abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:25:40 #201
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34701906
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Knaken zijn relatief, meestal gaat het om politieke redenen, ik weet zeker dat als Denemarken Willem van Oranje zo had geschetst met een bom op zijn hoofd, was er zeker een rel onstaan en had Balkenende zeker Deense ambassadeur op matje geroepen met acties dat zou volgen.
Denk je dat nou echt? Als er een islamitisch krantje Jezus als terrorist af zou beelden zou echt niemand er wakker van liggen. En dat terwijl er ook niet bepaald weinig Christenen op deze aardbol rondlopen....
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_34701924
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:48 schreef Meki het volgende:

[..]

gewoon doorgaan met beledigen he
want dat zijn enkel Moslims dat maakt niet uit he

Bij Joden mag je dat niet zeggen enkel bij Moslims
Ik heb geen goed woord over voor Mohammed, en ook niet voor Abraham, Mozes, Salomon en hoe al die engerds mogen heten. En de grootste griezel die uit de heilige teksten naar voren komt is god/jaweh/allah himself.
Dat moslims/christenen zich zo identificeren met dergelijke bedenkelijke types is hun eigen keuze en geen reden om dan maar te gaan doen alsof die zogenaamde heiligen o.k. zijn. Islam is een religie, en heeft verder niets te maken met ras of racisme, en die religie staat net als het christendom en alle andere religies gewoon ter discussie.

Wat betreft Joden is de situatie anders, daar gaat het om ras en etniciteit, niet om religie, Die paar orthodoxe Joden zijn natuurlijk helemaal knetter, maar die hebben geen behoefte om mensen te bekeren, of een of ander onfris politiek systeem in te voeren, en dus haalt (bijna) iedereen z'n schouders op als ie zo'n pijpenkrul ziet lopen.

Dus als moslims nu eindelijk eens hun religie hervormen (wat al eeuwen geleden had moeten gebeuren, maar goed) is het probleem in één keer opgelost. Scheiding van kerk en staat, vrijheid van geweten (en dus ook om de islam te verlaten), gelijkheid van man en vrouw, en hopla, einde gezeur.
pi_34701992
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:25 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Denk je dat nou echt? Als er een islamitisch krantje Jezus als terrorist af zou beelden zou echt niemand er wakker van liggen. En dat terwijl er ook niet bepaald weinig Christenen op deze aardbol rondlopen....
Van Willem van Oranje weet ik het wel zeker, was al een klein relletje toen een vlaams minister Balkenende harry potter noemde
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:28:36 #204
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34701994
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:14 schreef Rica het volgende:
Die dubbele standaard klopt idd.
Ik vraag me dat af. Als zelfs mevrouw Duisenberg een Palestijnse vlag in haar tuin kan ophangen.

Ik ben zelf sinds mijn 15de al intuïtief pro-Palestina; heb, ondanks een diepgeworteld historisch besef, weinig op met de zionistische gedachte. Niemand die mij hier in NL een strobreed in de weg heeft gelegd.

De hoogste baas van Iran ontkent in één speech de hele holocaust en het is hier niet verder gekomen dan wat diplomatiek protest.

Ieder lid van de Hofstadgroep krijgt een eerlijk proces en zelfs boekpublicaties worden via officiële nieuwsites naar buiten gebracht.

Je kan de goorste dingen over de MP, het kabinet, het Koninklijk Huis, de Europese Unie, de VS, Israël, de oorlog in Irak, de NAVO, Winston Churchill, Napoleon Bonaparte, Plato of Copernicus roepen,

MAAR OWEE ALS JE mohammed de profeet BELACHELIJK DURFT TE MAKEN.

Waar maken we ons eigenlijk druk om??
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator donderdag 2 februari 2006 @ 00:29:38 #205
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_34702026
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Van Willem van Oranje weet ik het wel zeker, was al een klein relletje toen een vlaams minister Balkenende harry potter noemde
Alleen wordt dan niet de Belgische ambassade bestormd door een horde agressievelingen.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_34702060
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:29 schreef Gert het volgende:

[..]

Alleen wordt dan niet de Belgische ambassade bestormd door een horde agressievelingen.
Het is maar dat Balkenende en Belgie in meerderheid Christelijk is

anders had balkenende wel een fatwa uitgeroepen

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2006 00:31:32 ]
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:31:54 #207
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34702085
quote:

[..]

En wie kon dat echt wat schelen? Waren alle Nederlanders ineens diep beledigd? Riepen we fatwa´s uit en gingen we Belgie boycotten.

Dat kan ons Westerlingen niets schelen. Wij zijn gewend aan die vrijheid. Wij kunnen daarmee omgaan. Verdraagzaamheid heet dat. Daar kunnen die heetgebakerde heethoofden in het MO nog wat van leren.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_34702236
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:31 schreef Ludwig het volgende:

[..]

En wie kon dat echt wat schelen? Waren alle Nederlanders ineens diep beledigd? Riepen we fatwa´s uit en gingen we Belgie boycotten.

Dat kan ons Westerlingen niets schelen. Wij zijn gewend aan die vrijheid. Wij kunnen daarmee omgaan. Verdraagzaamheid heet dat. Daar kunnen die heetgebakerde heethoofden in het MO nog wat van leren.
Nee we waren met zijn allen landverradders, we vonden vlaamse minister gelijk hebben en konden erom lachen. Een minister president die door meerderheid van NL 2 maal is gekozen. We hebben toen beetje last gehad van hypocriete schijnheligheid.

Welke vrijheid? Schei toch uit, je mag niet eens holocaust ontkennen je mag alles naar de Islam roepen, maar de islam mag niet terug lullen. Een aparte interpretatie van "verdraagzaamheid" noem ik dat. "die heetgebakerde heefthoofden" zijn een product van Westers imperialisme geweest.
pi_34702252
Ik ben slapen, trusten iedereen!

[ Bericht 53% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2006 00:38:13 ]
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:40:50 #210
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34702309
Ik ga nu ook naar bed. Allahoe Hakbar
pi_34702398
quote:

[..]

een klein relletje onderling, ja.
maar geen hordes NL-ers de straat op, geen Belgische producten in de ban, geen Belgen bedreigd, geen Belgische vlag verbrand etc etc etc.

Zolang moslims zich beroepen op hun geloof inzake hun mening over homo's "dat is nu eenmaal ons geloof, de Koran zegt dat homofilie zondig is, homo's minder dan varkens, het mag niet, het is ziek, en moeten wij dan tegen ons geloof ingaan??" moeten ze niet zeiken over de vrijheid die een niet moslim heeft om een (spot) prentje van Mohammed te maken of te plaatsen.
Dát is namelijk ONS geloof, vrijheid.

En aangezien de wet ons hier dat toestaat, zou je je hooguit op fatsoensnormen kunnen beroepen, maar dan komen we weer uit bij homo's minder dan varkens noemen.
Mág gezegd worden volgens de wet, is echter niet zo fatsoenlijk, niet waar?

Ben je het met een uitspraak, een afbeelding niet eens, dan stap je naar de rechter, zo doen wij dat hier.
Maar daar gaat men maanden na dato mensen BEDREIGEN vanwege 7 prentjes in hun EIGEN land.

Moslims mogen geen afbeeldingen hebben of maken van hun profeet, niet moslims mogen dat wel.
Mohammed betekent niets voor mij, de Islam is niet mijn geloof, ik zie werkelijk niet waarom moslims menen dat ik, hij, zij, wie dan ook hier of in Denemarken of waar dan ook zich aan hun regels zouden moeten houden.

Het is werkelijk van de zotte eigenlijk dat er ueberhaupt discussie over is, ik word er echt onpasselijk van.

En ja, dan moge deze ophef geënsceneerd zijn qua timing vanwege politiek gewin, maar ik zie hier op Fok alleen al menigeen die gewoon begrip heeft voor deze achterlijkheid.
Het is dus blijkbaar niet enkel dat politiek gewin, het is een kwestie van opdringen, opleggen, zeiken om het zeiken, kwaad willen worden om te kunnen schreeuwen en dreigen, lange tenen, volkomen gebrek aan relativeringsvermogen/humor/zelfspot/ zelfreflectie, en overdosis ego, misplaatste gekrenktheid, slachtofferisme en godsdienstwaanzin, en dan ben ik nog niet eens op de helft
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  Moderator donderdag 2 februari 2006 @ 00:49:39 #212
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_34702512
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee we waren met zijn allen landverradders, we vonden vlaamse minister gelijk hebben en konden erom lachen. Een minister president die door meerderheid van NL 2 maal is gekozen. We hebben toen beetje last gehad van hypocriete schijnheligheid.
Dat Nederlanders zelfspot hebben (en erom kunnen lachen als de premier Harry Potter wordt genoemd), is ondenkbaar binnen een groot deel van de moslimwereld? Je hoort je dan aangevallen te voelen, in je eer aangestast, en woedend te reageren?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:50:58 #213
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34702544
ik ben er nog steeds van overtuigd dat dat palestina-israelconflict het begin van WO2 zal zijn.
al dat gekanker op de westerse samenleving begint iedereen de strot uit te hangen.

jaartje leger lijkt me ook wel wat, lekker de sniper uithangen en onwestersen om zeep helpen vanaf 1 km afstand
De wereld is op hol geslagen
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:53:31 #214
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34702594
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:20 schreef Triggershot het volgende:
Deense krant wist best dat internationale reactie er massal op zou zijjn, kan niet dat iemand voor de media werkt en niet op de hoogte is van hoe het met Salman Rushie verliep. Er is geen sprake van taboes uit de Islam werken er is letterlijk sprake van belediging.
'Letterlijk' beledigen. Dat is een ongehoorde paradox, in dit geval, wat mij betreft, weet je dat?

Snap je dat de hele heisa rondom Rushdie: de fatwa, de jacht op zijn persoon, zijn jarenlange vlucht, voor mij aanvoelt als een ernstige, persoonlijke belediging? Of erger: een bedreiging?
Als Rushdie niet de dingen kan schrijven (dwz kunst kan maken) zoals hij dat wil, dan betekent dat DAT IK DAT OOK NIET KAN in de ogen van meer dan een miljard mensen.

Voor 'mij' ('de Westerse mens') is de kunst (net als de wetenschap) het hoogst haalbare, en daarmee misschien het meest religieuze, dat iemand ooit bereiken kan. Iemand daar zó grof in belemmeren (zoals met Rushdie is gebeurd), is niets minder dan heiligschennis. Een trap rrrécht in het kruis.
quote:
Een man, Mohammed, heilig voor 1,3 miljard moslims wordt afgebeeld ( wat al verboden is ) als terrorist. Daar val je ook meteen passieve moslims mee aan. Er is maar 1 man nodig, die zich imam noemt en die al in misschien kleinste dorp in Irak een fatwa uitroept richting moslims die zich beledigt voelen en ze zullen happen.
Nou ja, daar kan je hele psychologische onderzoeken op loslaten natuurlijk.
Feit blijft dat die cartoon helemaal niet voor het kleinste dorp in Irak was bedoeld (net zoals wat in dat kleinste dorp in Irak over het Westen wordt gezegd niet voor Westerse oren is bedoeld), maar toch als persoonlijke aanval wordt beschouwd.

Waarom niet iets meer relativering van de eigen religieuze beleving? Op een abstracter niveau is het hindoeïsme ook een belediging van het islamitische godsbeeld. Moeten we ons daar ook kwaad over maken? Om over het katholicisme maar te zwijgen...
quote:
Gelukkig spreken we vooralsnog zelfde taal, symboliek en letterlijk, maar alleen omdat ik meen dat er wederzijdse respect is in ons dialoog.
Ik heb geen enkele reden om met een moslim ruzie te maken, behalve als het écht zou gaan om fundamentele geloofskwesties op leven en dood.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:59:29 #215
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34702701
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:53 schreef Ringo het volgende:
Ik heb geen enkele reden om met een moslim ruzie te maken, behalve als het écht zou gaan om fundamentele geloofskwesties op leven en dood.
Ik vind mijn vrijheid van meningsuiting en de waarden en normen van de westerse samenleving ook zeer belangrijk.

dat geneuzel van moslims komt me dan ook ontzettend de strot uit, en gelukkig ben ik niet de enigste...
pi_34702904
Deze is brilliant!, zet wel een toepasselijk nummer op!!!
CandyShop van 50 Cent!!!! Brullen

http://retecool.com/comments.php?id=13512_0_1_0_C

pi_34703085
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 01:10 schreef Godslasteraar het volgende:
[afbeelding]

Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_34703233
http://www.zombietime.com/mohammed_image_archive/

(via retecool gevonden) ook wel interessant, afbeeldingen van Mohammed door de eeuwen heen.

de boze muzelmannen krijgen het druk!
pi_34704794
Candy Shop van 50 Cent is echt een treffer, en terwijl ik een echte metal-head ben zit ik te hier te pimpen met Hassan ''The Dude'' Hakbar.

vooral dat ''.... I'm the love doctor ...'' Tis de beste videoclip die ik jaren gezien heb

edit: just a little bit doet het ook goed, beter zelfs imo

[ Bericht 47% gewijzigd door Godslasteraar op 02-02-2006 04:06:52 ]
pi_34705167
En dat alles op een moment dat men tegen Iran sancties wil wegens z'n nucleair programma, en Iran op z'n beurt wil reageren met een beperken van de olieuitvoer. Door deze gebeurtenissen kan Iran waarschijnlijk op meer steun van de rest van de OPEC rekenen. Ik ga effe tanken...
pi_34705244
De managing editor van France-Soir kan op zoek naar een nieuwe job. Hij is door de eigenaar ontslagen wegens publicatie van de spotprenten.

Spotprenten van Mohammed publiceren als je werkgever moslim is...
Misschien wilde hij reeds vertrekken? Als je ontslagen wordt heb je recht op een werkloosheidsuitkering, als je zelf ontslag neemt niet
pi_34705542
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 05:04 schreef Doderok het volgende:
De managing editor van France-Soir kan op zoek naar een nieuwe job. Hij is door de eigenaar ontslagen wegens publicatie van de spotprenten.

Spotprenten van Mohammed publiceren als je werkgever moslim is...
De eigenaar van Le Soir is geen moslim maar een koptisch-orthodoxe Egyptenaar. Ik kan me wel voorstellen dat hij niet zo blij is met zo'n actie die zijn geloofsgenoten in Egypte in gevaar kan brengen. Bij kopten worden daar de hersens ingeslagen als een ezel voor de deur van een kopt uitglijdt.

[ Bericht 3% gewijzigd door CeeJee op 02-02-2006 06:53:01 ]
pi_34705947
-kutcookies -
pi_34705982
Heeft iemand de voorpagina van de Trouw in huis? Stond iets over rechtse R@bjes die van plan waren een Koran en Palestijnse vlaggen in de fik te steken, waarbij een aantal moslims vervolgens op de geplande plek is gaan bidden?
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 01:10 schreef Godslasteraar het volgende:
[afbeelding]

-edit, ah heb het al.

quote:
Bidden in het centrum van Kopenhagen

Uit extreem-rechtse hoek was er gedreigd op het Raadhuisplein Korans dan wel Palestijnse vlaggen te verbranden. Daarop togen enkele tientallen moslims naar het plein om er te bidden. Ook diverse media wachtten vol spanning af, maar extreem-rechts kwam niet opdagen.

De Deense krant Jyllands Posten publiceerde in september cartoons over profeet Mohammed. Andere landen nemen het thema blasfemie versus vrijheid van meningsuiting nu over. Gisteren plaatsten diverse Europese kranten de Deense cartoons. Na een bommelding werden de kantoren van de krant in Aarhus en Kopenhagen voor de tweede keer ontruimd.
pi_34706340
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Welke vrijheid? Schei toch uit, je mag niet eens holocaust ontkennen je mag alles naar de Islam roepen, maar de islam mag niet terug lullen. Een aparte interpretatie van "verdraagzaamheid" noem ik dat. "die heetgebakerde heefthoofden" zijn een product van Westers imperialisme geweest.
Landverraders? Lulkoek met de grote K, zouden we ineens allemaal landverraders zijn omdat Balkenende inderdaad op Harry Potter lijkt...... Balkenende leent zich nou eenmaal uitstekend voor een goed stukje satire, dat kan niemand ontkennen.

Nog einmal triggershot, de holocaust heeft wel degelijk plaatsgevonden feitelijk onomstreden ontegenzeggelijk en met plenty bewijzen. Kap met het vergelijken van genocide met een spotprent en als je dat gedaan hebt, kap dan ook eens met je joden parallellen. Zelfs als jij last hebt van je grote teen zou je er volgens mij nog een zionistische samenzwering de schuld van geven.
pi_34707929
Franse krant ontslaat redacteur om spotprent
Een Franse redacteur is ontslagen omdat hij een spotprent met daarop de profeet Mohammed heeft geplaatst op de voorpagina van zijn krant.

Redacteur Jacques Lefranc werd op straat gezet omdat de eigenaar van de krant, de France Soir, een 'krachtig signaal wilde geven dat hij de intieme geloofsovertuiging van elk individu respecteert.'

Rond een aantal Deense spotprenten van Mohammed is de afgelopen dagen een grote internationale rel ontstaan. De gewraakte Franse spotprent gaat in op die commotie (lees Cartoonrel: Bommelding Deense krant).
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34708039
Als God/Jahweh/Allah zich beledigd voelt, dan moet G/J/A maar een klacht indienen.
Tot nu toe blijft het vrij stil van de kant van de Almachtige Fabelfiguur, dus die plaatsvervangende verontwaardiging is nergens voor nodig.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_34708132
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:13 schreef Meki het volgende:
Franse krant ontslaat redacteur om spotprent
Een Franse redacteur is ontslagen omdat hij een spotprent met daarop de profeet Mohammed heeft geplaatst op de voorpagina van zijn krant.

Redacteur Jacques Lefranc werd op straat gezet omdat de eigenaar van de krant, de France Soir, een 'krachtig signaal wilde geven dat hij de intieme geloofsovertuiging van elk individu respecteert.'

Rond een aantal Deense spotprenten van Mohammed is de afgelopen dagen een grote internationale rel ontstaan. De gewraakte Franse spotprent gaat in op die commotie (lees Cartoonrel: Bommelding Deense krant).
Wat een onzin. Of je drukt af of niet. Je gaat niet afdrukken en dan als mosterd na de maaltijd de verantwoordelijke ontslaan als "signaal".
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34708191
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:22 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat een onzin. Of je drukt af of niet. Je gaat niet afdrukken en dan als mosterd na de maaltijd de verantwoordelijke ontslaan als "signaal".
Eindelijk iemand die slim nadenkt
zomaar beledigen dan word je ontslagen

quote:
Franse moslims woedend over Deense cartoons in France-Soir
Van onze correspondent Fokke Obbema

PARIJS - De publicatie van de Deense spotprenten over de profeet Mohammed in het dagblad France-Soir hebben woensdag grote verontwaardiging verwekt onder Franse moslims

De doorgaans gematigde voorzitter van de overkoepelende moslimraad, Dalil Boubakeur, noemde het ‘afschuwelijk’ en ‘een provocatie van de miljoenen Franse moslims’. Twee grote moslimorganisaties, waaronder de fundamentalistische UOIF, overwegen juridische stappen tegen France-Soir.

Met zo’n vijf miljoen moslims heeft Frankrijk de grootste islamitische gemeenschap van Europa. Onrust komt de regering slecht uit, vooral na de novemberrellen in de voorsteden.

Minister Jean-François Copé, de woordvoerder van de regering, hield zich op de vlakte. ‘U weet hoezeer Frankrijk hecht aan de vrijheid van meningsuiting’, zei hij. Om er in één adem aan toe te voegen dat ‘tolerantie en respect voor eenieders geloofsovertuiging’ ook van groot belang zijn. Het ministerie van Buitenlandse Zaken benadrukte dat de publicatie ‘uitsluitend de verantwoordelijkheid van de krant’ is.

‘Ja, we hebben het recht om een karikatuur van God te maken’, luidde de kop op de voorpagina van France-Soir. Huistekenaar Delize had daaronder drie serene goden (Boeddha, Jahweh en God) op een wolk getekend, vergezeld van een woedende Mohammed. ‘Wind je niet op, Mohammed’, staat er in het tekstballonetje van een glimlachende God. ‘We zijn hier allemaal gekarikaturiseerd.’

In een commentaar onder de kop ‘Intolerantie’ motiveert de krant zijn stellingname. Excuses aanbieden voor het uitoefenen van de vrijheid van meningsuiting geeft geen pas, al helemaal niet aan vertegenwoordigers van landen die hun eigen burgers vrijheid onthouden: ‘Dat is de wereld op zijn kop. Nee, wij verontschuldigen ons nooit voor het feit dat we vrij zijn te praten, te denken en te geloven.’

In de spotprenten valt niets racistisch of denigrerends te ontdekken, meent France-Soir. ‘Sommige zijn grappig, andere minder, dat is alles. Om dat aan te tonen hebben wij tot publicatie besloten.’ De krant zegt zich niets te willen aantrekken van ‘nieuwe inquisiteurs’ en ‘reactionaire vromen’.

Maar in moslimkringen worden andere motieven vermoed. Volgens Mohamed Bechari, die de Marokkaanse moslims vertegenwoordigt, probeert de krant ‘zijn financiële problemen op te lossen over de rug van de moslims’. Hij doelt daarmee op het uitstel van betaling dat France-Soir enkele maanden geleden heeft aangevraagd. De voorzitter van de moslimraad spreekt donderdag met de ambassadeur van Denemarken over de tekeningen.
pi_34708276
Ontslag
Overigens heeft de actie de directeur van France Soir, Jacques Lefranc, de kop gekost. De eigenaar van de krant, de in Egypte geboren Raymond Lakah, schreef in een verklaring dat hij met het ontslag van Lefranc 'een krachtig signaal wil afgeven dat het geloof en de overtuigingen van eenieder gerespecteerd moeten worden'. Lakah bood zijn excuses aan de moslimgemeenschap aan

En zo hoort het
moge er meer volgen
pi_34708660
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:28 schreef Meki het volgende:
Ontslag
Overigens heeft de actie de directeur van France Soir, Jacques Lefranc, de kop gekost. De eigenaar van de krant, de in Egypte geboren Raymond Lakah, schreef in een verklaring dat hij met het ontslag van Lefranc 'een krachtig signaal wil afgeven dat het geloof en de overtuigingen van eenieder gerespecteerd moeten worden'. Lakah bood zijn excuses aan de moslimgemeenschap aan

En zo hoort het
moge er meer volgen

Ze moeten niet de spotprenten censureren, ze moeten jankende humorloze fanatici op een nekschot trakteren.
pi_34708685
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:44 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ze moeten niet de spotprenten censureren, ze moeten jankende humorloze fanatici op een nekschot trakteren.
Wil je dood ofzo?
pi_34708697
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:45 schreef SCH het volgende:
Wil je dood ofzo?
Pas wanneer de hoeveelheid maagden weer aangevuld is.
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:47:43 #234
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34708744
quote:
Ontslag

En zo hoort het
moge er meer volgen
jij bent echt een misselijk figuur he, tis wel de democratie en vrije meningsuiting die door moslimterrorisme naar de knoppen gaan.

wat doe je hier nog, ga naar iran, is het paradijs voor jou en je vriendjes
pi_34708892
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:47 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

jij bent echt een misselijk figuur he, tis wel de democratie en vrije meningsuiting die door moslimterrorisme naar de knoppen gaan.

Kap eens met al dat shit man,

"Duivelse westen, Iran terroristen paradijs"

Wie is hier nou een misselijk figuur
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:55:16 #236
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34708929
Maar goed dan dat men aldaar de cartoons niet heeft gezien van gregorius nekschot, ik denk dan speciaal aan die van Mohammed die een klein meisje neukt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_34709265
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:47 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

nee ik provoceer en beledig mensen ik haat geen moslims zoals jij nee ik ben geen racist zoals jij
pi_34709270
AMSTERDAM - De hoofdredacteur van de Franse krant France Soir is ontslagen wegens de publicatie van cartoons van de profeet Mohammed, als solidair gebaar naar de Deense krant Jyllands-Posten.

De directeur van France Soir, de Franse Egyptenaar Raymond Lakah, noemde het ontslag 'een krachtig blijk van respect voor de intieme gevoelens en overtuigingen van miljoenen mensen in Frankrijk en elders'.

Hoofdredacteur Jacques Lefranc heeft zich ook de woede op de hals gehaald van islamitische leiders in Frankrijk. Dalil Boubakeur, de directeur van de grootste moskee van Parijs, betichtte de krant van 'een grove provocatie aan moslims in Frankrijk'. France Soir mag niet meer in Marokko worden verkocht.

Vandaag 'opent' France Soir de voorpagina met de kreet: 'Help, Voltaire, ze zijn gek geworden!' Met 'ze' worden zowel de leden van de directie bedoeld als moslims die zich te buiten gaan aan anti-Deense 'wraakacties'.

De krant publiceerde gisteren niet alleen de twaalf cartoons die Jyllands-Posten en Denemarken zo duur kwamen te staan. Op de voorpagina had France Soir ook een eigen tekening van allerlei 'goden', die, zittend op een wolk, tegen een lid van het gezelschap zeggen: ''Zeur niet, Mohammed, ze hebben van ons allemaal karikaturen gemaakt.''

France Soir heeft nog maar een oplage van rond de 40.000 exemplaren, maar was tot in de jaren zestig Frankrijks grootste krant. Algemeen wordt verwacht dat directeur Raymond Lakah de krant zal opheffen, maar overheidssteun kon dit tot nu toe voorkomen. Volgens redacteuren van de krant wilde hij toch al van de hoofdredacteur af en verschaften de cartoons hem nu een voorwendsel.

Ook in Duitsland, Italië en Spanje hebben gisteren kranten de gewraakte Deense karikaturen geplaatst.
  donderdag 2 februari 2006 @ 12:55:09 #239
8369 speknek
Another day another slay
pi_34709271
quote:
Nee, wij verontschuldigen ons nooit voor het feit dat we vrij zijn te praten, te denken en te geloven.’
quote:
Lakah bood zijn excuses aan de moslimgemeenschap aan
Nou dat heeft ook niet lang geduurd .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_34709307
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 12:55 schreef speknek het volgende:

[..]

[..]

en zo hoort het ook
lekker voor die journalist die alleen mensen beledigt
pi_34709341
quote:
Vandaag 'opent' France Soir de voorpagina met de kreet: 'Help, Voltaire, ze zijn gek geworden!' Met 'ze' worden zowel de leden van de directie bedoeld als moslims die zich te buiten gaan aan anti-Deense 'wraakacties'.
Heel goed
eeeh
pi_34709369
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 12:56 schreef Meki het volgende:

[..]

en zo hoort het ook
lekker voor die journalist die alleen mensen beledigt
Jij beledigt die journalist hier nu.. Mag lijen dat Allah je straft
eeeh
pi_34709381
quote:
Ontslag

En zo hoort het
moge er meer volgen
Alle katholieken ook maar ontslaan, Jehova's getuigen mogen immers ook geen beeltenissen hebben/maken van de profeet Jezus of God, dat is namelijk afgoderij.
Jehova's Getuigen worden dus dagelijks beledigd, geprovoceerd, DIT MOET NIET MOGEN!!!!!

pi_34709414
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 12:57 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Jij beledigt die journalist hier nu.. Mag lijen dat Allah je straft
jah en dat is terecht . nu heeft ie geen baan wegens beledigen geen inkomen
nu zalt ie eens goed nadenken
pi_34709420
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 12:55 schreef speknek het volgende:

[..]

[..]

Ja Speknek, op je knieën moet je, door het stof, zodra de muzelman zich beledigd voelt.
Wil je dood of zo? Nou, dan!!!!!!!!!!!!
pi_34709436
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 12:58 schreef milagro het volgende:

[..]

Alle katholieken ook maar ontslaan, Jehova's getuigen mogen immers ook geen beeltenissen hebben/maken van de profeet Jezus of God, dat is namelijk afgoderij.
Jehova's Getuigen worden dus dagelijks beledigd, geprovoceerd, DIT MOET NIET MOGEN!!!!!

[afbeelding]
en dat mag dus niet
JE MAG NIEMAND BELEDIGEN
pi_34709457
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 12:59 schreef Meki het volgende:

[..]

en dat mag dus niet
JE MAG NIEMAND BELEDIGEN
Ik beledig wie ik wil. EIKEL! zie je wel?
eeeh
pi_34709487

Miniature of Mohammed re-dedicating the Black Stone at the Kaaba. From Jami Al-Tawarikh, by Rashid Al-Din, 1324. Edinburgh University Library, ms. 20, fol. 55. Date: 1324-1585. Arabian (Mecca). Notice how Mohammed's face and body are shown completely, despite this painting being by a Muslim artist in Mecca itself.
pi_34709545
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:00 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Ik beledig wie ik wil. EIKEL! zie je wel?
nou dan heb je geen respect aan anderen . jammer dat er zoveel mensen die hetzelfde denkgedachte hebben zoals jij
pi_34709596
quote:

[..]

en dat mag dus niet
JE MAG NIEMAND BELEDIGEN
dus alle katholieken moeten maar hun beelden en prenten en crucifixen weghalen, omdat Jehova's dat als afgoderij kunnen zien en het dus beledigend is?

Fourteenth-century Persian miniature showing the Angel Gabriel speaking to Mohammed.

Dit is kunst die dus niet mag? Weghalen uit een Westers museum dus maar?
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:04:53 #251
8369 speknek
Another day another slay
pi_34709613
quote:
en dat mag dus niet
JE MAG NIEMAND BELEDIGEN
Jawel hoor, dat mag wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_34709630
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:04 schreef milagro het volgende:

[..]

dus alle katholieken moeten maar hun beelden en prenten en crucifixen weghalen, omdat Jehova's dat als afgoderij kunnen zien en dus beledigend is?

[afbeelding]
Fourteenth-century Persian miniature showing the Angel Gabriel speaking to Mohammed.

Dit is kunst die dus niet mag? Weghalen uit een Westers museum dus maar?
voor de tweede keer
Je mag niemand beledigen ook geen jehova´s
pi_34709654
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:04 schreef speknek het volgende:

[..]

Jawel hoor, dat mag wel.
dus ik mag joden en homo´s zwijnen noemen ?
pi_34709773
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:05 schreef Meki het volgende:

[..]

Ja, dat is toch gebleken dat dat mag, simpele ziel

Imam El Moumni is NIET veroordeeld voor zijn uitspraken

Een afbeelding van Mohammed , uit Iran nota bene.
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:09:55 #255
8369 speknek
Another day another slay
pi_34709803
quote:
Ja hoor, alhoewel enige onderbouwing leuk zou zijn.
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:09:56 #256
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34709806
quote:

[..]

Waarom denk je dat dat varken van een El Moumni dat ook mocht? Omdat we die vrijheid hier kennen.
pi_34709813
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:08 schreef milagro het volgende:

[..]

[afbeelding]

oow is dat ook een recht van meninguiting als je iemand beledigt en uitscheldt
dat wist ik niet ik dacht dat we in Nederland elkaar respecteren maar we mogen iedereen uitschelden
pi_34709854
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:10 schreef Meki het volgende:

[..]

dat wist ik niet ik dacht dat we in Nederland elkaar respecteren maar we mogen iedereen uitschelden
Ga dat maar aan El Moumni vertellen, dan, schatteke, die beledigt homo's, ik niet.
pi_34709875
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:09 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dat varken van een El Moumni dat ook mocht? Omdat we die vrijheid hier kennen.
ik vond dat eerst een belediging en dat veroordeelde ik maar nu trek ik het terug omdat het mag
pi_34709956
quote:

[..]

voor de tweede keer
Iemand weigeren de hand te schudden vinden wij hier beledigend.

Wij hoeven ons niet te houden aan regels die hier niet gelden.
pi_34709960
Gelukkig kan het ook zo
quote:
Jordaanse krant publiceert Deense spotprenten
AMMAN - Een Jordaanse roddelkrant heeft donderdag drie van de omstreden Deense spotprenten over de islamitische profeet Mohammed gepubliceerd. "Moslims in de wereld, wees redelijk", riep het weekblad Al-Shihan op bij de afbeeldingen van onder anderen Mohammed met een bom in zijn tulband.

"Wat roept meer vooroordelen op tegen de islam, deze karikaturen of foto's van gijzelnemers die voor de camera de keel van hun slachtoffer doorsnijden of een zelfmoordenaar die zichzelf opblaast tijdens een bruiloft in Amman?", schreef hoofdredacteur Jihad Momani. De hoofdredacteur verklaarde desgevraagd dat hij de cartoons heeft gepubliceerd "zodat mensen weten waartegen ze protesteren. Mensen vallen tekeningen aan die ze niet eens hebben gezien".
Bron: nu.nl

Prima dat zo'n krant z'n nek durft uit te steken en gelijk de vinger op de zere plek legt.
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:17:00 #262
8369 speknek
Another day another slay
pi_34710040
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:11 schreef Meki het volgende:
ik vond dat eerst een belediging en dat veroordeelde ik maar nu trek ik het terug omdat het mag
Je kunt het best veroordelen hoor. Beledigen is niet bepaald netjes.
En dat is het: iedereen mag een mening hebben, en iedereen mag het oneens zijn met elkaars mening. Een spotprent is precies dat, iemand's mening waarmee hij laat zien het oneens te zijn met iemand ander's mening. Soms komt de boodschap wat beter aan als het wat beledigender gebeurt. Dat is voor de rest niet netjes, maar zolang het bij een tekening blijft is het niet heel erg.
pi_34710050
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:14 schreef dVTB het volgende:
Gelukkig kan het ook zo
[..]

Prima dat zo'n krant z'n nek durft uit te steken en gelijk de vinger op de zere plek legt.
Hulde.

Deze man begrijpt het.
En net als met Rushdie's boek destijds, wat geen hond daarzo gelezen heeft, gaan die moslims daar ook nu weer over de zeik, terwijl ze niet eens de prenten gezien hebben, immers hoe kunnen ze die gezien hebben dan , hun kranten mogen dat soort plaatjes niet publiceren
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:18:05 #264
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34710072
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:08 schreef milagro het volgende:

[..]

[afbeelding]

Hoe weet je dat dit de profeet Mohammed is?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34710091
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:14 schreef milagro het volgende:

[..]

Iemand weigeren de hand te schudden vinden wij hier beledigend.

Wij hoeven ons niet te houden aan regels die hier niet gelden.
nee niet jij Verdonk mag het belediging noemen
pi_34710109
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:14 schreef dVTB het volgende:
Gelukkig kan het ook zo
[..]

de krant moet maar zelf verantwoordelijk nemen
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:20:09 #267
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34710139
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:03 schreef Meki het volgende:

[..]

nou dan heb je geen respect aan anderen . jammer dat er zoveel mensen die hetzelfde denkgedachte hebben zoals jij
Mocht ik jou ooit op straat tegenkomen in de Amsterdamse ghetto, dan ga ik jou geloof ik ook maar eens beledigen. Als dat vaak genoeg gedaan wordt leer je misschien eens dat wij hier kritiek gewoon toestaan. Dat we niet gestraft worden als we iets kritisch uitten over iemand anders, zijn geloof of zijn levenswijze. Dat is de Westerse way of life en als je daar geen trek in hebt denk ik dat je het beste Aboutaleb´s raad kan volgen.
pi_34710158
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:17 schreef speknek het volgende:

[..]

Je kunt het best veroordelen hoor. Beledigen is niet bepaald netjes.
En dat is het: iedereen mag een mening hebben, en iedereen mag het oneens zijn met elkaars mening. Een spotprent is precies dat, iemand's mening waarmee hij laat zien het oneens te zijn met iemand ander's mening. Soms komt de boodschap wat beter aan als het wat beledigender gebeurt. Dat is voor de rest niet netjes, maar zolang het bij een tekening blijft is het niet heel erg.
het is onnodig provocatie hij weet wat de gevolgen daarvan zijn .
het zal niet blijven aan de tekening . Heel Arabische wereld is woedend
wat wou Denemarken hiernou mee bereiken ??
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:21:00 #269
8369 speknek
Another day another slay
pi_34710170
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:18 schreef Super7fighter het volgende:
Hoe weet je dat dit de profeet Mohammed is?
Komt van de Universiteit van Bergen, waarom zouden zij het anders in de collectie opnemen?
pi_34710200
Je mag iedereen beledigen Meki, maar wat veel mensen tegenwoordig nog wel eens vergeten is dat het niet hoeft.
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:22:31 #271
8369 speknek
Another day another slay
pi_34710204
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:20 schreef Meki het volgende:
Een lans breken voor het bespreekbaar maken van taboes. Ik kan zeggen dat ze aardig hebben aangetoond dat het een taboe is.
  Moderator donderdag 2 februari 2006 @ 13:22:58 #272
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_34710223
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:17 schreef milagro het volgende:
immers hoe kunnen ze die gezien hebben dan , hun kranten mogen dat soort plaatjes niet publiceren
Het gaat dan ook niet om die cartoons. Het gaat om algehele onvrede en latente agressie tegen het westen/joden, die zich kanaliseert zodra daar een "aanleiding" voor is. De leiders gebruiken een taktiek van "Geef ze brood en spelen", appeleren aan het 'eergevoel van de moslim', en ja hoor, hele hordes onontwikkelden trappen er in.
Tevens is dit denk ik bedoeld als spierballenvertoon van Arabische leiders. Op deze manier laten ze het westen weten dat ze een futiliteit kunnen gebruiken om hier in Europa de pleuris uit te laten breken.
pi_34710241
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:18 schreef Meki het volgende:

[..]

nee niet jij Verdonk mag het belediging noemen
ja en wat doet ze er dan mee?
ze stapt evt naar de rechter.

maar wat vind jij okay, dat men de kop bekant ingeslagen wordt vanwege een fucking plaatje?
waarvan die achterlijken daar niet eens weten wat er precies opstond, omdat hun kranten die plaatjes niet zullen tonen?

waarom gingen die moslims niet over de zeik toen South Park afleveringen hadden met Mohammed?
waarom niet toen er allerlei leesboeken op de markt kwamen over Mohammed met op de kaft een afbeelding van Mohammed?

en hebben ze dit spel
al gezien? Moses kicks Mohammeds ass.

Is toch wel een onthoofdinkje waard, lijkt me, niet waar, Meki?
pi_34710251
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:20 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Mocht ik jou ooit op straat tegenkomen in de Amsterdamse ghetto, dan ga ik jou geloof ik ook maar eens beledigen. Als dat vaak genoeg gedaan wordt leer je misschien eens dat wij hier kritiek gewoon toestaan. Dat we niet gestraft worden als we iets kritisch uitten over iemand anders, zijn geloof of zijn levenswijze. Dat is de Westerse way of life en als je daar geen trek in hebt denk ik dat je het beste Aboutaleb´s raad kan volgen.
ik woon ten eerste niet in een Ghetto - vooroordeel 1
je gaat me toch niet zeggen dat een profeet beschilderen als een terrorist kritiek is
pi_34710261
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:10 schreef Meki het volgende:

[..]

Bevolkingsgroepen kan je direkt beledigen en leden van die groep kunnen dan naar de rechter stappen. Als je een spotprent van iemand maakt die al meer dan duizend jaar dood is beledig je daar direkt niemand mee. Mensen kunnen zich indirekt beledigd voelen, en dat is dan dikke pech voor ze. Als je sancties gaat stellen op indirecte beledigingen houdt het nooit meer op, het is iedereen vrij om iets/iemand tot heilig te verheffen en kritiek/spot daarop te willen verbieden.
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:24:23 #276
45206 Pietverdriet
pi_34710266
quote:

[..]

voor de tweede keer
Je mag iedereen beledigen in Nederland, wen er maar aan of neem een enkele reis Saudi.
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:24:27 #277
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34710271
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:17 schreef milagro het volgende:

[..]

Hulde.

Deze man begrijpt het.
En net als met Rushdie's boek destijds, wat geen hond daarzo gelezen heeft, gaan die moslims daar ook nu weer over de zeik, terwijl ze niet eens de prenten gezien hebben, immers hoe kunnen ze die gezien hebben dan , hun kranten mogen dat soort plaatjes niet publiceren
Sterker nog: Iedereen protesteert daar tegen dit soort godslastering maar het lezen en hebben van dit soort literatuur is ook godslastering. Hoe kan je dan in godsnaam weten waartegen je protesteert? Ik weet het wel. Het overgrote deel van het Midden-Oosten bestaat uit een hoop schapen die hun fundamentalistische muzelmannen enkel achterna lopen omdat hun geloof dat hen gebiedt. Eigenlijk is het gewoon enorm zielig. En dan vinden ze het nog vreemd dat wij ons geloof/levenswijze zo langzamerhand toch iets meer superieur vinden.
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:24:34 #278
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34710277
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Komt van de Universiteit van Bergen, waarom zouden zij het anders in de collectie opnemen?
WAT?!
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34710278
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:22 schreef SCH het volgende:
Je mag iedereen beledigen Meki, maar wat veel mensen tegenwoordig nog wel eens vergeten is dat het niet hoeft.
en toch doen mensen dat en dat noemen ze vrijheid
pi_34710292
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:22 schreef Gert het volgende:

[..]

Het gaat dan ook niet om die cartoons. Het gaat om algehele onvrede en latente agressie tegen het westen/joden, die zich kanaliseert zodra daar een "aanleiding" voor is. De leiders gebruiken een taktiek van "Geef ze brood en spelen", appeleren aan het 'eergevoel van de moslim', en ja hoor, hele hordes onontwikkelden trappen er in.
Tevens is dit denk ik bedoeld als spierballenvertoon van Arabische leiders. Op deze manier laten ze het westen weten dat ze een futiliteit kunnen gebruiken om hier in Europa de pleuris uit te laten breken.
Dat begrijp ik, lieve Gert, maar je ziet dat ook de Meki's zonder die agenda, net zo beledigd zijn?
  Moderator donderdag 2 februari 2006 @ 13:25:21 #281
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_34710303
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:20 schreef Meki het volgende:

[..]

Het is niet "Denemarken", het is een cartoonist.
In het westen is het niet zo dat alles wat in de krant staat, goedgekeurd is door de regering.

De rechter bepaalt of de cartoonist te ver is gegaan. Niet een stel agressieve geloofsfanaten.
pi_34710350
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je mag iedereen beledigen in Nederland, wen er maar aan of neem een enkele reis Saudi.
je geeft het toe dat beledigen mag ? mooi dan weet ik hoe jullie erover denken
pi_34710379
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:25 schreef Gert het volgende:

[..]

Het is niet "Denemarken", het is een cartoonist.
In het westen is het niet zo dat alles wat in de krant staat, goedgekeurd is door de regering.

De rechter bepaalt of de cartoonist te ver is gegaan. Niet een stel agressieve geloofsfanaten.
nee ik vind dat iedereen in de Arabische wereld de straat mag opgaan en tegen Denemarken mag protesteren

en Denemarken kon hen straffen wegens grote belediging
pi_34710390
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:24 schreef Meki het volgende:

[..]

daarom kan een boekje als "De weg van de Islam" nu hier verkocht worden, meki, in jouw moskeetje.
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:28:18 #285
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34710393
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:23 schreef Meki het volgende:

[..]

ik woon ten eerste niet in een Ghetto - vooroordeel 1
je gaat me toch niet zeggen dat een profeet beschilderen als een terrorist kritiek is
Dat is het wel verdomme!!!!! HET IS NIET VOOR NIETS EEN SPOTPRENT!!!!!!
pi_34710413
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:24 schreef Meki het volgende:

[..]

Ja, die mensen vervelen zich een beetje, denk ik.
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:29:16 #287
8369 speknek
Another day another slay
pi_34710421
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:27 schreef Meki het volgende:
Nee, dat konden ze niet. Ze hebben daar een rechtstaat met een grondwet, waar iedere burger beschermd wordt tegen tirannieke dictators.
pi_34710425
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Hoe weet je dat Mohammed beledigd is ? Misschien kan hij wel hartelijk lachen om de prenten.
pi_34710439
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:28 schreef milagro het volgende:

[..]

daarom kan een boekje als "De weg van de Islam" nu hier verkocht worden, meki, in jouw moskeetje.
Waar jij dan weer vreselijk tegen tekeer gaat, nogal hypocriet.
pi_34710460
quote:
: Op woensdag 1 februari 2006 13:03 schreef Meki het volgende:

[..]

en Denemarken weigert iets te doen tegen de provocatuers

hier worden de haatzaaiende imaams toch ook aangepakt of niet ? nou ik was daar tegen maar nu hoor ik dat het mag want dat is provocatie
Juist, en dat gebeurt ook in Steng gelovige landen? Je neemt nu een voorbeeld wat niet juist is. Zoek een voorbeeld uit de Moslim landen.
Wordt daar iemand aangepakt die een niet gelovige provoceert?

Oké, alle vragen in die richting worden niet beantwoord door je.
Je verlangt wel van het land wat je voedt excuses, terwijl het maar enkele personen zijn, maar toont totale begrip wanneer een bijbel of een paar gekken het hele westen dood wenst.
Kom niet met een antwoordt aan "zeg ik dat?" Geef eens voor één keer antwoordt, en onderbouw je antwoordt eens.
Zie niets anders dan alle vragen als deze ontwijken.
Die man is fout volgens de Islam, en de Imams die haat tegen het westen, of de mensen bespotten, met hun geloof in Jezus zijn net zo fout. En gelovigen (of dit nu moslims zijn, of christenen) die niet gelovigen bespotten zijn ook fout,maar om dan elkaar voor een plaatje te gaan boycotten? En wat ik het vreemdste vind....het zijn maar enkele mensen die zo handelen. Wanneer dit alle kanten opspringt, kan elk land elkaar wel boycotten

En ik wil graag antwoordt van Meki
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:30:47 #291
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34710476
quote:

[..]

Dat weet je allang Meki. Hoe zit het met al die keren dat je Van Gogh hebt uitgemaakt voor lomp varken? Was dat geen belediging? Het was toevallig wel een inwoner van mijn stad. Een kunstenaar waar ik graag naar keek en luisterde.
pi_34710487
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:22 schreef Gert het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het onze eigen schuld, hadden we ons maar niet zo afhankelijk moeten maken van die olie uit die regio. En zelfs nu zit er geen enkele beweging in het Westen om iets aan die afhankelijkheid te doen, al heeft Bush er een praatje over gehouden, dat meteen tot boosheid in de Opec leidde.
Terwijl er zo makkelijk iets aan gedaan kan worden, BPM afschaffen en een lagere btw voor auto's die 1 op 40 rijden, paar kerncentrales erbij, windmolens en kijken of er meer alternatieve bronnen gebruikt kunnen worden en flink investeren in de realisatie van kernfusie. Moet mogelijk zijn, maar van De Balk hoeven we in ieder geval niets te verwachten, die gaat liever tongen in het MO dan dat ie visie en initiatief tentoon spreidt.
  Moderator donderdag 2 februari 2006 @ 13:31:25 #293
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_34710497
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:27 schreef Meki het volgende:

[..]

nee ik vind dat iedereen in de Arabische wereld de straat mag opgaan en tegen Denemarken mag protesteren
Tegen dát soort dingen mag je in de Arabische wereld inderdaad wél protesteren.
quote:
Je snapt de elementaire principes van een rechtsstaat volgens mij niet.
Een regering straft geen burgers. Dat doet een rechter, en die toetst eerst de wet.
In het wetboek staan bepalingen mbt belediging, smaad en (gods)laster(ing).
pi_34710513
quote:

[..]

Meki ziet graag door de staat gecensureerde pers, begrijp ik
Meki houdt niet van vrijheid, fatsoen gaat boven vrijheid, en wie bepaalt wat fatsoen is, juist, de beledigde moslim.

Dus nu is het een beeltenis van Mohammed, wat is het volgende excuus, waarvoor we door het stof moeten?
pi_34710520
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:28 schreef milagro het volgende:

[..]

wie zegt dat ik naar moskee ga
vooroordeel 2
pi_34710548
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:32 schreef milagro het volgende:

[..]

Meki ziet graag door de staat gecensureerde pers, begrijp ik
Meki houdt niet van vrijheid, fatsoen gaat boven vrijheid, en wie bepaalt wat fatsoen is, juist, de beledigde moslim.

Dus nu is het een beeltenis van Mohammed, wat is het volgende excuus, waarvoor we door het stof moeten?
Leuk he, zo op de persoon spelen. Geniet je ervan?
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:33:04 #297
45206 Pietverdriet
pi_34710556
Meki, waarom wind jij je op over een paar tekeningen en waarom niet over de mensen die de islam als excuus voor moord en doodslag?
Waar blijven de demonstraties in Saudi tegen de moordpartijen in naam van de Islam?
Waar blijft de kritiek op de geestelijk leiders die verantwoordelijk zijn voor honderdduizenden in Algarije, in Egypte, In Afganistan? De moorden door moslims op moslims omdat ze niet moslim genoeg zouden zijn? Dat is schijnbaar minder erg?
pi_34710578
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:22 schreef SCH het volgende:
Wat veel mensen ook nogal eens vergeten is dat zelfs wanneer je je op je (veel te) lange tenen getrapt voelt, er ook andere manieren zijn om dat te uiten dan het uitroepen van fatwa's en het met veel misbaar verbranden van vlaggen en foto's.

En dat om een stel maanden oude spotprenten.

Zijn ze al op T-shirts te verkrijgen eigenlijk? .
pi_34710589
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Leuk he, zo op de persoon spelen. Geniet je ervan?
ja, heerlijk

jij zou toch moeten weten hoe goed dat voelt, SCH
pi_34710599
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:33 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Wat veel mensen ook nogal eens vergeten is dat zelfs wanneer je je op je (veel te) lange tenen getrapt voelt, er ook andere manieren zijn om dat te uiten dan het uitroepen van fatwa's en het met veel misbaar verbranden van vlaggen en foto's.

En dat om een stel maanden oude spotprenten.

Zijn ze al op T-shirts te verkrijgen eigenlijk? .
Ach, een boycot - wat een ramp zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')