abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 2 februari 2006 @ 13:43:58 #76
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_34710947
Jordaanse krant publiceert Deense spotprenten

AMMAN - Een Jordaanse roddelkrant heeft donderdag drie van de omstreden Deense spotprenten over de islamitische profeet Mohammed gepubliceerd. "Moslims in de wereld, wees redelijk", riep het weekblad Al-Shihan op bij de afbeeldingen van onder anderen Mohammed met een bom in zijn tulband.

"Wat roept meer vooroordelen op tegen de islam, deze karikaturen of foto's van gijzelnemers die voor de camera de keel van hun slachtoffer doorsnijden of een zelfmoordenaar die zichzelf opblaast tijdens een bruiloft in Amman?", schreef hoofdredacteur Jihad Momani. De hoofdredacteur verklaarde desgevraagd dat hij de cartoons heeft gepubliceerd "zodat mensen weten waartegen ze protesteren. Mensen vallen tekeningen aan die ze niet eens hebben gezien". (nu.nl)
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_34710960
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:41 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Er stond 'ik rem niet voor moslims' , lijkt me wat anders.
dan nog...

het is de situatie die je er zelf bij denkt...en dan denk je, jeetje dat is haatdragend...

maar wie bedenkt de situatie erom heen? jij!
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_34710962
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 08:51 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Nog einmal triggershot, de holocaust heeft wel degelijk plaatsgevonden feitelijk onomstreden ontegenzeggelijk en met plenty bewijzen. Kap met het vergelijken van genocide met een spotprent en als je dat gedaan hebt, kap dan ook eens met je joden parallellen. Zelfs als jij last hebt van je grote teen zou je er volgens mij nog een zionistische samenzwering de schuld van geven.
Ik pleit er niet voor zoals Ahmedinjad om een conferentie bij elkaar te roepen om de holocaust te ontkennen. Integendeel ik twijfel er niet eens aan, ben zelf naar Westerbork gegaan, vreselijke dingen gezien. Maar men die beweert dat er in NL 100% vrijheid van meningsuiting is, moet zich maar een proberen uit te laten over de holocaust.
pi_34710978
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:42 schreef Meki het volgende:

[..]

dat is ook slecht maar ik werk ik heb geen uitkering als je dat denkt
[offtopic]Denk dat je nu ook op je werk zit.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_34711001
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:42 schreef paddy het volgende:

[..]

Juist, en dat gebeurt ook in Steng gelovige landen? Je neemt nu een voorbeeld wat niet juist is. Zoek een voorbeeld uit de Moslim landen.
Wordt daar iemand aangepakt die een niet gelovige provoceert?

Oké, alle vragen in die richting worden niet beantwoord door je.

Derde poging
Je verlangt wel van het land wat je voedt excuses, terwijl het maar enkele personen zijn, maar toont totale begrip wanneer een bijbel of een paar gekken het hele westen dood wenst.
Kom niet met een antwoordt aan "zeg ik dat?" Geef eens voor één keer antwoordt, en onderbouw je antwoordt eens.
Zie niets anders dan alle vragen als deze ontwijken.
Die man is fout volgens de Islam, en de Imams die haat tegen het westen, of de mensen bespotten, met hun geloof in Jezus zijn net zo fout. En gelovigen (of dit nu moslims zijn, of christenen) die niet gelovigen bespotten zijn ook fout,maar om dan elkaar voor een plaatje te gaan boycotten? En wat ik het vreemdste vind....het zijn maar enkele mensen die zo handelen. Wanneer dit alle kanten opspringt, kan elk land elkaar wel boycotten

En ik wil graag antwoordt van Meki
enkele mensen die het via de kranten aan alle inwoners aan Denemarken doorstuurt. en zo gaan mensen anders denken over de Islaam . en de premier weigert iets te doen omdat dit vrijheid van meningsuiting is . dat is onzin dit is provocatie en belediging.

Waarom zou je onnodig provoceren ?? wat is je doel daarmee
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:46:45 #81
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34711060
quote:

[..]

Over een paar jaar hebben ze je bij de AH niet meer nodig hoor Meki. Dan moet je echt aan de slag en kan je niet de godsganze dag op het internet je fundamentalistische mening spuien.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:47:05 #82
8369 speknek
Another day another slay
pi_34711081
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:43 schreef paddy het volgende:
Dat homo zijn aangeboren is, ontken ik niet, maar je snapt vast wel wat ik bedoel.
Ja, en ik zeg dat je vergelijking verkeerd is. Religie is niet heiliger (no pun intended) dan welke andere mening.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_34711082
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:42 schreef paddy het volgende:
en onderbouw je antwoordt eens.

En ik wil graag antwoordt van Meki
Een taalcursus kun je krijgen.
Hmm. Dat kan beter.
pi_34711122
quote:

[..]

Denk ook niet dat hij dit bedoelde...hoop ik .
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:48:00 #85
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_34711124
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:44 schreef David Letterman het volgende:

[..]

dan nog...

het is de situatie die je er zelf bij denkt...en dan denk je, jeetje dat is haatdragend...

Oke, 'ik rem niet voor moslims' is heel vriendelijk bedoeld.

Whatever, nutteloze onzindiscussie dit.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:48:19 #86
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34711142
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:44 schreef David Letterman het volgende:
dan nog...

Ga maar met een sticker rondrijden op je achterruit van je auto.
- Ik rem niet voor joden -.
Ik betaal je bekeuring niet.

En de opmerking bij de politie van jullie bedenken toch de situatie zal denk ik niet veel goeds doen.

Kom op joh.. ff logisch nadenken.
pi_34711143
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 12:57 schreef Meki het volgende:

[..]

Iemand die miljard mensen beledigt mag van mij jarenlang de cel in

de gevolgen zijn erg groot het zit alleen te escaleren en dat de schuld van racistische mensen
Wie bedoel je? Moslims die over al racisme en discriminatie inzien?

Van de zotte dat deze hoofdredacteur is ontslagen. Of mogen we dit ook doortrekken zodat alle hoofdredacteuren van arabische kranten jaren worden vastgezet door hun gezever over joden.
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:50:14 #88
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34711206
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:45 schreef Meki het volgende:

[..]

enkele mensen die het via de kranten aan alle inwoners aan Denemarken doorstuurt. en zo gaan mensen anders denken over de Islaam . en de premier weigert iets te doen omdat dit vrijheid van meningsuiting is . dat is onzin dit is provocatie en belediging.

Waarom zou je onnodig provoceren ?? wat is je doel daarmee
Nee dat boycot en al die fatwa´s geven helemaal een rooskleurig beeld van de Islam! Er is 1 krant die dit afbeeld en gelijk worden alle Denen hierop aangesproken. Geeft dat niet veel eerder te denken over de Islam? Denk dat de Denen het niet echt als een enorm complex vredelievend en tolerant geloof zien, na al deze heisa.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:50:17 #89
111528 Viajero
Who dares wins
pi_34711210
quote:

[..]

je accepteert ook onze cultuur niet Meki. We hebben hier vrijheid van meningsuiting. Dat betekent dat ik mag zeggen dat ik graag een bokswedstrijd tussen Mohamed (domheid zij met zijn volgelingen) en Jezus wil zien, en dat Jezus dat zeker zal winnen, dan mag dat.
Als ik daar een tekening van wil maken dan mag dat ook.

[ Bericht 20% gewijzigd door Mutant01 op 02-02-2006 14:03:34 (En dat is dus NIET de bedoeling.) ]
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_34711284
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:37 schreef Meki het volgende:
waarom is het nou moeilijk om te respecteren van een geloof
is dat soms nou moeilijk waarom onnodig beledigen
Bij letterlijk alles wat er in de krant staat is er wel iemand beledigd. Echt waar.
(keertje een brief gelezen van een Indonesische mevrouw die zich beledigd voelde - schadevergoeding graag! - omdat de naam van een indonesische omslagdoek niet goed was gespeld)

De vraag is of je daar altijd rekening mee moet houden.

De volgende keer is een politicus beledigd omdat de krant schrijft hoe hij steekpenningen accepteert. Ook maar niet publiceren omdat er beledigd wordt? Of was het beledigen deze keer in het algemeen belang?

Je stelling 'waarom onnodig beledigen' klinkt heel redelijk, maar je kunt geen grens trekken over wanneer het 'nodig' is en wanneer het 'onnodig' is.
Als je denkt dat je dat wel kunt, nodig ik je bij deze uit:
Wat is de richtlijn, wanneer wordt er onnodig beledigd?

De beledigde zal het altijd onnodig vinden dat hij beledigd wordt. Dus in gezien vanuit de beledigde is elke belediging onnodig.
En op die manier kan iedereen elke publicatie in de krant tegenhouden die hem niet bevalt. Gewoon zeggen dat-ie beledigd is. Klaar. Mag niet meer gepubliceerd worden.
Stel bijvoorbeeld dat Zalm een hoop geld over heeft, en vind dat dat niet in de krant mag, want dan wordt er gesuggereerd dat hij geen goede minister van financiën is, en dat is beledigend.
Stel dat Rita Verdonk er niet op aangesproken wil worden dat 11 asielzoekers die door haar in brandgevaarlijke cellen zijn gestopt zijn omgekomen? Ze kan gewoon zeggen dat ze dat beledigend vind.

Of geldt het 'niet mogen beledigen' alleen voor religie?

Dan moet je bedenken dat religie en de echte wereld soms door elkaar lopen. Stel dat iemand vanuit zijn religieuze overtuiging vindt dat hij het huis van de buren in brand mag steken. Mag je hem gek noemen?
Nee, want het is zijn religie.

Vertel mij dan eens wat er zo bijzonder aan religie is, dat het niet beledigd mag worden?
Ik zie dat namelijk niet.
Zodra religie zich in de samenleving begeeft en daar gerespecteerd wil worden, staat het ook bloot aan diezelfde samenleving.
Vanwaar een uitzonderingssituatie voor religie?

[ Bericht 28% gewijzigd door mgerben op 02-02-2006 13:59:55 ]
pi_34711290
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:46 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Over een paar jaar hebben ze je bij de AH niet meer nodig hoor Meki. Dan moet je echt aan de slag en kan je niet de godsganze dag op het internet je fundamentalistische mening spuien.
een toekomstwaarnemer
pi_34711299
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:50 schreef Viajero het volgende:
-weg-
- weg -

[ Bericht 35% gewijzigd door Mutant01 op 02-02-2006 14:04:00 ]
Hmm. Dat kan beter.
pi_34711311
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:47 schreef KritischBlikje het volgende:

[..]

Een taalcursus kun je krijgen.
Ja, ik zie de fout. Kijk de rest van al mijn post dan ook meteen na Kijken of je nog meer taalfouten kunt vinden.
Misschien een heel denigrerende topic over die enkele taalfout openen?

Zielige denigrerende opmerking dus.

Misschien een idee om ontopic te reageren ?
pi_34711342
quote:
ongelovige Joden apen noemen is niet beledigend? Staat nota bene in de Koran.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_34711348
quote:

[..]

je accepteert ook onze cultuur niet Meki. We hebben hier vrijheid van meningsuiting. Dat betekent dat ik mag zeggen dat ik graag een bokswedstrijd tussen Mohamed (domheid zij met zijn volgelingen) en Jezus wil zien, en dat Jezus dat zeker zal winnen, dan mag dat.
Als ik daar een tekening van wil maken dan mag dat ook.

-edit-
en waarom heb je een Pool liever ? dan ga je toch naar ¨Polen
en als je een beplaalde groep haat ben je racistisch bezig

Is beledigen een cultuur van Nederland

[ Bericht 16% gewijzigd door Mutant01 op 02-02-2006 14:04:30 ]
pi_34711351
Ik weet niet of het al in dit topic gepost is, maar ik zag net ergens deze link staan:
http://www.petitiononline.com/danmark/petition.html
Klinkt misschien nutteloos zo'n internet petitie, maar heb hem toch ondertekend.

Ik snap echt niet dat mensen al deze ophef begrijpen en het ermee eens kunnen zijn. Precies zoals die jordaanse krant al zei: doe eens redelijk! De meesten daar zullen niet eens weten hoe die prenten eruit zien, maar ze horen viavia dat de islam beledigd is, dus er ontstaat een run op deense vlaggen (verkopen ze die in palestina??) en ze gaan ze in de fik steken...
quote:

[..]

...
-weg-
Dat slaat dus ook weer nergens op... zucht... ik ken ook zat rustige moslims, en dr zullen ook wel wat aggresieve Polen zijn. Mensen moeten echt eens ophouden met dit soort opmerkingen, want dit is precies hetzelfde als een moslim die een hekel heeft aan 'ongelovigen'

[ Bericht 20% gewijzigd door Mutant01 op 02-02-2006 14:04:53 (quote weggehaald.) ]
pi_34711374
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:53 schreef milagro het volgende:

[..]

ongelovige Joden apen noemen is niet beledigend? Staat nota bene in de Koran.
Ha onzin staat er niet in
pi_34711377
quote:
Zeur niet Meki een grapje moet kunnen
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
You and me baby ain't nothin' but mammals
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:54:27 #99
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_34711380
Wat respect hebben voor een geloof betreft :
Ik vind niet dat je respect voor iemands geloof moet hebben, ik vind dat je gewoon respect voor die persoon als MENS moet hebben.
Van al dat gedoe over respect hebben voor geloof komt alleen maar narigheid omdat sommige geloven weinig respect hebben voor sommige mensen omdat zij daar voorwaarden aan verbinden met betrekking tot geslacht/ geloof enz.
Ik heb dus maling aan geloof en mensen die vinden dat hun geloof hun extra rechten geeft. Ik heb géén respect voor mensen die andere mensen niet respecteren en het kan me niks schelen wat hun geloof daar over te zeggen heeft.
Je geloof bewaar je maar netjes voor thuis in de privésfeer en daar val je anderen niet mee lastig.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_34711397
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:54 schreef _ELMaikel_ het volgende:

[..]

Zeur niet Meki een grapje moet kunnen
Denemarken vat niet als een grapje op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')