abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 februari 2006 @ 17:27:44 #1
39128 S_
Shame on you
pi_34685903
Het zit bij mij in de familie en ik heb ergens gelezen dat het erfelijk is. Ik heb ontzettend last van stemmingswisselingen. Op dit moment voel ik me heel naar. Ik kan ook extreem vrolijk zijn en ga dan over grenzen heen. Zijn er meer mensen hier die Manisch Depressief zijn en hoe herken je dit?

Alvast bedankt.
  woensdag 1 februari 2006 @ 17:37:01 #2
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_34686185
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:27 schreef S_ het volgende:
Het zit bij mij in de familie en ik heb ergens gelezen dat het erfelijk is. Ik heb ontzettend last van stemmingswisselingen. Op dit moment voel ik me heel naar. Ik kan ook extreem vrolijk zijn en ga dan over grenzen heen. Zijn er meer mensen hier die Manisch Depressief zijn en hoe herken je dit?

Alvast bedankt.
Door met een psycholoog/psychiater te gaan praten? Ik zou eens met de huisarts praten die verwijst je wel door indien nodig

Mensen die ik ken die het hadden zijn idd net zoals jij beschrijft. Er is of niets mee aan te vangen, of ze zijn de koning te rijk. Er zit weinig tussen.
pi_34686322
Praat jezelf vooral een trauma aan... Als manische depressiviteit in je familie voorkomt hoeft dat nog niet te betekenen dat jij het ook krijgt.. kwestie van je instelling!

Kijk je met bovengemiddelde interesse naar scheermesjes, of probeer je het positief te bekijken en denk je: "laat die depri-familie maar stikken, ik ga het verschil maken!" ?

Ik bedoel maar: positief zijn is de sleutel
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_34686410
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:41 schreef Gripper het volgende:
Praat jezelf vooral een trauma aan... Als manische depressiviteit in je familie voorkomt hoeft dat nog niet te betekenen dat jij het ook krijgt.. kwestie van je instelling!

Kijk je met bovengemiddelde interesse naar scheermesjes, of probeer je het positief te bekijken en denk je: "laat die depri-familie maar stikken, ik ga het verschil maken!" ?

dus als je een psychische stoornis hebt is dat je eigen schuld omdat je niet vrolijk genoeg bent geweest?
wat een kwats
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_34686475
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:43 schreef liefie_ het volgende:

[..]

dus als je een psychische stoornis hebt is dat je eigen schuld omdat je niet vrolijk genoeg bent geweest?
wat een kwats
positief blijven helpt meestal wel... je zelf dwingen positief te blijven helpt dus ook
pi_34686485
Niet.

[ Bericht 98% gewijzigd door Copycat op 01-02-2006 19:17:31 (Baggerreactie is weg.) ]
Unspoken words were understood
  woensdag 1 februari 2006 @ 17:48:22 #7
39128 S_
Shame on you
pi_34686565
Ja dat wilde ik nou net zeggen. Het zit gewoon in mij. Ik zit sinds vorige week bij psycholoog. Ik ga het morgen aan hem vertellen. Maar ik volg ook een cursus faalangst (gaat al een tijd niet goed met mij en daardoor probeer ik waarschijnlijk alles). En mensen daar zeiden tegen mij dat ik zo ontzettend anders was dan in het begin. In het begin was ik extreem druk en nu helemaal niet meer.

En omdat het in je familie zit, voel ik juist als een last. Misschien omdat het eigenlijk een taboe en omdat ik gelijk een beeld krijg van inrichtingen etc.
pi_34686789
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:41 schreef Gripper het volgende:

dit klopt niet echt, het is vrij biologisch

iemand die schizofreen is kan ook niet opeens denken: hey hallo, laat ik maar weer alles positief bekijken en normaal gaan doen
pi_34687234
Mis je bij manisch-depresief zijn niet gewoon je lithium? (O.i.d?)
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_34687267
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:55 schreef Sebastiaan2003 het volgende:

[..]

dit klopt niet echt, het is vrij biologisch

iemand die schizofreen is kan ook niet opeens denken: hey hallo, laat ik maar weer alles positief bekijken en normaal gaan doen
Ach, een positieve benadering kan vast nooit kwaad, ook al zit depressiviteit dan misschien in de genen.
is dat nou eigenlijk al eens afdoende bewezen? ik kan me namelijk ook heel goed voorstellen dat wanneer je familie depri is, je dat zelf ook wordt. Waar je mee omgaat wordt je mee besmet. Als je in die vicieuze cirkel zit is het wel heel makkelijk om het maar af te doen als: " tja, ik kan er niks aan doen, dus ik accepteer het maar *kras kras* "

Ik heb jarenlang tegen een depressief geval in m'n eigen familie aangekeken, en dat was uiteraard geen leuke tijd, maar ik ben er persoonlijk nooit treurig van geworden. Misschien dat ik psychisch gewoon heel sterk ben. Voorlopig vind ik het allemaal iig wel best dat ik nooit zit te treuren.
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:43 schreef liefie_ het volgende:
wat een kwats
dat zeg ik toch niet? Ik zeg dat je op twee manieren ermee kunt omgaan: Ts weet niet of ze wel of niet manisch depressief is, en ze is bang dat ze het heeft omdat het in de familie zit. je kunt dan denken: "ik ben manisch, wat een ellende"
of je kunt zeggen: "Ik maak er gewoon het beste van"

ik zou kiezen voor die laatste optie. Bij de pakken gaan neerzitten is wel erg makkelijk, en lost niets op.

[ Bericht 27% gewijzigd door Gripper op 01-02-2006 18:16:42 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_34687776
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:09 schreef Oblivion het volgende:
Mis je bij manisch-depresief zijn niet gewoon je lithium? (O.i.d?)
Nee het gaat om lage serotonine activiteit icm hoge norepinefrine activiteit. Dat veroorzaakt manische episodes. Depressiviteit draait om de interactie tussen norepinefrine en serotonine. Maar het klopt wel idd, dat lithium helpt voor personen die manisch-depressief zijn.
pi_34687902
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:27 schreef Sebastiaan2003 het volgende:
Maar het klopt wel idd, dat lithium helpt voor personen die manisch-depressief zijn.
Maar het verneukt je nieren...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_34688328
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Klopt, in te hoge doses wel. Probleem is dat te weinig gebruik geen effect heb, en het dus erg moeilijk is om 'de gulden middenweg' te vinden.
pi_34688405
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Oh bah, dat wist ik niet...
Niet doen dus.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_34688537
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:45 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Oh bah, dat wist ik niet...
Niet doen dus.
In sommige gevallen zijn de nadelige effecten van antipsychotica, 'beter' dan geen medicijnen slikken.
Het klinkt voor mij niet alsof dat in ts haar geval geldt, maar dan moet je vooral denken aan iemand die verschrikkelijk lijdt onder de MDS (of een andere stoornis)
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2006 @ 18:53:03 #16
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_34688664
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:45 schreef GF het volgende:
Cc: Edit.
Wat TS beschrijft heb ik ook sinds een paar weken. Het sloopt je.

Ik begin me nou weer echt kut te voelen.

[ Bericht 51% gewijzigd door Copycat op 01-02-2006 19:19:10 ]
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_34688725
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:27 schreef S_ het volgende:
Zijn er meer mensen hier die Manisch Depressief zijn en hoe herken je dit?
Ga je er nu trouwens al vanuit dat je Manisch depressief bent?
pi_34688844
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:10 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ach, een positieve benadering kan vast nooit kwaad, ook al zit depressiviteit dan misschien in de genen.
is dat nou eigenlijk al eens afdoende bewezen? ik kan me namelijk ook heel goed voorstellen dat wanneer je familie depri is, je dat zelf ook wordt. Waar je mee omgaat wordt je mee besmet. Als je in die vicieuze cirkel zit is het wel heel makkelijk om het maar af te doen als: " tja, ik kan er niks aan doen, dus ik accepteer het maar *kras kras* "

Ik heb jarenlang tegen een depressief geval in m'n eigen familie aangekeken, en dat was uiteraard geen leuke tijd, maar ik ben er persoonlijk nooit treurig van geworden. Misschien dat ik psychisch gewoon heel sterk ben. Voorlopig vind ik het allemaal iig wel best dat ik nooit zit te treuren.
[..]

dat zeg ik toch niet? Ik zeg dat je op twee manieren ermee kunt omgaan: Ts weet niet of ze wel of niet manisch depressief is, en ze is bang dat ze het heeft omdat het in de familie zit. je kunt dan denken: "ik ben manisch, wat een ellende"
of je kunt zeggen: "Ik maak er gewoon het beste van"

ik zou kiezen voor die laatste optie. Bij de pakken gaan neerzitten is wel erg makkelijk, en lost niets op.
dat zeg ik toch ook niet?
er is alleen nog een heel gebied tussen bij de pakken neer zitten en alles met een zonnetje bekijken
ik vind het goed dat als de ts een vermoeden heeft van een psychische stoornis (en in dit geval nog met een biologische aanleg) en daar wat mee doet
er zijn genoeg mensen die er niks mee doen en er straks niet meer uit komen

wat is er toch mis met bij een psycholoog eens gaan praten?
word echt vreselijk moe van al die mensen die zeggen ja je doet t zelf
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
  woensdag 1 februari 2006 @ 19:23:24 #19
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_34689634
De kans was volgens mij rond 5% Of minder dat als je vader of moeder Het heeft jij het ook krijgt
  woensdag 1 februari 2006 @ 19:28:24 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_34689780
Ik heb twijfels bij bestaanstrecht van dit topic. FOK! is niet de plaats om dit soort diagnoses te vragen dan wel te geven, en dat. Daar zijn professionals voor. En dat zijn wij niet.

Houd daar dus rekening mee, svp.

On topic denk ik dat TS zich nu enkel sámen met haar therapeut moet proberen te diagnosticeren. Niet op eigen houtje, met behulp van internet.

Succes!

Oh ja: er is ook wat onzin weg. En ik heb de TT even verbeterd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 1 februari 2006 @ 19:33:15 #21
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_34689963
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:28 schreef Copycat het volgende:
Ik heb twijfels bij bestaanstrecht van dit topic. FOK! is niet de plaats om dit soort diagnoses te vragen dan wel te geven, en dat. Daar zijn professionals voor. En dat zijn wij niet.

Houd daar dus rekening mee, svp.

On topic denk ik dat TS zich nu enkel sámen met haar therapeut moet proberen te diagnosticeren. Niet op eigen houtje, met behulp van internet.

Succes!

Oh ja: er is ook wat onzin weg. En ik heb de TT even verbeterd.
Maar copycat Je weet toch alles of niet
pi_34690017
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:48 schreef S_ het volgende:
Ja dat wilde ik nou net zeggen. Het zit gewoon in mij. Ik zit sinds vorige week bij psycholoog.
Moet je dan niet bij de psychiater zijn?
pi_34690080
ik vind de enig logische stap om inderdaad prof.hulp er bij te gaan halen.. die weten precies het hoe en wat..enige wat wij kunnen doen is het je aanraden
Salsa Española
pi_34691993
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:34 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Moet je dan niet bij de psychiater zijn?
Wat is het verschil
pi_34692187
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:24 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Wat is het verschil
Een psychiater heeft een medische studie gedaan, en benadert het probleem dus medisch, en kan ook medicatie voorschrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')