abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 februari 2006 @ 20:24:57 #51
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34806131
Misschien zit je toch in de periode, na de eerste paar weken afvallen waarin het altijd wat sneller gaat, waardoor het lijkt alsof het nu minder gaat...of je slaat meer vocht op dan normaal omdat je misschien wat ziekjes bent? (je had het ook al koud..)

Laat je iig niet demotiveren door deze periode! Dit is juist de periode om te zeggen 'ach, het heeft toch geen nut, ik zal toch nooit dat ene gewicht bereiken en waarom zou ik mezelf toch al dat lekkers ontzeggen.' Over een paar weekjes, of misschien volgende week al, gaat het vast weer beter!

Ik zit zelf ook een beetje in de 'waarom zou ik me al dat lekkers toch ontzeggen, ik heb geen zin meer in afvallen' dip... Heb keelontsteking, dus sabbel hele dag op dropjes en snoepjes.. (advies van de dokter ) en ben bij mn vriend, dus heb mn ww programma hier niet om bij te houden wat ik eet.

Hou me tot nu toe nog redelijk netjes aan mn punten geloof ik, maar t is wel moeilijk op dit moment!
pi_34815627
Vanavond en morgenavond had en heb ik weer verjaardagen. Een ramp weer. Maar woensdag begin ik echt.
pi_34816086
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:24 schreef Klein het volgende:
Misschien zit je toch in de periode, na de eerste paar weken afvallen waarin het altijd wat sneller gaat, waardoor het lijkt alsof het nu minder gaat...of je slaat meer vocht op dan normaal omdat je misschien wat ziekjes bent? (je had het ook al koud..)

Laat je iig niet demotiveren door deze periode! Dit is juist de periode om te zeggen 'ach, het heeft toch geen nut, ik zal toch nooit dat ene gewicht bereiken en waarom zou ik mezelf toch al dat lekkers ontzeggen.' Over een paar weekjes, of misschien volgende week al, gaat het vast weer beter!

Ik zit zelf ook een beetje in de 'waarom zou ik me al dat lekkers toch ontzeggen, ik heb geen zin meer in afvallen' dip... Heb keelontsteking, dus sabbel hele dag op dropjes en snoepjes.. (advies van de dokter ) en ben bij mn vriend, dus heb mn ww programma hier niet om bij te houden wat ik eet.

Hou me tot nu toe nog redelijk netjes aan mn punten geloof ik, maar t is wel moeilijk op dit moment!
Thanks voor de steun! Wat vervelend dat je je niet lekker voelt, dan is het inderdaad extra moeilijk om streng voor jezelf te zijn. Beterschap, en sterkte. We moeten allemaal even volhouden.

Ik ga inderdaad maar gewoon door, in de hoop dat het deze week weer wat beter gaat.
Vandaag ging in elk geval goed, ik had na het avondeten nog vier punten over! Net met allerlei meubels gesjouwd in een poging om mijn kamer anders in te richten, dus ik heb best weer trek gekregen. Best fijn om eens punten over te hebben en nog een knackertje te kunnen nemen, in plaats van te weten dat je de rest van de avond eigenlijk niks meer mag hebben.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_34820423
Hier gaat het echt top. Ik sport nu ongeveer elke dag en eten gaat ook steeds beter. Ik neem soms zelfs gewoon wat te snaaien, maar nu gewoon een klein beetje terwijl ik vroeger echt meteen alles moest opeten.

Mijn regel was:
slipslop (1m85) (24,5) was 87kg, weegt nu 83,8kg en wil graag 75kg wegen -3,2

en wordt:
slipslop (1m85) (24) was 87kg, weegt nu 82,2kg en wil graag 75kg wegen -4,8

Op weg naar de 80kilo
  dinsdag 7 februari 2006 @ 10:36:45 #55
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34821558
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 09:35 schreef SlipSlop het volgende:
Hier gaat het echt top. Ik sport nu ongeveer elke dag en eten gaat ook steeds beter. Ik neem soms zelfs gewoon wat te snaaien, maar nu gewoon een klein beetje terwijl ik vroeger echt meteen alles moest opeten.

Mijn regel was:
slipslop (1m85) (24,5) was 87kg, weegt nu 83,8kg en wil graag 75kg wegen -3,2

en wordt:
slipslop (1m85) (24) was 87kg, weegt nu 82,2kg en wil graag 75kg wegen -4,8

Op weg naar de 80kilo
woeiiii!!

goed bezig!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_34823869
Goed zeg SlipSlop!

Ik heb ook een beetje een off-periode achter de rug... aangezien ik teveel koekjes en ander slecht spul had gegeten had ik weer altijd trek. Suiker doet mij echt geen goed, stom spul.
Ik ben er nu weer redelijk doorheen, en gelukkig is mijn gewicht niet echt veranderd, ik schommel nog altijd iets onder de 59 kilo. Heel netjes vind ik zelf, al zou ik wel graag die laatste er nog af zien, dan zit ik voor het eerst op mijn streef!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:13:42 #57
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34824247
Ik had gisteren ineens ontzettende trek in iets lekkers. Maar niets in huis (slim he? ) dus maar een plak geroosterde kipfilet door de knoflooksaus gehaald en opgegeten was ik in ieder geval van mijn gevoel af dat ik zin in iets lekkers had, en die knoflooksaus was sterk genoeg om me er voor een tweede keer van te weerhouden

wat ik ook wel eens doe, maar ik ben echt een hartige snoeperd, is een plak augurk opeten. Doordat het zuur is neemt je trek af.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_34834056
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:13 schreef Puckzzz het volgende:
wat ik ook wel eens doe, maar ik ben echt een hartige snoeperd, is een plak augurk opeten. Doordat het zuur is neemt je trek af.
Ja, dat klopt Je kan bijvoorbeeld ook een glas water met 2-3 el azijn opdrinken. Dat geeft al snel een gevoel van verzadiging. Misschien een tip voor mensen die na het eten nog steeds niet vol zitten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34860420
Gisteravond een paar vrienden hier gehad en film gekeken, en om niet helemaal ongezellig te zijn heb ik toch maar een handje chips en 1 chocolate chip cookie gepakt. Gelijk weer een punt in de min.
Maar goed, we gaan er vandaag weer tegenaan.
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:37:56 #60
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34860526
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:35 schreef Mini_rulez het volgende:
Gisteravond een paar vrienden hier gehad en film gekeken, en om niet helemaal ongezellig te zijn heb ik toch maar een handje chips en 1 chocolate chip cookie gepakt. Gelijk weer een punt in de min.
Maar goed, we gaan er vandaag weer tegenaan.
och ik had gisteravond ook nog wat trek, heb een paar cashewnoten gegeten...7 stuks 1,5 punt ik tel die dingen toch niet als ik ze eet!

het moet wel leuk blijven he?
pi_34860615
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:37 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

och ik had gisteravond ook nog wat trek, heb een paar cashewnoten gegeten...7 stuks 1,5 punt ik tel die dingen toch niet als ik ze eet!

Ik heb gisteren voor de gein eens van wat producten het aantal punten en het aantal calorieėn naast elkaar gelegd. Die punten tellen wel hard zeg! Volgens mij gaan ze bij 20 punten uit van zo'n 1200 kcal, wat helemaal niet zo veel is. Ik eet nu maar wat meer 0 punten-dingen zoals appels tussendoor, uit angst dat ik dadelijk gewoon minder ga verbranden en nog steeds niet afval.
pi_34860753
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:37 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Daarom heb ik dat hele ww de deur uit gegooid
pi_34861418
God, die online calorieėnteller van het Voedingscentrum is wel vreselijk traag... Is er nergens een gekraakte versie van die CD-rom in omloop?
pi_34861509
Kost maar 9,95. Dan bestel je hem toch?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34861588
Ik wilde eigenlijk gewoon eens voor 1 hele dag de calorieėn en de punten naast elkaar zien. Als ik dat ding moet bestellen moet ik weer wachten tot het hier is enzo... Dan doe ik het wel gewoon met de ouderwetse calorieėntabel.
Oh trouwens, hoeveel calorieėn moet je nou eigenlijk eten om af te vallen? Ik bedoel, hoe ver onder je 'normale' aantal is verantwoord?
pi_34861754
Als je alles een dag weegt en hier opschrijft dan wil ik het wel even voor je in de Eetmeter invoeren, Mini_rulez.

Meestal val je al goed af als je 500 kcal onder je dagelijkse behoefte gaat zitten. Maar de meesten vinden het dan niet snel genoeg gaan en gaan er nog veel meer onder zitten. Let wel op dat je eigenlijk niet onder de 1200 kcal per dag moet komen.
pi_34862062
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:17 schreef Isabeau het volgende:
Meestal val je al goed af als je 500 kcal onder je dagelijkse behoefte gaat zitten. Maar de meesten vinden het dan niet snel genoeg gaan en gaan er nog veel meer onder zitten. Let wel op dat je eigenlijk niet onder de 1200 kcal per dag moet komen.
Ik ben al bezig met mijn eigen boekje, maar thanks anyway

Die 1200 had ik ook een beetje in gedachten als grens, en volgens mij zit je daar met WW helemaal niet zo ver vanaf. Op de site van het voedingscentrum staat dat een jonge vrouw zo'n 2100 kcal per dag verbruikt, dus als je dan op 1500 zit zou het goed moeten zijn, toch?
pi_34862542
Hou er rekening mee dat de WW-cd geen punten telt voor fruit en groenten, terwijl daar dus wel calorieen inzitten. Hetzelfde geldt voor de vrije portie pasta e.d.
Globaal gezien zitten er 60 calorieen of 9 gram vet in 1 punt.
pi_34862612
Even crossposten

Ik heb trouwens de formule voor de weight watchers punten gevonden

p = punten
c = kcal
f = gram vet
r = vezel in gram (met een max. van 4!)
pi_34862813
Ik heb het eens voor 2 dagen uitgerekend. Maandag zat ik op 18 punten en 1156 kcal, dinsdag op 24 punten (4 te veel dus eigenlijk, de hoeveelheid die ik volgens het programma zou moeten eten om op gewicht te blijven!) maar het waren nog geen 1350 kcal! Vreemd, want daarmee zou ik nog ruim onder het aantal calorieėn zitten dat ik moet eten om af te vallen.
pi_34862836
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:46 schreef Isabeau het volgende:
Even crossposten

[afbeelding]

p = punten
c = kcal
f = gram vet
Jamaar, jamaar...
Op de Weightwatchers site zeggen ze wat anders hoor!
Maar ik geloof je gelijk Isa!
  woensdag 8 februari 2006 @ 14:08:56 #72
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34863243
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:46 schreef Isabeau het volgende:
Even crossposten

[afbeelding]

p = punten
c = kcal
f = gram vet
Laat ik toch net mijn wiskundeknobbel thuis hebben laten liggen vandaag

m.a.w. het is een mooie afbeelding Isa, maar ik kan er geen touw aan vastknopen
pi_34863449
Laat je niet in de war brengen door het laatste stuk van de formule Daar staat in wetenschappelijke notatie eigenlijk gewoon r (vezels in gram) gedeeld door 5 en r mag niet hoger zijn dan 4.

Heel simpel
pi_34863494
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:52 schreef Liejannuh het volgende:
Jamaar, jamaar...
Op de Weightwatchers site zeggen ze wat anders hoor!
Maar ik geloof je gelijk Isa!
Geen idee wat ze daar zeggen, Liejannuh Ik heb dit van een Engelse WW site en ik ging er vanuit dat ze de points in alle landen gelijk berekenen. Zou anders ook niet logisch zijn.
  woensdag 8 februari 2006 @ 14:18:21 #75
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34863530
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 14:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geen idee wat ze daar zeggen, Liejannuh Ik heb dit van een Engelse WW site en ik ging er vanuit dat ze de points in alle landen gelijk berekenen. Zou anders ook niet logisch zijn.
als ik soms die dikke amerikanen zie rekenen ze daar volgens mij toch anders

ja sorrie ...flauw enzo...
pi_34863610
Ik las trouwens gisteren dat de dikste Europeanen de Engelsen zijn (onverwacht, Duitsers kwamen pas op de 4e plek), maar dat per hoofd van de bevolking de Engelsen ook het meest uitgeven aan dieetprodukten Helpt dus bar weinig.
pi_34863756
Op www.valtaf kun je een profiel aanmaken en heel handig en snel de calorieen (en vet, koolhydraten e.d.) bekijken. Ik vind het ideaal werken, vooral ook omdat je een zoekopdracht kunt geven in de tabel.

het werkt op aantal calorieen en niet via WW principe, maar ik vind het aantal calorieen tellen eigenlijk veel bewuster dan WW . WW heb ik ook weleens gedaan, maar dan moet je zo ongeveer een puntenstudie doen. Calorieen lees je zo van het pak af.

oja.. ik lurk hier soms mee...
pi_34865154
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 14:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik las trouwens gisteren dat de dikste Europeanen de Engelsen zijn (onverwacht, Duitsers kwamen pas op de 4e plek), maar dat per hoofd van de bevolking de Engelsen ook het meest uitgeven aan dieetprodukten Helpt dus bar weinig.
Ben je nooit in Engeland geweest? Als je daar komt zie je gelijk dat ze dikker zijn dan Duitsers. Ze hebben daar ook echt mode die niet past bij het Britse figuur. Het is heel trendy om als jong meisje met dikke puddingbuik een strakke heupbroek met een synthetisch strak topje te dragen. Hier zie je af en toe rolletjes over de broek hangen, maar daar lijkt niemand er van op te kijken. Ik was van de zomer in Scarborough, zeg maar het equivalent van Scheveningen, dat was helemaal verschrikkelijk. Echt verschrikkelijk veel dikke mensen, en die aten zich dan ook nog eens klem aan fish & chips en hele grote hoorns vol softijs (echt ijshoorns van 30 cm of zo). Dat was echt walgelijk. Ik heb het zelf maar gehouden bij rode mul met gemengde groenten en nieuwe aardappeltjes, ik voelde me ook opeens zo slank.

Toch merk ik daar minder van de dieetrage dan hier hoor. Ik kan niet tegen aspartaam, dus ik moet alles lezen, en ik kan in NL beduidend minder kopen dan in Engeland. Ik vraag me af hoe het in Oostenrijk zit trouwens. Daar hadden ze toen ik er was echt heel weinig lightspul, en de moeder van mijn ex had dus een probleem agz ze diabetes had en ze heel weinig dingen kon kopen. Heb toen nog wat dingen opgestuurd. Maar volgens mij zijn ze daar toch minder dik, of niet?
Sanity is (not) statistical
pi_34865598
De top 4 waren de Engelsen, de Spanjaarden, de Italianen en de Duitsers. Geen idee waar de Oostenrijkers stonden

Het is me in Engeland trouwens de laatste keer niet opgevallen dat mensen daar zo dik waren. In Amerika daarentegen...
pi_34865781
Spanjaarden en Italianen? Had ik niet verwacht eigenlijk. Maar misschien eten ze daar ondertussen ook minder olijfolie, fruit en vis dan voorgesteld wordt. In Rome zit de Mac ook op elke hoek.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:24:34 #81
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34865934
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:04 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Het is heel trendy om als jong meisje met dikke puddingbuik een strakke heupbroek met een synthetisch strak topje te dragen.
Ah de welbekende Sharon's en Tracy's, hun vriendjes heten vaak Gary.

Intimicie mogen hun Shaz, Trees & Gaz noemen

heb er twee jaar gewoond

De engelsen zijn daarbij ook nog eens een stuk kleiner dan Nederlanders. Ik was met mijn 1.74 erg lang daar.
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:33:30 #82
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_34866237
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:20 schreef Maeghan het volgende:
Spanjaarden en Italianen? Had ik niet verwacht eigenlijk. Maar misschien eten ze daar ondertussen ook minder olijfolie, fruit en vis dan voorgesteld wordt. In Rome zit de Mac ook op elke hoek.
Spanjaarden??

Als ik daar in de grote stad loop dan zie ik daar aan één stuk door allemaal graatmagere vrouwtjes.. en helemaal die kledingmaten, daar krijg je niet echt een goed humeur van. Zo klein allemaal
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_34866366
Ik was ook al verbaasd over de Spanjaarden en de Italianen. Misschien dat die juist op oudere leeftij dik worden. Bij oude Italiaanse mamma's en pappa's heb ik wel een dik gevoel.
Bij Spanjaarden nog steeds niet
pi_34872055
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik was ook al verbaasd over de Spanjaarden en de Italianen. Misschien dat die juist op oudere leeftij dik worden. Bij oude Italiaanse mamma's en pappa's heb ik wel een dik gevoel.
Bij Spanjaarden nog steeds niet
Dat dacht ik ook al maar als ik een beeld heb van oudere zuid-europeanen dan zie ik direct al wel een wat dikker figuur voor mij.
pi_34872228
De vriend van mijn zus is italiaan en die zegt zodra de vrouwen getrouwd zijn worden ze steeds dikker
pi_34872309
Ik associeer Italiaanse vrouwen wel heel erg met het culinair verwennen van mannen en zoons
pi_34873475

Ik zocht in de kast naar sjokola... en wat vond ik.... MIJN MOTIVATIE.
Ik heb het beetgepakt en weggemieterd!
Opzouten met die zooi!

Dit gebeurde gisteravond.
Vandaag kreeg ik visite... en wat nam hij mee.... pure chocola...
Maar ik heb maar 2 kleine stukjes op en ik heb de sjokola weer aan hem meegegeven.

Weeg op dit moment 61 kilo, dus er is nog wat vanaf gegaan

Ik ga weer hard verder!!!
pi_34873542
Heb je nou de chocolade of je motivatie weggemieterd?
(of de brenger van de chocolade)
pi_34873851
hahhaa... ik heb de sjokola weggegooid.
GOED HE?
pi_34874344
Ooooh, dąt is pas zondigen (maar wel heel knap van je )
  woensdag 8 februari 2006 @ 23:23:28 #91
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34885307
Ik kwam thuis en had ineens zoooooooooo'n zin in sjokolaa

Ik heb twee eetlepels hazelnootpasta opgegeten en wegspoelen met een glas melk (dat deed ik vroeger regelmatig, vooral 's nachts) 3,5 punt,maar ze waren het waard

en ik heb toch bijna elke dag punten over dus mag het best
pi_34887687
Ik ga 't gezonder aanpakken! Na 3 weken geleefd te hebben zoals ik eerder had vermeld, merk ik dat ik heel sloom en zwak begin te worden. Ik wist al dat het niet de juiste manier was om af te vallen, en nu draag ik de consequenties.

Ik eet sinds 2/3 dagen weer meer, en er zullen gegarandeerd een paar kilootjes terugkomen, maar tzt zullen die ook weer verdwijnen. Ik eet meer, ik eet nog steeds gezond, ik eet avondeten. En daarbij sport ik nu gewoon meer. Het is meer in balans.
Ben er zelf best trots op, aangezien het wel een issue was/is voor mij .
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_34888079
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 00:31 schreef ma_jojo het volgende:
Ben er zelf best trots op, aangezien het wel een issue was/is voor mij .
En je hebt alle recht om daar trots op te zijn!
Blij om te horen dat je het wat gezonder aanpakt nu.
pi_34888164
Ik heb net eens even mijn geplande avondeten van morgen ingevoerd, en dat was 13,5 punt voor 668 kcal! Omgerekend naar 20 punten, zouden dat dus maar 990 kcal voor de hele dag zijn!
Dat lijkt me toch niet echt gezond. Ik heb er maar snel wat appels enzo bij gezet, omdat ik toch mijn 5 stuks fruit nog moest halen. Zo te zien gaan ze er bij WW vanuit dat je heel wat van die 0 punten-producten erbij eet op een dag, want in kcal zit je anders veel te laag.
pi_34890804
Het dieet van de WW is een prima dieet, maar ik denk ook niet dat ik op alleen punten zou vertrouwen, Mini rulez. Ik pas ook altijd op niet onder de 1000 kcal te komen en als het even kan niet onder de 1200.
pi_34892641
http://www.bodywatch.nl/i/over_het_boek.html

Bovenstaande site is een handige site als je wilt afvallen. Op de site kun je een gratis boek downloaden. Het boek heet "Vergeet het dieet". Het boek is een aanrader als je moeilijk kunt stoppen met snaaien. Leest erg makkelijk weg en het principe is een beetje gericht op NLP.

(Ik neem aan dat bovenstaande link geen probleem is aangezien ik niet aan de site verbonden ben en het geheel in het kader van het topic past.)
Veni vidi vici
pi_34892696
Ik ga de link zelfs in het linkjesoverzicht van de fokdieetclub zetten, amarena
pi_34892866
Oww dat is leuk. Bedacht me net dat ik misschien helemaal geen links mocht plaatsen... heb het er maar op gegokt. Maar helemaal omdat het een gratis boek is leek het me een aanrader. Lees ze

Ik heb het boekje zelf inmiddels gelezen maar toepassen in de praktijk is trouwens een tweede
Veni vidi vici
  donderdag 9 februari 2006 @ 17:07:46 #99
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34906020
ohhhhhh, ik heb me zo misdragen dat ik t bijna niet durf te vertellen..
waarom heeft nooit iemand mij verteld dat kwarktaart ZEVEN punten kost..
en ik maar denken dat t zo erg niet kon zijn met magere kwark

Naja, t komt er op neer dat ik 12 punten goed te maken heb deze week..
Vandaag al 6,5 gecompenseerd, dus morgen en overmorgen nog 5,5 punt goedmaken!
pi_34906762
Een slagroomsoes schijnt zelfs beter te zijn dan kwarktaart, Klein (kan iemand dat even qua punten verifiėren? het is iets wat ik in mijn hoofd heb, maar niet eens zeker weet )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')