Denk je dat nou echt? Als er een islamitisch krantje Jezus als terrorist af zou beelden zou echt niemand er wakker van liggen. En dat terwijl er ook niet bepaald weinig Christenen op deze aardbol rondlopen....quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Knaken zijn relatief, meestal gaat het om politieke redenen, ik weet zeker dat als Denemarken Willem van Oranje zo had geschetst met een bom op zijn hoofd, was er zeker een rel onstaan en had Balkenende zeker Deense ambassadeur op matje geroepen met acties dat zou volgen.
Ik heb geen goed woord over voor Mohammed, en ook niet voor Abraham, Mozes, Salomon en hoe al die engerds mogen heten. En de grootste griezel die uit de heilige teksten naar voren komt is god/jaweh/allah himself.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:48 schreef Meki het volgende:
[..]
gewoon doorgaan met beledigen he
want dat zijn enkel Moslims dat maakt niet uit he
Bij Joden mag je dat niet zeggen enkel bij Moslims
Van Willem van Oranje weet ik het wel zeker, was al een klein relletje toen een vlaams minister Balkenende harry potter noemdequote:Op donderdag 2 februari 2006 00:25 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Denk je dat nou echt? Als er een islamitisch krantje Jezus als terrorist af zou beelden zou echt niemand er wakker van liggen. En dat terwijl er ook niet bepaald weinig Christenen op deze aardbol rondlopen....
Ik vraag me dat af. Als zelfs mevrouw Duisenberg een Palestijnse vlag in haar tuin kan ophangen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:14 schreef Rica het volgende:
Die dubbele standaard klopt idd.
Alleen wordt dan niet de Belgische ambassade bestormd door een horde agressievelingen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Van Willem van Oranje weet ik het wel zeker, was al een klein relletje toen een vlaams minister Balkenende harry potter noemde
Het is maar dat Balkenende en Belgie in meerderheid Christelijk isquote:Op donderdag 2 februari 2006 00:29 schreef Gert het volgende:
[..]
Alleen wordt dan niet de Belgische ambassade bestormd door een horde agressievelingen.
En wie kon dat echt wat schelen? Waren alle Nederlanders ineens diep beledigd? Riepen we fatwa´s uit en gingen we Belgie boycotten.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Van Willem van Oranje weet ik het wel zeker, was al een klein relletje toen een vlaams minister Balkenende harry potter noemde
Nee we waren met zijn allen landverradders, we vonden vlaamse minister gelijk hebben en konden erom lachen. Een minister president die door meerderheid van NL 2 maal is gekozen. We hebben toen beetje last gehad van hypocriete schijnheligheid.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:31 schreef Ludwig het volgende:
[..]
En wie kon dat echt wat schelen? Waren alle Nederlanders ineens diep beledigd? Riepen we fatwa´s uit en gingen we Belgie boycotten.
Dat kan ons Westerlingen niets schelen. Wij zijn gewend aan die vrijheid. Wij kunnen daarmee omgaan. Verdraagzaamheid heet dat. Daar kunnen die heetgebakerde heethoofden in het MO nog wat van leren.
een klein relletje onderling, ja.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat Nederlanders zelfspot hebben (en erom kunnen lachen als de premier Harry Potter wordt genoemd), is ondenkbaar binnen een groot deel van de moslimwereld? Je hoort je dan aangevallen te voelen, in je eer aangestast, en woedend te reageren?quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee we waren met zijn allen landverradders, we vonden vlaamse minister gelijk hebben en konden erom lachen. Een minister president die door meerderheid van NL 2 maal is gekozen. We hebben toen beetje last gehad van hypocriete schijnheligheid.
'Letterlijk' beledigen. Dat is een ongehoorde paradox, in dit geval, wat mij betreft, weet je dat?quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:20 schreef Triggershot het volgende:
Deense krant wist best dat internationale reactie er massal op zou zijjn, kan niet dat iemand voor de media werkt en niet op de hoogte is van hoe het met Salman Rushie verliep. Er is geen sprake van taboes uit de Islam werken er is letterlijk sprake van belediging.
Nou ja, daar kan je hele psychologische onderzoeken op loslaten natuurlijk.quote:Een man, Mohammed, heilig voor 1,3 miljard moslims wordt afgebeeld ( wat al verboden is ) als terrorist. Daar val je ook meteen passieve moslims mee aan. Er is maar 1 man nodig, die zich imam noemt en die al in misschien kleinste dorp in Irak een fatwa uitroept richting moslims die zich beledigt voelen en ze zullen happen.
Ik heb geen enkele reden om met een moslim ruzie te maken, behalve als het écht zou gaan om fundamentele geloofskwesties op leven en dood.quote:Gelukkig spreken we vooralsnog zelfde taal, symboliek en letterlijk, maar alleen omdat ik meen dat er wederzijdse respect is in ons dialoog.
Ik vind mijn vrijheid van meningsuiting en de waarden en normen van de westerse samenleving ook zeer belangrijk.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:53 schreef Ringo het volgende:
Ik heb geen enkele reden om met een moslim ruzie te maken, behalve als het écht zou gaan om fundamentele geloofskwesties op leven en dood.
quote:Op donderdag 2 februari 2006 01:10 schreef Godslasteraar het volgende:
Deze is brilliant!, zet wel een toepasselijk nummer op!!!
CandyShop van 50 Cent!!!! Brullen![]()
[afbeelding]
http://retecool.com/comments.php?id=13512_0_1_0_C
![]()
De eigenaar van Le Soir is geen moslim maar een koptisch-orthodoxe Egyptenaar. Ik kan me wel voorstellen dat hij niet zo blij is met zo'n actie die zijn geloofsgenoten in Egypte in gevaar kan brengen. Bij kopten worden daar de hersens ingeslagen als een ezel voor de deur van een kopt uitglijdt.quote:Op donderdag 2 februari 2006 05:04 schreef Doderok het volgende:
De managing editor van France-Soir kan op zoek naar een nieuwe job. Hij is door de eigenaar ontslagen wegens publicatie van de spotprenten.
Spotprenten van Mohammed publiceren als je werkgever moslim is...
quote:Op donderdag 2 februari 2006 01:10 schreef Godslasteraar het volgende:
Deze is brilliant!, zet wel een toepasselijk nummer op!!!
CandyShop van 50 Cent!!!! Brullen![]()
[afbeelding]
http://retecool.com/comments.php?id=13512_0_1_0_C
![]()
quote:Bidden in het centrum van Kopenhagen
Uit extreem-rechtse hoek was er gedreigd op het Raadhuisplein Korans dan wel Palestijnse vlaggen te verbranden. Daarop togen enkele tientallen moslims naar het plein om er te bidden. Ook diverse media wachtten vol spanning af, maar extreem-rechts kwam niet opdagen.
De Deense krant Jyllands Posten publiceerde in september cartoons over profeet Mohammed. Andere landen nemen het thema blasfemie versus vrijheid van meningsuiting nu over. Gisteren plaatsten diverse Europese kranten de Deense cartoons. Na een bommelding werden de kantoren van de krant in Aarhus en Kopenhagen voor de tweede keer ontruimd.
Landverraders? Lulkoek met de grote K, zouden we ineens allemaal landverraders zijn omdat Balkenende inderdaad op Harry Potter lijkt...... Balkenende leent zich nou eenmaal uitstekend voor een goed stukje satire, dat kan niemand ontkennen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee we waren met zijn allen landverradders, we vonden vlaamse minister gelijk hebben en konden erom lachen. Een minister president die door meerderheid van NL 2 maal is gekozen. We hebben toen beetje last gehad van hypocriete schijnheligheid.
Welke vrijheid? Schei toch uit, je mag niet eens holocaust ontkennen je mag alles naar de Islam roepen, maar de islam mag niet terug lullen. Een aparte interpretatie van "verdraagzaamheid" noem ik dat. "die heetgebakerde heefthoofden" zijn een product van Westers imperialisme geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |