abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:29:52 #151
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34710442
hoi Barra
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_34710860
korte terugblik
vorige week maandag moest ik opeens naar het ziekenhuis wegens ontzettende pijn en verhoogde bloeddruk.
Binnenstebuiten gekeerd.... niets mis met de baby en de zwangerschap.. als er iets mis is dan heeft het dus met "mijn" deel van het lichaam te maken.
Ik 's avonds naar huis gestuurd.. pijnstillers om de nacht door te komen.
Volgende dag alles redelijk in orde, pijnen afgezakt... bloeddruk weer netjes.
Maar ! Er was de dag ervoor wel geconstateerd dat de baby in een stuit lag.

De donderdag erop traject besproken bij verloskundige en ik ben doorgegeven naar gyneacologie..
(ik moest vast bedenken of ik natuurlijk een stuit bevalling wilde of een keizersnee, wel zou het in beide gevallen een medische bevalling worden)
tenzij ! ze de vrijdag erna de baby zouden kunnen draaien.

Vrijdags aangekomen in het ziekenhuis.
Baby bleek al gedraaid...

---> terug naar verloskundige.. ik was weer "gewoon".

De volgende ochtend was ik ervan overtuigd dat de baby weer gedraaid was en dus weer niet gewoon met zijn koppie naar beneden lag...

----------------------------

Nu net weer naar de verloskundige geweest.... ligt het kind niet in stuit.....
maar het ligt ook niet gewoon met zijn koppie naar beneden...

het kindje ligt in dwarsligging !

Dat betekend dat als nu mijn vliezen zouden breken ik volgens de verloskundige als de wiedeweerga naar het ziekenhuis zou moeten (in tegenstelling tot normaal gesproken),
omdat ik op dit moment niet eens de keuze zou hebben tussen stuitbevalling (vaginaal) of keizersnee, maar dat het dan zoweiso een keizersnee wordt omdat hij er overdwars natuurlijk zowieso niet doorpast

Tsja...
zou hij op zijn vader lijken ?

Bloeddruk was overigens weer netjes.
Iets afwijkend (normaal standaard 110/60 tijdens zwangerschap bij mij) maar heel goed, 100/70 is het nu.

Ik zit nu op 37 weken en 4 dagen zwangerschap.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:47:24 #153
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34711094
Oeh, nog niet geboren en nu al een heel eigen willetje! Wel fijn dat je bloedruk weer ok is.

Voel je je verder wel goed? Of mag ie komen wat jou betreft?

Ik hoop voor je dat ie zich snel weer goed draait voor de bevalling!
pi_34711190
Die eigenwijze drol zit er wel al langer in dan we hadden gedacht. De dwarsligger. Ik zie hem over 3 jaar al tegen de glijbaan omhoogklimmen

Maar euh....... is er nog zoveel beweging in dat ie alsnog zou kunnen draaien zodat de situatie alsnog kan veranderen?

Ik maakte laatst al het grapje tegen je dat ie waarschijnlijk ergens in maart geboren wordt, nu ie toch al besloten heeft niet te doen wat iedereen verwacht
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_34711442
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:47 schreef Marietje_34 het volgende:
Oeh, nog niet geboren en nu al een heel eigen willetje! Wel fijn dat je bloedruk weer ok is.

Voel je je verder wel goed? Of mag ie komen wat jou betreft?

Ik hoop voor je dat ie zich snel weer goed draait voor de bevalling!
Tot voor kort had ik zoiets van "blijf jij nog maar even zitten".
Maar het is nu allemaal zo onhandig.
Het is onvoorstelbaar wat voor effect te ligging van de baby op het draaggemak heeft.
Het lijkt zwaarder dan als hij in de lengte omhoog ligt, kleren zitten helemaal niet lekker... qua bewegingen voel ik mij nog meer beperkt.. het is natuurlijk altijd een beetje onhandig aan het eind met die dikke buik, maar ik kon op een bepaalde manier nog om de baby heen draaien..of mijn ribben richting heup bewegen b.v. en zo zijwaarts bukken, maar nu zit hij er letterlijk gewoon tussen.
De verloskundige bevestigde dat hij ontzettend onpraktisch ligt (vooral rechts), maar zei wel dat het de baby geen kwaad kon doen ( dat was mijn angst).

Ik woon 4 hoog zonder lift... loop meermaals die trappen op en af...

Inmiddels ben ik zover dat ze wat mij betreft een datum kunnen prikken als "overmorgen halen we hem gewoon". Danwel via wee opwekking (als hij recht ligt of in stuit) danwel gelijk een keizersnee (wat waarschijnlijker zou zijn omdat hij dwars ligt en dus ook niet meer ingedaald is)

Geef mij maar gewoon mijn baby om vast te houden, al het moois vanaf te kijken... te verzorgen.. te knuffelen... warm te worden van ieder "geluidje" dat hij maakt.....

Ik ben er wel klaar mee
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_34711596
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:49 schreef nokwanda het volgende:
Die eigenwijze drol zit er wel al langer in dan we hadden gedacht. De dwarsligger. Ik zie hem over 3 jaar al tegen de glijbaan omhoogklimmen
Hij wordt vast nog erger dan Merlyn.

1e: soms liever dan goed voro hem is
2e: loopt over zijn broer heen ondanks het leeftijdsverschil van ongeveer 4 jaar
3e: bureau halt, internaat.......politie aan de deur voro zijn 5e jaar ?
quote:
Maar euh....... is er nog zoveel beweging in dat ie alsnog zou kunnen draaien zodat de situatie alsnog kan veranderen?
Tsja, geenidee waar hij de ruimte vandaan haalt.
Die andere 2 lagen toch behoorlijk stabiel. Ze bewogen wel, zxe trapten mijn middenrif (?) wel omhoog, maar ze bleven wel in stabiele houding.

Ik heb wel tig keer nagevraagd of hij dan niet extreem gevaarlijk klein oid zou moeten zijn, maar keer op keer bevestigen ze me dat het kindje een normaal gewicht lijkt te hebben volgens de echo's.
Op de laatste was hij 6 pond en dachten ze dat hij iig 7 pond bij de geboorte zou zijn.
Dat is normaal.
quote:
Ik maakte laatst al het grapje tegen je dat ie waarschijnlijk ergens in maart geboren wordt, nu ie toch al besloten heeft niet te doen wat iedereen verwacht
Dan kaap ik een verloskamer en duw ik eigenhandig een infuus inmijn arm om de weeën op te wekken
Sir Winston Churchill
pi_34711774
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:00 schreef Mirage het volgende:

[..]

Hij wordt vast nog erger dan Merlyn.

1e: soms liever dan goed voro hem is
2e: loopt over zijn broer heen ondanks het leeftijdsverschil van ongeveer 4 jaar
3e: bureau halt, internaat.......politie aan de deur voro zijn 5e jaar ?
[..]

Tsja, geenidee waar hij de ruimte vandaan haalt.
Die andere 2 lagen toch behoorlijk stabiel. Ze bewogen wel, zxe trapten mijn middenrif (?) wel omhoog, maar ze bleven wel in stabiele houding.

Ik heb wel tig keer nagevraagd of hij dan niet extreem gevaarlijk klein oid zou moeten zijn, maar keer op keer bevestigen ze me dat het kindje een normaal gewicht lijkt te hebben volgens de echo's.
Op de laatste was hij 6 pond en dachten ze dat hij iig 7 pond bij de geboorte zou zijn.
Dat is normaal.
[..]

Dan kaap ik een verloskamer en duw ik eigenhandig een infuus inmijn arm om de weeën op te wekken
Nah ja.... zolang het nog niet zo erg is dat je zonder anesthesie een keizersnede op jezelf toepast zal het wel gaan
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_34711902

ik mot rennen joh !
school gaat zo uit
Sir Winston Churchill
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:13:04 #159
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34712017
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:56 schreef Mirage het volgende:

[..]

Tot voor kort had ik zoiets van "blijf jij nog maar even zitten".
Maar het is nu allemaal zo onhandig.
Het is onvoorstelbaar wat voor effect te ligging van de baby op het draaggemak heeft.
Het lijkt zwaarder dan als hij in de lengte omhoog ligt, kleren zitten helemaal niet lekker... qua bewegingen voel ik mij nog meer beperkt.. het is natuurlijk altijd een beetje onhandig aan het eind met die dikke buik, maar ik kon op een bepaalde manier nog om de baby heen draaien..of mijn ribben richting heup bewegen b.v. en zo zijwaarts bukken, maar nu zit hij er letterlijk gewoon tussen.
Ik heb er geen ervaring mee, maar het klinkt idd nogal onhandig. Mijn beste vriendinnetje was vond het ook wel mooi op het eind, maar haar dochter wurmde zich niet in zoveel bochten als jouw nieuwe spruit.
quote:
De verloskundige bevestigde dat hij ontzettend onpraktisch ligt (vooral rechts), maar zei wel dat het de baby geen kwaad kon doen ( dat was mijn angst).
snap ik Goed dat ze je gerust kon stellen.
quote:
Ik woon 4 hoog zonder lift... loop meermaals die trappen op en af...

Inmiddels ben ik zover dat ze wat mij betreft een datum kunnen prikken als "overmorgen halen we hem gewoon". Danwel via wee opwekking (als hij recht ligt of in stuit) danwel gelijk een keizersnee (wat waarschijnlijker zou zijn omdat hij dwars ligt en dus ook niet meer ingedaald is)
Geen lift Ocharm. Nou, dan hoop ik voor jou dat ie snel komt
pi_34712021
Hier is de jeugdige meneer al de hele week thuis met griep.
Gelukkig heb ik nog geen veren kunnen ontdekken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:13:39 #161
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34712038
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:13 schreef nokwanda het volgende:
Hier is de jeugdige meneer al de hele week thuis met griep.
Gelukkig heb ik nog geen veren kunnen ontdekken.
veren?
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:13:54 #162
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_34712043
ey mir
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:16:30 #163
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34712138

Gisteren dus dikke pret weer gehad
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_34712245
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:13 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

veren?
Ja...... eventuele vogelgriep
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:20:37 #165
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34712263
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:20 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ja...... eventuele vogelgriep
ah, nu snap ik 'm
pi_34712269
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:16 schreef Dromenvanger het volgende:

Gisteren dus dikke pret weer gehad
Jij? Waarmee?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:28:28 #167
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34712516
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:20 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Jij? Waarmee?
Met het bier dus Niet extreem veel bier gehad, maar ik kom dan in de feeststemming

Niet met een vrouw nog niet, maar dat wordt ook tijd eigenlijk. Maar dat komt wel ook. Vrijgezel voor het leven is ook niet alles. Hoewel ik toch geniet van het vrijgezelle leven nog.

Ben net wakker trouwens
pi_34712670
goeie morgen dromenvanger!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:34:12 #169
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34712688
Goede morgen Vamperotica!!!!!!

Alles okey met jou?
pi_34712715
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:27 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Vroeg me af of je zo wel je mensjes hebt die je steunen en bij wie je je ei kwijt kan en die eerlijk tegen je zijn.
Jullie toch?!
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:35:32 #171
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_34712739
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:35 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Jullie toch?!
wij luisteren en knuffelen enzo
stay frosty
pi_34712848
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:34 schreef Dromenvanger het volgende:
Goede morgen Vamperotica!!!!!!

Alles okey met jou?
jawel hoor!

met vlagen....
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:40:51 #173
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34712893
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:35 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Jullie toch?!

Zo denk ik er ook wel eens over, diepe gesprekken heb ik online gevoerd over problemen. Ik heb dus ook een soort van hulpverlener maar dat schiet niets op. Ik heb zelf alles moeten op orde zetten. Met hulp van anderen. Soms moesten mensen me tegen houden in mijn wilde gedachtes en soms hield ik mezelf een spiegel voor.

Met mijn broer heb ik nog kunnen praten over zaken en ouders ook wel. Maar mensen begrijpen vaak niet goed over problemen in het echte leven.

Maar hoe gaat het nu dan???? Beter controle erop?
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:41:26 #174
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_34712909
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:29 schreef Marietje_34 het volgende:
hoi Barra
stay frosty
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:41:58 #175
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34712925
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:39 schreef vamperotica het volgende:

[..]

jawel hoor!

met vlagen....
Zolang het met vlagen goed gaat is er niets aan de hand Dan is er tenminste een goede vlaag aanwezig waar je mee verder kunt.

Hier gaat het ook niet iedere dag even goed, maar ik ben hard aan de weg aan het timmeren om het maar zo uit te drukken.

Ik zie het leven niet om in te leiden, daarom wil ik gewoon goed voelen.

En vaak is het ook een kwestie van doorgaan.
pi_34712987
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:40 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook wel eens over, diepe gesprekken heb ik online gevoerd over problemen. Ik heb dus ook een soort van hulpverlener maar dat schiet niets op. Ik heb zelf alles moeten op orde zetten. Met hulp van anderen. Soms moesten mensen me tegen houden in mijn wilde gedachtes en soms hield ik mezelf een spiegel voor.

Met mijn broer heb ik nog kunnen praten over zaken en ouders ook wel. Maar mensen begrijpen vaak niet goed over problemen in het echte leven.

Maar hoe gaat het nu dan???? Beter controle erop?
Ach ja... mijn probleem met veel hulpverleners is dat mijn problemen zich meestal niet openbaren tijdens "spreekuren".... en als ik zelf weer rustig ben kan ik heel goed alles beredeneren....

Maar op sommige momenten......

Verlies me dan een beetje boel veel in de situatie waar ik me op dat moment in "voel"....
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:48:28 #177
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_34713143
ik vind het altijd wel knap dat mensen zo over hun problemen kunnen praten. ik zelf kan dat helemaal niet en ben wel een gezellige kletskop maar mijn problemen zeg ik tegen niemand. ik weet niet hoe dat komt. problemen zijn een soort zwaktes en die wil ik niet aan de buitenwereld laten zien. netzoals lichamelijke pijn klachten e.d. ik ben van de zomer in tsjechie tijdens een wandeling half een afgrond ingestort waar ik me vast heb gegrepen aan een tak, waardoor mijn arm uit de kom ging. dan ben ik echt een figuur van niet lullen maar ff kiezen op elkaar en doorgaan. achteraf gezien is dat nooit zo goed voor me maarja soms weet je niet beter
stay frosty
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:51:03 #178
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34713220
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:44 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ach ja... mijn probleem met veel hulpverleners is dat mijn problemen zich meestal niet openbaren tijdens "spreekuren".... en als ik zelf weer rustig ben kan ik heel goed alles beredeneren....

Maar op sommige momenten......

Verlies me dan een beetje boel veel in de situatie waar ik me op dat moment in "voel"....

Mijn probleem bij hulpverleners is dat ze nooit de spijker op de kop slaan. Ik heb nooit eens een opmerking gehoord waar ik wat mee kon als het ware. Heb mezelf vaak moet oppeppen om door te gaan in het leven.

Ik ben op zoek naar een positieve instelling en heb graag pep-talk af en toe. Mezelf een beetje oppeppen zodat het negatieve denken verdwijnt als het ware.

Verliezen in de situatie waar je in zit heb ik ook gehad, maar ik was hopeloos verloren in deze realiteit. Ik had geen beide benen maar op de grond, soms leek het wel eens alsof de omgeving en de situatie me aan het opeten waren als het ware.

Maar nu sta ik dus steviger in de realiteit en kan ik vanzelf beter omgaan met situaties en problemen. Ook als ik over straat loop en nog meer voel ik me een steviger onderdeel vormen, inplaats van dat ik denk dat alles veels te sterk aanwezig is om me heen.

Veel succes ermee

En vertrouw op jezelf!!!!
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:55:15 #179
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34713375
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:48 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik vind het altijd wel knap dat mensen zo over hun problemen kunnen praten. ik zelf kan dat helemaal niet en ben wel een gezellige kletskop maar mijn problemen zeg ik tegen niemand. ik weet niet hoe dat komt. problemen zijn een soort zwaktes en die wil ik niet aan de buitenwereld laten zien. netzoals lichamelijke pijn klachten e.d. ik ben van de zomer in tsjechie tijdens een wandeling half een afgrond ingestort waar ik me vast heb gegrepen aan een tak, waardoor mijn arm uit de kom ging. dan ben ik echt een figuur van niet lullen maar ff kiezen op elkaar en doorgaan. achteraf gezien is dat nooit zo goed voor me maarja soms weet je niet beter
Ik schaam me niet voor wie ik ben, en de problemen zijn wel van mij, maar ook weer niet, ik ben pas wie ik ben wanneer het probleem 100 procent of nog meer weg is uit mijn leven De problemen die ik heb die zijn niet meer zo groot als vroeger, en schamen om mijn verleden doe ik al helemaal niet. Het verleden is toch verleden tijd. Hoewel mensen een beeld vormen en dan komt het imago naar voren.

Maar zelfs het imago dat boeit me niet helemaal zo erg. Mensen moeten me maar nemen op het moment zoals ik ben. Lukt ze dat niet, dan hebben ze pech en dan boeit me dat niet.

Lang genoeg heb ik me druk gemaakt over hoe ik overkwam op anderen. En dat werkt niet goed, dan ben ik mezelf niet omdat ik gewoon continu bezig ben met, kom ik wel goed over dit en dat. En ondertussen ben je met niets anders bezig in sociale contacten.

Maar problemen, ik praat daar makkelijk over, ik vind het ook heel normaal dat er problemen kunnen zijn hier en daar. En problemen zijn gewoon om opgelost te worden en voor mij betekend dat ik het eruit moet gooien en moet delen met mensen ook wel.

Wat Vamperotica zegt over het tot uitdrukking komen van het probleem tijdens gesprekken merk ik ook, vaak zit het probleem ergens diep verscholen, zeker als je al een heel stuk van het probleem hebt opgelost. Hoe meer van het probleem is opgelost des te dieper de rest verscholen ligt.

En omdat het mijn doel is om het hele probleem tot de kern op te lossen, heb ik nog veel te zoeken.

Het probleem ...ik heb geen echt probleem meer zo erg. Maar er zijn nog zaken in het hoofd die goed geplaatst moeten worden. Alsof het hele leven van mij niet chronologisch verlopen is als het ware

Maar het probleem, het is geen probleem, het is mind-tuning dat nog verder moet uitgebreidt worden, en optimalisatie van het denken. Zoals ik gisteren zei, nog beter alles op een rijtje zetten.

En dan kan ik best zoals gisteren idioot doen, gek doen maakt niet uit vind ik. Hoort ook erbij.
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:05:34 #180
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34713689
Ahja, als ik heel zwartgallig zou zijn en nog meer, dan zou ik me dus wel schamen

Maar ik ben geen zwart-kijker dus ik schaam me niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')