Beter! Patrick Kluivert terug, nóg een spits erbij. Dennis Gentenaar of Oscar Moens maakte mij niet zoveel uit, het zit toch op de bank. Dwight Tiendalli past beter in het klassieke Ajax-systeem zónder opkomende backs, maar als hij niet haalbaar is mag de transfervrije Mario Melchiot wel komen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:16 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Doelman ben ik bang word Gentenaar. Rechtsback wil ik wel graag Melchiot zien...
en voor volgend jaar:
[..]
dat heet afbouwen voor kluivert, het is nu wel mooi geweest....quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:21 schreef Cart_man het volgende:
Haal nog maar een spits, ja. Die hebben jullie nog niet.
Eergisteren alweer. Maar goed, zo kaarten halen zeker?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:23 schreef JaWi het volgende:
Kluivert had nog een mooi doelpunt gisteren trouwens.
Is de transfer van Perez nou al rond?
Ik bij een sigarenboer in een stad onder de rook van Rotterdam, met een kakkerlak die de kaarten er doorheen moet halen. Als dat maar goedgaat!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:29 schreef JaWi het volgende:
Ja, bij de sigarenboer op bijlmerplein. Of misschien bij de Arena zelf, maar ik weet niet of het daar wel lukt.
Ik sarcastisch? Nooooooit!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:10 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit sarcastisch is bedoeld?
Ben wel een realistische Ajaxsupporter. Dit is echt een Klote seizoen
Komt wel goed, de kaarten voor de uitwedstrijden haal ik altijd bij hem, weet dan tenminste zeker dat het goed gaat. Eén keer ergens anders geweest, komt die loopse muts giechelend vertellen dat ze te laat was, omdat ze niet wist hoe het werkte.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:31 schreef JaWi het volgende:
Hij wil vast ook graag dat we komen.
Gewoon zorgen dat je er wat eerder bent, dat hij ze gelijk erdoorheen kan halen.
Je weet het, één schaap over de dam maakt nog geen zomer.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:07 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Hoezo goede kans? Het is al zeker!
En dit jaar kan ook nog best, de geest van Jaap waart al rond! Veel plezier met jullie feestje in april!
Baretto gaat echt niet naar Feyenoord, kunnen jullie niet eens betalenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zoude leuke duels kunnen worden, Baretto tegen Perez.
Nee idd, het geld van Simons van van de zomer is al op. We hebben dit eerste half jaar totaal niks verdiend want we hebben geen tv gelden gekregen en geen seizoenskaarten verkocht. En we zitten nog steeds met veel overbodige spelers waar we niks voor vangenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:48 schreef BadRabbit het volgende:
[..]
Baretto gaat echt niet naar Feyenoord, kunnen jullie niet eens betalenEn Perez naar Ajax moet ik ook nog maar even zien, al hoop ik dat het wel doorgaat natuurlijk
![]()
Je snapt het wel, grote jongen...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:51 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nee idd, het geld van Simons van van de zomer is al op. We hebben dit eerste half jaar totaal niks verdiend want we hebben geen tv gelden gekregen en geen seizoenskaarten verkocht. En we zitten nog steeds met veel overbodige spelers waar we niks voor vangen![]()
Van Geelquote:Gisteren werd bekend dat AC Milan en Ajax een overeenkomst hadden bereikt over een transfer van Jaap Stam. De oud-international van Oranje reageert opgelucht vanuit Italië, en is vereerd dat hij deel uit mag gaan maken van de nieuw te bouwen ploeg van trainer Danny Blind.
"Ik zie het als een uitdaging om mee te bouwen aan een nieuw elftal in Amsterdam en daar m'n steentje aan bij te dragen. Het blijft toch een club met veel potentie en ze handelden bijzonder slagvaardig."
"Ik was zelf al akkoord met Ajax en ben blij dat een topclub als AC Milan met me wilde meedenken, want ze wilden me eigenlijk graag behouden," vervolgt de geboren Kampenaar.
"Ik ben niet vergelijkbaar met Phillip Cocu, ook al omdat hij op een andere positie speelt. Wel breng ik evenals hem de nodige ervaring mee en hoop dat op m'n ploeggenoten bij Ajax over te brengen. Hopelijk kan ik Ajax twee jaar lang zoveel extra's geven dat het net zo goed uitpakt als de terugkeer van Cocu bij PSV."
"Ik heb vier opgroeiende kinderen en na een rondgang langs Manchester United, Lazio Roma en AC Milan was het tijd om naar huis te komen. Wel wilde ik in de top blijven spelen en daarom ben ik bijzonder blij met de kans die Ajax me biedt."
Ik denk de perfecte instelling.quote:
Het is alleen niet duidelijk of dit per direct is of in de zomer, nog even afwachten dus.quote:31/1/2006 - Van Gaal bevestigt transfer
(Gepost door RvN)
Het Algemeen Dagblad meldt dat Louis van geel zich heeft laten ontvallen dat Perez inderdaad naar Ajax vertrekt. Verder willen allen betrokkenen geen commentaar geven. Dat er de transfer rond is, lijkt inmiddels wel duidelijk. Volgens het AD tekent Perez voor drie jaar en gaat hij ruim een miljoen verdienen bij Ajax.
"Kenneth heeft in het voorseizoen al aangegeven dat hij misschien nog één keer ergens anders wilde kijken. Dat heeft met dromen en ambitie te maken. AZ is nog geen topclub en Ajax is dat wel, ongeacht het feit dat het daar nu niet zo goed gaat. Ik vind Perez een heel goede voetballer, ik heb hem geprobeerd op andere gedachten te brengen. Als hij weg zou gaan, is dat blijkbaar niet gelukt." aldus Van Gaal.
Aan het afscheid van Perez kleven voor AZ ook pluspunten. Tussen spelersgroep en clubleiding heerst nogal wat wantrouwen, het directe gevolg van de manier waarop Jan Kromkamp ooit vertrok. De international had de toezegging dat AZ zou meewerken aan een toptransfer, maar de club vroeg uiteindelijk toch de hoofdprijs voor hem.
Dat Perez mag gaan, bewijst dat er iets is veranderd. ,,Wij moeten niet het imago krijgen dat spelers hier niet weg kunnen komen,’’ was Van Gaal openhartig. ,,Perez is 31 jaar, speelt hier al een tijdje. Een transfer kun je ook zien als blijk van waardering, zo moet je denken.’’
Aaahhh, nu snap ik het.quote:ABN Amro boekt ruim 13 procent meer winst
31 januari 2006, 09:40
AMSTERDAM (ANP) - ABN Amro heeft vorig jaar een nettowinst van 4,38 miljard euro geboekt. Dat is 13,4 procent meer dan in 2004 en overtreft de verwachtingen. De bank haalde meer baten binnen en kreeg lagere belastingaanslagen.
Daarnaast legde het grootste bankbedrijf van Nederland relatief weinig geld apart om bijvoorbeeld dubieuze leningen af te dekken. Dat blijkt uit de jaarcijfers die ABN Amro dinsdag heeft gepresenteerd. De bank heeft afgelopen jaar 648 miljoen euro in de stroppenpot geduwd.
Dat is weliswaar 32 miljoen euro meer dan in 2004, maar nog altijd een stuk beneden het gemiddelde dat de bankiers gewend zijn. Bij de zakenbank kwam een deel van de voorzieningen opnieuw beschikbaar, terwijl de consumentenbank meer geld moest reserveren.
ABN Amro verwacht dat het voorzieningenniveau in het lopende boekjaar gelijk zal blijven aan dat in het vierde kwartaal van 2005. In die periode voegde het bankbedrijf ruim 200 miljoen euro toe aan de stroppenpot. In de prognose zijn eventuele tegenvallers bij de Italiaanse aankoop Antonveneta niet meegenomen.
Kloptquote:Op dinsdag 31 januari 2006 10:00 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Aaahhh, nu snap ik het.![]()
Maarre, een team bij elkaar kopen in plaats van zelf opleiden doet PSV toch alleen?![]()
En Perez komt mogelijk per direct. Van Gaal bevestigd iig de transfer.quote:31/1/2006 - 'Ajax betaalde drie miljoen voor Stam'
(Gepost door RvN)
Het Algemeen Dagblad meldt dat Ajax ongeveer drie miljoen euro betaalde voor Jaap Stam. het contract van de centrale verdediger liep nog een jaar door bij AC Milan. In salaris zal hij overigens een stuk terugmoeten. Op de vandaag door Sportweek gepubliceerde inkomenslijst staat Stam op nummer 5 met een inkomen van 5 miljoen euro.
Technsich directeur Martin van Geel in het AD: "Jaap was onder de indruk van onze plannen en heeft op basis daarvan zijn keuze gemaakt. Daar is niet één week overeen gegaan, we zijn al langer met elkaar in gesprek. We zijn ontzettend blij dat hij voor ons heeft gekozen."
quote:Het lijkt een eeuwigheid geleden dat ik Ajax-voorzitter Michael van Praag in de perskamer van de Amsterdam Arena glunderend hoorde zeggen dat de nieuwe trainer zonder twijfel in de voetsporen zou treden van Louis van Gaal. De nieuwe trainer van Ajax was Jan Wouters. Toen Van Praag het zei, op 12 december 1998, stond Wouters er wat verlegen en bedremmeld bij. Tevergeefs wachtten we op een soortgelijke uitspraak als Van Gaal deed bij zijn aanstelling, toen hij zelfverzekerd verklaarde dat hij eerlijk was, en direct, en consequent. Wouters zei nauwelijks iets dat het noteren waard was.
Roerige tijden
Hij was tot dat moment trainer van het tweede elftal van Ajax. Hoe ambitieus hij werkelijk was, als trainer, was nog niet tot de media doorgedrongen. Evenmin was er iets bekend over zijn talenten. Ik zag geen nieuwe Van Gaal in hem, en misschien gold dat ook wel voor mensen binnen de club, maar ja, het waren roerige tijden en Ajax moest toch wat, na het ontslag van Morten Olsen.
Als ik aan Jan Wouters denk, eind jaren negentig en begin 2000, zie ik een schichtige man voor me. Hij zei nooit zo veel, maar aan zijn lichaamstaal hadden we genoeg. De onzekerheid was bijna voelbaar. Hij schoof voortdurend met spelers, wijzigde de tactiek bijna wekelijks, slaagde er tijdens persconferenties niet in zijn argwaan te verbergen en leek zwaar gebukt te gaan onder de slechte resultaten. Met de beste wil van de wereld viel er in hem geen nieuwe Van Gaal te ontdekken.
Het kwam allemaal te vroeg voor hem, leiding geven aan een club die zulke hoge eisen stelt aan de resultaten en de speelwijze, en in zo'n grote crisis verkeerde. Hij probeerde het wel, door bijvoorbeeld de selectie te renoveren en zes spelers te laten vertrekken, maar al zijn pogingen waren tot mislukken gedoemd.
Kleinere club
Wouters had er verstandig aan gedaan eerst een paar jaar bij een kleinere club aan de slag te gaan, in de relatieve rust van de provincie, en van daaruit de sprong voorwaarts te maken. Zoals Erwin en Ronald Koeman dat hebben gedaan, en vele anderen. Op de bijvelden van de Amsterdam Arena leer je niet wat het is om trainer te zijn van Ajax, ook al denk je vol zelfvertrouwen misschien van wel. Wouters kon de verleiding niet weerstaan, niet geheel onbegrijpelijk natuurlijk, en liet zichzelf martelen, onder omstandigheden waarop hij nooit grip kon krijgen. Op 21 maart 2000 werd hij ontslagen. Het kwam als een verlossing voor hem. Voor iedereen eigenlijk. Ook dat was veelzeggend.
Als ik aan Jan Wouters denk, zie ik Danny Blind. Een exacte kopie is het niet, maar zie hem eens worstelen. De machteloosheid druipt van hem af. Blind vit op de pers, gooit voortdurend zijn elftal om, schuift met spelers alsof hij met een spelletje Stratego bezig is en doet nooit denken aan de sluwe en intelligente strateeg die hij was als voetballer. Hij is ongelukkig. Hij worstelt. Hij roept geen bewondering op, maar medelijden. Was nou maar lekker gaan golfen of zo, denk je als je hem langs de lijn ziet zitten, met een van pijn vertrokken gezicht.
Wankel
De parallelen met zijn voormalige ploeggenoot Wouters springen steeds meer in het oog. Blind is nog niet uitgevochten en bij de supporters heeft hij, vanwege zijn verleden als voetballer van Ajax, nog steeds krediet, maar het evenwicht is uiterst wankel. Met 4-1 verliezen van FC Utrecht, in Amsterdam nog wel, zevende op de ranglijst, Ajax is teruggekeerd naar de eerste maanden van 2000. En Jan Wouters is Danny Blind geworden
bron:NOS
quote:Niet AC Milan of Juventus maar Fiorentina bood op Ryan Babel. Een bod van 6 miljoen Euro voor de Amsterdammer, maar Ajax ging hier echter niet mee akkoord en wil 12 miljoen Euro.
Vandaag zou Fiorentina, de club van sterspeler Luca Toni maarliefst 10 miljoen Euro overhebben voor de spits van Ajax.
Babel is 4de keuze, achter Klaas-jan Huntelaar, Marcus Rosenberg en Angelos Charisteas.
Een overwinning zondag in het hol van de leeuw zou het kutseizoen nog enigszins opfleuren!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 10:27 schreef Silenus het volgende:
Het is al uitverkocht voor Ajax supporters hoorde ik, maargoed ik heb m'n kaartje!
kakkerlakkenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 10:32 schreef Badabingea het volgende:
Hopen dat we de kakkerlakken oprollen
10 Miljoen is toch wel een aardig bedrag ! ! ! ! ! !quote:
Ik denk dat verhuren aan een Nederlandse club toch beter voor hem is. Want we kunnen nog wat aan hem hebben. Kan die ervaring opdoen, en dan nog altijd beter terugkomen!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 10:34 schreef Robar het volgende:
[..]
10 Miljoen is toch wel een aardig bedrag ! ! ! ! ! !
Ik zie hem niet graag gaan, maar gezien het feit dat er al drie spitsen rondlopen . . . . .
Wat vinden jullie daar nu van?
Ik snap dat je Babel niet wilt laten gaan, maar wat voor kansen heeft hij nog met Huntelaar, Rosenberg en Charisteas voor hem op de spitspositie?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 10:37 schreef devv05 het volgende:
Liever verhuren, verkoop Charisteas maar.
Waar heb je het in godsnaam overquote:Op dinsdag 31 januari 2006 10:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik weet dat het onmogelijk is, maar een mens mag dromen: Als van Geel Bergkamp weet te halen dan ben ik een zeer gelukkig mens, dan ga ik persoonlijk elke thuiswedstrijd bakkeleien met de supporters in vak 4.²
Mijn gevoel zegt ook nee, maar 10 miljoenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 10:43 schreef devv05 het volgende:
Mja, en 10 miljoen is wel een erg mooi bedrag... Maar voor mn gevoel weet ik toch niet of we er goed aan doen.
Vak 4 trendsetters, je weet toch.quote:
Het zou nog vervelender zijn wanneer je Babel niet laat gaan en weg laat kwijnen op de bank, omdat er drie spitsen boven hem staan in de rangorde, waardoor straks geen enkele club hem meer wil hebben.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 10:49 schreef Cheiron het volgende:
Als je erover zeikt dat Ajax zo een "bedrijf" is, waar alles nog om geld draait, kun je nu niet met goed fatsoen ingaan op 10 miljoen voor Babel! Dat is vreselijk hypocriet.
Doen, Babel is een prutser.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 10:43 schreef devv05 het volgende:
Mja, en 10 miljoen is wel een erg mooi bedrag... Maar voor mn gevoel weet ik toch niet of we er goed aan doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |