juist en dat doe ik nu dus ookquote:Op zondag 5 maart 2006 00:56 schreef Devilnl het volgende:
[..]
hij heeft werk zegt ie. dus dan kan ie gewoon doorzoeken om werk wat WEL op zijn niveau is
Het ging dan ook niet om vast werk. Als ik mijn HBO papiertje heb, en niet direct in mijn branche aan de slag kan, zorg ik voor een andere (tijdelijk) baan. Zelf als dat er een is waar ik tegenzin heen moet dan neem ik hem aan. Werkgevers houden niet van mensen die een 'gat' in hun CV hebben zitten. Als ik daar een kutbaan heb staan zien ze in ieder geval dat ik wil werken.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 01:46 schreef Devilnl het volgende:
Weet niet hoe het met jou zit. maar ik denk niet dat de meeste mensen werk aannemen waar ze met tegenzin heen gaan. ik niet iig (let the flames begin)
ga ergens een paar ruiten invegen/iemand beroven. halfjaar tv kijken in de cel, en je krijgt er een opleiding + baan voor terug, zo gaat dat hier nou eenmaal
Bij het gemiddelde uitzendbureau schrijven ze je echt niet in als je meer dan MBO hebt, is mijn ervaring. En ik was ook bereid om alles aan te nemen.Kutbanen geven ze liever aan mensen die die kutbaan de baan van hun leven vinden.quote:Op maandag 6 maart 2006 23:52 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Het ging dan ook niet om vast werk. Als ik mijn HBO papiertje heb, en niet direct in mijn branche aan de slag kan, zorg ik voor een andere (tijdelijk) baan. Zelf als dat er een is waar ik tegenzin heen moet dan neem ik hem aan. Werkgevers houden niet van mensen die een 'gat' in hun CV hebben zitten. Als ik daar een kutbaan heb staan zien ze in ieder geval dat ik wil werken.
Misschien is dat regio gebonden ? Ik begrijp uit deze reeks dat het in de randstad bijv. hoe dan ook lastiger is om een baan te krijgen dan hier in het oosten (Nijmegen). Ik heb dan ook geen problemen met het vinden van een baan via het uitzendbureau.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:48 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Bij het gemiddelde uitzendbureau schrijven ze je echt niet in als je meer dan MBO hebt, is mijn ervaring.
Dat was in Oss. Net afgestudeerd lang 7 uitzendbureau's gegaan, en overal afgewezen vanwege "te hoog opgeleid, liever iemand die niet net na een dure inwerkperiode naar een betere baan vertrekt".quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:27 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Misschien is dat regio gebonden ? Ik begrijp uit deze reeks dat het in de randstad bijv. hoe dan ook lastiger is om een baan te krijgen dan hier in het oosten (Nijmegen). Ik heb dan ook geen problemen met het vinden van een baan via het uitzendbureau.
Als ik elke dag met de trein zou moeten wel.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:01 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag he, toen ik net begon met solliciteren (2004) toen las ik hier en daar nog weleens wat over het terug vragen van de reiskosten als je op een gesprek gaat.
Vragen jullie altijd om een vergoeding?, ik doe dat zelf namelijk nooit.
Die paar keer dat ik tot nu toe op gesprek ben geweest begonnen ze er altijd zelf over.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:01 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag he, toen ik net begon met solliciteren (2004) toen las ik hier en daar nog weleens wat over het terug vragen van de reiskosten als je op een gesprek gaat.
Enkel twee gesprekken gehad in Engeland en toen kreeg ik alles wel vergoed, inclusief Hilton. Maar goed, in Nederland alleen twee w&s gesprekken gehad en dat was zonder vergoeding natuurlijk. Voor een sollicitatie zal het per bedrijf verschillend zijn?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:01 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik vind de nationalevacaturebank wel een goeie site. Werk.nl is inderdaad vaak poep.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:23 schreef verademing het volgende:
Wat ik me nu afvraag, hoe vinden jullie nu nog geschikte advertenties?
Ik zoek op werk.nl en via alle vacaturesites, maar 9 van de 10 keer moet je dan via een arbeidsbureau of w&s bureau. Ik ben daar wel ingeschreven, maar dat levert te weinig op naar mijn zin.
Nou, dit is misschien wel een goede tip, bedankt koningin!quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:14 schreef Koningin het volgende:
Ik vind www.limburgvac.nl en www.brabantvac.nl wel goede, maar dat ligt natuurlijk aan je woonplaats.
Ik ben het niet geworden, waarschijnlijk omdat ik niet per direct beschikbaar benquote:Op donderdag 9 maart 2006 16:31 schreef Berkery het volgende:
Ik ben voorgesteld via een of ander detacheringsbureau, maar toch voor een baan waar ik een bijna 100% match heb qua CV, de salarisindicatie is flink wat tientjes meer dan dat ik nu heb. Ik heb begrepen dat het bedrijf wel interesse had.
Ik ben benieuwd...
Dank je.quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:50 schreef Koningin het volgende:
Bijsmaak gefeliciteerd
Simtek F1 eigenlijk ook al gefeliciteerd (wel naar andere bedrijf gaan!!!)
Berkery, jammer.
Succes/Hoe ging het?quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:37 schreef martinlutherking het volgende:
Ik heb morgen twee sollicitatiegsprekken!
Eerste gesprek was bij Randstad, voor een functie bij de Belastingdienst. Maar ze vonden mijn fiscale kennis te niet goed.quote:
Heb je wel een fiscaal achtergrond? Hadden ze dan toch niet kunnen verwachten.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:12 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Eerste gesprek was bij Randstad, voor een functie bij de Belastingdienst. Maar ze vonden mijn fiscale kennis te niet goed.En nu net terug van een gesprek bij Nuon. Ging wel aardig. Ik heb geen idee wat ze van me dachten, ze hadden een keigoede pokerface. Ik hoor het morgen.
Randstad in Apeldoorn toevallig??quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:12 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Eerste gesprek was bij Randstad, voor een functie bij de Belastingdienst. Maar ze vonden mijn fiscale kennis te niet goed.En nu net terug van een gesprek bij Nuon. Ging wel aardig. Ik heb geen idee wat ze van me dachten, ze hadden een keigoede pokerface. Ik hoor het morgen.
Zo te horen halen ze bij Centric bruto en netto door elkaar. Vind die ¤1400 bruto wel erg weinig. Heb je HBO gestudeerd? De startsalarissen voor HBO'ers ligt denk ik zo rond de ¤1700. Bij de grotere bedrijven (zoals Centric?) zelfs rond de ¤1800. Om wat voor functie gaat het hier eigenlijk?quote:En ik kreeg een tegenvaller via de mail. In het gesprek dat ik had met 2 medewerkers van Centric had, hadden ze het over ongeveer ¤1500,- netto per maand.Nu staat er ineens in het mailtje ¤1400,- bruto
MBO ICT Beheer niveau 4.quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:43 schreef Requim het volgende:
Hmm Centric, die zijn ook niet echt geweldig kwa betalen. Ik was een aantal maanden geleden ook bij hun op gesprek en die salarisschalen vielen me daar erg tegen.
[..]
Zo te horen halen ze bij Centric bruto en netto door elkaar. Vind die ¤1400 bruto wel erg weinig. Heb je HBO gestudeerd? De startsalarissen voor HBO'ers ligt denk ik zo rond de ¤1700. Bij de grotere bedrijven (zoals Centric?) zelfs rond de ¤1800. Om wat voor functie gaat het hier eigenlijk?
word ook nu ineens door superveel bedrijven gebeld, deze week 4 gesprekken gehad en eentje wil me al zker aannemenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:04 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik begin het steeds zonniger te zien allemaal.
Heb het net zo druk met afspraken maken, ineens word ik door net zoveel bedrijven gebeld, net weer 1.
Gisteren een kennismakingsgesprek gehad in Arnhem bij Pro Q Info systems.
Erg leuk gesprek, ik had het idee dat het een goed gesprek was.
Nu ff afwachten of er snel wat binnen komt bij ze in deze regio.
Maandag naar Amersfoort, gesprek met iemand van Service Support.
Dinsdag naar Ijsselstein, gesprek bij Centric.
Donderdag naar Doorn, gesprek bij Data4 IT.
Hier moet toch haast wel iets uitkomen.![]()
Kun je hier berekenen:quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:01 schreef SimtekF1 het volgende:
Donderdag had ik een gesprek bij Data4IT.
Heel leuk gesprek enzo, werd gisteren door ze gebeld met de mededeling dat ze het een erg fijn gesprek vonden alleen ik paste niet echt bij het bedrijf waar ze iemand voor zochten, ik was namelijk te relaxed.![]()
Maargoed, ik ga denk ik toch maar bij Centric aan de slag, ondanks dat gezeik met dat geld.
Weet iemand hoeveel je ongeveer netto overhoud van ¤1400,- bruto?
Het minimumloon voor een 22-jarige is geloof ik iets van 1080 eur. Het is niet veel, maar voor jeugdloon valt het nog mee...quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:19 schreef komrad het volgende:
1400 bruto is wel erg weinig hoor trouwens
jeugdloon, hehe bestaat dat nogquote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:22 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het minimumloon voor een 22-jarige is geloof ik iets van 1060 eur. Het is niet veel, maar voor jeugdloon valt het nog mee...
vind ik ook...quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:23 schreef komrad het volgende:
[..]
jeugdloon, hehe bestaat dat nog
maar serieus met een afgeronde opleiding is 1400 gewoon weinig, maar dat vind ik
Vraag en aanbod kwestie denk ik; kennelijk is desbetreffende opleiding niet zo erg gewild. Of... zul je je eerst moeten bewijzen. Mijns inziens ook geen slecht uitgangspunt voor iemand die net op de arbeidsmarkt komt kijken.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:23 schreef komrad het volgende:
[..]
jeugdloon, hehe bestaat dat nog
maar serieus met een afgeronde opleiding is 1400 gewoon weinig, maar dat vind ik
Wow. Op een zaterdag?quote:Op maandag 20 maart 2006 14:47 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik heb net ff met Centric gebeld en 1 april ga ik voor ze beginnen.
Ik werk voor Primadetaquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:17 schreef Rev- het volgende:
waar werk je marty? heb atm wel werk in de IT, maar verder kijken is altijd interessant
Over te ver weg wonen gesproken. Een aantal jaren geleden als personeelsmanager gewerkt in het Zuid-Oosten van het land en toen voor een functie enkele sollicitaties vanuit de omgeving Den Haag ontvangen via zo'n outo reply CV van Monsterboard of zo.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 10:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik hoorde laatst nog zo'n raar verhaal.....
Een vriend van mij zit al een tijdje zonder werk. Hij solliciteren bij een bedrijf in Amsterdam, hardstikke leuk gesprek van beide zijden zegt ie. Wordt ie een tijdje later gebeld, met de mededeling "we doen het niet want je woont een beetje ver weg". Dan denk ik bij mezelf, dat kun je toch al zien op de sollicitatiebrief ???/
Dat is klote. Ik neem aan dat hij wel ruime ontslagvergoeding krijgt gezien zijn lange arbeidsverleden bij het bedrijf??quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:56 schreef MaLo het volgende:
Nou, mijn vader kan zich ook bij dit topic voegen denk ik.
Hij is 54 jaar en vandaag ontslagen bij de zoveelste reorganisatie bij zijn bedrijf. Hij heeft er 26 jaar gewerkt en nu staat hij op straat.
Iemand werk in het oosten des lands, voor een 54 jarige Java en/of C++ programmeur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |