Ik mag in de eredivisie gaan beginnen met Dordt. De transferperiode was vrij druk....
Johan van der Werff naar Sparta, gratis. Opmerkelijk genoeg waren de fans hier blij mee, terwijl hij toch erg veel punten heeft gepakt in mijn promotiestrijd. Zijn vervanger is Karim Zaza van Bröndby, ook gratis.
Achterin heb ik Sjoerd Schrier van RKC gratis als uitbreiding voor de defensie. Ik moet nog een rechtsback gaan zoeken, aangezien mijn reserveback Reinhard Breinburg vertrokken is. Die was van Feyenoord gehuurd en ging naar NAC.
Reservespeler Kevin van Baarlen werd door RKC gekocht, speelde toch nooit bij mij. Ferry van Lare bleek niet meer te behouden. Goed seizoen gedraaid en toen kwam Ajax. Flink geld, Robin Muller van Moppes erbij, dus vooruit maar. Wel zonde. Past wel in de rare aankopen die Danny Blind heeft gedaan in mijn potje. Eerder al Jan Smit van Volendam... Als vervangers van Van Lare heb ik Alfred Schreuder gratis gehaald, alsmede een Congolees van Grimsby. Die vervangt meer de gehuurde Boakye, die terug is naar Ajax.
Cecilio Lopes gaat weg, wil maar niet bijtekenen. Hij werd wel speler van het jaar, maar meer omdat huurlingen dat volgens mij niet kunnen worden. Als vervanger heb ik Roy Stroeve van ADO Den Haag gratis gehaald en die hoort al direct bij de publiekslievelingen en is al geliefd personeel van Dordt. In een bericht zei Stroeve dat hij de Dordt-fans zou gaan tonen wat voetbal is. Ben benieuwd dus.
Voorin de meeste mutaties, want de huurlingen Putter en Van der Velden waren onhoudbaar. Ik ben aan het proberen om Van der Velden te kopen / te huren, lukt nog niet echt. Ik had Walter van Ommeren van Barendrecht al binnen, maar dat was meer met het oog op GGD voetbal. Daarom heb ik Kwame Quansah gratis van Ajax gehaald, kon ook naar AZ, maar wilde bij mij spelen. Eddy Putter is door RKC verkocht aan Feyenoord, dus die kan ik niet meer huren. Zijn plaats moet ingenomen worden door Paolucci, een jonge Italiaan van Juve. Ik zoek echter nog een spits voor erbij. Ali Elkhattabi was helaas te duur.
Verder heb ik Danny Slingerland en Rick Verbrugge van ASWH gehaald voor de toekomst, beiden kwamen gratis.
Op het WK werd opmerkelijk genoeg Saudi-Arabië derde. De spits, die er 7 maakte, was helaas te duur voor mij.
ASWH, de trots van de regiowww.thuisuiteten.nl