abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 februari 2006 @ 17:27:44 #1
39128 S_
Shame on you
pi_34685903
Het zit bij mij in de familie en ik heb ergens gelezen dat het erfelijk is. Ik heb ontzettend last van stemmingswisselingen. Op dit moment voel ik me heel naar. Ik kan ook extreem vrolijk zijn en ga dan over grenzen heen. Zijn er meer mensen hier die Manisch Depressief zijn en hoe herken je dit?

Alvast bedankt.
  woensdag 1 februari 2006 @ 17:37:01 #2
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_34686185
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:27 schreef S_ het volgende:
Het zit bij mij in de familie en ik heb ergens gelezen dat het erfelijk is. Ik heb ontzettend last van stemmingswisselingen. Op dit moment voel ik me heel naar. Ik kan ook extreem vrolijk zijn en ga dan over grenzen heen. Zijn er meer mensen hier die Manisch Depressief zijn en hoe herken je dit?

Alvast bedankt.
Door met een psycholoog/psychiater te gaan praten? Ik zou eens met de huisarts praten die verwijst je wel door indien nodig

Mensen die ik ken die het hadden zijn idd net zoals jij beschrijft. Er is of niets mee aan te vangen, of ze zijn de koning te rijk. Er zit weinig tussen.
pi_34686322
Praat jezelf vooral een trauma aan... Als manische depressiviteit in je familie voorkomt hoeft dat nog niet te betekenen dat jij het ook krijgt.. kwestie van je instelling!

Kijk je met bovengemiddelde interesse naar scheermesjes, of probeer je het positief te bekijken en denk je: "laat die depri-familie maar stikken, ik ga het verschil maken!" ?

Ik bedoel maar: positief zijn is de sleutel
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_34686410
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:41 schreef Gripper het volgende:
Praat jezelf vooral een trauma aan... Als manische depressiviteit in je familie voorkomt hoeft dat nog niet te betekenen dat jij het ook krijgt.. kwestie van je instelling!

Kijk je met bovengemiddelde interesse naar scheermesjes, of probeer je het positief te bekijken en denk je: "laat die depri-familie maar stikken, ik ga het verschil maken!" ?

dus als je een psychische stoornis hebt is dat je eigen schuld omdat je niet vrolijk genoeg bent geweest?
wat een kwats
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_34686475
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:43 schreef liefie_ het volgende:

[..]

dus als je een psychische stoornis hebt is dat je eigen schuld omdat je niet vrolijk genoeg bent geweest?
wat een kwats
positief blijven helpt meestal wel... je zelf dwingen positief te blijven helpt dus ook
pi_34686485
Niet.

[ Bericht 98% gewijzigd door Copycat op 01-02-2006 19:17:31 (Baggerreactie is weg.) ]
Unspoken words were understood
  woensdag 1 februari 2006 @ 17:48:22 #7
39128 S_
Shame on you
pi_34686565
Ja dat wilde ik nou net zeggen. Het zit gewoon in mij. Ik zit sinds vorige week bij psycholoog. Ik ga het morgen aan hem vertellen. Maar ik volg ook een cursus faalangst (gaat al een tijd niet goed met mij en daardoor probeer ik waarschijnlijk alles). En mensen daar zeiden tegen mij dat ik zo ontzettend anders was dan in het begin. In het begin was ik extreem druk en nu helemaal niet meer.

En omdat het in je familie zit, voel ik juist als een last. Misschien omdat het eigenlijk een taboe en omdat ik gelijk een beeld krijg van inrichtingen etc.
pi_34686789
quote:

dit klopt niet echt, het is vrij biologisch

iemand die schizofreen is kan ook niet opeens denken: hey hallo, laat ik maar weer alles positief bekijken en normaal gaan doen
pi_34687234
Mis je bij manisch-depresief zijn niet gewoon je lithium? (O.i.d?)
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_34687267
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:55 schreef Sebastiaan2003 het volgende:

[..]

dit klopt niet echt, het is vrij biologisch

iemand die schizofreen is kan ook niet opeens denken: hey hallo, laat ik maar weer alles positief bekijken en normaal gaan doen
Ach, een positieve benadering kan vast nooit kwaad, ook al zit depressiviteit dan misschien in de genen.
is dat nou eigenlijk al eens afdoende bewezen? ik kan me namelijk ook heel goed voorstellen dat wanneer je familie depri is, je dat zelf ook wordt. Waar je mee omgaat wordt je mee besmet. Als je in die vicieuze cirkel zit is het wel heel makkelijk om het maar af te doen als: " tja, ik kan er niks aan doen, dus ik accepteer het maar *kras kras* "

Ik heb jarenlang tegen een depressief geval in m'n eigen familie aangekeken, en dat was uiteraard geen leuke tijd, maar ik ben er persoonlijk nooit treurig van geworden. Misschien dat ik psychisch gewoon heel sterk ben. Voorlopig vind ik het allemaal iig wel best dat ik nooit zit te treuren.
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:43 schreef liefie_ het volgende:
wat een kwats
dat zeg ik toch niet? Ik zeg dat je op twee manieren ermee kunt omgaan: Ts weet niet of ze wel of niet manisch depressief is, en ze is bang dat ze het heeft omdat het in de familie zit. je kunt dan denken: "ik ben manisch, wat een ellende"
of je kunt zeggen: "Ik maak er gewoon het beste van"

ik zou kiezen voor die laatste optie. Bij de pakken gaan neerzitten is wel erg makkelijk, en lost niets op.

[ Bericht 27% gewijzigd door Gripper op 01-02-2006 18:16:42 ]
Mijn foto's op Flickr!
pi_34687776
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:09 schreef Oblivion het volgende:
Mis je bij manisch-depresief zijn niet gewoon je lithium? (O.i.d?)
Nee het gaat om lage serotonine activiteit icm hoge norepinefrine activiteit. Dat veroorzaakt manische episodes. Depressiviteit draait om de interactie tussen norepinefrine en serotonine. Maar het klopt wel idd, dat lithium helpt voor personen die manisch-depressief zijn.
pi_34687902
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:27 schreef Sebastiaan2003 het volgende:
Maar het klopt wel idd, dat lithium helpt voor personen die manisch-depressief zijn.
Maar het verneukt je nieren...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_34688328
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Klopt, in te hoge doses wel. Probleem is dat te weinig gebruik geen effect heb, en het dus erg moeilijk is om 'de gulden middenweg' te vinden.
pi_34688405
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Oh bah, dat wist ik niet...
Niet doen dus.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_34688537
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:45 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Oh bah, dat wist ik niet...
Niet doen dus.
In sommige gevallen zijn de nadelige effecten van antipsychotica, 'beter' dan geen medicijnen slikken.
Het klinkt voor mij niet alsof dat in ts haar geval geldt, maar dan moet je vooral denken aan iemand die verschrikkelijk lijdt onder de MDS (of een andere stoornis)
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2006 @ 18:53:03 #16
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_34688664
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:45 schreef GF het volgende:
Cc: Edit.
Wat TS beschrijft heb ik ook sinds een paar weken. Het sloopt je.

Ik begin me nou weer echt kut te voelen.

[ Bericht 51% gewijzigd door Copycat op 01-02-2006 19:19:10 ]
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_34688725
quote:
Zijn er meer mensen hier die Manisch Depressief zijn en hoe herken je dit?
Ga je er nu trouwens al vanuit dat je Manisch depressief bent?
pi_34688844
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:10 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ach, een positieve benadering kan vast nooit kwaad, ook al zit depressiviteit dan misschien in de genen.
is dat nou eigenlijk al eens afdoende bewezen? ik kan me namelijk ook heel goed voorstellen dat wanneer je familie depri is, je dat zelf ook wordt. Waar je mee omgaat wordt je mee besmet. Als je in die vicieuze cirkel zit is het wel heel makkelijk om het maar af te doen als: " tja, ik kan er niks aan doen, dus ik accepteer het maar *kras kras* "

Ik heb jarenlang tegen een depressief geval in m'n eigen familie aangekeken, en dat was uiteraard geen leuke tijd, maar ik ben er persoonlijk nooit treurig van geworden. Misschien dat ik psychisch gewoon heel sterk ben. Voorlopig vind ik het allemaal iig wel best dat ik nooit zit te treuren.
[..]

dat zeg ik toch niet? Ik zeg dat je op twee manieren ermee kunt omgaan: Ts weet niet of ze wel of niet manisch depressief is, en ze is bang dat ze het heeft omdat het in de familie zit. je kunt dan denken: "ik ben manisch, wat een ellende"
of je kunt zeggen: "Ik maak er gewoon het beste van"

ik zou kiezen voor die laatste optie. Bij de pakken gaan neerzitten is wel erg makkelijk, en lost niets op.
dat zeg ik toch ook niet?
er is alleen nog een heel gebied tussen bij de pakken neer zitten en alles met een zonnetje bekijken
ik vind het goed dat als de ts een vermoeden heeft van een psychische stoornis (en in dit geval nog met een biologische aanleg) en daar wat mee doet
er zijn genoeg mensen die er niks mee doen en er straks niet meer uit komen

wat is er toch mis met bij een psycholoog eens gaan praten?
word echt vreselijk moe van al die mensen die zeggen ja je doet t zelf
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
  woensdag 1 februari 2006 @ 19:23:24 #19
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_34689634
De kans was volgens mij rond 5% Of minder dat als je vader of moeder Het heeft jij het ook krijgt
  woensdag 1 februari 2006 @ 19:28:24 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_34689780
Ik heb twijfels bij bestaanstrecht van dit topic. FOK! is niet de plaats om dit soort diagnoses te vragen dan wel te geven, en dat. Daar zijn professionals voor. En dat zijn wij niet.

Houd daar dus rekening mee, svp.

On topic denk ik dat TS zich nu enkel sámen met haar therapeut moet proberen te diagnosticeren. Niet op eigen houtje, met behulp van internet.

Succes!

Oh ja: er is ook wat onzin weg. En ik heb de TT even verbeterd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 1 februari 2006 @ 19:33:15 #21
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_34689963
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:28 schreef Copycat het volgende:
Ik heb twijfels bij bestaanstrecht van dit topic. FOK! is niet de plaats om dit soort diagnoses te vragen dan wel te geven, en dat. Daar zijn professionals voor. En dat zijn wij niet.

Houd daar dus rekening mee, svp.

On topic denk ik dat TS zich nu enkel sámen met haar therapeut moet proberen te diagnosticeren. Niet op eigen houtje, met behulp van internet.

Succes!

Oh ja: er is ook wat onzin weg. En ik heb de TT even verbeterd.
Maar copycat Je weet toch alles of niet
pi_34690017
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:48 schreef S_ het volgende:
Ja dat wilde ik nou net zeggen. Het zit gewoon in mij. Ik zit sinds vorige week bij psycholoog.
Moet je dan niet bij de psychiater zijn?
pi_34690080
ik vind de enig logische stap om inderdaad prof.hulp er bij te gaan halen.. die weten precies het hoe en wat..enige wat wij kunnen doen is het je aanraden
Salsa Española
pi_34691993
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:34 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Moet je dan niet bij de psychiater zijn?
Wat is het verschil
pi_34692187
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:24 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Wat is het verschil
Een psychiater heeft een medische studie gedaan, en benadert het probleem dus medisch, en kan ook medicatie voorschrijven.
  donderdag 2 februari 2006 @ 09:55:58 #26
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_34707511
Hoelang duren die up's en down's eigenlijk?
pi_34710419
ik heb ook wel vaak stemmingswisselingen. (niet zo erg als MDS denk ik)
Maar ik merk wel dat ik dat zelf beïnvloeden kan.

Misschien kan je er eens over praten met de familieleden die het hebben, zij kunnen je wel goed vertellen wat de symptomen zijn...
Verder is het denk ik nooit onverstandig eens contact op te nemen met je huisarts om over dit soort zaken te praten
I do not have a psychiatrist and I do not want one, for the simple reason that if he listened to me long enough, he might become disturbed.
pi_34711091
quote:

Mensen moeten zichzelf en anderen vooal niks aanpraten, maar degene die wekelijk depressief of manisch-depressief zijn komen er echt niet met enkel een positive instelling, er zitten namelijk wat meer zaken aanvast dan waar met je bewuszijn invloed op kan uitoefenen
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:51:29 #29
39128 S_
Shame on you
pi_34711258
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 09:55 schreef El-Rico het volgende:
Hoelang duren die up's en down's eigenlijk?
Depressie. Een paar maanden. Dat ik me heel erg gelukkig ben een aantal weken. Het is eigenlijk verschillend. Ik heb er met de psycholoog over gepraat en omdat ik over een paar weken weer terug verhuis naar mijn ouders vindt hij het tekort om precies een diagnose te stellen. Maar volgens hem ben ik op dit moment vooral zwaar overspannen en dat ik waarschijnlijk daardoor dat soort dingen in mijn hoofd ga halen. Maar hij zegt dat ik het wel beter kan laten onderzoeken.
pi_34711590
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:27 schreef Sebastiaan2003 het volgende:

[..]

Nee het gaat om lage serotonine activiteit icm hoge norepinefrine activiteit. Dat veroorzaakt manische episodes. Depressiviteit draait om de interactie tussen norepinefrine en serotonine. Maar het klopt wel idd, dat lithium helpt voor personen die manisch-depressief zijn.
Maar lithium kan ook heeel gevaarlijk zijn als het niet goed gedoseerd is, mijn oma kreeg een verkeerde dosis en is daaraan overleden.
You gotta cry without weeping, talk without speaking, scream without raising your voice.
pi_34711865
Als je in de medische encyclopedie gaat opzoeken wat jou mogelijk kan mankeren vind je in elke aandoening wel iets herkenbaars. En als je begint met zoeken, begin je meestal bij de ergste aandoening. Dus ga jezelf geen ziekte aanpraten, laat dat een arts doen.

Het begrip 'manisch-depressief' is minder relevant dan je misschien aanneemt. Het is 'slechts' een syndroom en individuele mensen hebben individuele syndromen. Voor hetzelfde geldt had je anorixia nervosa gekregen. Belangrijker is dat je gaat begrijpen waar het psychisch disfunctioneren vandaan komt. Je gaat dus op zoek naar de oorzaak van je problemen. Als je weet wat je problemen zijn kan je ze oplossen. Is de oorzaak biologisch, dan moet je medicijnen slikken. Zijn de problemen van psychische aard dan is de behandeling niet zo simpel, maar weet je wel dat je problemen opgelost kúnnen worden en zit je niet persé een heel leven lang vast aan bepaalde medicijnen.

Maar maak je geen zorgen. Het zal best allemaal wel meevallen.

En onthoudt dat iedereen in zijn leven aanloopt tegen dingen die minder leuk en aardig zijn. Je bent niet de enige die het moeilijk heeft. Maar problemen kunnen worden opgelost en je zal er uiteindelijk sterker door worden.

Succes!
pi_34711941
Always look at the bright side of life. *fluit..fluit..fluit Dit leid een paar keer meezingen en je voelt je zo weer happy!
pi_34721622
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:08 schreef Netflier het volgende:
Maar maak je geen zorgen. Het zal best allemaal wel meevallen.
Hoe weet jij dat nou
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_34722926
mensen moeten niet te veel nadenken over zich zelf en pas manisch worden wanneer je bijvoorbeeld in een hel hebt gezeten en niet wanneer je 1 keer zonder eten naar bed bent gestuurd

weet je wat zo mooi is van dit forum....... hoe meer ik lees en lees hier, hoe meer ik ga denken dat ik gezonde hollandse stadsjongen ben

Volgens mij had ik allang in me graf moeten liggen van wat ik hier allemaal lees
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_34723506
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 20:24 schreef JohnDope het volgende:
weet je wat zo mooi is van dit forum....... hoe meer ik lees en lees hier, hoe meer ik ga denken dat ik gezonde hollandse stadsjongen ben
Ik dacht eigenlijk hetzelfde, maar je bedoelt dus eigenlijk dat er gewoon een pilletje tegen hypochondrie zou moeten komen? Zo'n subforum als dit is natuurlijk in veel gevalllen een heerlijk nestje om lekker te kunnen miezemuizen. Ik zou de laatste zijn om te oordelen dat dat bij deze TS het geval is, maar er hangen hier wel heel wat meer doemdenkers en aanstellers rond dan er in de "echte" wereld (buiten dit forum) zijn. Of in ieder geval, als de algemene mening over ziektes en kwaaltjes die hier heerst ook in de echte wereld gold, zouden we allemaal een heel wat hogere premie betalen, en zouden de ~iaters en ~ologen hun wachtkamers allemaal drastisch moeten verbouwen
Mijn foto's op Flickr!
pi_34771481
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 20:24 schreef JohnDope het volgende:
mensen moeten niet te veel nadenken over zich zelf en pas manisch worden wanneer je bijvoorbeeld in een hel hebt gezeten en niet wanneer je 1 keer zonder eten naar bed bent gestuurd
Het is wel duidelijk dat je niet weet wat een manie inhoudt.
quote:
DSM-IV-TR criteria manische episode

--------------------------------------------------------------------------------
A. Een duidelijk herkenbare periode met een abnormale en voortdurend verhoogde, expansieve of prikkelbare stemming, gedurende ten minste een week (of elke duur indien opname in een ziekenhuis noodzakelijk is).
B. Tijdens de stemmingsstoornis zijn drie (of meer) van de volgende symptomen (vier indien de stemming alleen geprikkeld is) voortdurend en in belangrijke mate aanwezig:
* opgeblazen gevoel van eigenwaarde of grootheidsideeën
* afgenomen behoefte aan slaap (bijvoorbeeld voelt zich uitgerust na slechts drie uur slaap)
* spraakzamer dan gebruikelijk of spreekdrang
* gedachtevlucht of de subjectieve beleving dat de gedachten jagen
* verhoogde afleidbaarheid (dat wil zeggen de aandacht wordt te gemakkelijk getrokken door onbelangrijke of niet ter zake doende van buiten komende prikkels)
* toeneming van doelgerichte activiteit (ofwel sociaal, op het werk of op school ofwel seksueel)
of psychomotorische agitatie
* zich overmatig bezig houden met aangename activiteiten waarbij grote kans bestaat op pijnlijke gevolgen (bijvoorbeeld ongeremde koopwoede, seksuele indiscreties of zakelijk onverstandige investeringen)
C. De symptomen voldoen niet aan de criteria voor een gemende episode
D. De stemmingsstoornis is voldoende ernstig om duidelijke beperkingen in werk, of normale sociale activiteiten, of relaties met anderen te veroorzaken, of opneming in een ziekenhuis noodzakelijk te maken om schade voor zichzelf of anderen te voorkomen, of er zijn psychotische kenmerken.
(Redactie: In circa 10 à 15% van de gevallen ontwikkelt zich een psychose, dat wil zeggen een verlies van de realiteit, die tot uiting komt in met name wanen - oncorrigeerbare gedachtedwalingen - of een zeer bizar gedrag. De thema\'s van die wanen zijn vaak in overeenstemming met het overdreven gevoel van eigenwaarde, men denkt b.v. een beroemde persoonlijkheid te zijn, een bijzondere relatie met God te hebben, speciale macht of kennis te bezitten.)
E. De symptomen zijn niet het gevolg van het directe fysiologische effect van een middel (bijvoorbeeld drug, geneesmiddel of andere behandeling) of een somatische aandoening (bijvoorbeeld hypothyroïdie = verlaagde schildklierwerking).
pi_34785679
je kan natuurlijk een vermoeden hebben dat je manisch depressief bent (een bipolaire stoornis hebt) maar als je het echt zeker wilt weten moet je misschien langs je huisarts gaan zodat hij je kan doorverwijzen naar een psychiater. Deze kan het dan onderzoeken en vaststellen. Je kan natuurlijk geen eigen diagnose stellen! (maar ik neem aan dat je dat weet/begrijpt)
pi_34875626
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:08 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Het is wel duidelijk dat je niet weet wat een manie inhoudt.
[..]
Ik vind het allemaal zo'n onzin....... Ze moeten gewoon lekker Joga gaan doen ofzo, maar niet hunzelf volstoppen met semi-ix-tee-ceepillen.

Het leven is gewoon verrot: je wordt geboren, je wordt ouder, mensen gaan dood om je heen, of ze overkomen vreselijkere dingen, of mensen verlaten je, of je overkomt zelf wat afschuwelijks (een vreselijk auto-ongeluk of iets dergelijks). Leer er gewoon mee te leven. Niks is voor altijd.
Carpe Diem. Amen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_34921948
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal zo'n onzin....... Ze moeten gewoon lekker Joga gaan doen ofzo, maar niet hunzelf volstoppen met semi-ix-tee-ceepillen.

Het leven is gewoon verrot: je wordt geboren, je wordt ouder, mensen gaan dood om je heen, of ze overkomen vreselijkere dingen, of mensen verlaten je, of je overkomt zelf wat afschuwelijks (een vreselijk auto-ongeluk of iets dergelijks). Leer er gewoon mee te leven. Niks is voor altijd.
Carpe Diem. Amen.
ontken je hiermee het bestaan van een bipolaire stoornis (manische depressie) of begrijp ik dat verkeerd?
pi_34935927
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:54 schreef x_smilegirl_x het volgende:

[..]

ontken je hiermee het bestaan van een bipolaire stoornis (manische depressie) of begrijp ik dat verkeerd?
ik ontken het niet, maar voor een manische depressie moet wel een directe aanleiding zijn(dus niet omdat je een keer zonder eten naar bed wordt gestuurd).
Wat ik wel zeg is dat die medicijnen niet werken, ja ze werken in zekere zin wel, maar dan kan je ook zuivere xtc-tabletten voorschrijven, dat is even effectief.
pi_34944591
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 14:31 schreef JohnDope het volgende:

[..]

ik ontken het niet, maar voor een manische depressie moet wel een directe aanleiding zijn(dus niet omdat je een keer zonder eten naar bed wordt gestuurd).
Wat ik wel zeg is dat die medicijnen niet werken, ja ze werken in zekere zin wel, maar dan kan je ook zuivere xtc-tabletten voorschrijven, dat is even effectief.
*glimlacht*
zover ik weet hoeft een bipolaire stoornis niet te ontstaan door een bepaalde heftige gebeurtenis. Dat is iig niet bewezen. Ik weet het niet zeker, maar men zoekt het ook in de opvoeding en ook erfelijkheid.

Je zegt dat de medicijnen in zekere zin wel werken maar dat je net zo goed xtc-tabletten kan voorschrijven. Misschien zit daar een kern van waarheid in, maar er zal een reden zijn waarom dit niet wordt gedaan. Een heel simpel voorbeeld. XTC is heel gevaarlijk. Wanneer iemand zich in een depressieve periode bevind bestaat het zelfmoordgevaar. Bij medicijnen die bij depressie (En ook bij manische depressie) worden voorgeschreven is dit gevaar niet aanwezig. Het is in principe niet mogelijk met deze pillen een overdosis te plegen (je kan er wel erg ziek van worden!)
pi_34959691
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:46 schreef x_smilegirl_x het volgende:

[..]

*glimlacht*
zover ik weet hoeft een bipolaire stoornis niet te ontstaan door een bepaalde heftige gebeurtenis. Dat is iig niet bewezen. Ik weet het niet zeker, maar men zoekt het ook in de opvoeding en ook erfelijkheid.

Je zegt dat de medicijnen in zekere zin wel werken maar dat je net zo goed xtc-tabletten kan voorschrijven. Misschien zit daar een kern van waarheid in, maar er zal een reden zijn waarom dit niet wordt gedaan. Een heel simpel voorbeeld. XTC is heel gevaarlijk. Wanneer iemand zich in een depressieve periode bevind bestaat het zelfmoordgevaar. Bij medicijnen die bij depressie (En ook bij manische depressie) worden voorgeschreven is dit gevaar niet aanwezig. Het is in principe niet mogelijk met deze pillen een overdosis te plegen (je kan er wel erg ziek van worden!)
van xtc krijg je echt niet eerder een overdose dan vanhetzelfde aantal paracetamollen.
en van xtc ga je echt niet zelfmoord plegen. Het feit blijft dat bij beide medicijnen meer serotonine wordt opgemaakt dan wanneer je nuchter bent en wanneer het uitwerkt dan kom je bij beide medicijnen (xtc, prozac, etc) in een psychische dip terecht omdat je serotonine op is.
pi_34962070
Die JohnnyDope toch. Echt een deskundig man!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_34962326
nou, ik denk dat als het zo makkelijk in elkaar zat, er geen speciale antidepressiva voor hoeven worden geschreven. Ik ben het dus niet met je eens
  zondag 12 februari 2006 @ 12:00:08 #45
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_34992971
Ik snap het wel een beetje hoor, wat ie zegt. Al is die xtc propaganda natuurlijk hilarisch

Als ik zo'n lijst stoornissen erbij pak, dan heb ik ze ook allemaal.
Ik heb minstens 2 van de 4 weken in een maand moodswings, ik wil zeker 2 a 3 keer per maand iemand zien bloeden/sterven , ik ben minstens 1 dag per week stront en stront chagerijnig en eigenlijk vind ik iedereen buiten mijn leefwereld maar een stel heaumeaux.

Maar ik zat me onlangs te bedenken he...Is dat niet gewoon vrouw zijn ?
pi_34993924
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:00 schreef SHE het volgende:
Ik snap het wel een beetje hoor, wat ie zegt. Al is die xtc propaganda natuurlijk hilarisch
Het is maar hoe je het wilt interpreteren, je kan het ook interpreteren als een anti-propaganda voor de reguliere medicijnen.

Ps leuk autootje...... hoevaak heb jij het in je leven gedaan op kantoor (over hilarisch gesproken )?

Twee op de drie werknemers sekst op werkvloer
  zondag 12 februari 2006 @ 12:40:13 #47
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_34994146
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het wilt interpreteren, je kan het ook interpreteren als een anti-propaganda voor de reguliere medicijnen.

Ps leuk autootje...... hoevaak heb jij het in je leven gedaan op kantoor (over hilarisch gesproken )?

Twee op de drie werknemers sekst op werkvloer
Nou, ik weet niet waar ik van die geilbakken vind, maar ik heb welgeteld maar 1 keer een poging tot sex gehad op werk.

Het lijkt me super; maar de vijver op mijn werk heeft verdomd weinig geile vissen.

Ik snap je anti propaganda wel, want ik ben ook wars van die huilie medicijnen. Maar goed, ik ben dan ook opgevoed met de niet janken mentaliteit. Janken mocht alleen als je ernstige bloedde op meerdere plaatsen, of licht in een tunnel begon te zien.
En dat terwijl ik echt aan alle symptomen van staatsgevaarlijk en ADHD voldoe
  zondag 12 februari 2006 @ 12:40:18 #48
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_34994147
quote:

Alvast bedankt.
Hoeveel tijd zit er tussen die stemmings wisselingen?
En hoe voelt u zich nu?
pi_34994298
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:40 schreef SHE het volgende:

[..]

Nou, ik weet niet waar ik van die geilbakken vind, maar ik heb welgeteld maar 1 keer een poging tot sex gehad op werk.
Ja dat heb je heh als je in de IT werkt, alleen maar nerdjes Maarja aan de andere kant heb ik heb vaak genoeg vrouwen met nerdjes zien rommelen.
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:40 schreef SHE het volgende:
Ik snap je anti propaganda wel, want ik ben ook wars van die huilie medicijnen. Maar goed, ik ben dan ook opgevoed met de niet janken mentaliteit. Janken mocht alleen als je ernstige bloedde op meerdere plaatsen, of licht in een tunnel begon te zien.
En dat terwijl ik echt aan alle symptomen van staatsgevaarlijk en ADHD voldoe
zooo keiharde bitch ben je daardoor geworden zeker?
  zondag 12 februari 2006 @ 12:46:45 #50
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34994351
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:46 schreef x_smilegirl_x het volgende:

XTC is heel gevaarlijk. Wanneer iemand zich in een depressieve periode bevind bestaat het zelfmoordgevaar.
Verwar je XTC nu niet met drugs als LSD of amfetamine?
  zondag 12 februari 2006 @ 12:53:31 #51
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_34994610
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Verwar je XTC nu niet met drugs als LSD of amfetamine?
Nee hoor, ook bij XTC bestaat dit gevaar...je serotonine voorraden worden dermate uitgeput, dat het voor iemadn die het al niet voldoende aanmaakt, echt heel naar kan zijn.
Voorraden zijn dan helemaal uitgeput en dan val je in een gat die nog groter is. Een amfetamine als Speed bv wekt meer psychoses op, bij mensen die er aanleg voor hebben.
LSD zou ik al helemaal ver vandaan blijven als je manisch depressief bent....dan heb je al genoeg moeite om realteit en fictie uit elkaar te houden.

Qua drugs zou er maar 1 echt werken..GHB. Is een lichaamseigen stof ( hormoon ) die bekend staat om zijn werking als mood enhancer. Geen dips, geen lege serotonine voorraden, geen opgefokte receptoren meer. Enige nadeel is dat bij het uitwerken ineens heel veel dopaminen vrijkomen en je dus wat lastig zou kunnen slapen als je vlak voor slapen gaan gebruikt.
Nog een ander nadeeltje...dosering is heel persoonlijk en overdosering snel gebeurd. Nu maakt out gaan niet zoveel uit, maar het staat niet echt charmant.

Mijns inziens de enige echt goede anti depressivum die er bestaat, maar het kost geen drol in productie, dus voor de farma natuurlijk niet interessant.
  zondag 12 februari 2006 @ 12:54:21 #52
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_34994650
[dubbol
pi_34994830
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:53 schreef SHE het volgende:

Qua drugs zou er maar 1 echt werken..GHB. Is een lichaamseigen stof ( hormoon ) die bekend staat om zijn werking als mood enhancer. Geen dips, geen lege serotonine voorraden, geen opgefokte receptoren meer. Enige nadeel is dat bij het uitwerken ineens heel veel dopaminen vrijkomen en je dus wat lastig zou kunnen slapen als je vlak voor slapen gaan gebruikt.
Nog een ander nadeeltje...dosering is heel persoonlijk en overdosering snel gebeurd. Nu maakt out gaan niet zoveel uit, maar het staat niet echt charmant.
haha wat ben jij afschuwelijk zeg

ghb is inderdaad minder gevaarlijk voor je lichaam (mits je het goed gebruikt) sporters nemen dat ook om te herstellen. Maar de manier hoe jij het neemt is veel te gevaarlijk, zeker omdat veel mensen het gewoon met drank nemen.

Verder zijn er meer doden gevallen door ghb dan extacy en laten we het maar niet over de verkrachtingen hebben. (niet alleen vrouwen ook mannen die door een stel heaumeaux worden verkracht) Als je stiekem gen**kt wilt worden (zonder dat je het door hebt) dan maakt het niet uit dat je out gaat

Een feit blijft is dat het altijd de psychopaten zijn die met literflessen ghb rond lopen. Of ze zijn geen psychopaat, maar worden het wel wanneer ze G op hebben.

[ Bericht 6% gewijzigd door JohnDope op 12-02-2006 13:04:44 ]
  zondag 12 februari 2006 @ 13:06:53 #54
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_34995168
Hoe kom je aan die wijsheden?

Kun je zo ook funderen ergens mee, of heb je dat van je vriendjes gehoord?
Sowieso de zin " de manier waarop jij het neemt is veel te gevraalijk, want de meesten nemen het met drank "

Euh ...ben je nog dronken ofzo?
Je doet hele vreemde uitspraken, wat voor mij eens te meer weer bevestigd dat XTC niet zo goed voor je hoofd is
pi_34996124
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:06 schreef SHE het volgende:
Hoe kom je aan die wijsheden?

Kun je zo ook funderen ergens mee, of heb je dat van je vriendjes gehoord?
Sowieso de zin " de manier waarop jij het neemt is veel te gevraalijk, want de meesten nemen het met drank "

Euh ...ben je nog dronken ofzo?
Je doet hele vreemde uitspraken, wat voor mij eens te meer weer bevestigd dat XTC niet zo goed voor je hoofd is
ik weet uit eigen ervaring hoe het gaat met GHB en dat zou jij helemaal moeten weten, want ik zit niet eens in die scene. Misschien dat jij nog onder de G zit dat jij het vreemd over vindt komen
  zondag 12 februari 2006 @ 13:40:37 #56
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_34996386
Deze discussie is totaal afgedwaald, niet in de laatste plaats dankzij het wegblijven van TS.
Daar ik toch al grote twijfels bij dit topic had, een slotje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')