abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 februari 2006 @ 15:52:49 #226
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_35191578
of je zet het om in agressie en leeft je uit op het metaal das ook wel is lachen. maar je moet in de spier kruipen he, zoals schwarzenegger zei, dan kun je het optimale eruit halen.

[ Bericht 1% gewijzigd door ivosnivo op 17-02-2006 18:16:13 ]
pi_35257573
Langzaam eiwit is efficiënter

Het lichaam gaat zuiniger om met eiwitten waarvan de aminozuren geleidelijk vrijkomen. Hoe ‘sneller’ het eiwit, des te minder profiteren de spieren, het immuunsysteem en de enzymen van de aminozuren in het eiwit, en des te meer aminozuren worden door het lichaam verbrand. Dat ontdekte dr. Jelmer Nolles tijdens zijn promotieonderzoek in een reeks proeven met ratten.

Spieren, het immuunsysteem en enzymen hebben aminozuren uit eiwitten nodig, maar aminozuren in hoge concentraties zijn ook giftig voor cellen. ‘De darmen splitsen eiwitten praktisch volledig in aminozuren’, zegt Nolles. ‘Via het bloed bereiken de aminozuren de lever en de andere weefsels. Voor alle weefsels geldt dat ze niet zijn opgewassen tegen hoge concentraties vrije aminozuren. Om zichzelf te beschermen proberen ze zoveel mogelijk aminozuren weer om te zetten in eiwitten, die niet giftig zijn, en de overblijvende aminozuren te verbranden.’
De mate waarin het lichaam aminozuren verbrandt wordt hoger naarmate de inname van eiwitten hoger is. Als het eiwitgehalte in voer extreem hoog is, dan kan de netto aanzet aan eiwit zelfs lager zijn dan bij een dieet met een lager eiwitgehalte.
Een andere factor die meespeelt is het type eiwit. Naarmate de darmen een eiwit sneller opsplitsen in aminozuren springt het lichaam minder efficiënt met de aminozuren om. ‘Een eiwit als caseïne uit zuivel is bijvoorbeeld een langzaam eiwit’, zegt Nolles. ‘Het vormt in de maag een wrongel die in de darmen langzaam oplost. Eiwitten in soja en eieren zijn daarentegen snel-splitsende eiwitten, die zorgen voor een snelle toename van de concentratie aminozuren in het lichaam. Het allersnelst zijn uiteraard de vrije aminozuren in supplementen.’
Het is overigens al langer bekend dat vetten in een maaltijd ervoor zorgen dat aminozuren minder snel vrijkomen in het lichaam.
De ratten waarmee Nolles experimenteerde bleken zich te kunnen aanpassen aan een regime met veel vrije aminozuren. Ratten op een dieet waarbij de eiwitten waren vervangen door vrije aminozuren moesten een groter deel van de aminozuren oxideren. Maar na vijf dagen daalden de oxidatieve verliezen, en na drie weken was die op het niveau van ratten die standaardvoer kregen. ‘De darmcellen namen steeds minder snel aminozuren op’, zegt Nolles. ‘Het is waarschijnlijk een beschermingsmechanisme.’
‘Het maakt weinig uit of je die aminozuren los inneemt of samen met eiwitten’, vervolgt Nolles. ‘In het bloed van proefdieren die zowel eiwitten als aminozuren krijgen zie je eerst een snelle toename van het toegevoegde aminozuur, en daarna pas een stijging van de gesplitste aminozuren de eiwitten.’
Cellen verbranden de vrije aminozuren sneller dan de aminozuren uit de eiwitten, ontdekte Nolles – ook als proefdieren die eiwitten en aminozuren tegelijkertijd hebben binnen gekregen. ‘Wat de cellen doen met de vrije aminozuren zegt dus weinig over het lot van de aminozuren uit de eiwitten’, aldus Nolles. ‘Onderzoekers gebruiken vaak gelabelde vrije aminozuren als ze eiwitten onderzoeken. Ze voegen die aminozuren toe aan het voer van hun proefdieren, en volgen ze door het lichaam. Uit mijn onderzoek blijkt dat die methode niet deugt.’ Wat wel werkt is het labelen van aminozuren ín eiwitten, aldus Nolles.
Tenslotte onderzocht Nolles of voeding die het lichaam aanzet tot het aanmaken van meer insuline of groeihormoon de efficiëntie van eiwitten kan verhogen. Dat was niet het geval. / WK

Jelmer Nolles promoveerde op 9 januari bij prof. Martin Verstegen, hoogleraar Diervoeding.

bron: http://www.wb-online.nl/index.php?/k...el.php?id=2431

(dutchbodybuilding.com)

‘De darmcellen namen steeds minder snel aminozuren op’

wat zei ik 5 delen geleden over gewenwording van eiwitten?
balsporten :r
pi_35258034
Ik las ergens dat langzame eiwitten vooral bij jonge mensen beter werken.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_35259488
Maar hoe reageren mensen erop?
pi_35263725
dus casseïne is beter als whey?
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
pi_35302985
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik las ergens dat langzame eiwitten vooral bij jonge mensen beter werken.
ja.. ik kan er ook niets aandoen

balsporten :r
pi_35304067
Hee ons aller BB topic staat weer bovenin My active topics . Ik heb 2 weken niet kunnen trainen, 1 week ivm ziekte en 1 week ivm drukte . Nou dan moet je toch weer even op gang komen.
pi_35304779
soms is rust ook wel goed, no worries

op de een of andere manier word ik altijd in het weekend en dan met name op zondag zwaarder. zou het komen omdat ik dan moeten werken bij de pizzaboer?
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_35304823
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:32 schreef MyImmortal het volgende:
soms is rust ook wel goed, no worries

op de een of andere manier word ik altijd in het weekend en dan met name op zondag zwaarder. zou het komen omdat ik dan moeten werken bij de pizzaboer?
Misschien moet je wat minder bier drinken.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 10:34:05 #235
37248 BertV
Klei indiaan
pi_35319464
nee eh, nu "bulk" ik met een schema wat voor een serieuze BB'er een "cut" is en ik voel al weer buikvet opkomen...

7:00
Kwark met muesli
Eiwitshake 30 gram (glas Alpro)

10:30
2 boterhammen
2 eieren
Appel
halve liter water

12:30
5 boterhammen
pakje kipfilet
appel
halve liter water

18:00
warme maaltijd
kwark met muesli

21:00 (of direct na training)
Eiwitshake 30gram (halve liter Alpro)
Handje rozijnen

[ Bericht 27% gewijzigd door BertV op 21-02-2006 10:44:41 ]
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_35320215
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:34 schreef BertV het volgende:
nee eh, nu "bulk" ik met een schema wat voor een serieuze BB'er een "cut" is en ik voel al weer buikvet opkomen...

Kwark met muesli

2 boterhammen
2 eieren
Appel
halve liter water

5 boterhammen
pakje kipfilet
appel
halve liter water

warme maaltijd
kwark met muesli

Handje rozijnen
Dat is inderdaad niet heel erg veel. Harder trainen dan maar voor meer verbranding!
Ik eet trouwens ook niet veel meer dan brood op een normale dag. Maar meer heb ik ook niet nodig (ruim 1000 kcal boven onderhoudsniveau), 2,4 gram eiwit per kg lichaamsgewicht.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 11:19:20 #237
37248 BertV
Klei indiaan
pi_35320568
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:07 schreef LedZep het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet heel erg veel. Harder trainen dan maar voor meer verbranding!
Ik eet trouwens ook niet veel meer dan brood op een normale dag. Maar meer heb ik ook niet nodig (ruim 1000 kcal boven onderhoudsniveau), 2,4 gram eiwit per kg lichaamsgewicht.
Ik ben aan het minderen met hardlopen (eerder driemaal per week, nu 2)
Dat kan het verschil wel maken. Nog niet nagerekend maar aan 2 gram eiwit per kg zit ik zeker.
1.80, 76kg @ 11%
pi_35321135
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:34 schreef BertV het volgende:

Kwark met muesli

2 boterhammen
2 eieren
Appel
halve liter water

5 boterhammen
pakje kipfilet
appel
halve liter water

warme maaltijd
kwark met muesli

Handje rozijnen
Das niet veel nee, ik eet denk ik 2x zoveel ongeveer. Begin nu wel een beetje vet aan te zetten ...

Ik heb niet echt een schema, maar grofweg

's ochtends
-2 grote borden nasi/spagetti/rijst met kip

's middags
-750ml soep met een half bruin (brrod in soep dopen)

's avonds
-2 grote borden avondmaal

later op de avond
-meestal nog zo'n bord of iets anders vullend

En dan tussen elke maaltijd door nog en tussendoortje (muesli, kwark, eieren, uitsmijter, omelet oid) zodat ik op +/- 7 maaltijden per dag uitkom. Ik drink er nog ruim 2ltr water bij en uiteraard voldoende eiwit. En hier en daar een supplementje. Merk nu wel dat ik een beetje vet begin aan te zetten, dus ik probeer de vetten een beetje te mijden. Eieren zonder dooier etc

Wel een gewaarwording hoor, om als pure ecto vet aan te gaan zetten
  dinsdag 21 februari 2006 @ 11:48:14 #239
37248 BertV
Klei indiaan
pi_35321494
Ik kom met gemak 10kg (vet) aan maar zie er nu uit als een schriel mannetje.
Echt ecto ben ik dus niet? Wel een huilie.

Sloper, niet te geloven wat jij wegwerkt... halfje bruin, 4-5 borden warm eten

[ Bericht 16% gewijzigd door BertV op 21-02-2006 13:53:50 ]
  dinsdag 21 februari 2006 @ 14:54:13 #240
140141 ivosnivo
pi_35328065
ik zou die maaltijden wat beter verdelen over de dag. zo rek je je maag op. en voor trainen is het beter om meerdere maaltijden te eten.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 14:58:56 #241
37248 BertV
Klei indiaan
pi_35328249
dus geen 5 boterhammen in de middag, maar 3 en dan 2 later?
pi_35329028
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 14:58 schreef BertV het volgende:
Liever eerst 4 en later nog 4 .
  dinsdag 21 februari 2006 @ 15:28:19 #243
37248 BertV
Klei indiaan
pi_35329320
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:19 schreef LedZep het volgende:

[..]

Liever eerst 4 en later nog 4 .
wordt dan 2, 3, 2... verhogen van de hoeveelheid wacht ik even mee.

Begint een obsessie te worden... dat hele trainen + eten.
Aan de andere kant, als het geen obsessie zou zijn, dan hield ik het nooit vol.
pi_35329693
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:28 schreef BertV het volgende:

[..]

wordt dan 2, 3, 2... verhogen van de hoeveelheid wacht ik even mee.

Begint een obsessie te worden... dat hele trainen + eten.
Aan de andere kant, als het geen obsessie zou zijn, dan hield ik het nooit vol.
Ja ik ben er ook veel mee bezig, heel veel lezen vooral. Het eten schiet bij mij even tekort, maar als voornemen gaan we vanaf morgen weer terug naar 14-16 stuks brood de dag . Mag ook wel, ik heb de afgelopen twee weken weer honger-momenten gehad, dat is natuurlijk dodelijk .
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:04:20 #245
140141 ivosnivo
pi_35336067
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 14:58 schreef BertV het volgende:
ik had het meer tegen sloper. met zijn borden warm eten.
pi_35337726
Morgen maar weer eens proberen te trainen, kijken of het nu een beetje gaat. Heb gvd 2 weken niet kunnen trainen
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:55:52 #247
140141 ivosnivo
pi_35337904
lol ik ga het morgen ook weer proberen. succes sjaak.
pi_35337934
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:50 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Morgen maar weer eens proberen te trainen, kijken of het nu een beetje gaat. Heb gvd 2 weken niet kunnen trainen
Ik heb nu in ieder geval voor de verandering weer eens spierpijn na mijn eerste training na 2 weken
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:43:35 #249
73209 dnzl
Minimalist.
pi_35339903
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:50 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Same here
Morgen weer flink aan de bak na 3!!!!! weken zonder training en het nodige snoepwerk
pi_35345658
Even een paar oefeningen voor elke spiergroep om te kijken welke spiergroep het weer een beetje aan kan en welke niet.

Ik merk nu ook dat ik steeds meer troep naar binnen werk als ik een tijdje niet getraind heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')