abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35204977
F&F' ers!

Ik heb jullie hulp nodig. Ik en mijn lief en mijn drie katten en mijn drie konijnen gaan eind februari verhuizen. De laatste drie schepselen moeten nog een mooi onderkomen krijgen in de tuin.
Voor de volledigheid:

en
dus.

Ze zijn altijd gewend geweest los te lopen in de tuin, maar dat kan op onze nieuwe stek niet meer (dan zitten ze zo bij de buren). We willen dus een ruime ren voor ze kopen (van zo'n meter of twee lang, met binnenhok).
Op Marktplaats vond ik al deze. Helaas is dit nog een behoorlijk eindje rijden vanuit Grunn en we zouden er een dagdeel een busje voor moeten huren (ding is reeds gemonteerd). Liefst vinden we wat dichterbij huis.

Mijn vraag aan jullie:
Wie weet in de provincies Groningen/Friesland/Drenthe (om en nabij) een winkel/groothandel/dier-verblijven-bouwer die uit voorraad grote konijnen-/kippenrennen verkoopt? het mag dus ook voor kippen bedoeld zijn- voldoet aan dezelfde ' eisen'.
Iemand zei dat Welkoop dergelijke hokken verkoopt, maar ik vrees dat dat kleinere verblijven zijn. Iemand enig idee?

Dank alvast!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator vrijdag 17 februari 2006 @ 22:46:32 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_35205842
Welkoop toch proberen!
In Roden tegenover de Vrijbuiter zit er ook een Al is dat zo'n 'boer' winkel...
Zo 1 2 3 kan ik er niet opkomen welke nog meer...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_35206200
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 22:46 schreef Renesite het volgende:
Welkoop toch proberen!
In Roden tegenover de Vrijbuiter zit er ook een Al is dat zo'n 'boer' winkel...
Zo 1 2 3 kan ik er niet opkomen welke nog meer...
Niets tegen 'boer'winkels hoor!

Daar gaan we in elk geval dus even kijken. Al heb ik er een hard hoofd in of ze hebben wat wij zoeken.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:59:20 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_35206202
In Groningen zelf zit ook een Welkoop, aan de Atoomweg, op het bedrijventerrein bij het Hoendiep.
The love you take is equal to the love you make.
pi_35206240
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 22:59 schreef Lienekien het volgende:
In Groningen zelf zit ook een Welkoop, aan de Atoomweg, op het bedrijventerrein bij het Hoendiep.
O daar gaan we ook altijd naar de Gamma!

* Helemaal trots is dat ze een adres in Groningen 'kent'

Mocht Welkoop niets worden: wat zijn soortgelijke winkels, iemand een idee?
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 23:04:12 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_35206338
Btw: leuk plekkie waar jullie gaan wonen. Ik kom altijd door die straat als ik vanuit mijn werk naar de Jumper fiets voor kattenbrokjes. (De Jumper zit praktisch bij jullie om de hoek.)
The love you take is equal to the love you make.
pi_35206422
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:04 schreef Lienekien het volgende:
Btw: leuk plekkie waar jullie gaan wonen. Ik kom altijd door die straat als ik vanuit mijn werk naar de Jumper fiets voor kattenbrokjes. (De Jumper zit praktisch bij jullie om de hoek.)
Ja geweldig die Jumper!!

Wat zal dat een boel schelen in kosten voor de beestenboel straks. Heb er laatst al vast een onwaarschijnlijke hoeveelheid konijnenvoer geschept voor vier euro

En even gekeken naar konijnenhokken, maar die hadden ze alleen in het klein helaas.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35207023
De Jumper heeft erg veel idd, verder zit in winkelcentrum paddepoel nog een vrij grote dierenspeciaalzaak (De Dierenriem).
pi_35207274
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:26 schreef inkie1010 het volgende:
De Jumper heeft erg veel idd, verder zit in winkelcentrum paddepoel nog een vrij grote dierenspeciaalzaak (De Dierenriem).
Helaas geen website (was even benieuwd).

Ik denk echter dat die enorme verblijven zoals wij zoeken niet bij 'gewone' dierenspeciaalzaken te krijgen zijn. Daar hebben ze veel te weinig afzetmarkt voor.
Maar ik onthou het wel even en we gaan kijken
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 18 februari 2006 @ 18:30:33 #10
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35228391
Waarom haal je niet bij de Gamma in Groningen (waar je altijd komt ) een paar planken en wat rollen gaas ? Dan kan je het net zo groot en mooi maken als jij zelf wil, en tis een stuk goedkoper denk ik dan bv een grote kippenren
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator zaterdag 18 februari 2006 @ 18:49:44 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_35229122
Wou ik net zeggen.
Die grote rennen zijn vaak custom made
  zaterdag 18 februari 2006 @ 22:09:19 #12
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35237155
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 18:30 schreef Nonneke het volgende:
Waarom haal je niet bij de Gamma in Groningen (waar je altijd komt ) een paar planken en wat rollen gaas ? Dan kan je het net zo groot en mooi maken als jij zelf wil, en tis een stuk goedkoper denk ik dan bv een grote kippenren
Geen tijd. We zijn een huis aan het opknappen en tegelijkertijd aan het verhuizen. Hok moet er gewoon pats-boem staan.

En hé, dat is waarschijnlijk gelukt. Bij De Dierenriem. Met dank aan de poster voor die tip!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zaterdag 18 februari 2006 @ 22:11:06 #13
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_35237233
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:09 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Geen tijd. We zijn een huis aan het opknappen en tegelijkertijd aan het verhuizen. Hok moet er gewoon pats-boem staan.

En hé, dat is waarschijnlijk gelukt. Bij De Dierenriem. Met dank aan de poster voor die tip!
Ik wou het niet zeggen

(Je was vandaag wéér in de buurt, ik zat 500meter verderop in de appie )
pi_35412004
http://www.dierenzaakaduard.nl/frame.htm

In Aduard.. (routenet zegt dat dat vlak bij groningen is.)

En ik zie nu dat ik te laat ben...

[ Bericht 29% gewijzigd door Fiorenza op 23-02-2006 18:05:35 ]
pi_35426553
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:56 schreef Fiorenza het volgende:
http://www.dierenzaakaduard.nl/frame.htm

In Aduard.. (routenet zegt dat dat vlak bij groningen is.)

En ik zie nu dat ik te laat ben...
We hebben een hok met ren (sterker: het is vandaag door de nijnen in gebruik genomen zelfs!) maar kijken nog steeds naar iets groters en degelijkers. Dus je link kijk ik zeker even in. Dank!!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35426604

Zo een hebben we nu.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35426700
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:09 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Best mooie zaak he, ik vind alleen de beestjes er altijd een beetje zielig en stinkerig bijzitten..
pi_35426912
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:34 schreef inkie1010 het volgende:

[..]

Best mooie zaak he, ik vind alleen de beestjes er altijd een beetje zielig en stinkerig bijzitten..
Ik zag zo met een schuin oog alleen maar visjes eigenlijk. Maar eerlijk gezegd vind ik het altijd zo zielig om beestjes in kooien te zien dat ik er expres niet op probeer te letten

Maar wel een leuke winkel verder en erg aardig dat die meneer speciaal voor ons een spoedbestelling wilde doen.
De nijntjes zitten inmiddels in hun nieuwe huis
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35433675
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:31 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

We hebben een hok met ren (sterker: het is vandaag door de nijnen in gebruik genomen zelfs!) maar kijken nog steeds naar iets groters en degelijkers. Dus je link kijk ik zeker even in. Dank!!
De zaak in Ederveen waarvan je al eerder een link plaatste heeft naar mijn mening de mooiste hokken. Volgens mij kun je ze zo groot laten maken als je zelf wil.

Ik ken het probleem, het is altijd te klein. Het hok wat in onze tuin staat is 1.70 x 0.80 met een ren van 1.50 x 2.00 meter.
Het liefst zou ik ze altijd los laten lopen door de hele tuin, maar helaas is dat wat gevaarlijk wegens katten. Nu lopen ze los in de tuin wanneer we thuis zijn en het licht is.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:51:55 #20
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35438069
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 09:11 schreef Fiorenza het volgende:

[..]

De zaak in Ederveen waarvan je al eerder een link plaatste heeft naar mijn mening de mooiste hokken. Volgens mij kun je ze zo groot laten maken als je zelf wil.

Ik ken het probleem, het is altijd te klein. Het hok wat in onze tuin staat is 1.70 x 0.80 met een ren van 1.50 x 2.00 meter.
Het liefst zou ik ze altijd los laten lopen door de hele tuin, maar helaas is dat wat gevaarlijk wegens katten. Nu lopen ze los in de tuin wanneer we thuis zijn en het licht is.
Ja de katten kregen er behoorlijk van langs toen mijn konijnen nog los liepen in Den Haag!
Zo ging het hoor. De katten waren bang voor de nijnen en niet andersom.

En ik ben het met je eens wat Ederveen betreft. Daar komt ook gewoon nog eens een mooi hok van. Als we een beetje meer gesettled zijn in het nieuwe huis. Gaan we gewoon een keer kijken bij die man.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35438128
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 11:51 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja de katten kregen er behoorlijk van langs toen mijn konijnen nog los liepen in Den Haag!
Zo ging het hoor. De katten waren bang voor de nijnen en niet andersom.
stoere nijnen heb jij !

Waarom laat je ze nu niet los lopen dan?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 14:27:16 #22
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35442733
mooi ding zullen ze vast blij mee zijn
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:26:01 #23
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35460116
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 11:53 schreef Fiorenza het volgende:

[..]

stoere nijnen heb jij !

Waarom laat je ze nu niet los lopen dan?
Omdat het in de nieuwe tuin echt niet kan. Daar ligt gras (graaf-graaf) en staan houten schuttingen (verder graaf...).
In Den Haag was het een nagenoeg geheel betegeld standstuintje met betonnen schuttingen.

Ja kwamen ze nog wel drie huizen verder boven de grond Maar het viel wat minder op

Nu kunnen ze zo naar de buren huppelen en die houden volgens mij best van hun plantjes
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:35:53 #24
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35460477
Hier twee kiekjes:

Overigens staan ze nu even op stoeptegels op het terras, maar ze verhuizen verder de tuin in en dan gaan we gaas ingraven zodat ze nog een beetje kunnen wroeten).

Vanmiddag lagen ze trouwens heerlijk met zijn drieën in de ren in het zonnetje, dus ik heb er al iets meer vrede mee.
Alleen gaan ze nog niet zo hard het trapje op naar boven. De winterpeen die daar lag was wel ietsje aangevreten, maar ik heb ze er nog niet echt naartoe zien gaan.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35460734
Supernijnenhuis
En ze moeten gewoon nog ff wennen joh, komt goed met dat trappetje
  zaterdag 25 februari 2006 @ 01:00:40 #26
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35465632
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:32 schreef Duderinnetje het volgende:
[afbeelding]

Zo een hebben we nu.
Zo dat is een mooi hokje!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')