abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:27:03 #76
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34650731
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:22 schreef Elgigante het volgende:

[..]

De intolerante tov westerse ideeen in het Midden Oosten is erger dan andersom.
Boycot is een van de legitieme instrumenten om je onvrede te uiten, net als burgerlijke ongehoorzaamheid en (wilde) stakingen. Dus in feite omarmt het Midden-Oosten de democratische westerse middelen die je hebt om het verschil in mening kenbaar te maken.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34650858
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:22 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Jammer dat je weer op de man gaat spelen.
Hoezo weer?
Je generaliseerde de Deense bevolking behoorlijk, vandaar dat ik dat poste, maar je bent uiteraard in de mogelijkheid om dat beeld bij te stellen.
Yeah baby Yeah!
pi_34650862
quote:
TUNIS - De ministers van Binnenlandse Zaken van de Arabische landen hebben de Deense regering gevraagd de makers van cartoons over de profeet Mohammed „stevig” te bestraffen. De cartoons verschenen vorig jaar in de krant Jyllands-Posten. De hoofdredacteur van de krant bood dinsdag zijn verontschuldigingen voor de spotprenten aan.

De ministers, die in Tunis bijeen waren, veroordelen „de beledigingen van de islam en de profeet die in de Deense pers zijn gepubliceerd”. Zij dringen erop aan dat zulke cartoons nooit meer zullen worden gepubliceerd.

Bron: De Telegraaf
Dat bedoel ik nou, en maar doordrammen.
pi_34650864
[SIZE=3]Deense krant biedt excuus aan[/SIZE]

Cartoons van de profeet hebben ‘onmiskenbaar vele moslims beledigd’

Publicatie van cartoons van de profeet Mohammed in een Deense krant heeft geleid tot elle protesten in de moslimwereld. De krant, die excuus aangebood, wilde de democratie verdedigen. Maar „dit soort democratie is waardeloos”.

ROTTERDAM, 31 JAN. „We leven in een democratie. Dus kunnen we iedere journalistieke methode gebruiken die we willen. Satire is in dit land geaccepteerd en je mag karikaturen maken. Religie kan geen grenzen stellen aan die vorm van expressie.” Duidelijker kon Carsten Juste, hoofdredacteur van de Deense krant Jyllands-Posten, het niet zeggen. Het was natuurlijk nooit de bedoeling geweest, schreef hij, om wie dan ook te beledigen, maar er is geen reden voor een verontschuldiging. Sterker nog: „Als we excuus aanbieden, gaan we in tegen de vrijheid van meningsuiting waarvoor we generaties lang hebben gevochten”, aldus Juste.

Dat was in oktober vorig jaar, toen het protest tegen het afdrukken van twaalf karikaturen over de profeet Mohammed net op gang was gekomen. Een reeks doodsbedreigingen, massademonstraties, diplomatieke en economische boycots later ziet de situatie er anders uit. En gisteren publiceerde Juste in zijn krant een boodschap aan ‘de eerbare medeburgers uit de moslimwereld’, waarin hij schrijft dat de cartoons „onmiskenbaar vele moslims hebben beledigd, waarvoor wij onze excuses aanbieden.”

Juste legt uit dat de tekeningen „sober” van karakter waren en dat veel van de cartoons die de afgelopen maanden op websites circuleerden in Jyllands-Posten stonden en nooit zouden kunnen staan omdat ze „in strijd zijn met onze ethische code”. Hij prijst de morele standaard van zijn krant, die altijd „de dialoog zoekt met Deense moslims” en die pleit voor het vreedzaam samenleven van etnische groepen „in een sfeer van wederzijds respect”.

Aanleiding voor de affaire was het feit dat de schrijver Kåre Bluitgen vruchteloos had gezocht naar een illustrator voor zijn kinderboek over de profeet Mohammed. De Deense schrijversbond sprak er schande van dat dit soort zelfcensuur kennelijk nodig is in een land waar niemand gek opkijkt van een cartoon van een gekruisigde Jezus met een erectie. De Jyllands-Posten reageerde met een verzoek aan veertig tekenaars een cartoon over Mohammed te maken; twaalf van hen gingen daarop in.

De Deense imam Raed Hlayhel uit Århus was woedend toen hij de afbeeldingen zag. „Dit soort democratie is voor moslims waardeloos”, zei Hlayhel tegen iedereen die het horen wilde. „Moslims zullen een dergelijke vernedering nooit accepteren. Het artikel heeft alle moslims in de wereld beledigd. We eisen excuus.” Hlayhel internationaliseerde de kwestie met een interview aan de Arabische nieuwszender Al-Jazeera. Daar herinnerde hij eraan dat in Denemarken iedere vorm van antisemitisme verboden is. Leiders van de Deense organisatie Islamitische Geloofsgemeenschap zochten steun in Egypte, Syrië en Libanon.

Er kwam geen excuus want, zoals de chef van de cultuurredactie zei, „religieuze gevoelens kunnen geen speciale behandeling krijgen in een geseculariseerde samenleving. In een democratie moet je accepteren af en toe kritiek te krijgen of het mikpunt te zijn van spot.” De krant wist zich gesteund door de Deense premier Anders Fogh Rasmussen, die leiding geeft aan een minderheidsregering die in het parlement afhankelijk is van steun van de rechts-populistische Deense Volkspartij (waarvan een parlementslid onlangs de islam „een terreurnetwerk” noemde). Rasmussen zag geen aanleiding om zich met de zaak te bemoeien. „Ik beschik als premier niet over middelen om iets tegen de media te ondernemen”, en dat is maar goed ook, voegde hij eraan toe. „Ik zal nooit accepteren dat respect voor een religieuze visie leidt tot het beknotten van kritiek, humor en satire in de pers.” Toen ambassadeurs uit moslimlanden Rasmussen half oktober om een onderhoud vroegen, liet de premier weten geen tijd te hebben. En ze bovendien niets te zeggen te hebben.

Na demonstraties en een reeks bedreigingen voelde de krant zich genoodzaakt veiligheidsmaatregelen te nemen. Internationaal escaleerde de zaak pas deze week, mogelijk omdat een Deense rechter de zaak niet ontvankelijk verklaarde, mogelijk door de succesvolle lobby van Deense moslims, mogelijk ook doordat een Noorse krant de gewraakte tekeningen onlangs weer afdrukte.

In Saoedi-Arabië en elders worden Deense producten geboycot – wat voedingsconcern Arla ertoe bracht de Deense regering te vragen om „een positieve dialoog te beginnen met de miljoenen moslims die zich door Denemarken beledigd voelen”. Op de Westelijke Jordaanoever werden gisteren Deense vlaggen in brand gestoken en in Gaza werd een kantoor van de EU bezet nadat Hamas de „protestantse gemeenschap in Denemarken” beschuldigde van racisme.

De Deense Islamitische Geloofsgemeenschap liet vanochtend weten het excuus van de krant te accepteren. Rasmussen zei vanmorgen op een persconferentie, dat hij hoopte dat geen van de partijen nu nog olie op het vuur zou gooien. Ook hoopte hij dat het excuus van de krant „troost biedt aan degenen die zich gegriefd voelen”.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Met zo'n excuses veeg je natuurlijk je reet mee af. Laat die Denen maar voelen wat een boycot kan doen.
pi_34650883
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:18 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Goed ondrbouwd Mutant, je hebt er zeker velerlei reacties op gekegen?
Nee nog niet, de website van me heeft nog wat kuren ben er nog een beetje mee bezig. Maar de reacties die ik van anderen heb gekregen waren best wel positief dus tja
Allah Al Watan Al Malik
pi_34650917
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:31 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

men eist dat de VS zich niet bemoeit met zaken buiten hun landsgrenzen, maar doet exact hetgeen ze de VS verwijten..
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:33:10 #82
126836 Super7fighter
pi_34650928
quote:

[..]

Jammer dat je hypocriet bent.

"Daar herinnerde hij eraan dat in Denemarken iedere vorm van antisemitisme verboden is. "
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:35:13 #83
126836 Super7fighter
pi_34650991
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:31 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hoezo weer?
Je generaliseerde de Deense bevolking behoorlijk, vandaar dat ik dat poste, maar je bent uiteraard in de mogelijkheid om dat beeld bij te stellen.
Ik heb het nooit over de gehele Deense bevolking gehad. Wel over de vele Deense populisten en de Deens regering.
pi_34651021
quote:

[..]

Dat is wel gek want ik vraag me af om welke landen het gaat. Voor zover ik weet is het dan een ontmoeting beperkt tot een paar landen.

Overigens heeft Sudan vandaag laten weten de boycot ook te steunen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34651183
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:22 schreef Elgigante het volgende:

[..]

De intolerante tov westerse ideeen in het Midden Oosten is erger dan andersom.
U zegt: westers idee? Moet ik me dit hierbij soms voorstellen?

pi_34651404
quote:
Niet buigen voor radicaal-islamisme
Jyllands Posten maakte zijn excuses voor zijn cartoons, De Volkskrant kon ook in Nederland geen cartoonist vinden die de profeet Mohammed nog durfde te tekenen. Men is bang voor radicaal-islamitische represailles. “Absurd!” vindt de VVD-europarlementariër Jennis-Plasschaert. Wij zijn het daarmee eens. Vanavond om 20:00 in NSE: een cartoonist die wél durft.
NSE

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_34651503
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:33 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Jammer dat je hypocriet bent.

"Daar herinnerde hij eraan dat in Denemarken iedere vorm van antisemitisme verboden is. "
Oh, wat hebben spotprenten met antisemitisme te maken? Jezus is zķ vaak op een spotprent afgebeeld.
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:31 schreef Kajegi het volgende:

Met zo'n excuses veeg je natuurlijk je reet mee af. Laat die Denen maar voelen wat een boycot kan doen.
Nog zo'n reactie van een geloofsgenoot. Triest.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:57:19 #88
126836 Super7fighter
pi_34651687
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:47 schreef milagro het volgende:

[..]

NSE

[afbeelding]
Is dit humor?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:58:23 #89
126836 Super7fighter
pi_34651728
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:50 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Oh, wat hebben spotprenten met antisemitisme te maken? Jezus is zķ vaak op een spotprent afgebeeld.
Anti-joodse kritiek is verboden, maar anti-Islam kritiek niet?
pi_34651729
Super7fighter beetje rustig reageren aub. Beetje onderbouwing kan geen kwaad.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34651932
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:57 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Is dit humor?
Ja, ik vind het ook totaal onschuldige humor en met mij vele miljoenen mensen die in een seculier land wonen.
pi_34651946
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:47 schreef milagro het volgende:

[..]

NSE

[afbeelding]
LOL @ die tekening
eeeh
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:05:23 #93
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_34651956
quote:

[..]

Is dit humor?
Ja het is humor. Ook geeft het een duidelijk signaal af.. jezelf doden voor je geloof is belachelijk. Een kind van 2 begrijpt deze prent nog. Ik zie hier totaal geen probleem in.
mai pen rai
pi_34651978
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:58 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Kritiek op islam zou verboden moeten zijn wat jou betreft????
eeeh
pi_34652092
quote:

[..]

Is dit humor?
Het schijnt een doodzonde te zijn, volgens sommigen

Het doet er niet toe of het humor is voor jou of voor mij, het doet er toe dat het moet mogen.

Iets minder lange tenen zou wenselijk zijn bij menig moslim.

Niets is statisch, ook geloof niet, dus leer eens dingen te zien in de context van de tijd.
Voorschriften en handelen , interpretatie en de lengte der tenen van 1500 jaar terug ms eens een keertje hier en daar wat aanpassen aan het heden?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:11:19 #96
126836 Super7fighter
pi_34652136
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:05 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ja het is humor. Ook geeft het een duidelijk signaal af.. jezelf doden voor je geloof is belachelijk. Een kind van 2 begrijpt deze prent nog. Ik zie hier totaal geen probleem in.
Je leven geven voor je land maakt je een martelaar. Dat is allesbehalve lachwekkend. Deze daad wordt als de ultieme daad van dapperheid gezien, een niet te evenaren nobele daad.

Ik heb zelf ook weinig problemen met deze prent. Want zoals ik het interpreteer is deze tekening tekenend voor het morele verval van het Westen, vooral wat seksuele moraal betreft. Men projecteert de eigen seksuele moraal op anderen hopend om de andere partij in diskrediet te brengen. Terwijl een zelfmoordaanslag gepleegd wordt uit protest en verzet tegen de vijand om zich te verdedigen en niet om de maagden, zoals tekenaar wil doen geloven.
pi_34652141
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:09 schreef milagro het volgende:

[..]

Het doet er niet toe of het humor is voor jou of voor mij, het doet er toe dat het moet mogen.

Niets is statisch, ook geloof niet, dus leer eens dingen te zien in de context van de tijd.
Voorschriften en handelen , interpretatie en de lengte der tenen van 1500 jaar terug ms eens een keertje hier en daar wat aanpassen aan het heden?
Zolang het effedt heeft lijkt me dat niet nodig.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_34652150
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:58 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Wat heet kritiek op bepaald handelen van bepaalde joden met anti semitisme te maken?
Dat sommige joodse mensen dat zo opvatten, is hun probleem.

En zo is een cartoon over Mohammed zien als een doodzonde vooral jouw probleem, maak er ajb niet het onze van, zeg.
pi_34652189
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:11 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zolang het effedt heeft lijkt me dat niet nodig.
Hoe bedoel je?

Dat er helaas sufferds zijn die trappen in dat slachtofferisme en hun excuses gaan aanbieden voor een spotprentje?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:14:20 #100
126836 Super7fighter
pi_34652214
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:09 schreef milagro het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je met aanpassen bedoelt. Zolang er niet wordt getornd aan de geloofsregels vind ik alles best.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')