Afgelopen weekeinde heb ik zelf met oranje zitten knoeien. Héél tof.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_35154314
Oeh! Oranje is goed! Mijn interieur is ook voor een deel oranje . Erg gezellig .
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:41:38 #257
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35154354
Maar er zijn zoveel tinten oranje hè. We zitten nog wel een beetje te dubben hoor.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:45:14 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35154472
Ik zou gaan voor net iets oranjer dan Terra. Terra sucks maar je wil ook geen neon op je muur zou ik denken.
Ik bedoel het oranje dat naast eigeel ligt. Lekker warm, alsof er een herfstig avondzonnetje staat!
pi_35154526
Oranje oranje
RGB: R: 255 G: 128 B: 0
CMYK: C: 1 M: 62 Y: 100 K:0
Hex: #FF8000

Zo oranje .
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:48:21 #260
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35154566
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:45 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou gaan voor net iets oranjer dan Terra. Terra sucks maar je wil ook geen neon op je muur zou ik denken.
Ik bedoel het oranje dat naast eigeel ligt. Lekker warm, alsof er een herfstig avondzonnetje staat!
Geen oker en geen terra inderdaad... hm... lastig nog hoor. Maar desnoods schilderen we de boel over als het niet de goede oranje blijkt te zijn. Ook niet zo'n punt.

Enfin, ik ga eens even checken hoever Arty vandaag is opgeschoten in de Parkplatz (ben nu op mijn werk).

Misschien later nog een verslagje!

Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:50:22 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35154632
Ja, is heel moeilijk bepalen. En overschilderen kan idd altijd!
pi_35156963
Als je die 5de groep in gebruik wilt gaan nemen kom je tegen de volgende regels aan. a. je hebt 2 aardlekschakelaar verplicht nodig. b. sinds september MOET de instalatie in 1 keer spanningsloos te maken zijn, dus ook hoofdschakelaar bij plaatsen.

Dit betekend of oude kast verplaatsen + plaatsen onderkast met schakelaar + extra aarlek.

Of ombouwen oude kast. Er uitslaan van stukken frontplaat voor de openingen voor de nieuwe componenten, binnenkant voorzien van extra rails en componten.

Of geheel vervangen, nieuwe kast + 5 automaten + aardleks + hoofdschakelaar. is het alleerrgoekoopste 190 euro, En als je gewoon iets goeds wilt hebben hangen 240 euro. Voor een kookgroep komt er zo'n 30 euro, interne beltrafo 20 euro, stopcontact in de kast 8 euro
pi_35159384
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:47 schreef blieblie het volgende:
Oranje oranje
RGB: R: 255 G: 128 B: 0
CMYK: C: 1 M: 62 Y: 100 K:0
Hex: #FF8000

Zo oranje .
Ik hou best van kleur, maar dit is me te gek. Ik heb voor de gein mijn desktop ff oranje gemaakt ....
pi_35161350
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:56 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ik hou best van kleur, maar dit is me te gek. Ik heb voor de gein mijn desktop ff oranje gemaakt ....
Neejoh, kei gezellig

Maar tis wel behoorlijk modern en strak bij mij. Mijn interieur past niet echt bij het huis van Dude .
  donderdag 16 februari 2006 @ 19:28:52 #265
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35162652
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:56 schreef blieblie het volgende:

[..]

Neejoh, kei gezellig
[afbeelding]
[afbeelding]

Maar tis wel behoorlijk modern en strak bij mij. Mijn interieur past niet echt bij het huis van Dude .
Tuurlijk wel. Ik vind het altijd zo onzin dat een huis je interieur dicteert. Is juist spannend als dat een beetje 'botst'.
En zo'n kleur oranje bedoelen we wel ongeveer
Mooie banken trouwens sowieso
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35163327
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:28 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Ik vind het altijd zo onzin dat een huis je interieur dicteert. Is juist spannend als dat een beetje 'botst'.
En zo'n kleur oranje bedoelen we wel ongeveer
Mooie banken trouwens sowieso
Dank je!!
En over dat dicteren heb je gelijk. Maar het is wel een stuk moeilijker om het echt kloppend te maken... Dat je binnenkomt en denkt, whey! Dat is vet gedaan! In plaats van dat het er beetje uitziet als bij elkaar geraapt zooitje . Vind ik dan.
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:11:42 #267
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35164609
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:43 schreef blieblie het volgende:

[..]

Dank je!!
En over dat dicteren heb je gelijk. Maar het is wel een stuk moeilijker om het echt kloppend te maken... Dat je binnenkomt en denkt, whey! Dat is vet gedaan! In plaats van dat het er beetje uitziet als bij elkaar geraapt zooitje . Vind ik dan.
Een huis is toch geen showroom? Het zou mij, met mijn smaak die alle kanten opgaat, niet eens lukken om eenduidig in te richten denk ik Mooie oude boekenkasten en hippe designstoelen; alles wil ik

En die strakke banken vind ik ook puik. Waar heb je ze gekocht als ik vragen mag?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35165147
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:11 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Een huis is toch geen showroom? Het zou mij, met mijn smaak die alle kanten opgaat, niet eens lukken om eenduidig in te richten denk ik Mooie oude boekenkasten en hippe designstoelen; alles wil ik

En die strakke banken vind ik ook puik. Waar heb je ze gekocht als ik vragen mag?
Goossens .
En mjah... Over showroom ofniet. Ik weet niet waarom maar ik vind het altijd wel okee om te zien dat over het geheel nagedacht is ipv. losse dingen die bij elkaar gezet zijn en het totaal ziet er uit als een chaos.... naja... Laat maar . Tis mijn smaak. Niet die van iedereen , gelukkig .
  donderdag 16 februari 2006 @ 21:03:36 #269
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35166695
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:25 schreef blieblie het volgende:

[..]

Goossens .
En mjah... Over showroom ofniet. Ik weet niet waarom maar ik vind het altijd wel okee om te zien dat over het geheel nagedacht is ipv. losse dingen die bij elkaar gezet zijn en het totaal ziet er uit als een chaos.... naja... Laat maar . Tis mijn smaak. Niet die van iedereen , gelukkig .
Smaak en twisten en zo En Goossens ga ik onthouden

And for something completely different: Wij moeten straks ook nog drie konijnen zien te huisvesten in de tuin Op dit moment lopen ze los in mijn Haagse tuintje (en hebben ze een gangenstelsel dat tot ver in de buurtuinen reikt ), maar onze nieuwe tuin is te open. Bovendien zijn wat plantjes hoger dan de hoogte van konijnenkaken ook wel leuk.
Dus: ze krijgen een ren. Een grote uiteraard. Net deze gevonden. Ziet er wel degelijk uit en belangrijker op het moment: de maker heeft ze in voorraad (een levertijd is een beetje lastig met nog ruim een week te gaan voor de verhuizing). Die middenmaat van 2.30m lijkt me wel wat. Even met Arty overleggen straks (die nu nog staat te klussen in de Platz ).

"U kunt 't knien'nhok zoo op t gras ploats'n'', zei de verkoper, maar die kent duidelijk mijn graafmachines nog niet. We leggen er dus maar zolang een tegelvloertje in, tot we van de zomer een constructie kunnen maken met ingegraven gaas (kunnen de monsters toch nog een beetje wroeten).

Nu nog op heel korte termijn een aanhanger regelen, want het hok is reeds gemonteerd en past niet in de auto
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35166822
Zo dan....wat een hok Enneh...kun je niet gewoon de verhuiswagen misbruiken volgende week
  donderdag 16 februari 2006 @ 21:10:05 #271
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35166962
En ik weet dat konijnen geen eieren leggen Voordat iemand zo gevat is Het hok is voor zowel konijnen als kippies geschikt
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 16 februari 2006 @ 21:13:20 #272
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35167098
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:06 schreef PdeHoog het volgende:
Zo dan....wat een hok Enneh...kun je niet gewoon de verhuiswagen misbruiken volgende week
Ja... dat is een idee... hoewel het dan wel volle verhuisdagen worden (mij verhuizen, Arty verhuizen + nog wat overbodige spullen naar her en der vervoeren).
Maar ik denk inderdaad dat het het handigste is.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35167178
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:03 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nu nog op heel korte termijn een aanhanger regelen, want het hok is reeds gemonteerd en past niet in de auto
Bij de Shell kan je zo'n Pak'n bak aanhanger huren voor ongeveer 25 euro! Er zijn geloof ik 3 locaties in Groningen waar je ze kan ophalen. En die zijn meestal wel beschikbaar
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  Moderator donderdag 16 februari 2006 @ 21:16:00 #274
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_35167213
Joh, gewoon gaas leggen eronder
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 16 februari 2006 @ 21:21:08 #275
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35167441
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:15 schreef Étoile het volgende:

[..]

Bij de Shell kan je zo'n Pak'n bak aanhanger huren voor ongeveer 25 euro! Er zijn geloof ik 3 locaties in Groningen waar je ze kan ophalen. En die zijn meestal wel beschikbaar
Bij de Shell? Bedoel je de bezinepompen?

Zeker een optie, mocht het inderdaad te veel worden voor in het verhuisweekend. Dank je wel voor je tip!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator donderdag 16 februari 2006 @ 21:22:49 #276
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_35167523
Het hok op zn kop gooien, paar van die rondjes er tegen aan tikken
  donderdag 16 februari 2006 @ 21:24:20 #277
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35167599
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:22 schreef Renesite het volgende:
Het hok op zn kop gooien, paar van die rondjes er tegen aan tikken
Ik begrijp niet wat je bedoelt vrees ik...

Edit: o wacht
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator donderdag 16 februari 2006 @ 21:25:55 #278
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_35167670
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:24 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik begrijp niet wat je bedoelt vrees ik...

Edit: o wacht
hok op de kop, gaas, tik tik (die rondjes dus)

He, can't explain
pi_35167778
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:21 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Bij de Shell? Bedoel je de bezinepompen?

Zeker een optie, mocht het inderdaad te veel worden voor in het verhuisweekend. Dank je wel voor je tip!
linkje: http://www.paknbak.nl/
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_35168417
mooi huis zeg, echt super! ik ben ondanks mijn eigen stulp toch wel een beetje jaloers .

goossens is er inderdaad een om te onthouden! echt hele mooie meubels hebben ze daar (en ook hele lelijke ).
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:26:13 #281
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35205194
Even ' zomaar' wat spammen

Winkel met grote konijnenrennen nabij Groningen?

[TK] Wandkast! tv/audio meubel! vitrine kast!

En geen foto-update wat Arty&helpende handen hebben onwijs hard gewerkt vandaag in het huis, maar foto's maken is erbij ingeschoten. Er zijn ook geen wereldschokkende dingen gedaan, maar er is wel véél gedaan. Alle plinten, ook in de gang staan in de lak. Peanuts, zou je denken, maar dat was wel een klusje dat vandaag af moest aangezien morgen de vloer gelegd zou worden. Dan wil je niet meer bij de plintjes hoeven met verf.

Gelegd zou worden , want de legger komt maandag. Iedereen blij: hij heeft zijn weekend vrij en wij hebben onverwacht enige respijt wat verfwerk betreft. Van het weekend dus nog mooi even doorbuffelen beneden. Des te meer is er af (en des te minder kan er spatten/omvallen etc) als de vloer er eenmaal ligt.

Naast de plinten in hal en huiskamer is de rest in de kamer ook afgelakt. Op de schuifdeuren aan één kant na. En de muren moeten nog een kleurtje. Dat gaat misschien dus gewoon nog helemaal afkomen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35205475
Woei Dat klinkt weer alsof alles goed gaat komen
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:39:02 #283
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35205620
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 22:34 schreef PdeHoog het volgende:
Woei Dat klinkt weer alsof alles goed gaat komen
Kwam het toch wel, maar nu nog goeierderder

En het mooie is: ik val tegenwoordig onder de schoolvakanties als juf, dus volgende week hoef ik niet te werken. Lekker meeschilderen dus
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:44:44 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35205802
Oe, dat scheelt mooi weer dat hij maandag kan komen! Is er nu een kans dat de gang toch af kan komen voor hij komt? Zou wel prettig zijn!
pi_35205830
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 22:39 schreef Duderinnetje het volgende:

En het mooie is: ik val tegenwoordig onder de schoolvakanties als juf, dus volgende week hoef ik niet te werken. Lekker meeschilderen dus
Ik vind dat juffen gewoon op school horen te zijn, ook al geven ze geen les die week Die juffen van tegenwoordig
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:54:31 #286
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35206069
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 22:44 schreef Brighteyes het volgende:
Oe, dat scheelt mooi weer dat hij maandag kan komen! Is er nu een kans dat de gang toch af kan komen voor hij komt? Zou wel prettig zijn!
Die kans is er wel

In elk geval komen we er dichter bij in de buurt. Er zal misschien nog best een paneeltje een keer extra in de verf moeten (we zijn pietlutten hoor, vooral nu met de bouwlamp er constant op - dit zal wel overgaan straks), maar het belangrijkste is dan hopelijk klaar voor de vloer er is.

Wat me waarschijnlijk niet gaat lukken is de 'gewolkte' lambrizering in de hal afgelakt te krijgen. Daar zitten wat kapotte stukken in die ik zo wil repareren dat ze niet meer opvallen. Maar daar wil ik gewoon wat tijd in steken om het zo mooi mogelijk te doen. Daarna moet er dan nog een laklaag overheen. Maar dat is een klus waar ik even rust en tijd voor wil hebben zodat het ook echt mooi wordt. Dan maar met een stuk afdekzeil op de vloer.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:55:16 #287
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35206097
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 22:45 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik vind dat juffen gewoon op school horen te zijn, ook al geven ze geen les die week Die juffen van tegenwoordig
Ik bereid nieuwe colleges voor en zo
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 23:03:54 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35206328
Zeil moet dan wel lukken ja. En als je dat wil restaureren moet je idd wel gewoon even de tijd kunnen nemen.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 23:43:23 #289
33954 ElisaB
pi_35207574
Het gaat goe-oed Dude!

Denk je dat jullie voor onze witte-broodsweken klaar zijn
  vrijdag 17 februari 2006 @ 23:50:28 #290
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35207830
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:43 schreef ElisaB het volgende:
Het gaat goe-oed Dude!

Denk je dat jullie voor onze witte-broodsweken klaar zijn
Ik zal Arty nog even extra aansporen
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 23:59:21 #291
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_35208172
Witte- wat?!

Heb ik een avond teveel gezopen en weet ik niet meer wat ik gezegd heb, of is er stiekem iets GHB-achtigs in mijn drank geslopen en ben ik langs deze weg gemanipuleerd?

Maar wittebroodsweken is vast iets Zuid-Nederlands voor verhuisweken ofzo. Denk ik.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
  zaterdag 18 februari 2006 @ 00:01:01 #292
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35208246
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:59 schreef ArtyShock het volgende:
Witte- wat?!

Heb ik een avond teveel gezopen en weet ik niet meer wat ik gezegd heb, of is er stiekem iets GHB-achtigs in mijn drank geslopen en ben ik langs deze weg gemanipuleerd?

Maar wittebroodsweken is vast iets Zuid-Nederlands voor verhuisweken ofzo. Denk ik.
Ik ga met Elisa, zodra jij ons liefdesnestje af hebt

Dat wist je niet???
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 18 februari 2006 @ 00:05:10 #293
33954 ElisaB
pi_35208383
  zaterdag 18 februari 2006 @ 00:18:09 #294
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35208870
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 00:05 schreef ElisaB het volgende:
Mag Arty wel komen logeren?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 18 februari 2006 @ 00:19:17 #295
33954 ElisaB
pi_35208914
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 00:18 schreef Duderinnetje het volgende:
Mag Arty wel komen logeren?
Ja, tuurlijk. Dat hadden we toch al afgesproken
pi_35212442
Gaat geloof ik wel heel erg goed daar zeg!

Die vloer die jullie trouwens van de vloerderij hebben genomen he. Die leggen jullie zelf of laten jullie leggen.

Wat ik me afvraag, ik heb een vloer van laten we zeggen 30m2 en wil daar wellicht een jatoba vloer laten plaatsen. kan je die prijs per m2 van de site gewoon met je opppervlakte vermenigvuldigen of blijkt er dan allerlei spul nog bij te komen die men niet op de website heeft gezet?

Kortom, zonder onbeleefd te zijn, wat kost die vloer eigelijk ? als ik vragen mag ?
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:28:55 #297
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_35217224
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 03:14 schreef Gompy58 het volgende:
Gaat geloof ik wel heel erg goed daar zeg!

Die vloer die jullie trouwens van de vloerderij hebben genomen he. Die leggen jullie zelf of laten jullie leggen.

Wat ik me afvraag, ik heb een vloer van laten we zeggen 30m2 en wil daar wellicht een jatoba vloer laten plaatsen. kan je die prijs per m2 van de site gewoon met je opppervlakte vermenigvuldigen of blijkt er dan allerlei spul nog bij te komen die men niet op de website heeft gezet?

Kortom, zonder onbeleefd te zijn, wat kost die vloer eigelijk ? als ik vragen mag ?
Laat ik de factuur eens opdreunen.

Frans eiken Abdij met velling, 18cm breed. 50m2 à 1825,-
Dat is inclusief isolerende ondervloer en kleurolie.
De extra kosten:
  • Plinten à 22,-
  • Schuur- en boenset à 47,-;
  • Voldoende schroeven voor bevestiging à 62,50;
  • Bezorgkosten à 125,-.

Het totaal: 2082,-

Het leggen is een normaal uurloon voor een specialist die twee daagjes bezig is met plankjes zagen rondom godsonmogelijke hoekjes inclusief schuren en oliën. Zo'n 1000 euro. Duur misschien, maar dan kunnen we er wel iemand op aanspreken als er iets fout is gegaan. Ikzelf zou volgens mij twee weken met diezelfde vloer bezig zijn en die tijd hebben we nu eenmaal niet.
  • Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
      Moderator zaterdag 18 februari 2006 @ 12:31:58 #298
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_35217299
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:52 schreef Duderinnetje het volgende:
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    Na lang wachten laat Vonkenboer ook maar eens even zijn licht schijnen over deze kwestie

Vijf groepen in de meterkast; waarvan er maar 4 in gebruik zijn.
    Qua aansluiten had het allemaal iets netter gekunt maar het ziet er niet slecht uit.
    Als je nu de 5de groep in gebruik wilt nemen dan loop je tegen de NEN1010 regel aan dat je een tweede aardlek in de meterkast moet plaatsen; en dat in je daarom ook een hoofdschakelaar moet laten plaatsen. (Anders kun je niet in één handeling de hele installatie spanningsloos maken -> NEN1010.

Ook is de aardlek die ik hier zie in de oude kast ééntje die pas uitschakeld bij een lekstroom groter of gelijk aan 0,5A tegenwoordig moeten er aardleks moeten worden toegepast van 0,3A lekstroom.

Het meest handigste is daarom misschien wel een nieuwe meterkast te laten plaatsen.
    Dan ben je direct van die schroefzekeringen af en krijg je gewoon 16 A automaatjes; die je indien stroomuitval zo weer in kunt schakelen

Je zult dus in dat geval een kast moeten aanschaffen met minimaal.
    ~ 5 Groepen 16A 1P+N b-Kar
    ~ 2 Aardlekschakelaars 2P 40A-30mA
    ~ 1 Hoofdschakelaar 2p
    ~ Kast met bovenuitvoer (gemiddeld 40 cm hoog afhankelijk van fabrikant, type en uitvoering
    ~ Beltransformator (Er van uitgaande dat die ook in de meterkast ergens loshangt
    ~ Wandcontactdoos in meterkast (Echt makkelijk en een ware verademing als je als electricien of als eindgebruiker stroom kunt krijgen direct uit de kast )

Zo'n kast kost ongeveer ¤ 250 á ¤ 300,- euro. Als je hem laat monteren komt daar nog montage kosten bij op (Afhankelijk van de monteur en afhankelijk van wat hij allemaal nog meer tegen komt) maar reken maar op ongeveer ¤ 50,-)

Het wordt mij niet duidelijk waar de meterkast zich bevind in jullie huis ? Aangezien ik rechts op de laatste foto enkele planken / schapjes zie lopen ? (Wat normaal gesproken eigenlijk niet mag , meterkast is meestal aan alle zijden afgetimmerd enzo )

Ook kun je kijken of je nog oude kleuren hebt als bedrading (Groen, Rood en Grijs) ipv. Bruin, Blauw, Geelgroen) en dat meenemen bij het vervangen van de meterkast.

Voor info over meterkasten en een prijsindicatie stuur ik je naar http://www.elektroonline.nl/elektro/
      zaterdag 18 februari 2006 @ 12:53:46 #299
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_35217840
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 12:31 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Na lang wachten laat Vonkenboer ook maar eens even zijn licht schijnen over deze kwestie
    Dank o Vonkenboer!

Verhelderend. De meters zitten trouwens in een trapkast.

Wij menen trouwens dat we maar drie groepen hebben. In dat vierde ' ding' zit namelijk geen stop, dus gaan we er van uit dat die loos is.

Dank je wel voor al je info!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      Moderator zaterdag 18 februari 2006 @ 13:02:16 #300
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_35218067
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 12:53 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dank o Vonkenboer!

Verhelderend. De meters zitten trouwens in een trapkast.

Wij menen trouwens dat we maar drie groepen hebben. In dat vierde ' ding' zit namelijk geen stop, dus gaan we er van uit dat die loos is.

Dank je wel voor al je info!
    In de vierde zekeringhouder zit geen zekering

Niet dat ding !
    Geef mij dat ding even aan ?
    Welk ding ?
    DAT ding !
    Welk ding ?

Geen ding maar een zekeringhouder

Maar zijn jullie echt van plan er wat aan te doen ?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')