abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34621666
Ben wel benieuwd naar het antwoord op deze vraag.

Ik geloof wel in God , dus kan niet beginnen. Als iemand interesse hebt waarom ik wel in God geloof.. just ask .
  maandag 30 januari 2006 @ 19:10:29 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_34621739
Omdat ik niet alles wat me wordt aangepraat zomaar aanneem
En tot nu toe heeft nog niemand me kunnen overtuigen dat ie wel bestaat.
Dus...
pi_34621784
Sinterklaas bleek ook niet te bestaan, dat flikken ze me geen tweede keer
pi_34621795
omdat er geen aanwijzingen zijn dat hij wel bestaat.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  maandag 30 januari 2006 @ 19:14:07 #5
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_34621884
omdat een God die het interesseert dat ik in Hem geloof voor mij ongeloofwaardig is, en het nergens op zou slaan te geloven in een God voor wie het er niet toe doet
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  maandag 30 januari 2006 @ 19:14:48 #6
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34621907
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:11 schreef electricity het volgende:
welke aanwijzingen zijn er dan dat Hij niet bestaat?
en voor de duidelijkheid: de evolutie is geen bewijs dat er geen God bestaat.. alleen een bewijs dat ie niet 6 dagen letterlijk heeft zitten kleien
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_34621967
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:14 schreef teamlead het volgende:

[..]

da's wel heel makkelijk
  maandag 30 januari 2006 @ 19:17:29 #8
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34622027
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:16 schreef Conflict het volgende:

[..]

da's wel heel makkelijk
ja, net zo makkelijk als zeggen dat er geen aanwijzingen zijn dat ie wel bestaat ongeveer
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_34622070
Omdat niemand me kan vertellen waar God vandaan komt.
Omdat de Bijbel te veel overkomt als een menselijk verzinsel.
  maandag 30 januari 2006 @ 19:20:25 #10
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34622140
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:18 schreef dVTB het volgende:
Omdat niemand me kan vertellen waar God vandaan komt.
Omdat de Bijbel te veel overkomt als een menselijk verzinsel.
oke.. de opmerking over de Bijbel snap ik.. en als God inderdaad bestaat lijkt het me een veilige aanname dat ons Godsbeeld niet klopt..

Maar "niemand kan vertellen waar God vandaan komt" impliceert dat je wel gaat geloven als morgen iemand dat wel kan?
  maandag 30 januari 2006 @ 19:23:34 #11
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_34622260
Hij staat ook nooit in de krant... en hij is nog wel zo beroemd. Daarom geloof ik er niet in.

Michael Jackson staat er verdomme bijna elke week in

Daar kan ik nou zo kwaad om worden he..... maar dat doe ik niet.
Zo niet, dan toch...
pi_34622274
quote:

[..]

en voor de duidelijkheid: de evolutie is geen bewijs dat er geen God bestaat.. alleen een bewijs dat ie niet 6 dagen letterlijk heeft zitten kleien
de normale filosofische gedachte gaat er van uit dat je niet hoeft te bewijzen dat dingen niet bestaan, maar dat je moet bewijzen dat dingen wel bestaan.

ik hoef niet te bewijzen dat er morgen nog een dag komt, omdat er geen aanwijzingen zijn dat dat niet het geval is. en ik denk dat er weinig mensen zullen zijn die denken dat er morgen geen dag meer komt.

dezelfde logica kun je ook op dit geval toepassen.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_34622288
waarom zou ik geloofig zijn als het een schijnheidig zooitje is.
want in de bijbel staat niet dode. dus moet je goed met elkaar om gaan wat zijn ze dan in noord ierland aan het doen die protostanten en die katholieken schijnheilig zooitje. en maar bidden allemaal
ik type ook mar wat
pi_34622331
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:20 schreef teamlead het volgende:

[..]

oke.. de opmerking over de Bijbel snap ik.. en als God inderdaad bestaat lijkt het me een veilige aanname dat ons Godsbeeld niet klopt..

Maar "niemand kan vertellen waar God vandaan komt" impliceert dat je wel gaat geloven als morgen iemand dat wel kan?
Natuurlijk, als iemand kan aantonen waar Hij vandaan komt, dan is er zo gezegd een stukje duidelijkheid. Overigens is het vele malen moeilijker om aan te tonen dat iets er niet is, dan aantonen dat iets er wel is.
pi_34622371
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:23 schreef electricity het volgende:

[..]

de normale filosofische gedachte gaat er van uit dat je niet hoeft te bewijzen dat dingen niet bestaan, maar dat je moet bewijzen dat dingen wel bestaan.

ik hoef niet te bewijzen dat er morgen nog een dag komt, omdat er geen aanwijzingen zijn dat dat niet het geval is. en ik denk dat er weinig mensen zullen zijn die denken dat er morgen geen dag meer komt.

Juist. Precies dat, het is absurd om aan iemand te vragen of hij wil aantonen dat iets er niet is.
  maandag 30 januari 2006 @ 19:27:09 #16
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34622398
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:24 schreef armmoetzaaier het volgende:
want in de bijbel staat niet dode. dus moet je goed met elkaar om gaan wat zijn ze dan in noord ierland aan het doen die protostanten en die katholieken schijnheilig zooitje. en maar bidden allemaal
Er is m.i. een fundamenteel verschil tussen de vraag of God wel of niet bestaat en de vraag of de handelingen die mensen in Zijn naam uitvoeren wel conform de leer zijn.. Als ik je nu goed begrijp geloof jij niet in God omdat mensen zich niet kunnen gedragen..Dat vind ik een merkwaardige gedachtengang
pi_34622402
HRR, waarom geloof jij niet in Vishnu?
pi_34622411
Over welke god hebben we het hier?

(toch grappig, of het moet heel druk zijn met goden, of het is elke keer dezelfde maar steeds met een andere naam, of er zitten er een heleboel naast)
'The Less you know, The more you believe'
pi_34622419
Omdat de kerk ongelofelijk klote is , altijd vragen om geld , tis gewoon achterhaalt , en dan kan de bijbel nog zo oud is en dergelijke maar ik geloof er niet in. er zal heus wel wat zijn , anders zouden we niet bestaan maar ik vind god en de paus toch zo'n ongelofelijk gelul.

ik bedoel , zelfs najib amhali heeft het erover , de paus is tegen condoom en dergelijke middelen , nou laat ze zelf maar eens een soa test ondergaan...dan zeggen die dat ook geen 2 de keer.
pi_34622440
stel DAT god zou bestaan, dan zou die nooit al die afrikaantjes laten leiden enzo... ik bedoel geniet die daar dan van dat er op de helft van de wereld (lees derde wereld landen) zoveel leed is?

mocht er iets bestaan dan is het $atan wel! Die heeft zijn zaakjes wel goed voor elkaar op aarde
I'm not the man you think I am!
pi_34622445
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:24 schreef armmoetzaaier het volgende:
Ik ben zelf niet gelovig en verplicht ook niemand om dat wel of niet te zijn, maar wat zijn dat een stel non-argument bij elkaar zeg.
  maandag 30 januari 2006 @ 19:29:42 #22
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34622499
quote:

[..]

oké.. point taken...
pi_34622502
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:28 schreef Guilin het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet gelovig en verplicht ook niemand om dat wel of niet te zijn, maar wat zijn dat een stel non-argument bij elkaar zeg.
weet jij een betere dan
ik type ook mar wat
pi_34622503
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:27 schreef owned.for.life het volgende:
Omdat de kerk ongelofelijk klote is , altijd vragen om geld , tis gewoon achterhaalt , en dan kan de bijbel nog zo oud is en dergelijke maar ik geloof er niet in. er zal heus wel wat zijn , anders zouden we niet bestaan maar ik vind god en de paus toch zo'n ongelofelijk gelul.

ik bedoel , zelfs najib amhali heeft het erover , de paus is tegen condoom en dergelijke middelen , nou laat ze zelf maar eens een soa test ondergaan...dan zeggen die dat ook geen 2 de keer.
ik heb het hier niet over kerken , maar over God.

Als je ergens niet in gelooft heb je daarvoor wel een reden denkik. Of is dat te simpel gedacht ?
  maandag 30 januari 2006 @ 19:30:20 #25
26467 raphidae
...antichrist...
pi_34622519
Het is maar net wat je als 'God' defineerd....
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
pi_34622521
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:17 schreef teamlead het volgende:

[..]

ja, net zo makkelijk als zeggen dat er geen aanwijzingen zijn dat ie wel bestaat ongeveer
Nee dat is omgekeerde bewijslast.
pi_34622528
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:27 schreef Prst_ het volgende:
HRR, waarom geloof jij niet in Vishnu?
Geen idee wat Vishnu is . En waarom zou ik er wel in "moeten" geloven?
pi_34622547
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:29 schreef armmoetzaaier het volgende:

[..]

weet jij een betere dan
Je genoeg, maar in jouw geval ben ik het geheel met teamlead eens.
pi_34622580
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:11 schreef electricity het volgende:
Welke aanwijzingen zijn er dat liefde bestaat ? idd , liefde opzich kan je niet zien ,wel de uitwerking ervan , zo ook is het met God. God zelf kan je niet zien , maar door de uitwerkingen in mensen en inmezelf weet ik dat Hij bestaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door HRR op 30-01-2006 19:33:33 (aannemen - > weet ik) ]
  maandag 30 januari 2006 @ 19:32:22 #30
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34622592
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:28 schreef l3laster het volgende:
stel DAT god zou bestaan, dan zou die nooit al die afrikaantjes laten leiden enzo... ik bedoel geniet die daar dan van dat er op de helft van de wereld (lees derde wereld landen) zoveel leed is?

mocht er iets bestaan dan is het $atan wel! Die heeft zijn zaakjes wel goed voor elkaar op aarde
Als je er vanuit gaat dat Satan wel bestaat en God niet, volg ik je helemaal niet meer....
pi_34622641
quote:

[..]

Ga eens kijken naar hoe geloven veranderen, van meerdere goden naar 1 god, naar verschillende varianten op goden, etc etc. Allemaal gedaan om het samenvoegen van volkeren te vergemakkelijken na overname van $volk.

M.a.w. Als er om de zoveel tijd een nieuw geloof opstaat wilt het niet zeggen dat hun God ook daadwerkelijk bestaat.

(ik ben niet gelovig, dat moge duidelijk zijn).
pi_34622715
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:32 schreef HRR het volgende:

[..]

Welke aanwijzingen zijn er dat liefde bestaat ? idd , liefde opzich kan je niet zien ,wel de uitwerking ervan , zo ook is het met God. God zelf kan je niet zien , maar door de uitwerkingen in mensen en inmezelf kan ik aannemen dat Hij bestaat.
Je kan onmogelijk geloof met gevoelens gaan vergelijken. Haat, liefde etc. is niet tastbaar, maar iedereen weet wanneer en waardoor het komt. Van die uitwerkingen op mensen die geloven weet je niet of ze daadwerkelijk door God komen of dat ze komen door het feit dat die mensen geloven.
pi_34622720
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:33 schreef slakkie het volgende:

[..]

Ga eens kijken naar hoe geloven veranderen, van meerdere goden naar 1 god, naar verschillende varianten op goden, etc etc. Allemaal gedaan om het samenvoegen van volkeren te vergemakkelijken na overname van $volk.

M.a.w. Als er om de zoveel tijd een nieuw geloof opstaat wilt het niet zeggen dat hun God ook daadwerkelijk bestaat.

Nee , maar het wil (in dit geval) ook niet uitsluiten dat God niet bestaat , maar het zegt alleen dat er mensen zijn die dingen anders opvatten. Dit zegt dus niets over of dat God bestaat ja of nee.
  maandag 30 januari 2006 @ 19:36:10 #34
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34622741
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:33 schreef slakkie het volgende:

[..]

Welke geloven zijn er dan gemigreerd van meerdere Goden naar 1 God?
pi_34622754
Omdat God ook niet in mij gelooft.
Hmm. Dat kan beter.
pi_34622786
Nogmaals

Over welke god hebben we het hier???
En waarom dan juist deze god?
  maandag 30 januari 2006 @ 19:37:12 #37
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34622792
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:36 schreef KritischBlikje het volgende:
Omdat God ook niet in mij gelooft.
God gelooft in iedereen
pi_34622795
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:35 schreef Guilin het volgende:

[..]

Je kan onmogelijk geloof met gevoelens gaan vergelijken. Haat, liefde etc. is niet tastbaar, maar iedereen weet wanneer en waardoor het komt. Van die uitwerkingen op mensen die geloven weet je niet of ze daadwerkelijk door God komen of dat ze komen door het feit dat die mensen geloven.
Ik weet niet waar liefde opzich vandaan komt , dat weet jij evenmin.. Of kan jij bewijzen waar dat vandaan komt ?
  maandag 30 januari 2006 @ 19:38:58 #39
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_34622865
quote:

[..]

Hierom!
lege ton
pi_34622872
quote:
Geen idee wat Vishnu is . En waarom zou ik er wel in "moeten" geloven?
Vishnu is een god van de Hindoes

Daar 'moet' je helemaal niet in geloven. Net zo min dat ik 'moet' geloven dat de God uit de Bijbel (ik neem aan dat je het over die God hebt) bestaat.

Ik geloof niet in dingen waarvan het enige bewijs van bestaan een eeuwenoud, onder dubieuze omstandigheden tot stand gekomen, boek is dat zo vol onduidelijkheden staat dat er al millennia alleen maar ruzie over gemaakt wordt.
  maandag 30 januari 2006 @ 19:39:24 #41
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_34622876
Ik zou er best in kunnen geloven -waarom zouden zulke figuren tenslotte niet bestaan ? - maar dat wil nog niet zeggen dat ik tot * aanbidden * enzo over ga.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 30 januari 2006 @ 19:39:40 #42
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34622884
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:37 schreef juliusbackpacking het volgende:
Nogmaals

Over welke god hebben we het hier???
En waarom dan juist deze god?

Volgens mij is er maar 1 God... dus hebben we het over Hem omdat er weinig keuzemogelijkheden bestaan
Al zal de gemiddelde hindoe het niet met me eens zijn vrees ik
pi_34622899
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:35 schreef HRR het volgende:

[..]

Nee , maar het wil (in dit geval) ook niet uitsluiten dat God niet bestaat , maar het zegt alleen dat er mensen zijn die dingen anders opvatten. Dit zegt dus niets over of dat God bestaat ja of nee.
Indirect zeg ik dat hierdoor God niet kan bestaan. Als een geloof veranderd, doordat er plots goden uit hun functie worden ontheven worden door de bezettende macht betekend dat de God een menselijk verzinsel is om aan andere zaken uitleg te geven. En als $god door mensen dus wordt bedacht, dan kan er geen $god bestaan. Dus moet ik concluderen dat er geen $god bestaat, alleen in de gedachte van mensen, voor zover ze in $god geloven.
pi_34622903
Interessante stelling ja...

Simpelweg omdat ik misschien niet erg goedgelovig ben, ik wil graag eerst zien voordat ik geloof. Enig aantoonbaar bewijs over zijn bestaan is mij niet bekend. Laat staan dat ik zelf enige aanwijzing heb gevonden.
Als ik een priester over god hoor vertellen, wordt er gesproken over iets geweldigs. Iets wat ons dagelijks van ons brood voorziet. Iets wat ongekende krachten heeft, en altijd het beste met iedereen voor heeft. Even later zap je verder, en zit Unicef weer reclame's uit te zenden. Geef gul, anders verhongeren deze mensen. Toch best wel een contrast, wat toch niet zou kunnen kloppen?
Misschien een ietwat verkeerd voorbeeld, met iemand met de kracht als die van god zou ervoor zorgen dat Unicef overbodig is. Als je een complete wereld kan creeeren. inclusief alles wat daarop leeft, moet je toch ook creatief genoeg kunnen zijn om een land als Afrika betere omstandigheden te bieden?
pi_34622974
toen ik klein was heb ik teveel ellende gezien. alle onzinpraatjes over een god - inclusief dat deze dan niet ingrijpt en overal een bedoeling mee heeft - zie je dan toch uit een iets ander perspectief. ben wel gematigd katholiek opgevoed - als zoiets bestaat ^^ vreemd genoeg wil ik nog wel eens bidden tot god als ik ergens heel happy of heel sad van ben... tja het klinkt vaag maar zo zit ik blijkbaar in elkaar
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_34622996
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:39 schreef teamlead het volgende:

[..]

Volgens mij is er maar 1 God... dus hebben we het over Hem omdat er weinig keuzemogelijkheden bestaan
Al zal de gemiddelde hindoe het niet met me eens zijn vrees ik
God en allah zijn dezelfde persoon?
pi_34623039
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:37 schreef HRR het volgende:

[..]

Ik weet niet waar liefde opzich vandaan komt , dat weet jij evenmin.. Of kan jij bewijzen waar dat vandaan komt ?
Het is wel aantoonbaar dat je lichaam reageert op emoties en dat is ook zeker al lang gedaan. Waar het vandaan komt natuurlijk niet, omdat het iets abstract is.

Maar je dwaalt af. Nogmaals, gevoel en geloof is iets anders. Te meer ook omdat het te gelijk kan voorkomen: mensen die geloven hebben een daar een bepaald gevoel bij en het heeft dus ook een bepaalde uitwerking op hen, maar het is niet aan te tonen of dat gevoel komt van een godheid of van het geloven zelf.
  maandag 30 januari 2006 @ 19:43:56 #48
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_34623054
Logisch, omdat ik nog geen enkele aanwijzing heb dat hij wel bestaat.
pi_34623055
Ik geloof niet in god omdat god een beeld is wat is opgewekt door de meer simpele mensen op aarde om een goede uitleg te hebben voor de dingen die ze totaal niet konden begrijpen.

Daarbij is dankzij godsdienst in de middeleeuwen totaal geen wetenschap geweest alleen het blind volgen van god, in mijn ogen kan iets wat er voor zorgt dat er zon lange tijd armoede en ziekte is niet bestaan en als die god dan wel zou bestaan is die een harteloze lul.

En nog daar boven op is er gewoon teveel bewijs tegen heel veel zogenaamde feiten in de bijbel en het complete geloof, dit wordt dan weer weg ontkend met dingen zoals het is Gods wil en je moet er gewoon in willen geloven maar dat zijn ontkenningen van iemand die geen andere uitweg weten.

het kan gewoon niet kloppen.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
  maandag 30 januari 2006 @ 19:44:15 #50
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_34623068
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:42 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

God en allah zijn dezelfde persoon?
Neen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo