Denk je dat nou echt? Als er een islamitisch krantje Jezus als terrorist af zou beelden zou echt niemand er wakker van liggen. En dat terwijl er ook niet bepaald weinig Christenen op deze aardbol rondlopen....quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Knaken zijn relatief, meestal gaat het om politieke redenen, ik weet zeker dat als Denemarken Willem van Oranje zo had geschetst met een bom op zijn hoofd, was er zeker een rel onstaan en had Balkenende zeker Deense ambassadeur op matje geroepen met acties dat zou volgen.
Ik heb geen goed woord over voor Mohammed, en ook niet voor Abraham, Mozes, Salomon en hoe al die engerds mogen heten. En de grootste griezel die uit de heilige teksten naar voren komt is god/jaweh/allah himself.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:48 schreef Meki het volgende:
[..]
gewoon doorgaan met beledigen he
want dat zijn enkel Moslims dat maakt niet uit he
Bij Joden mag je dat niet zeggen enkel bij Moslims
Van Willem van Oranje weet ik het wel zeker, was al een klein relletje toen een vlaams minister Balkenende harry potter noemdequote:Op donderdag 2 februari 2006 00:25 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Denk je dat nou echt? Als er een islamitisch krantje Jezus als terrorist af zou beelden zou echt niemand er wakker van liggen. En dat terwijl er ook niet bepaald weinig Christenen op deze aardbol rondlopen....
Ik vraag me dat af. Als zelfs mevrouw Duisenberg een Palestijnse vlag in haar tuin kan ophangen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:14 schreef Rica het volgende:
Die dubbele standaard klopt idd.
Alleen wordt dan niet de Belgische ambassade bestormd door een horde agressievelingen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Van Willem van Oranje weet ik het wel zeker, was al een klein relletje toen een vlaams minister Balkenende harry potter noemde
Het is maar dat Balkenende en Belgie in meerderheid Christelijk isquote:Op donderdag 2 februari 2006 00:29 schreef Gert het volgende:
[..]
Alleen wordt dan niet de Belgische ambassade bestormd door een horde agressievelingen.
En wie kon dat echt wat schelen? Waren alle Nederlanders ineens diep beledigd? Riepen we fatwa´s uit en gingen we Belgie boycotten.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Van Willem van Oranje weet ik het wel zeker, was al een klein relletje toen een vlaams minister Balkenende harry potter noemde
Nee we waren met zijn allen landverradders, we vonden vlaamse minister gelijk hebben en konden erom lachen. Een minister president die door meerderheid van NL 2 maal is gekozen. We hebben toen beetje last gehad van hypocriete schijnheligheid.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:31 schreef Ludwig het volgende:
[..]
En wie kon dat echt wat schelen? Waren alle Nederlanders ineens diep beledigd? Riepen we fatwa´s uit en gingen we Belgie boycotten.
Dat kan ons Westerlingen niets schelen. Wij zijn gewend aan die vrijheid. Wij kunnen daarmee omgaan. Verdraagzaamheid heet dat. Daar kunnen die heetgebakerde heethoofden in het MO nog wat van leren.
een klein relletje onderling, ja.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat Nederlanders zelfspot hebben (en erom kunnen lachen als de premier Harry Potter wordt genoemd), is ondenkbaar binnen een groot deel van de moslimwereld? Je hoort je dan aangevallen te voelen, in je eer aangestast, en woedend te reageren?quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee we waren met zijn allen landverradders, we vonden vlaamse minister gelijk hebben en konden erom lachen. Een minister president die door meerderheid van NL 2 maal is gekozen. We hebben toen beetje last gehad van hypocriete schijnheligheid.
'Letterlijk' beledigen. Dat is een ongehoorde paradox, in dit geval, wat mij betreft, weet je dat?quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:20 schreef Triggershot het volgende:
Deense krant wist best dat internationale reactie er massal op zou zijjn, kan niet dat iemand voor de media werkt en niet op de hoogte is van hoe het met Salman Rushie verliep. Er is geen sprake van taboes uit de Islam werken er is letterlijk sprake van belediging.
Nou ja, daar kan je hele psychologische onderzoeken op loslaten natuurlijk.quote:Een man, Mohammed, heilig voor 1,3 miljard moslims wordt afgebeeld ( wat al verboden is ) als terrorist. Daar val je ook meteen passieve moslims mee aan. Er is maar 1 man nodig, die zich imam noemt en die al in misschien kleinste dorp in Irak een fatwa uitroept richting moslims die zich beledigt voelen en ze zullen happen.
Ik heb geen enkele reden om met een moslim ruzie te maken, behalve als het écht zou gaan om fundamentele geloofskwesties op leven en dood.quote:Gelukkig spreken we vooralsnog zelfde taal, symboliek en letterlijk, maar alleen omdat ik meen dat er wederzijdse respect is in ons dialoog.
Ik vind mijn vrijheid van meningsuiting en de waarden en normen van de westerse samenleving ook zeer belangrijk.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:53 schreef Ringo het volgende:
Ik heb geen enkele reden om met een moslim ruzie te maken, behalve als het écht zou gaan om fundamentele geloofskwesties op leven en dood.
quote:Op donderdag 2 februari 2006 01:10 schreef Godslasteraar het volgende:
Deze is brilliant!, zet wel een toepasselijk nummer op!!!
CandyShop van 50 Cent!!!! Brullen![]()
[afbeelding]
http://retecool.com/comments.php?id=13512_0_1_0_C
![]()
De eigenaar van Le Soir is geen moslim maar een koptisch-orthodoxe Egyptenaar. Ik kan me wel voorstellen dat hij niet zo blij is met zo'n actie die zijn geloofsgenoten in Egypte in gevaar kan brengen. Bij kopten worden daar de hersens ingeslagen als een ezel voor de deur van een kopt uitglijdt.quote:Op donderdag 2 februari 2006 05:04 schreef Doderok het volgende:
De managing editor van France-Soir kan op zoek naar een nieuwe job. Hij is door de eigenaar ontslagen wegens publicatie van de spotprenten.
Spotprenten van Mohammed publiceren als je werkgever moslim is...
quote:Op donderdag 2 februari 2006 01:10 schreef Godslasteraar het volgende:
Deze is brilliant!, zet wel een toepasselijk nummer op!!!
CandyShop van 50 Cent!!!! Brullen![]()
[afbeelding]
http://retecool.com/comments.php?id=13512_0_1_0_C
![]()
quote:Bidden in het centrum van Kopenhagen
Uit extreem-rechtse hoek was er gedreigd op het Raadhuisplein Korans dan wel Palestijnse vlaggen te verbranden. Daarop togen enkele tientallen moslims naar het plein om er te bidden. Ook diverse media wachtten vol spanning af, maar extreem-rechts kwam niet opdagen.
De Deense krant Jyllands Posten publiceerde in september cartoons over profeet Mohammed. Andere landen nemen het thema blasfemie versus vrijheid van meningsuiting nu over. Gisteren plaatsten diverse Europese kranten de Deense cartoons. Na een bommelding werden de kantoren van de krant in Aarhus en Kopenhagen voor de tweede keer ontruimd.
Landverraders? Lulkoek met de grote K, zouden we ineens allemaal landverraders zijn omdat Balkenende inderdaad op Harry Potter lijkt...... Balkenende leent zich nou eenmaal uitstekend voor een goed stukje satire, dat kan niemand ontkennen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee we waren met zijn allen landverradders, we vonden vlaamse minister gelijk hebben en konden erom lachen. Een minister president die door meerderheid van NL 2 maal is gekozen. We hebben toen beetje last gehad van hypocriete schijnheligheid.
Welke vrijheid? Schei toch uit, je mag niet eens holocaust ontkennen je mag alles naar de Islam roepen, maar de islam mag niet terug lullen. Een aparte interpretatie van "verdraagzaamheid" noem ik dat. "die heetgebakerde heefthoofden" zijn een product van Westers imperialisme geweest.
Wat een onzin. Of je drukt af of niet. Je gaat niet afdrukken en dan als mosterd na de maaltijd de verantwoordelijke ontslaan als "signaal".quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:13 schreef Meki het volgende:
Franse krant ontslaat redacteur om spotprent
Een Franse redacteur is ontslagen omdat hij een spotprent met daarop de profeet Mohammed heeft geplaatst op de voorpagina van zijn krant.
Redacteur Jacques Lefranc werd op straat gezet omdat de eigenaar van de krant, de France Soir, een 'krachtig signaal wilde geven dat hij de intieme geloofsovertuiging van elk individu respecteert.'
Rond een aantal Deense spotprenten van Mohammed is de afgelopen dagen een grote internationale rel ontstaan. De gewraakte Franse spotprent gaat in op die commotie (lees Cartoonrel: Bommelding Deense krant).
Eindelijk iemand die slim nadenktquote:Op donderdag 2 februari 2006 10:22 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat een onzin. Of je drukt af of niet. Je gaat niet afdrukken en dan als mosterd na de maaltijd de verantwoordelijke ontslaan als "signaal".
quote:Franse moslims woedend over Deense cartoons in France-Soir
Van onze correspondent Fokke Obbema
PARIJS - De publicatie van de Deense spotprenten over de profeet Mohammed in het dagblad France-Soir hebben woensdag grote verontwaardiging verwekt onder Franse moslims
De doorgaans gematigde voorzitter van de overkoepelende moslimraad, Dalil Boubakeur, noemde het ‘afschuwelijk’ en ‘een provocatie van de miljoenen Franse moslims’. Twee grote moslimorganisaties, waaronder de fundamentalistische UOIF, overwegen juridische stappen tegen France-Soir.
Met zo’n vijf miljoen moslims heeft Frankrijk de grootste islamitische gemeenschap van Europa. Onrust komt de regering slecht uit, vooral na de novemberrellen in de voorsteden.
Minister Jean-François Copé, de woordvoerder van de regering, hield zich op de vlakte. ‘U weet hoezeer Frankrijk hecht aan de vrijheid van meningsuiting’, zei hij. Om er in één adem aan toe te voegen dat ‘tolerantie en respect voor eenieders geloofsovertuiging’ ook van groot belang zijn. Het ministerie van Buitenlandse Zaken benadrukte dat de publicatie ‘uitsluitend de verantwoordelijkheid van de krant’ is.
‘Ja, we hebben het recht om een karikatuur van God te maken’, luidde de kop op de voorpagina van France-Soir. Huistekenaar Delize had daaronder drie serene goden (Boeddha, Jahweh en God) op een wolk getekend, vergezeld van een woedende Mohammed. ‘Wind je niet op, Mohammed’, staat er in het tekstballonetje van een glimlachende God. ‘We zijn hier allemaal gekarikaturiseerd.’
In een commentaar onder de kop ‘Intolerantie’ motiveert de krant zijn stellingname. Excuses aanbieden voor het uitoefenen van de vrijheid van meningsuiting geeft geen pas, al helemaal niet aan vertegenwoordigers van landen die hun eigen burgers vrijheid onthouden: ‘Dat is de wereld op zijn kop. Nee, wij verontschuldigen ons nooit voor het feit dat we vrij zijn te praten, te denken en te geloven.’
In de spotprenten valt niets racistisch of denigrerends te ontdekken, meent France-Soir. ‘Sommige zijn grappig, andere minder, dat is alles. Om dat aan te tonen hebben wij tot publicatie besloten.’ De krant zegt zich niets te willen aantrekken van ‘nieuwe inquisiteurs’ en ‘reactionaire vromen’.
Maar in moslimkringen worden andere motieven vermoed. Volgens Mohamed Bechari, die de Marokkaanse moslims vertegenwoordigt, probeert de krant ‘zijn financiële problemen op te lossen over de rug van de moslims’. Hij doelt daarmee op het uitstel van betaling dat France-Soir enkele maanden geleden heeft aangevraagd. De voorzitter van de moslimraad spreekt donderdag met de ambassadeur van Denemarken over de tekeningen.
quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:28 schreef Meki het volgende:
Ontslag
Overigens heeft de actie de directeur van France Soir, Jacques Lefranc, de kop gekost. De eigenaar van de krant, de in Egypte geboren Raymond Lakah, schreef in een verklaring dat hij met het ontslag van Lefranc 'een krachtig signaal wil afgeven dat het geloof en de overtuigingen van eenieder gerespecteerd moeten worden'. Lakah bood zijn excuses aan de moslimgemeenschap aan
En zo hoort het
moge er meer volgen
Wil je dood ofzo?quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:44 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ze moeten niet de spotprenten censureren, ze moeten jankende humorloze fanatici op een nekschot trakteren.
Pas wanneer de hoeveelheid maagden weer aangevuld is.quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:45 schreef SCH het volgende:
Wil je dood ofzo?
jij bent echt een misselijk figuur he, tis wel de democratie en vrije meningsuiting die door moslimterrorisme naar de knoppen gaan.quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:28 schreef Meki het volgende:
Ontslag
Overigens heeft de actie de directeur van France Soir, Jacques Lefranc, de kop gekost. De eigenaar van de krant, de in Egypte geboren Raymond Lakah, schreef in een verklaring dat hij met het ontslag van Lefranc 'een krachtig signaal wil afgeven dat het geloof en de overtuigingen van eenieder gerespecteerd moeten worden'. Lakah bood zijn excuses aan de moslimgemeenschap aan
En zo hoort het
moge er meer volgen
Kap eens met al dat shit man,quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:47 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
jij bent echt een misselijk figuur he, tis wel de democratie en vrije meningsuiting die door moslimterrorisme naar de knoppen gaan.
wat doe je hier nog, ga naar iran, is het paradijs voor jou en je vriendjes
nee ik provoceer en beledig mensen ik haat geen moslims zoals jij nee ik ben geen racist zoals jijquote:Op donderdag 2 februari 2006 10:47 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
jij bent echt een misselijk figuur he, tis wel de democratie en vrije meningsuiting die door moslimterrorisme naar de knoppen gaan.
wat doe je hier nog, ga naar iran, is het paradijs voor jou en je vriendjes
quote:Nee, wij verontschuldigen ons nooit voor het feit dat we vrij zijn te praten, te denken en te geloven.’
Nou dat heeft ook niet lang geduurdquote:Op donderdag 2 februari 2006 10:28 schreef Meki het volgende:
Lakah bood zijn excuses aan de moslimgemeenschap aan
en zo hoort het ookquote:Op donderdag 2 februari 2006 12:55 schreef speknek het volgende:
[..]
[..]
Nou dat heeft ook niet lang geduurd.
Heel goedquote:Vandaag 'opent' France Soir de voorpagina met de kreet: 'Help, Voltaire, ze zijn gek geworden!' Met 'ze' worden zowel de leden van de directie bedoeld als moslims die zich te buiten gaan aan anti-Deense 'wraakacties'.
Jij beledigt die journalist hier nu.. Mag lijen dat Allah je straftquote:Op donderdag 2 februari 2006 12:56 schreef Meki het volgende:
[..]
en zo hoort het ook
lekker voor die journalist die alleen mensen beledigt
Alle katholieken ook maar ontslaan, Jehova's getuigen mogen immers ook geen beeltenissen hebben/maken van de profeet Jezus of God, dat is namelijk afgoderij.quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:28 schreef Meki het volgende:
Ontslag
En zo hoort het
moge er meer volgen
jah en dat is terecht . nu heeft ie geen baan wegens beledigen geen inkomenquote:Op donderdag 2 februari 2006 12:57 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Jij beledigt die journalist hier nu.. Mag lijen dat Allah je straft
Ja Speknek, op je knieën moet je, door het stof, zodra de muzelman zich beledigd voelt.quote:Op donderdag 2 februari 2006 12:55 schreef speknek het volgende:
[..]
[..]
Nou dat heeft ook niet lang geduurd.
en dat mag dus nietquote:Op donderdag 2 februari 2006 12:58 schreef milagro het volgende:
[..]
Alle katholieken ook maar ontslaan, Jehova's getuigen mogen immers ook geen beeltenissen hebben/maken van de profeet Jezus of God, dat is namelijk afgoderij.
Jehova's Getuigen worden dus dagelijks beledigd, geprovoceerd, DIT MOET NIET MOGEN!!!!!
[afbeelding]
Ik beledig wie ik wil. EIKEL! zie je wel?quote:Op donderdag 2 februari 2006 12:59 schreef Meki het volgende:
[..]
en dat mag dus niet
JE MAG NIEMAND BELEDIGEN
nou dan heb je geen respect aan anderen . jammer dat er zoveel mensen die hetzelfde denkgedachte hebben zoals jijquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:00 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ik beledig wie ik wil. EIKEL! zie je wel?
dus alle katholieken moeten maar hun beelden en prenten en crucifixen weghalen, omdat Jehova's dat als afgoderij kunnen zien en het dus beledigend is?quote:Op donderdag 2 februari 2006 12:59 schreef Meki het volgende:
[..]
en dat mag dus niet
JE MAG NIEMAND BELEDIGEN
Jawel hoor, dat mag wel.quote:Op donderdag 2 februari 2006 12:59 schreef Meki het volgende:
en dat mag dus niet
JE MAG NIEMAND BELEDIGEN
voor de tweede keerquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:04 schreef milagro het volgende:
[..]
dus alle katholieken moeten maar hun beelden en prenten en crucifixen weghalen, omdat Jehova's dat als afgoderij kunnen zien en dus beledigend is?
[afbeelding]
Fourteenth-century Persian miniature showing the Angel Gabriel speaking to Mohammed.
Dit is kunst die dus niet mag? Weghalen uit een Westers museum dus maar?
dus ik mag joden en homo´s zwijnen noemen ?quote:
Ja, dat is toch gebleken dat dat mag, simpele zielquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:05 schreef Meki het volgende:
[..]
dus ik mag joden en homo´s zwijnen noemen ?
Ja hoor, alhoewel enige onderbouwing leuk zou zijn.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:05 schreef Meki het volgende:
Waarom denk je dat dat varken van een El Moumni dat ook mocht? Omdat we die vrijheid hier kennen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:05 schreef Meki het volgende:
[..]
oow is dat ook een recht van meninguiting als je iemand beledigt en uitscheldtquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:08 schreef milagro het volgende:
[..]
Ja, dat is toch gebleken dat dat mag, simpele ziel
Imam El Moumni is NIET veroordeeld voor zijn uitspraken
[afbeelding]
Een afbeelding van Mohammed , uit Iran nota bene.
Ga dat maar aan El Moumni vertellen, dan, schatteke, die beledigt homo's, ik niet.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:10 schreef Meki het volgende:
[..]
oow is dat ook een recht van meninguiting als je iemand beledigt en uitscheldt
dat wist ik niet ik dacht dat we in Nederland elkaar respecteren maar we mogen iedereen uitschelden![]()
ik vond dat eerst een belediging en dat veroordeelde ik maar nu trek ik het terug omdat het magquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:09 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dat varken van een El Moumni dat ook mocht? Omdat we die vrijheid hier kennen.
Iemand weigeren de hand te schudden vinden wij hier beledigend.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:05 schreef Meki het volgende:
[..]
voor de tweede keer
Je mag niemand beledigen ook geen jehova´s
Bron: nu.nlquote:Jordaanse krant publiceert Deense spotprenten
AMMAN - Een Jordaanse roddelkrant heeft donderdag drie van de omstreden Deense spotprenten over de islamitische profeet Mohammed gepubliceerd. "Moslims in de wereld, wees redelijk", riep het weekblad Al-Shihan op bij de afbeeldingen van onder anderen Mohammed met een bom in zijn tulband.
"Wat roept meer vooroordelen op tegen de islam, deze karikaturen of foto's van gijzelnemers die voor de camera de keel van hun slachtoffer doorsnijden of een zelfmoordenaar die zichzelf opblaast tijdens een bruiloft in Amman?", schreef hoofdredacteur Jihad Momani. De hoofdredacteur verklaarde desgevraagd dat hij de cartoons heeft gepubliceerd "zodat mensen weten waartegen ze protesteren. Mensen vallen tekeningen aan die ze niet eens hebben gezien".
Je kunt het best veroordelen hoor. Beledigen is niet bepaald netjes.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:11 schreef Meki het volgende:
ik vond dat eerst een belediging en dat veroordeelde ik maar nu trek ik het terug omdat het mag
Hulde.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:14 schreef dVTB het volgende:
Gelukkig kan het ook zo
[..]
Bron: nu.nl
Prima dat zo'n krant z'n nek durft uit te steken en gelijk de vinger op de zere plek legt.
Hoe weet je dat dit de profeet Mohammed is?quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:08 schreef milagro het volgende:
[..]
Ja, dat is toch gebleken dat dat mag, simpele ziel
Imam El Moumni is NIET veroordeeld voor zijn uitspraken
[afbeelding]
Een afbeelding van Mohammed , uit Iran nota bene.
nee niet jij Verdonk mag het belediging noemenquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:14 schreef milagro het volgende:
[..]
Iemand weigeren de hand te schudden vinden wij hier beledigend.
Wij hoeven ons niet te houden aan regels die hier niet gelden.
de krant moet maar zelf verantwoordelijk nemenquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:14 schreef dVTB het volgende:
Gelukkig kan het ook zo
[..]
Bron: nu.nl
Prima dat zo'n krant z'n nek durft uit te steken en gelijk de vinger op de zere plek legt.
Mocht ik jou ooit op straat tegenkomen in de Amsterdamse ghetto, dan ga ik jou geloof ik ook maar eens beledigen. Als dat vaak genoeg gedaan wordt leer je misschien eens dat wij hier kritiek gewoon toestaan. Dat we niet gestraft worden als we iets kritisch uitten over iemand anders, zijn geloof of zijn levenswijze. Dat is de Westerse way of life en als je daar geen trek in hebt denk ik dat je het beste Aboutaleb´s raad kan volgen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:03 schreef Meki het volgende:
[..]
nou dan heb je geen respect aan anderen . jammer dat er zoveel mensen die hetzelfde denkgedachte hebben zoals jij
het is onnodig provocatie hij weet wat de gevolgen daarvan zijn .quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Je kunt het best veroordelen hoor. Beledigen is niet bepaald netjes.
En dat is het: iedereen mag een mening hebben, en iedereen mag het oneens zijn met elkaars mening. Een spotprent is precies dat, iemand's mening waarmee hij laat zien het oneens te zijn met iemand ander's mening. Soms komt de boodschap wat beter aan als het wat beledigender gebeurt. Dat is voor de rest niet netjes, maar zolang het bij een tekening blijft is het niet heel erg.
Komt van de Universiteit van Bergen, waarom zouden zij het anders in de collectie opnemen?quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:18 schreef Super7fighter het volgende:
Hoe weet je dat dit de profeet Mohammed is?![]()
Een lans breken voor het bespreekbaar maken van taboes. Ik kan zeggen dat ze aardig hebben aangetoond dat het een taboe is.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:20 schreef Meki het volgende:
het is onnodig provocatie hij weet wat de gevolgen daarvan zijn .
het zal niet blijven aan de tekening . Heel Arabische wereld is woedend
wat wou Denemarken hiernou mee bereiken ??
Het gaat dan ook niet om die cartoons. Het gaat om algehele onvrede en latente agressie tegen het westen/joden, die zich kanaliseert zodra daar een "aanleiding" voor is. De leiders gebruiken een taktiek van "Geef ze brood en spelen", appeleren aan het 'eergevoel van de moslim', en ja hoor, hele hordes onontwikkelden trappen er in.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:17 schreef milagro het volgende:
immers hoe kunnen ze die gezien hebben dan , hun kranten mogen dat soort plaatjes niet publiceren
ja en wat doet ze er dan mee?quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:18 schreef Meki het volgende:
[..]
nee niet jij Verdonk mag het belediging noemen
ik woon ten eerste niet in een Ghetto - vooroordeel 1quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:20 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Mocht ik jou ooit op straat tegenkomen in de Amsterdamse ghetto, dan ga ik jou geloof ik ook maar eens beledigen. Als dat vaak genoeg gedaan wordt leer je misschien eens dat wij hier kritiek gewoon toestaan. Dat we niet gestraft worden als we iets kritisch uitten over iemand anders, zijn geloof of zijn levenswijze. Dat is de Westerse way of life en als je daar geen trek in hebt denk ik dat je het beste Aboutaleb´s raad kan volgen.
Bevolkingsgroepen kan je direkt beledigen en leden van die groep kunnen dan naar de rechter stappen. Als je een spotprent van iemand maakt die al meer dan duizend jaar dood is beledig je daar direkt niemand mee. Mensen kunnen zich indirekt beledigd voelen, en dat is dan dikke pech voor ze. Als je sancties gaat stellen op indirecte beledigingen houdt het nooit meer op, het is iedereen vrij om iets/iemand tot heilig te verheffen en kritiek/spot daarop te willen verbieden.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:10 schreef Meki het volgende:
[..]
oow is dat ook een recht van meninguiting als je iemand beledigt en uitscheldt
dat wist ik niet ik dacht dat we in Nederland elkaar respecteren maar we mogen iedereen uitschelden![]()
Je mag iedereen beledigen in Nederland, wen er maar aan of neem een enkele reis Saudi.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:05 schreef Meki het volgende:
[..]
voor de tweede keer
Je mag niemand beledigen ook geen jehova´s
Sterker nog: Iedereen protesteert daar tegen dit soort godslastering maar het lezen en hebben van dit soort literatuur is ook godslastering. Hoe kan je dan in godsnaam weten waartegen je protesteert? Ik weet het wel. Het overgrote deel van het Midden-Oosten bestaat uit een hoop schapen die hun fundamentalistische muzelmannen enkel achterna lopen omdat hun geloof dat hen gebiedt. Eigenlijk is het gewoon enorm zielig. En dan vinden ze het nog vreemd dat wij ons geloof/levenswijze zo langzamerhand toch iets meer superieur vinden.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:17 schreef milagro het volgende:
[..]
Hulde.
Deze man begrijpt het.
En net als met Rushdie's boek destijds, wat geen hond daarzo gelezen heeft, gaan die moslims daar ook nu weer over de zeik, terwijl ze niet eens de prenten gezien hebben, immers hoe kunnen ze die gezien hebben dan , hun kranten mogen dat soort plaatjes niet publiceren
WAT?!quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Komt van de Universiteit van Bergen, waarom zouden zij het anders in de collectie opnemen?
en toch doen mensen dat en dat noemen ze vrijheidquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:22 schreef SCH het volgende:
Je mag iedereen beledigen Meki, maar wat veel mensen tegenwoordig nog wel eens vergeten is dat het niet hoeft.
Dat begrijp ik, lieve Gert, maar je ziet dat ook de Meki's zonder die agenda, net zo beledigd zijn?quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:22 schreef Gert het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om die cartoons. Het gaat om algehele onvrede en latente agressie tegen het westen/joden, die zich kanaliseert zodra daar een "aanleiding" voor is. De leiders gebruiken een taktiek van "Geef ze brood en spelen", appeleren aan het 'eergevoel van de moslim', en ja hoor, hele hordes onontwikkelden trappen er in.
Tevens is dit denk ik bedoeld als spierballenvertoon van Arabische leiders. Op deze manier laten ze het westen weten dat ze een futiliteit kunnen gebruiken om hier in Europa de pleuris uit te laten breken.
Het is niet "Denemarken", het is een cartoonist.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:20 schreef Meki het volgende:
[..]
het is onnodig provocatie hij weet wat de gevolgen daarvan zijn .
het zal niet blijven aan de tekening . Heel Arabische wereld is woedend
wat wou Denemarken hiernou mee bereiken ??
je geeft het toe dat beledigen mag ? mooi dan weet ik hoe jullie erover denkenquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je mag iedereen beledigen in Nederland, wen er maar aan of neem een enkele reis Saudi.
nee ik vind dat iedereen in de Arabische wereld de straat mag opgaan en tegen Denemarken mag protesterenquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:25 schreef Gert het volgende:
[..]
Het is niet "Denemarken", het is een cartoonist.
In het westen is het niet zo dat alles wat in de krant staat, goedgekeurd is door de regering.
De rechter bepaalt of de cartoonist te ver is gegaan. Niet een stel agressieve geloofsfanaten.
daarom kan een boekje als "De weg van de Islam" nu hier verkocht worden, meki, in jouw moskeetje.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:24 schreef Meki het volgende:
[..]
en toch doen mensen dat en dat noemen ze vrijheid![]()
Dat is het wel verdomme!!!!! HET IS NIET VOOR NIETS EEN SPOTPRENT!!!!!!quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:23 schreef Meki het volgende:
[..]
ik woon ten eerste niet in een Ghetto - vooroordeel 1
je gaat me toch niet zeggen dat een profeet beschilderen als een terrorist kritiek is![]()
Ja, die mensen vervelen zich een beetje, denk ik.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:24 schreef Meki het volgende:
[..]
en toch doen mensen dat en dat noemen ze vrijheid![]()
Nee, dat konden ze niet. Ze hebben daar een rechtstaat met een grondwet, waar iedere burger beschermd wordt tegen tirannieke dictators.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:27 schreef Meki het volgende:
en Denemarken kon hen straffen wegens grote belediging
Hoe weet je dat Mohammed beledigd is ? Misschien kan hij wel hartelijk lachen om de prenten.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:26 schreef Meki het volgende:
[..]
je geeft het toe dat beledigen mag ? mooi dan weet ik hoe jullie erover denken
Waar jij dan weer vreselijk tegen tekeer gaat, nogal hypocriet.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:28 schreef milagro het volgende:
[..]
daarom kan een boekje als "De weg van de Islam" nu hier verkocht worden, meki, in jouw moskeetje.
Juist, en dat gebeurt ook in Steng gelovige landen? Je neemt nu een voorbeeld wat niet juist is. Zoek een voorbeeld uit de Moslim landen.quote:: Op woensdag 1 februari 2006 13:03 schreef Meki het volgende:
[..]
en Denemarken weigert iets te doen tegen de provocatuers
hier worden de haatzaaiende imaams toch ook aangepakt of niet ? nou ik was daar tegen maar nu hoor ik dat het mag want dat is provocatie
Dat weet je allang Meki. Hoe zit het met al die keren dat je Van Gogh hebt uitgemaakt voor lomp varken? Was dat geen belediging? Het was toevallig wel een inwoner van mijn stad. Een kunstenaar waar ik graag naar keek en luisterde.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het onze eigen schuld, hadden we ons maar niet zo afhankelijk moeten maken van die olie uit die regio. En zelfs nu zit er geen enkele beweging in het Westen om iets aan die afhankelijkheid te doen, al heeft Bush er een praatje over gehouden, dat meteen tot boosheid in de Opec leidde.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:22 schreef Gert het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om die cartoons. Het gaat om algehele onvrede en latente agressie tegen het westen/joden, die zich kanaliseert zodra daar een "aanleiding" voor is. De leiders gebruiken een taktiek van "Geef ze brood en spelen", appeleren aan het 'eergevoel van de moslim', en ja hoor, hele hordes onontwikkelden trappen er in.
Tevens is dit denk ik bedoeld als spierballenvertoon van Arabische leiders. Op deze manier laten ze het westen weten dat ze een futiliteit kunnen gebruiken om hier in Europa de pleuris uit te laten breken.
Tegen dát soort dingen mag je in de Arabische wereld inderdaad wél protesteren.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:27 schreef Meki het volgende:
[..]
nee ik vind dat iedereen in de Arabische wereld de straat mag opgaan en tegen Denemarken mag protesteren
Je snapt de elementaire principes van een rechtsstaat volgens mij niet.quote:en Denemarken kon hen straffen wegens grote belediging
Meki ziet graag door de staat gecensureerde pers, begrijp ikquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:26 schreef Meki het volgende:
[..]
wie zegt dat ik naar moskee gaquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:28 schreef milagro het volgende:
[..]
daarom kan een boekje als "De weg van de Islam" nu hier verkocht worden, meki, in jouw moskeetje.
Leuk he, zo op de persoon spelen. Geniet je ervan?quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:32 schreef milagro het volgende:
[..]
Meki ziet graag door de staat gecensureerde pers, begrijp ik
Meki houdt niet van vrijheid, fatsoen gaat boven vrijheid, en wie bepaalt wat fatsoen is, juist, de beledigde moslim.
Dus nu is het een beeltenis van Mohammed, wat is het volgende excuus, waarvoor we door het stof moeten?
Wat veel mensen ook nogal eens vergeten is dat zelfs wanneer je je op je (veel te) lange tenen getrapt voelt, er ook andere manieren zijn om dat te uiten dan het uitroepen van fatwa's en het met veel misbaar verbranden van vlaggen en foto's.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:22 schreef SCH het volgende:
Je mag iedereen beledigen Meki, maar wat veel mensen tegenwoordig nog wel eens vergeten is dat het niet hoeft.
ja, heerlijkquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Leuk he, zo op de persoon spelen. Geniet je ervan?
Ach, een boycot - wat een ramp zeg.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:33 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Wat veel mensen ook nogal eens vergeten is dat zelfs wanneer je je op je (veel te) lange tenen getrapt voelt, er ook andere manieren zijn om dat te uiten dan het uitroepen van fatwa's en het met veel misbaar verbranden van vlaggen en foto's.
En dat om een stel maanden oude spotprenten.
Zijn ze al op T-shirts te verkrijgen eigenlijk?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |