Goed stukje tekstquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:30 schreef steeg het volgende:
Ik sta natuurlijk open voor elk mens maar als je met paranormale dingen aankomt ben ik gewoon skeptisch. Ik vind het maar raar dat EQ als zwak punt wordt gezien als men skeptisch is tegenover een claim dat een kat mogelijk entiteiten ziet. Wat is de connectie tussen empathisch vermogen en de spiritualiteit? Waarom zou een 'nuchter' individu niet empathisch zijn en waarom verwijt je mij dat ik het niet bezit, hoe weet je dat nou?
Een band met dieren hebben staat ook los van spiritualiteit, ik heb bijvoorbeeld 5 katten en verzorg ze om en om maar net als bij jou zitten ze altijd bij me in de buurt. Dat is mijn band met ze, ik vind het fijn dat ze er zijn.
Ik heb ze vaak genoeg betrapt op het bespeuren van dingen die ik niet hoor, of zie of ruik. Ik ga er niet van uit dat het een entiteit is, ik ga er vanuit dat hun zintuigen fijnzinniger zijn omdat zij dit ooit nodig hadden voor de jacht op specifieke knaagdieren (heb jij ooit geprobeerd een muis te vangen?) Bio en psychologische testen wijzen bv uit dat katten geluidsgolven drie keer zo hoog in hertz (20000 hz is ong max van mensen) kunnen opvangen. De ogen zijn slecht ontwikkeld op herkennend vermogen maar extreem vermogend op spatieel gebied. zij zien beweging zo diffuus, zo obscuur dat zie ik niet. Ik ga er dus niet vanuit dat een kat een dier is op aarde gezet om de mens te vergezellen in zijn spirituele reis maar dat zijn hersenen anders bedraad zijn om te overleven.
Over jouw kat wil ik het volgende weten: waar was hij de eerste weken, wie verzorgde hem als jong en wie speelde er toen mee. Dit vanwege de conditionering. Misschien ruikt je schoonmoeder niet lekker, kenmerkend voor katten als reden. En het antwoord wat je zelf al weet is dat dit een groot deel maar niet alles van kattengedrag verklaart. Ook katten hebben voorkeuren maar ik bedoelde met de biologie slechts op de zintuigen.
dus lees midas dekkers (ook een kattengek) en je vind de antwoorden.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 08:21 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Het is zo'n beetje vreemde g**le vent met zo'n guitige big smile op z'n gezicht alsof ie wil zeggen: 'welk vrouwtje zal ik nu eens gaan bevruchten'![]()
Mijn moeder doet ook altijd wat lacherig om hem
Hij lijkt me wel aardig, en hij heeft inderdaad veel verstand van de natuur![]()
quote:Op woensdag 15 februari 2006 08:34 schreef nokwanda het volgende:
[..]
![]()
Ik ben bang dat als je daarmee in bed ligt hij zou beginnen over de biologische details van de activiteit.
Hij haalde in een van zijn verhalen ook ooit de roze wolk om het zwangerzijn weg door te beschrijven op welke manier precies een kind parasiteerd op de moeder en hoe dat ervoor zorgt dat zwangerschapskwaaltjes de aanval op de moeder zijn en de uitdrijving de aanval op het kind.
En verdomd.... tis waar ook.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:02 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
dat is best wel heel erg. Ik heb het zelf ook weleens gedacht, ik heb een klein parasietje in me.....en hij komt er dus ook al mee
![]()
Maar hij bekijkt alles...op een nogal aparte manier ja![]()
Note: met hém in bed liggen?![]()
Wellesquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:11 schreef steeg het volgende:
[quote]nee hij praat absoluut geen poep,
Wellesquote:jullie hebben duidelijk geen biologie gestudeerd.
Wie heeft het over eigen interpretatiequote:Je kan niet je eigen interpretatie van (katten)gedrag als waarheid gaan gebruiken tegenover anderen.
[/quote] Wie zegt dat die kennis coherenterderder (ik haat moeilijke woorden, want dat staat zo domquote:En het is heel onverstandig dit te doen als er veel coherentere kennis beschikbaar is die jullie blijkbaar bewust negeren om je denkbeelden niet te verstoren.
Biologische aspecten zijn slechts onderdeel van gedragswetenschappen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:29 schreef steeg het volgende:
Ik had nooit geraden dat je biologie gestudeerd hebt als je wilt ontkennen dat een kat een zoogdier is met ongeveer dezelfde emotieschemata als een mens. Maar goed ik ben bezig met neurologie en daar ondervinden we basaal weinig verschil tussen de hersenen van kat en mens, vandaar mijn conclusie. Of misschien bedoelde je met poep praten iets anders: wat hij verder vertelde past goed bij het behaviorisme. Ook hier zie ik geen onzin in, hij is misschien hard en koud maar dat is zijn point of view. niet iedereen houdt van katten. (ik wel trouwens)
En met het missen van coherente kennis doelde ik natuurlijk op de aanname dat een (elke) kat mogelijk entiteiten opmerkt in tegenstelling tot de mens. Er is vast wel eens in je biologieboek een stuk over de zintuigen van katten voorbijgekomen en hiermee valt veel te verklaren: coherente kennis aanwezig. Het was geen persoonlijke aanval. Nu ik erover nadenk heb ik geen idee wat jouw idee eigenlijk is omtrent het paranormale... so enlighten me. Hoe verklaart een bioloog het kattengedrag van Pie?
en die steken onder water over woord en taalgebruik kan je voortaan weglaten anders neem ik de moeite niet meer te reageren.
Dat zijn slechts de gekke kuren die elke kat weleens heeftquote:Op donderdag 16 februari 2006 09:39 schreef -Wolf- het volgende:
Een vriendin van mij heeft ook een kat die psychisch niet in orde is. Dan is 'ie rustig en dan ineens vliegt 'ie de kamer door, alsof het beestje iets achtervolgt, maar er is niets. Verder een hele lieve poes.Alleen een beetje gek.
Interessant stukje tekst.quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:37 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Van Robert (ja, met 1 Bquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:51 schreef CarDani het volgende:
[..]
Interessant stukje tekst.
Van wie heb je dit?
Ik heb veel katten gezien in m'n leven, maar dit slaat echt alles. Het beest sloopt ook om de haveklap allemaal dingen door ze om te stoten.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:24 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Dat zijn slechts de gekke kuren die elke kat weleens heeft
Hmm. Misschien krijgt ie staar of zo? Of is er inderdaad een psychische oorzaak. Als het zo blijft zou ik als ik jou was ze toch maar adviseren met de kat in kwestie naar de dierenarts te gaanquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:19 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Ik heb veel katten gezien in m'n leven, maar dit slaat echt alles. Het beest sloopt ook om de haveklap allemaal dingen door ze om te stoten.
Ik hoop dat YG snel komt om hier antwoord te gevenquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:52 schreef Frank-NL het volgende:
Moet ik uit dat stuk tekst nou concluderen dat een kat niet van zonlicht houdt c.q. graag donkere plekken opzoekt? En wat moet ik me voorstellen bij die gidsen?
Ja, komt wel bekend voor. Maar is hij paranormaal begaafd? Of wat?quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:09 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Van Robert (ja, met 1 B) alias YourGuardian
Zie je 'm weleens voorbij schuiven?
Dit sleuteltje zit op je kluisje.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:59 schreef MrWilliams het volgende:
Vraag robert eens of hij die 'gidsen' vraagt waar het sleuteltje van mijn draagbaare kluisje ligt. Als ze het goed hebben, geloof ik hem.
Dat is natuurlijk weer zo'n onmogelijke vraag, die nergens op slaat. Maar er zijn daarentegen wel paragnosten die dat kunnen 'zien'/weten.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:59 schreef MrWilliams het volgende:
Vraag robert eens of hij die 'gidsen' vraagt waar het sleuteltje van mijn draagbaare kluisje ligt. Als ze het goed hebben, geloof ik hem.
Het is algemeen bekend dat katten en soms ook honden soms dingen kunnen waarnemen die wij niet zien. Ik heb hier al heel vaak over gelezen en gehoort. Onze kat die kijkt ook ineens weleens op en volgt dan geleidelijk iets. En aan z'n ogen kan ik zien dat ie iets ziet. Heel vreemd...quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:53 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Omdat ik zwanger ben, ga ik af en toe 's middags even liggen. Mijn kat vind het heerlijk om bij me te zijn, dus komt dan ook automatisch bij me liggen.
In deel 1 vertelde ik dat hij alleen 's avonds in de slaapkamer 'iets' waarnam, niks blijkt minder waar.
Ik ging gisteren even liggen ('s middags dus) en Pie kwam natuurlijk bij me liggen. Ik was wat aan het lezen in Reader's Digest en automatisch dwaalden mijn ogen af naar Pie, omdat dat 'iets' weer zijn aandacht trok. Ik kon geen beestje, stof of wat dan ook ontdekken. Hij keek weer in de hoek van de slaapkamer, aan mijn vriend's kant. Toen leek het 'iets' wat dichterbij te komen (op Pie gelet). Vervolgens volgde hij het naar boven. Voor de mensen die hier een rationele verklaring voor proberen te geven: het zal je niet lukken mij te overtuigen. Ik weet nu echt wat ik zie. Als het een beestje of iets dergelijks zou zijn, zou hij er achteraan gaan. Altijd. Als het ronddwarrelend stof zou zijn, waarom zou het dan naar boven gaan? Er stond geen raam open, ivm de behoorlijke kou. Het was ook geen ultrasoon geluid, echt niet. Hij volgt echt iets met zijn ogen.
Mijn kat vertoont dit gedrag slechts uitsluitend in de slaapkamer!
Rob Nanninga, ben je klaar voor de waarheid? Als mensen er behoefte aan hebben en als het interessant voor ze zou zijn, Pie stelt zichzelf ter beschikking voor onderzoek![]()
Nee maar even serieus, ik heb goede ogen, misschien dan wel niet zo geweldig als die van een kat, maar ik weet wat ik zie. En dat is iets onverklaarbaars.
Ik ben nog steeds niet naar de dierenarts geweest met Pie, want sommigen vragen zich af of hij misschien staar krijgt, of misschien paranoïde of psychotisch wordt. Anderen zeggen dat hij misschien zo aanhankelijk is en veel mauwt en 'iets' ziet omdat hij misschien ziek is en afscheid aan het nemen is. Dit lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk, maar goed.
Volgende keer probeer ik niet te vergeten de digitale camera mee naar bed te nemen, voor een filmopname! Dan zet ik het meteen in dit topic
[afbeelding]
Mijn kat Pie, ik heb deze al bijna 8 jaar.
(waarom krijg ik de link tussen [[url=]afbeelding[/url]] er niet op als foto maar krijg ik een kruisje te zien? :S)
Feit is dat het totaal niet kortzichtig. Al jaren op deze aardbol en hoeveel entiteiten heb ik gezien? Hoeveel gestoorde katten heb ik gezien? Ratio overheerst dat soort vrij vernaggelde gedachtegangen. Waarschijnlijk is het ook nog een way-of-life voor je en dat zal ook wel z'n gevolgen hebben. Hoe ben je eigenlijk ooit in dit 'wereldje' terechtgekomen?quote:Op maandag 20 februari 2006 16:39 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Nee, dan jouw zin genomen'je bent verder wel helemaal gezond'? Dat is pas kortzichtig
![]()
Vraag dat nog maar een keer als je jezelf er in verdiept hebt.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:27 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Feit is dat het totaal niet kortzichtig. Al jaren op deze aardbol en hoeveel entiteiten heb ik gezien? Hoeveel gestoorde katten heb ik gezien? Ratio overheerst dat soort vrij vernaggelde gedachtegangen. Waarschijnlijk is het ook nog een way-of-life voor je en dat zal ook wel z'n gevolgen hebben. Hoe ben je eigenlijk ooit in dit 'wereldje' terechtgekomen?
Ik denk dat ik nog geeneens meer serieus op jou in ga.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:27 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Feit is dat het totaal niet kortzichtig. Al jaren op deze aardbol en hoeveel entiteiten heb ik gezien? Hoeveel gestoorde katten heb ik gezien? Ratio overheerst dat soort vrij vernaggelde gedachtegangen. Waarschijnlijk is het ook nog een way-of-life voor je en dat zal ook wel z'n gevolgen hebben. Hoe ben je eigenlijk ooit in dit 'wereldje' terechtgekomen?
Omdat je weet dat ik gelijk heb. Maar nee verstop je maar weer in de zoveelste nieuwe theorie.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:15 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Ik denk dat ik nog geeneens meer serieus op jou in ga.
Denk je nou echt dat het daar om draait?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:39 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Omdat je weet dat ik gelijk heb. Maar nee verstop je maar weer in de zoveelste nieuwe theorie.![]()
Ik wil het begrijpen, maar wat moet ik begrijpen? Ziet je kat entiteiten, zijn er aliens op aarde, is er een supernetwerk van draden die ons allen verbind? Neen ik ben niet sarcastisch bezig. Ik ben geen verspilde energie en ben overtuigbaar. Maar het feit is en blijft dat je 40x40 verschillende theorieën tegen komt dat de wereld anders dan normaal in elkaar en allen zijn ze vaag.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:41 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat het daar om draait?ik heb geen zin om weer energie te verspillen aan iemand die het niet wil begrijpen.
Met ratio overheerst vernaggelde gedachtegangen bedoel ik een voorbeeld als volgt: er vliegt iets, wat is het, een UFO? Neen het is natuurlijk een vliegtuig, anders een sateliet, ergo rationele verklaring. Telkens als ik van te voren een rondje rond een lantaarnpaal loop win ik een pot voetbal, komt dat dan hierdoor? Neen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:41 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat het daar om draait?ik heb geen zin om weer energie en bergen tekst te verspillen aan iemand die het niet wil of kan begrijpen. Die denkt dat veel katten gestoord zijn. die generaliseert.
Je zegt het zelf al: Ratio overheerst dat soort vrij vernaggelde gedachtegangen. Dus jij kent geen gevoel?
Blijf jij maar in je bekrompen wereldje leven, dat kan ik dan toch ook zeggen? zo kom je vast stappen verderblijkbaar zit er bij jou een blokkade, of ik dat nou spiritueel of in jou ogen natuurlijk 'zweverig' bedoel of niet.
En nu ga ik weer verder met interessante zaken.
Ik weet het toch ook niet zeker? Je kunt slechts speculeren. Ik ben er zoekende naar, tevens weet ik dat er meer is tussen hemel en aarde. Dat is vreemd.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:45 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ik wil het begrijpen, maar wat moet ik begrijpen? Ziet je kat entiteiten, zijn er aliens op aarde, is er een supernetwerk van draden die ons allen verbind? Neen ik ben niet sarcastisch bezig. Ik ben geen verspilde energie en ben overtuigbaar. Maar het feit is en blijft dat je 40x40 verschillende theorieën tegen komt dat de wereld anders dan normaal in elkaar en allen zijn ze vaag.
Uitleg over gidsen....internet staat er vol meequote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:59 schreef Frank-NL het volgende:
Nog steeds geen uitleg over gidsen en filmpjes. Jammer.
Goh. Waarop baseer jij dat?quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:40 schreef Vassili_Z het volgende:
Het is bekend dat de meeste katten last hebben van hallucinaties.
Ik bedoel dat wazige verhaal dat je hier gepost hebt in dit topic.quote:Op donderdag 23 februari 2006 08:43 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Uitleg over gidsen....internet staat er vol mee
Oh, okquote:Op donderdag 23 februari 2006 09:28 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Ik bedoel dat wazige verhaal dat je hier gepost hebt in dit topic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |